RESOLUCIÓ Sobre la pròrroga dels pressupostos generals de l’Ajuntament de Barcelona 2015 RESOLUCIÓ Sobre la pròrroga dels pressupostos generals de l’Ajuntament de Barcelona 2015 El Consell Econòmic i Social de Barcelona (CESB), d’acord amb les competències atribuïdes per la Carta Municipal de Barcelona i pels seus Estatuts, amb tramitació i estudi previs fets per la Comissió Executiva, d’acord amb l’article 22 del Reglament de Funcionament, i amb l’aprovació del Ple, a l’empara de l’article 9.A, emet la següent R E S O L U C I Ó En la reunió de la Comissió Executiva celebrada el dia 4 de desembre de 2015 es va fer l’aprovació prèvia del text definitiu de la Resolució sobre la pròrroga dels pressupostos generals de l’Ajuntament de Barcelona de 2015. El text esmentat va ser aprovat posteriorment pel Ple del CESB del 10 de des- embre de 2015. Resolució sobre la pròrroga dels pressupostos del 2015 de l’Ajuntament de Barcelona El Consell Econòmic i Social de Barcelona, d’acord amb les competències atribuïdes, , ha d’informar amb caràcter preceptiu sobre el pressupost municipal, el pla general d’acció municipal i el programa d’actuació, així com sobre les ordenances fiscals, segons l’article 3 dels seus Estatuts, aprovats pel Consell Plenari de l’Ajuntament. Per tant doncs, de conformitat amb el procediment previst a l’article 9.A sobre les competències de la Comissió Executiva relatives a l’“elaboració de dictàmens, propostes de resolució i informes”, ha aprovat la següent R E S O L U C I Ó Antecedents 1. Els òrgans municipals competents no han aprovat els pressupostos generals de l’Ajuntament per al 2016 i, per tant, s’ha produït una pròrroga pressupostària que comporta restriccions en la despesa les quals resulten significatives, entre d’altres àmbits, en el de la inversió pública.. 2. Tal com es reflecteix als diferents informes elaborats pel CESB sobre l’activitat econòmica i l’ocupació, la magnitud i la durada de la crisi econòmica estan tenint repercussions socioe- conòmiques greus. Així, en els successius dictàmens sobre els pressupostos de l’Ajuntament, el CESB sempre ha considerat que les polítiques de foment de l’ocupació i de promoció de l’activitat econòmica havien de ser prioritàries i havien de comptar amb pressupostos suficients. En aquest sentit ha fet atenció de manera especial a l’augment de les partides adreçades als serveis a les persones, per tal de fer front a les necessitats dels ciutadans i dels col·lectius amb més dificultats. 3. Així mateix, cal una nova orientació de les polítiques socials, de caire territorial, que afavo- reixi la igualtat real d’oportunitats als barris de Barcelona. 4. Com a conseqüència de l’elevat nivell de dèficit públic, tant les inversions de l’Administració general de l’Estat com les de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes s’han caracte- ritzat, al nostre país, per una forta davallada. Les inversions públiques han estat precisament una de les partides pressupostàries que l’han patida amb més intensitat. 5. Hem d’assenyalar que l’Ajuntament de Barcelona presenta uns comptes sanejats en termes comparatius. És per això que les seves finances i l’estalvi brut de què disposa permeten donar continuïtat, encara que amb certes restriccions, a les polítiques socials i d’inversions, políti- ques a les quals la ciutat no pot renunciar. Propostes Els agents econòmics i socials del Consell Econòmic i Social de Barcelona demanen al Govern muni- cipal i als grups polítics municipals de l’Ajuntament de Barcelona que desenvolupin de forma imme- diata, mitjançant els procediments legals adients, l’aprovació d’un pla d’inversions que es desplegui a la nostra ciutat l’any 2016. L’esmentat pla permetria a la ciutadania gaudir d’uns serveis millors, alhora que suposaria un impuls a l’activitat econòmica i a l’ocupació que tant necessita la nostra ciu- tat. Dins del capítol d’inversions, cal donar un suport especial a les que fan referència als intangibles (R+D+i). Juntament amb l’aposta en inversions productives, cal reforçar les polítiques socials de lluita contra l’exclusió i la pobresa, així com l’estímul a les polítiques de foment de l’ocupació estable i de qualitat per tal de garantir la cohesió social i la qualitat de vida de la ciutadania. No s’entendria que, tot i disposar dels recursos i del seu finançament, no es fessin les inversions ni es reforcés la cohesió social tal com ara requereix la ciutat. Per la qual cosa encoratgem el Govern municipal i els grups polítics municipals a cercar el consens necessari per desplegar les polítiques que la nostra ciutadania i la nostra economia necessiten. Així mateix demanem que, dins de l’àmbit de la participació que també correspon al CESB, aquest pugui fer-hi les seves aportacions, mitjançant l’elaboració d’un dictamen sobre les inversions que s’aprovin per a l’any 2016. Barcelona, 10 de desembre de 2015 José A. Fernández Manrique Vicenç Tarrats i Masó Secretari general del CESB President del CESB en funcions