Repetibilitat Destinació Barcelona Informe 2018 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Índex Resum executiu Destinació Barcelona ......................................................................................... 4 Resum executiu Barcelona ciutat .................................................................................................. 5 Resum executiu Barcelona regió .................................................................................................. 6 Metodologia ................................................................................................................................... 7 1. Destinació Barcelona ............................................................................................................. 9 1.1. Evolució repetidors ........................................................................................................ 9 Pes de repetidors ................................................................................................................... 9 Evolució nombre de vegades que han estat a la Destinació Barcelona ................................ 9 1.2. Perfil sociodemogràfic ................................................................................................. 10 Indret d’allotjament ............................................................................................................... 10 Motiu de viatge ..................................................................................................................... 10 País de residència ................................................................................................................ 11 1.3. Valoració general de Destinació Barcelona ................................................................ 12 Valoració mitjana .................................................................................................................. 12 Índex Net-Promouter Score (NPS) ...................................................................................... 12 1.4. Despesa ...................................................................................................................... 14 Despesa total durant l’estada per persona i dia (excloent transport i allotjament) .............. 14 Distribució despesa per persona i dia 2018 ......................................................................... 14 1.5. Valoracions aspectes Destinació Barcelona ............................................................... 15 2. Barcelona ciutat ................................................................................................................... 16 2.1. Evolució repetidors ...................................................................................................... 16 Pes dels repetidors .............................................................................................................. 16 Evolució nombre de vegades que han estat a Barcelona ciutat .......................................... 16 2.2. Perfil sociodemogràfic ................................................................................................. 17 Indret d’allotjament ............................................................................................................... 17 Motiu de viatge ..................................................................................................................... 17 País de residència ................................................................................................................ 18 2.3. Valoració general de Barcelona ciutat......................................................................... 19 Valoració mitjana .................................................................................................................. 19 Índex Net-Promouter Score (NPS) ...................................................................................... 19 2 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2.4. Despesa ...................................................................................................................... 21 Despesa total durant l’estada per persona i dia (excloent transport i allotjament) .............. 21 Distribució despesa per persona i dia 2018 ......................................................................... 21 2.5. Punt Interès Turístic (PIT) ........................................................................................... 22 2.6. Valoracions Aspectes Barcelona ciutat ....................................................................... 