GUIA DE PREINSCRIPCIÓ 2020-2021 LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS · Segon cicle d’educació infantil · Educació primària obligatòria www.edubcn.cat Pots consultar la informació en Català, Castellano, English i Français. LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 3 LA PREINSCRIPCIÓ I LA MATRÍCULA ESCOLAR: QUÈ, QUI I COM? PREINSCRIPCIÓ MATRÍCULA 5 ETAPES La preinscripció és imprescin- La matrícula és la confirmació I 10 MOMENTS CLAU dible per obtenir plaça per de la inscripció del vostre fill al vostre fill o filla en un dels o filla a la plaça assignada al INFORMEU- FEBRER més de 400 centres de la nou centre. INFORMACIÓ INICIAL xarxa educativa de Barcelona És obligatòria VOS-EN BÉ 01. Les famílies assistiu a les sessions informatives de districte—del 25 de sostinguts amb fons públics. Es fa del 16 al 22 de juny febrer al 10 de març.* És obligatòria Calendari i moment del 02. Les famílies visiteu els centres, en particular els que són més a prop del Es fa del 23 de març a l’1 procés (+info, p. 4-7) vostre domicili, durant les jornades de portes obertes. També podeu con- d’abril, ambdós inclosos sultar l’oferta inicial. * Criteris de prioritat i documentació requerida MARÇ PRENEU UNA DECISIÓ (+info, p. 8-13) 03. Les famílies decidiu els centres on demanareu plaça per ordre de preferència. Centres de proximitat (+info, edubcn.cat) PRESENTEU LA SOL·LICITUD HAN DE FER LA PREINSCRIPCIÓ Oferta de places als cen- LES FAMÍLIES AMB FILLES O FILLS tres (+info, edubcn.cat) 04. Les famílies ompliu i presenteu la sol·licitud de preinscripció amb les 10 opcions prioritzades i la documentació necessària—del 23 de març a QUE EL CURS QUE VE... Projectes educatius, l’1 d’abril. activitats extraescolars i centres concertats (+info, ABRIL RESOLEM LES SOL·LICITUDSp. 4 i edubcn.cat) Quan i com sabràs quina és la plaça obtinguda? Un cop lliurades les sol·licituds, s’assignen les places seguint el passos Recordeu-ho: següents: És molt important 05. Publicació de les llistes amb els barems provisionals—22 d’abril. presentar la sol·li- 06. Reclamacions per les puntuacions provisionals dels barems.* citud i la documen- Començaran P3 Iniciaran 1r d’ESO tació en el termini 07. Sorteig de desempat—5 de maig. (nascuts el 2017) a un nou centre establert. 08. Publicació de les llistes amb els barems definitius—8 de maig. 09. Llistes amb les places adjudicades i llistes d’espera—9 de juny. Tots els infants de JUNY FEU LA MATRÍCULA 3 a 16 anys empa- dronats a Barcelona 10. Les famílies confirmeu l’acceptació de la plaça obtinguda fent la tenen garantit el matrícula al centre corresponent—del 16 al 22 de juny. * dret a una plaça a SETEMBRE la xarxa educativa COMENCEM EL NOU CURS ESCOLAR * Necessiten canviar Són nous a Barcelona i volen de centre accedir per primera vegada a de la ciutat. qualsevol nivell educatiu *Dates provisionals. Confirmeu-les a edubcn.cat LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 3 LA PREINSCRIPCIÓ I LA MATRÍCULA ESCOLAR: QUÈ, QUI I COM? PREINSCRIPCIÓ MATRÍCULA 5 ETAPES La preinscripció és imprescin- La matrícula és la confirmació I 10 MOMENTS CLAU dible per obtenir plaça per de la inscripció del vostre fill al vostre fill o filla en un dels o filla a la plaça assignada al INFORMEU- FEBRER més de 400 centres de la nou centre. INFORMACIÓ INICIAL xarxa educativa de Barcelona És obligatòria VOS-EN BÉ 01. Les famílies assistiu a les sessions informatives de districte—del 25 de sostinguts amb fons públics. Es fa del 16 al 22 de juny febrer al 10 de març.* És obligatòria Calendari i moment del 02. Les famílies visiteu els centres, en particular els que són més a prop del Es fa del 23 de març a l’1 procés (+info, p. 4-7) vostre domicili, durant les jornades de portes obertes. També podeu con- d’abril, ambdós inclosos sultar l’oferta inicial. * Criteris de prioritat i documentació requerida MARÇ PRENEU UNA DECISIÓ (+info, p. 8-13) 03. Les famílies decidiu els centres on demanareu plaça per ordre de preferència. Centres de proximitat (+info, edubcn.cat) PRESENTEU LA SOL·LICITUD HAN DE FER LA PREINSCRIPCIÓ Oferta de places als cen- LES FAMÍLIES AMB FILLES O FILLS tres (+info, edubcn.cat) 04. Les famílies ompliu i presenteu la sol·licitud de preinscripció amb les 10 opcions prioritzades i la documentació necessària—del 23 de març a QUE EL CURS QUE VE... Projectes educatius, l’1 d’abril. activitats extraescolars i centres concertats (+info, ABRIL RESOLEM LES SOL·LICITUDSp. 4 i edubcn.cat) Quan i com sabràs quina és la plaça obtinguda? Un cop lliurades les sol·licituds, s’assignen les places seguint el passos Recordeu-ho: següents: És molt important 05. Publicació de les llistes amb els barems provisionals—22 d’abril. presentar la sol·li- 06. Reclamacions per les puntuacions provisionals dels barems.* citud i la documen- Començaran P3 Iniciaran 1r d’ESO tació en el termini 07. Sorteig de desempat—5 de maig. (nascuts el 2017) a un nou centre establert. 08. Publicació de les llistes amb els barems definitius—8 de maig. 09. Llistes amb les places adjudicades i llistes d’espera—9 de juny. Tots els infants de JUNY FEU LA MATRÍCULA 3 a 16 anys empa- dronats a Barcelona 10. Les famílies confirmeu l’acceptació de la plaça obtinguda fent la tenen garantit el matrícula al centre corresponent—del 16 al 22 de juny. * dret a una plaça a SETEMBRE la xarxa educativa COMENCEM EL NOU CURS ESCOLAR * Necessiten canviar Són nous a Barcelona i volen de centre accedir per primera vegada a de la ciutat. qualsevol nivell educatiu *Dates provisionals. Confirmeu-les a edubcn.cat LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 5 ÉS MOMENT PREN UNA DECISIÓ D’INFORMAR-SE! BASADA EN LA CONFIANÇA ON? QUINA Una bona UNA ETAPA DE l’equitat, les places reservades INFORMACIÓ? actitud és VIDA. PENSA EN... El 99% per a alumnat amb necessitats SESSIONS INFORMATIVES el millor aliat específiques variarà en funció El Consorci organitza xerrades a del centre i la zona. Informa-te’n cada districte, adreçades sobre- Quan t’informis d’un centre 01 EL CENTRE d’alumnes obtenen a cada centre. tot a famílies que per primera educatiu, fixa’t en: I EL SEU ENTORN plaça entre les opci- Les vostres preferències. vegada s’inicien en l’escolaritat Projecte educatiu de centre, Pensa en l’itinerari formatiu i ons prioritzades. dels seus fills i filles. activitats singulars o projectes Visita, viu i tre- personal del teu fill o filla. El nou estrella, estil d’aprenentatge, pitja tants centres centre i la xarxa de barri l’acom- JORNADES DE valors, atenció a l’alumnat... com puguis i co- panyaran en una etapa de rela- El sistema garanteix la qualitat educativa PORTES OBERTES Comunitat educativa: equip neix-ne els equips ció, de vida i creixement que du- rarà uns quants anys. Us agrada en qualsevol centre Visita els centres, particu- docent (perfil, trajectòria...), personalment. És la el projecte pedagògic, els valors, de la xarxa. Feu una larment els que teniu més a famílies i AMPA o AFA (partici- manera més fiable pació i vida de centre). l’estil educatiu...? Quins equipa- tria amb 10 opcions prop del domicili. Coneix-ne d’obtenir informa- ments, serveis i recursos hi ha al prioritzades. els seus espais i projectes i Funcionament: horaris, sorti- ció i prendre una barri per als infants i joves? pregunta tot el que us calgui des, quotes, activitats extraesco- saber als seus equips docents. decisió.lars, servei de menjador… 02 LA PROXIMITAT 10 OPCIONS Centre i entorn de vida: WEBS Pregunta, escolta instal·lacions, equipaments de Apostar per un centre proper al Consulta els webs dels centres i contrasta sense barri, camí escolar... domicili facilita l’organització fa- I UNA XARXA educatius i el del Consorci. prejudicis amb miliar. Però sobretot potencia l’au- DE CONFIANÇA Contenen