COMISSIÓ PERMANENT Acta de la sessió del 19 de gener del 2011 Sota la presidència de l’Ima. Sra. IMMACULADA MORALEDA, presidenta de la Comissió Permanent del Consell de Ciutat, s’inicia la sessió a les 19.10 hores, a la Sala Lluís Companys de l’Ajuntament de Barcelona. Assistents Sra. MARTA COTS, representant del CJB i vicepresidenta del Consell de Ciutat; Sra. PILAR DÍAZ, representant del Consell Rector de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMD); Sr. MIKI ARAGON, representant del Consell d’Associacions de Barcelona (CAB); Sr. ENRIC ESTRENJER, de l’apartat de Persones d’Especial Rellevància Ciutadana; Sr. EMILIO RUÍZ, de l’apartat de Persones del Registre Ciutadà; Sr. CARLOS ALEDO, de l’apartat de Persones del Registre Ciutadà; Sr. JORDI GRAS, representant del Consell Ciutadà del Districte de Sant Martí; Sra. MUNTSA VILLANUEVA, de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC); Sra. ESTER CAPELLA, representant del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC); Sr. Antonio NAVARRO, en representació del Consell Assessor de la Gent Gran; Sra. Gloria MARTIN, en representació del Grup Municipal del Partit Popular (PP); Isabel RIBAS, en representació DEL Grup Municipal d’Iniciativa verds - Esquerra Unida i Alternativa (IV -EUA) i Sr. Joaquim FORN en representació del Grup Municipal de Convergència i Unió (CiU). S’excusen Sra. Eulàlia Perarnau, Alejandro Goñi i Sr. Enric Canet. Assistits per la Sra. María José Calvo, secretària del Consell de Ciutat. ORDRE DEL DIA 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior de 14 de desembre de 2010. 2. Proposta de Pla de treball per al primer trimestre de 2011. 3. Valoració del plenari extraordinari sobre l’estat de la ciutat. 4. Incorporacions pendents, noves i substitucions. 5. Altres assumptes. 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior de 14 de desembre de 2010 S’aprova l’acta sense esmenes. 2. Proposta de Pla de treball per al primer trimestre de 2011 La Sra. Inmaculada Moraleda informa de la constitució de la Comissió de Seguiment de PAM, prevista per a la primera setmana de febrer, una vegada rebuda la documentació a treballar; s’adjunta la llista de les persones que formaran part d’aquesta comissió La Sra. Elisenda Rius pregunta quines són les fitxes de les top 100. La Sra. María José Calvo explica que aquestes són les mesures estratègiques i que, si d’algun aspecte es vol alguna explicació més, es podrà demanar. La Sra. Inmaculada Moraleda comenta que aviat es podrà fer la constitució de la Comissió del Pla d’Usos de Montjuïc, i que abans de la constitució l’arquitecte redactor del Pla ho explicarà a la Permanent. També especifica que la comissió podrà treballar amb tranquil·litat i presentar-ho al plenari del Consell de Ciutat abans de l’aprovació provisional. La Sra. Calvo també informa de la marxa de l’Estudi de traçabilitat de les recomanacions del Consell que està en marxa i es preveu finalitzar a mitjans de març per presentar-ho a l’últim plenari del Consell a principis d’abril, abans de les eleccions, juntament amb el dictamen sobre el grau d’acompliment del PAM i sobre el document del Pacte dels usos del temps 3. Valoració del Plenari extraordinari sobre l’estat de la ciutat La Sra. Inmaculada Moraleda explica que la sessió del plenari li va semblar interessant. La Sra. Marta Cots, encara que no va assistir-hi, sí que ha parlat amb el Pau González, la persona que la va substituir, i valora positivament que les persones que van parlar fossin propositives. La Sra. Pilar Diaz valora positivament la sessió, tot i que algunes intervencions li van semblar massa llargues. La Sra. Roser Vallhonesta diu que aquesta vegada li va agradar molt més que l’any anterior, les intervencions van ser molt mes elaborades i es va notar cert aprenentatge de tothom. També li va semblar bé que l’alcalde no contestés a cada intervenció. El Sr. Antoni Navarro coincideixi amb la Sra. Roser Vallhonesta; molta gent portava escrita la