Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió del dia 7 de març de 2019, ha adoptat el següent acord: “APROVAR inicialment la modificació de les bases del Programa de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a la promoció i reforç de l’economia social i solidària incorporada a l’expedient. ORDENAR la publicació de la modificació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. APROVAR definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica. DONAR-NE COMPTE a la Comissió d’Economia i Hisenda” BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A LA PROMOCIÓ I REFORÇ DE L'ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA. De la darrera modificació aprovada per Acord de la Comissió de Govern de data 7 de març de 2019, que entrarà en vigor amb la seva aprovació definitiva, resulta el redactat final vigent, que es transcriu a continuació: 1.- OBJECTE L'objecte de les presents bases és la regulació de la convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, per a la concessió de subvencions per a dur a terme activitats i projectes de promoció i reforç de l'economia social i solidària1 a la ciutat de Barcelona. Aquestes bases regulen subvencions que es tramiten mitjançant la convocatòria en concurs públic, a l'empara de la Normativa General Reguladora de Subvencions Municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010, publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 4 de gener de 2011, dins dels límits dels crèdits previstos i aprovats en els pressupostos municipals per a aquesta modalitat de subvencions. 1 L’economia social i solidària (ESS) és el conjunt d’iniciatives socioeconòmiques de tota mena, formals o informals, individuals o col·lectives, que prioritzen la satisfacció de les necessitats dels seus membres i/o d’altres persones per sobre del lucre [...] així com la gestió democràtica i participativa i el compromís amb la comunitat”. Pag. 5 Pla D’Impuls Economia Social i Solidaria Ajuntament de Barcelona. (http://eldigital.barcelona.cat/wp- content/uploads/2016/11/plaAltresEconomies.pdf). Entre aquestes pràctiques i entitats podem trobar cooperatives, societats laborals, associacions, entitats del tercer sector així com iniciatives de economies comunitàries o col·laboratives procomú. Per més informació per conèixer aquest univers de pràctiques i projectes: L’economia social i solidària a Barcelona (2016)(http://eldigital.barcelona.cat/wp-content/uploads/2016/02/Informe-Economia-Social-i- Solid%C3%A0ria.pdf) i l’Informe Les Altres economies de la ciutat (http://www.barcelonactiva.cat/barcelonactiva/images/cat/Altres-economies-web_tcm83-122244.pdf) . Referències sobre el concepte ISD (DSI en anglès) a la http://digitalsocial.eu 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 1-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local 2.- FINALITAT Les activitats o projectes que es subvencionaran hauran de fomentar activitats d'interès públic o social que tinguin per finalitat contribuir a l'assoliment dels objectius del Pla d'Impuls de l'Economia Social i Solidària 2016-2019, o bé, un cop finalitzada la seva vigència, qualsevol altre pla o estratègia municipal anàloga que tingui per objectiu promoure l’economia social i solidària a Barcelona, promovent i reforçant les línies de treball del Pla, tot incloent el desenvolupament d'elements comuns que defineixen el caràcter transformador de l'economia social i solidària, com la gestió democràtica i participativa, l'orientació a les necessitats humanes i el compromís amb la comunitat. Els objectius generals del Pla d'Impuls de l'Economia Social i Solidària 2016-2019 són: Promoció:  Impulsar mesures de sensibilització i difusió, impuls i visibilització com a model econòmic alternatiu.  Impulsar mesures per a la generació de noves iniciatives d’economia social i solidària a la ciutat.  Impulsar mesures de transformació de societats mercantils, econòmiques i associatives, en entitats d'economia social i solidària que siguin generadores d'ocupació estable i sostenible. Reforç:  Impulsar mesures per enfortir i millorar les iniciatives de l'economia social i solidària ja existents.  Impulsar mesures per millorar la seva articulació i intercooperació. Aquests objectius generals es concreten en 6 línies de treball, en que es desenvolupen 24 objectius específics, sempre posant la mirada en el conjunt de projectes socioempresarials, sociocomunitaris i economies col·laboratives del procomú. a) Línies de treball: • Acompanyament i formació. • Finançament. • Intercooperació. • Comunicació i relat. • Equipaments i recursos. • Territorialització i acció comunitària. b) Desenvolupament d'elements comuns que defineixen el caràcter transformador de l'economia social i solidaria: • la gestió democràtica i participativa. • l’orientació a necessitats humanes. • el compromís amb la comunitat. Es pot trobar la informació complerta del Pla d'Impuls de l'Economia Social i Solidària 2016-2019 a Barcelona a: http://media-edg.Barcelona.cat/wp-content/uploads/2016/12/02131212/plaimpuls-ESS_web.pdf 3.- CONVOCATÒRIA 3.1. El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases reguladores serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d'acord amb allò que disposa l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 3.2. A aquests efectes i amb caràcter anual, es podrà aprovar la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes bases reguladores. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 2-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local 3.3. La convocatòria establirà el termini de presentació de sol·licituds, el crèdit pressupostari amb les corresponents partides d’aplicació i designarà l’òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que preveu l'art. 4.2 de la NGRS. 3.4. L'Ajuntament farà pública aquesta convocatòria mitjançant la seva publicació i la d'aquestes bases reguladores, formularis i resta de documentació necessària en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la pagina web de l'Ajuntament i al Tauler d'edictes municipal, a mes de publicar-se a qualsevol altre mitja que es consideri oportú per garantir-ne la màxima publicitat. Així mateix, s’inserirà referència de l'anunci en la Gaseta municipal. 4.- REGIM JURIDIC. Aquestes subvencions es regulen per les normes que s'indiquen tot seguit:  Les presents bases reguladores.  La convocatòria especifica que s'aprovi.  La normativa general de subvencions (NGRS) aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 4 de gener de 2011.  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions.  La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.  Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada pel que fa als articles considerats com a normativa bàsica.  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.  Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva de dones i homes. Sense perjudici del que s'estableix als articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases reguladores té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu i s'efectuarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. L'atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja executada de l'activitat i té caràcter no devolutiu. 5.- SOL·LICITANTS Poden ser beneficiàries/ris de les subvencions que regulen aquestes bases reguladores: 5.1. Les persones físiques i jurídiques que presentin projectes que compleixin els objectius i requisits de la convocatòria i que estiguin emmarcats en aquestes bases reguladores, tals com, sense caràcter 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 3-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local limitatiu: entitats i empreses del tercer sector social, societats cooperatives, mutualitats, societats laborals, iniciatives d'economia comunitària i economia col·laborativa del procomú, entitats universitàries i educatives de caràcter públic o privat. 5.2. Les agrupacions de persones jurídiques, públiques o privades, tals com grups cooperatius o altres formes jurídiques que agrupin entitats a les que es fa referència en el punt 1 d'aquest apartat, donant forma a projectes d'intercooperació o col·laboració empresarial que es basin en els principis i valors de l'economia social i solidària, d'acord amb allò que disposa l'art. 3.2 de la Normativa general de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona (NGRS). 5.3. Les agrupacions de persones físiques, inclosos els empresaris/ies individuals, en procés de constitució d’una cooperativa o societat laboral. 5.4. Les agrupacions de persones físiques de projectes d’economia comunitària i col·laborativa del procomú que no estiguin formalitzats, 5.5. Qualsevol altra forma jurídica mercantil amb un projecte de transformació en cooperativa o societat laboral. La convocatòria podrà concretar els beneficiaris per a cada modalitat de subvenció. 6.- REQUISITS DE LES SOL·LICITANTS. 6.1. Els requisits exigibles a les persones físiques i jurídiques beneficiàries i que s'han d'acreditar degudament són els següents:  Estar legalment constituïdes en el moment de l'atorgament. En el cas de les persones jurídiques hauran de presentar el document de constitució corresponent.  Que tinguin seu social o delegació oberta al terme municipal de Barcelona i gaudeixin d'una significativa presència a la ciutat. En el cas de no tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona, podran ser beneficiaris/àries sempre que realitzin activitats d'interès general per la ciutat de Barcelona, contribuint al desenvolupament de les finalitats de la convocatòria.  Que, d'acord amb els seus estatuts o normes reguladores, tinguin objectius i finalitats coincidents amb l'objecte i finalitats d'aquestes subvencions i als quals es presentin.  Que hagin justificat en forma qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament, excepte en aquells casos en que encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació.  Que es trobin al corrent en el compliment de les obligacions tributaries i d'altra tipus amb l'Ajuntament i resta d'administracions i amb la Seguretat Social així com de les obligacions de reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament.  Que no hagin incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per poder participar en la convocatòria. 6.2. En el supòsit que es tracti d’una agrupació de persones físiques, definides en el punt 5.3 i 5.4, podrà presentar la sol·licitud de subvenció una persona física individual en nom de l’agrupació, acompanyant l’acord signat de compromisos i aportacions de les persones participants, si bé s’entendrà com a beneficiari de la subvenció municipal i assumirà les conseqüències tributàries i administratives que se’n derivin la persona que consti com a sol·licitant de la subvenció. 