Districte de les Corts Pl. Comas, 18 08028 Barcelona 93 402 70 00 ajuntament.barcelona.cat/lescorts Núm. Expedient: 18S16196-001 Expedient: Convocatòria 2019 del concurs de projectes d’associacions i entitats a l’Espai Expositiu Les Corts ANUNCI En compliment de l’acord de la Comissió de Govern, adoptat a la sessió de 5 de desembre de 2018, es procedeix a publicar l’anunci relatiu a la convocatòria del concurs de projectes d’entitats o associacions, sense ànim de lucre, a l’Espai Expositiu Les Corts per l’any 2019, que es regeix per les Bases generals aprovades definitivament segons certificació de secretaria de 27/juliol/2016 i publicades al BOPB del dilluns 06-06-2016 i al DOGC núm. 7151 de 29/06/2016, i per les següents Bases Específiques: . Objecte: Convocatòria de participació, en règim de concurrència, per incentivar l’actuació d’entitats i associacions en la presentació de projectes expositius a l’Espai expositiu les Corts, situat al l’entrada de la seu del Districte, ubicada al núm. 18 de la plaça Comas, i l’atorgament d’una subvenció a les entitats seleccionades, per un import màxim de tres mil euros. . Projecte expositiu: el contingut i temàtica del projecte expositiu el defineix l’entitat participant. - El projecte expositiu i les actuacions complementàries hauran de complir les finalitats de la base general 5.1, per donar a conèixer les activitats o projectes que realitzen les entitats, o bé difondre les característiques dels barris o donar a conèixer esdeveniments d’actualitat o històrics del territori. Queden excloses aquelles propostes que continguin missatges ofensius, que fomentin actituds cíviques inadequades o discriminatòries per raó de gènere, origen ètnic o social, diversitat funcional, edat, orientació sexual o qualsevol altra condició o circumstància personal o social; o que tinguin afany de lucre. - Cada entitat seleccionada exposarà el seu projecte durant un termini màxim de tres mesos i rebrà una subvenció que ha de destinar íntegrament a finançar el projecte presentat a aquesta convocatòria. . Participants: les entitats públiques o privades, sense ànim de lucre, legalment constituïdes, que compleixin els requisits establerts a la base general quarta. . Espai expositiu: Les característiques de l’espai i el règim per a la seva utilització es regulen a les bases generals sisena i quinzena. Els elements complementaris que es posen a disposició són els següents: 5 vitrines de metacrilat per muntar taules protegides, cables d'acer amb subjeccions protegides per penjar-hi objectes volants des del peristil superior (la seva instal·lació i retirada requereix invariablement d’una grua hidràulica que haurà d’aportar el proposant) i un televisor amb suport de peu per emetre-hi audiovisuals complementaris. . Termini de presentació: Serà de quinze dies hàbils a comptar des del dia següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini, no serà admesa. . Lloc i horari de presentació: Seu del Districte de les Corts, Oficina d’Atenció Ciutadana, situada al núm. 18 de la plaça Comas, en horari d’atenció al públic, que és de dilluns, dimarts, dimecres i B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-12-2018 CVE 2018045331 Pàg. 1-4 https://bop.diba.cat A divendres de 8’30 a 14’30 i dijous de 8’30 a 19’30 hores. També es podrà presentar en qualsevol punt de registre de l’Ajuntament de Barcelona. . Documentació que cal presentar: Per concorre a aquesta convocatòria de participació, s’ha de presentar la documentació mínima necessària establerta a la base general vuitena, que tot seguit es detalla: a) Document bàsic 1: Sol.licitud de participació a.1) Sol.licitud de participació, signada pel representat de l’entitat o associació, sense ànim de lucre, que presenta la proposta d’exposició. Cal adjuntar el document acreditatiu de la representació i còpia del DNI de la persona física signatària. a.2) Currículum de l’entitat: explicant els objectius i les finalitats que té l’entitat i, també, una descripció de les activitats que ha realitzat durant els darrers dos anys. a.3) Declaració responsable conforme el proposant compleix els requisits establerts a la base general quarta. a.4) Autorització a l’Ajuntament de Barcelona per sol·licitar a l’AEAT i al TGSS, directament o a través del Consorci AOC, les dades justificatives i/o el certificat d’estar al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social; i que accepta que se li notifiqui i comuniqui a l’adreça de correu electrònic, que designa a aquest efecte, totes les notificacions i comunicacions referents a aquest procediment. b) Document bàsic 2: Dossier documental complert de la proposta expositiva, amb el detall dels objectius i finalitats que persegueix la proposta que es vol portar a terme i descripció detallada de l’exposició i de les característiques tècniques. El dossier documental ha de contenir: 1. Ubicació dels plafons de pladur a la Sala Central i als passadissos. 