Secretaria General ACTA DE LA COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA Sessió de 21 d'octubre de 2019 A la Sala Lluís Companys de la Casa Consistorial de la casa de la ciutat, el 21 d'octubre Ima. Sra. Regidora Montserrat Ballarín Espuña. Hi assisteixen les Imes. Sres. i els Ims. Srs.:, Jordi Rabassa Massons, Jordi Martí Grau, Francesc Xavier Marcé Carol, María Luz Guilarte Sánchez, Josep Bou i Vila i Eva Parera Escrichs, assistits per l'assessora jurídica, la Sra. Míriam Cabruja Escobedo, que actua per delegació del secretari general i que certifica. interventor general. Excusen la seva absència les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jordi Castellana Gamisans, Marc Serra Solé, Joan Subirats Humet, Jaume Collboni Cuadrado, Ernest Maragall i Mira, Miquel Puig i Raposo, Montserrat Benedí i Altés, Elsa Artadi Vila i Ferran Mascarell i Canalda. S'obre la sessió a les 16.35 h. La PRESIDENTA, Sra. Ballarín, informa que dos grups municipals han decidit no assumirà aquesta funció. La Sra. GUILARTE demana la paraula per poder explicar per què el seu grup sí que assisteix a la sessió, atès que els grups que han decidit no fer-ho han tingut han abandonat la comissió, mesura que considera una falta de respecte pels només es neguen a condemnar la violència, sinó que també falten el respecte a la interessos de tots els barcelonins. A continuació, condemna enèrgicament els fets terribles que han sofert els barcelonins durant els darrers dies per culpa dels violents separatistes, que han sembrat odi i terror els carrers de la ciutat i han causat ferits greus. Els veritables provocadors comissió a exercir les seves responsabilitats. CCM 6/19 Economia 1/45 Per aquestes raons, demana a aquests grups que, si els queda una mica de seny, respectin i acatin les sentències judicials i que facin una condemna ferma de la violència. Per acabar, dona tot el suport del seu grup als cossos i forces de seguretat, que estan defensant de forma admirable els valors de la democràcia i tots els catalans. El Sr. BOU comenta que és empresari i que els empresaris han de sancionar els treballadors quan abandonen la feina sense causa justificada. En aquest cas, a més a més, remarca que els regidors cobren dues o tres vegades més que un oficial de primera en categoria de tècnic i, per tant, creu que haurien de ser presents a la sessió, complint amb el seu deure, i que no haurien de parlar tant de política. A continuació, manifesta el suport sense cap tipus de condicionant als Mossos exigeix el compliment de la llei quan la llei és democràtica. I en tercer lloc, reclama el respecte absolut i sense fissures cap a les sentències dels tribunals espanyols, sobretot del Tribunal Suprem. La Sra. PARERA dona per reproduït el que ha dit al matí en una altra comissió. Considera que el seu posicionament ha quedat clar i no té sentit tornar-lo a reproduir. I) Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 17 de setembre de 2019, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. II) Part Informativa a) Despatx d'ofici resolucions següents: (S1/D/2019-1996) Decret de l'Alcaldia, de 19 de setembre de 2019, de desconcentració de la facultat diriment en les Comissions del Consell Municipal. (0686/19) Del gerent de l'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, de 17 de setembre de 2019, que adjudica a Iluminaciones Ximenez, SA. el Lot 1 del contracte relatiu als serveis d'instal·lació, manteniment i desmuntatge d'enllumenat nadalenc de determinades vies de la ciutat de Barcelona, per als exercicis 2019-2020, i per un import de 81.070,00 euros (IVA inclòs). (2019/409) Del gerent de l'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, de 17 de setembre de 2019, que adjudica al Gabinet d'Estudis Socials, SCCL. el contracte relatiu a la gestió de justificacions i reformulacions de subvencions de la convocatòria específica 2018 "Enfortim l'Economia Social i Solidària, per als exercicis 2019-2020, i per un import de 15.829,02 euros (IVA inclòs). CCM 6/19 Economia 2/45 (0692/19) Del gerent de l'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, de 18 de setembre de 2019, que adjudica a Airun Serveis Culturals, SL. el contracte relatiu als serveis de conceptualització, programació, coordinació, producció, execució, difusió i avaluació de les accions que conformaran part de la campanya de promoció de Nadal 2019-2020 en suport al comerç de proximitat, per als exercicis 2019-2020, i per un import de 239.896,11 euros (IVA inclòs). (2019/205) Del gerent de l'Àrea d'Economia, Recursos i Promoció Econòmica, de 27 de setembre de 2019, que aprova el reajustament de les anualitats del contracte relatiu al servei de gestió de l'equipament Espai Consum Responsable i l'organització de les activitats i jornades al voltant del Dia Mundial de les Persones Consumidores i del Consum Responsable, per als exercicis 2019-2020 i per un import de 6.763,53 euros. Acords de la Comissió de Govern de 3 d'octubre de 2019 consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de Montjuïc, per un import total de 18.700,00 euros, de conformitat amb la b) Mesures de govern c) Informes Activitat turística 2019. El Sr. MARCÉ és conscient que en aquest moment presentar un informe sobre Per començar, informa que durant el primer semestre de 2019 Barcelona ha mantingut una estabilitat positiva en turisme i en comerç, i tanca un estiu favorable xifra de 5,7 milions de turistes entre gener i agost, els quals han fet un total de 14,6 CCM 6/19 Economia 3/45 internacional, amb un 8,5 %, en detriment del turista espanyol. Creu que aquesta dada nacionalitats més nombroses durant aquest període han estat els Estats Units, Espanya, Regne Unit, França, Itàlia i Alemanya. Paral·lelament, també es manté milions de passatgers, i en aquests moments ja en serien 40,7, xifra que representa un mostren un creixement positiu del 5,4 %, però irregular al llarg dels mesos. En aquest que ha compensat els mesos de febrer i març, que han estat una mica més baixos que Seguidament, assenyala que el nombre de targetes de transport Hola BCN, que és un indicador important pel que fa al nombre de compres, ha assolit la dada més elevada de la sèrie, amb un increment fins al mes de juliol del 6,8 % i ha arribat a 775.000 unitats venudes. Segons les darreres dades del Baròmetre de turisme de Barcelona, hi ha hagut un creixement de vendes a Barcelona del 17 % durant aquest període. Afirma que a aquesta situació hi ha contribuït de manera significativa un canvi normatiu que una part de la despesa turística ha tornat a ser despesa nova i això ha propiciat un creixement del 23 % de les compres a Barcelona. dies té lloc a la ciutat. que es puguin donar. En aquest sentit, comenta que ja disposen de les dades sobre el una interlocució estreta amb els organitzadors de tot tipus de congressos per pal·liar i CCM 6/19 Economia 4/45 disminuir els efectes que poden tenir els esdeveniments viscuts a Barcelona, o com a mínim per informar-ne. La Sra. GUILARTE exposa que els sectors del turisme i del comerç representen el 30 % que ha donat el Sr. Marcé ja són completament desfasades i no serveixen per fer una projecció a futur ni per planificar. Per tant, pregunta per què el Govern continua tenint molt important, per què pretén apujar les taxes i els impostos i per què vol posar més dificultats a aquests sectors. En aquest sentit, argumenta que un dels punts febles del sector turístic és el percentatge alt dels contractes temporals i per resoldre aquesta violents dels escamots separatistes dels darrers dies, que han representat un cop brutal i pèrdues molt importants per als sectors de la restauració, del comerç i del turisme de la ciutat, a més a més dels xantatges disfressats de vagues i aturades, que han tingut el suport dels governs municipal i de la Generalitat. En aquest sentit, comenta que els afectats parlen de conseqüències molt greus i diuen que a mesura es produiran anul·lacions de reserves de particulars i de congressos, tal com ha passat cancel·lat, caiguda de les vendes retail de més del 30 %, terrasses literalment cremades per fer barricades. A més a més, constata que aquests dies es veu molta menys gent als carrers. dissenyant cap pla de contingència, si assumirà alguna responsabilitat davant dels comerciants i del sector turístic, si demanarà alguna responsabilitat econòmica a la Generalitat, atès que aquesta institució té ingressos provinents de la taxa turística que es cobra en els establiments de la ciutat. També pregunta si el Govern municipal encara pretén implementar un impost contra aquest sector, que entén que solament respon a un prejudici ideològic. associada a la violència i a la crema dels carrers, perdurarà en el temps i castigarà tota la ciutat, especialment el sector turístic. En aquest sentit, pregunta si el Govern coneix les advertències que han fet ambaixades els països que són origen dels visitants principals de Barcelona. Així, doncs, creu que l'Administració, davant de tot això, és ser part de la solució i no del problema i, per tant, el Govern municipal ha de garantir, de forma urgent, la convivència a la ciutat i generar sinèrgies de gestió professional perquè Barcelona