Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica ANUNCI: La Comissió de Govern, en sessió de data 16 de gener del 2020, ha adoptat el següent acord: “APROVAR inicialment la modificació de les bases del Programa de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a l’Impuls Socioeconòmic del Territori, en els termes previstos a la proposta que consta en l’expedient, que té caràcter no substancial, no altera cap element fonamental previst en les bases reguladores inicials i cerca millorar la gestió i l’adequació als objectius generals del Programa. ORDENAR la publicació de la modificació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. APROVAR definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica”. BASES DE LES SUBVENCIONS DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER AL PROGRAMA D’IMPULS SOCIOECONÒMIC DEL TERRITORI Primera. OBJECTE I FINALITAT 1.1. L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis en els àmbits temàtics del desenvolupament local de proximitat, la promoció de l’ocupació i l’economia social i solidària1. Aquestes Bases es refereixen a les subvencions que es tramiten mitjançant convocatòria en concurrència pública a l'empara de l'art. 4.1 de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal el dia 17 de desembre de 2010 i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 4 de gener de 2011, dins dels límits dels crèdits previstos i aprovats en el Pressupost municipal. 1.2. La finalitat d'aquestes subvencions és aportar els recursos necessaris als barris i/o districtes de la ciutat a través de l’apoderament dels actors que hi desenvolupen la seva activitat socioeconòmica per a fer aquesta sostenible en el temps i la ciutat més resilent a les fluctuacions econòmiques, fomentant projectes amb vocació o retorn social que millorin la qualitat de vida de les persones i redueixin les desigualtats socioeconòmiques. Les activitats o projectes que es subvencionaran hauran de fomentar activitats d’interès general que tinguin per finalitat: - Impulsar l’ocupació als territoris, intervenint sobre col·lectius especialment vulnerables a l’atur per incrementar la seva ocupabilitat i superar situacions de subocupació. - Dinamitzar tota aquella activitat econòmica que tingui un impacte positiu sobre la cohesió social i la convivència en els barris de la ciutat, el respecte al medi ambient i/o el foment del consum responsable. 1 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 1-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica - Promoure l’empresa i l’emprenedoria de proximitat, que estigui arrelada als territoris, sigui liderada per col·lectius específics i/o s’adreci a abordar problemes de l’entorn comunitari. - Promoure transversalment en totes les actuacions el foment de l’economia social i solidària i la innovació socioeconòmica. - Enfortir i capacitar actors comunitaris (associacions i cooperatives, xarxes...) perquè puguin esdevenir agents promotors de l’economia social i solidària en la proximitat. - Impulsar l’ús de la tecnologia oberta i la fabricació digital per fomentar noves formes d’innovació i col·laboració que resolguin reptes socials i de sostenibilitat dels territoris (Innovació Social Digital2) Segona. CONVOCATÒRIA 2.1. El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes Bases serà el de concurrència publica competitiva, d'acord amb allò que disposa l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2.2. A aquests efectes i amb caràcter anual, es podrà aprovar la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes Bases. 2.3. La convocatòria establirà el termini de presentació de sol·licituds, el crèdit pressupostari amb les corresponents partides d'aplicació i designarà l'òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que preveu l'art. 4.2 de la NGRS. 2.4. L'Ajuntament farà pública aquesta convocatòria mitjançant la seva publicació i la d'aquestes Bases, formularis i resta de documentació necessària en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al seu lloc web, a més de publicar-se a qualsevol altre mitja que es consideri oportú per garantir-ne la màxima publicitat. Així mateix, s'inserirà referència de l'anunci en la Gaseta municipal. L’economia social i solidària (ESS) és el conjunt d’iniciatives socioeconòmiques de tota mena, formals o informals, individuals o col·lectives, que prioritzen la satisfacció de les necessitats dels seus membres i/o d’altres persones per sobre del lucre [...] així com la gestió democràtica i participativa i el compromís amb la comunitat”. Pag. 5 Pla D’Impuls Economia Social i Solidaria Ajuntament de Barcelona. (http://eldigital.barcelona.cat/wp-content/uploads/2016/11/plaAltresEconomies.pdf). Entre aquestes pràctiques i entitats podem trobar cooperatives, societats laborals, associacions, entitats del tercer sector així com iniciatives de economies comunitaries o col·laboratives procomú. Per més informació per conèixer aquest univers de pràctiques i projectes: L’economia social i solidària a Barcelona (2016)(http://eldigital.barcelona.cat/wp-content/uploads/2016/02/Informe-Economia-Social-i- Solid%C3%A0ria.pdf) i l’Informe Les Altres economies de la ciutat (http://www.barcelonactiva.cat/barcelonactiva/images/cat/Altres- economies-web_tcm101-46494.pdf) . Referències sobre el concepte ISD (DSI en anglès) a la http://digitalsocial.eu 2 Referències sobre el concepte ISD (DSI en