Secretaria General ANUNCI La Comissió de Govern, reunida en sessió de 28 de novembre de 2019, va acordar sotmetre a informació pública l’expedient 1236/19, relatiu a l’aprovació inicial del Decret que estableix, per via reglamentària, la forma telemàtica obligatòria per a les persones físiques en la presentació de sol·licituds i/o documents adreçats a l’Ajuntament de Barcelona relatius a la convocatòria ordinària mitjançant concurrència competitiva per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat (Convocatòria General de Subvencions), mitjançant anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, durant un termini de trenta dies, de conformitat amb l’article 112 del ROM i tenir-lo per aprovat definitivament en cas que transcorri l’esmentat termini sense que es presentin al·legacions. Havent finalitzat el termini d’informació pública el 21 de gener de 2020 sense que s’hagin formulat suggeriments ni al·legacions, cal entendre aprovat definitivament el Decret que estableix, per via reglamentària, la forma telemàtica obligatòria per a les persones físiques en la presentació de sol·licituds i/o documents adreçats a l’Ajuntament de Barcelona relatius a la convocatòria ordinària mitjançant concurrència competitiva per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat (Convocatòria General de Subvencions), aprovades per acord de la Comissió de Govern de 28 de novembre de 2019. Reglament que estableix la forma telemàtica obligatòria per a les persones físiques en la presentació de sol•licituds i/o documents adreçats a l’Ajuntament de Barcelona relatius a la Convocatòria ordinària mitjançant concurrència competitiva per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat (Convocatòria General de Subvencions). EXPOSICIÓ DE MOTIUS La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en l’article 14.2 estableix els subjectes obligats a relacionar-se obligatòriament a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu. D’altra banda, l’article 14.3 del referit cos legal preveu que les administracions podran establir l’obligació de relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics per a determinats procediments i per a certs col·lectius de persones físiques que per raó de la seva capacitat econòmica, tècnica, de dedicació professional o altres motius quedi acreditat que tenen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris. És partint d’aquest marc jurídic que l’Ajuntament de Barcelona preveu implementar l’obligació prevista a l’esmentat article 14.3, a les persones físiques que es presenten a la convocatòria general anual per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat (Convocatòria General de Subvencions). La convocatòria de l’any 2020 s’emmarca en les Bases reguladores de la convocatòria de subvencions per a la realització de projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat de l'Ajuntament de Barcelona, aprovades definitivament per acord de la Comissió de Govern de 3 de desembre de 2015 i publicades al BOPB de 18 de desembre de 2015. En el seu apartat 5, concretament pel que fa a la Forma de presentació de la sol·licitud, indica que La sol·licitud s’haurà de presentar de la/les forma/es que determini la convocatòria. Continua dient que En cas de presentació electrònica de les sol•licituds, els formularis s'hauran d'emplenar a traves de la seu electrònica de l'Ajuntament a l’adreça http://www.bcn.cat/tramits seguint les instruccions indicades al portal de tràmits. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-2-2020 CVE 2020003514 Pàg. 1-2 https://bop.diba.cat A Secretaria General La finalitat d’aquestes convocatòries es l’atorgament de subvencions a persones físiques o jurídiques que realitzen activitats i serveis de caire cultural, esportiu, vinculades a la salut, a la gent gran, i a la participació ciutadana, entre d’altres, que es poden considerar d’interès general. Es tracta de donar resposta amb mesures de suport econòmic, a demandes socials i econòmiques, en definitiva, de fomentar activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat matèries d’interès per la ciutat i la ciutadania. En els últims anys, moltes de les persones participants en aquestes convocatòries ho van fer de manera telemàtica; concretament el 63 %, per la convocatòria de 2019. S’està produint de manera natural i de forma gradual una implantació electrònica en aquests tipus de relacions entre la ciutadania i l’administració municipal. La presentació telemàtica per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració és ja un imperatiu legal, motiu pel qual, l’objecte d’aquest reglament és estendre aquesta obligació a les persones físiques que hi participaran, atesa la consideració que han de tenir suficient capacitat tècnica, econòmica i professional per disposar de mitjans electrònics per relacionar-se amb l’administració municipal en aquesta nova convocatòria. ARTICLE ÚNIC.- Serà obligatòria per a les persones físiques la forma telemàtica en la presentació de sol·licituds i/o documents adreçats a l’Ajuntament de Barcelona relatius a la convocatòria ordinària mitjançant concurrència competitiva per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat. (Convocatòria General de Subvencions). Barcelona, 30 de gener de 2020 La Secretària Delegada Maribel Fernández Galera 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 7-2-2020 CVE 2020003514 Pàg. 2-2 https://bop.diba.cat A