Consell de Ciutat La Rambla 130, Principal 08002 Barcelona Telèfon 93 256 37 09 Fax 93 302 04 37 E-mail: conselldeciutat@mail.bcn.es Web: www.bcn.es/conselldeciutat COMISSIÓ PERMANENT DEL CONSELL DE CIUTAT Resum de la sessió de 28 d’abril de 2008 Assistència: Ramon Nicolau i Nos, comissionat de Participació Ciutadana, Núria Galan, vicepresidenta primera, Alejandro Goñi Febrer, vice-president segon. Maite Fandos i Ester Capella en representació dels partits polítics. Antoni Navarro Monteys, David Prujà, Roser Vallhonesta, Jordi Gras, Assumpció Vilà, Eulàlia Perarnau, Enric Estrenjer i Elisenda Rius. Mª José Calvo, Secretaria del Consell de Ciutat i Orland Blasco com a tècnic del Consell Persones invitades: Ramón Vilà i Andreu Agustín, com a responsables tècnics del Pla d’equipaments Excusen l’assistència: Carles Martí i Jufresa, primer tinent d’alcalde, Ricard Gomà segon tinent d’alcalde, Miguel Angel Fraile, Eulàlia Perarnau i Rosa Gil. Sessió realitzada a la sala Lluís Companys, de 18:30 a 21.00 h. Ordre del dia: 1.- Aprovació de l'acta de la sessió anterior 2.- Pla d’Equipaments: 3a. Fase, Escenaris de futur 3.- Informe de l’estat de la qüestió PAM 2007-20011 4.- Comissió de treball pla estratègic CC 2008-2011 5.- Pla de Comunicació del Consell de Ciutat 6.- Varis 1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior S’aprova l’acta de la sessió anterior. 2. Pla d’equipaments: 3a. Fase, Escenaris de futur Ramon Vilà i Andreu Agustin expliquen que el plantejament d’equipaments barri a barri tenint en compte la tipologia d’equipaments i els criteris de repartiment. Es situen les tres fases del pla: coneixement, Elements d’Anàlisi i Escenaris de futur, aquestes fases donen resposta als objectius que hauran de permetre assolir amb èxit la planificació futura dels equipaments de la ciutat que serien: Identificar , ordenar i descriure la situació actual dels equipaments i les seves tipologies. Acta Comissió Permanent de 28/04/2008 - Pàgina 1 de 4 Consell de Ciutat La Rambla 130, Principal 08002 Barcelona Telèfon 93 256 37 09 Fax 93 302 04 37 E-mail: conselldeciutat@mail.bcn.es Web: www.bcn.es/conselldeciutat Analitzar la realitat actual a la ciutat i al seu entorn territorial més immediat (barri) establint estàndards i paràmetres per detectar dèficits. Identificar variables de futur partint de la situació actual Definir criteris per la presa de decisions en el planejament futur dels equipaments. Plantejar escenaris de futur. Ramon Vilà explica que en aquests moments ens situem a la 3a. Fase del procés, un cop realitzades i acordades les dues fases anteriors amb la FAVB, es parteix dels plans d’equipaments vigents que caldrà revisar i es treballarà amb l’horitzó de tres mandats (fins 2019). En aquests moments s’està treballant en un aplicatiu informàtic amb l’IMI, que permeti canviar i adaptar la mapificació dels equipaments en cada moment a la realitat. Nuria Galan demana més informació sobre els equipaments i disposar de la informació que es vagi generant. El Comissionat, Ramón Nicolau, intentarà donar la informació disponible i anar informant dels diferents plans sectorials d’equipaments que es vagin aprovant amb els tècnics responsables, una mateixa persona serà difícil que pugui informar de tot el procés d’equipaments. Maite Fandos, demana quan hi haurà la planificació general, ara hi ha 44 subplans, dels quals 20 no plantegen canvis, molts no es tocaran fins el 2011, alguns plans estaran el 2008 i altres al llarg del 2009. Alejandro Goñi, demana perquè no es contemplen els equipaments religiosos en el pla d’equipaments; el Comissionat respon que en principi es va desestimat d’acord amb les entitats i per criteris poc intervencionistes de l’Ajuntament, de tota manera s’està pendent de la llei sobre el tema del Parlament de Catalunya, i si calgués reorientar els criteris establerts fins ara es faria sense cap mena de dubte. 3. Estat del procés d’elaboració del PAM El Comissionat explica com estan les coses a dia d’avui: de moment no hi ha acord de com a mínim tres grups polítics per aprovar el PAM, per tant no hi ha novetats sobre la seva possible aprovació a plenari, la normativa municipal dona un marge legal d’un any per presentar-lo. Elisenda Rius demana que pot passar si no s’aprova; El comissionat respon que si no s’aprova no hi haurà marc general, però que de totes maneres es pot seguir treballant sense PAM formalment aprovat i gestionant aprovacions parcials en cada cas, en comptes de totals. 