tingui un model turístic sostenible. En aquest punt, i davant de referència, cosmopolita, integrador i sobretot de qualitat. CCM 6/19 Economia 5/45 representa un increment del 6,3 % i hi ha hagut 14,6 milions de pernoctacions, amb un increment del 7,2 %, en el període de gener a agost. De tota manera destaca, per la Seguretat Social. Considera que la tendència i aquestes xifres són positives, i Tanmateix, hi ha altres reptes que preocupen molt el seu grup, com ara la perspectives econòmiques negatives i, entre altres exemples, recorda que dies enrere es podria agreujar, o que un informe que ha presentat el Govern municipal de com ara reducció de la pressió fiscal, simplificació de les ordenances, reducció de la burocràcia, suport a les empreses i comerciants. Pel que fa al procés independentista, lamenta que els incidents de la setmana anterior hagin tingut un impacte negatiu en el sector turístic de la ciutat, com la cancel·lació de divendres anterior; el desviament de creuers cap a altres ciutats que ha afectat més de cinc mil passatgers, o els problemes de mobilitat que pateixen els turistes pels actes vandàlics que es produeixen als carrers. A més a més, destaca la desafecció del turisme nacional, tal com es demostra amb les dades que acaba de donar el Sr. Marcé, una desafecció que no entén perquè considera que val la pena de visitar Barcelona i que els impedeixen de fer-ho. Remarca que els turistes provinents de la resta Barcelona al marge del procés separatista. la crema de contenidors, els establiments tancats, els turistes i ciutadans refugiats en que no contribueixen a millorar la imatge de la ciutat i encara menys a atraure eren preocupants les notícies de diaris internacionals que parlaven de la situació confiança internacional en la ciutat, i creu que aquesta confiança està en perill. Ja ho creien abans i amb els fets que han succeït durant la darrera setmana ho creuen CCM 6/19 Economia 6/45 assegura que Barcelona té un potencial molt alt i es podrien millorar. Tanmateix, constata que hi ha dos elements que no ajuden a millorar aquestes xifres, que són la inseguretat i el procés independentista. Pel que fa a la inseguretat, creu que el Govern de la gestió de la inseguretat a la ciutat amb una certa normalitat. Insisteix, doncs, que En canvi, respecte al procés independentista, que perjudica clarament el turisme, considera realment preocupant. clar que no es poden permetre més advertiments de la premsa o de les ambaixades perquè no vinguin a Barcelona a causa dels problemes de seguretat i dels aldarulls a la ciutat. millor solució i el millor futur. En segon lloc, insisteix que el Govern municipal ha treballat amb fermesa per I, finalment, demana coresponsabilitat i que no es multipliquin aquests problemes, que els afecten a tots i que ningú desitja per a Barcelona. ES DÓNA PER TRACTAT d) Compareixences Govern municipal III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions b) Propostes d'acord (01 OOFF2020) APROVAR provisionalment la modificació per a l'exercici de 2020 i successius de les Ordenances fiscals següents: Ordenança fiscal general; núm. 1.1. Impost sobre béns immobles; núm. 1.2. Impost sobre vehicles de tracció mecànica; núm. 1.3. Impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; núm. 1.4. Impost sobre activitats econòmiques; núm. 2.1. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres; núm. 3.1. Taxes per serveis generals; núm. 3.2. Taxes per serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament; núm. 3.3. Taxes per serveis urbanístics; núm. 3.4.Taxes per serveis relatius a sacs i contenidors de runa i altres serveis mediambientals; núm. 3.5. Taxes de clavegueram; núm. 3.6. Taxes de mercats; núm. 3.7. Taxes pels serveis de registre, prevenció i intervenció sanitària relatius a animals de companyia; núm. 3.8. Taxes per prestacions de la Guàrdia Urbana i circulacions especials; núm. 3.10. Taxes per la utilització privativa del domini públic municipal i la CCM 6/19 Economia 7/45 vehicles a la via pública; núm. 3.13. Taxes per serveis culturals; núm. 3.14. Taxes per serveis especials d'enllumenat públic; núm. 3.15. Taxes per la utilització privada del funcionament de les fonts ornamentals; núm. 3.16. Taxes per la utilització privativa o de serveis de telefonia mòbil; núm. 3.17 Taxes per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local de les instal·lacions de transport Categories fiscals de les vies públiques de la Ciutat; SOTMETRE les esmentades Ordenances fiscals a informació pública per un termini de trenta dies hàbils, reclamacions que estimin oportunes. TENIR PER APROVADA DEFINITIVAMENT la modificació de les ordenances fiscals en el supòsit que no es presentin reclamacions. La PRESIDENTA, intervé com a portaveu del Govern. Exposa que poques setmanes enrere el regidor Martí i ella mateixa varen presentar un avantprojecte de pressupost per al 2020 ambiciós, expansiu, amb més inversió, amb més recursos per a la seguretat 30. Per cobrir les despeses que contempla el pressupost, el Govern municipal va fer modificacions de les ordenances fiscals, moltes de les quals feia molts anys que no es grups que no són al Govern. A continuació, subratlla que la proposta que es presenta solament és el punt de partida per iniciar un recorregut que durarà fins al mes de desembre. Afirma que el les aportacions i propostes de la resta de forces polítiques. Per tant, aquest és el model fiscal que proposa el Govern, basat en quatre eixos: proporcionalment al valor cadastral del seu pis o local. Entén que aquesta proposta impositiu del 0,75 % al 0,66 % i la supressió dels topalls, que és un instrument tècnic pagar cadascú. Així, es donava la circumstància que immobles que tenien un valor CCM 6/19 Economia 8/45 al port i a la regasificadora, anomenats bens immobles de característiques especials. subvencionant aquelles persones que tenen rendes molt baixes i no poden sufragar per a vehicles híbrids i se suprimeixen les bonificacions per als vehicles de benzina. A i concessions, comparats amb allò que es paga en altres ciutats equiparables a basa en aquest estudi. També es proposa una revisió de les tarifes de les àrees blava i amb una política de preus variables en funció de la tipologia dels vehicles, en la qual residents es mantinguin en el sistema actual, llevat de dos canvis que consisteixen en Parlament de Catalunya. es va aprovar en la darrera sessió de la comissió. També es proposa la modificació de terciaris. La Sra. GUILARTE exposa que Barcelona és una de les ciutats amb major pressió i esforç fiscal, raó per la qual entén que és una irresponsabilitat aprovar aquest més recaptació, sinó una gestió millor dels recursos, que és el que aquest Govern municipal no està disposat a fer, com tampoc no es va fer durant el mandat anterior. A desacceleració econòmica, tal com han advertit diversos organismes internacionals, CCM 6/19 Economia 9/45 parlamentaris on deia que es preveien mobilitzacions que podien afectar el teixit convertit en real en el present i en el futur. Ateses totes aquestes circumstàncies, considera que els ciutadans, les pimes i els impostos. Subratlla que els comerciants ja han denunciat una caiguda de més del 30 % de les vendes. També comenta que, a causa dels aldarulls, les terrasses han quedat destrossades i fins i tot hi ha hagut saquejos en molts establiments. Assenyala que el dia anterior es va clausurar el Meeting Point i fonts oficials els ha confirmat que molta majors segons els casos. no té cap sentit, que no té cap lògica tant des del punt de vista econòmic com des del punt de vista de la responsabilitat que té el Govern municipal. El Sr. BOU anuncia la reserva de vot del Grup del PP perquè encara estan avaluant aquesta proposta. Dit això, explica quines són les prioritats del seu grup en matèria fiscal. amb el Brexit o la guerra comercial. Lamenta que en aquest context hi hagi grups polítics que vulguin sumar-hi la tensió que genera el procés separatista. Davant el creació de llocs de treball. Tal com han dit sempre des de la seva formació política, la millor ocupació es podran mantenir les polítiques socials destinades als qui més ho necessiten. En segon lloc, comenta que les prioritats del seu grup en matèria social passen per donar suport a les famílies nombroses o monoparentals, o a aquelles famílies que tenen membres amb alguna discapacitat, a col·lectius o persones amb rendes baixes, aturats de llarga duració, vidus i vídues amb pocs recursos. Per aconseguir aquests reformes a l'Administració municipal, reduir la despesa supèrflua, facilitar la En tercer lloc, pel que fa a la política fiscal, proposa abaixar tots els impostos que sigui ha esmentat anteriorment, que són els que més ho necessiten. També reclama que es ciutadans i que ha convertit Barcelona en una de les ciutats amb impostos i taxes més alts. Tanmateix, detecta que aquesta no és la prioritat del Govern municipal. CCM 6/19 Economia 10/45 fomentar el vehicle elèctric a la ciutat, deixant de banda les polítiques ideològiques. passi com al mandat anterior, que el pressupost es va haver de retallar en més de 100 que fa a serveis com a equipaments. També demana a la Generalitat que