Direcció de Comunicació Departament de Tra pnseverr saalitat de gènere Gerència de Recursos PRcOoTmOpClOimLent d INCLUSIVA ene e lllaas icnocnotrrpaoctreasc ipóú, bseligcusi dmee ln’At jiu vnetraimficació del CLÀUSULA 3.6.3 DE COMUNICeAnCtI dÓe Decret de contractació púBbalircca esolostnenai.b l e de 24 d’abril de 2017 Procediment d’aplicació per a Unitats promotores i Empreses contractistes Definició de la clàusula dins la Guia de contractació pública social. CA oqnuedsitcaio cnlàsu ds’ualpal iecsa crieód: P ública Social referent a a“cLtlae ncgoumat guena concreció L’empresa contractista haurà de gar ai nimtira tqguees neno dseex lias treesc”.o llida a la Guia de contractació avcotioenmltèrnpactciitnae ocn opone trrspa’eu tltauil aiitdgzuoaarrslat nda t’e,i smetleasr tedgoeresti tpsos d nlele eglnaag tiuinuat fsag le . n et edssae a occ taeivilrsiet a dtsesel sdx ieasrntiaivm,a ddaelisss,c rddie’me xli’naelxatetaoccruióics i,dó eqd uleael M odel de clàusula: L’empresa contractista ha de garantir, • que en les activitats derivades de l’execució del contracte no s’utilitzen llenguatge o imatges sexistes, que no atemptin contra la igualtat de les persones amb diversitat funcional de qualsevol tipus, els drets de la infantesa, o que no siguin respectuoses amb la cura pel medi a mbient, la sostenibilitat i els drets dels animals. • l'ús d'una comunicació que no incorri en qualsevol tipus de discriminació per raó d’orientació i/o identitat sexual, origen, edat, creences, o altres condicions o circumstàncies personals o socials. • en les seves comunicacions derivades de l'execució del contracte, evitar l’exaltació de la violència i fomentar la diversitat cultural, fugint dels estereotips negatius perpetuadors de prejudicis. Direcció de Comunicació Departament de Transversalitat de Gènere Gerència de Recursos 3.6.4. COMUNICACIÓ INCLUSIVA 1. Fase de preparació de la licitació: Si la Unitat Promotora (d’ara endavant UP) necessita assessorament sobre les condicions d’inclusió de la mesura o sobre la manera de fer-ho, demanarà assessorament a la Direcció de Comunicació (d’ara endavant DC) a través del correu dircom@bcn.cat Quan estigui operativa l’aplicació informàtica de seguiment de les clàusules socials consignarà aquesta demanda d’assessorament a través de l’apartat corresponent de l’aplicatiu. El DC, si s’escau amb la col·laboració del Departament de Transversalitat de Gènere (d’ara endavant DTG), respondrà a aquesta demanda en un termini màxim de 5 dies hàbils a partir de la seva recepció. La UP consignarà en l’apartat de l’aplicatiu corresponent, quan estigui operatiu, si ha requerit o no d’aquest suport. 2. Fase d’execució del contracte: Cas que s’hagi produït una circumstància que recomani la revisió tant d’un llenguatge oral no inclusiu, com de materials de comunicació que incloguin llenguatge o imatges allunyades de la natura de la clàusula, la UP requerirà a l’empresa contractista per tal que els pugui corregir. La UP, que comptarà amb l’assessorament del DC i amb la col·laboració del DTG en cas que es determini que s’ha produït l’ús d’un llenguatge o d’imatges que fomentin l’exclusió, la discriminació, els estereotips negatius, o el sexisme, podrà emetre un informe de recomanacions de cara a la rectificació d’aquestes circumstàncies. L’empresa contractista haurà de dur a terme la correcció dels comportaments o dels materials seguint les recomanacions de l’informe abans esmentat. Podrà comptar amb l’assessorament del DC, si s’escau amb la col·laboració del DTG. L’empresa contractista haurà de presentar la documentació següent: Materials corregits o compromís de retirada. Informe de les mesures dutes a terme. 2