Secretaria General ACTA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN Sessió de 21 de novembre de 2019 reuneix la COMISSIÓ DE GOVERN en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Ada Colau Ballano. Hi concorren les Imes. Sres. i els Ims. Srs.: Jaume Collboni Cuadrado, Janet Sanz Cid, Laia Bonet Rull, Laura Pèrez Castaño, Albert Batlle Bastardas, Jordi Martí Grau, Lucia Martín González, Jordi Rabassa Massons, Marc Serra Solé, Gemma Tarafa Orpinell, Montserrat Ballarín Espuña, Margarita Mari Klose, Francesc Xavier Marcé Carol i Maria Rosa Alarcón Montañés, assistits pel Secretari General, el Sr. Jordi Cases Pallarès, que certifica. Excusen la seva absència els Ims. Srs.: Joan Subirats Humet, Eloi Badia Casas i David Escudé Rodríguez. També hi és present la Gerent Municipal, Sra. Sara Berbel Sánchez. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 10.00 h. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, sessió ordinària celebrada el 14 de novembre de 2019, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment del Decret d'Alcaldia, de 15 de juny de 2019, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA DE DRETS SOCIALS, FEMINISMES I LGTBI de Barcelona, d'1 de juliol de 2019, que aprova la continuïtat del contracte que té per no superior a 1 mes en les mateixes condicions previstes en els plecs que regulen de Barcelona, de 30 de juliol de 2019, que aprova la continuïtat del contracte que té CG 39/19 1/12 per un període no superior a 5 mesos en les mateixes condicions previstes en els plecs de Barcelona, d'1 de juliol de 2019, que aprova la continuïtat del contracte de gestió superior a 1 mes en les mateixes condicions previstes en els plecs que regulen aquest de Barcelona, d'1 de juliol de 2019, que aprova la continuïtat del Contracte contracte i, en tot cas per un període no superior a 3 mesos en les mateixes condicions previstes en els plecs que regulen aquest contracte, per un import total de de Barcelona, d'1 de juliol de 2019, que aprova la continuïtat del Contracte globalitat LOT 2 (25 habitatges), adjudicat a Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials, Suara Serveis SCCL i Garbet Serveis Integrals SL, UTE Ley 18/1982, de 26 de mayo (UTE LA PRIMERA LLAR) durant el temps indispensable fins a la formalització i inici mateixes condicions previstes en els plecs que regulen aquest contracte, per un import total de 120.394,92 euros, IVA inclòs. de Barcelona, de 30 de setembre de 2019, que aprova la continuïtat del Contracte contracte i, en tot cas per un període no superior a 3 mesos en les mateixes condicions previstes en els plecs que regulen aquest contracte, per un import total de de Barcelona, de 30 de setembre de 2019, que aprova la continuïtat del Contracte globalitat LOT 2 (25 habitatges), adjudicat a Sant Pere Claver Fundació Serveis Socials, Suara Serveis SCCL i Garbet Serveis Integrals SL,UTE Ley 18/1982, de 26 de mayo (UTE CG 39/19 2/12 LA PRIMERA LLAR) durant el temps indispensable fins a la formalització i inici mateixes condicions previstes en els plecs que regulen aquest contracte, per un import total de 120.394,92 euros, IVA inclòs. de Barcelona, de 28 d'agost de 2019, que aprova la continuïtat del contracte que té 22, Lot 1: Espai Familiar i Centre Obert de Sant Martí, adjudicat a Suara Serveis SCCL, contracte i, en tot cas, per un període no superior a 4 mesos comptadors a partir del dia 1 de setembre de 2019 en les mateixes condicions previstes en els plecs que de Barcelona, de 28 d'agost de 2019, que aprova la continuïtat del contracte que té 22, Lot 2: Espai Familiar i Centre Obert de Les Corts-Sants, adjudicat a Iniciatives i del nou contracte i, en tot cas, per un període no superior a 4 mesos comptadors a partir del dia 1 de setembre de 2019 en les mateixes condicions previstes en els plecs que regulen aquest contracte, per un import total de 154.323,59 euros, IVA inclòs. de setembre de 2019, que ha aprovat la subvenció 19S00176, per al de joves entre 16 i 20 anys, amb un nivell formatiu molt baix i un abandonament de Verdum i Trinitat Nova, pel termini 31 de desembre de 2019, a favor de de juliol de 2019, que ha aprovat la subvenció 19S00171, per al desenvolupament del pocs recursos econòmics