6.3. Pels beneficiaris/àries definits en el punt 5.3 i 5.5 s’establirà com a obligació de la subvenció la constitució de la cooperativa o societat laboral, registrada en el registre corresponent i l’alta censal, abans de la finalització del projecte subvencionat. Als efectes de la justificació econòmica seran admissibles les despeses facturades a nom dels sol·licitant i les despeses facturades a nom de l’entitat d’economia social un cop constituïda. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 4-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local 6.4. En el supòsit que es tracti d'una agrupació de persones jurídiques, públiques o privades, definides en el punt 5.2, s'hauran de complir i acreditar les condicions següents:  Les entitats sòcies hauran de participar en la definició i execució del projecte de manera conjunta. En conseqüència, totes les entitats sòcies tindran la condició de beneficiàries. L'agrupació, però, haurà de designar una organització principal que actuarà com a representant únic davant l'Ajuntament.  Els compromisos d'execució assumits per cadascuna de les entitats sòcies així com l'import de la subvenció a aplicar per cadascuna de les entitats sòcies, s'hauran de fer constar expressament allà on s'indiqui a cada convocatòria.  L'organització designada com a representant de l'agrupació serà plenament responsable del projecte davant l'Ajuntament respecte al compliment de les obligacions establertes en aquestes bases reguladores, sense perjudici de la responsabilitat de les altres entitats sòcies de l'agrupació, tot sent-li d'aplicació els requisits previstos al punt 6.1 d'aquestes bases reguladores.  Si el projecte presentat rep finançament d'altres administracions publiques o esta previst sol·licitar-lo o pendent de resolució, l'agrupació d'entitats haurà de ser sempre la mateixa, a totes les convocatòries i disposar de la mateixa estructura i de la mateixa organització principal que actua com a representant.  En cap cas podran formar part de l'agrupació les entitats que hagin rebut altres subvencions per a l'execució del mateix projecte d'altres administracions públiques. 7.- REQUISITS DELS PROJECTES. Els projectes susceptibles d'obtenir una subvenció han de complir els requisits següents:  Que el projecte tingui objectius i finalitats coincidents, com a mínim, amb un dels objectius estratègics fixats al Pla d'Impuls de l'Economia Social i Solidària 2016-2019 que s'estableixen a la convocatòria i a aquestes bases reguladores.  Que les activitats o els serveis que proposen complementin, aportin o millorin les actuacions municipals en les matèries que s'apunten a les bases reguladores i a la convocatòria.  Que les activitats es portin a terme al municipi de Barcelona o es duguin a terme per persones que tinguin seu social o delegació a Barcelona i els projectes presentats siguin d'interès general per la ciutat de Barcelona.  Que els projectes subvencionats fomentin activitats d'interès públic o social i que siguin gratuïtes per a les persones participants o que en cap cas el preu suposi un obstacle per a la seva participació, buscant altres formes d'accés per a persones amb dificultats econòmiques. En el cas que hi hagi algun tipus de lucre, haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades.  Que els projectes subvencionats s’iniciïn dins de l’any objecte de la convocatòria i tinguin una durada màxima de dotze mesos. A la convocatòria s’especificarà la durada dels projectes subvencionats.  Que els projectes o activitats especifiquin els canals d'accés i selecció de les persones participants, garantint la igualtat d'oportunitats.  Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista i incorporin la perspectiva de gènere en les propostes.  Que els salaris percebuts per les persones contractades en el marc del projecte subvencionat no siguin inferiors a 1.088,56€ bruts mensuals (13.062,72€ bruts en còmput anual) en el cas de jornades completes, o part proporcional en el cas de jornades parcials. A la convocatòria es poden detallar altres requisits específics que han de complir els projectes presentats, en alguns àmbits temàtics concrets. Els àmbits temàtics, relacionats amb l'economia cooperativa, social i solidària i les modalitats de projecte quedaran explicitades en la convocatòria corresponent. Cada àmbit temàtic podrà contenir un o més programes específics. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 5-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local Si durant el moment de la valoració del projecte s'apreciés un error en la modalitat escollida per part de l’entitat sol·licitant, la sol·licitud es podrà incloure en l'àmbit temàtic al qual s'adeqüi millor. 8.- COMPATIBILITATS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l'import d'aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s'obtinguin i el dels recursos propis que es destinaran a l'activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s'exigirà la devolució de l'excés en la part proporcional o l'ampliació de l'activitat o projecte subvencionat. Seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes a la mateixa persona física o jurídica, llevat que la convocatòria estableixi el contrari. L'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases reguladores. 9.- LA SOL·LICITUD I LA DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR 9.1. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades per aquestes bases reguladores s'han de formular i presentar pel mitjà, i la forma que s'indiqui a la convocatòria. No serà tinguda en compte cap documentació lliurada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar a un procediment ja iniciat. Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte, assenyalant un únic codi de modalitat (àmbit temàtic i modalitat) al que es vulgui concórrer. 9.2. Les entitats sol·licitants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, el formulari de Projecte corresponent, d'acord amb els models establerts a la convocatòria. Han de respectar estrictament el format del formulari, completant tots els seus apartats, seguint-ne les instruccions proposades i l'ordre de numeració de les pàgines. La convocatòria podrà establir la presentació de documentació obligatòria addicional en el moment i la forma que s'hi determini. Tant la sol·licitud com la resta de documentació presentades per entitats s'hauran d’emplenar i tramitar per mitjans informàtics. 9.3. No s'hauran de lliurar els documents establerts com a obligatoris si ja es troben en poder de l'Ajuntament, sempre que es faci constar, en el model de declaració establert a tal efecte d'acord amb allò que disposa l'art. 7.4 de la NGRS. En el supòsit que l'òrgan instructor es trobes amb la impossibilitat material d'obtenir aquesta documentació, la podrà requerir posteriorment a l'entitat sol·licitant. No es podrà substituir la documentació obligatòria per aquesta declaració si la documentació ha caducat o ha sofert modificacions. Lloc, termini i forma de presentació de la sol·licitud: A la convocatòria es determinarà el lloc i el termini de presentació de les sol·licituds. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Les sol·licituds s’hauran de presentar de la/les forma/es que es determini a la convocatòria. En cas de presentació electrònica de les sol·licituds, els formularis s’hauran d’emplenar i presentar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament http://www.bcn.cat/tramits seguint les instruccions indicades al portal de tràmits. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 6-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local En els casos permesos de presentació presencial de sol·licituds, previstos per a les persones físiques d’acord amb l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 octubre, la sol·licitud es podrà presentar a qualsevol de les oficines del registre general que es relacionin a la convocatòria. La documentació presentada en el termini establert per esmenar la sol·licitud també s’haurà de lliurar a qualsevol de les oficines del registre general. Import màxim a sol·licitar, nombre màxim de projectes i incompatibilitats: A la convocatòria s’establirà, si s’escau, un import màxim per sol·licitar per àmbit temàtic i/o modalitat. En el cas que la sol·licitud presentada el sobrepassi, es considerarà com a import sol·licitat el màxim establert a la convocatòria. Es podrà establir a la convocatòria un nombre màxim de projectes a presentar per cada persona jurídica i/o física i un nombre màxim de projectes per àmbit temàtic. Les convocatòries respectives podran establir incompatibilitats en la presentació de projectes. 9.4. A la convocatòria s'establirà, si s'escau, un import màxim per sol·licitar per àmbit temàtic i/o modalitat. En el cas que la sol·licitud presentada el sobrepassi, es considerarà com a import sol·licitat el màxim establert a la convocatòria. 9.5. La convocatòria podrà establir, si escau, un nombre màxim de projectes a presentar per cada persona jurídica i/o física i un nombre màxim de projectes per àmbit temàtic, així com les incompatibilitats en la presentació de projectes. 10.- ADMISSIÓ I VALORACIÓ DE SOL·LICITUDS. 10.1. Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s'ajusten als requisits respecte al/la sol·licitant i al projecte presentat. Si en el moment de la presentació de la sol·licitud no s'ha aportat el formulari de projecte específic per al qual es demana subvenció serà directament exclosa, sense perjudici del que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el sentit de completar Projectes no desenvolupats. Si en aquest mateix moment no s'ha aportat algun dels documents exigits i no es troben en poder de l'Ajuntament de Barcelona, es podran presentar fins que finalitzi el període de presentació de sol·licituds; un cop exhaurit aquest termini, s'atorgarà un període màxim i improrrogable de 10 dies hàbils per a esmenar la documentació requerida. Aquesta documentació s'haurà de presentar pel mitjà i la forma que s'indiqui a la convocatòria. Finalitzat aquest període no s'admetrà cap document i la sol·licitud serà directament exclosa, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 indicat. 10.2. Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d'acord amb els criteris establerts a les bases reguladores i a la convocatòria, per tal que la Comissió de Valoració emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional. 11.- CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l'estat de previsió de despeses de l'exercici corresponent i s'especificarà a la mateixa convocatòria. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions i en el transcurs de l'exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l'estat de previsió de despeses corresponents, es podran atendre'n d'altres que haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s'hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d'aquestes bases reguladores i que això consti en la proposta de la Comissió de valoració. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 7-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local 12.