Tot Dansa 2019 Procés a l’aula. Tot Dansa 2019 © Alice Brazzit Dijous 6 de juny Funció dels centres: 11.00 h, Sala MAC Funció oberta: 18.00 h, Sala MAC Mercat de les Flors Lleida, 59 Tot Dansa és un projecte artístic-educatiu que impulsen conjuntament l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, el Mercat de les Flors i l’Institut del Teatre. L’espectacle és la culminació del procés creatiu que han viscut des de l’inici d’aquest any joves de cinc instituts públics de la ciutat i tres formacions de l’escola municipal de música de l’Eixample Joan Manuel Serrat. A l’escenari, gairebé 150 alumnes i 15 professors i professores que han estat guiats per Sònia Gómez, directora coreogràfica que amb la seva proposta ens faran gaudir d’un espectacle on tots plegats seran una PINYA. La proposta “PINYA” Què és el Tot Dansa? Una coreografia amb accions entenedores per a Tot Dansa és un projecte educatiu de ciutat que té com a ob- tothom que realitzades per un grup nombrós de jectiu principal promoure i afavorir la cohesió, la integració i el persones tenen un impacte visual i artístic, al mateix treball en equip a través del llenguatge del moviment i la dansa temps que popular i divertit. contemporània. FEM PINYA Tot Dansa convida a participar a tot l’alumnat dels centres pú- CANTANT - PARLANT - MIRANT blics d’ensenyament secundari i de batxillerat de Barcelona i al CRIDANT - BUFANT - SALTANT seu professorat. Tracta de generar i consolidar vincles per tal GIRANT - VIBRANT - DORMINT d’apropar-los al procés de creació artística en totes les seves BALLANT - RIENT - VOLANT fases. Esdevé una eina formativa i educativa que connecta di- FUGINT - IMAGINANT versos perfils, generacions i realitats. És un projecte dinàmic i viu, en el sentit que la direcció coreogràfica canvia any rere El més important d’aquest espectacle són els es- any, així com la participació dels instituts, que poden partici- tudiants, als quals se’ls convida a crear un collage par-hi màxim durant dos anys consecutius. d’imatges juxtaposades, barrejades i ampliades per El projecte genera una dinàmica de creació i una experiència un microscopi. vivencial única. Les característiques i la consolidació del pro- Alumnes, docents i formadors han fet un treball de jecte permeten també comptar amb la col·laboració de les recerca col·lectiva i participació pro-activa per tro- Escoles Municipals de Música. La seva presència i la seva in- bar un discurs comú que doni a l’estudiant d’aquesta terpretació del repertori en directe fa que el projecte tingui un franja d’edat un espai de visibilització de les seves tra- especial interès tant a nivell pedagògic com artístic. ves i les seves potencialitats. El projecte inclou formació per al professorat i per a l’alumnat, Des de la direcció artística, Sònia Gómez proposa un sovint amb cap coneixement previ de dansa. diàleg amb el jovent i l’avantguarda, una manera de L’èxit del projecte a Barcelona ha donat lloc al Tots Dansen, li- fer contemporani el dia a dia. L’espectacle mostra el derat pel Mercat de les Flors i la Xarxa Transversal, un projecte que és proper, quotidià i li dóna un caràcter extraordi- anàleg multiplicat en propostes i ciutats de Catalunya, integrat nari a aquesta quotidianitat. dins El Pla d’impuls de La Dansa promogut per la Generalitat de Catalunya. Direcció general del projecte Tot Dansa: Institut Municipal d’Educació de Barcelona, Mercat de les Flors i Institut del Teatre Amb el suport de l’equip tècnic del Mercat de les Flors Direcció artística i coreogràfica Hi col·labora Sònia Gómez Escola Municipal de Música Joan Manuel Serrat Equip de formació i suport coreogràfic: Percussió Llatina: Ensemble 3. Col·lectiu Perifèria: Núria Guiu i Pau Milla, Sandra Marín, Direcció de la formació: Àlex Ventura. Amaranta Velarde, Júlia Pavo (alumna en pràcticques Alumnat: Bruna