2. Indicar si vol utilitzar algun element complementari dels que posa a disposició el Districte, segons la base general 6.2.2 3. Fer constar si es realitzaran activitats complementàries, de conformitat amb la base general 5.1 4. Croquis del pla de muntatge i desmuntatge de l’exposició. 5. Pressupost detallat de tot el procés expositiu. 6. Període temporal de realització de l’exposició: suggerir les dates de calendari que es consideren més apropiades per fer l’exposició; la Comissió de selecció mirarà de tenir-ho en compte, reservant-se la potestat de programar-la en un període diferent. S’incorpora a aquestes bases específiques: Plànol amb mides de l’Espai expositiu (Annex 1) Plafons de pladur amb mides( Annex 2) Sol·licitud de participació (Annex 3) Declaració de responsable (Annex 4) Autorització de l’Ajuntament de Barcelona (Annex 5) . Subvenció: La quantia de la subvenció, és de fins a un màxim de tres mil euros. . Pagament de la subvenció: El pagament es farà efectiu abans de realitzar l’exposició; excepte aquella programada pel primer trimestre de l’any 2019, que es pagarà durant el mes de febrer. El pagament es farà conforme el que estableix la base general catorzena. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-12-2018 CVE 2018045331 Pàg. 2-4 https://bop.diba.cat A . Criteris de valoració: els projectes expositius es seleccionaran conforme els criteris de valoració establerts a la base general desena, de la manera següent: Implicació amb els barris: - Donar a conèixer el funcionament, objectius, història, activitats, etc. d'alguna entitat de les Corts o que actua en el territori de les Corts.... fins a 4 punts - Difusió de la història o el patrimoni de les Corts.... fins a 3 punts - Donar a conèixer esdeveniments d’actualitat o projectes de futur dels barris del Districte de les Corts... fins a 3 punts Creativitat, innovació i qualitat formal: - Qualitat artística i tècnica de la proposta expositiva (imatges, elements tipogràfics, suports, composició estètica, etc.).... fins a 5 punts - Coherència entre la proposta gràfica i el contingut (claredat, adequació amb la temàtica, etc.).... fins a 3 punts - Creativitat de la proposta expositiva (si és una proposta inèdita, originalitat de la proposta, incorporació d’aspectes innovadors, ús d’elements complementaris, decoratius o de suport).... fins a 2 punts Autosuficiència econòmica: es valorarà que la proposta artística sigui autosuficient econòmicament i que no precisi de la dotació econòmica (subvenció) exposada a aquestes bases, amb un màxim de 10 punts. Els punts s'atorgaran de la següent manera: Quantitat sol·licitada = nombre de punts De 0 a 1.499 €........10 punts De 1.500 a 3.000 €...5 punts Que difongui valors que promoguin la solidaritat, la integració, la convivència i la cohesió veïnal: - Que presenti mesures que afavoreixin l’accessibilitat.... fins a 4 punts - Organització d’activitats paral·leles obertes al veïnat (xerrades, conferències, debats, etc.).... fins a 3 punts - Potenciar el moviment associatiu dels barris de les Corts i la participació.... fins a 3 punts . Comissió de selecció: la Comissió de selecció serà l’encarregada de valorar les propostes d’exposició i, en base als criteris establerts a la base general desena, seleccionarà quatre entitats per tal que exposin la seva proposta a l’Espai Les Corts. També seleccionarà aquelles entitats que passen a formar part de la llista d’espera. . Justificació de la subvenció: les entitats públiques o privades, sense ànim de lucre, seleccionades per presentar el seu projecte a l’Espai Les Corts hauran de justificar la realització del seu projecte expositiu en els termes establerts a la base general catorzena. El termini per presentar la justificació serà de sis mesos, a comptar des de la data de la transferència rebuda o de tres mesos a comptar des de la finalització de l’exposició. Amb aquesta finalitat, hauran de presentar: una memòria de l’exposició i de les activitats realitzades; i una memòria econòmica, a la que s’adjuntaran els justificants originals de les despeses. La manca de justificació o la justificació incompleta pot comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el seu reintegrament. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-12-2018 CVE 2018045331 Pàg. 3-4 https://bop.diba.cat A Les bases generals per les que es regeix aquest concurs es poden consultar al BOPB del 6 de juny de 2016 i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 7151 del 29 de juny de 2016. La presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria implica que l’entitat accepta plenament el que s’ha establert a les bases generals del concurs de projectes expositius i a les específiques de l’any 2019. Barcelona, 5 de desembre de 2018. La cap de Departament de Serveis Jurídics- Secretaria Meritxell Cusí Pérez B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-12-2018 CVE 2018045331 Pàg. 4-4 https://bop.diba.cat A