Secretaria General PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL SESSIÓ ORDINÀRIA DE 31 DE GENER DE 2020 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 20 de desembre de 2019 C) Part decisòria/executiva b) Propostes d’acord COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 1. – (s/n) DESIGNAR com a membres del Patronat de la Fundació Julio Muñoz Ramonet les persones següents: Im. Sr. Albert Batlle Bastardas, regidor del Districte de Sarrià - Sant Gervasi, i Sra. Mònica Mateos Guerrero, gerent de l’Institut de Cultura de Barcelona. 2. – (20190482 GHab) CREAR una comissió no permanent d’estudi sobre la regulació dels preus dels lloguers que permeti la compareixença i el diàleg dels diferents agents implicats en les polítiques d’habitatge a la ciutat, d’acord amb els paràmetres següents: Objecte de la comissió: estudiar l’aplicació i la repercussió que tindria la regulació dels preus dels contractes d’arrendament d’habitatge a la ciutat de Barcelona i a l’àrea metropolitana de Barcelona a fi i efecte d’impulsar-ne i aconseguir-ne, si escau, l'efectiva implementació a la ciutat de Barcelona. La comissió haurà de tractar els temes següents: Situació i polítiques d’accés a l’habitatge a Barcelona, àrea metropolitana i altres grans ciutats globals. Experiències internacionals en la regulació dels preus dels lloguers. Marc competencial i escenaris potencials de regulació. Impactes socials, econòmics i urbanístics de les regulacions dels preus dels lloguers a Barcelona i a l’àrea metropolitana. Conclusions. Composició de la comissió: La comissió estarà integrada per dos/dues regidors/es de cada un dels grups municipals. Règim de funcionament: La periodicitat de les reunions s’establirà en el marc de la mateixa comissió i el calendari de treball serà d’un màxim de cinc mesos. La comissió prendrà els acords per majoria ponderada, les seves sessions tindran caràcter públic i podrà requerir la presència de les persones que consideri adients per al compliment de la seva comesa, d’acord amb els criteris anàlegs establerts a l’article 39 ter del ROM. La comissió no permanent d’estudi s’extingirà automàticament en el moment que s’elabori un informe que reculli les aportacions i els punts de vista que es manifestin en les diferents sessions i un cop s’acompleixi el calendari de treball. Designar com a presidenta i vicepresidenta de la Comissió les Imes. Sres. Eva Baró Ramos i Lucía Martín González, respectivament. CP 1/20 1/7 3. – (20190433) APROVAR l’expedient núm. 20190433 de reconeixement de crèdit per un import de 8.999,99 euros, IVA inclòs, atesa la necessitat de regularitzar despeses ocasionades pels treballs realitzats durant l’any 2017 pel desenvolupament de l’API d’integració pels censos d’equipaments i entitats de l’IBE pel Pla de sistemes, a favor de l’empresa Everis Spain SLU, amb NIF núm. B82387770. AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR la despesa per import de 8.999,99 euros, IVA inclòs, amb càrrec al pressupost i partida indicades en aquest document a favor de l’empresa Everis Spain SLU, amb NIF núm. B82387770. NOTIFICAR aquest acord a l’interessat per al seu coneixement. COMISSIÓ D’ECONOMIA I HISENDA 4. – (01- PPPNT2019 - Ordenança PPPNT Serveis Cementiris) RESOLDRE les al·legacions presentades a la modificació de l’ordenança per prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari dels serveis de cementiris per a l’exercici 2020 i successius, aprovada inicialment per la Comissió d’Economia i Hisenda de 20 de novembre de 2019, en el sentit dels informes que consten a l’expedient. APROVAR definitivament la modificació de l’ordenança per prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari dels serveis de cementiris per a l’exercici 2020, d’acord amb el text que consta a l’expedient. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 5. – (01 OOFF2020 bis) RESOLDRE les reclamacions presentades a la modificació de l’ordenança fiscal número 3.12 Taxes per estacionament regulat de vehicles a la via pública per a l’any 2020 i successius, aprovada provisionalment pel Plenari del Consell Municipal de 25 d’octubre de 2019, en el sentit dels informes que consten a l’expedient. APROVAR definitivament l’esmentada ordenança fiscal per a l’exercici 2020 i successius. PUBLICAR aquest acord i el text íntegre de la modificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 6. – (2019-0016) RESOLDRE les al·legacions presentades al Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2020 durant el termini d’informació pública, d’acord amb els informes que consten a l’expedient. APROVAR definitivament el Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2020 integrat per: a) el de la mateixa entitat. b) els pressupostos dels organismes autònoms locals: 1 - Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. 2 - Institut Municipal d’Educació. 3 - Institut Municipal d’Informàtica. 4 - Institut Municipal d’Hisenda. 5 - Institut Municipal de Paisatge Urbà i Qualitat de Vida. 6 - Institut Municipal de Mercats. 7 - Institut Barcelona Esports. 8 - Institut Municipal de Serveis Socials. c) Els estats de previsions d’ingressos i despeses de les entitats públiques empresarials: 1 - Institut de Cultura de Barcelona. 2 - Institut Municipal de Parcs i Jardins. 3 - Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació. 4 - Institut Municipal Fundació Mies van der Röhe. 5 - Institut Municipal d’Urbanisme. d) Els estats de previsions d’ingressos i despeses de les societats mercantils següents: 1 - Barcelona de Serveis Municipals, SA (BSM). 2 - Informació i Comunicació de Barcelona, SA. 3 - Barcelona Activa, SA, SPM. 4 - Barcelona d’Infraestructures Municipals, SA (BIMSA). 5 - Foment de Ciutat, SA. 6 - Barcelona Cicle de l’Aigua, SA. Així mateix, APROVAR definitivament les bases d’execució, la plantilla de personal per a l’exercici 2020 i els annexos que consten en l’expedient. APROVAR definitivament el pressupost consolidat de l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2020 d’acord amb la Llei general d’estabilitat pressupostària. CP 1/20 2/7 COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 7. – (1000/2019) ESMENAR l’annex 1 de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la Relació inicial de llocs de treball, tal com es detalla als annexos. MODIFICAR l’annex 2 de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2018 sobre l’aprovació de la Relació inicial de llocs de treball, tal com es detalla als annexos. PUBLICAR aquest acord i els seus annexos a la Gaseta Municipal, al web municipal i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. COMISSIÓ D’ECOLOGIA, URBANISME, INFRAESTRUCTURES I MOBILITAT 8. – (s/n) ADOPTAR, en l’exercici de les competències reservades a l’Ajuntament com a soci únic de la societat privada municipal Foment de Ciutat, SA, els acords següents: Primer.- Designar el Sr. Luis Manuel Barroso Denis membre del Consell d’Administració de la Societat Foment de Ciutat, SA, en substitució de l’Im. Sr. Josep Bou Vila. Segon.- Establir que el termini de designació del conseller que es nomena serà l’establert en els respectius estatuts, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. Tercer.- Facultar indistintament el president i el secretari del Consell d’Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública el nomenament anterior, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i la correcció d’errors materials en cas necessari. 9. – (20190001) RESTAR assabentats de la modificació dels membres de la Mesa de Contractació del contracte de Serveis de Recollida de Residus Municipals i neteja de l’espai públic de la Ciutat de Barcelona (2019-2027), que consten a la clàusula 56.2 dels plecs reguladors del contracte, degut als canvis produïts en l’organigrama municipal per la celebració de les eleccions municipals de juny del 2019 i com a conseqüència els membres actuals de la mesa són: el secretari general, Sr. Jordi Cases; el/la funcionari/- ària designat/ada pel secretari general; l’interventor general, Sr. Antonio Muñoz; el/la funcionari/ària designat/ada per l’interventor general; la gerent municipal, Sra. Sara Berbel; la gerent de Ciutat Vella, Sra. Iolanda