anglès) a la http://digitalsocial.eu 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 2-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Tercera. RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s'indiquen tot seguit: - Les presents Bases. - La convocatòria específica que s'aprovi. - La normativa general de subvencions (NGRS) aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del dia 4 de gener de 2011. - Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS) i el seu Reglament, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada LGS. - Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals. - Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya. - Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local en tot allò considerat com a norma bàsica. - Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. - Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern. - Llei 17/2015, del 21 de juliol, de Igualtat Efectiva de Dones i Homes. Sense perjudici del que s'estableix als articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. L'atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja executada de l'activitat i té caràcter no devolutiu. Quarta. SOL·LICITANTS 4.1. Podran ser beneficiàries de les subvencions les persones físiques i jurídiques que presentin projectes que compleixin els objectius i requisits de la convocatòria i que estiguin emmarcats en aquestes bases, tals com i sense caràcter limitatiu, associacions, fundacions, micro i petites empreses, cooperatives o empresàries individuals. 4.2. També en podrà ser beneficiària l'agrupació de persones jurídiques, públiques o privades, d'acord amb allò que disposa l'art. 3.2 de la NGRS. Cinquena. REQUISITS DE LES SOL·LICITANTS 5.1. Els requisits exigibles a les persones físiques i jurídiques beneficiàries i que s'han d'acreditar degudament al llarg de tot el procediment, són els següents: - Estar legalment constituïdes i actives en el moment de l’atorgament. Les persones físiques hauran de presentar l’acta censal de la seva activitat econòmica o empresarial. - Que tinguin seu social, domicili o delegació al terme municipal de Barcelona. - Que, d'acord amb els seus estatuts o normes reguladores, tinguin objectius i finalitats coincidents amb l'objecte i finalitats d'aquestes subvencions. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 3-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica - Que hagin justificat en forma qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament, excepte en aquells casos en què encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació. - Que es trobin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i d’altre tipus amb l'Ajuntament i resta d'administracions i amb la Seguretat Social així com de les obligacions de reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament. - Que no hagin incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per poder participar en la convocatòria. 5.2. En el supòsit que es tracti d'una agrupació de persones jurídiques, públiques o privades, s'hauran de complir i acreditar les condicions següents: - Les entitats sòcies hauran de participar en la definició i execució del projecte de manera conjunta. En conseqüència, totes les entitats sòcies tindran la condició de beneficiàries. L'agrupació, però, haurà de designar una organització principal que actuarà com a representant únic davant l'Ajuntament. - Els compromisos d'execució assumits i l'import de la subvenció a aplicar per cadascuna de les entitats sòcies, s'hauran de fer constar expressament allà on s'indiqui a cada convocatòria. - L'organització designada com a representant de l'agrupació serà plenament responsable del projecte davant l'Ajuntament respecte al compliment de les obligacions establertes en aquestes Bases, sense perjudici de la responsabilitat de les altres entitats sòcies de l'agrupació, tot sent-li d'aplicació els requisits previstos al punt primer d'aquesta Base. - Si el projecte presentat rep finançament d'altres administracions publiques o està previst sol·licitar-lo o pendent de resolució, l'agrupació d'entitats haurà de ser sempre la mateixa, a totes les convocatòries i disposar de la mateixa estructura i de la mateixa organització principal que actua com a representant. - En cap cas podran formar part de l'agrupació les entitats que hagin rebut altres subvencions per a l'execució del mateix projecte i no ho facin constar expressament a la sol·licitud. Sisena. REQUISITS DELS PROJECTES Els projectes susceptibles d'obtenir una subvenció han de complir els requisits següents: - Tenir objectius i finalitats coincidents amb els que s'estableixen a la convocatòria i a aquestes Bases. - Que les activitats o els serveis que proposen complementin, aportin o millorin les actuacions municipals en les matèries que s’apunten a les Bases i a la convocatòria. - Que les activitats es portin a terme (producció o distribució) en el terme municipal de Barcelona. - Que els Projectes subvencionats fomentin activitats d’interès públic o social i que siguin gratuïtes per a les persones participants o que en cap cas el preu suposi un obstacle per a la seva participació, buscant altres formes d’accés per a persones amb dificultats econòmiques (beques, per exemple). En el cas que hi hagi algun tipus de lucre, haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades. - Que els Projectes subvencionats s'iniciïn