compleixi els compromisos que té amb la ciutat de Barcelona i que pagui els més de 300 milions serveis i equipaments educatius i sanitaris. prèvia apujant els impostos que paguen els contribuents, perquè aquest no hauria de pel Canvi creu que fer aquesta apujada en aquest moment és una mesura ràpida però que aquestes apujades perjudica principalment les rendes més baixes. En aquest econòmic de la ciutat i opina que aquestes ordenances només ajudaran a augmentar Per aquestes raons, anuncia la reserva de vot del seu grup. Finalment, malgrat que el Govern asseguri que aquest és un pressupost expansiu, aquestes taxes, és la càrrega fiscal dels veïns de la ciutat, sobretot dels qui donen feina i generen activitat econòmica, com les empreses i els comerços. Per tant, creu que troba que són unes apujades molt fortes en aquest moment i per tant el seu grup no és favorable a aquest enfocament. La Sra. BALLARÍN agraeix les reserves de vot, que permetran continuar aquest tràmit en el Plenari del Consell Municipal, on podran debatre més en profunditat les diferents ordenances. Tanmateix, puntualitza que, a més a més de proposar aquestes mesures, el Govern continua lluitant contra el frau fiscal. En aquest sentit, informa que estan treballant en un pla que anomenen «Frau zero» per aconseguir que tothom pagui allò més eficient la gestió municipal. Tot i així, argumenta que aquestes mesures no són congelat les taxes, de manera que no es poden fer miracles. Insisteix, doncs, que cal es plantejaran en el futur. en compte. CCM 6/19 Economia 11/45 bona gestió i a la reducció de la pressió fiscal sobre els ciutadans. Entén, doncs, que cal que escurin la butxaca dels barcelonins. enumerar molts malbarataments i moltes mesures inútils on han anat a parar els diners dels barcelonins i on el Govern pretén continuar enviant-los. Entre altres casos, comenta les subvencions a Plataforma per la Llengua, que es dedica a espiar nens; pagar serveis jurídics als qui han cremat Barcelona, o el que qualifica de desastre del representaran un cost per a la hisenda pública simplement per mala gestió, per mala planificació i per un sectarisme ideològic important. També esmenta els 15 milions que Critica, doncs, que el Govern municipal es faci la víctima i que digui que no hi ha diners per desenvolupar polítiques socials, situació que troba lògica perquè han malbaratat recursos en projectes que finalment fracassen. Tot seguit, indica que en alguns casos les taxes es doblen, es tripliquen i fins i tot es quadrupliquen, com passa en el cas de les terrasses, on sembla que el Govern hagi declarat una guerra ideològica i absurda als restauradors. Apunta que les ordenances ni anar en contra del ciutadà. Pregunta, doncs, per què el Govern vol més ingressos i no es planteja reduir despeses, que seria una bona opció, o racionalitzar i planificar, perquè al capdavall això és el que han de fer els governs. viuen en barris com Torre Baró, Vallbona o Ciutat Meridiana, que tenen pisos valorats pugui aplicar un 90 % de bonificació. l'Administració pública. Entén, doncs, que decidir actualitzar les taxes de cop, en uns moments difícils per al contribuent, no és la millor mesura que es pot prendre i que es podria fer una actualització més gradual. Demana, doncs, a Govern que reflexioni i debat més en profunditat sobre cada una de les taxes. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, contrari de Ciutadans i amb la reserva de vot de Partit Popular i Barcelona pel canvi. CCM 6/19 Economia 12/45 de Barcelona (Exp. F-1903) que consta a l'expedient, en virtut de Llei Orgànica 2/2012, aprovació. dia que consisteix en una modificació pressupostària per poder incorporar en el pressupost una mesura derivada de la decisió judicial coneguda com la «sentència de Apunta que aquests plans normalment es fan quan es produeix una situació de dèficit, despesa establert per la llei. La Sra. GUILARTE observa que el mes de gener de 2018 ja es va fer un pla econòmic i financer preventiu, i això indica el fracàs de les polítiques econòmiques del Govern municipal. Constata, doncs, que aquell pla no va servir de res perquè sembla que El seu Grup proposa utilitzar la regla de despesa per abaixar els impostos, per exemple pretén fer el Govern municipal amb les ordenances fiscals i el pròxim pressupost. Així, doncs, considera que mentre no sigui possible adoptar la mesura que proposa el seu Finalment, anuncia la reserva de vot del seu grup. El Sr. BOU anuncia la reserva de vot del Grup del PP. La Sra. PARERA expressa la reserva de vot del seu grup. El Sr. MARTÍ manifesta que aprovar un PEF és perfectament legal i és el que preveu la Sra. Guilarte. Admet que el Govern fa el contrari del que faria el Grup de Cs, però indica que precisament per això hi ha la democràcia, sistema en què cada formació política es presenta a les eleccions amb un programa. En tot cas, troba que és absurd la pressió fiscal i ingressar menys o fer un PEF per poder gastar els recursos que ja es tenen. Aquesta darrera opció és la que ha triat el Govern els darrers anys. Dit això, comenta que en aquesta sessió el Govern proposa una modificació pressupostària per complir una sentència judicial, que obliga a pagar uns interessos CCM 6/19 Economia 13/45 determinats. Assenyala que per comptes de fer aquest pla el Govern podria haver retallat altres partides, però atès que la capacitat econòmica i financera de sanejada i té la màxima qualificació, hi ha la possibilitat de fer un PEF per incrementar absolutament sanejada. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya i amb la reserva de vot de Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. de 260,57 euros atesa la necessitat de regularitzar les despeses a favor de corresponien. AUTORITZAR, DISPOSAR i RECONÈIXER l'obligació de la despesa per un import de 260,57 euros, amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, a favor de CAIXABANK,SA, amb CIF A08663619. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya i Barcelona pel canvi, amb l'abstenció de Ciutadans i amb la reserva de vot de Partit Popular. (E.07.6025.17) DESESTIMAR les al·legacions presentades pel Grup Municipal del Partit superfície, en els termes que resulten dels informes de la Direcció de Serveis Jurídics, 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. A continuació, comenta que aquest debat ja es va fer a la sessió anterior, aquests definitivament la desestimació de les al·legacions perquè varen aparèixer unes al·legacions sobrevingudes de Sant Andreu de Palomar. Assenyala que hi va haver un CCM 6/19 Economia 14/45 error de transcripció i la persona que va registrar aquestes al·legacions no les va Després del debat a la comissió, aquesta associació de veïns va fer notar que les seves i, per tant, aquesta circumstància no provoca un debat diferent del que ja varen tenir a la sessió anterior. Així, ara no repetirà els arguments perquè ja els va exposar en aquella ocasió, però era obligatori tornar a presentar aquests punts a la comissió i es definitiva de les al·legacions sobre el destí final de les inversions que es facin en habitatge públic o de lloguer en aquests solars. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. tercera presentades pel Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya en situada a la Gran Via de les Corts Catalanes núm. 832-838, acordada per aquest Plenari termes que resulten dels informes de la Direcció de Serveis Jurídics, Gestió del 50 del Reglament al·ludit; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. (DP-2019-27371) DESESTIMAR les al·legacions presentades pel Grup Municipal del Barcelona (IMHAB) de la finca de propietat municipal situada al carrer Rossend Arús núm. 36-38, acordada per aquest Plenari en sessió de 29 de març de 2019, per tal de dur a terme una rehabilitació integral de la construcció existent, en els termes que resulten dels informes de la Direcció de Serveis Jurídics, Gestió del Patrimoni i CCM 6/19 Economia 15/45 per un termini de setanta cinc anys, prorrogable per quinze més, a favor de la rehabilitació del qual abonarà a la cooperativa adjudicatària, així com a percebre, en els documents públics i privats necessaris per a la seva instrumentalització, tot això amb subjecció als principis de la contractació pública; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. (DP-2019-27414) DESESTIMAR les al·legacions primera i segona i ESTIMAR les al·legacions tercera i quarta presentades pel Grup Municipal del Partit Popular de 1F07a de propietat municipal situada amb front al carrer Mossén Amadeu Oller ubicada al Complex de Can Batlló, acordada per aquest Plenari en sessió de 29 de març oficial en règim de venda de dret de superfície, de conformitat amb els informes de la motivació; i com a conseqüència, TENIR per aprovada la cessió; FORMALITZAR la l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. CCM 6/19 Economia 16/45 (DP-2019-27415) DESESTIMAR les al·legacions presentades pel Grup Municipal del Barcelona (IMHAB) de la finca municipal situada al carrer Badajoz núm. 11-15, que es correspon amb la Finca Resultant núm. 4 del Projecte de Reparcel·lació del Polígon resulten dels informes de la Direcció de