Secretaria General COMISSIÓ CONJUNTA DE LES COMISSIONS PERMANENTS DEL CONSELL MUNICIPAL SESSIÓ ORDINÀRIA DE 22 D'ABRIL DE 2020 ACORDS Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 23. – (20194507_19003860L01) DECLARAR D’INTERÈS PÚBLIC LA TRAMITACIÓ d’aquest expedient als efectes que preveu la disposició addicional tercera del RD 463/2020 i ADJUDICAR el lot 1 del contracte núm. 19003860, de subministrament, en la modalitat d'arrendament, de 21 turismes híbrids sense distintius per a la Guàrdia Urbana de Barcelona, d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, amb mesures de contractació pública sostenible i desglossat en dos lots [Lot 1: 12 turismes sense distintius transformació tipus 2 (equipament complet)], a Banco Santander SA, amb NIF A39000013, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 636.580,80 euros, IVA inclòs. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària la despesa de l'esmentada quantitat, de la qual 529.300,80 euros corresponen al preu net i 107.280,00 euros, a l'IVA, desglossat en els exercicis pressupostaris següents: 2020 (106.096,80 euros); 2021 (127.316,16 euros); 2022 (127.316,16 euros); 2023 (127.316,16 euros); 2024 (127.316,16 euros) i 2025 (21.219,36 euros), tots ells amb I’IVA inclòs, a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400 i sotmès a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l’actual. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que la resta de licitadors manifestin la seva conformitat en el termini indicat. 24. – (20194507_19003860L02) DECLARAR D’INTERÈS PÚBLIC LA TRAMITACIÓ d’aquest expedient als efectes que preveu la disposició addicional tercera del RD 463/2020 i ADJUDICAR el lot 2 del contracte núm. 19003860, de subministrament, en la modalitat d'arrendament, de 21 turismes híbrids sense distintius per a la Guàrdia Urbana de Barcelona, d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, amb mesures de contractació pública sostenible i desglossat en dos lots [Lot 2: 9 turismes sense distintius transformació tipus 2b (equipament reduït)], a Banco Santander SA, amb NIF A39000013, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient i d'acord amb la proposició que ha presentat en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 432.858,60 euros, IVA inclòs. DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària la despesa de l'esmentada quantitat, de la qual 360.136,80 euros corresponen al preu net i 72.721,80 euros, a l'IVA, desglossat en els exercicis pressupostaris següents: 2020 (72.143,10 euros); 2021 (86.571,72 CCP 4/20 1/7 euros); 2022 (86.571,72 euros); 2023 (86.571,72 euros); 2024 (86.571,72 euros) i 2025 (14.428,62 euros), tots ells amb I’IVA inclòs, a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400 i sotmès a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l’actual. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que la resta de licitadors manifestin la seva conformitat en el termini indicat. 25. – (20194507_19003860) ALLIBERAR la quantitat de 270.030,60 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, del contracte 19003860 que té per objecte el subministrament, en la modalitat d'arrendament, de 21 turismes híbrids sense distintius per a la Guàrdia Urbana de Barcelona, d’acord amb les previsions del Plec de Prescripcions Tècniques, amb mesures de contractació pública sostenible i desglossat en dos lots el qual ha estat adjudicat, tant el lot 1 com el lot 2, a Banco Santander SA, amb NIF A39000013, i retornar-lo a les partides i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 4.084,38 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 4.916,64 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 24.506,28 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 29.499,84 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 24.506,28 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 29.499,84 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 24.506,28 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 29.499,84 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 24.506,28 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 29.499,84 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 20.421,90 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2020 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 24.583,20 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2020 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400. 26. – (03-2019LL22246) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres per a la rehabilitació de les façanes posteriors de l’edifici del carrer d’Olivera, 31, que està inclòs en el catàleg de Patrimoni Arquitectònic, amb nivell de protecció individual C, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2-1; CONCEDIR a Roberto Secchi la bonificació de 35% sobre la quota de l’impost de Construccions, instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència 03-2019LL22246, en data 30/09/2019, per a les obres de rehabilitació esmentades en l’apartat anterior, atès que s’ajusta a allò establert a l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que l’edifici es troba, d’acord amb l’informe del tècnic municipal, dins del llistat del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Districte de Sants-Montjuïc amb nivell de protecció individual C, número d’identificador 1797, amb el nom del conjunt “Casa CCP 4/20 2/7 Joaquin Marqués”. 