dins de l'any objecte de la convocatòria. A la convocatòria s’especificarà la durada dels projectes subvencionats. - Que els Projectes o activitats especifiquin els canals d’accés i selecció dels i les persones participants, garantint la igualtat d’oportunitats. - Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista i incorporin la perspectiva de gènere en les propostes. - Que els salaris percebuts per les persones contractades en el marc del projecte subvencionat no siguin inferiors al salari de 1.088,56€ bruts mensuals (13.062,72€ bruts en còmput anual) en el cas de jornades completes o a la part proporcional en el cas de jornades parcials. Així mateix, en el cas dels projectes d’entre 6 i 12 mesos de durada, les persones que estiguin vinculades íntegrament i a jornada completa al projecte hauran de ser contractades durant 6 mesos com a mínim. Les modalitats de projecte quedaran explicitades en la convocatòria corresponent. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 4-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Els projectes presentats en totes les modalitats hauran de localitzar la seva intervenció en qualsevol barri/s o districte/s de la ciutat. La convocatòria podrà especificar criteris en relació a prioritats i equilibris territorials, si s’escau. Setena. COMPATIBILITATS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats. Tanmateix, l'import d'aquestes subvencions, conjuntament amb els ingressos a obtenir i recursos propis a destinar a l'activitat, no podrà superar el cost total del Projecte a desenvolupar. Si se supera aquest cost, s'exigirà la devolució de l'excés en la part proporcional o l'ampliació de l'activitat o Projecte subvencionat. També seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. L'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix Projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases. No se subvencionaran projectes que hagin obtingut una subvenció en l’edició dels anys anteriors de la convocatòria d’impuls socioeconòmic del territori, a excepció dels casos següents: - Que el projecte presentat a la convocatòria en curs incorpori innovacions substancials en relació al subvencionat en la o les darreres convocatòries. En aquest cas, caldrà indicar en la descripció del projecte quines són les innovacions substancials. - Que el projecte presentat a la convocatòria en curs sigui una evolució de l’anterior finançat. En aquest cas, caldrà justificar en la descripció del projecte de quina manera ha evolucionat. - Que el projecte incorpori mesures per garantir la seva sostenibilitat un cop exhaurida la subvenció. En cap cas se subvencionarà un mateix projecte en més de tres convocatòries (seguides o no). Vuitena. SOL·LICITUD I DOCUMENTACIO QUE CAL PRESENTAR 8.1. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades per aquestes Bases s'han de formular i presentar pel mitja i la forma que s'indiqui a la convocatòria. Tant la sol·licitud com la resta de documentació s'emplenaran per mitjans informàtics. No serà tinguda en compte cap documentació lliurada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per a annexar a un procediment ja iniciat. 8.2. Les entitats sol·licitants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, el formulari de Projecte corresponent, d'acord amb els models establerts a la convocatòria. Han de respectar estrictament el format del formulari, completant tots els seus apartats, seguint-ne les instruccions proposades i l'ordre de numeració de les pàgines. La convocatòria podrà establir la presentació de documentació obligatòria addicional en el moment i la forma que s'hi determini. 8.3. No s'hauran de lliurar els documents establerts com a obligatoris si ja es troben en poder de l'Ajuntament, sempre que es faci constar, en el model de declaració establert a tal efecte d'acord amb allò que disposa l'art. 7.4 de la NGRS. En el supòsit que l'òrgan instructor es trobés amb la impossibilitat material d'obtenir aquesta documentació, la podrà requerir posteriorment a l'entitat sol·licitant. No es podrà substituir la documentació obligatòria per aquesta declaració si la documentació ha caducat o ha sofert modificacions. Els documents bàsics per concórrer a la convocatòria regulada per aquestes bases s'han de presentar mitjançant els impresos establerts i han d'estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o física o per la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. Es poden presentar tant en català com en castellà. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 5-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica En cas de resultar beneficiària, es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre i quan no consti en els registres de l'Ajuntament o de les seves entitats municipals. Novena. ADMISSIÓ I VALORACIÓ DE SOL·LICITUDS 9.1. Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s'ajusten als requisits respecte a la sol·licitant i al Projecte presentat. Si en el moment de la presentació de la sol·licitud no s'ha aportat el formulari de Projecte específic per al qual es demana subvenció serà directament exclosa, sense perjudici del que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el sentit de completar Projectes no desenvolupats. Si en aquest mateix moment no s'ha aportat algun dels documents exigits i no es troben en poder de l'Ajuntament de Barcelona, es podran presentar fins que finalitzi el període de presentació de sol·licituds; un cop exhaurit aquest termini, s'atorgarà un període màxim i improrrogable de 10 dies hàbils per a esmenar la documentació requerida. Aquesta documentació s'haurà de presentar pel mitjà i la forma que s'indiqui a la convocatòria. Finalitzat aquest període no s'admetrà cap document i la sol·licitud serà directament exclosa, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 indicat. 