informació rellevant Oferta de places, previsió de famílies i mestres tonomia dels vostres fills i filles: dels projectes educatius, les germans a P3 i places reserva- coneguts (escola anar sols a l’escola o institut, teixir Les famílies participeu en l’elec- activitats extraescolars, etc. des per a alumnat amb necessi- bressol o centre una xarxa d’amistats al barri o ció de centre indicant on voldrí- tats educatives específiques. de primària actual) quedar per fer un treball escolar. eu escolaritzar els vostres fills i filles. A vegades, però, un centre FAMÍLIES i dels centres que pot rebre més sol·licituds que Pregunta a les famílies, AMPA visitis. Tota la xarxa 03 ADSCRIPCIÓ I INSTI- places disponibles. o AFA dels centres educatius. El 100% de les escoles i educativa de Bar- TUT DE REFERÈNCIA T’aportaran la seva valoració Tots els centres de Barcelona celona aposta per Els centres públics de primària personal. els instituts públics par- ofereixen projectes de gran projectes interes- i secundària estan fent un gran ticipen en processos de interès i tenen el suport d’una millora i d’innovació pe- sants i innovadors. esforç de coordinació de pro- gran xarxa de professionals, Et sorprendràs de jectes, metodologies i contin- equipaments i recursos. dagògica com el progra- ma Eines per al Canvi. l’oferta de centres guts educatius. Això facilita a l’alumnat enllaçar el pas d’un que tenim ben a nivell educatiu a un altre. Cada prop! escola tindrà un institut d’ads- Indiqueu 10 centres per ordre No pressupo- cripció de referència amb el de prioritat i preneu la vostra de- sis res sense Pensa i prepara’t qual garantirà la plena continuï- cisió tenint present el següent: haver visitat bé per a cada visita tat pedagògica. un centre. Els criteris de prioritat o trobada què vols (p. 8 i 9). preguntar o quins La previsió de places reser- dubtes tens. vades a germans, germanes i alumnat amb necessitats específiques. Per avançar cap a la desagregació i garantir LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 5 ÉS MOMENT PREN UNA DECISIÓ D’INFORMAR-SE! BASADA EN LA CONFIANÇA ON? QUINA Una bona UNA ETAPA DE l’equitat, les places reservades INFORMACIÓ? actitud és VIDA. PENSA EN... El 99% per a alumnat amb necessitats SESSIONS INFORMATIVES el millor aliat específiques variarà en funció El Consorci organitza xerrades a del centre i la zona. Informa-te’n cada districte, adreçades sobre- Quan t’informis d’un centre 01 EL CENTRE d’alumnes obtenen a cada centre. tot a famílies que per primera educatiu, fixa’t en: I EL SEU ENTORN plaça entre les opci- Les vostres preferències. vegada s’inicien en l’escolaritat Projecte educatiu de centre, Pensa en l’itinerari formatiu i ons prioritzades. dels seus fills i filles. activitats singulars o projectes Visita, viu i tre- personal del teu fill o filla. El nou estrella, estil d’aprenentatge, pitja tants centres centre i la xarxa de barri l’acom- JORNADES DE valors, atenció a l’alumnat... com puguis i co- panyaran en una etapa de rela- El sistema garanteix la qualitat educativa PORTES OBERTES Comunitat educativa: equip neix-ne els equips ció, de vida i creixement que du- rarà uns quants anys. Us agrada en qualsevol centre Visita els centres, particu- docent (perfil, trajectòria...), personalment. És la el projecte pedagògic, els valors, de la xarxa. Feu una larment els que teniu més a famílies i AMPA o AFA (partici- manera més fiable pació i vida de centre). l’estil educatiu...? Quins equipa- tria amb 10 opcions prop del domicili. Coneix-ne d’obtenir informa- ments, serveis i recursos hi ha al prioritzades. els seus espais i projectes i Funcionament: horaris, sorti- ció i prendre una barri per als infants i joves? pregunta tot el que us calgui des, quotes, activitats extraesco- saber als seus equips docents. decisió.lars, servei de menjador… 02 LA PROXIMITAT 10 OPCIONS Centre i entorn de vida: WEBS Pregunta, escolta instal·lacions, equipaments de Apostar per un centre proper al Consulta els webs dels centres i contrasta sense barri, camí escolar... domicili facilita l’organització fa- I UNA XARXA educatius i el del Consorci. prejudicis amb miliar. Però sobretot potencia l’au- DE CONFIANÇA Contenen informació rellevant Oferta de places, previsió de famílies i mestres tonomia dels vostres fills i filles: dels projectes educatius, les germans a P3 i places reserva- coneguts (escola anar sols a l’escola o institut, teixir Les famílies participeu en l’elec- activitats extraescolars, etc. des per a alumnat amb necessi- bressol o centre una xarxa d’amistats al barri o ció de centre indicant on voldrí- tats educatives específiques. de primària actual) quedar per fer un treball escolar. eu escolaritzar els vostres fills i filles. A vegades, però, un centre FAMÍLIES i dels centres que pot rebre més sol·licituds que Pregunta a les famílies, AMPA visitis. Tota la xarxa 03 ADSCRIPCIÓ I INSTI- places disponibles. o AFA dels centres educatius. El 100% de les escoles i educativa de Bar- TUT DE REFERÈNCIA T’aportaran la seva valoració Tots els centres de Barcelona celona aposta per Els centres públics de primària personal. els instituts públics par- ofereixen projectes de gran projectes interes- i secundària estan fent un gran ticipen en processos de interès i tenen el suport d’una millora i d’innovació pe- sants i innovadors. esforç de coordinació de pro- gran xarxa de professionals, Et sorprendràs de jectes, metodologies i contin- equipaments i recursos. dagògica com el progra- ma Eines per al Canvi. l’oferta de centres guts educatius. Això facilita a l’alumnat enllaçar el pas d’un que tenim ben a nivell educatiu a un altre. Cada prop! escola tindrà un institut d’ads- Indiqueu 10 centres per ordre No pressupo- cripció de referència amb el de prioritat i preneu la vostra de- sis res sense Pensa i prepara’t qual garantirà la plena continuï- cisió tenint present el següent: haver visitat bé per a cada visita tat pedagògica. un centre. Els criteris de prioritat o trobada què vols (p. 8 i 9). preguntar o quins La previsió de places reser- dubtes tens. vades a germans, germanes i alumnat amb necessitats específiques. Per avançar cap a la desagregació i garantir LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 7 LA SOL·LICITUD I LA MATRÍCULA 01 02 03 04 EMPLENA LA PRESENTACIÓ DE QUAN I COM SABRÀS QUINA ÉS LA LA MATRÍCULA SOL·LICITUD LA SOL·LICITUD PLAÇA OBTINGUDA? Omple els 8 apartats del for- No esperis a l’últim dia a portar 01 La plaça assignada es comunica a partir del mes de juny, des- Un cop assignades les places, mulari en funció de les circums- la sol·licitud al centre que hagis no t’oblidis de confirmar la ins- És obligatori indicar prés de resoldre pas a pas les sol·licituds.tàncies familiars i personals de demanat en primera opció. cripció fent la matrícula al nou un correu electrònic l’alumne: Ho pots fer, també, a l’Oficina 02 Rebràs la informació pel correu electrònic o, puntualment, pel centre. Fes atenció a les dates a i recomanable un 01 Dades de l’alumne d’Atenció del Consorci a les telèfon mòbil que hagis indicat. edubcn.cat. telèfon mòbil. Oficines d’Escolarització, o les 02 Dades escolars Ofic ines d’Atenció al Ciutadà. 03 El centre sol·licitat en primer lloc és el referent principal d’informació. Si no fas la matrícula en el perí-Assegura’t que ho ode establert, perdràs la plaça escrius de forma 03 Plaça sol·licitada clara i correcta. PREINSCRIPCIÓ 04 Has de fer atenció al calendari dels moments següents a reservada (+ info a la p. 13). 04 Criteris específics TELEMÀTICA edubcn.cat: Fer la matrícula no invalida la 05 Criteris generals Omple les dades digi- Publicació de llistes de barems provisionals: comproveu que les possibilitat de ser, simultàni- talment i imprimeix la puntuacions de criteris siguin correctes—22 d’abril.