23 3. Barcelona regió .................................................................................................................... 24 3.1. Evolució repetidors ...................................................................................................... 24 Pes dels repetidors .............................................................................................................. 24 Evolució nombre de vegades que han estat a Barcelona ciutat .......................................... 24 3.2. Perfil sociodemogràfic ................................................................................................. 25 Indret d’allotjament ............................................................................................................... 25 Motiu de viatge ..................................................................................................................... 25 3.3. Valoració general de Barcelona regió ......................................................................... 26 Valoració mitjana .................................................................................................................. 26 Índex Net-Promouter Score (NPS) ...................................................................................... 26 3.4. Despesa ...................................................................................................................... 28 Despesa total durant l’estada per persona i dia (excloent transport i allotjament) .............. 28 Distribució despesa per persona i dia 2018 ......................................................................... 28 3.5. Valoracions Aspectes Barcelona regió........................................................................ 29 3 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Resum executiu Destinació Barcelona 1. El nombre de repetidors -aquells que han visitat la destinació més d’un cop en els darrers 10 anys- augmenta fins al 47,4% del total de visitants que rep la Destinació Barcelona durant els últims 2 anys. 2. Durant els darrers 2 anys, la xifra de repetidors allotjats a qualsevol tipus d’allotjament s’ha mantingut estable. 3. Els repetidors s’allotgen majoritàriament en hotels i els que resten en cases particulars d’amics o familiars superen aquells que venen per primera vegada. En canvi, el nombre de visitants repetidors que s’allotgen en habitatges d’ús turístic (HUT) i albergs és inferior al nombre dels que venen per primer cop. 4. Els repetidors acostumen a venir per oci. No obstant, la incidència de repetidors que venen per motius professionals és força superior a la dels que venen per primera vegada. 5. De les sis principals nacionalitats que arriben a la Destinació Barcelona, la majoria de repetidors provenen d’Espanya, seguidament dels del Regne Unit i França. 6. La valoració mitjana dels turistes no experimenta diferències significatives segons el nombre de vegades que han estat a la destinació. No obstant, s’ha detectat que la puntuació tendeix a ser menor a mesura que augmenta el nombre de visites. 7. La indiferència per promoure la Destinació Barcelona augmenta a mesura que s’incrementa el número de visites, provocant, d’aquesta manera, una davallada de l’Índex Net-Promouter Score (NPS). Amb tot, la valoració general segueix rondant l’excel·lència. 8. La despesa total durant l’estada per persona i dia -excloent l’allotjament i el transport d’arribada-, es manté constant, independentment del número de vegades que es visita la destinació, tot i que s’observen diferències en els repetidors de 3ª vegada. 9. La partida on més diners es destinen és el menjar, independentment de les vegades que es visiti la destinació. Tanmateix, la despesa en aquesta partida augmenta en detriment de la d’entreteniment a mesura que creix el número de visites a la destinació. 10. Quant a la valoració dels diferents aspectes de la destinació, aquesta resta molt semblant, tot i que a mesura que augmenta el número de visites, la puntuació disminueix lleugerament. 4 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Resum executiu Barcelona ciutat 1. El nombre de repetidors -aquells que han visitat la ciutat més d’un cop en els darrers 10 anys- allotjats en hotels se situa en el 46,7% del total de turistes. L’any 2006 va registrar el percentatge més elevat de repetidors, un 61,6%, i el 2012, el més baix, un 40,6%. 2. En els últims 3 anys, la xifra de repetidors allotjats en qualsevol tipus d’allotjament, s’ha mantingut estable. 