ACTA REUNIÓ Data: 18 de novembre de 2015 Hora: 18.30-20.30h Lloc:, Àrea Drets de Ciutadania, participació i transparència, Passeig Sant Joan, 75, Ajuntament de Barcelona Persones assistents  Emilio Ruiz, Registre Ciutadà  Carlos Aledo, Registre Ciutadà  Marisa López, Comissions Obreres  Elisenda Rius, Persones Rellevants  Mireia Recio, Foment del Treball  David Nachèr, CJB  Albert Riera, FAPAC  Antonio Fortes, Consell Ciutadà de Sant Andreu  Vicenç Gasca, Consell Municipal de Ciutat i Comerç  Orland Blasco, Consell de Ciutat  Toni Mora; Director Ordenances Fiscals  Blanca Moreno, Metodologia Comissió Lliurament de material a les persones assistents: - Ordenances fiscals 2016. Projecte. Presentació Consell de Ciutat, 13 de novembre de 2015 - El Plenari dóna tràmit a les Ordenances Fiscals per al 2016. Servei de Premsa - Recomanació sobre els pressupostos, 2013Dictamen, Recomanacions Pressupost 2014, Consell de Ciutat - Dictamen sobre l’estat de la ciutat i prioritats pressupostàries municipals, 2015 - Projecte de Pressupost, 2016 1 S’inicia la reunió amb el lliurament de la documentació. Síntesi de les intervencions: Orland Basco  Explica el procediment de treball del grup tot presentant a XXXXX.i facilita la documentació  Fa una proposta de calendari del grup de treball : o 25 de novembre o 2 de desembre o 9 de desembre (en reserva) Totes les sessions seran a les 18.30h al Passeig Sant Joan, 75, de Barcelona Marisa López  Reflexiona que la participació del grup de treball hauria de ser abans i no tot just abans d’aprovar les Ordenances Fiscals i el Pressupost 2016. Orland Basco  Explica que no es pot treballar amb un full en blanc, i que precisament ara és el moment de poder participar i fer incís en totes aquells aspectes que es considerin. Toni Mora  Comença l’exposició del projecte d’Ordenances Fiscals (OOFF), 2016, i informa que ara està en fase d’aprovació provisional, donat que hi ha 30 dies d’exposició pública (ciutadania, entitats, etc.) per poder fer totes les esmenes pertinents i es garanteix que es contestaran totes les aportacions que arribin. Demana que les esmenes i propostes s’enviïn el més aviat possible.  Explica que està oberta la possibilitat de fer arribar propostes al llarg de l’any i que totes s’estudia la seva viabilitat  És important fer constar que el projecte actual parteix de les OOFF del 2012, ja que van ser el darrer any en què es van aprovar. Aquest nou projecte incorpora en compendi de totes les propostes dels anys anteriors així com una adaptació als canvis normatius.  El resum de les propostes 2016 és que hi ha contenció i equitat de la càrrega impositiva sobre el contribuent i major corresponsabilitat de l’usuari i transparència de cost dels serveis.  Es mantenen tipus a tots impostos i s’incrementen beneficis fiscals d’alguns impostos  IBI: No increment del 10% Valor Cadastral  Topalls zero: QL any anterior (rebut idèntic a l’any anterior) 2  Actualització trams Valor Cadastral per la bonificació família nombrosa  Ampliació de 2 a 10 anys en la definició d’habitatge abitual pel càlcul de la bonificació de la plusvàlua en el cas mortis causa  Impuls a la fiscalitat ambiental: Modificació bonificacions en IVTM pels vehicles menys contaminants i bonificació ICIO per obres aprofitament energia solar  Sobre les taxes; Increment cobertura de cost: taxes Guàrdia Urbana de Barcelona i SPEIS, Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament  Tarifes permisos d’armes  Taxes circulacions especials  Creació de noves figures:  Taxa informe sinistres SPEIS  Taxa homologació plans autoprotecció protecció civil  Taxa sol·licitud ocupació via pública per rodatges i mudances  Taxa autorització sanitària establiments de tatuatge, pírcing,..  Taxa trasllat vehicles al dipòsit definitiu  Taxa enganxament grua i abans iniciar marxa Carles Aledo  Consulta sobre quina és la pressió fiscal que tenim a la ciutat de Barcelona. Toni Mora  Es compromet a facilitar aquesta dada i respondre totes aquelles consultes que com a grup, li facin arribar. S’acorda que la propera reunió serà el dimecres dia 25, a les 18.30h igualment a l’Àrea Drets de Ciutadania, participació i transparència, Passeig Sant Joan, 75, Ajuntament de Barcelona. 3