27. – (00-215-0007) INADMETRE per extemporània la sol·licitud, de data 27 de novembre de 2018, presentada pel Sr. Àngel Bernet i Ribó, en nom i representació del CLUB NATACIÓ SANT ANDREU, d’una bonificació del 65% de la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generades per l’admissió de la llicència d’activitats (Exp. 00-2015-0007) de les instal·lacions del Centre Esportiu Municipal ubicades al carrer Santa Coloma número 25, amb motiu de sol·licitud presentada amb posterioritat a la finalització de les obres; i, per tant, no es donen els requisits establerts a l’article 7è. Bonificacions de l’Ordenança fiscal núm. 2.1 d’aplicació per l’any 2016, reguladora de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (circumstàncies socials). 28. – (09-2018LL62414) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres per a reforma i canvi d’ús (de sanitari assistencial a habitatges: resulten 17 nous habitatges), per possibilitar el dret d’accés a un habitatge digne a persones desafavorides, que les deslliuri de l’exclusió residencial i alhora, puguin comptar amb un pla d’acompanyament social que faciliti la seva inclusió social, a l’edifici situat al carrer Residència número 10 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2019, CONCEDIR a FUNDACIÓ PRIVADA HABITAT3 TERCER SECTOR SOCIAL la bonificació del 90% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, en data 4 de novembre de 2019 (exp. 09- 2018LL62414) a la part amb protecció; donat s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que es tracte d’obres destinades a lloguer, a dret de superfície o a una altra forma de cessió d’ús i a allotjaments col·lectius protegits, adreçades al compliment del Pla d’habitatge de Barcelona 2008-2016; i DONAR TRASLLAT a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 29. – (M1923/707) La Comissió Conjunta de les Comissions Permanents del Consell Municipal, insta el Govern municipal a crear una Taula de Ciutat que aplegui els representats polítics i socials de la ciutat de Barcelona en peu d’igualtat per tal de: 1. Fixar una agenda per a la reactivació social, cultural i econòmica. Dibuixar l’estratègia d’avenç cap a la nova economia de la conurbació metropolitana en base al compromís i la coresponsabilitat de l’administració, empresaris, treballadors i el conjunt de la societat barcelonina. 2. Revisar la Carta Municipal i les competències conferides a Barcelona, bé directament o de manera consorciada amb la Generalitat. 3. Acordar una Carta de Ciutadania, que fixi els drets i deures dels conciutadans i el compromís de la ciutat ver la pròpia ciutadania. 4. Ajustar el model de ciutat i les seves CCP 4/20 3/7 infraestructures a les noves condicions derivades d’aquesta crisi sanitària. 5. Reforçar l’àrea metropolitana de Barcelona com a subjecte polític alhora, que gestor de serveis de la ciutat real. 6. Modificar el model de finançament municipal i metropolità, en coordinació amb les altres administracions. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 30. – (M1923/716) La Comissió Conjunta de les Comissions Permanents del Consell Municipal acorda impulsar el "Pla Barcelona per Barcelona", un pla de tres fases (recuperar, reiniciar i reinventar) amb mesures concretes per superar la crisi derivada de la pandèmia del Covid19 a la ciutat de Barcelona, i retornar a la normalitat. Les accions que inclou són: 1. Barcelona recupera Barcelona (accions immediates per pal·liar les conseqüències de l'aturada de l'activitat i el confinament, que han suposat per molts ciutadans i ciutadanes una pèrdua molt important d'ingressos, i han incrementat el nombre de persones i famílies vulnerables): 1.1) Revisar i actualitzar els criteris d'accés i adjudicació dels ajuts socials per donar resposta a la nova realitat socioeconòmica i ampliar les partides necessàries per oferir una cobertura suficient a les persones vulnerables de la ciutat. 1.2) Possibilitar el pagament a termini, sense interessos, més enllà de l’any en curs dels impostos corresponents a l'actual exercici que no hagin estat condonats. 1.3) Augmentar l'import i els barems de les línies de subvencions d'ajuda al pagament de l'IBI. 1.4) Debatre sobre la implementació de la taxa de recollida domiciliària de residus donat que va lligat al consum d’aigua i ara està a màxims degut al confinament. 1.5) Generar una línia d'ajuts extraordinaris per donar suport a aquelles entitats dels àmbits més castigats per l'aturada. 1.6) Reforçar els programes existents de serveis socials, modificant el pressupost municipal i destinant- hi més recursos. 1.7) Constituir una línia d'ajudes directes al comerç, la restauració i el sector de serveis turístics per afrontar les seves despeses fixes. 1.8) Elaborar un pla de desconfinament per assegurar el retorn a l'activitat normal de l'administració i dels equipaments municipals, amb la màxima seguretat per a treballadors, usuaris i ciutadania. 1.9) Readaptar I'ICUB en Centre d'Emergència Cultural de Barcelona. 