* ament, en llista d’espera d’un 06 Pensa bé la prime- Criteris complementaris sol·licitud a edubcn.cat. altre centre. 07 Elecció voluntària sobre religió Reclamacions: podeu al·legar errors en el barem provisional al ra opció: ha de ser centre escollit en primera opció. la que preferiu i és la 08 Declaració signada PREINSCRIPCIÓ que marcarà la pun- EN PAPER Publicació del barem un cop resoltes les reclamacions Totes les dades aportades —4 de maig.* tuació de criteris. (domicili, criteris...) han de ser Omple la sol·licitud certes i comprovables. Es fan que trobaràs a qualse- Sorteig per desempatar les famílies amb la mateixa puntuació i Omple les 10 opci- actuacions d’ofici per compro- vol centre educatiu o plaça—5 de maig.* ons: tots els centres var la veracitat de les dades. I, al web del Consorci, a l’Oficina d’Atenció del Publicació de llistes de barems definitius—8 de maig.* tenen projectes de en cas de frau, es pot perdre la qualitat i tindràs més plaça reservada. Consorci, a les oficines Ampliació de sol·licituds: les famílies que, excepcionalment, no d’escolarització, i a les han obtingut plaça en cap dels centres sol·licitats poden ampliar la possibilitats d’acon- S’ha d’entregar la sol·licitud dins oficines d’atenció ciuta- sol·licitud a centres amb places vacants.* Els centres educatius seguir una plaça en del termini establert. L’ordre dana (OAC). han d’admetre totes un dels centres que d’entrega no dona prioritat ni Oferta final.* les sol·licituds dins el preferiu. dret de reserva de plaça. DOCUMENTACIÓ Publicació de llistes d’alumnat admès i, si s’escau, les llistes Consulta a la pàgina 12 d’espera. Rebreu un missatge amb el vostre centre assignat. És im- termini, i en cap cas no Un cop lliurat l’or- portant que les dades de contacte siguin correctes—9 de juny.* poden rebre cap paga-la documentació bàsica dre d’opcions, no es ment per acceptar-les i acreditativa que cal pot modificar. 05adjuntar al moment de Un cop lliurades, les sol·licituds són tractades amb igualtat de o reservar plaça. presentar la sol·licitud. condicions i objectivitat d’acord amb els criteris de prioritat. Cada sol·licitud té un número identificador que garanteix la traçabilitat de la documentació presentada i valorada. Només es pot CALENDARI presentar un Confirma les dates de- únic formulari de finitives a edubcn.cat o sol·licitud. Si se’n als centres escolars. presenta més d’un, s’invalidaran els drets de prioritat. *Dates provisionals. Confirmeu-les a edubcn.cat LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 7 LA SOL·LICITUD I LA MATRÍCULA 01 02 03 04 EMPLENA LA PRESENTACIÓ DE QUAN I COM SABRÀS QUINA ÉS LA LA MATRÍCULA SOL·LICITUD LA SOL·LICITUD PLAÇA OBTINGUDA? Omple els 8 apartats del for- No esperis a l’últim dia a portar 01 La plaça assignada es comunica a partir del mes de juny, des- Un cop assignades les places, mulari en funció de les circums- la sol·licitud al centre que hagis no t’oblidis de confirmar la ins- És obligatori indicar prés de resoldre pas a pas les sol·licituds.tàncies familiars i personals de demanat en primera opció. cripció fent la matrícula al nou un correu electrònic l’alumne: Ho pots fer, també, a l’Oficina 02 Rebràs la informació pel correu electrònic o, puntualment, pel centre. Fes atenció a les dates a i recomanable un 01 Dades de l’alumne d’Atenció del Consorci a les telèfon mòbil que hagis indicat. edubcn.cat. telèfon mòbil. Oficines d’Escolarització, o les 02 Dades escolars Ofic ines d’Atenció al Ciutadà. 03 El centre sol·licitat en primer lloc és el referent principal d’informació. Si no fas la matrícula en el perí-Assegura’t que ho ode establert, perdràs la plaça escrius de forma 03 Plaça sol·licitada clara i correcta. PREINSCRIPCIÓ 04 Has de fer atenció al calendari dels moments següents a reservada (+ info a la p. 13). 04 Criteris específics TELEMÀTICA edubcn.cat: Fer la matrícula no invalida la 05 Criteris generals Omple les dades digi- Publicació de llistes de barems provisionals: comproveu que les possibilitat de ser, simultàni- talment i imprimeix la puntuacions de criteris siguin correctes—22 d’abril.* ament, en llista d’espera d’un 06 Pensa bé la prime- Criteris complementaris sol·licitud a edubcn.cat. altre centre. 07 Elecció voluntària sobre religió Reclamacions: podeu al·legar errors en el barem provisional al ra opció: ha de ser centre escollit en primera opció. la que preferiu i és la 08 Declaració signada PREINSCRIPCIÓ que marcarà la pun- EN PAPER Publicació del barem un cop resoltes les reclamacions Totes les dades aportades —4 de maig.* tuació de criteris. (domicili, criteris...) han de ser Omple la sol·licitud certes i comprovables. Es fan que trobaràs a qualse- Sorteig per desempatar les famílies amb la mateixa puntuació i Omple les 10 opci- actuacions d’ofici per compro- vol centre educatiu o plaça—5 de maig.* ons: tots els centres var la veracitat de les dades. I, al web del Consorci, a l’Oficina d’Atenció del Publicació de llistes de barems definitius—8 de maig.* tenen projectes de en cas de frau, es pot perdre la qualitat i tindràs més plaça reservada. Consorci, a les oficines Ampliació de sol·licituds: les famílies que, excepcionalment, no d’escolarització, i a les han obtingut plaça en cap dels centres sol·licitats poden ampliar la possibilitats d’acon- S’ha d’entregar la sol·licitud dins oficines d’atenció ciuta- sol·licitud a centres amb places vacants.* Els centres educatius seguir una plaça en del termini establert. L’ordre dana (OAC). han d’admetre totes un dels centres que d’entrega no dona prioritat ni Oferta final.* les sol·licituds dins el preferiu. dret de reserva de plaça. DOCUMENTACIÓ Publicació de llistes d’alumnat admès i, si s’escau, les llistes Consulta a la pàgina 12 d’espera. Rebreu un missatge amb el vostre centre assignat. És im- termini, i en cap cas no Un cop lliurat l’or- portant que les dades de contacte siguin correctes—9 de juny.* poden rebre cap paga-la documentació bàsica dre d’opcions, no es ment per acceptar-les i acreditativa que cal pot modificar. 05adjuntar al moment de Un cop lliurades, les sol·licituds són tractades amb igualtat de o reservar plaça. presentar la sol·licitud. condicions i objectivitat d’acord amb els criteris de prioritat. Cada sol·licitud té un número identificador que garanteix la traçabilitat de la documentació presentada i valorada. Només es pot CALENDARI presentar un Confirma les dates de- únic formulari de finitives a edubcn.cat o sol·licitud. Si se’n als centres escolars. presenta més d’un, s’invalidaran els drets de prioritat. *Dates provisionals. Confirmeu-les a edubcn.cat LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 9 SISTEMA DE PUNTS, CRITERIS I SORTEIG: COM S’ACCEDEIX A UNA PLAÇA? ELS CRITERIS LA PUNTUACIÓ ITERI CRNERAL DE PRIORITAT CI EL BAREM RG ITE ERI GEN 8 de cada 10 famí-ERAL lies van escolaritzar 01 Si un centre rep més sol·li- L’accés a una plaça escolar es GERMANS, DISCAPACITAT els seus fills o filles cituds que places disponibles, determina, únicament, per l’apli- a un centre de pro- els criteris de prioritat establei- cació d’uns criteris generals i, PARES O MARES D’INFANTS, ximitat i van obte- xen quin infant té preferència. quan pertoca, un criteri com- AL CENTRE* PARES O MARES* nir 30 punts (2019). 02 Aquests criteris donen punts plementari (família nombrosa o a les famílies en funció de di- monoparental). Si l’alumne/a té germans Si l’alumne/a, pare, mare, tu- verses circumstàncies. escolaritzats al centre educatiu, tor/a, germà/ana acrediten una És important pensar bé el o pares o tutors legals que hi discapacitat igual o superior al Qualsevol criteri no 03 L’àrea d’influència és la zona centre sol·licitat en primera treballen: 40 punts. 