9.2. Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el Projecte d'acord amb els criteris establerts a les bases i a la convocatòria, per tal que la Comissió de Valoració emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional. Desena. CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l'estat de previsió de despeses de l'exercici corresponent i s’especificarà a la mateixa convocatòria. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions i en el transcurs de l'exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l'estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l'import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre'n d'altres que, a causa de les disponibilitats pressupostàries, haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s'hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d'aquestes bases i que això consti en la proposta de la Comissió de valoració. En el cas que s’establís un crèdit disponible exclusivament per una modalitat o tipologia de projectes, aquest s’especificarà en la corresponent convocatòria. Onzena. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES 11.1. La quantia de la subvenció màxima que s'atorgarà per Projecte es determinarà a la convocatòria corresponent d’acord amb aquestes Bases. En cap cas sobrepassarà l'import sol·licitat. En el cas que la sol·licitud presentada el sobrepassi, es considerarà com a import sol·licitat el màxim de l'establert a la convocatòria. El percentatge subvencionat per part de l’administració municipal així com el percentatge a aportar per la persona física o jurídica s’establirà a la convocatòria corresponent. 11.2. Cada persona física o jurídica podrà presentar a la convocatòria un número il·limitat de projectes, però com a màxim es podrà atorgar la subvenció d’un projecte per a cada modalitat si la convocatòria de l’any en curs no estableix el contrari. Ara bé, una persona física o jurídica podrà ser beneficiària d’un altre projecte subvencionat de la mateixa modalitat en tant que membre d’una agrupació. Les convocatòries respectives podran establir incompatibilitats en la presentació de projectes. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 6-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica 11.3. Per a ser considerades subvencionables a efectes de la convocatòria, les despeses/costos hauran de: - Ser necessaris per a l'execució del Projecte, estar previstos en la descripció dels costos imputables a cada partida i atendre els principis de bona gestió financera, en particular de rendibilitat i eficàcia. - Estar vinculats clarament a les activitats previstes al Projecte. - Estar previstes per a ser abonades durant el període d'execució del Projecte. 11.4. La subvenció podrà cobrir costos directes i indirectes. No obstant això, la imputació dels costos indirectes no podrà excedir d'un 10% del total de la subvenció atorgada especificat a la convocatòria per l'Ajuntament. A aquests efectes, s'entendrà per costos indirectes aquells que son propis del funcionament regular tant de l'entitat i s'hauran d'imputar durant el període d'execució. 11.5. Són costos directes aquells que es troben directament vinculats a l'execució del Projecte i que fan possible la consecució dels objectius i de les finalitats que fonamenten l'atorgament de la subvenció. Es consideren costos directes les despeses següents, en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del Projecte, activitat o servei, sempre que la convocatòria no indiqui el contrari: - Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la beneficiària. - Arrendament de béns immobles i béns mobles. - Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. - Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria, connexió a Internet. - Material fungible d'oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d'oficina. - Assegurances. - Material tècnic o de producció fungible necessari per el desenvolupament de l'activitat. - Serveis realitzats per altres empreses com, sense caràcter limitatiu, neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament del Projecte i auditoria per a la justificació. - Dietes de personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament manutenció). - Beques per a persones amb dificultats econòmiques destinatàries dels projectes, sempre que s’aporti en el moment de la justificació document de transferència bancària que demostri el cobrament per part de la persona destinatària, a més de la documentació relativa a la beca. - Amb caràcter excepcional, els empresaris individuals que no tinguin treballadors en plantilla podran acreditar els seus treballs mitjançant una declaració responsable acompanyada de les diferents declaracions trimestrals de IRPF (model 130) de l’exercici corresponent a la convocatòria. El preu/hora imputat al projecte subvencionat no podrà superar la quantitat resultant de dividir els rendiments anuals nets de l’empresari individual per 1800 hores. - Ajuts