3. Els repetidors s’allotgen majoritàriament en hotels i els que resten en cases particulars d’amics o familiars superen aquells que venen per primera vegada. En canvi, el nombre de visitants repetidors que s’allotgen en habitatges d’ús turístic (HUT) i albergs és inferior al nombre dels que venen per primer cop. 4. Els repetidors acostumen a venir per oci. No obstant, la incidència de repetidors que venen per motius professionals és força superior a la dels que venen per primera vegada. 5. De les sis principals nacionalitats que arriben a la destinació, la majoria de repetidors provenen d’Espanya, seguidament dels del Regne Unit i França. 6. La valoració mitjana dels turistes no experimenta diferències significatives segons el nombre de vegades que han estat a Barcelona ciutat. No obstant, s’ha detectat que la puntuació tendeix a ser menor a mesura que augmenta el nombre de visites. 7. La indiferència per promoure Barcelona ciutat augmenta a mesura que s’incrementa el número de visites, provocant d’aquesta manera una davallada de l’Índex Net- Promouter Score (NPS). Amb tot, la valoració general segueix rondant l’excel·lència. 8. La despesa total durant l’estada per persona i dia -excloent l’allotjament i el transport d’arribada-, augmenta a mesura que més vegades es visita la ciutat. 9. La partida on més diners es destinen és el menjar, independentment de les vegades que es visiti la ciutat. Tanmateix, la despesa en aquesta partida augmenta en detriment de la d’entreteniment a mesura que creix el número de visites a Barcelona ciutat. 10. Si bé els punts d’interès turístic (PIT) que es visiten són molt semblants, a mesura que augmenta el número de visites a la ciutat, es visiten menys indrets. El Barri del Raval, el Born, la Zona Fòrum, Montjuïc i la Fira Gran Via són els únics PIT que els repetidors visiten per sobre dels que arriben per primer cop a Barcelona ciutat. 11. Quant a la valoració dels diferents aspectes de la ciutat, aquesta resta molt semblant, tot i que a mesura que augmenta el número de visites, la puntuació disminueix lleugerament. 5 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Resum executiu Barcelona regió 1. El nombre de repetidors de Barcelona regió -aquells que l’han visitat més d’un cop en els darrers 10 anys- té un pes del 48,6% del total de visitants i del 46,3%, en el cas dels turistes allotjats en hotels. 2. Els repetidors s’allotgen, majoritàriament, en hotels i els que resten en càmpings i cases particulars d’amics o familiars superen aquells que venen per primera vegada. En canvi, el nombre de visitants repetidors que s’allotgen en habitatges d’ús turístic (HUT) i turisme rural és inferior al nombre dels que venen per primer cop. 3. Els repetidors acostumen a venir per oci. No obstant, la incidència de repetidors que venen per motius professionals és força superior a la dels que venen per primera vegada. 4. La valoració mitjana dels turistes és d’un 8,27 arribant al seu punt màxim, en la tercera visita (amb un 8,43). 5. La valoració de l’Índex Net-Promouter Score (NPS) dels municipis de Barcelona regió és de 35, principalment conseqüència d’una alta indiferència. El nombre més elevat de detractors se situa entre aquells que visiten els municipis de la regió per primera vegada o més de 4 vegades. 6. La despesa total durant l’estada per persona i dia -excloent l’allotjament i el transport d’arribada-, no mostra diferències significatives amb el total general (39,38€), si bé és cert que la despesa màxima se situa en la quarta visita (42,92€) i la mínima, en la primera (38,40€). 7. La partida on més diners es destinen és el menjar, independentment de les vegades que es visiti la regió. Per contra, la partida més baixa és la d’entreteniment. 8. Quant a la valoració dels diferents aspectes de la regió, aquesta resta molt semblant, tot i que, a mesura que augmenta el número de visites, la puntuació disminueix lleugerament. L’aspecte més ben valorat és el caràcter i l’amabilitat de la gent. 6 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Metodologia Font: Observatori del Turisme a Barcelona ciutat i regió. L’univers de l’enquesta són els turistes de 15 anys i més que han pernoctat entre 1 i 28 nits a la Destinació Barcelona entre els mesos de febrer i desembre de 2017, en el cas de 2017, i entre els mesos de febrer i desembre de 2018, en el cas de 2018, en qualsevol tipus d’allotjament que no sigui una segona residència o un creuer. La Destinació Barcelona comprèn tots els municipis de les marques turístiques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona. Barcelona ciutat comprèn el municipi de Barcelona. La regió de Barcelona comprèn tots els municipis de les marques turístiques: Barcelona, Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona, a excepció del municipi de Barcelona. El 2017 és el primer