33 %: 10 punts. acreditat dins el ter- on són els centres educatius opció, perquè el recompte de mini no es considera públics i concertats amb els que punts (o barem) s’aplica amb re- També és aplicable als alum- obtindràs la puntuació màxima a l’efecte de barem.lació a aquest centre i es manté nes en situació d’acolliment per criteri de proximitat. Pots familiar, atenent a la composició per a la resta d’opcions. CRITER Mira la documen- saber quins són aquests centres de la família acollidora. GENE I RAL tació que cal aportar respecte del teu domicili o lloc Ningú que tingui menys punts Es considera “centre únic” una per a cada criteri a la de treball a edubcn.cat. per criteris generals pot ocupar escola pública d’infantil i primà- PROXIMITAT* pàgina 12.una posició per davant d’una ria i l’institut a què està adscrita sol·licitud amb més puntuació. quan l’escola només està adscri- Cal indicar una única circums- Excepció: alumnat amb una plaça ta a aquell institut. La puntuació tància de proximitat, tenint en reservada per necessitats educa- també s’aplica si dos centres compte el centre indicat en la Criteri tives específiques. estan en procés de fusió o inte- primera opció de la sol·licitud. complementari* gració per ser un centre únic. Les diferents situacions no són 4 de cada 10 famílies Si l’alumne/a for-acumulables. tenien germans al EL SORTEIG ma part d’una fa- centre i van obtenir I Si el domicili habitual de mília nombrosa o R 40 punts (2019). En cas d’empat (suma de E CRIT RAL l’alumne/a és a l’àrea d’influèn-E monoparental: punts de criteris generals i GEN cia del centre: 30 punts. 15 punts. complementaris), l’ordenació de C Si el lloc de treball (del pare, El sistema prioritza les sol·licituds es fa per sorteig RIT E ES RP I ECÍFIC RENDA MÍNIMA* Important: Re- mare, tutor/a, guardador/a de un model d’escola- públic (número de desempat). fet) és a l’àrea d’influència del corda que ja no es Si el pare, mare o tutor/a són centre: 20 punts. contemplen com a rització de proximi- El número de sorteig (i no ADSCRIPCIÓ beneficiaris de l’ajut de la renda criteris complemen- tat (infantil i primà- el número identificador de la En termes generals, l’adscrip- mínima d’inserció, calculat en En educació infantil i primà- ria) i de continuïtat sol·licitud) serà la referència per ció es té en compte quan es funció dels fills a càrrec de la ria, si el domicili habitual és al taris tenir malaltia crònica (sistema pedagògica (secun- a assignar la plaça. demana plaça en un centre de persona perceptora: 10 punts. mateix districte municipal del dària). Consulteu Després del sorteig, la llista de secundària. Excepcionalment, centre, però no a l’àrea d’influ- digestiu, endocrí o però, també heu de marcar ads- ència: 15 punts. metabòlic, inclosos quina és l’àrea d’in- barems publicada mostra l’ordre cripció les famílies amb fills que fluència del vostre definitiu. Només les famílies Si el domicili habitual és al celíacs) o si el pare, estan a l’últim curs d’un centre mateix municipi del centre sol- mare o germans han domicili i els centres amb necessitats educatives es- que només ofereix educació estat escolaritzats en de proximitat. pecífiques que es beneficien de licitat en primer lloc, però no a la infantil i sol·liciteu continuar seva àrea d’influència: 10 punts. el centre. places reservades no estan sot- l’educació primària en un centre meses a aquest ordre definitiu. al qual teniu adscripció. * Requereix documentació acreditativa. LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 9 SISTEMA DE PUNTS, CRITERIS I SORTEIG: COM S’ACCEDEIX A UNA PLAÇA? ELS CRITERIS LA PUNTUACIÓ ITERI CRNERAL DE PRIORITAT CI EL BAREM RG ITE ERI GEN 8 de cada 10 famí-ERAL lies van escolaritzar 01 Si un centre rep més sol·li- L’accés a una plaça escolar es GERMANS, DISCAPACITAT els seus fills o filles cituds que places disponibles, determina, únicament, per l’apli- a un centre de pro- els criteris de prioritat establei- cació d’uns criteris generals i, PARES O MARES D’INFANTS, ximitat i van obte- xen quin infant té preferència. quan pertoca, un criteri com- AL CENTRE* PARES O MARES* nir 30 punts (2019). 02 Aquests criteris donen punts plementari (família nombrosa o a les famílies en funció de di- monoparental). Si l’alumne/a té germans Si l’alumne/a, pare, mare, tu- verses circumstàncies. escolaritzats al centre educatiu, tor/a, germà/ana acrediten una És important pensar bé el o pares o tutors legals que hi discapacitat igual o superior al Qualsevol criteri no 03 L’àrea d’influència és la zona centre sol·licitat en primera treballen: 40 punts. 33 %: 10 punts. acreditat dins el ter- on són els centres educatius opció, perquè el recompte de mini no es considera públics i concertats amb els que punts (o barem) s’aplica amb re- També és aplicable als alum- obtindràs la puntuació màxima a l’efecte de barem.lació a aquest centre i es manté nes en situació d’acolliment per criteri de proximitat. Pots familiar, atenent a la composició per a la resta d’opcions. CRITER Mira la documen- saber quins són aquests centres de la família acollidora. GENE I RAL tació que cal aportar respecte del teu domicili o lloc Ningú que tingui menys punts Es considera “centre únic” una per a cada criteri a la de treball a edubcn.cat. per criteris generals pot ocupar escola pública d’infantil i primà- PROXIMITAT* pàgina 12.una posició per davant d’una ria i l’institut a què està adscrita sol·licitud amb més puntuació. quan l’escola només està adscri- Cal indicar una única circums- Excepció: alumnat amb una plaça ta a aquell institut. La puntuació tància de proximitat, tenint en reservada per necessitats educa- també s’aplica si dos centres compte el centre indicat en la Criteri tives específiques. estan en procés de fusió o inte- primera opció de la sol·licitud. complementari* gració per ser un centre únic. Les diferents situacions no són 4 de cada 10 famílies Si l’alumne/a for-acumulables. tenien germans al EL SORTEIG ma part d’una fa- centre i van obtenir I Si el domicili habitual de mília nombrosa o R 40 punts (2019). En cas d’empat (suma de E CRIT RAL l’alumne/a és a l’àrea d’influèn-E monoparental: punts de criteris generals i GEN cia del centre: 30 punts. 15 punts. complementaris), l’ordenació de C Si el lloc de treball (del pare, El sistema prioritza les sol·licituds es fa per sorteig RIT E ES RP I ECÍFIC RENDA MÍNIMA* Important: Re- mare, tutor/a, guardador/a de un model d’escola- públic (número de desempat). fet) és a l’àrea d’influència del corda que ja no es Si el pare, mare o tutor/a són centre: 20 punts. contemplen com a rització de proximi- El número de sorteig (i no ADSCRIPCIÓ beneficiaris de l’ajut de la renda criteris complemen- tat (infantil i primà- el número identificador de la En termes generals, l’adscrip- mínima d’inserció, calculat en En educació infantil i primà- ria) i de continuïtat sol·licitud) serà la referència per ció es té en compte quan es funció dels fills a càrrec de la ria, si el domicili habitual és al taris tenir malaltia crònica (sistema pedagògica (secun- a assignar la plaça. demana plaça en un centre de persona perceptora: 10 punts. mateix districte municipal del dària). Consulteu Després del sorteig, la llista de secundària. Excepcionalment, centre, però no a l’àrea d’influ- digestiu, endocrí o però, també heu de marcar ads- ència: 15 punts. metabòlic, inclosos quina és l’àrea d’in- barems publicada mostra l’ordre cripció les famílies amb fills que fluència del vostre definitiu. Només les famílies Si el domicili habitual és al celíacs) o si el pare, estan a l’últim curs d’un centre mateix municipi del centre sol- mare o germans han domicili i els centres amb necessitats educatives es- que només ofereix educació estat escolaritzats en de proximitat. pecífiques que es beneficien de licitat en primer lloc, però no a la infantil i