Agulló, Joan Buscà, Joana Pla, Dan Cas- del CSD). tella, Pol Galí, Clara Elisabet Chau, Arnau Pla, Téva Ramis. Ensemble Vocal Instituts participants Direcció de la formació: Albert Santiago. Alumnat: Arnau Aban, Carol Gómez, Maria Grau, Noa IE Antaviana Mestres, Cèsar Montaner, Júlia Sánchez, Alba Sorribes, Professorat: Meritxell Gama, Milena Barrena. Carol Gómez. Alumnat: William Aldana, Manuel Amaya, Shakira Ama- ya, David Apata, Zoe Cano, Rubén Chen, Jose Cortés, Combo Latin María Díaz, Yanira Flores, Zaira García, Christian Godoy, Direcció de la formació: Vicenç Solsona. Sophia Hernández, Sofia Herrera, Ali Irfan, Yaiza Manga, Alumnat: Pau Albir (Percussió) Gerard Benito (Baix Elec- Cindy Munguia, Omar Raja, Naiara Recio, Manuel Reyes, tric) Maria Boqué (Clarinet) Andreu Calvo (Saxo) Roger Nicolás Rodríguez, Bryan Rodríguez, Elisabeth Romero, Herrero (Piano) Ignacio Lucena (Trompeta) Eugeni Mas Nahomy Sánchez, Génesis Sánchez, Adrián Santana, (Saxo) Xavier Parellada (Trompeta) Lluís Pujadas (Per- Álvaro Segarra. cussió) Perot Rigau (Trombó) León Cala (Veu). INS Ernest Lluch Professorat: Marta Salazar, Cuchi Carrillo. Alumnat: Martina Bofill, Arnau Carol, Irene Castelao, Fe- Sònia Gómez rran Díaz, Anna Erta, Jofre Escolà, Yasmin Gaón, Carles La Sénia, Tarragona, és ballarina, performer i co- Graell, Martí Vallés, Laura Vaquer, Camil Arcarazo, Laura reògrafa. Va estudiar Dansa Contemporània i Co- Basterra, Joana Forner, Irene Gartziandia, Aina Haro, Laia reografia a l’Institut del Teatre (Barcelona) i P.A.R.T.S Llopis, Nadia Mafara, Andrea Martínez, Paula Riera, Núria Brussel·les, Bèlgica. Des de l’any 2004 crea els Sánchez. seus propis espectacles i performances. Les tro- balles de Sònia Gómez s’exhibeixen en muntatges INS Martí Pous multidiciplinaris, recorrent un arc de llenguatges, Professorat: Berta Baliu. estètiques i referències molt extens. Una obra que Alumnat: Naia Canales, Alma Cinca, Ibai Ferrer, Júlia Grau, Ainhoa García, Elia Gatoo, Martina Jiménez, Carlo- té com a eixos temàtics la construcció identitària, ta Oller, Alba Palomo, Iria Placín, Joisy Disney Rojas, Xe- però també el descobriment de certes impostures nia Romero, Laia Saguer, Mia Brazil Salvatierra, Juliana socials a través de l’art i de les impostures de l’art a Sandoval, Anna Solé, Julia Villacorta. través de les performances, que en el cas de Sònia Gómez són actes públics, oberts i socials. Els es- INS Poeta Maragall pectacles de Sònia Gómez s’han pogut veure en Professorat: Núria Català, Laura Forcada. diferents països com Itàlia, Regne Unit, Espanya, Alumnat: Sol Alarcón, Andy Almeida, Martí Dueñas, Alemanya, França, Estònia, Portugal, EUA, Brasil, Cristina Giribet, Mildred Moya, Eva Navarro, Irati Nove- Mèxic, Holanda, Colòmbia, Xile, Xina, República lli, Carolina Penella, Elena Puigcerver, Haimar Reinlein, Txeca o Canadà. Al llarg de la seva carrera ha rebut Karelly Carvajal, Lucca Cervini, Areeba Shakeel, Viole- diferents reconeixements com ara el FAD Sebastià ta Vigna, David Vuoto, Saida Zizaoui, Paula Casanovas, Gasch (2007) i el Premi Espectacle Innovador en Jana Feixas, Lola Valero. Gira (2010) per la peça Experiència amb un des- conegut, el Premi Delfí Colomer Menció Especial INS XXV Olimpíada (2017) pel projecte A Vore i el Premi Millor Especta- Professorat: Roberto Benito, Jesús Roda. cle de Dansa Premis Butaca (2018) per l’espectacle Alumnat: Martí Berlanga, Denyse Burke, Jan Català, A Vore Alba Contreras, Víctor Bubacar Embalo, Mireia Estopa- ñán, Ot Fornés, Eulàlia Gallardo, Eduard Giró, Joan Lu- piañez, Berta Mallarach, Sergi Martínez, Bruna Martínez, Tinatin Mtchedlishvili, Ainoa Muñoz, Joel David Ortega, Natàlia Pérez, Miguel Ángel Pito, Hannanh Poulsen, Lara Belén Presta, Alba Saura, Raquel Soriano, Aitana Surro- ca, Mariona Trias, Daniel Néstor Tulloch, Rita Vidal, Sal- vador Zanetti.