4. Comissió de treball pla del Consell Ciutat 2008-11 La Secretaria del Consell, Maria Jose Calvo, explica el procés de treball de la comissió, que necessitarà d’una aprovació per part de la Permanent i desprès una aprovació del plenari en una convocatòria extraordinària. Es preveu una comissió de treball formada per entre 20 i 30 persones , equilibrada i paritària amb tots els sector representats al consell, es plantegen unes dates de treball Acta Comissió Permanent de 28/04/2008 - Pàgina 2 de 4 Consell de Ciutat La Rambla 130, Principal 08002 Barcelona Telèfon 93 256 37 09 Fax 93 302 04 37 E-mail: conselldeciutat@mail.bcn.es Web: www.bcn.es/conselldeciutat bastant seguides però que s’ha mirat de no marcar sempre el mateix dia de la setmana per facilitar la participació de totes les persones membres. David Prujà demana informació sobre les tècniques que Desenvolupament Comunitari vol utilitzar a les sessions i demana la correcció d’alguna paraula del document tècnic presentat (lideratge i conducció). Per part de la Secretaria del Consell es recull l’aportació i, es corregirà la terminologia i es demanarà a Desenvolupament Comunitari una definició de les tècniques fluxograma i Philips 66, amb el compromís d’enviar-ho a les persones que formin part de la comissió de treball. Núria Galan, suggereix de convidar a Enric Francès a la comissió de treball, per que es el President del Consell d’Associacions de Barcelona i forma part del Consell de Ciutat. El comissionat demana si sembla be de convidar a la comissió de treball als sindicats, tothom ho veu be i se’ls convidarà. Per part de Maite Fandos es proposa a Enric Piquet i Jaume Mora. S’acorda que amb totes les aportacions expressades es farà una proposta consensuada amb els vicepresidents de la permanent. 5. Pla de Comunicació del Consell de Ciutat La Secretaria del Consell explica el document presentat sobre la comunicació del Consell de Ciutat, com una resposta a les necessitats expressades en els debats de les Línies de futur sobre la necessitat de visualitzar el Consell interna i externament, el document planteja dues fases , una a desenvolupar el 2008 i una segona part el 2009. La proposta per treballar-ho es fer una sessió de treball abans de fer la tercera sessió de la comissió de treball 2008-11 per poder incloure el pla de comunicació en la proposta final per aprovar a la permanent i al plenari sobre el pla de treball del consell. Maria Jose Calvo, demana un grup de 5 / 6 persones per treballar la comunicació amb el Toni Puig, s’enviarà una convocatòria perquè es puguin apuntar alguns membres de la permanent o persones que deleguin algunes entitats de la mateixa permanent. David Prujà reflexiona sobre el pressupost de la participació que es destina a l’Ajuntament i la possibilitat de que la Comissió Permanent gestiones el pressupost del Consell de Ciutat. 6. Varis Barcelona Diàleg Intercultural; Ramon Nicolau explica el programa que es dona a tots els membres de la comissió Permanent i la possibilitat de que algun membre del Consell de Ciutat s’incorpori a la comissió organitzadora. Acta Comissió Permanent de 28/04/2008 - Pàgina 3 de 4 Consell de Ciutat La Rambla 130, Principal 08002 Barcelona Telèfon 93 256 37 09 Fax 93 302 04 37 E-mail: conselldeciutat@mail.bcn.es Web: www.bcn.es/conselldeciutat Memòria 2004-2007; es fa esment al borrador de la memòria que s’entrega perquè es facin les esmenes que es desitgin i fer les correccions pertinents per poder penjar a la pagina web en un plac de 20 dies. Mostra d’Entitats Mercè 2008; s’exposa que hi ha la possibilitat de tenir presencia a la Mostra d’entitats que s’organitza per la Mercè a plaça Catalunya, sembla be la proposta i es concretaran les diverses opcions. Reglament BTV; El comissionat informa que el reglament s’aprovarà l’últim divendres del mes de maig. Es demana que persones del Consell de Ciutat formin part del Consell consultiu, si sembla be participar es farà una proposta que es presentarà en la propera comissió permanent, Hi ha acord amb la participació en aquest òrgan de BTV per part dels assistents. Annex - Documentació: 1 1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior Acta sessió 28/02/08 2.- Pla d’equipaments : 3a. fase Informe: Bases per l’elaboració del Pla d’Equipaments de Barcelona 4.- Comissió de treball Pla 2008-11 Document Suport tècnic a l’elaboració del Pla de Treball 2008-11 del Consell de Ciutat 2 (Desenvolupament Comunitari) 5.- Pla de Comunicació Document de Proposta: Comunicació del Consell 3 de Ciutat 6.- Varis Programa d’activitats: Barcelona Diàleg Intercultural Memòria Consell de Ciutat 2004-07 Secretaria del Consell, Abril 2008. 1 Trames via electrònica amb la convocatòria 2 Ho farem arribar abans de la comissió permanent 3 Trames via electrònica amb la convocatòria Acta Comissió Permanent de 28/04/2008 - Pàgina 4 de 4