sol·liciteu continuar seva àrea d’influència: 10 punts. el centre. places reservades no estan sot- l’educació primària en un centre meses a aquest ordre definitiu. al qual teniu adscripció. * Requereix documentació acreditativa. LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 11 ON POTS TROBAR MÉS INFORMACIÓ? ATENCIÓ ALTRES PUNTS ATENCIÓ PRESENCIAL D’INFORMACIÓ TELEMÀTICA Punts d’informació per a famílies amb infants Centres educatius Oficines d’atenció ciuta- edubcn.cat d’educació infantil, primà- dana1 Consorci d’Educació de amb necessitats es- ria i secundària Ajuntament de Barcelona Barcelona pecífiques: Oficina d’Atenció Oficina d’Atenció Ciutada- educacio.gencat.cat na de Sant Miquel1 Pl. de Departament d’Educació Cada districte té un Consorci d’Educació de Barcelona Pl. d’Urquina- Sant Miquel, 3 equip d’assessora- barcelona.cat/educacio ona, 6 ment i orientació psi-Districte de Ciutat Vella Ajuntament de Barcelona Oficines d’Escolarització C. de les Ramalleres, 17 copedagògica (EAP) especialitzat a orientar Les famílies que optin a Districte de l’Eixample 935 511 000 un centre dels districtes Consorci d’Educació de i assistir les famílies C. d’Aragó, 328 de Ciutat Vella, Nou Barris Barcelona2 amb infants amb ne- i Sant Andreu poden Districte de Sants-Montjuïc cessitats educatives 2 adreçar-se, in formar-se C. de la Creu Coberta, 104 012 Atenció ciutadana específiques. i lliurar la sol·licitud de Districte de les Corts 010 Ajuntament de preinscripció a les oficines Barcelona2 Aquestes famílies po-Pl. de Comas, 18 municipals habilitades en deu concertar una vi- aquests districtes. Districte de Sarrià–Sant sita privada amb l’EAP Gervasi C. d’Anglí, 31 Ciutat Vella del vostre districte. Placeta del Pi, 2 Districte de Gràcia Pl. de la Vila de Gràcia, 2 Informació de con- Nou Barris tacte a edubcn.cat o C. de Nil, 27 baixos Districte d’Horta–Guinardó al 010.C. de Lepant, 387 Sant Andreu C. de Sant Adrià , 20 (anti- Districte de Nou Barris gues oficines Fabra i Coats) Pl. Major de Nou Barris, 1 Districte de Sant Andreu C. del Segre, 24 Districte de Sant Martí Pl. de Valentí Almirall, 1 01 Per demanar informació i/o fer aquesta tramitació en una oficina d’atenció ciutadana (OAC), és necessari concertar cita prèvia: -Accedint a ajuntament.barcelona.cat/cita. -Utilitzant els quioscos de tràmits i serveis (Punt-BCN). -Trucant al 010. -A través del mòbil, descarregant l’app Mobi- leid (www.mobileid.cat/ca). 02 Cost de la trucada segons l’operadora. Consulteu les adreces de les oficines, així com les ubicacions dels quioscos i les condicions del servei 010 a ajuntament.barcelona.cat/ atenciociutadana. LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 11 ON POTS TROBAR MÉS INFORMACIÓ? ATENCIÓ ALTRES PUNTS ATENCIÓ PRESENCIAL D’INFORMACIÓ TELEMÀTICA Punts d’informació per a famílies amb infants Centres educatius Oficines d’atenció ciuta- edubcn.cat d’educació infantil, primà- dana1 Consorci d’Educació de amb necessitats es- ria i secundària Ajuntament de Barcelona Barcelona pecífiques: Oficina d’Atenció Oficina d’Atenció Ciutada- educacio.gencat.cat na de Sant Miquel1 Pl. de Departament d’Educació Cada districte té un Consorci d’Educació de Barcelona Pl. d’Urquina- Sant Miquel, 3 equip d’assessora- barcelona.cat/educacio ona, 6 ment i orientació psi-Districte de Ciutat Vella Ajuntament de Barcelona Oficines d’Escolarització C. de les Ramalleres, 17 copedagògica (EAP) especialitzat a orientar Les famílies que optin a Districte de l’Eixample 935 511 000 un centre dels districtes Consorci d’Educació de i assistir les famílies C. d’Aragó, 328 de Ciutat Vella, Nou Barris Barcelona2 amb infants amb ne- i Sant Andreu poden Districte de Sants-Montjuïc cessitats educatives 2 adreçar-se, in formar-se C. de la Creu Coberta, 104 012 Atenció ciutadana específiques. i lliurar la sol·licitud de Districte de les Corts 010 Ajuntament de preinscripció a les oficines Barcelona2 Aquestes famílies po-Pl. de Comas, 18 municipals habilitades en deu concertar una vi- aquests districtes. Districte de Sarrià–Sant sita privada amb l’EAP Gervasi C. d’Anglí, 31 Ciutat Vella del vostre districte. Placeta del Pi, 2 Districte de Gràcia Pl. de la Vila de Gràcia, 2 Informació de con- Nou Barris tacte a edubcn.cat o C. de Nil, 27 baixos Districte d’Horta–Guinardó al 010.C. de Lepant, 387 Sant Andreu C. de Sant Adrià , 20 (anti- Districte de Nou Barris gues oficines Fabra i Coats) Pl. Major de Nou Barris, 1 Districte de Sant Andreu C. del Segre, 24 Districte de Sant Martí Pl. de Valentí Almirall, 1 01 Per demanar informació i/o fer aquesta tramitació en una oficina d’atenció ciutadana (OAC), és necessari concertar cita prèvia: -Accedint a ajuntament.barcelona.cat/cita. -Utilitzant els quioscos de tràmits i serveis (Punt-BCN). -Trucant al 010. -A través del mòbil, descarregant l’app Mobi- leid (www.mobileid.cat/ca). 02 Cost de la trucada segons l’operadora. Consulteu les adreces de les oficines, així com les ubicacions dels quioscos i les condicions del servei 010 a ajuntament.barcelona.cat/ atenciociutadana. LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 13 LA DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PREINSCRIPCIÓ MATRICULACIÓ DOCUMENTACIÓ BÀSICA CRITERIS GENERALS o es tracta de persones estran- Un cop acabat el procés (S’HA DE PRESENTAR EN Germans escolaritzats geres que no han de tenir NIE, d’assignació de plaça, s’ha de TOTS ELS CASOS) Hi ha algunes circumstàncies cal presentar certificat o volant La falsedat o el frau formalitzar la matrícula en el que són comprovades directa- municipal de convivència de en les dades al·le- període establert. Cal presentar: Original i fotocòpia del l’alumne/a, on ha de constar llibre de família o altres do- ment pel centre i que, per tant, gades, així com la La documentació que acredi- cuments relatius a la filiació. no requereixen la presentació que conviu amb la persona de documentació. sol·licitant. presentació de més ta el compliment dels requisits Si l’alumne/a està en situació d’una sol·licitud, acadèmics o altres que siguin d’acolliment, la resolució d’aco- Quan, en el moment de pre- El DNI renovat, si no s’ha pre- comporten la invali- exigibles pel centre. lliment del Departament de sentar la sol·licitud de preins- sentat abans, és imprescindible Treball, Afers Socials i Famílies. cripció, l’alumne/a té germans presentar-lo en el moment de la dació dels drets de Si no s’hagués pogut presen- prioritat que puguin tar el DNI renovat amb la nova escolaritzats al centre. matrícula. correspondre. adreça (si s’ha produït un canvi Original i fotocòpia del DNI Quan, en el moment de pre- Quan per a aquest criteri es de domicili demostrat amb el de la persona sol·lic itant (pare, sentar la sol·licitud de preins- considera el domicili del lloc de Cal presentar la sol- volant de convivència presentat mare o tutor/a o guardador/a cripció, el pare, la mare o tutor/a treball, cal presentar còpia del licitud (o el resguard amb la sol·licitud), és imprescin-de fet), o bé de la targeta de contracte laboral o d’un certi- dible presentar-lo en el moment residència on consta el NIE o legal exerceix al centre una ficat emès a aquest efecte per de la sol·licitud envi- del passaport si es tracta de activitat continuada amb una l’empresa. En el cas de treballa- ada per Internet) i la de la matrícula. persones estrangeres. Si es jornada mínima presencial de 10 hores setmanals, amb el cor- dors en el règim d’autònoms, documentació en el Fotocòpia del carnet de vacu- tracta d’estrangers comunitaris, nacions on figurin les dosis de document d’identitat del seu responent nomenament d’interí es té en compte el domicili termini establert. o substitut o amb un contracte acreditat a l’Agència Tributà- vacunes rebudes amb les dates país d’origen. corresponents. Si