Serveis Jurídics, Gestió del Patrimoni i Reglament del Patrimoni dels Ens Locals; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. (DP-2019-27416) DESESTIMAR les al·legacions presentades pel Grup Municipal del Barcelona (IMHAB) de les finques municipals identificades com a Finca Resultant núm. R4-e del Projecte de reparcel·lació del PAU 2 de la MPGM de les Casernes de Sant Andreu i Sector III de la Modificació del PGM de Sant Andreu-Sagrera, i la identificada al carrer Constitució 43, acordada per aquest Plenari en sessió de 29 de març de 2019 corresponents licitacions dels diferents projectes de cohabitatge, en els termes que resulten dels informes de la Direcció de Serveis Jurídics, Gestió del Patrimoni i efectes de motivació; i com a conseqüència, TENIR per aprovada les cessions; Reglament del Patrimoni dels Ens Locals; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. CCM 6/19 Economia 17/45 Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. (DP-2019-27419) DESESTIMAR les al·legacions presentades pel Grup Municipal del Barcelona (IMHAB) de les finques municipals situades al Pg. de Torras i Bages núm. 126-128, i c. de la Constitució núm. 49, aprovada pel Plenari del Consell Municipal, en de protecció oficinal en règim de venda en dret de superfície, en els termes que resulten dels informes de la Direcció de Serveis Jurídics, Gestió del Patrimoni i efectes de motivació; i com a conseqüència, TENIR per aprovada la cessió; Reglament del Patrimoni dels Ens Locals; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya, amb l'abstenció de Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Ciutadans i Partit Popular. Rehabilitació de Barcelona, la finca de propietat municipal Bloc I del PERI del sector preestablert de remodelació dels habitatges de Trinitat Nova (carrer de Palamós núm. 70-84), grafiada en el plànol que consta a l'expedient, per a destinar-la a la construcció Patrimoni dels Ens Locals, de 17 d'octubre de 1988; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per aprovada la cessió; FORMALITZAR la cessió, fent esment de per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. hi setanta-un habitatges de protecció oficial en règim de venda amb dret de superfície. CCM 6/19 Economia 18/45 Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans i Barcelona pel canvi i amb la reserva de vot de Partit Popular. (DP-2018-27218) DECLARAR, a l'empara de l'article 20 del Decret 336/1988, de 17 Generalitat de Catalunya, per un termini de setanta-cinc anys i amb caràcter gratuït, tal de cobrir les necessitats en educació obligatòria; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, tenir per aprovat definitivament el present acord; FORMALITZAR el dret de superfície d'acord amb les condicions del document annex, que s'aprova; INSCRIURE'L en el Registre de la Propietat; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. perquè els vianants puguin accedir al metro, perquè aquesta finca és a la cruïlla de per la qual anuncia el vot favorable del seu grup. Es dictamina amb el posicionament favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. IV) Part decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord (E.01.6049.17) ADJUDICAR, com a resultat de la concurrència pública celebrada, a la Fundació Privada Centre de Producció Artística i Cultural Palo Alto (CIF núm. G- industrial protegit situat al carrer de Pellaires núm. 30-38, conegut com Palo Alto, amb subjecció al Plec de clàusules reguladores aprovat definitivament per acord de la CCM 6/19 Economia 19/45 les propostes derivades de la seva oferta; REQUERIR-LA perquè en el termini de quinze dies des de la notificació del present acord constitueixi a la Tresoreria Municipal la garantia definitiva que preveu la condició vuitena del Plec, per import de 136.590,30 euros; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. creatives. Palo Alto, que és la mateixa que ha gestionat aquest espai els últims vint-i-cinc anys, i ha passat el concurs amb normalitat. Per tant, amb aquest tràmit es concreta la municipal per tal de, conjuntament de la fundació i en el marc que estableix el plec de La Sra. PARERA anuncia el vot favorable del Grup de Barcelona pel Canvi perquè celebren que es pugui continuar oferint aquest servei. No obstant això, observa que un incrementar el preu de lloguer, de manera que aquesta circumstància els genera dubtes sobre si podran o no omplir aquests espais i percebre els lloguers. Per tant, considera que no és adequat presentar un plec de condicions sense un projecte per a moments no existeix. proporcional als seus ingressos. Per tant, aquesta circumstància en cap cas pot posar en perill la viabilitat del projecte. que plantejava la portaveu del Grup de Barcelona pel Canvi. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA (3-147/2019) APROVAR inicialment la modificació de crèdit de la pròrroga del 2019, consistent en crèdits extraordinaris per import de 5.990.471,16 euros i suplements de crèdit per import d'1.277.061,94 euros finançats ambdós amb CCM 6/19 Economia 20/45 Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals corresponent a la Liquidació del AUTORITZAR als Presidents dels Organismes Autònoms Municipals, a utilitzar com a fons de finançament de les despeses de personal corresponents a l'execució de la anys 2007 i 2008 el Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals de cada un termini de quinze dies hàbils per tal que es puguin formular les reclamacions que es considerin oportunes. La PRESIDENTA dona la benvinguda a la comissió als representants dels treballadors, El Sr. MARTÍ saluda els representants sindicals que assisteixen a la sessió. Exposa que dirimir aquesta qüestió. Després que aquesta resolució judicial sigui ferma, aquest és sobre els interessos de demora que es derivaven de tot el procediment judicial. Per Per aquesta raó, i per tal que aquesta mesura no tingui cap impacte en el romanent de crèdit, no solament per fer front a les obligacions amb la plantilla pròpia de aquesta sentència. els sindicats, particularment amb Comissions Obreres, malgrat tots els anys de debat. Espera que aquesta resolució els permetrà continuar treballant i col·laborant, tal com han fet fins ara. La Sra. GUILARTE anuncia el vot favorable del Grup de Cs, però considera que aquest és un altre fracàs dels darrers governs municipals, que no han tingut previsió, no han hagut de ser un jutge qui resolgui aquesta qüestió. Recorda que el seu grup havia tornar a produir. El Sr. BOU dona les gràcies com a empresari a Comissions Obreres perquè considera que si un jutge els ha donat la raó vol dir que la tenien. Per aquesta raó, anuncia el vot favorable del Grup del PP. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. CCM 6/19 Economia 21/45 APROVADA (2019-27633) REGULARITZAR la configuració i superfície de la finca de propietat municipal situada al carrer Fernando Pessoa núm. 54-64 respecte la qual es va domini públic municipal per acord de la Comissió de Presidència, Hisenda i Coordinació cooperativa i, com a conseqüència, MODIFICAR la clàusula primera (objecte) i segona (finalitat) del Plec de clàusules reguladores de la concessió segons el redactat del automàticament aquest acord a definitiu; FORMALITZAR-LES prèvia aprovació per eficàcia del present acord; INSCRIURE-LES en el Registre de la propietat; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. El Sr. MARTÍ exposa que aquesta és una qüestió molt tècnica sobre la modificació finca, calia fer una modificació dels termes de la cessió. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA respecte de la finca de propietat municipal FR.01 del Projecte de Reparcel·lació del PAU 1 del PMU del Sector I: Colorantes-Renfe subàmbit 2 amb front al carrer Fernando Pessoa (registral 24.411 del Registre de la Propietat núm. 2 de Barcelona), acordada Municipal en sessió de 17 de setembre de 2019 que desestimava les al·legacions Barcelona i tenia per constituït el dret de superfície; i FACULTAR l'Alcaldia per a la CCM 6/19 Economia 22/45 realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. al·legacions són els mateixos que han exposat anteriorment pel que fa a les al·legacions del PP. En primer lloc, assenyala que aquests solars ja es destinen a promocions de lloguer assequible. En segon lloc, indica que les promocions no les farà escala metropolitana. Finalment, pel que fa a les adjudicacions dels habitatges un cop fer projectes a mida. les al·legacions que havia presentat aquesta associació de veïns es varen codificar El Sr. BOU anuncia el vot favorable del Grup del PP. Recorda que varen presentar al·legacions en aquests tràmits per expressar principalment queixes sobre dos punts que no tenen gaire importància. En primer lloc, no trobaven adequat iniciar a final de mandat un procés per fer aquestes promocions. En segon lloc, varen qüestionar que Metropolità de Promoció de Sòl i Gestió Patrimonial. Tanmateix, indica que malgrat assequible. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA respecte les finques de propietat municipal ubicades als carrers Cal Cisó núm. 44-48 (barri de la Marina del Prat Vermell del Districte de Sants-Montjuïc), Ulldecona núm. 16-24 (barri de la Marina del Prat Vermell del Districte de Sants-Montjuïc), i Gran de la Sagrera núm. 52-58 (barri de la Sagrera del Districte de Sant Andreu), acordada per CCM 6/19 Economia 23/45 Municipal en sessió de 17 de setembre de 2019 que desestimava les al·legacions Barcelona i tenia per constituïts els drets de superfície; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA respecte de la finca de propietat municipal FR.05 del Projecte de Reparcel.lació del PAU 2 de la MPGM de Casernes de Sant Andreu amb front al passeig de Torras i Bages núm. 136-138 (registral 24.277 del Registre de la Propietat núm. 2 de Barcelona), Hisenda del Consell Municipal en sessió de 17 de setembre de 2019 que desestimava les al.legacions presentades pel Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya en l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA (DP-2019-27505) APROVAR inicialment el Plec de clàusules reguladores de la concessió de l'ús privatiu de domini públic municipal que afecta a una porció en subsòl de la finca situada al carrer Tànger núm. 86.X,i carrer Sancho de Ávila núm. 113.X al Districte de Barcelona d'1 de febrer de 2008 i publicat al BOP de 26 de febrer de 2008, estant CCM 6/19 Economia 24/45 qualificada aquesta finca com a zona 22@T, a favor de la Societat ND-Tang 90 SL, amb ND-Tang 90 SL; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Barcelona i per tant anuncia el vot favorable del seu grup. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA c) Proposicions V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal Esquerra Republicana: (M1923/115) Instar al Govern Municipal a retirar qualsevol augment de preus de les l'Institut de Municipal de Mercats de Barcelona amb els i les paradistes que presten els seus serveis en mercats municipals. NO TRACTADA Del Grup Municipal Junts per Catalunya: impulsar un instrument de cooperació publico-privada consistent en un pacte de urbanístiques, ambientals i socials. NO TRACTADA CCM 6/19 Economia 25/45 Del Grup Municipal Ciutadans: (M1923/122) Que tenint en compte l'escenari de desacceleració econòmica actual i les previsions de gran incertesa futures, el Govern municipal prengui les mesures necessàries per incentivar l'activitat econòmica i la creació de llocs de treball, en el desenvolupament de les ordenances fiscals i el pressupost per al pròxim any 2020, amb especial atenció a les pimes i autònoms, així com els sectors més sensibles a aquests escenaris. Aquestes mesures han d'incloure: la reducció de la pressió fiscal, el no augment de les taxes, les polítiques pressupostàries per a la seva dinamització i programes de foment de l'ocupació estable i de qualitat. tal com han dit anteriorment, i pensar en un projecte de pressupost que tingui en de Cs té com a objectiu alleujar la pressió fiscal als ciutadans i considera que en aquest moment encara té més sentit que quan la varen presentar dues setmanes enrere. En aquest sentit, comenta que el context econòmic global evidencia una desacceleració econòmica i esmenta els riscos del Brexit, la guerra comercial entre els Estats Units i la sector industrial de Barcelona i les perspectives negatives que hi ha en tots els àmbits. pels escamots separatistes durant els darrers dies, els quals han afectat de manera molt greu els comerços, el sector turístic, especialment al centre de la ciutat, i la vida de tots els ciutadans. A més a més, apunta que es poden haver frustrat moltes transaccions, com es podrà veure quan es coneguin les dades del Meeting Point, que va finalitzar pocs dies enrere. En tot cas, remarca que hi ha molts sectors afectats directament i també particulars que han patit danys i pèrdues en els béns, i agressions físiques en unes batalles campals de dimensions desconegudes que qualifica de adaptar les ordenances fiscals i els pressupostos a allò que la ciutat ha de menester. En aquest sentit, apunta que els ciutadans reclamen que no els apugin els impostos comprèn també qüestions com el medi ambient, la mobilitat o la sanitat. Així, doncs, pretén aplicar. Assenyala que això no solament és possible, sinó que també és una necessitat tant per als ciutadans com per al teixit empresarial. Subratlla que Barcelona no té uns comptes públics deficitaris, si més no de moment. Per aquesta raó, demanen CCM 6/19 Economia 26/45 mitjançant les ordenances fiscals i el pressupost de 2020. Pel que fa a la gestió pressupostària, entén que ha de ser molt més racional, amb en compte els cicles econòmics que es produeixen en cada moment. El seu grup creu En conclusió, demana que el Govern municipal reconsideri la modificació de les taxes fiscals i apliqui polítiques fiscals i pressupostàries adreçades al benestar dels ciutadans. El seu grup està convençut que és millor que els diners els tinguin els ciutadans, Sra. Colau, tal com ha demostrat durant els darrers quatre anys. econòmiques negatives i, tot i que ho lamenta, reclama realisme. Així, apunta que econòmica, que en els propers mesos es pot agreujar. Per tant, creu que davant El Grup del Partit Popular, doncs, coincideix en les mesures i els objectius de la màximes facilitats a la iniciativa privada. Finalment, apunta que en aquesta proposició el seu grup troba a faltar una mesura pressupostos la reducció de despeses supèrflues i innecessàries. Cal que les de ser tan encongida com sigui possible perquè no genera riquesa, sinó que en gasta. esforç per detectar despeses corrents que no siguin eficaces i suprimir-les. La Sra. PARERA anuncia el vot favorable del Grup de Barcelona pel Canvi perquè en mitjanes i als autònoms. Tanmateix, creu que no és bo generalitzar. En aquest sentit, assenyala que la modificació de taxes és un instrument de què disposa el Govern decisió, i valorar si hi ha mesures alternatives que puguin evitar un increment de la pressió fiscal. Així, considera que seria una bona idea augmentar la dotació a CCM 6/19 Economia 27/45 econòmica, ans al contrari, és una mesura que pot ser més contraproduent que beneficiosa. La Sra. BALLARÍN intervé com a portaveu dels grups del Govern. Assenyala que sobre les ordenances per al 2020, que no va en la línia de reduir la pressió fiscal, sinó que es proposa enfortir els ingressos tributaris des de la responsabilitat fiscal, si bé admet que aquesta proposta tenia en compte el context del mes anterior i no el context actual. Tanmateix, insisteix que aquesta proposta és el punt de partida per iniciar un debat que ha de conduir a obtenir la majoria suficient per aprovar les ordenances fiscals. En tot cas, apunta que els grups que donen suport al Govern no comparteixen els arguments del grup proposant sobre les ordenances fiscals. impulsar la creació de llocs de treball, afirma que són aspectes clau i formen part de concretes en aquesta línia. Així, en matèria de promoció econòmica i competitivitat, innovació digital o innovació socioeconòmica. El Govern també ha previst impulsar mesures de suport i dinamització empresarial, com ara reforçar el servei de finançament per ajudar al creixement i consolidació de les empreses que necessiten Activa, un servei estratègic per ajudar a la competitivitat i al creixement de les pimes; han ofert suport i acompanyament per a la consolidació de pimes, microempreses i responsabilitat social i corporativa, millores en eficiència energètica o aproximació a sectorials especialitzats per oferir respostes adaptades a les necessitats de que afavoreixin la competitivitat, la innovació de les pimes industrials, com el Servei de captació de projectes estrangers. aquesta és una prioritat del Govern municipal. Finalment, recorda que varen presentar un pressupost per a Barcelona Activa precisament per fer possible les actuacions que ha esmentat, però el Grup de Cs hi va votar en contra. Per tant, opina que el que pretén aquest grup amb aquesta proposició és fer un segon debat sobre les ordenances fiscals, però indica que no és coherent votar en contra del pressupost de Barcelona Activa, que permetria impulsar els CCM 6/19 Economia 28/45 projectes que ha esmentat, i alhora presentar aquesta proposició. La Sra. GUILARTE constata que el Govern pretén fer una apujada de taxes i impostos generalitzada en el context actual per fer tot allò que el Govern municipal no va fer els darrers quatre anys, ni tan sols quan el PSC en formava part. Recorda, per exemple, que quan varen anunciar els pressupostos el Govern deia que es destinarien recursos a habitatge públic, però assenyala que cada dia hi ha més famílies a la Taula banda, critica que la seguretat era la penúltima de les prioritats del Govern en aquella proposta de pressupostos, quan actualment és el primer problema per als barcelonins. qual no sembla que tingui cap projecte per a la ciutat que justifiqui aquest varen cometre amb el pacte de seguretat que va presentar el Grup de Cs, que incloïa més de seixanta mesures, simplement perquè el presentava el seu grup. El Sr. BOU indica que el Govern recapta els diners dels barcelonins via impostos, uns correctament. bé admet que sempre es pot millorar, no creu que es pugui parlar de malbaratament ni de res similar. Tot seguit, comenta que té molta relació amb els comerciants i amb