al transport per als participants dels projectes en cas que sigui necessari de manera justificada. - Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària. - Estocs o qualsevol altre actiu circulant imprescindible pel desenvolupament de del projecte (el percentatge màxim subvencionable per aquest concepte, juntament amb els dos següents, serà el 50% del cost total del projecte). - Béns d’equipament (maquinària o similar) destinats a produir béns de consum o d’inversió que es van desgastant en el procés productiu en un període de temps dilatat, sempre i quan siguin imprescindibles per l’assoliment dels objectius del projecte (el percentatge màxim subvencionable per aquest concepte, juntament amb l’anterior i posterior, serà el 50% del cost total del projecte). - Obres menors de rehabilitació en els immobles utilitzats en el projecte, sempre i quan tinguin per objectiu l’adequació o la millora dels locals necessaris pel desenvolupament del projecte (el percentatge màxim subvencionable per aquest concepte, juntament amb els dos anteriors, serà el 50% del cost total del projecte). - Despeses d'amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d'inversió en els immobles utilitzats durant l'execució del Projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d'amortització estarà subjecte a les condicions següents: • Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. • Que l'amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. • Que el cost es refereixi al període subvencionable 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 7-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Quan l’import de la despesa subvencionable excedeixi la quantitat de 30.000 euros en el supòsit de cost per execució d’obra o de 12.000 euros en el supòsit de subministrament de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, la beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o l’entrega del bé; llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixin en el mercat suficient nombre d’entitats que ho subministren o prestin o quan la despesa s’hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. 11.6. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. - Les despeses realitzades en data anterior o posterior a l'inici i finalització del Projecte respectivament. - Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria de l’any corresponent si s’escau. Dotzena. CRITERIS DE VALORACIÓ Per a la valoració tècnica es tindrà en compte l'adequació del projecte a uns criteris de valoració generals i a uns criteris de valoració específics. La valoració final que s'atorgarà al Projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s'especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells Projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. Els criteris de valoració generals seran els mateixos per totes les modalitats i tindran en compte aspectes generals aplicables a qualsevol projecte presentat. Els criteris de valoració específics ho seran de cadascuna de les modalitats establertes a la convocatòria. Per tant, la convocatòria enunciarà les modalitats i les tipologies d’accions que d’ella se’n deriven així com els criteris específics que es tindran en compte per cadascuna d’elles. Tretzena. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l'aprovació i publicació d’aquestes Bases i de la convocatòria corresponent i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d'edictes electrònic i al web municipal. A la convocatòria es determinarà el lloc i el termini per presentar les sol·licituds i serà efectiu a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. Un cop publicada la convocatòria, les interessats/des hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s'hi estableixi. Les convocatòries, llevat que s'estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: 13.1. Resolució provisional: la competència per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 8-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, d'acord amb el que s'indiqui en la publicació d'atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar la documentació pertinent. En el cas que no la presentin, no s'atorgarà la subvenció. 13.2. Tràmit d'al·legacions: la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisional obre el tràmit d'audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l'endemà de la seva publicació. El fet que les sol·licitants interessades no presentin al·legacions en el termini del tràmit d'audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s'hagi indicat en la publicació d'atorgament provisional. 13.3. La reformulació de les sol·licituds: en cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud i sempre que això afecti l'execució del Projecte, cal presentar la reformulació del Projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. Les eventuals reformulacions s’hauran de presentar dins de l’any natural corresponent a la convocatòria. En cas de no presentar- se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del Projecte. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica o física beneficiària proposada davant l'Administració. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l'activitat proposada per la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. 