2820 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 20-6-2012 sessió extraordinària sempre que ho consideri necessari la persona que n’exerceixi la Presidència o a proposta d’un terç dels vocals. * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar, a l’empara d’allò disposat a l’article 13.2 de la Carta Municipal de Barcelona, en la Comissió de Govern les atribucions següents: 1. ACTES DECISORIS I RESOLUTORIS EN MATÈRIA DE GESTIÓ I ADMINISTRACIÓ ECONÒMICA, FINANCERA I PATRIMONIAL: 1.1. Autorització i disposició de despeses i reconeixements d'obligacions econòmiques, incloses les de caràcter plurianual, sempre que el seu import sigui igual o superior a 500.000 euros i no superin els 6.010.121,04 euros, IVA inclòs, llevat del reconeixement d’obligacions derivades de compromisos de despeses adquirides en expedients de contractació, expedients de subvencions, expedients de relacions laborals o estatutàries, i expedients de deute públic vàlidament contractat. 1.2. Aprovar, donant-ne compte al Consell Municipal, els expedients de generació de crèdits per majors ingressos i d’incorporació de romanents de crèdit; aprovar també les transferències de crèdit no atribuïdes al Plenari del Consell Municipal. 1.3. Concertar les operacions de crèdit a llarg termini previstes en el pressupost, de quantia igual o superior a 500.000 euros, quan el seu import acumulat, dins de cada exercici, no superi el 10% dels ingressos corrents del darrer exercici liquidat, i les de tresoreria -de quantia igual o superior a 500.000 euros- si l' import acumulat de les operacions vives en cada moment no supera el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior. D'aquestes operacions se n'haurà de donar compte al primer Consell Municipal que se celebri. S’exclouen de la delegació les operacions previstes a l'article 177.5 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. 1.4. Adquisició de béns i drets i alliberament de càrregues i gravàmens quan el seu valor sigui igual o superior a 500.000 euros i no superi els 6.010.121.04 euros, impostos inclosos. 1.5. Acceptació de béns a títol lucratiu, si és incondicional. 1.6. Alienacions patrimonials quan la seva quantia sigui igual o superior a 500.000 euros i no superi els 6.010.121.04 euros, impostos inclosos, en els supòsits següents: a) Les de béns immobles, sempre que siguin previstes al pressupost. b) Les de béns mobles declarats de valor històric o artístic, sempre que siguin previstes al pressupost. c) Les de béns mobles no declarats de valor històric o artístic estiguin o no previstes al pressupost. 2. EN MATÈRIA D’INVERSIONS 2.1. Aprovació de les línies bàsiques de la política d’inversions i de subvencions. 2.2. Informe favorable de les actuacions inversores i de transferències de capital, i els seus projectes, qualsevol que en sigui la quantia. 2.3. Seguiment de les actuacions incloses en el Programa d’Actuació Municipal i de l’execució de les mesures de govern exposades en el Plenari del Consell Municipal. 3. EN MATÈRIA DE CONTRACTACIÓ 3.1. Adopció dels actes per a la preparació, adjudicació, formalització, i aquells derivats dels efectes, compliment i extinció dels contractes, el pressupost total de licitació dels quals sigui igual o superior a 500.000 d’euros i no superi els 6.010.121.04 euros, IVA inclòs, incloses les de caràcter plurianual si no tenen una durada superior als quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les anualitats no superi l'esmentada quantitat. NÚM. 18 20-6-2012 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 2821 3.2. Conèixer i resoldre els recursos especials en matèria de contractació que s’interposin contra actes la competència originària dels quals estigui atribuïda a l’Alcaldia conforme a la Carta Municipal i al Reglament Orgànic Municipal, i contra les resolucions dictades pels òrgans dels organismes, entitats i societats dependents de l’Ajuntament de Barcelona o en els que ostenti el control o participació majoritària, i que no tinguin la consideració d’Administració Pública a efectes del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. 