i en situació de vulnerabilitat puguin cobrir les seves necessitats bàsiques de roba, mobles, articles per a nadons i infants, joguines i elements ortopèdics, pel termini 31 de desembre de 2019, a favor de de juliol de 2019, que ha aprovat la subvenció 19S00172, per al desenvolupament del higiene diària adreçats a les persones grans del barri de Sants de Barcelona, amb risc CG 39/19 3/12 Fundació Canpedró per import de 73.181,33 euros. de setembre de 2019, que ha aprovat la subvenció 19S00185, per al amb malalties cròniques" amb la finalitat de donar suport a homes majors d'edat en (prioritzant els malalts de VIH/sida) amb voluntat de seguir el tractament mèdic corresponent, sense llar, sense recursos econòmics ni recolzament familiar, pel de 40.000,00 euros. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA D'ECONOMIA, TREBALL, COMPETITIVITAT I HISENDA (14002777-002 (0580/14)) PRORROGAR per un període comprès des del 01.12.2019 fins al 30.06.2020, el contracte 14002777-002 que té per objecte la construcció, manteniment i gestió energètica de la central de producció de climatització de les cases consistorials de l'Ajuntament de Barcelona amb el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, adjudicat a la UTE Soler Energy Serv.Y Electrom.So, amb NIF U66395856, per un import total de 34.898,74 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 34.898,74 euros, IVA inclòs, amb càrrec a les partides i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 30.094,61 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2020 i a l'aplicació pressupostària D/21300/93314 0101; un import (IVA inclòs) de 4.804,13 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2019 i a l'aplicació pressupostària D/21300/93314 0101, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici posterior a l'actual. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 21 de novembre de 2019. establiments comercials de diferents barris de la ciutat, en la seva cinquena edició, CG 39/19 4/12 de 2019; ORDENAR-NE la publicació al Butlletí Oficial de la Província; i AUTORITZAR la despesa per un import de 4.500,00 euros, amb càrrec a la partida 48901-43141-0704 del pressupost 2019, i codi 19S17570. (2017/627) ANUL·LAR l'autorització i disposició de la despesa per un import de 45.000,00 euros relatiu a la subvenció instrumentada pel conveni amb Fundación de la Comissió de Govern de 28 de desembre de 2017, corresponent a que no ha estat necessari restablir el Fons durant 2019 per atendre la morositat de préstecs afectes al Fons. (0653/19) APROVAR l'addenda al conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona, Estudis d'Hosteleria i Turisme CETT SA i Fundació Gaspar Espuña-CETT per a la creació d'una càtedra de turisme, hoteleria i gastronomia, per tal de fixar les línies de treball i l'aportació de l'Ajuntament de Barcelona per l'any 2019 en la quantitat de 55.000,00 euros; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de 55.000 euros, amb càrrec a la partida D/48903/43215 corresponent del pressupost de 2019; FACULTAR el Regidor de Turisme i Indústries, Im. Sr. Francesc Xavier Marcè Carol, per a la signatura de l'esmentada addenda. música clàssica de Barcelona al mapa mundial i convertir la ciutat en un destí de concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la un import de 200.000,00 euros que representa el 50% del cost total del projecte; Sr. Jaume Collboni Cuadrado, per a la signatura del conveni. Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, per al desenvolupament i integració del dret de superfície atorgat a la Universitat Pompeu Fabra mitjançant escriptura autoritzada CG 39/19 5/12 Universitat Pompeu Fabra, el Consejo Superior de Investigaciones Científicas i la Fundació The Barcelona Institute of Science and Technology per al desenvolupament formalització. consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de 832.230,38 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de acord a la Gaseta Municipal. consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de pagament INMAB Gran INEA/CEF/TRAN/M2015/113, per atendre a les despeses per un import total de 280.246,88 euros,de conformitat amb la documentació i amb comptable 19110695; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR compte consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de 272.335,57 euros, per atendre transferències de crèdit de diversos orgànics de acord a la Gaseta Municipal. consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de Hisenda. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT (20150440) APROVAR el reajustament de les anualitats del Conveni de col·laboració CG 39/19 6/12 disposició de la despesa plurianual per un import de 165.000,00 euros, amb càrrec a en concepte de reajustament pressupostari dels anys 2019 i 2020; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa plurianual per un import de 165.000,00 euros, amb càrrec a la en concepte de reajustament pressupostari dels anys 2019 i 2020. La consignació de regulador de les Hisendes Locals. Districte de Ciutat Vella (1BD 2018/050) AIXECAR la suspensió de la tramitació i deixar sense efecte reproduït. PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), i en un dels diaris de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Districte de Nou Barris (8BD 2018/132) DECLARAR la suspensió de la tramitació del projecte de segregació i Torre Baró fins al passeig de les Aigües, al Districte de Nou Barris de Barcelona, que aquests efectes es dóna per reproduït; i PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). Districte de Sant Andreu (19PL16722) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1 a) de la Carta situat al carrer Berenguer de Palou 68-80 al Districte de Sant Andreu; promogut pel CG 39/19 7/12 Districte de Sant Martí (10-2018LL34240) CONCEDIR a Acciona Real Estate SAU llicència d'obres de construcció de la segona fase (primera fase exp.10-2018LL34240/1) per a la construcció d'un complex d'edificis d'oficines de nova planta al carrer Selva de Mar, 125, format per diversos blocs de PB+3PP, +6PP, +8PP, +10PP i +13PP amb dues plantes soterrànies comunes i una superfície construïda total de 47.744,95 m2. En resulten 5 locals en les plantes baixes i 49 oficines en les plantes pis, 459 places d'aparcament per a cotxes, 50 per a motos, 201 per a bicis i 55 trasters, amb les següents CONDICIONS PARTICULARS DE LA LLICÈNCIA.- Abans de l'inici d'obres: - En el cas que en la parcel·la hi hagi arbrat existent caldrà obtenir l'informe favorable de Parcs i Jardins. - Cal donar compliment a les especificacions de l'informe del Departament de Coordinació d'Obres a l'Espai Públic de 9-10-18. - Caldrà aportar un càlcul detallat de la càrrega de foc als vestíbuls de les escales protegides i especialment protegides obertes per tal de verificar que donen compliment a la definició de sector de risc mínim d'acord amb l'annex A del CTE DB-SI - Caldrà contactar amb l'Agencia d'Energia de Barcelona en relació a l'aplicació de l'Ordenança General de Medi Ambient de Barcelona. Per a consultes solar.aeb@bcn.cat - A l'inici de les obres s'haurà d'informar i convocar al Departament de Coordinació d'Obres a l'Espai Públic. - Caldrà aportar document d'acceptació signat per gestor de residus autoritzat, garantint la correcta destinació dels residus d'obra separats per tipus, i fent constar el codi de gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, segons allò establert a la disposició final primera del Reial Decret 210/2018, de 6 d'abril. - Cal donar compliment a les especificacions dels informes de BCASA de dates 12-9-18 i 21-9-18. En el decurs de les obres: - S'haurà de donar compliment a l'article 18 de les normes del PMU pel que fa a la urbanització dels sòls qualificats de 22@ lliures d'edificació. - Les façanes dels edificis s'adaptaran a la versió del projecte informada favorablement per la Comissió Tècnica 22@ en data 5-3-19. Tanmateix caldrà eliminar els muntants exempts que sobrepassen el cos de PB+6PP a la façana de Selva de Mar cantonada Perú. - S'han de mantenir les alineacions i rasants executades en les urbanitzacions del carrer Bolívia i del passatge Perú-Bolívia. - La galeria de serveis que travessa el passatge haurà de discórrer per la zona pavimentada amb panot. - Caldrà posar-se en contacte amb el Cicle de l'Aigua (BCASA) per tal d'executar el clavegueró, així com seguir-ne el protocol establert quant a eventuals esgotaments del freàtic per obres.