l’alumne/a laboral o administratiu. ria i s’acredita amb una còpia del formulari de la Declaració no ha estat vacunat per con- Original i fotocòpia del DNI de l’alumne/a en cas que sigui Si s’al·lega que el germà està censal d’alta, modificació i baixa traindicació mèdica o per altres més gran de 14 anys o tingui escolaritzat en un centre públic en el cens d’obligats tributaris circumstàncies, cal presentar un que té la consideració de centre (model 036). certificat mèdic oficial justificatiu.DNI tot i ser menor de 14 anys. De manera extraordinària, únic amb el centre per al qual les dades d’identificació o de es demana la plaça, cal presen- Renda mínima (renda anual de tar un certificat del centre on la unitat familiar) filiació dels alumnes estran- està escolaritzat. Documentació acreditativa de gers es poden acreditar amb el ser beneficiari/ària de la pres- document d’identitat, el llibre Proximitat del domicili habitual tació econòmica de la renda de família del país d’origen o Original i fotocòpia del DNI de mínima d’inserció. CRITERI COMPLEMENTARI documentació alternativa que la persona sol·licitant, o de la es pugui aportar. Discapacitat de l’alumne/a, Família nombrosa o monopa- targeta de residència on consta pare, mare o germans. Origi- rental La documentació acreditati- el NIE en el cas de persones nal i fotocòpia del certificat de Original i fotocòpia del carnet va dels criteris només s’ha de estrangeres. discapacitat de la persona que de família nombrosa o monopa- presentar si s’han marcat en la Quan el domicili habitual que al·legui aquesta condició, emès rental vigent, expedit pel Depar- sol·licitud. tament de Treball, Afers Socials s’al·lega no coincideix amb el pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. i Famílies. En el cas que no se’n del DNI, amb el de la targeta disposi, s’ha d’aportar el certificat de residència on consta el NIE provisional que el mateix Depar- tament expedeix quan el carnet està en tràmit. La sol·licitud del carnet no serveix per acreditar aquesta condició. LA PREINSCRIPCIÓ PAS A PAS 13 LA DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PREINSCRIPCIÓ MATRICULACIÓ DOCUMENTACIÓ BÀSICA CRITERIS GENERALS o es tracta de persones estran- Un cop acabat el procés (S’HA DE PRESENTAR EN Germans escolaritzats geres que no han de tenir NIE, d’assignació de plaça, s’ha de TOTS ELS CASOS) Hi ha algunes circumstàncies cal presentar certificat o volant La falsedat o el frau formalitzar la matrícula en el que són comprovades directa- municipal de convivència de en les dades al·le- període establert. Cal presentar: Original i fotocòpia del l’alumne/a, on ha de constar llibre de família o altres do- ment pel centre i que, per tant, gades, així com la La documentació que acredi- cuments relatius a la filiació. no requereixen la presentació que conviu amb la persona de documentació. sol·licitant. presentació de més ta el compliment dels requisits Si l’alumne/a està en situació d’una sol·licitud, acadèmics o altres que siguin d’acolliment, la resolució d’aco- Quan, en el moment de pre- El DNI renovat, si no s’ha pre- comporten la invali- exigibles pel centre. lliment del Departament de sentar la sol·licitud de preins- sentat abans, és imprescindible Treball, Afers Socials i Famílies. cripció, l’alumne/a té germans presentar-lo en el moment de la dació dels drets de Si no s’hagués pogut presen- prioritat que puguin tar el DNI renovat amb la nova escolaritzats al centre. matrícula. correspondre. adreça (si s’ha produït un canvi Original i fotocòpia del DNI Quan, en el moment de pre- Quan per a aquest criteri es de domicili demostrat amb el de la persona sol·lic itant (pare, sentar la sol·licitud de preins- considera el domicili del lloc de Cal presentar la sol- volant de convivència presentat mare o tutor/a o guardador/a cripció, el pare, la mare o tutor/a treball, cal presentar còpia del licitud (o el resguard amb la sol·licitud), és imprescin-de fet), o bé de la targeta de contracte laboral o d’un certi- dible presentar-lo en el moment residència on consta el NIE o legal exerceix al centre una ficat emès a aquest efecte per de la sol·licitud envi- del passaport si es tracta de activitat continuada amb una l’empresa. En el cas de treballa- ada per Internet) i la de la matrícula. persones estrangeres. Si es jornada mínima presencial de 10 hores setmanals, amb el cor- dors en el règim d’autònoms, documentació en el Fotocòpia del carnet de vacu- tracta d’estrangers comunitaris, nacions on figurin les dosis de document d’identitat del seu responent nomenament d’interí es té en compte el domicili termini establert. o substitut o amb un contracte acreditat a l’Agència Tributà- vacunes rebudes amb les dates país d’origen. corresponents. Si l’alumne/a laboral o administratiu. ria i s’acredita amb una còpia del formulari de la Declaració no ha estat vacunat per con- Original i fotocòpia del DNI de l’alumne/a en cas que sigui Si s’al·lega que el germà està censal d’alta, modificació i baixa traindicació mèdica o per altres més gran de 14 anys o tingui escolaritzat en un centre públic en el cens d’obligats tributaris circumstàncies, cal presentar un que té la consideració de centre (model 036). certificat mèdic oficial justificatiu.DNI tot i ser menor de 14 anys. De manera extraordinària, únic amb el centre per al qual les dades d’identificació o de es demana la plaça, cal presen- Renda mínima (renda anual de tar un certificat del centre on la unitat familiar) filiació dels alumnes estran- està escolaritzat. Documentació acreditativa de gers es poden acreditar amb el ser beneficiari/ària de la pres- document d’identitat, el llibre Proximitat del domicili habitual tació econòmica de la renda de família del país d’origen o Original i fotocòpia del DNI de mínima d’inserció. CRITERI COMPLEMENTARI documentació alternativa que la persona sol·licitant, o de la es pugui aportar. Discapacitat de l’alumne/a, Família nombrosa o monopa- targeta de residència on consta pare, mare o germans. Origi- rental La documentació acreditati- el NIE en el cas de persones nal i fotocòpia del certificat de Original i fotocòpia del carnet va dels criteris només s’ha de estrangeres. discapacitat de la persona que de família nombrosa o monopa- presentar si s’han marcat en la Quan el domicili habitual que al·legui aquesta condició, emès rental vigent, expedit pel Depar- sol·licitud. tament de Treball, Afers Socials s’al·lega no coincideix amb el pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. i Famílies. En el cas que no se’n del DNI, amb el de la targeta disposi, s’ha d’aportar el certificat de residència on consta el NIE provisional que el mateix Depar- tament expedeix quan el carnet està en tràmit. La sol·licitud del carnet no serveix per acreditar aquesta condició. L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 11 VOLEM COMPARTIR AMB VOSALTRES UN PROPÒSIT: VOLEM EDUCAR, CRÉIXER I BATEGAR EN EQUIP Per què és important «fer equip» en l’educació? Per què és important que l’educació bategui a cada barri? Perquè fer equip i bategar és desitjar que cada infant i cada jove tingui èxit en la seva educació. Perquè a tothom, els educadors i els professionals, les famílies i totes les persones que som als barris de la ciutat, ens mou una mateixa pulsió: acom- panyar els nostres infants i joves amb recursos, experiències i oportunitats educatives que els aju- daran a créixer i emprendre camins de vida amb tot el que els ofereix una ciutat com Barcelona. Que cada infant i cada jove tingui èxit és un èxit per a tots. L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 11 VOLEM COMPARTIR AMB VOSALTRES UN PROPÒSIT: VOLEM EDUCAR, CRÉIXER I BATEGAR EN EQUIP Per què és important «fer equip» en l’educació? Per què és important que l’educació