4. EN MATÈRIA DE CONVENIS 4.1. Aprovar els convenis de cooperació interadministrativa i els convenis de col·laboració amb persones físiques i jurídiques, siguin públiques o privades, sempre que pel seu objecte no tinguin la consideració de contractes subjectes a la normativa reguladora dels contractes del sector públic. S’exclouen de la present delegació aquells convenis l’aprovació dels quals resti atribuïda o delegada a altres òrgans municipals. 5. EN MATÈRIA DE SUBVENCIONS 5.1. Aprovar les bases particulars de les convocatòries per a l’atorgament de subvencions. 5.2. Aprovar l’atorgament mitjançant acte administratiu unilateral de subvencions ordinàries i extraordinàries, d’ import comprés entre els 30.050,60 € i que no superin els 6.010.121.04 euros. 6. EN MATÈRIA DE PERSONAL 6.1. Aprovar l'oferta pública d'ocupació, d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Consell Municipal. 6.2. Aprovar les bases de les convocatòries per a la selecció del personal funcionari de carrera i laboral fix. 6.3. Acordar la sanció de separació del servei dels funcionaris/es de la Corporació i l’acomiadament del personal laboral, donant-ne compte al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que tingui. 7. EN MATÈRIA D’OBRES, URBANISME, HABITATGE I INFRAESTRUCTURES A). En matèria d’obres: 7.1. Aprovar els projectes d'obres ordinàries d’import igual o superior a 500.000 euros i que no superin els 6.010.121.04 euros, IVA inclòs, quan no estigui atribuïda expressament la seva aprovació a cap altre òrgan municipal, organisme autònom, entitat pública empresarial o societat mercantil. B). En matèria de planejament urbanístic i altres instruments urbanístics: 7.2. Aprovar inicialment els instruments de planejament i les seves modificacions, quan no correspongui al Consell Municipal. 7.3. Aprovació inicial de les modificacions de les Ordenances Metropolitanes d'Edificació en l'àmbit de la ciutat de Barcelona. 7.4. Aprovació i exposició al públic dels avanços de planejament de modificacions del Pla General Metropolità i del planejament derivat. 7.5 Suspendre l’atorgament de llicències en cas de planejament derivat, tant la potestativa com la que s’acorda amb l’aprovació inicial, així com les pròrrogues de les suspensions. 7.6. Aprovació inicial dels projectes d'urbanització establerts a l’article 72 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya. 7.7. Aprovació inicial dels projectes d'urbanització complementaris establerts a l'article 89.6 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya quan es disposi la seva exposició al públic. C) En matèria d'execució del planejament urbanístic: 7.8 Instruments de gestió: a) Aprovació inicial de la delimitació de polígons d'actuació urbanística no contemplada en el planejament i la seva modificació. 2822 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 18 20-6-2012 b) Aprovació inicial de la modificació de polígons d'actuació o d'unitats d'actuació delimitades en el planejament no adaptat al Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, que aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya. c) Aprovació inicial de projectes de reparcel·lació en les seves diferents modalitats, inclosos els projectes de regularització de finques. d) Aprovació inicial del canvi de sistema d'actuació o de la modalitat corresponent en el sistema de reparcel·lació. e) Acordar l’inici dels expedients d'ocupació directa. 7.9. Expropiacions: a) Informar l’actuació d’inversió per a l’inici de les actuacions expropiatòries. b) Aprovació definitiva de les relacions de béns i drets de les expropiacions i de les ocupacions directes sempre que la competència correspongui a l’Alcalde. c) Aprovar els fulls d’apreuament d’import igual o superior a 500.000 i que no superin els 6.010.121,04 euros. d) Resoldre sobre la procedència o no de l’advertiment per part dels titulars de béns del seu propòsit d’iniciar l’expedient d’apreuament, amb anterioritat a que aquest es produeixi per ministeri de la llei. 7.10 En matèria de llicències d’obres: L'atorgament, denegació, modificació, revocació i anul·lació de les llicències d'obres majors de nova planta i gran rehabilitació previstes a les lletres a) i b) de l’Annex I de l’ORPIMO, la superfície total de les quals sigui superiors a 20.000 m2 de sostre. 