Serveis Jurídics-Secretaria Districte de Sarrià - Sant Gervasi Angli, 31 1a planta 08017 Barcelona EDICTE Ajuntament de Barcelona. Districte de Sarrià-Sant Gervasi Expedient: 05-2019-001 HC Assumpte: Suspensió temporal del Decret de restricció per motius d'ordre públic, i amb caràcter anual, de l'horari comercial en franja de nit, per a determinats establiments ubicats en l'àmbit territorial delimitat pels carrers esmentats al mateix. S'estén el present anunci perquè serveixi de notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 44 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. Us comunico que el Primer Tinent d’Alcalde, en data 17 de desembre de 2019, en ús de les facultats delegades pel Decret d’Alcaldia de 10 de juliol 2019 ha resolt el següent: “ORDENAR LA SUSPENSIÓ del Decret d’Alcaldia de data 15 d’octubre de 2019 de restricció de l’horari comercial, en franja de nit, dels establiments dedicats a venda d’alimentació de menys de 300m2, i dels establiments dedicats a la venda de productes de pa, ubicats dins l’àmbit territorial delimitat pels carrers Tuset, Aribau, Lincoln, l’Avinguda Diagonal, Moià, Bon Pastor, Granada del Penedès, Travessera de Gràcia, Marià Cubí, Laforja i entorns d’influència, fins a la resolució i notificació dels recursos presentats; i PUBLICAR aquesta resolució en el Butlletí Oficial de l’Estat i a la Gaseta Municipal, de conformitat amb l’informe jurídic que s’adjunta a efectes de motivació”. Tot seguit es transcriu literalment el contingut de l’esmentat informe jurídic: ANTECEDENTS DE FET PRIMER.- Mitjançant els informes-memòria de la Unitat Territorial Cinquena de la Guàrdia Urbana emesos en el mes de setembre de 2017 i, posteriorment, en data 9 d’abril de 2019, i l’informe de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Sarrià Sant Gervasi emès en data 12 d’abril de 2019, es posa de manifest la situació de conflicte de convivència que pateix, des de fa anys, una zona d’oci nocturn del barri de Galvany del Districte de Sarrià-Sant Gervasi, amb motiu de l’ocupació intensiva de l’espai públic en franges horàries de nit i matinada. L’esmentada zona està delimitada territorialment pels carrers Tuset, Aribau, Lincoln, l’Avinguda Diagonal, Moià, Bon Pastor, Granada del Penedès, Travessera de Gràcia, Marià Cubí, Laforja i entorns d’influència. Igualment, es posa de manifest als esmentats informes que des de fa anys aquesta Administració ha treballat per trobar una solució a la situació exposada adoptant diverses actuacions. En aquest sentit, a una etapa inicial de diagnosi, li han seguit 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-1-2020 CVE 2019044609 Pàg. 1-5 https://bop.diba.cat A Serveis Jurídics-Secretaria Districte de Sarrià - Sant Gervasi Angli, 31 1a planta 08017 Barcelona altres etapes d’actuacions en virtut de les quals es presten en aquesta zona d’oci nocturn un servei fixe per part de Guàrdia Urbana i un Servei de Gestió de Conflictes i es realitzen determinades intervencions integrals amb els locals de pública concurrència de l’esmentada zona amb l’objectiu de fer front al consum d’alcohol i d’aliments i a la generació de soroll i brutícia que es produeix a l’espai públic. Finalment, es conclou als esmentats informes dient que existeix una relació causa- efecte entre els establiments que resten oberts bona part de la nit i les problemàtiques de conflicte referides, motiu pel qual es considera del tot necessari, per a preservar l’espai públic com un lloc de convivència, aplicar mesures per reduir la venda d’alcohol i d’aliments a l’esmentada zona, un cop les discoteques i/o sales de festes finalitzen la seva activitat. SEGON.- Fent ús d’aquesta potestat i apel•lant a raons d’ordre públic, justificades en els informes-proposta esmentats, el gerent del Districte va acordar l’inici del present expedient per tal de proposar a l’Alcaldia que l’adopció de la mesura temporal, per un any, de restricció de l’horari comercial de nit d’aquells establiments exclosos de l’horari general. TERCER.