intervenció i prèviament havia mirat de cenyir-se al temps establert de 3 minuts, i que caldria recordar el temps de les intervencions abans de les sessions. El Sr. Jordi Gras coincideix amb les opinions que s’han expressat, creu que potser caldria continua insistint per acotar el temps. Fa referència a l’escrit en què manifesta la seva opinió que ha enviat el Sr. Enric Canet per correu electrònic a tots els membres, i a algunes intervencions, poques, que no se sabia molt bé què volien dir o explicar. Considera millor que, com aquesta vegada, l’alcalde no respongui a cada intervenció. El Sr. Enric Estrenjer valora que 30 intervencions en 98 minuts significa que part de la gent va consumir menys temps del que tenia i així es va compensar els que van utilitzar més temps del previst. La Sra. Ester Capella diu que es nota les persones que estan habituades a intervenir en òrgans de participació, que aquest aprenentatge es reflecteix en les intervencions, i també que la gent que ve poc hi està menys acostumada i pot fer unes intervencions més genèriques. El Sr. Miki Aragon manifesta que estaria bé que, a posteriori, des d’Alcaldia es tingués la deferència de contestar les preguntes fetes a la sessió plenària. El Sr. Carlos Aledo diu que la conclusió de les intervencions que s’han fet, és que aquest any s’ha millorat. El Sr. Enric Estrenjer proposa demanar prèviament el guió de cada intervenció La Sra. Ester capella no comparteix aquesta proposta, ja que semblaria que es vol controlar les intervencions. La Sra. Pilar Diaz diu que tothom ha de poder fer intervencions, però que han de ser curtes. La Sra. Inmaculada Moraleda manifesta que l’objectiu d’aquesta sessió és que l’alcalde escolti; ell ja parla en la conferència de l’estat de la ciutat que fa pocs dies després. Els assistents comenten la conferència de l’alcalde i valoren que el moderador de l’acte no va estar gaire encertat. S’acorda enviar a les persones membres del Plenari la valoració de la sessió sobre l’estat de la ciutat i les recomanacions per a properes sessions. 4. Incorporacions pendents, noves i substitucions La Sra. María José Calvo explica les propostes per cobrir les cinc places de persones d’especial rellevància pendents d’anomenar. - Ignasi Paradoy (Medalla d’Honor de Barcelona) - Jordi Porta (president Centre UNESCO de Catalunya) - Josep Maria Andreu (president CADCI) - Rafael Manzaneras (director general d’ ICAM) 5. Altres assumptes La Sra. Pilar Diaz anuncia que el Consell Rector de l’IMD entra en període electoral i que, per aquest motiu, assistirà en funcions a la Permanent o al Plenari fins que s’anomeni la persona que la substituirà. La Sra. Marta Cots també anuncia la seva marxa, ja que el 12 de març es celebra l’assemblea per escollir el nou president, i que hi continuarà assistint fins que s’anomeni la persona que la substituirà. El Sr. Miki Aragon informa de la sessió del 2n Congrés d’Associacions que es va fer amb consells sectorials i territorials el passat 13 de gener. El Sr. Jordi Gras demana si s’ha fet alguna actuació relacionada amb el que es va acordar en la passada permanent sobre la inclusió d’algun article al Barcelona Informació sobre el Consell de Ciutat. La Sra. Inmaculada Moraleda es responsabilitza de buscar un espai perquè surti al Barcelona Informació. La Sra. Roser Vallhonesta expressa que s’ha sentit malament perquè ha fallat en diverses reunions, i diu que, si es creu necessari, deixaria la Permanent. La Sra. Inmaculada Moraleda i els membres de la Comissió Permanent demanen que continuï; tothom és conscient que a vegades les diverses obligacions que poden comportar altres representacions al districte fan entendre algunes absències que s’hagin pogut produir. No havent-hi més temes a tractar, la presidenta recorda que les properes sessions de la Permanent seran els dies 9 de febrer i 16 de març, i dóna per finalitzada la sessió a les 20 hores i 20 minuts. Certifica la sessió la secretària delegada del Consell de Ciutat