13.4. Resolució definitiva: una vegada finalitzat el termini del tràmit d'audiència i examinades les al·legacions que es presentin, es dictarà la resolució definitiva. La competència per a l'estimació i/o desestimació d'al·legacions i per a l'atorgament i/o denegació definitius, correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria, a proposta de l'òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa. Les interessades podran interposar-hi recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 13.5. Notificació: la notificació de les resolucions provisionals i definitives s'efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableixen els articles 44 i 45 de la La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d'edictes electrònic. Sense perjudici del que s'ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva. 13.6. Termini del procediment: el termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d'aquest termini, legitima les interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 9-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica 13.7. Pagament: la competència per a la disposició i l'obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona, d’acord amb el previst a la convocatòria. S’abonarà el 100% dels imports adjudicats per a cada projecte després de la resolució definitiva de la convocatòria. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. Es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica o física beneficiària i sota la seva responsabilitat. Catorzena. COMISSIÓ DE VALORACIÓ Com a òrgan col·legiat, la Comissió de Valoració elevarà l'informe per a la proposta de resolució provisional. La composició de la Comissió serà l’establerta per la convocatòria i estarà relacionada amb les modalitats allí explicitades. Aquesta Comissió podrà consultar a altres interlocutors i informadors vinculats als territoris, com per exemple les Direccions de Serveis a les Persones i al Territori i Direcció General de Comerç per a la valoració dels projectes presentats. Quinzena. OBLIGACIONS DE LES BENEFICIÀRIES - Fer l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. - Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. - Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social. - Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. - Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l'atorgament i durant el període d'execució del Projecte (presentant la deguda reformulació del Projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l'activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent). - Justificar l'activitat realitzada i l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. - Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Ajuntament. - Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control. - Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. - Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i les seves entitats municipals o d'altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. - Fer constar en tots materials de difusió i publicitat del projecte subvencionat la frase: Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i incloure el logotip de Barcelona Activa en la versió que incorpora la llima de l’Ajuntament de Barcelona. El detall de les indicacions al respecte s’oferirà a la Guia d’Execució de projectes que es facilitarà amb posterioritat a la resolució definitiva. - Declarar quin règim d’IVA li és aplicable. - Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i en el moment que es determini, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. - Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat Efectiva de Dones i Homes. - Cedir a l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM les dades de les persones físiques i/o jurídiques destinatàries dels projectes subvencionats, amb les finalitats de: 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 10-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica a) verificació i comprovació que els projectes s’han realitzat en els termes expressats en el document explicatiu del projecte; b) la millora de la coordinació i la complementarietat de les polítiques públiques que realitza l’Ajuntament de Barcelona en relació als serveis oferts per altres ens a la ciutat i c) incrementar la qualitat dels serveis oferts per l’Ajuntament a través de la millora del disseny de les polítiques públiques. A aquests efectes, la beneficiària haurà d’aportar document signat per les persones físiques destinatàries dels projectes amb el seu consentiment exprés per a la cessió de les seves dades a l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM per a les finalitats indicades. Les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa. L'Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries. La beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. Setzena. JUSTIFICACIÓ I CONTROL La justificació de l'activitat subvencionada en relació a projectes que rebin una subvenció per un import inferior a 20.000,00€ es farà mitjançant un compte justificatiu simplificat, que constarà de: - Memòria tècnica d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. - Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el Projecte presentat i les desviacions sofertes. o Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. o Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l' import i la procedència. o Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 12.000€ en el cas de subministrament de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, o de 30.000€ pel supòsit d’execució d’una obra així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. o Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al Projecte. La justificació de l'activitat subvencionada en relació a projectes que rebin una subvenció per un import igual o superior a 20.000,00€ es farà mitjançant l’aportació per part de la beneficiària d’informe d’auditoria, que constarà de Memòria d’actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, d’acord amb allò previst a l’article 10.