- VALORACIÓ DEL PROJECTE El projecte pot tenir una puntuació màxima de 10 punts, repartida en dues parts. a) Criteris generals de valoració: Es puntuarà l'adequació del projecte als criteris generals de valoració fins a 6 punts. Es tracta de criteris que avaluen les característiques dels sol·licitants i l'adequació tècnica del projecte. La puntuació per l'adequació del projecte als criteris generals s'especificarà a la convocatòria i es determinarà la forma de puntuació, entre els següents criteris: 1. Entitat (persona física o jurídica): 1 punt 2. Eines de Balanç Social, Ambiental i/o de Transparència i Bon Govern: 0.75 punts 3. Fonaments: 1 punt 4. Qualitat: 1 punt 5. Impacte en l’àmbit de l’Economia Social i Solidària. 0.75 punts 6. Solidesa i finançament: 0.5 punts 7. Incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte: 0.5 punts 8. Que l’entitat disposi d’un compte per formalitzar la subvenció amb entitats de finances ètiques o cooperatives: 0.5 punts La convocatòria podrà establir una puntuació diferent dels criteris esmentats, no obstant això els criteris generals de valoració no podran superar el màxim de 6 punts. b) Criteris específics: A la convocatòria es detallaran els requisits i criteris que han de complir els projectes per a cada àmbit temàtic, atenent a les especificitats de cada programa. Es puntuarà l’adequació del projecte als criteris específics de valoració fins a 4 punts. 13.- QUANTIA DE SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES 13.1. La quantia de la subvenció màxima que s'atorgarà al projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. En cap cas sobrepassarà l'import sol·licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica o física sol·licitant l'aportació de la resta del cost del projecte, bé directament, o per cofinançament de tercers (públics o privats). Seran subvencionables les despeses següents, en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei. La convocatòria podrà concretar les despeses imputables i els percentatges per a cada modalitat entre les següents: 13.2. Despeses directes (aquelles que s’identifiquen directament amb el projecte): - Nòmines i seguretat social (règim general o règim d’autònoms) del personal propi vinculat al projecte. Amb caràcter excepcional, els/les empresaris/ies individuals que no tinguin persones treballadores en plantilla podran acreditar els seus treballs mitjançant una declaració responsable acompanyada de les declaracions trimestrals de IRPF (model 130) de l’exercici corrent. El preu/hora imputat al projecte subvencionat no podrà superar la quantitat resultant de dividir els rendiments anuals nets de l’empresari/a individual per 1800 hores. - Treballs realitzats per professionals i empreses externes directament vinculades al projecte. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 8-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local - Lloguer de bens mobles/immobles directament vinculats al projecte. - Adquisició de materials i béns consumibles íntegrament imputables al projecte. - Transport – missatgeria imputables al projecte. - Publicitat i propaganda de les activitats directament vinculades al projecte. - Allotjament i dietes, del personal contractat i voluntaris. - Ajuts al transport per als/les participants dels projectes en cas que sigui necessari de manera justificada. - Viatges i desplaçaments imputables a les activitats del projecte. - Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària. - Despeses de l’informe d’auditoria, quan sigui obligatòria la seva presentació per import de la subvenció. - Altres despeses que de manera justificada i per la tipologia del projecte puguin imputar-se directament al projecte. 13.3. Despeses indirectes (es podran assignar al projecte fent sevir un percentatge d’assignació) - Personal de suport al projecte - Assegurances - Amortització - Lloguer de béns immobles. - Adquisició de materials i béns consumibles parcialment imputables al projecte. - Manteniment d’edificis i/o instal·lacions. - Comunicacions (telèfon, correus, connexió a internet) - Despeses financeres - Subministraments - Treball realitzat per altres empreses, parcialment imputables al projecte (neteja, seguretat...) El caràcter subvencionable de la despesa d'amortització estarà subjecte a les condicions següents: - Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. - Que l'amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. - Que el cost es refereixi al període subvencionable. 13.4. La convocatòria podrà establir altres despeses específiques per a les diferents modalitats. 13.5. Quan s'hagi de fer despeses de més de 12.000 €, sense IVA, en el cas de prestacions de serveis o lliurament de béns i per aquelles despeses de més de 30.000 €, sense IVA, en el cas d'execució d'obres, hauran d'incorporar tres pressupostos sol·licitats i argumentar el motiu de l'adjudicació en el cas de no ser la proposta més avantatjosa econòmicament. 13.6. En cap cas es consideraran despeses subvencionables:  Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.  Les despeses d'inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.  Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte.  Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria. 13.7. La subvenció podrà cobrir despeses directes i indirectes, definides en els punts 13.2. i 13.3. No obstant això, la imputació de les despeses indirectes del punt 13.3. no podrà excedir d'un 10 % del total de la subvenció atorgada. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 9-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local 14.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases reguladores serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d'acord amb allò que disposa l'article 22 de la Llei 38/2003, de 7 de novembre, General de Subvencions, mitjançant l'aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. A aquests efectes, i amb caràcter anual, s'aprovarà la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes bases reguladores. Les modalitats dels projectes s'especificaran a cada convocatòria així com l’àmbit temporal dels projectes. La convocatòria establirà el termini de presentació de sol·licituds, el crèdit màxim per a cada modalitat, dins les corresponents partides d'aplicació i designarà l'òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que preveu l'article 4.2 de la NGRS. La convocatòria podrà complementar les bases reguladores en els punts següents:  Les quanties màximes i mínimes de les subvencions per als projectes.  El nombre de projectes que es poden presentar a cadascuna de les modalitats de finançament i la seva compatibilitat.  La durada màxima dels projectes.  Les despeses elegibles per a cada modalitat. L'àmbit territorial i sectorial prioritari dels projectes correspondrà a allò especificat al Pla d'Impuls de l'ESS 2016-2019 i podrà complementar-se amb el que s'estableixi a la convocatòria. La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d'edictes electrònic i al web municipal. S'inserirà una referència a la Gaseta municipal. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s'indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, els/les interessats/des hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s'hi estableixi. Les convocatòries, llevat que s'estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: Admissió de la sol·licitud: Un cop presentats el document bàsic 1, el document bàsic 2 i el document bàsic 3 es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte al sol·licitant i l’àmbit de projecte presentat. En el cas que l’interessat no hagi presentat els documents com s’indica en aquesta convocatòria, se’l requerirà mitjançant correu electrònic o qualsevol altre mitjà, per tal que esmeni. En cap cas s'admetrà la substitució d'aquells projectes ja presentats. Valoració del projecte, activitat o servei presentat: Un cop admesa la sol·licitud es valorarà el projecte d'acord amb els criteris establerts, per tal que la Comissió de Valoració emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l'òrgan instructor que es determini a la convocatòria. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 10-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local Resolució provisional: La competència per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas que hagi estat concedida la subvenció condicionada a aportar documentació, d'acord amb el que s'indiqui en la publicació d'atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, les persones interessades disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l'endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no s'atorgarà la subvenció. Tràmit d'al·legacions: La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisional obre el tràmit d'audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l'endemà de la publicació. En cas que els/les sol·licitants interessats/des no presentin al·legacions en el termini del tràmit d'audiència, la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Reformulació de les sol·licituds: En el cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud i sempre que això afecti l'execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d'acord a la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació en el termini de 15 dies hàbils, es tindrà en compte l'import total del projecte informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica o física beneficiària proposada davant l'Administració. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l'activitat proposada per el/la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des de la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats/ades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l'estimació i desestimació de les al·legacions així com per a l'atorgament i denegació definitiu, correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria, a proposta de l'òrgan instructor que també es determinarà a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa. Les persones interessades podran interposar-hi recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els/les seus/seves interessos. Notificació. La notificació de les resolucions provisional i definitives s'efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província, tal i com estableixen els articles 44 i 45 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 11-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local procediment administratiu comú de les administracions públiques i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d'edictes electrònic. Sense perjudici del que s'ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d'aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 15.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ Com a òrgan col·legiat, la Comissió de valoració elevarà l'informe per a la proposta de resolució provisional. La composició de la Comissió de Valoració serà definida en cada una de les convocatòries. 