- En data 15 d’octubre de 2019, l’Alcaldia aprova el decret ordenant l’obligatorietat de tancament en horari nocturn, entre les 21 h i les 6 hores dels mesos d’octubre a maig, i entre les 22 hores i les 7 hores els mesos de juny a setembre, als locals ubicats a l’àrea mencionada ut supra. QUART.- S’ha procedit a la notificació personalitzada als locals afectats, així com a la publicació al BOE del 5 de novembre de 2019 i a la Gaseta Municipal en data 4 de novembre de 2019. CINQUÈ.- En termini d’interposició de recurs, s’han presentat els següents: - 12/11/2019: DIALYPA, S.L. del Carrer Tuset, núm. 16-18 - 13/11/2019: DIALYPA, S.L. del Carrer Muntaner, núm. 258 - 15/11/2019: DIALYPA, S.L. del Carrer de la Via Augusta, núm. 119 - 21/11/2019: CASA PALET 1920 S.L., del Carrer Laforja, núm. 9 Bx - 25/11/2019: KOUSAR 2014 S.L, de l’Avinguda Riera de Cassoles, núm. 31 - 29/11/2019: D. SHAHBAZ ALI, de l’Avinguda de Riera de Cassoles, núm. 29 - 29/11/2019: SUPERMERCADOS ZIDAN 2015, S.L, de la Travessera de Gràcia, núm. 101 - 29/11/2019: WARRIACH 2015 S.L, del Carrer Aribau, núm. 218 - 29/11/2019: MINAHIL AND BODSHAHI, S.L. del carrer Balmes, núm. 177 - 29/11/2019: SR. MERAJ KHALID, del Carrer Madrazo, núm. 31 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-1-2020 CVE 2019044609 Pàg. 2-5 https://bop.diba.cat A Serveis Jurídics-Secretaria Districte de Sarrià - Sant Gervasi Angli, 31 1a planta 08017 Barcelona - 29/11/2019: Sr. ALI WAQAR, del carrer Via Augusta, núm. 88 - 5/12/2019: MOLINA PROALSA, S.L., de la Plaça Molina, núm. 1 - 5/12/2019: BOPAN PROMOCIONES ALIMENTARIAS, S.A, de la Travessera de Gràcia, núm. 64 - 9/12/2019: SUSHI FRESH S.L.N.E, DEL Carrer Via Augusta, núm. 65 - 11/12/2019: TEIKIT, S.L, de la Travessera de Gràcia, núm. 50 Per tot l’esmentat, es procedeix a redactar el següent INFORME JURÍDIC PRIMER.- SOBRE LA SUSPENSIÓ SOL•LICITADA PELS RECURRENTS A la vista de les al•legacions presentades en les que es denuncien la desproporcionalitat del decret de restricció horària, els greus perjudicis que es podrien derivar de l’aplicació del decret sense haver resolt els recursos interposats per les parts interessades i vista la sol•licitud de suspensió sol•licitada per algun dels recurrents, es considera pertinent procedir a decretar la suspensió de l’executivitat del Decret de restricció horària. De conformitat amb l’establert a l’article 117.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, “l’òrgan a qui competeix resoldre el recurs, amb la ponderació prèvia, suficientment raonada, entre el perjudici que causaria a l’interès públic o a tercers la suspensió i l’ocasionat al recurrent com a conseqüència de l’eficàcia immediata de l’acte recorregut, pot suspendre, d’ofici o sol•licitud del recurrent, l’execució de l’acte impugnat quan concorrin alguna de les circumstàncies següents: a)Que l’execució pugui causar perjudicis de reparació impossible o difícil.” Efectivament, tenint en compte l’aplicació d’aquesta restricció horària sense haver procedit a resoldre els recursos de reposició presentats, i donat que es tracta d’una mesura de caràcter restrictiu, la qual podria ocasionar importants perjudicis econòmics als establiments afectats per aquest decret, es considera adient procedir d’ofici a declarar la suspensió de l’execució d’aquesta mesura fins a la notificació de la resolució de tots i cadascun dels recursos presentats, moment en el qual es pronunciarà sobre l’aixecament o no, si escau, de la suspensió. Així mateix, són diversos els recursos que al•leguen que poden existir greus perjudicis no només des del punt de vista econòmic sinó també de personal, ja que donada la llibertat horària de la qual disposen aquests locals i el tipus de negoci, l’aplicació del Decret tal com es troba redactat en l’actualitat comportaria l’acomiadament de múltiples persones que ocupen el torn que restringeix aquest decret. A més dels perjudicis derivats de