Hernández; la gerent de l’Àrea d’Ecologia Urbana, Sra. Gemma Arau; el gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans, Sr. Frederic Ximeno; el director de Neteja i Gestió de Residus, Sr. Carles Vázquez; el cap del Departament de Gestió de Residus, Sr. Josep Jurado; la directora de Coordinació Econòmica d’Ecologia Urbana, Sra. Anna Cardellach i el cap del Departament d’Administració d’Ecologia Urbana, Sr. Eduardo Cuscó. EXCLOURE les ofertes presentades per les empreses que es proposen a l’Acta de la Mesa de Contractació celebrada el dia 17 de gener de 2020 a l’efecte i que s’adjunta. La proposta d’exclusió afecta les empreses següents, pels lots que s’indiquen: UTE INTGRA, LOT 1 (Zona Centre); UTE INTGRA, LOT 4 (Zona Est); URBASER, SA, LOT 3 (Zona Nord); CESPA, LOT 1 (Zona Centre); ASCAN-RUBAU, LOT 2 (Zona Oest), i ASCAN-RUBAU, LOT 3 (Zona Nord). PUBLICAR aquest acord al Perfil del Contractant i a la Gaseta Municipal. 10. – (16SD0363CO) APROVAR la tercera Addenda de modificació del conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per a la reordenació dels equipaments penitenciaris a la ciutat de Barcelona subscrit entre CP 1/20 3/7 l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya aprovat per Decret d’Alcaldia de 9 de gener de 2017 (ratificat pel Plenari del Consell municipal en sessió de 27 de gener de 2017) i que fou modificat posteriorment mitjançant documents administratius signats el 16 de juliol de 2018 i el 13 de maig de 2019 respectivament, la qual té per objecte una nova ampliació dels terminis establerts en l’esmentat conveni, a l’empara de l’apartat tretzè, per dur a terme les operacions patrimonials per a la construcció d’uns nous equipaments penitenciaris. FACULTAR en la segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Ima. Sra. Janet Sanz Cid, la signatura de la present addenda al conveni i dels actes que se’n derivin. Districte de les Corts 11. – (18PL16581) APROVAR definitivament, de conformitat amb l’article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, la modificació del Pla especial urbanístic integral i de millora urbana per a la concreció de la titularitat, tipus i ordenació de l’equipament del carrer del Remei, 18-32, i ajust viari en els carrers de Joan Güell i del Remei, promogut per la Fundació Sant Josep Oriol; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament; i RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, de valoració de les al·legacions; informes que consten a l’expedient i, a efectes de motivació, s’incorporen a aquest acord. Districte de Sant Martí 12. – (18PL16647) APROVAR definitivament, de conformitat amb l’article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla de millora urbana per a la transformació dels edificis industrials consolidats situats a les parcel·les del carrer de Bolívia, 250 i 254, promogut per INMAY SL; amb les modificacions respecte al document aprovat inicialment a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, informe que consta a l’expedient i, a efectes de motivació, s’incorpora en aquest acord. a) Proposició Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 1.- (M1923/543) El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda: Constituir una comissió d’estudi de l’aplicació de la Declaració d’emergència climàtica del 15 de gener del 2020 i les mesures i compromisos que se’n deriven. a) Objecte de la comissió: - Determinar, mitjançant el seu monitoratge, el grau de compliment de les mesures i compromisos derivats de la Declaració d’emergència climàtica a la ciutat de Barcelona i avaluar-ne l’impacte sobre el medi i les seves afectacions. - Informar des del Govern municipal de tots els detalls sobre les mesures i els compromisos (incloses iniciatives, pressupostos, calendaris i reducció de CO2 anual esperada, mesurament que haurà de fer-se mitjançant un ens independent). - Analitzar els impactes socials i econòmics de les mesures posades en marxa a partir de la Declaració d’emergència climàtica, sobre els sectors que estan en transició cap a una activitat sostenible i el conjunt de