any que es duu a terme, de forma conjunta, l’estudi de perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona, ampliant la marca turística Barcelona a tota la comarca del Barcelonès. El 2017 es disposava d’una grandària de la mostra de 13.112 entrevistes a la Destinació i 6.015 a Barcelona ciutat. El 2018 es disposava d’una grandària de la mostra de 12.455 entrevistes a la Destinació, 6.005 a Barcelona ciutat i 6.450 a la regió de Barcelona L’any 2017, s’aplicava un filtre a la pregunta de repetibilitat. En el cas dels enquestats que havien pernoctat fora de la ciutat de Barcelona, només es preguntava a 1/3 part de la mostra. Per contra, pels que havien pernoctat a la ciutat de Barcelona, aquest filtre no existia. Per tal de poder comparar les dades de 2017 i 2018, s’ha afegit la variable “na” a les gràfiques del 2017. Aquesta 7 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 variable inclou les dades d’aquelles enquestes de les que no es disposa el nombre de visites al municipi en qüestió. Raó per la qual les dades de la regió de Barcelona únicament mostren les corresponents a 2018. Els punts d’interès turístic visitants només es pregunten als turistes que han pernoctat a Barcelona ciutat. Per aquest motiu, les dades d’aquesta pregunta a la Destinació Barcelona i no s’ha inclòs. Hi ha aspectes de les valoracions de la Destinació Barcelona que no apareixen a la ciutat de Barcelona, ja que només es pregunten als turistes que han pernoctat a fora de Barcelona ciutat. Per tant apareixen al apartat de 3. Barcelona regió i al apartat 1. Destinació Barcelona. D’altra banda, hi ha aspectes de les valoracions que són exclusius pels turistes que han pernoctat a la ciutat de Barcelona. Per aquest motiu, en aquests casos, les dades de la Destinació Barcelona i de Barcelona ciutat coincideixen, i no s’han inclòs a Barcelona regió. 8 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 1. Destinació Barcelona 1.1. Evolució repetidors Pes de repetidors Total Hotels 100,0% 90,0% 80,0% 70,0% 60,0% 46,5% 47,4% 50,0% 40,0% 46,9% 46,5% 30,0% 20,0% 10,0% 0,0% 2017 2018 Evolució nombre de vegades que han estat a la Destinació Barcelona 1a visita 2a visita 3a visita o més Ns-Nc 2017 52,8% 12,0% 34,5% 0,7% 2018 51,1% 12,5% 34,9% 1,5% 9 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 1.2. Perfil sociodemogràfic Indret d’allotjament Total general Primera visita Repetidor na 2018 2017 56,8% 55,2% 56,6% Hotel 52,7% 53,6% 53,7% 69,6% 12,6% 14,3% HUT 18,2% 16,6% 12,9% 11,9% 2,2% 11,7% 11,5% 6,6% Casa particular 8,0% 18,8% 16,6% 6,4% 10,2% 9,3% 11,7% Alberg 16,6% 8,6% 6,8% 1,2% 5,2% 6,1% 1,5% 4,3%Camping 3,2% 7,9% 15,2% 3,5% 3,6% 4,2% Altres 3,0% 3,1% 2,9% 5,4% Motiu de viatge Total general Primera visita Repetidor na 2017 2018 67,2% 67,3% 80,3% Oci 78,1% 53,2% 56,1% 66,4% 21,0% 21,7% 12,8% Professional 14,4% 30,4% 29,4% 20,5% 11,8% 11,0% 6,9% Personal i altres 7,5% 16,4% 14,5% 13,1% 10 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 País de residència Total general Primera visita Repetidor na 2017 2018 41,0% 42,0% 48,8% Resta del món 44,5% 23,4% 16,4% 26,7% 23,2% 23,8% 8,7% Espanya 12,1% 27,7% 36,1% 41,2% 9,5% 8,8% 10,5% Regne Unit 10,6% 13,0% 13,0% 9,7% 8,8% 7,5% 7,3% França 8,4% 13,2% 12,0% 11,9% 7,1% 6,6% 8,1% 7,8% Alemanya 11,0% 10,0% 5,2% 6,0% 6,2% 11,5% 10,4% Estats Units 5,1% 4,9% 1,8% 4,4% 5,1% 5,1% 6,2% Itàlia 6,6% 7,6% 3,5% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% Ns-Nc 0,0% 0,0% 0,0% 11 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 1.3. Valoració general de Destinació Barcelona Valoració mitjana 2017 2018 9 8,9 8,83 8,79 8,8 8,71 8,73 8,68 8,67 8,7 8,6 8,7 8,68 8,66 8,63 8,65 8,5 8,4 8,43 8,3 8,2 8,15 8,1 8 Total 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o na general més Índex Net-Promouter Score (NPS) L’Índex Net-Promouter (NPS) calcula la probabilitat que un visitant recomani la destinació a una altra persona. Pot oscil·lar entre -100 i 100, on un NPS superior a 0 es percep com a bo i, si és superior a 50, excel·lent. NPS 2017 NPS 2018 100 80 63 57 60 55 55 54 60 56 40 53 55 54 53 27 43 20 0 Total 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o NC -20 general més -40 -60 -80 -100 12 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Segons les dades, si el nombre de visites augmenta, la probabilitat de recomanar la Destinació Barcelona disminueix, tot i que l’índex es manté en nivells força positius. No obstant, les gràfiques del 2018, mostren que el que incrementa en realitat és la indiferència enlloc de la insatisfacció. Total turistes 1a visita 3,6% 3,2% Detractors Detractors 40,3% 37,5%Passius Passius 56,1% 