Consell Assessor i Consultiu de BTV Data: 29/11/2018 Lloc: Plaça Sant Miquel, 4 (Sala Guinovart) Barcelona Assistents Membres del Consell Neus Bonet (presidenta) Maria Magdalena Barceló (Ciutadans) Enric Francès (Consell Municipal d’Associacions de Barcelona) Raquel de Haro (Comissions Obreres) Lluis Vendrell (Cambra de Comerç, Industria i Navegació) Albert Toda (UGT) Mari Fernandez (substitució Jaume Collboni – PSC) Xavier Florensa (substitució Trinitat Capdevila – ERC) Secretaria Tècnica Andreu Parera (Secretari del Consell de Ciutat) Altres Agueda Bañon (Directora de Comunicació) Fernando Pindado (Comissionat de Participació) Segi Vicente (Director BTV) Imma Verdi (Ciutadans) Dardo Gomez (Dret a la informació Barcelona en Comú) Ordre del dia 1. Balanç programació BTV 2015-2018 2. Revisió, composició i funcions del Consell Assessor i pla de Treball 2019 3. Propera convocatòria per emetre informe preceptiu de nomenament dels candidats/es al Consell d’Administració ICB. Desenvolupament de la sessió Des de la secretaria es posa en evidència que segons l’article 19 del reglament d’organització i funcionament intern, han assistit menys de la meitat dels membres que composen l’òrgan i per tant no hi ha quòrum suficient per poder-lo donar per constituït. Això implica que si bé es podrà realitzar la sessió no es podran adoptar acords. Acte seguit s’informa de la proposta rebuda del Sr. Albert Toda (UGT) sobre la incorporació d’un punt a l’ordre : “informació sobre la internalització dels treballadors/es de BTV” Donat que no es poden prendre acords, la presidència assumeix convocar una reunió en un període no superior a 3 mesos en la qual s’incorpori aquest punt a l’ordre del dia. També es recull la proposta de la Sra. Raquel de Haro d’incorporar un altre punt de “precs i preguntes” 1. Balanç programació BTV 2015-2018 El Sr. Sergi Vicente realitza la presentació del Balanç de la programació Betevé Resum 2015 consolidació redacció integrada. inici de la transició cap al model transmèdia. fragilitat pressupostària per la caiguda de la inversió publicitària iniciada el 2010. diferenciació com a mitjà participatiu i innovador. Resum 2016 impuls estratègia digital. ordenació programació. fragilitat pressupostària. Resum 2017 consolidació nou model multipantalla amb nova estratègia de distribució de continguts. canvi de marca. certa estabilitat pressupostària. Resum 2018 potenciació de les finestres digitals i distribució de continguts. millor coneixement comunitats i usuaris. fragilitat pressupostària. progressiva disminució de la capacitat de produir continguts. Es destaca un canvi d’hàbits de consum, sobretot per part de la població més jove, a través d’uns mitjans digitals (internet). Es destaca que a partir de que la web es va adaptar al tipus de dispositiu que s’hi connecta (responsif) va augmentar considerablement el nombre de visites. L’audiència està molt fragmentada a través de múltiples canals de comunicació (twiter, youtube, instagram, radio,...) per això betevé s’orienta a la ragmentació de continguts per garantir la seva presència. Molt bona valoració de programes especials que s’han realitzat amb la participació directa de col·lectius diversos, concretament amb infància i persones amb discapacitat. Es valora poder realitzar noves edicions amb altres col·lectius (gent gran, vulnerables,...) explicant els continguts des del seu punt de vista. El cost per habitant que representa el servei de Betevé és de 10 euros/any. Es destaca la importància que té Betevé com a servei públic de qualitat (gairebé equiparable a TV3) però amb molts menys mitjans econòmics. També es destaca la importància de disposar d’un mitjà de comunicació capaç d’aportar una mirada local. Es felicita la tasca duta a terme pels/les treballadors/es de Betevé, especialment en el context de conflictivitat laboral, que si bé ha generat certa inquietud, en tot moment han mostrat una gran professionalitat. Per part de Betevé es demana poder figurar als informes de pluralitat del CAC, destacant la neutralitat del mitjà de comunicació. La Sra. Neus Bonet es compromet a fer arribar la petició. 2. Revisió, composició i funcions del Consell Assessor i pla de Treball 2019 Es destaca la necessitat de revisar la composició dels membres del Consell Assessor. Manca la mirada de col·lectius tant importants, com: joves, dones,... així com una major presència de professionals/experts de l’àmbit de la comunicació. Per part de la Secretaria es recull la proposta que es traslladarà a la Comissió Permanent del Consell de Ciutat per valorar la creació d’un grup de treball que durant el primer trimestre del 2019 podrà aprofundir en aquesta proposta de revisió de funcions i composició de l’òrgan. 3. Propera convocatòria per emetre informe preceptiu de nomenament dels candidats/es al Consell d’Administració ICB. De moment està aturada la tramitació dels nous candidats al Consell d’Administració (un de la CUP i un de Ciutadans) a la Junta de Portaveus. Segons sembla, hauran de presentar abans la seva candidatura en aquest òrgan. Es dona per acabada la sessió.