- L'accés a l'aparcament serà abalisat de manera que s'hi estableixi el sentit únic de circulació. - L'alçada sota conductes de ventilació de l'aparcament, no pot ser inferior a 2,20 m. - La ventilació 2 Garatges i aparcaments de l'Ordenança de Medi Ambient de Barcelona. - Les preses d'aire d'aportació a l'aparcament s'han de situar a una alçada suficient per a no produir molèsties als vianants. - Els conductes per a l'evacuació de fums, gasos, bafs i olors, s'ajustaran al que es disposa al Títol 2 de l'Ordenança del Medi Ambient de Barcelona. En el tràmit de primera ocupació i/o comunicació prèvia: - Les obres CG 39/19 8/12 d'urbanització de l'espai lliure públic de 395,03 m2 que ha d'executar el promotor hauran d'estar finalitzades i rebudes per l'Ajuntament. - S'establirà una servitud de vistes i pas públic entre la zona 22@t i la zona 22@hs/22@t, essent l'edifici d'aquesta última el predi dominant. - El projecte presenta plantes d'oficina diàfanes. Caldrà verificar que la disposició final de mobiliari o divisòries no compromet les distàncies màximes de recorreguts d'evacuació ni la cobertura de les BIEs. - S'hauran de registrar les servituds de pas, galeries i totes les sales tècniques corresponents a nom de l'Ajuntament de Barcelona. - Es comunicarà el final d'obra al Departament de Coordinació d'Obres a l'Espai Públic per a poder verificar les condicions del seu informe de 9-10-18. - Pel desenvolupament de l'activitat, caldrà dur a terme la seva legalització, d'acord amb la instrucció per a l'aplicació de l'OMAIIA a partir de l'entrada en vigor de la Llei 20/2009 (BOP 12-01-11). - Caldrà disposar de l'informe de caràcter favorable de recepció dels treballs de recollida pneumàtica emès per BCASA i la Direcció de Serveis de Neteja i Gestió de Residus. - Per l'entrada en funcionament de l'aparcament, caldrà proveir-se prèviament de la corresponent Autorització pel procediment de Comunicació amb Certificació Tècnica (Annex III.2). - Caldrà verificar l'acompliment de l'aplicació sobre Energia Solar de l'Ordenança del Medi Ambient de Barcelona. - En el tràmit de primera ocupació, del control inicial o acte de comprovació o del comunicat corresponent a l'activitat, s'ha d'aportar la documentació requerida en l'article 6 de l'ORCPI/08 i, si correspon, el Pla d'Autoprotecció. Altres: - Aquesta llicència d'obres no inclou la legalització d'activitats i d'instal·lacions, ni les bastides d'obra, ni tanques de precaució o altres elements auxiliars, ni l'ocupació de la via publica, ni guals, les quals s'hauran de sol·licitar a Districte i tramitar d'acord amb la normativa vigent. - Les assenyalades al full adjunt. Termini d'inici de les obres : 12 mesos. Termini d'execució de les obres: 36 mesos. ÀREA D'AGENDA 2030, TRANSICIÓ DIGITAL, ESPORTS I COORDINACIÓ TERRITORIAL I METROPOLITANA (2019/634) APROVAR el conveni de col·laboració entre l´Ajuntament de Barcelona i la d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 55.000,00 euros, que representa el 22,92% del projecte, que té un import de 240.000,00 euros. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa a favor per un import de 55.000,00 euros, amb Catalunya Europa amb CIF G64693914. REQUERIR l´entitat beneficiària per tal que en un termini no superior a tres mesos de la finalització del projecte presenti la justificació de l´aplicació dels fons rebuts, d´acord amb allò establert al pacte 5è del conveni. FACULTAR a la Tercera Tinenta d´Alcaldia, la Ima. Sra. Laia Bonet Rull per a la signatura del conveni. CG 39/19 9/12 ÀREA DE DRETS SOCIALS, FEMINISMES I LGTBI Districte de Ciutat Vella (20192817) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat Associació Superacció, amb NIF G65935280, pel desenvolupament d'un fomentar les habilitats socials, els hàbits de vida saludables, l'autonomia i el treball en equip, per un import de 47.000,00 euros equivalent al 100,00% del cost total del projecte i una durada fins al 31 de desembre de 2019. Aquest conveni instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. DECLARAR la no-inclusió en amb càrrec al pressupost 2019 i aplicació pressupostària D/48903/23261, a favor de l'entitat Associació Superacció, amb NIF G65935280, per subvencionar l'execució del projecte ja indicat. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que en el termini màxim de tres mesos a partir del pagament de la subvenció, presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament d'aquesta i justificació dels fons rebuts. FACULTAR per a la signatura del conveni el regidor del Districte de Ciutat Vella, l'Im. Sr. Jordi Rabassa Massons. Districte de l'Eixample (20189104) AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa del contracte 18XP0038, que té objecte el lloguer del local c. Aragó,326-328, ubicació OAC del Districte de ÀREA DE PREVENCIÓ I SEGURETAT matrícula 4560 DSZ, en data 21-04-2018, les quals no han pogut ser determinades, anteriorment. Tot això als efectes de posar fi al procediment tramitat, de conformitat administratiu comú de les Administracions públiques. DECLARAR com a bé no CG 39/19 10/12 ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ I CIÈNCIA (16003530-002 - 0791/16 ) PRORROGAR per un període comprès des de l'1 de gener de 2020 fins el 30 de juny de 2020, el contracte 16003530-002 que té per objecte la gestió del servei d'atenció socioeducativa de l'Agència ABITS (Agència per a l'Abordatge Integral del Treball Sexual), adjudicat a l'empresa Fundació Surt, Fundació De Dones, amb NIF G64404213, per un import total de 247.893,99 euros (IVA exempt), d'acord amb els informes i documentació que consten a l'expedient. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa de l'esmentat contracte per un import de 247.893,99 euros, IVA exempt, amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA exempt) de 247.893,99 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2020 i a l'aplicació pressupostària D/22731/23172 0801, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. (122/2019) APROVAR la convocatòria 2020-2021, per a l'atorgament de subvencions desembre de 2017 i publicades al BOP el 4 de gener de 2018; ESTABLIR un termini de presentació de sol·licituds de 20 dies hàbils a iniciar el dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona; AUTORITZAR la despesa total de 446.200,00 euros, amb càrrec a la posició pressupostària D/48901/23182, dels quals 223.100,00 euros van amb càrrec al pressupost de l'any 2020 i 223.100,00 euros amb càrrec al pressupost de l'any 2021. FACULTAR el/la convocatòria, per tal d'efectuar els actes de tràmit i definitius que puguin correspondre. PUBLICAR-LES al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al web d'efectuar els actes de gestió pressupostària que resultin de la present convocatòria. S'HA RETIRAT la proposta precedent. Districte de Nou Barris (17S17235) PRORROGAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona, Districte de Nou Barris i la FUNDACION YEHUDI MENUHIN ESPAÑA, amb NIF G82260282, per a la realització del Projecte MUS-E, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i prevista nominativament al pressupost, de conformitat amb els articles 22.2a) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de CG 39/19 11/12 novembre, General de Subvencions i 6.1 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Consell Plenari el 17 de desembre de 2010, per un import de 52.180,00 euros, equivalent al 58,03% del cost total del projecte (89.920,00 euros), pel període del 27 de novembre de 2019 fins al 26 de novembre de 2020. AMPLIAR l'autorizació i disposició de despesa per un import de 52.180,00 euros, amb càrrec a la partida 485.68/231.11/06.08 del pressupost per l'any 2019, a favor de la FUNDACION YEHUDI MENUHIN ESPAñA, amb NIF G82260282, convocatòria pública per raons d'interès públic justificades a l'informe que consta a l'expedient. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de 3 mesos a partir de la data de finalització del projecte subvencionat, presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament d'aquesta, justificació dels fons rebuts i l'informe d'auditoria. FACULTAR la Ima. Sra. Margarita Marí Klose, Regidora del Districte de Nou Barris per a la signatura de la pròrroga del present conveni. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11 h. Signat electrònicament per :CPISR-1 C Ester Solana Grasa Data :2019.11.27 10:44:37 CET Raó:Aixecament Acta Lloc : Barcelona CG 39/19 12/12