Secretaria General CONSELL MUNICIPAL SESSIÓ ORDINÀRIA DE 31 DE GENER DE 2020 ORDRE DEL DIA A) Aprovació de l’acta de la sessió anterior. Sessió ordinària de 20 de desembre de 2019 B) Part informativa a) Despatx d’ofici b) Mesures de govern c) Informes C) Part decisòria/executiva a) Ratificacions b) Propostes d’acord COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 1. – DESIGNAR com a membres del Patronat de la Fundació Julio Muñoz Ramonet les persones següents: Im. Sr. Albert Batlle Bastardas, regidor del Districte de Sarrià - Sant Gervasi, i Sra. Mònica Mateos Guerrero, gerent de l’Institut de Cultura de Barcelona. 2. – (20190482 GHab) CREAR una comissió no permanent d’estudi sobre la regulació dels preus dels lloguers que permeti la compareixença i el diàleg dels diferents agents implicats en les polítiques d’habitatge a la ciutat, d’acord amb els paràmetres següents: Objecte de la comissió: estudiar l’aplicació i la repercussió que tindria la regulació dels preus dels contractes d’arrendament d’habitatge a la ciutat de Barcelona i a l’àrea metropolitana de Barcelona a fi i efecte d’impulsar i aconseguir, si escau, la seva implementació efectiva a la ciutat de Barcelona. La comissió haurà de tractar els temes següents: Situació i polítiques d’accés a l’habitatge a Barcelona, àrea metropolitana i altres grans ciutats globals. Experiències internacionals pel que fa a la regulació dels preus dels lloguers. Marc competencial i escenaris potencials de regulació. Impactes socials, econòmics i urbanístics de les regulacions dels preus dels lloguers a Barcelona i a l’àrea metropolitana. Conclusions Composició de la comissió: La comissió estarà integrada per dos/dues regidors/es de cada un dels grups municipals. Règim de funcionament: La periodicitat de les reunions s’establirà en el marc de la CP 1/20 1/5 mateixa comissió i el calendari de treball serà d’un màxim de cinc mesos. La comissió prendrà els acords per majoria ponderada, les sessions tindran caràcter públic i podrà requerir la presència de les persones que consideri adients per al compliment de la seva comesa, d’acord amb els criteris anàlegs establerts a l’article 39 ter del ROM. La comissió no permanent d’estudi s’extingirà automàticament en el moment que s’elabori un informe que reculli les aportacions i els punts de vista que es manifestin en les diferents sessions i un cop s’acompleixi el calendari de treball. Designar com a presidenta i vicepresidenta de la comissió les Imes. Sres. Eva Baró Ramos i Lucía Martín González, respectivament. 3. – (20190433) APROVAR l’expedient núm. 20190433 de reconeixement de crèdit per un import de 8.999,99 euros, IVA inclòs, atesa la necessitat de regularitzar les despeses ocasionades pels treballs realitzats durant l’any 2017 pel desenvolupament de l’API d’integració pels censos d’equipaments i entitats de l’IBE pel Pla de sistemes, a favor de l’empresa Everis Spain SLU, amb NIF núm. B82387770. AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR la despesa per import de 8.999,99 euros, IVA inclòs, amb càrrec al pressupost i la partida indicats en aquest document a favor de l’empresa Everis Spain SLU, amb NIF núm. B82387770. NOTIFICAR aquest acord a l’interessat per al seu coneixement. COMISSIÓ D’ECONOMIA I HISENDA 4. – (01- PPPNT2019 - Ordenança PPPNT Serveis Cementiris) RESOLDRE les al·legacions presentades a la modificació de l’ordenança per prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari dels serveis de cementiris per a l’exercici 2020 i successius, aprovada inicialment per la Comissió d’Economia i Hisenda de 20 de novembre de 2019, en el sentit dels informes que consten a l’expedient. APROVAR definitivament la modificació de l’ordenança per prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari dels serveis de cementiris per a l’exercici 2020, d’acord amb el text que consta a l’expedient. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 5. – (01 OOFF2020 bis) RESOLDRE les reclamacions presentades a la modificació de l’ordenança fiscal número 3.12 Taxes per estacionament regulat de vehicles a la via pública per a l’any 2020 i successius, aprovada provisionalment pel Plenari del Consell Municipal de 25 d’octubre de 2019, en el sentit dels informes que consten a l’expedient. APROVAR definitivament l’esmentada ordenança fiscal per a l’exercici 2020 i successius. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 6. – (2019-0016) RESOLDRE les al·legacions presentades al Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2020 durant el termini d’informació pública, d’acord amb els informes que consten a l’expedient. APROVAR definitivament el Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2020 integrat per: a) El de la mateixa entitat. b) Els pressupostos dels organismes autònoms locals: 1 - Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. 2 - Institut Municipal d’Educació. 3 - Institut Municipal d’Informàtica. 4 - Institut Municipal d’Hisenda. 5 - Institut Municipal de Paisatge Urbà i Qualitat de Vida. 6 - Institut Municipal de Mercats. 7 - Institut Barcelona Esports. 8 - Institut Municipal de Serveis Socials. c) Els estats de previsions CP 1/20 2/5 d’ingressos i despeses de les entitats públiques empresarials: 1 - Institut de Cultura de Barcelona. 2 - Institut Municipal de Parcs i Jardins. 3 - Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació. 4 - Institut Municipal Fundació Mies van de Rohe. 5 - Institut Municipal d’Urbanisme. d) Els estats de previsions d’ingressos i despeses de les societats mercantils següents: 1 - Barcelona de Serveis Municipals, SA (BSM). 2 - Informació i Comunicació de Barcelona, SA. 3 - Barcelona Activa, SPM SAU. 4 - Barcelona d’Infraestructures Municipals, SA (BIMSA). 