16.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS  Acceptar complir les obligacions fixades a les bases reguladores i a la convocatòria respectiva.  Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.  Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la resta de la normativa aplicable, en especial, el règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu.  Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social.  Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis.  Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l'atorgament i durant el període d'execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l'activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent).  Justificar l'activitat realitzada i l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.  Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l'Administració municipal.  Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control.  Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.  Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i les seves entitats municipals o d'altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos.  Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase: "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona.  Informar a l’òrgan gestor de la realització d’actes i jornades de difusió associats al desenvolupament del projecte, amb una antelació mínima de 15 dies, i quan es realitzi difusió de l’esdeveniment remetre una còpia del material gràfic, en paper o digital, per l’aprovació prèvia del mateix per l’òrgan gestor.  Declarar quin règim d'IVA li és aplicable.  Donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en els termes en que li sigui aplicable.  Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i en el moment que es determini, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 12-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local  Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. Les persones jurídiques o físiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa. L'Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques o físiques beneficiàries. El/la beneficiari/ària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 17.- PAGAMENT La competència per a la disposició i obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona per a les subvencions atorgades per cadascuna de les seves corresponents comissions, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. S’abonarà el 100% dels imports adjudicats per a cada projecte després de la resolució definitiva de la convocatòria. El pagament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica o física beneficiària i sota la seva responsabilitat. En cap cas es realitzarà en metàl·lic. 18.- REFORMULACIÓ DE PROJECTES En el cas que es produeixin desviacions durant l’execució del projecte subvencionats no previstos en la planificació inicial l’entitat beneficiària/ri podrà sol·licitar a l’òrgan gestor una reformulació del projecte d’acord amb el que es determina a l’article 64 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Les desviacions del projecte es poden sol·licitar respecte al contingut, al calendari i/o al pressupost, i sempre que no desvirtuïn l’essència del mateix projecte aprovat i caldrà que siguin autoritzades per l’òrgan gestor. Les sol·licituds es realitzaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, seguint les indicacions i formularis disponibles per al tràmit que s’hi dipsosi i contindran la justificació que motiva la sol·licitud de reformulació, memòria de projecte actualitzat i nou pressupost. Per les persones físiques serà possible la sol·licitud pel registre general de l’Ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre- La sol·licitud de reformulació es podrà realitzar durant tota la durada del projecte i sempre abans del termini de finalització de les activitats previstes al projecte aprovat. No obstant, es determina que els canvis que afectin al calendari d’execució del projecte només podran sol·licitar-se fins al 31 de desembre de l’any de concessió de la subvenció. No s’autoritzaran reformulacions respecte al calendari sol·licitats amb posterioritat a la data indicada. Tant sols en el cas de causes sobrevingudes i excepcionals que hauran de justificar-se adequadament a la sol·licitud de reformulació podran acceptar-se sol·licituds de reformulacions de calendari posteriors a la data indicada. L’acceptació o no de les sol·licituds de reformulació seran resoltes per l’òrgan gestor i podran comunicar- se via correu electrònic a l’entitat. El silenci de l’administració respecte a la sol·licitud de reformulació tindrà sentit estimatori de la sol·licitud, excepte respecte a les sol·licituds de reformulacions de canvi de calendari del projecte efectuades amb posterioritat a la data estipulada del 31 de desembre de l’any de 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 13-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local concessió de la subvenció, on caldrà considerar el silenci administratiu de l’administració com a desestimatori. 19.