59,3% Promotors Promotors 2a visita 3a visita 2,6% 3,0% Detractors Detractors 39,8% Passius 39,9% Passius 57,6% 57,1% Promotors Promotors 4a visita 5a visita o més 2,5% 5,1% Detractors Detractors 41,5% Passius 47,9% Passius 56,0% 47,0% Promotors Promotors 13 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 1.4. Despesa Despesa total durant l’estada per persona i dia (excloent transport i allotjament) Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més na 83,49 € 78,65 € 76,89 € 70,61 € 73,43 € 66,49 € 68,80 € 66,21 € 65,45 € 65,97 € 64,83 € 67,56 € 40,93 € 2017 2018 Distribució despesa per persona i dia 2018 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més 32,22 € 30,06 € 33,98 € € Menjar 34,21 € 32,08 € 36,06 € 10,30 € 12,40 € 11,48 € € Entreteniment 10,96 € 7,81 € 5,68 € 13,54 € 13,73 € 13,89 € € Compres 16,43 € 10,33 € 13,21 € 14 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 1.5. Valoracions aspectes Destinació Barcelona Total Primera visita Repetidors 2018 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Arquitectura Cultura Entreteniment L'allotjament La restauració (bars i restaurants) Els comerços Els horaris comercials La senyalització i accés al municipi Les platges L'entorn natural El caràcter i amabilitat de la gent El transport públic La seguretat ciutadana El soroll La neteja general La informació i oficines de turisme Oferta d'aparcament Qualitat de connexió a internet Valoració del municipi en general 15 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2. Barcelona ciutat 2.1. Evolució repetidors Pes dels repetidors Total Hotels 1 0,9 0,8 0,7 0,6 50,5% 52,5% 52,8% 61,6% 46,5% 46,8% 0,5 57,5% 55,1% 53,4% 51,9% 52,8% 54,2% 0,4 46,8% 48,1% 46,7% 43,5% 0,3 40,6% 41,9% 0,2 0,1 0 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Evolució nombre de vegades que han estat a Barcelona ciutat 1a visita 2a visita 3a visita o més Ns-Nc 2015 47,0% 13,5% 38,9% 0,6% 2016 47,0% 15,6% 37,2% 0,2% 2017 52,8% 12,9% 33,6% 0,7% 2018 52,4% 14,4% 32,4% 0,8% 16 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2.2. Perfil sociodemogràfic Indret d’allotjament Total general Primera visita Repetidor 2017 2018 50,1% 49,6% Hotel 48,7% 50,0% 51,7% 49,3% 18,0% 19,5% HUT 21,0% 21,9% 14,5% 17,0% 14,8% 13,5% Alberg 19,2% 16,7% 10,0% 10,1% 14,5% 13,9% Casa particular 8,6% 7,7% 21,2% 20,7% 2,6% 3,5% Altres 2,5% 3,7% 2,6% 2,9% Motiu de viatge Total general Primera visita Repetidor 2017 2018 67,6% 70,2% Oci 81,9% 83,1% 51,9% 56,1% 21,3% 19,3% Professional 12,2% 11,1% 31,5% 28,3% 11,1% 10,5% Personal i altres 5,9% 5,8% 16,6% 15,6% 17 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 País de residència Total general Primera visita Repetidor 2017 2018 48,3% 49,0% Resta del món 55,8% 54,3% 40,1% 29,7% 14,0% 14,5% Espanya 5,1% 4,9% 23,3% 25,0% 9,5% 8,4% Regne Unit 9,6% 8,7% 9,5% 11,3% 8,1% 8,2% Estats Units 11,7% 12,4% 4,2% 5,6% 7,9% 7,0% Alemanya 7,6% 7,1% 8,4% 9,7% 7,2% 7,0% França 5,4% 6,2% 9,3% 10,9% 5,0% 5,9% Itàlia 4,8% 6,4% 5,2% 7,8% 0,0% 0,0% Ns-Nc 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 18 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2.3. Valoració general de Barcelona ciutat Valoració mitjana 9,0 2017 2018 8,89 8,9 8,83 8,80 8,77 8,76 8,8 8,86 8,81 8,80 8,7 8,76 8,70 8,71 8,6 8,56 8,5 8,4 8,3 8,2 8,1 8,0 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més Índex Net-Promouter Score (NPS) L’Índex Net-Promouter (NPS) calcula la probabilitat que un visitant recomani la ciutat a una altra persona. Pot oscil·lar entre -100 i 100, on un NPS superior a 0 es percep com a bo i, si és superior a 50, excel·lent. NPS 2017 NPS 2018 100 80 65 61 62 60 59 60 56 61 64 61 57 56 49 40 20 0 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o -20 més -40 -60 -80 -100 19 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Segons les dades, si el nombre de visites augmenta, la probabilitat de recomanar Barcelona ciutat disminueix, tot i que l’índex es manté en nivells força positius. No obstant, les gràfiques del 2018, mostren que el que incrementa en realitat és la indiferència enlloc de la insatisfacció. Total turistes 1a visita 1,9% 1,3% 31,9% 35,1% Detractors Detractors Passius Passius 63,0% Promotors 66,8% Promotors 2a visita 3a visita 1,1% 1,9% 35,5% Detractors Detractors36,5% Passius Passius 63,4% Promotors 61,6% Promotors 4a visita 5a visita o més 2,0% 4,0% Detractors Detractors 37,1% Passius 52,8% 43,2% Passius 60,9% Promotors Promotors 20 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2.4. Despesa Despesa total durant l’estada per persona i dia (excloent transport i allotjament) Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més 