5 - Foment de Ciutat, SA. 6 - Barcelona Cicle de l’Aigua, SA. Així mateix, APROVAR definitivament les bases d’execució, la plantilla de personal per a l’exercici 2020 i els annexos que consten en l’expedient. APROVAR definitivament el pressupost consolidat de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2020 d’acord amb la Llei general d’estabilitat pressupostària. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 7. – (1000/2019) ESMENAR l’annex 1 de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la Relació inicial de llocs de treball, tal com es detalla als annexos. MODIFICAR l’annex 2 de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la Relació inicial de llocs de treball, tal com es detalla als annexos. PUBLICAR aquest acord i els seus annexos a la Gaseta Municipal, al web municipal, al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat. COMISSIÓ D’ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 8. – ADOPTAR, en l’exercici de les competències reservades a l’Ajuntament com a soci únic de la Societat Privada Municipal Foment de Ciutat, SA, els acords següents: Primer.- Designar el Sr. Luis Manuel Barroso Denis membre del Consell d’Administració de la Societat Foment de Ciutat, SA, en substitució de l’Im. Sr. Josep Bou Vila. Segon.- Establir que el termini de designació del conseller que es nomena serà l’establert als estatuts respectius, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. Tercer.- Facultar indistintament el president i el secretari del Consell d’Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública el nomenament anterior, com també per complir els tràmits necessaris per inscriure'l en el Registre Mercantil i també la correcció d’errors materials en cas necessari. 9. – (20190001) RESTAR assabentats de la modificació dels membres de la Mesa de Contractació del contracte de serveis de recollida de residus municipals i neteja de l’espai públic de la ciutat de Barcelona (2019-2027), que consten a la clàusula 56.2 dels plecs reguladors del contracte, degut als canvis produïts en l’organigrama municipal per la celebració de les eleccions municipals de juny del 2019 i com a conseqüència els membres actuals de la Mesa són: el secretari general, Sr. Jordi Cases; el/la funcionari/ària designat/ada pel secretari general; l’interventor general, Sr. Antonio Muñoz; el/la funcionari/ària designat/ada per l’interventor general; la gerent municipal, Sra. Sara Berbel; la gerent de Ciutat Vella, Sra. Iolanda Hernández; la gerent de l’Àrea d’Ecologia Urbana, Sra. Gemma Arau; el gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans, Sr. Frederic Ximeno; el director de Neteja i Gestió de Residus, Sr. Carles Vázquez; el cap del Departament de Gestió de Residus, Sr. Josep Jurado; la directora de Coordinació Econòmica d’Ecologia Urbana, Sra. Anna Cardellach i el cap del CP 1/20 3/5 Departament d’Administració d’Ecologia Urbana, Sr. Eduardo Cuscó. EXCLOURE les ofertes presentades per les empreses que es proposen a l’Acta de la Mesa de Contractació celebrada el dia 17 de gener de 2020 a l’efecte i que s’adjunta. La proposta d’exclusió afecta les empreses següents, per als lots que s’hi indiquen: UTE INTGRA, LOT 1 (Zona Centre); UTE INTGRA, LOT 4 (Zona Est); URBASER, SA, LOT 3 (Zona Nord); CESPA, LOT 1 (Zona Centre); ASCAN-RUBAU, LOT 2 (Zona Oest), i ASCAN-RUBAU, LOT 3 (Zona Nord). PUBLICAR aquest acord al Perfil del Contractant i a la Gaseta Municipal. 10. – (16SD0363CO) APROVAR la tercera Addenda de modificació del conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la reordenació dels equipaments penitenciaris a la ciutat de Barcelona subscrit entre l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, aprovat per Decret de l’Alcaldia de 9 de gener de 2017 (ratificat pel Plenari del Consell Municipal en sessió de 27 de gener de 2017) i que fou modificat posteriorment mitjançant documents administratius signats el 16 de juliol de 2018 i el 13 de maig de 2019 respectivament, la qual té per objecte una nova ampliació dels terminis establerts en l’esmentat conveni, a l’empara de l’apartat tretzè, per dur a terme les operacions patrimonials per a la construcció d’uns nous equipaments penitenciaris. FACULTAR la segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Ima. Sra. Janet Sanz Cid, per a la signatura de la present addenda al conveni i dels actes que se’n derivin. Districte de les Corts 11. – (18PL16581) APROVAR definitivament, de conformitat amb l’article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, la modificació del Pla especial urbanístic integral i de millora urbana per a la concreció de la titularitat, tipus i ordenació de l’equipament del carrer del Remei, 18-32, i ajust viari en els carrers de Joan Güell i del Remei, promogut per la Fundació Sant Josep Oriol; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment, a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament; i RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, de valoració de les al·legacions; informes que consten a l’expedient i, a efectes de motivació, s’incorporen a aquest acord. Districte de Sant Martí 12. – (18PL16647) APROVAR definitivament, de conformitat amb l’article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla de millora urbana per a la transformació dels edificis industrials consolidats situats a les parcel·les del carrer de Bolívia, 250 i 254, promogut per INMAY SL; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment, a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, informe que consta a l’expedient i, a efectes de motivació, s’incorpora a aquest acord. c) Proposicions CP 1/20 4/5 D) Part d’impuls i control a) Proposicions/declaracions de grup b) Proposicions amb contingut de declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment de proposicions/declaracions de grup E) Mocions F) Declaracions institucionals CP 1/20 5/5