la manca de prestació d’alguns serveis en aquestes zones d’influència assenyalades. Vist que aquests possibles perjudicis serien d’impossible o 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-1-2020 CVE 2019044609 Pàg. 3-5 https://bop.diba.cat A Serveis Jurídics-Secretaria Districte de Sarrià - Sant Gervasi Angli, 31 1a planta 08017 Barcelona difícil reparació i per un criteri de prudència, i fins que no s’entri a resoldre els recursos presentats, es considera necessari procedir a la suspensió temporal del decret. D’altra banda, aquesta suspensió no pot afectar l’ordre públic que es pretenia protegir amb el Decret de restricció horària, en existir una problemàtica a la zona a la qual afecta aquest Decret. Per tal de garantir el manteniment de l’ordre públic, aquesta suspensió requereix que s’adoptin mesures addicionals per part de l’Administració durant la seva vigència, mesures que es duran a terme a través d’un increment de l’actuació per part dels Serveis de Gestió de Conflictes Municipals. SEGON.- SOBRE L’APLICACIÓ DE LA SUSPENSIÓ DEL DECRET ALS LOCALS QUE NO HAN PRESENTAT RECURS Vist que s’informa favorablement la suspensió d’ofici de l’executivitat del Decret per aquells interessats que han presentat recurs de reposició, i que els perjudicis d’impossible o difícil reparació derivats de l’aplicació de la restricció horària és extensible a tots als locals als quals afecta el decret, es podria considerar un tracte discriminatori i desigual no ampliar aquesta suspensió a la totalitat dels afectats per aquest Decret, ja que en aplicació del principi administratiu d’igualtat de tracte dels administrats, no es pot tractar les mateixes situacions de formes diferents. El principi de proporcionalitat comporta, com assenyala la STS 3-12-2008 (Rec.6602/2004) que qualsevol actuació dels poders públics limitativa o restrictiva de drets respongui als criteris de necessitat i adequació al fi perseguit. Aquest principi es defineix per la doctrina general com el criteri del què és raonable o de la prohibició de l’excés, i aquest principi troba plena vigència no només en l’àmbit sancionador sinó també en l’àmbit del Dret administratiu i conseqüentment en l’àmbit de la potestat reglamentaria. L’aplicació d’aquest principi al Decret de restricció horària comportaria l’obligació de guardar la deguda proporció entre els mitjans empleats i els fins perseguits. Per tant, el que és raonable en aquesta situació és que l’administració segueixi el mateix criteri per la totalitat dels afectats. TERCER.- COMPETÈNCIA De conformitat amb l’establert a l’article 117.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, correspon dictar la suspensió d’ofici a l’òrgan a qui competeix resoldre el recurs, en el cas que ens ocupa, de conformitat amb el Decret d’Alcaldia S1/D/2019-1552, de 10 de juliol, correspon a la Primera Tinença d’Alcaldia. Barcelona, 20 de desembre de 2019 Secretari Delegat del Districte de Sarrià-Sant Gervasi Ricard González i Soriano 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-1-2020 CVE 2019044609 Pàg. 4-5 https://bop.diba.cat A Serveis Jurídics-Secretaria Districte de Sarrià - Sant Gervasi Angli, 31 1a planta 08017 Barcelona Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podeu interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir del dia següent al de la notificació d’aquesta resolució, de conformitat amb l’article 123 i següents de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Altrament, podeu interposar qualsevol altre recurs que cregueu convenient per la defensa dels vostres interessos. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podeu interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos, a comptar des de l’endemà de la notificació de la resolució. No obstant, en el cas de desestimació presumpta del recurs de reposició el termini serà de 6 mesos. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 2-1-2020 CVE 2019044609 Pàg. 5-5 https://bop.diba.cat A