bategui a cada barri? Perquè fer equip i bategar és desitjar que cada infant i cada jove tingui èxit en la seva educació. Perquè a tothom, els educadors i els professionals, les famílies i totes les persones que som als barris de la ciutat, ens mou una mateixa pulsió: acom- panyar els nostres infants i joves amb recursos, experiències i oportunitats educatives que els aju- daran a créixer i emprendre camins de vida amb tot el que els ofereix una ciutat com Barcelona. Que cada infant i cada jove tingui èxit és un èxit per a tots. L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 3 UNA NOVA ETAPA, CREIXEM FENT EQUIP EQUITAT S’apropa l’inici d’una nova etapa d’escolarització per als vos- tres fills i filles a les escoles i instituts de Barcelona. La ciutat farà 20.000 pinya per acompanyar-vos en el seu creixement i aprenentatge i per garantir, així, que cada infant i jove de Barcelona construeixi PROFESSIO- el seu itinerari formatiu de futur. Les famílies també hi teniu un paper determinant. NALS FAMÍLIES I INFANTS DE P3: L’ESCOLA BENVINGUTS I BENVINGUDES! QUE VOLEM... Aquest moment és important monitors, conserges i altres per a la vostra família. I també professionals estem a punt Cooperant, escoles i instituts ho és per a la xarxa educativa per acollir-vos en aquesta de Barcelona, que acollirà el gran comunitat educativa acompanyen 180.000 itineraris curs que ve més de 13.800 de la ciutat! És el moment de formatius coherents i de futur infants de P3. Descobrireu preparar-nos per començar. que els mestres, professors, CONTINUÏTAT CIPACIÓ PEDAGÒGICA PARTI- DI TAT SI 180.000 INNOVACIÓ ALUMNES 150.000 FAMÍLIES PROXIMITAT VER L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 3 UNA NOVA ETAPA, CREIXEM FENT EQUIP EQUITAT S’apropa l’inici d’una nova etapa d’escolarització per als vos- tres fills i filles a les escoles i instituts de Barcelona. La ciutat farà 20.000 pinya per acompanyar-vos en el seu creixement i aprenentatge i per garantir, així, que cada infant i jove de Barcelona construeixi PROFESSIO- el seu itinerari formatiu de futur. Les famílies també hi teniu un paper determinant. NALS FAMÍLIES I INFANTS DE P3: L’ESCOLA BENVINGUTS I BENVINGUDES! QUE VOLEM... Aquest moment és important monitors, conserges i altres per a la vostra família. I també professionals estem a punt Cooperant, escoles i instituts ho és per a la xarxa educativa per acollir-vos en aquesta de Barcelona, que acollirà el gran comunitat educativa acompanyen 180.000 itineraris curs que ve més de 13.800 de la ciutat! És el moment de formatius coherents i de futur infants de P3. Descobrireu preparar-nos per començar. que els mestres, professors, CONTINUÏTAT CIPACIÓ PEDAGÒGICA PARTI- DI TAT SI 180.000 INNOVACIÓ ALUMNES 150.000 FAMÍLIES PROXIMITAT VER L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 5 COM FEM UNA ESCOLA ON TOTS HI SORTIM GUANYANT? Amb una educació que batega arreu de la ciutat fem una escola on tots hi guanyem. Perquè l’educació batega si construïm comunitat, Quina educació amb escoles que reflecteixen la diversitat de cada barri, amb un volem per a aprenentatge estimulant i en la qual participem tots. És quan fem Barcelona? equip i ens impliquem per les oportunitats educatives de tothom, quan l’èxit de cada infant i cada jove és un èxit per a tots. Ens enfor- tim com a ciutat i bateguem com a comunitat. CRÉIXER A PROP INNOVEM A TOTS DIVERSITAT A DE CASA ELS CENTRES TOTES LES AULES La proximitat és un valor de Innovem per a una educació Ens creiem que volem una creixement per als infants i de qualitat, diversa i equiva- escola per a tothom. Perquè joves. Anar i tornar caminant de lent. El curs que ve, el 100 % de sabem que el progrés educatiu casa a l’escola o institut, com- les escoles i els instituts públics millora quan creixem en grups paginar horaris escolars amb formaran part dels programes diversos i equilibrats. Per això activitats de tarda a prop de d’innovació pedagògica Xarxes oferim suport educatiu (CRP, casa, trobar-se amb companys i i Eines per al Canvi. Barcelona EAP, ELIC…), beques escolars i amics al barri… La proximitat és és rica i diversa en projectes i reservem places per a alumnat conciliació, educació en comu- centres educatius. I tots tenen amb necessitats educatives es- nitat i vida de barri. el suport d’una xarxa de profes- pecífiques… Per garantir l’equi- sionals, serveis i recursos per tat i les oportunitats educatives garantir la qualitat i l’equivalèn- de cada infant i jove. Perquè ESCOLES I cia dels seus itineraris educatius. cada èxit individual és un èxit INSTITUTS, de tot el sistema. ENLLAÇATS LA CLAU Educar, créixer i garantir ÉS REBRE la continuïtat pedagògica. Treballem perquè cada escola I APORTAR tingui un institut d’adscripció Participar enriqueix l’escola, de referència. Per això, centres i en una escola viva l’alumnat i professionals comparteixen aprèn millor. La correspon- metodologies i programes sabilitat és una condició per a pedagògics amb un únic objec- l’èxit educatiu. Tots, també les tiu: enllaçar el pas de primària i famílies, ens hem d’implicar secundària, i garantir, així, que en l’educació. Perquè l’inte- l’alumnat segueix itineraris edu- rès actiu de les famílies en les catius coherents i ben orientats. activitats escolars dels seus fills i filles millora l’èxit escolar. Confiar en els professionals i en les capacitats dels centres és també acompanyar-los. L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 5 COM FEM UNA ESCOLA ON TOTS HI SORTIM GUANYANT? Amb una educació que batega arreu de la ciutat fem una escola on tots hi guanyem. Perquè l’educació batega si construïm comunitat, Quina educació amb escoles que reflecteixen la diversitat de cada barri, amb un volem per a aprenentatge estimulant i en la qual participem tots. És quan fem Barcelona? equip i ens impliquem per les oportunitats educatives de tothom, quan l’èxit de cada infant i cada jove és un èxit per a tots. Ens enfor- tim com a ciutat i bateguem com a comunitat. CRÉIXER A PROP INNOVEM A TOTS DIVERSITAT A DE CASA ELS CENTRES TOTES LES AULES La proximitat és un valor de Innovem per a una educació Ens creiem que volem una creixement per als infants i de qualitat, diversa i equiva- escola per a tothom. Perquè joves. Anar i tornar caminant de lent. El curs que ve, el 100 % de sabem que el progrés educatiu casa a l’escola o institut, com- les escoles i els instituts públics millora quan creixem en grups paginar horaris escolars amb formaran part dels programes diversos i equilibrats. Per això activitats de tarda a prop de d’innovació pedagògica Xarxes oferim suport educatiu (CRP, casa, trobar-se amb companys i i Eines per al Canvi. Barcelona EAP, ELIC…), beques escolars i amics al barri… La proximitat és és rica i diversa en projectes i reservem places per a alumnat conciliació, educació en comu- centres educatius. I tots tenen amb necessitats educatives es- nitat i vida de barri. el suport d’una xarxa de profes- pecífiques… Per garantir l’equi- sionals, serveis i recursos per tat i les oportunitats educatives garantir la qualitat i l’equivalèn- de cada infant i jove. Perquè ESCOLES I cia dels seus itineraris educatius. cada èxit individual és un èxit INSTITUTS, de tot el sistema. ENLLAÇATS LA CLAU Educar, créixer i garantir ÉS REBRE la continuïtat pedagògica. Treballem perquè cada escola I APORTAR tingui un institut d’adscripció Participar enriqueix l’escola, de referència. Per això, centres i en una escola viva l’alumnat i professionals comparteixen aprèn millor. La correspon- metodologies i programes sabilitat és una condició per a pedagògics amb un únic objec- l’èxit educatiu. Tots, també les tiu: enllaçar el pas de primària i famílies, ens hem d’implicar secundària, i garantir, així, que en l’educació. Perquè l’inte- l’alumnat segueix