la societat. - Impulsar programes i línies d’ajut per promoure l’economia circular i la transició vers un creixement intel·ligent i sostenible. - Elaborar un informe CP 1/20 4/7 anual de seguiment i compliment dels objectius i proposar, si escau, les modificacions pertinents a les mesures i els compromisos recollits a la Declaració d’emergència climàtica del 15 de gener del 2020, així com proposar-ne de noves per tal de fer-la més efectiva i millorar-la. b) Composició: - La comissió d’estudi estarà integrada per dos regidors/es de cada un dels grups municipals. - El president/a i vicepresident/a seran escollits entre els regidors/es pel Consell Plenari a proposta de l’Alcaldia. c) Normes específiques de funcionament: - Els treballs de la comissió es desenvoluparan en un mínim de tres sessions cada any per avaluar el grau de compliment de les mesures recollides en la declaració d’emergència climàtica. - La comissió prendrà els acords per majoria ponderada i les seves sessions tindran caràcter públic. En els termes que preveu l’apartat 5 de l’article 39 del ROM, la comissió podrà requerir la presència de les persones que consideri adients entre els càrrecs electes i el personal de l’Ajuntament de Barcelona, així com de persones alienes a l’estructura municipal a proposta dels grups municipals. d) Termini per cloure els treballs: - La comissió d’estudi tindrà una durada mínima d’un any, i al final d’aquest període els grups municipals decidiran sobre la seva continuïtat. D) Part d’impuls i control a) Proposicions/declaracions de grup Es fa constar que les proposicions/declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció de govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya: 1. – (M1923/525) El Consell Plenari Municipal acorda instar el Govern municipal a: 1. Establir un servei d’assistència legal als propietaris i als veïns afectats per activitats turístiques il·legals. Aquest servei s’ha de personar als locals afectats acompanyats de força pública i garantir als afectats el restabliment dels seus drets. 2. Garantir que el servei de vigilància que presten actualment els visualitzadors no patirà cap discontinuïtat, i que, en la mesura que ho permetin els recursos generats pel recàrrec de l’impost turístic, serà reforçat. 3. Endegar al més aviat possible una campanya publicitària internacional que adverteixi els potencials clients que, en cas de llogar un habitatge turístic a Barcelona sense el corresponent número de registre turístic, es poden trobar sense poder accedir al local. Els anuncis, per tal de protegir els clients potencials, han d’explicitar el nom de les companyies que no exigeixen la inclusió d’aquest número a tots els seus anuncis. CP 1/20 5/7 Del Grup Municipal del Partit Popular: 3. – (M1923/537) El Plenari del Consell Municipal acorda instar el Govern municipal a pronunciar-se, en el termini de dos mesos, de manera clara i definitiva respecte al desenvolupament del projecte de l’Hermitage a la nostra ciutat, i adopti, si escau, les mesures adients. F) Declaracions institucionals 1. - El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda: 1. Manifestar el seu suport i solidaritat a les víctimes de la violència policial a Xile, en particular a les persones que han patit violència sexual, tortures i mutilacions oculars per part de les forces de seguretat xilenes en el marc de les protestes. 2. Condemnar la violència policial a Xile, que ha provocat diversos morts i centenars de ferits des de l’inici de la crisis a l’octubre del 2019. 3. Reclamar que les autoritats xilenes facin un ús proporcionat de la força, respectant les normes internacionals dels drets humans, i garanteixin el dret de manifestació. 4. Reclamar que les autoritats xilenes duguin a terme investigacions imparcials i completes de les denúncies d’ús excessiu de la força, maltractaments, tortures i detencions il·legals per part de les forces de seguretat, com exigeixen les organitzacions de drets humans. 5. Instar l’Estat espanyol a revisar la cooperació institucional, especialment la policial i les relacions comercials amb Xile fins que estigui garantit el respecte als drets humans. 