la petita economia, que és la gran economia de la ciutat, com el comerç, el turisme o la seguretat, però assegura que, gràcies al pla de xoc que es va implantar, aquesta situació havia començat a revertir-se. Apunta, però, que la darrera setmana la violència està causant un impacte molt dolorós en diferents àmbits de la ciutat, entre els quals hi ha els sectors econòmics. mantingut una reunió amb sectors econòmics per estudiar com es podia abordar general en tot el que depèn de les seves competències, per intentar pal·liar la situació potents, que necessiten recursos importants per poder prestar serveis de primera qualitat. La Sra. GUILARTE insisteix que el Govern no ha destinat recursos a allò que és CCM 6/19 Economia 29/45 podria no haver gastat tant i destinar aquests recursos en allò que realment és necessari i important per donar benestar als ciutadans. raó al Govern i constata que la gent està molt preocupada. Reconeix la bona voluntat anomenar pla de xoc a unes actuacions puntuals, més encara quan aquests dies no dia resolen els problemes que provoca o consent el mateix ajuntament. Quant a Barcelona Activa, replica que el Grup de Cs no va votar en contra del pla que mesures, com ara un pla de retorn per a empreses que han marxat a causa del procés independentista i dels estralls que ha causat. Per tant, no varen bloquejar res, només desenvolupant aquesta activitat econòmica, i reconeix que Barcelona Activa habitualment ho fa amb prou encert. Votació favorable de Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi i desfavorable de Barcelona en Comú i Partit dels Socialistes de Catalunya. REBUTJADA Del Grup Municipal Partit Popular: amb la participació i consens de comerciants, veïns i partits polítics que inclogui ciutat. treball per tothom és una de les prioritats del Grup del PP per als quatre anys propers, i aquesta és la segona de les raons importants per les quals ell mateix es va presentar a les eleccions. Manifesta que el comerç és la primera activitat econòmica de la ciutat, representa el 20,7 % dels centres de cotització, segons les dades del segon trimestre de 2019, i dona feina directament a més de 150.000 barcelonins. A més a més, assenyala que el 23 % dels contractes signats entre gener i juny en el sector del comerç són indefinits, 10 punts per sobre de la mitjana de la ciutat, dada que considera molt generació de riquesa i ocupació, sinó que també és una eina de cohesió social molt important en els diferents barris de la ciutat, com ho palesen el Projecte Radars, les CCM 6/19 Economia 30/45 ja advertia sobre una desacceleració econòmica mundial que afectarà el 90 % dels busquen tant consumir productes sinó experiències tan personalitzades com sigui carrers. costat del sector del comerç i hi ha de donar una resposta que vagi més enllà de les un pla de comerç per a la ciutat que abasti tot el mandat i el primer any del següent, econòmiques i totes aquelles altres que afecten àrees com urbanisme, seguretat o mobilitat, i que tenen impacte en el comerç. Entre les mesures que el seu grup considera necessàries, esmenta la simplificació dels tràmits i de la normativa municipal, la reducció de la pressió fiscal que pateix el sector comercial de la ciutat, la lluita contra la competència deslleial i la venda ambulant il·legal, la modernització i serveis públics en les zones comercials com ara seguretat, neteja, enllumenat o mobilitat. Aquestes, doncs, són algunes de les propostes que fa el seu grup i està segur Finalment, considera que és una necessitat i un deure de tots els partits, especialment dels que formen part del Govern municipal, parlar amb els representants dels durant els quatre anys propers. El Sr. SIERRA exposa que els esdeveniments de la darrera setmana a Barcelona afecten directament el comerç de la ciutat i concretament els eixos turístics principals, Barcelona haurien de tenir tots plegats per preocupar-se dels problemes reals dels barcelonins i de la política que els afecta directament, en aquest cas pel que fa al comerç de la ciutat. De manera que amb la seva absència de la comissió considera que també han plantat els ciutadans i el comerç de Barcelona. Feta aquesta prèvia, anuncia el vot favorable del Grup de Cs a la proposició, tot i que mandat. En tot cas, afirma que durant el mandat següent serà el seu grup el qui elaborarà aquest pla de comerç, perquè aquest àmbit és una de les seves prioritats, CCM 6/19 Economia 31/45 necessitats, la neteja dels carrers, la millora de la mobilitat i de la seguretat, i posar fi a la competència deslleial que suposa el fenomen del top manta. La Sra. PARERA anuncia el vot favorable de Barcelona pel Canvi. Tal com han defensat sempre i ho continuaran fent, considera que és important el diàleg amb el sector del comerç i la presa de decisions consensuades. Voldrien saber, doncs, què ha passat i si el Govern té previst presentar-lo properament. La Sra. BALLARÍN intervé com a portaveu del Govern. En primer lloc, anuncia el vot comerciants, amb els agents econòmics i també amb els veïns de la ciutat. Li ha sorprès, tot i així, que el PP també hi hagi inclòs els veïns i els partits polítics. No sap si Sr. Bou ha exposat en la presentació de la proposta, perquè considera que alguns A continuació, subratlla que el Govern ja dialoga amb els comerciants i assegura que aquest diàleg continuarà perquè, a diferència de Manchester, que és una ciutat industrial, Barcelona des dels orígens ha estat una ciutat comercial i si no es treballés en aquest àmbit la ciutat perdria la identitat pròpia. En aquest sentit, apunta que el representa el 12,6 % del valor afegit brut i el 14,4 % dels llocs de treball, gairebé 152.000 persones ocupades. A més a més, assenyala que els ciutadans de la ciutat fan 10 al llarg dels anys. A més a més, destaca que no solament té un impacte important seguretat, la sostenibilitat, la cohesió social i la convivència des de la proximitat. Per més enllà de les xifres macroeconòmiques. Barcelona, que no han aparegut per generació espontània, i per tant també són una proximitat. de reforç i projecció del comerç a la ciutat de Barcelona fins a 2019, mitjançant la qual CCM 6/19 Economia 32/45 generació de sinèrgies amb els sectors de la cultura i el turisme. Afirma que aquesta Socialista. En aquests moments, conclou, es vol fer una avaluació del funcionament continuar mantenint el comerç de proximitat a la ciutat. millorant aquest sector a la ciutat de Barcelona. El Sr. BOU agraeix el suport a la proposició. Creu que tots els grups municipals coneixen Barcelona i saben que la ciutat és un gran aparador de botigues, cada vegada encara no existeixen, tipus de productes nous, analitzen què està reglat i què no, quins tipus de llicències es poden donar i quins no. En definitiva, doncs, reclama flexibilitat projectes meravellosos i reclama que Barcelona sigui capaç i valenta per acollir-los, perquè faran que la ciutat sigui diferent de les altres, amb un comerç de qualitat i botigues temàtiques que configuraran un comerç diferenciat. Insisteix, doncs, a néixer i créixer projectes nous, perquè beneficiaran a tothom. Opina que qui no arran del desastre de la Barcelona en flames que han viscut la setmana anterior. Assenyala que un dels principals perjudicats per aquests incendis ha estat el comerç de ciutat, sinó també perquè els establiments han estat atacats directament, com va aquests dies no han fet absolutament cap venda perquè els accessos al carrer són tancats. En aquest sentit, recorda que durant el mandat anterior el seu grup va presentar una proposició per oferir un tractament especial a aquells eixos comercials i sectors particularment perjudicats per manifestacions constants, com ara algun tipus pateixen per aquesta causa. CCM 6/19 Economia 33/45 les aportacions concretes que consideri oportunes, debatre-les i, si tenen el consens té quaranta-tres mercats municipals, dins dels quals treballen set mil persones, fruit mercats no és present en cap altra ciutat. comerciants han de menester confiança, seguretat i optimisme perquè la gent hi vagi a comprar. Per aquesta raó, el Govern municipal ha volgut estar al costat de tots ells, tant en el cas del carrer de les magdalenes com en el de molts altres eixos comercials, que aquests darrers dies han patit molt. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA Del Grup Municipal Barcelona pel canvi: (M1923/123) Instar el govern municipal a consensuar amb els comerciants de tota la ciutat una Campanya de Nadal que pugui fer-se present, de forma molt més notable, molt més ambiciosa i molt més il·lusionant que la del Nadal de 2018, a cadascun dels deu districtes de la ciutat, sense excepció. transmetre aquesta il·lusió, perquè una bona campanya afavoreix el desenvolupament elements importants per atraure visitants a la ciutat, i fins i tot per promoure que els veïns es desplacin a barris diferents i coneguin altres comerços. conjuntament amb el sector, representat per les associacions i pels eixos comercials, i baix, perquè són els comerciants els qui realment coneixen el sector i poden fer propostes molt més encertades per promocionar el comerç mitjançant aquesta campanya de Nadal. amb una proposta molt més amable i simpàtica que no pas amb les reivindicacions polítiques de sempre, de manera que es donés un altre aire a aquesta plaça, mesura que representaria un alleujament per a tothom. CCM 6/19 Economia 34/45 El Sr. SIERRA anuncia el vot favorable del Grup de Cs perquè aquesta és una realitat que el seu grup es va presentar a les eleccions en coalició amb el grup proposant i, per campanya de Nadal que ha dissenyat el Govern municipal és insuficient tant pel que fa anterior, amb unes cadires estranyes, entre les quals només faltava una cadira elèctrica per completar el surrealisme absolut, no responia als valors de Nadal. Com va manifestar en la sessió anterior, aquest és un període en què la majoria de comerciants fan una part important de la facturació anual. Per aquestes raons, manifesta que amb el seu vot favorable a la proposició pretenen que el Govern municipal reaccioni i, malgrat que la campanya en aquest moment ja estigui ordenada, pressupostada i planificada, li reclama que sigui conscient que els comerciants i fins i tot els nens de la ciutat demanen que aquesta campanya sigui tantes, per tenir un enllumenat de Nadal situat entre els dos models que ha esmentat anteriorment, de manera que Barcelona defineixi un model propi, distingit i diferenciat. El Sr. BOU assenyala que aquesta és una proposició molt semblant a la que havia presentat anteriorment el Grup de JxCat a la sessió anterior. Per tant, anuncia el vot favorable del Grup del PP. Argumenta que el Nadal és una època fonamental per al comerç de la ciutat i recorda que en una sessió anterior ja va explicar que si aquest comercials. Per aquesta raó lamenta que enguany hi hagi una setmana menys enguany es farà el dia 28, una setmana més tard. En canvi, felicita el Govern per la Per acabar, dona suport a totes les mesures que es prenguin per celebrar el Nadal i les tradicions pròpies de Barcelona. Per aquesta raó, insisteix a reclamar que el pessebre la tradició pessebrista de Barcelona, perquè agradi o no agradi és una tradició, i puntualitza que no es refereix a cap concepte religiós. Per tant, insisteix a demanar que es faci un concurs de pessebres per santa Llúcia, que està segur que tindria un èxit clamorós, en el qual ell mateix participaria. Recorda que també en diverses ocasions el CCM 6/19 Economia 35/45 Barcelona es converteixi en una ciutat nadalenca de referència. En aquest sentit, vol ho. La Sra. BALLARÍN recorda que a la darrera sessió de la comissió el Govern ja va manifestar que té la voluntat de reforçar aquesta campanya de Nadal i que no era possible introduir gaires canvis en la que ja hi ha planificada, perquè les licitacions i els més ambició i pretenen que aquesta campanya tingui el plantejament més il·lusionant que sigui possible. A continuació, assenyala que el plantejament que fa el Govern per a aquest tipus de ni de baix a dalt, com apuntava la Sra. Parera, perquè considera que aquesta és la Tot seguit, admet que aquestes dates de Nadal són especials i que són importants perquè una bona part de les vendes dels comerciants es realitzen en aquestes dates. Per aquesta raó el municipi fa molts esforços per ajudar el sector durant aquest període. En aquest sentit, apunta que des del mes de gener es va començar a treballar fer una reunió amb tots els tècnics de districte per valorar-la. Subratlla que no districtes, perquè són els qui coneixen millor les necessitats del sector i els seus representants a tota la ciutat. Comenta que també es varen recollir propostes que arriben del sector. En aquest moment, afegeix, el Govern està treballant per acabar de concretar com es poden oferir als comerciants els recursos disponibles als deu desplegarà una activitat important a la plaça de Catalunya i, tal com ja va explicar a la i el 6 de gener. A més a més, subratlla que per segona vegada en la història es tornarà ha hagut de menester una atenció especial, en aquest moment encara la necessita més. A continuació, informa que a la reunió que han mantingut amb els sectors econòmics de la ciutat el Govern ha explicat que es reforçarà la campanya de Nadal. Són conscients que el temps és just però tenen recursos i estudiaran amb aquests sectors les possibilitats que hi ha per col·laborar amb ells per reforçar algunes actuacions darrers dies. Diu que els seus interlocutors els han demanat calma i normalitat en de la campanya de Nadal, perquè reconeix que, malgrat la voluntat de tothom, en La Sra. PARERA considera que reforçar la campanya de Nadal és positiu i indispensable, CCM 6/19 Economia 36/45 però que no és suficient si els comerciants no hi tenen un paper principal. Quan el seu grup reclama que es treballi de baix cap a dalt, entén que la resposta òbvia és que no Considera, doncs, que aquest treball conjunt que reivindica el Govern no ha estat tan Desconeix què va passar, però opina que és evident que alguna cosa falla. Per aquesta raó demana que els comerciants tinguin un paper molt més rellevant pel que fa a Finalment, agraeix el suport dels grups a la proposició. Aprofitant la presència del regidor de les Corts, el Sr. Marcé, li demana que anoti aquesta data i que no li passi com al seu antecessor, que quan va prémer un botó per pràcticament no es veien. Li demana, doncs, que reforci aquest acte i, atès que és de la mateixa formació política que la regidora de Comerç, que inclogui una partida per al districte per a aquest dia. Votació favorable de Barcelona en Comú, Partit dels Socialistes de Catalunya, Ciutadans, Partit Popular i Barcelona pel canvi. APROVADA b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal Esquerra Republicana: (M1923/116) Que el govern municipal, mitjançant Barcelona Activa, arribi a un acord de col·laboració amb les associacions que treballen amb el col·lectiu de persones amb personalitza, amb tutories individuals i orientació per a aquestes persones. NO TRACTAT (M1923/117) Que el govern municipal faci una revisió de les condicions laborals que econòmica vinculada als negocis tradicionals que cal protegir, per tal de respectar els NO TRACTAT CCM 6/19 Economia 37/45 Del Grup Municipal Junts per Catalunya: (M1923/137) Que el govern municipal expressi el seu compromís total amb la divulgació i el desenvolupament dels APEUs durant aquest mandat i presenti quins seran els seus eixos de treball en aquesta matèria. NO TRACTAT (M1923/132) Que el govern municipal impulsi un pla de dinamització del comerç de barri i de proximitat al Congrés-Indians, de forma consensuada amb la Unió de Botiguers, per tal de diversificar la oferta comercial i atraure nous consumidors. NO TRACTAT Del Grup Municipal Ciutadans: (M1923/138) Que el Govern municipal presenti, en el termini de tres mesos, un pla per al retorn de les empreses que han canviat la seva seu social de Barcelona a altres ciutats fora de Catalunya des del 2017, a causa de la inseguretat jurídica esdevinguda arran de la inestabilitat política generada pel mateix govern de la Generalitat durant els mesos de setembre i octubre de 2017. continuen marxant cada dia, especialment de Barcelona perquè és on es concentra la econòmica causades pel procés independentista han estat la causa de la fuga de gairebé sis mil empreses. demostra, així, que Barcelona i els seus ciutadans li importen ben poc. Aquesta mateixa actitud, afegeix, és la que demostren els grups que no han assistit a aquesta sessió, en la qual es tracten i es voten temes molt importants per als barcelonins. Catalunya es concentren a Barcelona i esmenta un informe del BBVA segons el qual en inestabilitat política i de la inseguretat jurídica que comentava anteriorment. Constata, doncs, que el procés independentista ha estat el causant de la crisi econòmica i del farmacèutic atrau innovació i tecnologia puntera, i volen que Barcelona sigui referent amb les eines adequades per fer-ho, com Barcelona Activa, organisme que fa trenta anys que se centra a impulsar el creixement econòmic. Tot i que discrepen de les CCM 6/19 Economia 38/45 prioritats del seu pla estratègic i de la distribució del pressupost que té, creu que pot continuar fent una tasca molt important. depenen incloguin dins dels seus eixos estratègics un pla específic per aconseguir el retorn de les empreses que han canviat la seu social a causa del procés independentista. iniciatives, com ara la campanya Always Barcelona per posicionar internacionalment la ciutat i la marca Barcelona; un treball conjunt amb altres agents locals i metropolitans per captar i fidelitzar públics empresarials; un paquet de mesures que durà per nom participació en acords per enfortir la competitivitat de la regió metropolitana, i Tanmateix, apunta que no tenen previst fer un pla específic com el que es demana en aquest prec perquè consideren que les accions que es duen a terme ja són adients per Entén, doncs, que cal continuar treballant per superar la situació actual i no pas per aprofundir-hi. continua treballant en contra dels catalans i dels gremis, com el turístic o el comercial. En aquest context, afirma que la ciutat està perdent rellevància i competitivitat respecte de Madrid, ciutat que ha avançat de forma fulminant Barcelona pel que fa a deteriorament i demana que el