- LA JUSTIFICACIÓ I EL CONTROL L'Ajuntament pot comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). A la convocatòria es podran establir altres mecanismes de justificació i control a més dels explicitats en aquestes bases reguladores, com la presentació d'una memòria tècnica a meitat del projecte. La justificació s'ha de dur a terme en el termini màxim de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat. El perceptor de la subvenció haurà d'aportar la justificació mitjançant el compte justificatiu segons els models establerts, que es podran trobar a la web http://governobert.bcn.cat/transparencia/subvencions. En cas que no es faci ús d'aquests models, és del tot imprescindible presentar totes i cadascuna de les dades i declaracions incloses en ells, mitjançant qualsevol altre document. L’entitat beneficiària de la subvenció haurà d'aportar la justificació de l'activitat subvencionada, per la seu electrònica de l’Ajuntament en un termini no superior a dos mesos, que començaran a comptar des de la data de finalització de l'activitat. Per les persones físiques serà possible la sol·licitud pel registre general de l’Ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre- , La justificació de l'activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu segons l'import total del projecte, d'acord amb els models establerts i constarà de: - Memòria tècnica d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. - Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: - Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el Projecte presentat i les desviacions sofertes. S’admetran desviacions de fins a 15% entre les diferents partides del pressupost, excepte per aquelles partides que la convocatòria fixi límits per tipologia de despesa elegible i les depeses indirectes, limitat al màxim del 10% sobre l’import de la subvenció atorgada pel conjunt de despeses determinades al punt 13.3 de les presents bases reguladores. - Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. - Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l'import, la data i la procedència. - Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 12.000 sense IVA en el cas de prestacions de serveis o de més de 30.000 € sense IVA en el cas d'execució d'obres, així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. - Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al Projecte. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. Els/les beneficiaris/àries seran requerits per a la revisió i hauran de presentar els justificants originals de la despesa. Aquests justificants hauran de ser factures o documents de valor probatori equivalent. Les 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 14-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals. Aquests documents es diligenciaran fent constar "Aquest document s'ha utilitzat per justificar una subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona". Si la persona jurídica o física beneficiaria sol·licita la devolució d'aquests documents originals i diligenciats, se substituiran per fotocòpies compulsades. En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el percentatge de l'import subvencionat que s'indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o de l'agrupació de persones -físiques o jurídiques- que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, s'acompanyaran dels corresponents TC1 i TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de l'IRPF. De forma alternativa, podrà justificar amb aportació d'informe d'auditor inscrit en el ROAC, podent imputar la despesa dels serveis d'auditoria com a despesa justificable. Aquest informe serà exigible per imports de subvenció superiors a 20.000 €. La no realització de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part del beneficiari. 20.- REINTEGRAMENT Sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l'Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents:  De l'obligació de justificació (total o parcial).  De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.  De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d'altres de considerades per a l'atorgament de la subvenció.  De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció.  De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents.  De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció. També constituirà motiu de reintegrament:  La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció.  La superació del percentatge fixat en les corresponents convocatòries en relació amb el cost efectiu. Per a fer efectiu aquests imports i en el seu cas els corresponents interessos de demora, a manca del seu reintegrament voluntari per part de l'interessat es procedirà per la via de constrenyiment. 21.- APLICACIÓ D'AQUESTES BASES REGULADORES Aquesta normativa serà d'aplicació per a les convocatòries de sol·licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar els punts següents:  Definició de l'objecte de la subvenció, dins de la finalitat establerta a la base 2.  Concreció de programes prioritaris en la concessió de les subvencions.  Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n'acrediti el compliment. 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 15-16 https://bop.diba.cat A Gerència de Política Econòmica i Desenvolupament Local  Criteris de valoració dels projectes o activitats.  Termini de presentació de les sol·licituds.  Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius.  El crèdit i les posicions pressupostaries destinades a la convocatòria.  Quantitat màxima a sol·licitar i/o subvencionar.  Models de justificacions. El Secretari Delegat Angel Pascual Oliva Barcelona, 8 de març de 2019 16 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 13-3-2019 CVE 2019008712 Pàg. 16-16 https://bop.diba.cat A