itineraris edu- rès actiu de les famílies en les catius coherents i ben orientats. activitats escolars dels seus fills i filles millora l’èxit escolar. Confiar en els professionals i en les capacitats dels centres és també acompanyar-los. L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 7 QUI BATEGA EN Barcelona és una AQUEST EQUIP? ciutat avançada amb recursos i En l’educació, tothom és important i tothom hi serveis educatius té una feina a fer. Dins i fora de l’aula. Hem après per a les famílies, que, per fer-ho bé, hem de treballar com un infants i joves. equip: col·laborant, enriquint-nos i compartint. Cooperem i treballem en xarxa per fer realitat un projecte educatiu de ciutat. Centre a centre, barri a barri i districte a districte. CENTRES EDUCATIUS EL BARRI CACIÓ La comunitat educativa som totes UCACIÓ Els barris som la xarxa d’entorn U les persones que donem vida a per a cada família. Més enllà les escoles i instituts de Barce- dels instituts, les escoles i els lona cada dia: alumnat, famílies, professionals que treballen per mestres, professors, monitors, donar-los suport, tots i cadas- conserges, personal administra- cun dels barris de Barcelon a tiu i altres professionals. disposen d’una xarxa d’equipa- ments, entit ats i projectes que complementen i enriqueix en 180.000 150.000 20.000 professio- + 400 l’oferta educativa, formativa i de alumnes famílies nals centres lleure per als vostres fills i filles. 40 208 Bibliote- Equipa- 10 Parcs ques ments Districtes i placesSERVEIS EDUCATIUS culturals UCACIÓ Centenars de professionals de D B l’educació acompan yem els 52 Camins Activitats Patis centres educatius i els oferim ser- Centres escolars esportives cívics i lleure oberts veis i programes de forma ció a professorat, inspecció educativ a, innovació i orientació acadèmica. Camps Aula d’aprenen- Inspecció Vetlladors Integral tatge de suport (AIS) CRP Serveis ELIC educatius Orientació acadèmica SIEIEAP específics Programes Formació de suport Acompa- docent centres i nyament a alumnes l’innovació IONALS S · L’E RES · L’ED TAT· L’EU D S PROF EL ES A LA CI LS C EA NT BATEGA TEG EGA AM BA A AT B L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 7 QUI BATEGA EN Barcelona és una AQUEST EQUIP? ciutat avançada amb recursos i En l’educació, tothom és important i tothom hi serveis educatius té una feina a fer. Dins i fora de l’aula. Hem après per a les famílies, que, per fer-ho bé, hem de treballar com un infants i joves. equip: col·laborant, enriquint-nos i compartint. Cooperem i treballem en xarxa per fer realitat un projecte educatiu de ciutat. Centre a centre, barri a barri i districte a districte. CENTRES EDUCATIUS EL BARRI CACIÓ La comunitat educativa som totes UCACIÓ Els barris som la xarxa d’entorn U les persones que donem vida a per a cada família. Més enllà les escoles i instituts de Barce- dels instituts, les escoles i els lona cada dia: alumnat, famílies, professionals que treballen per mestres, professors, monitors, donar-los suport, tots i cadas- conserges, personal administra- cun dels barris de Barcelon a tiu i altres professionals. disposen d’una xarxa d’equipa- ments, entit ats i projectes que complementen i enriqueix en 180.000 150.000 20.000 professio- + 400 l’oferta educativa, formativa i de alumnes famílies nals centres lleure per als vostres fills i filles. 40 208 Bibliote- Equipa- 10 Parcs ques ments Districtes i placesSERVEIS EDUCATIUS culturals UCACIÓ Centenars de professionals de D B l’educació acompan yem els 52 Camins Activitats Patis centres educatius i els oferim ser- Centres escolars esportives cívics i lleure oberts veis i programes de forma ció a professorat, inspecció educativ a, innovació i orientació acadèmica. Camps Aula d’aprenen- Inspecció Vetlladors Integral tatge de suport (AIS) CRP Serveis ELIC educatius Orientació acadèmica SIEIEAP específics Programes Formació de suport Acompa- docent centres i nyament a alumnes l’innovació IONALS S · L’E RES · L’ED TAT· L’EU D S PROF EL ES A LA CI LS C EA NT BATEGA TEG EGA AM BA A AT B L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 9 UNA ADMINISTRACIÓ PRÒPIA PER A UNA XARXA Els mestres i profes-sors treballen en xarxa EDUCATIVA DE CIUTAT i reben assessorament expert de serveis com Des de fa deu anys el Consorci d’Educació de Barcelona suma els els Centres de Recur- esforços de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barce- sos Pedagògics. Junts lona per millorar la gestió educativa i fer-la més propera. Som atenem les necessitats l’administració educativa única per a Barcelona i impulsem i coor- dinem una gran xarxa educativa formada per 235 centres públics educatives de cada i 173 concertats i més de 11.000 professionals de l’educació. I ens aula i cada centre. mou una aspiració: fer créixer una ciutadania amb futur, capaci- tada i valenta. SOM EXIGENTS SOM HEREUS L’educació és viva i en constant D’UNA DECISIÓ evolució. Som docents i pro- VALENTA fessionals implicats, desperts i coneixedors de la realitat de I COHERENT l’educació. Més de 22 xarxes i grups de treball ens movem Una ciutat complexa com Bar- pel canvi i treballem per la celona necessita la suma d’es- innovació educativa als més forços i una sola administració de 400 centres que hi ha a la per a l’àmbit educatiu, capaç ciutat. Així, donem respostes d’alinear i coordinar totes les i més oportunitats als itineraris administracions i totes les formatius d’infants, joves i adults persones que treballem en de Barcelona. l’educació sota una mirada i un projecte compartits. Quan sumem recursos de manera eficient, podem multiplicar els SOM PROPERS resultats esperats! I FACILITADORS Més de 500 professionals donem servei i suport des de la proximitat als centres educa- tius públics. Els acompanyem en el seu dia a dia, facilitant les condicions per construir projectes educatius únics i singulars a tots els centres de la ciutat, reforçant l’autonomia de cadascun. L’EDUCACIÓ BATEGA A CADA BARRI 9 UNA ADMINISTRACIÓ PRÒPIA PER A UNA XARXA Els mestres i profes-sors treballen en xarxa EDUCATIVA DE CIUTAT i reben assessorament expert de serveis com Des de fa deu anys el Consorci d’Educació de Barcelona suma els els Centres de Recur- esforços de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barce- sos Pedagògics. Junts lona per millorar la gestió educativa i fer-la més propera. Som atenem les necessitats l’administració educativa única per a Barcelona i impulsem i coor- dinem una gran xarxa educativa formada per 235 centres públics educatives de cada i 173 concertats i més de 11.000 professionals de l’educació. I ens aula i cada centre. mou una aspiració: fer créixer una ciutadania amb futur, capaci- tada i valenta. SOM EXIGENTS SOM HEREUS L’educació és viva i en constant D’UNA DECISIÓ evolució. Som docents i pro- VALENTA fessionals implicats, desperts i coneixedors de la realitat de I COHERENT l’educació. Més de 22 xarxes i grups de treball ens movem Una ciutat complexa com Bar- pel canvi i treballem per la celona necessita la suma d’es- innovació educativa als més forços i una sola administració de 400 centres que hi ha a la per a l’àmbit educatiu, capaç ciutat. Així, donem respostes d’alinear i coordinar totes les i més oportunitats als itineraris administracions i totes les formatius d’infants, joves i adults persones que treballem en de Barcelona. l’educació sota una mirada i un projecte compartits. Quan sumem recursos de manera eficient, podem multiplicar els SOM PROPERS resultats esperats! I FACILITADORS Més de 500 professionals donem servei i suport des de la proximitat als centres educa- tius públics. Els acompanyem en el seu dia a dia, facilitant les condicions per construir projectes educatius únics i singulars a tots els centres de la ciutat, reforçant l’autonomia de cadascun.