6. Instar la Unió Europea a revisar les seves relacions comercials amb Xile fins que hi estigui garantit el respecte als drets humans. 2. - El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda: Primer.- Condemnar el règim dictatorial i genocida del franquisme. Segon.- Instar el Govern de l’Estat espanyol a prendre les mesures necessàries per declarar extingida la Fundació Francisco Franco, per incompliment de la Llei de fundacions i la Llei de memòria històrica de 2017, així com la vulneració de la Declaració universal dels drets humans. Tercer.- Rebutjar l’apologia del franquisme que es fa des de determinats partits polítics. 3. - El Plenari del Consell Municipal acorda: Que l’Ajuntament de Barcelona, com a capital de Catalunya: • Expressa el seu condol per les persones que han perdut la vida com a conseqüència de la borrasca Gloria, i transmet el seu suport a les famílies i els amics d’aquestes persones. • Expressa la seva solidaritat amb les persones afectades i damnificades pels efectes del pas de la borrasca, així com amb els ajuntaments afectats i les altres institucions del país. • Lamenta especialment les afectacions del fràgil patrimoni natural del Delta de l’Ebre i de les activitats econòmiques a les diferents comarques afectades. • Insta el Govern de l’Estat, la Generalitat de Catalunya i les altres administracions competents a fer un replantejament per recuperar l’equilibri territorial i repensar els impactes de les activitats humanes. • Referma el seu compromís per la lluita contra la crisi climàtica que comporta un increment de la freqüència i la virulència d’aquesta mena de fenòmens meteorològics, per això és imprescindible assumir els postulats de la Declaració d’emergència climàtica i actuar tant en l’adaptació com en la mitigació dels seus impactes. • Expressa el seu compromís amb la reparació dels danys causats pel temporal a la ciutat de Barcelona, tant en l’espai públic com en escoles i equipaments de la ciutat, per mitigar els efectes CP 1/20 6/7 immediats d’aquests aiguats sobre la vida de les persones, el patrimoni natural i el teixit productiu de Barcelona. • Subratlla, una vegada més, el valor i la professionalitat de tots els servidors públics, dels voluntaris i de tots els qui a títol individual i des de les institucions estan col·laborant en les tasques de prevenció, atenció, recuperació i suport en aquestes hores de treball intens. • Insta el Govern de l’Estat a declarar zona greument afectada per emergència de protecció civil a tot el territori afectat per la borrasca Gloria. • Considera necessària la constitució d’un grup d’experts per analitzar i definir el futur del litoral. • Demana la implicació i la coordinació de totes les administracions per donar resposta a aquesta emergència, tot fent-ho no només amb criteris de reposició d’allò malmès, sinó per implementar respostes i solucions davant dels efectes de la crisi climàtica. 4. - El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona acorda: - El seu compromís per treballar per la sensibilització i la conscienciació sobre la mutilació genital femenina. – L’Ajuntament de Barcelona es compromet a coordinar-se amb el grup interdepartamental de la Generalitat de Catalunya i les altres administracions que treballen per prevenir la mutilació genital femenina. – L’Ajuntament de Barcelona es compromet a promoure, des dels serveis públics de la ciutat, el desenvolupament d’activitats preventives i educatives adreçades a famílies procedents dels països amb risc de pràctiques de mutilació genital femenina. – L’Ajuntament de Barcelona es compromet a fomentar propostes orientades al benestar de les dones i nenes, basades en la sensibilització, prevenció, lluita contra l’estigma i empoderament de les dones perquè la mateixa comunitat i societat civil siguin conscients del risc i les conseqüències de la mutilació genital femenina. EL SECRETARI GENERAL Signat electrònicament per :CPISR-1 C Jordi Cases Pallarès Data :2020.02.03 15:23:14 CET Raó: Comunicació Lloc : Barcelona CP 1/20 7/7