Govern municipal no obviï aquesta situació. Per tant, confiança i puguin tornar a Barcelona. La Sra. BALLARÍN reitera que el Govern ja està treballant per generar estabilitat política i normalitzar la situació, per tal que totes les empreses que han marxat tornin i per descontentament de molts catalans amb el procés independentista, no hagi traduït els vots que va obtenir en les darreres eleccions en propostes positives per avançar en municipal, doncs, considera que cal treballar en termes generals, sense particularitzar en les empreses que varen marxar per no aprofundir la ferida, captar empreses noves i Per aquestes raons, anuncia que no accepta el prec. CCM 6/19 Economia 39/45 NO ACCEPTAT (M1923/139) Que el Govern Municipal torni a posar en marxa els projectes inacabats d'APEUS en el Born i Gran de Sant Andreu. El Sr. SIERRA espera tenir més sort amb aquest prec, malgrat que la Sra. Ballarín estigui promoció econòmica urbana del barri del Born i del carrer Gran de Sant Andreu va ser suspensió va ser negativa per al comerç de la ciutat i recorda que el Grup de Cs donava econòmica es tornin a impulsar. El Sr. BOU exposa que la implantació de les APEU, també conegudes com a BID en el món anglosaxó, és una reivindicació del teixit comercial de la ciutat des de fa molts anys i que la Generalitat de Catalunya també fa temps que treballa en un comentat el Sr. Sierra, reitera que els dos plans pilot que es van iniciar durant el darrer mandat municipal varen quedar paralitzats després de la crisi de govern entre Barcelona en Comú i el PSC. Pregunta, doncs, si el Govern municipal té la intenció de tornar a posar en marxa aquestes APEU i si està col·laborant amb la Generalitat en també en altres països com Alemanya. Afirma que els APEU han demostrat que són un instrument útil per protegir el comerç de zones determinades i per aquesta raó quan aquesta qüestió. Així, doncs, opina que la pràctica unanimitat que hi ha entre els grups polítics sobre aquest model no és casual, sinó fruit de la feina que es va realitzar en aquell moment. En aquest moment, afegeix, el teixit comercial és plenament conscient Tot seguit, reitera que el Govern sempre treballa conjuntament amb el sector. Durant de Sant Andreu i es va fer una feina molt útil gràcies al fet que aquest és un eix comercial bastant consolidat. En aquest moment aquesta fundació ha manifestat la comenta que la situació és més complicada, que hi va haver un canvi en la junta continuar amb el projecte. àrees de promoció econòmica urbana i remarca que la Llei de comerç, de 2017, CCM 6/19 Economia 40/45 de millorar-lo. També han demanat que la ciutat tingui més protagonisme en el Per acabar, manifesta que el Govern municipal està força il·lusionat perquè podrà Així, doncs, la seva intenció és continuar amb aquesta aposta que varen iniciar els anys 2016 i 2017 i amb la consciència, a més a més, que hi ha consens entre els grups polítics i el sector del comerç sobre aquesta qüestió. El Sr. SIERRA pregunta si el Govern accepta el prec o no. Pel que fa al Parlament de Catalunya com a les Corts Generals. Mentrestant, insta el Govern municipal a continuar impulsant les proves pilots per tal que, quan hi hagi la cobertura normativa necessària, es pugui aplicar una taxa o impost en aquestes àrees amb una experiència més rodada. El Sr. BOU agraeix les explicacions de la Sra. Ballarín i li demana que mantingui informats els grups municipals sobre les actuacions que dugui a terme sobre aquesta qüestió. Opina que qualsevol nou model de gestió de les zones comercials hauria de comptar amb el màxim consens possible dintre del Govern municipal, entre les formacions polítiques, els comerciants i els veïns, raó per la qual creu que les APEU La Sra. BALLARÍN puntualitza que els business improvement districts, coneguts resultat ha estat un fracàs. Per tant, manifesta que el Govern donarà suport a les iniciatives que sorgeixin i tornaran a parlar amb els eixos comercials que estan fent proves pilot per saber si realment volen continuar amb aquesta experiència. el sector, però que el rebutja si el que es pretén és que aquestes APEU siguin imposades. ES DÓNA PER TRACTAT Del Grup Municipal Partit Popular: (M1923/130) Que la regidoria de Comerç destini una partida pressupostària conseqüència, fonamentalment, de la crisi de seguretat. CCM 6/19 Economia 41/45 El Sr. BOU recorda que a la sessió anterior de la comissió ja va manifestar que Barcelona és una gran ciutat per viure-hi però que pateix un problema greu especialment als vespres, i es tem que les destrosses que es varen produir a la ciutat durant la darrera setmana encara hagi agreujat més aquest problema. Assenyala que Hisenda i a demanar al Govern municipal que acordi destinar una partida extraordinària per impulsar i promoure aquest sector en aquelles zones més afectades La Sra. BALLARÍN afirma que el Govern està treballant per ajudar el sector de la restauració, però no pot acceptar el prec. Pel que fa ala seguretat, creu que ha quedat clara la voluntat del Govern amb el reforç de la presència de la Guàrdia Urbana a tota la ciutat, però especialment en les zones va assistir, per conèixer-ne els neguits i les demandes que fan, i per explicar-los quines actuacions emprendrà el Govern en aquest àmbit. Per tant, insisteix que el Govern continua treballant en aquest doble vessant, però considera que en aquest moment no cal destinar-hi una partida econòmica concreta. El Sr. BOU reclama que el Govern abandoni definitivament les vacil·lacions en matèria de seguretat. Exposa que per resoldre un problema el Govern municipal ha de ser siguin reals, i que abordi els problemes concrets. En tot cas, suggereix a la Sra. Ballarín que parli amb el Gremi de Restaurador perquè les dades que dona no coincideixen amb les que dona el Govern. La Sra. BALLARÍN assegura que el Govern manté un diàleg permanent amb aquest gremi, que han treballat conjuntament en el reforçament de la seguretat i estan desenvolupant amb ells una mesura concreta. Sap que aquest sector està passant per una situació delicada i que els incidents de la darrera setmana els preocupen, però en tot cas creu que la petició que fa el Grup del PP no és una mesura adequada en aquest moment. NO ACCEPTAT CCM 6/19 Economia 42/45 d) Preguntes Del Grup Municipal Partit Popular: (M1923/131) Quin és el capteniment del nou Govern Municipal sobre la implementació de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUs) a la ciutat de Barcelona, quin és el seu model i quines gestions està duent a terme per a la seva implementació? ES DÓNA PER TRACTADA Del Grup Municipal Barcelona pel canvi: conèixer el resultat del referèndum sobre la permanència a la UE de Regne Unit? Collboni, responent a una pregunta formulada pel Grup de Barcelona pel Canvi, va per atraure empreses en el context del Brexit. Per aquesta raó, presenten aquesta pregunta, el text de la qual llegeix tot seguit. El Sr. MARCÉ assegura que el Brexit els preocupa molt perquè obre un espai elaborar el Pla Brexit conjuntament amb la Generalitat, a partir del qual es va Going Global, al congrés sectorial European Shared Services Week, a la London Design International Welcome a Barcelona per donar serveis a les empreses que tenen serveis al conjunt de la comunitat anglesa que viu i treballa a Barcelona. sigui necessària. Això no obstant, considera que divuit empreses més cinc de possibles són poques i subratlla que Holanda està tenint més èxit en aquesta política per atraure empreses del Regne Unit, concretament a Amsterdam, i pensa que Barcelona no ha CCM 6/19 Economia 43/45 sortida de la Unió Europea ja és proper. El Sr. MARCÉ apunta que algunes de les actuacions que fa el Govern municipal són ES DÓNA PER TRACTADA la ciutat -especialment relacionades amb la seguretat- a diferents mitjans produïssin els esdeveniments de la setmana anterior i admet que potser en aquest moment pot perdre bastant de sentit. En tot cas, pregunta quines mesures ha previst dur a terme el Govern municipal per pal·liar el deteriorament de la imatge de dels esdeveniments dels darrers dies. Tot i que espera que aquesta situació es resolgui Barcelona, i per aquesta raó també pregunta com hi poden ajudar la resta de grups municipals. seguretat a Barcelona era associada a qüestions de delinqüència o generals, si bé la situació actual té unes altres connotacions. A continuació, explica que, al marge de les actuacions policials, que qualifica de notòries, es va fer un pla molt sistemàtic de comunicació amb els consolats. En aquest sentit, el dia 23 de juliol es va fer una reunió amb els setanta-cinc cònsols que hi ha a alguns consolats, alguns dels quals han transmès als països respectius les explicacions Baixos, la Xina, Eslovènia, França, Itàlia, Alemanya, Uruguai, Uzbekistan, Hongria, els Estats Units i Israel. ES DÓNA PER TRACTADA CCM 6/19 Economia 44/45 e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup VI) Mocions VII) Declaracions Institucionals No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 19,29 h. Signat electrònicament per :Miriam Cabruja Escobedo - DNI 43402654K (SIG) Data :2019.11.18 14:33:44 CET Raó:Aixecament Acta Lloc : Barcelona CCM 6/19 Economia 45/45