7.11. En matèria de convenis urbanístics: a) Aprovació de convenis urbanístics en matèria de planejament general i derivat. b) Aprovació dels convenis urbanístics per a l’execució del planejament. c) Aprovació de convenis urbanístics en matèria d’intervenció en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl. d) Aprovació de convenis de col·laboració en matèria urbanística. D) En matèria d’habitatge: 7.12. Convenis i encàrrecs de gestió: a) Aprovar convenis urbanístics per a la construcció d’habitatges protegits en qualsevol de les seves modalitats, dels habitatges destinats a reallotjament d’afectats urbanístics, així com els convenis per a la rehabilitació d’habitatges la competència dels quals, per raó de la matèria, sigui de l’Alcaldia i la quantia dels quals no superi els 6.010.121,04 euros, IVA inclòs, ni els quatre anys de durada. b) Encarregar el Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona la construcció d’habitatges protegits en qualsevol de les seves modalitats i d’habitatges dotacionals. c) Declaració d’àrea de rehabilitació i conservació, d’acord amb l’establert a la Llei de l’habitatge. E. En matèria d’infraestructures: Emetre l’informe preceptiu sobre plans i projectes sectorials i territorials d’altres Administracions públiques amb transcendència per a la ciutat. 8. PROJECCIÓ DE LA CIUTAT 8.1. Autoritzar la participació de l’Ajuntament o dels seus ens instrumentals o vinculats, en esdeveniments nacionals, estatals o internacionals d’importància per a la projecció de la ciutat. Segon. Substituir en els Decrets que es relacionen a continuació, de delegació de facultats de l’Alcaldia en els òrgans que en cada cas s’indiquen, la quantitat de 2.000.000 d’euros per la d’ 500.000 d’euros: − 1 de juliol de 2011 (S1/D/2011-03211).- Segona Tinent d’Alcalde. − 1 de juliol de 2011 (S1/D/2011-03212).- Tercer Tinent d’Alcalde. − 4 de juliol de 2011 (S1/D/2011-03257).- Gerent Municipal i estructura executiva annexa, en matèria de contractació, modificat per l’apartat Segon del Decret de l’Alcaldia del 28 de març de 2012 (S1/D/2012-01347). − 4 de juliol de 2011 (S1/D/2011-03258).- Gerent Municipal i estructura executiva annexa, en matèria de gestió econòmica. NÚM. 18 20-6-2012 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 2823 Tercer. Deixar sense efecte el Decret de l’Alcaldia d’1 de juliol de 2011, de delegació d’atribucions en la Comissió de Govern (S1/D2011-03209), així com les seves modificacions posteriors, efectuades per Decret del 25 de juliol de 2011 (S1/D2011-03515), i per l’apartat Primer del Decret de l’Alcaldia del 28 de març de 2012 (S1/D/2012-01347). Quart. Establir que en els acords que la Comissió de Govern adopti en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que actua per delegació expressa de l'Alcalde. Aquests acords exhauriran la via administrativa, de conformitat amb l'article 52 de la llei 7/1985, de 2 d'abril i 109 de la llei 30/1992, de 26 de novembre. Cinquè. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia 18 de juny de 2012, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província i en la Gaseta Municipal. Sisè. Precisar que les disposicions del present Decret s’entenen sense perjudici de l’exercici per la Comissió de Govern de les atribucions que tant la Carta Municipal de Barcelona com el Reglament Orgànic Municipal li assignen com a pròpies. Setè. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 11 de juny de 2012. L’alcalde, Xavier Trias i Vidal de Llobatera. (Ref. 2123/12) * * * Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 21 de la Llei reguladora de les bases de règim local, i l’article 13 de la Carta Municipal, disposo: Primer. Amortitzar El lloc de treball d’Assessor/a de l’Alcaldia S 08003403 2850E, adscrit a l’Alcaldia. Segon. Amortitzar El lloc de treball de Direcció Tècnica de Normativa Autonòmica i Estatal S 08002033 2850E, adscrit a la Gerència Municipal. Barcelona, 12 de juny de 2012. L’alcalde, Xavier Trias i Vidal de Llobatera. (Ref. 2158/12)