COMISSIÓ PERMANENT EXTRAORDINÀRIA. Acta de la sessió del 30 de maig del 2012 Sota la presidència del Sr.Joaquim Forn, Primer Tinent d’ Alcalde s’inicia la sessió a les 19:10 hores, a la Sala Lluís Companys de l’Ajuntament de Barcelona. Assistents Sr. Alejandro Goñi, president de PIMEC-Comerç i vicepresident segon del Consell de Ciutat; Sr. Enric Estrenjer, de l’apartat de Persones d’Especial Rellevància Ciutadana; Sr. Carles Aledo, de l’apartat de Persones del Registre Ciutadà; Sra. Victòria Miquel, en nom del Consell d’Associacions de Barcelona; Sra. Elisenda Rius, de l’apartat de Persones d’Especial Rellevància Ciutadana; Sra. Glòria Martín del Partit Popular de Catalunya (PPC) Sr. Guillem Espriu, en representació del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC); Sr Enric Canet, en representació de Casal dels Infants per l’ acció social als barris; Sr. Jordi Gras, representant del Consell Ciutadà de Sant Martí; Sra. Eulàlia Perarnau, en nom del Secretariat d’Entitats Sants, Hostafrancs i la Bordeta; Sr. Joaquim Mestre, en representació del Grup d'Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa (ICV- EUiA), el Sr. Eduard Thió, en nom del grup Unitat per Barcelona; Sr Carles Agustí en nom del Partit de Convergència i Unió. També assisteix el senyor Jordi Casas, Secretari General de l’ Ajuntament. Assistits per la Sra. Berta Clemente, secretària del Consell de Ciutat, i pel Sr. Orland Blasco, tècnic del Consell de Ciutat. S’excusen Sra. Yolanda Español, en nom de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC); Sr. Jordi Portabella, en nom del Grup Municipal d’Unitat per Barcelona (UpB); Sr. Antonio Navarro, en representació del Consell Assessor de la Gent 1 Gran; Sra. Roser Vallhonesta, en nom de la coordinadora d’ entitats d’ Horta; Sr Pau Gonzàlez, Vice-president primer del Consell en nom del Consell de la Joventut de Barcelona i el Sr. Emilio Ruiz, en representació del registre Ciutadà ORDRE DEL DIA 1. La moció de recolzament a la ILP de la regulació de la dació en pagament presentada al Plenari del Consell de Ciutat del passat dia 8 de maig . La Secretària del Consell explica que la permanent s’havia desconvocat i ens havíem emplaçat al mes de juny però en veure la necessitat de tractar aquest tema per tal que pogués anar a plenari el mes de juny s’ha tornat a convocar i demana disculpes pels problemes que això hagi pogut ocasionar. Afegeix que l’acta de la permanent del més d’abril s’aprovarà el mes de juny juntament amb la de la sessió del dia 30 de maig. Informa que avui està present el Secretari general, Sr Jordi Casas, de l’Ajuntament per explicar el seu informe. A les carpetes els assistents tenen a banda de l’acta l’informe del secretari i la moció aprovada a plenari. El Sr. Joaquim Forn informa que donat que volia explicar a la permanent com es vehicularia la seva moció avui ens acompanya el Secretari general, senyor Jordi Casas que ens explicarà com es pot vehicular. El Sr. Jordi Cases. Procedeix a explicar el seu informe: Davant una situació nova, el Primer Tinent d’Alcalde li va demanar un informe de com vehicular el innegable dret del Consell de Ciutat regulat per la Carta Municipal en l’article 36, donat que el dret està totalment clar, però no ho estava el procediment, ja que mai s’havia plantejat el cas. La carta municipal està aprovada pel Parlament de Catalunya i és de l’ any 1998 i el Reglament Orgànic Municipal és del 2001, reformat el 2003. Ens trobem davant d’un cas en què el dret està reconegut però la norma no recull com executar-ho. Tot i que vol deixar clar que el fet que el ROM no ho reculli no vol dir que no és pugui exercir el dret. També cal partir de la premissa que el Consell de Ciutat és un òrgan consultiu. L’ ordre del dia del Plenari està reglat pel ROM i el podem dividir en les següents parts: 2 Una primera part informativa: ( despatx d’ofici, Mesures de Govern, Informes...) Una segona part decisòria o executiva: Apartat on s’informa de l’acció de govern i on cada tema tractat comporta un expedient obert. Una tercera part d’impuls i control: En aquesta part els partits polítics presenten proposicions, precs i preguntes... Una quarta part de Declaracions Institucionals. En aquest apartat es presenten declaracions polític institucionals, perquè una declaració pugui ser presentada en el plenari cal que tingui el suport de les 2/3 parts dels Regidors. L’informe també avisa d’un risc i és el de instrumentalitzar el Consell. La recomanació és que es pugui encabir com a Declaració Institucional, ja que encaixa perfectament, tracta una temàtica d’ interès ciutadà, fa referències a aspectes que no són competència municipal, També cal arreglar el redactat ja que hi has aspectes tècnics que no cal que vinguin recollits a la Declaració. Torn obert de paraules . El Sr. Guillem Espriu. Creu que és positiu portar el debat en aquest espai. Vol recordar que en les declaracions els grups no es posicionen i que cal 2/3 parts per tal de poder dur- ho a plenari, creu que cal cercar un model estable que a tots i totes convingui per tal que cada cop que es doni el cas no s’hagi de fer una permanent per valorar el què sinó que tinguem acordat un protocol, un mecanisme. El Sr. Joaquim Mestre afirma pel seu grup les declaracions institucionals tenen limitacions, la primera que cal 27 Regidors li donin suport per tal que s’incorpori a l’ ordre del dia del plenari, la segona que sinó estàs d’ acord només tens un minut per dir perquè i la tercera que no es vota. Creu que el ROM ho hauria de recollir de manera estable per tal d’ actuar ja d’ofici. Tot i així per aquest plenari i de cara al juny està d’acord en què vagi com a Declaració Institucional. 3 La Sra. Victòria Miquel. Explica que si la moció ha motivat que tinguem aquest debat, ja li sembla útil només per això, tot i això diu que no és una ILP com ha vist a la pàgina 4 de l’informe. En aquest punt el Sr. Joaquim Forn i el Sr. Jordi Cases expliquen que donat que no es va tenir cap informació abans del plenari i que a la permanent anterior no es va donar, van haver de començar a fer l’informe sense cap informació i que de fet a la permanent es va parlar de ILP. El Sr. Eduard Thió diu que aprofitant el procés obert de revisió de les normes de Participació es podria recollir l’ esmena de com fer el procediment. El Sr. Enric Canet també diu que aprofitant que estem fent el nostre Reglament podem recollir com fer-ho, el procediment. La Sra. Elisenda Rius i el Sr Jordi Gros diuen que estan d’ acord en trobar un procediment per quan torni a passar el mateix. La sessió finalitza a les 20:00. ACORDS Fer el text segons les indicacions del Secretari General i enviar-ho a les entitats proponents. Treballar un procediment per quan torni a donar-se la situació. Recollir el procediment al Reglament del Consell de Ciutat de com una demanda s’incorpora a l’ ordre del dia del Plenari del Consell de ciutat. Intentar reservar llocs a la tribuna del saló de la Reina Regent per que alguns membres puguin assistir. Certifica la secretària del Consell de ciutat: Berta Clemente 4