94,97 € 89,29 € 82,17 € 84,06 € 83,72 €79,41 € 79,57 € 75,72 € 77,89 €73,89 € 76,98 € 70,64 € 2017 2018 Distribució despesa per persona i dia 2018 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més €35,93 €33,35 €36,86 € Menjar €35,40 €36,66 €43,09 €14,08 €16,47 €14,14 € Entreteniment €13,76 €10,41 €8,96 €16,91 €16,88 €16,04 € Compres €18,66 €12,12 €18,84 21 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2.5. Punt Interès Turístic (PIT) 2018 Total Primera visita Repetidors 0,0% 20,0% 40,0% 60,0% 80,0% 100,0% El Barri Gòtic Les Rambles El Barri del Raval El Port / Port Olímpic / Port Vell / Maremagnum El Born Platges (sorra i bany) Zona Fòrum Montjuïc: Monts, Pl. Espanya, MMAC, Anella Olímpica El Passeig de Gràcia Fira Gran Via El Park Güell El Barri de Gràcia La Zona de Glòries La Sagrada Família El Camp Nou, Museu FCB L’Arc del Triomf 22 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 2.6. Valoracions Aspectes Barcelona ciutat 2018 Total Primera visita Repetidors 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Arquitectura Cultura Entreteniment L'allotjament La restauració (bars i restaurants) Els comerços Els horaris comercials Les platges El caràcter i amabilitat de la gent El transport públic La seguretat ciutadana El soroll La neteja general La informació i oficines de turisme Valoració del municipi en general 23 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 3. Barcelona regió 3.1. Evolució repetidors Pes dels repetidors Total Hotels 100,0% 90,0% 80,0% 70,0% 60,0% 48,6% 50,0% 40,0% 46,3% 30,0% 20,0% 10,0% 0,0% 2018 Evolució nombre de vegades que han estat a Barcelona ciutat 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita o més Ns-Nc 2018 48,6% 8,5% 6,5% 33,6% 24 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 3.2. Perfil sociodemogràfic Indret d’allotjament 2018 Total general Primera visita Repetidor 66,3% Hotel 70,9% 62,0% 18,3% Càmping 13,7% 22,6% 6,6% Casa amics/ familiars 4,1% 8,9% 3,7% HUTs 5,1% 2,4% 2,9% Turisme rural 3,5% 2,3% 2,3% Altres 2,7% 1,8% Motiu de viatge 2018 Total general Primera visita Repetidor 61,5% Oci 67,2% 56,1% 26,6% Professional 21,6% 31,4% 11,9% Personal i altres 11,2% 12,6% 25 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 3.3. Valoració general de Barcelona regió Valoració mitjana 9,0 2018 8,9 8,8 8,7 8,6 8,5 8,4 8,43 8,3 8,37 8,31 8,2 8,27 8,24 8,1 8,17 8,0 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més Índex Net-Promouter Score (NPS) L’Índex Net-Promouter (NPS) calcula la probabilitat que un visitant recomani la ciutat a una altra persona. Pot oscil·lar entre -100 i 100, on un NPS superior a 0 es percep com a bo i, si és superior a 50, excel·lent. NPS 2018 100 80 60 40 34 42 35 37 40 20 29 0 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o -20 més -40 -60 -80 -100 26 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 Segons les dades, si el nombre de visites augmenta, la probabilitat de recomanar Barcelona ciutat disminueix, tot i que l’índex es manté en nivells força positius. No obstant, les gràfiques del 2018, mostren que el que incrementa en realitat és la indiferència enlloc de la insatisfacció. Total turistes 1a visita 7,0% 7,9% Detractors 37,3% Detractors 42,1% Passius Passius 50,9% Promotors Promotors 54,8% 2a visita 3a visita 6,3% 3,9% Detractors Detractors 43,3% Passius 46,1% Passius 50,0% 54,4% Promotors Promotors 4a visita 5a visita o més 3,8% 7,1% Detractors Detractors 43,7% 41,0% Passius Passius 52,5% Promotors 51,9% Promotors 27 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 3.4. Despesa Despesa total durant l’estada per persona i dia (excloent transport i allotjament) Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més 42,92 € 41,90 € 40,75 € 40,15 € 39,38 € 38,40 € 2018 Distribució despesa per persona i dia 2018 Total general 1a visita 2a visita 3a visita 4a visita 5a visita o més €24,69 €24,02 €29,95 € Menjar €23,35 €26,87 €27,02 €2,84 €2,23 €2,32 € Entreteniment €2,93 €1,62 €1,70 €6,85 €6,67 €9,72 € Compres €6,88 €8,33 €5,92 28 Novembre 2019 Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió Repetibilitat Destinació Barcelona. Informe 2018 3.5. Valoracions Aspectes Barcelona regió 2018 Total Primera visita Repetidors 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 El caràcter i amabilitat de la gent La seguretat ciutadana L'allotjament Les platges L'entorn natural La neteja general El transport públic La informació i oficines de turisme La restauració (bars i restaurants) La senyalització Els comerços El soroll La qualitat de la connexió a internet L'oferta d'aparcament Valoració del municipi en general 29 Novembre 2019