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. L’informe d’auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l’Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d’actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L’auditoria ha de ser realitzada per un/a auditor/a de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC) depenent de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes i adscrit al Ministeri corresponent de l’Administració de l’Estat. La presentació de l’auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la beneficiària del manteniment del suport documental d’acord amb els terminis establerts per la llei. L’Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l’auditoria d’acord amb el que s’estableix a la Normativa esmentada. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 11-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica La despesa dels serveis d’auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 1.500€. En qualsevol de les dues maneres de presentar la justificació: La beneficiària de la subvenció haurà d'aportar la justificació de l'activitat subvencionada a qualsevol de les oficines del registre general que es relacionin a la convocatòria i en un termini no superior a dos mesos a comptar des de la data de finalització de l'activitat. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. L’Ajuntament de Barcelona té la facultat de comprovar en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de totes les accions i actuacions del Projecte així com l’execució del pressupost i el destí de les quantitats atorgades en relació a la seva finalitat i, per aquesta raó, l’Ajuntament tindrà en tot moment accés lliure a la comptabilitat de la beneficiària i aquesta haurà d’aportar tota la documentació que li sigui requerida. Les beneficiàries podran ser requerides per a la revisió i, en aquest cas, hauran de presentar els justificants originals de la despesa. Aquests justificants hauran de ser factures o documents de valor probatori equivalent. Les factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals. Aquests documents es diligenciaran fent constar "Aquest document s'ha utilitzat per justificar una subvenció atorgada per l'Ajuntament de Barcelona; si la persona jurídica o física beneficiaria sol·licita la devolució d'aquests documents originals i diligenciats, se substituiran per fotocòpies compulsades. En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el percentatge de l'import subvencionat que s'indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o física que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, s'acompanyaran dels corresponents TC1 i TC2 o document equivalent substitutiu de la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de declaració de l’IRPF. Dissetena. REINTEGRAMENT Sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l'Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents: - De l'obligació de justificació. - De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. - De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d'altres de considerades per a l'atorgament de la subvenció. - De les condicions imposades a les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - De les condicions imposades a les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. - També constituirà motiu de reintegrament: • La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal gestor de la subvenció. • La superació del percentatge fixat en la convocatòria en relació amb el cost efectiu. Per a fer efectiu aquests imports i en el seu cas els corresponents interessos de demora, a manca del seu reintegrament voluntari per part de l'interessat es procedirà per la via de constrenyiment. 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 12-13 https://bop.diba.cat A Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Divuitena. APLICACIÓ D’AQUESTES BASES Aquesta normativa serà d'aplicació per a les convocatòries de sol·licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar, com a mínim, els punts següents: - Definició de l'objecte de la subvenció. - Concreció de programes prioritaris (modalitats). - Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n'acrediti el compliment. - Criteris de valoració dels projectes o activitats. - Termini de presentació de les sol·licituds. - Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius. - El crèdit i les posicions pressupostaries destinades a la convocatòria. - Quantitat màxima a sol·licitar i/o subvencionar. - Models de justificacions. La convocatòria haurà de ser aprovada per l’òrgan competent i es publicarà en el BOPB i el web municipal. Angel Pascual Oliva Secretari Delegat Barcelona, 16 de gener del 2020 13 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 21-1-2020 CVE 2020001478 Pàg. 13-13 https://bop.diba.cat A