ACTA DE LA SESSIÓ SOBRE LES NORMES REGULADORES DE LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA NÚM. DE LA SESSIÓ: 2 DATA: 29 de maig de 2017 HORARI: 18.30 h LLOC: Sala Ernest Lluch de la Seu del Districte de Ciutat Vella HI ASSISTEIXEN:  Amadou Bocar Sam, Coordinadora de l’Associació de Senegalesos  Joan Bordetas, Consell Ciutadà del districte de l’Eixample  Mónica Enric, Amics de la UNESCO Barcelona o BACC  Montserrat Pallarès, Àrea Metropolitana de Barcelona  Mari Carmen Vázquez, Gremi de Tallers de Reparació d’Automòbils  Joan Vidal, Associació Músic Cultural Mas Guinardó  Miky Aragón, Consell d’Associacions de Barcelona Ajuntament de Barcelona  Andreu Parera, tècnic de Democràcia Activa i Descentralització  Josep Ayuda, tècnic de Democràcia Activa i Descentralització  Míriam Esteve, dinamitzadora  José Cabrero, dinamitzador DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ Es presenta la sessió i el seu desenvolupament seguint punt per punt els temes acordats:  Els òrgans de participació.  Altres canals de participació.  Les consultes ciutadanes.  Participació ciutadana en la gestió dels serveis municipals. 1          Es comenta que a l’article 38 punt 2 en el que s’enumeren els òrgans de participació d’àmbit territorial, no es fa referència a altres consells sectorials com poden ser el Consell de Joventut, el Consell de Mobilitat, el Consell de Seguretat, etc. A l’article 39 punt 1, pel que fa a la composició dels òrgans de participació, s’especifica que les persones vinculades a l’Ajuntament que hi participin han de ser personal tècnic. Concretament: -les persones vinculades a l’Ajuntament han de ser regidors o regidores, o consellers o conselleres i personal municipal-, per, -les persones vinculades a l’Ajuntament han de ser regidors o regidores, o consellers o conselleres i personal municipal tècnic-. A l’article 40 punt 1 que estableix l’emissió d’un informe de la unitat o òrgan administratiu competent en matèria de participació ciutadana i de la Comissió Permanent del Consell de Ciutat sobre la pertinència de la creació d’un òrgan de participació, es debat si ha de ser la Comissió Permanent del Consell de Ciutat la que tingui jurisdicció per se , o depenent de l’àmbit d’actuació d’aquest nou òrgan hauria d’assumir-se a escala de districte. Es recullen diferències al respecte. En l’article 41 sobre les funcions dels òrgans de participació es parla sobre si es cal especificar més l’objecte d’aquestes funcions. Es decideix deixar-lo tal qual i postergar aquesta decisió a la possible adequació del període de prova que estableix el Reglament. A l’article 52, punt 1, secció h), es comenta la importància d’establir un òrgan extern que garanteixi la fiabilitat del procés d’aleatorització en la composició del Consell de Ciutat quant al sorteig de les quinze persones inscrites en el Registre Ciutadà i les altres deu provinents del padró municipal, cercant la proporcionalitat d’edat, gènere i procedència. Es proposa disposar recursos humans i econòmics a aquesta comesa. Així mateix, respecte a la secció f) del mateix article i punt, es qüestiona la representativitat de dades del Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. Es proposa fer un sedàs de la informació que es disposa amb la fi d’actualitzar-la i poder arribar vertaderament a tothom. A l’article 56 seccions g), i) i j), es planteja canviar el nom de Consell Municipal pel de Ple, perquè no doni lloc a confusió. D’altra banda es comenta que no cal posar les funcions del Consell de Ciutat en aquest reglament, sinó tan sols fer referència a l’article 3r sobre les atribucions del Reglament Intern del Consell de Ciutat. 2          En matèria de consultes ciutadanes i referint-se a l’article 70 punt 2 sobre l’àmbit territorial d’aquestes, es reivindica que no es contempli fer consultes a escala de barri. Es debat, i es conclou que no és pertinent desgastar aquesta eina de participació en àmbit reduït i que existeixen eines més apropiades al respecte, com són els processos participatius. Tothom coincideix. Respecte a la participació ciutadana en la gestió dels serveis municipals i més concretament en la secció 1 sobre les eines de millora, es reflexiona sobre la importància del retorn davant la queixa, reclamació i proposta. Es proposa fixar un termini màxim de 30 dies per donar resposta per part del servei. Es conclou la sessió adreçant els i les participants a la pròxima reunió el dia 13 de juny a les 18:30h al Saló Plenari de la Seu del Districte de Sants-Montjuïc. 3