1.10) Desplegar amb caràcter d'urgència les 10 mesures per a l'àmbit cultural aprovades pel Govern de la ciutat, i accentuar el treball de col·laboració amb les altres institucions culturals rellevants (Departament de Cultura, Diputació i Ministerio de Cultura) i les organitzacions dels diferents sectors. 1.11) Creació d'un fons sense retorn 2020 per ajudar a les empreses culturals sense liquiditat per afrontar el confinament i la posta en marxa del post-confinament. 1.12) En l'àmbit de suport a les indústries culturals, demanar al Govern de l'Estat: a) Reducció del tipus impositiu en l'impost de societats. b) Pagament immediat, per part de l'Agència Tributària, de l'IVA pendent de devolució. c) Exempció de l'IVA en el lloguer dels locals que no han pogut exhibir o continuar amb la seva activitat. d) Reducció del 21% al 10% de l'IVA, en "tots els serveis relacionats en espectacles en viu" inclòs els contractes d'espectacles que es facin amb l'administració. 1.13) Reclamar al Govern de l'Estat mesures per donar més eines a les administracions per fer front a les conseqüències d'aquesta crisi, com són: a) La flexibilització de la rigidesa del sostre de despesa i de l'estabilitat pressupostària. b) Permetre la utilització del superàvit de l'exercici 2019 per destinar-lo a polítiques socials i mesures de promoció de l'activitat econòmica. c) La supressió de la taxa de reposició per permetre la incorporació de personal. d) Agilitzar la contractació pública CCP 4/20 4/7 perfer front a les conseqüències de la crisi del COVID19. e) Modificació de la Llei d'hisendes Locals per incrementar els criteris de bonificacions dels impostos locals, especialment IBI, IAE i Vehicles. 2. Barcelona reinicia Barcelona (accions per recuperar l'activitat de forma ràpida i intensa després del desconfinament): 2.1) Accelerar el tràmit i pagament de les subvencions a entitats i associacions, i establir nous programes de col·laboració. 2.2) Establir una línia d'ajuts directes a autònoms de la ciutat que han vist afectada la seva activitat durant la crisi sanitària. 2.3) Accelerar la implantació de la Finestreta Única Empresarial (FUE] a Barcelona com a punt únic i centralitzat d'ajuda i informació per empreses i autònoms sobre les ajudes i mesures econòmiques vigents. 2.4) Establir un fons per incentivar acords de revisió temporal dels lloguers d'establiments comercials i del teixit productiu, mentre no es recuperi plenament l'activitat. 2.5) Dur a terme una campanya de promoció del comerç local i de proximitat per conscienciar de la importància de poder reactivar l'economia local. 2.6) Facilitar al màxim les fires al carrer dels eixos comercials un cop s'aixequi el confinament les directrius sanitàries ho permetin. 2.7) Accelerar la implantació de la tarifa plana fiscal per a particulars i empreses. 2.8) Valorar l’aplicació de la taxa de terrasses donada l’afectació de la pandèmia al sector de la restauració. 2.9) Dissenyar noves campanyes de promoció turística destinades al públic local i de proximitat. 2.10) Elaborar un pla de suport econòmic directe a clubs i entitats esportives, així com a gestors d'equipaments esportius per garantir la liquiditat, viabilitat i supervivència del ric teixit esportiu de la ciutat. En aquest sentit, cal garantir el cobrament àgil de totes les subvencions i convenis de l'àmbit de l'esport i actuar l'Ajuntament com a avalador en els casos de necessitat de finançament. 2.11) Implementar mesures concretes de la mà dels actors de l'àmbit de l'esport de la ciutat per a reactivar de la demanda dels serveis que aquests ofereixen. 2.12) Pla d'acompanyament i suport especial i individualitzat als centres esportius municipals que han esdevingut Pavellons Salut per a la seva reobertura un cop passada la crisi i el desconfinament perquè segurament seran equipaments esportius que els costarà més recuperar la seva activitat ordinària, així com les altes d'abonats. 2.13) Facilitar al màxim les reprogramacions d'activitats culturals I l'accés a les mateixes un cop s'aixequi el confinament. 3. Barcelona re inventa Barcelona (accions per fer front als canvis de model de vida que provoca l'aparició del COVID19 mentre no siguem immunes o obtinguem una vacuna): 3.1) Concertació d'un pla transversal municipal per ajudar a l'adaptació dels models de negoci en col·laboració amb els sectors. 3.2) Crear un Pla d'Impuls al Teletreball, especialment en els sectors on actualment està menys desenvolupat, així com d'experiències virtuals en el sector serveis. 3.3) Destinar tota la maquinària d'empreses i instituts municipals com I'ICUB,IBE o Barcelona Activa per ajudar a l'adaptació dels models de negoci i activitat de les empreses i entitats de cada sector a la realitat post- confinament. 3.4) Impulsar un pla director de la logística de la darrera milla per generar sinèrgies amb mercats i eixos comercials mitjançant el “click and collect”. 3.5) Crear una plataforma de ciutat on-line per promoure la presència digital i l'e- commerce entre el comerç Barcelona. 3.6) Permetre, allà on sigui possible, recuperar en l'espai públic l'aforament que per raons sanitàries de distanciament puguin perdre els restauradors a l'interior del local. 3.7) Aprovar línies especials d'ajuts a l'increment de programació i a la coproducció d'espectacles a nivell local, nacional i internacional. 3.8) Demanar a BCN Activa una política específica de suport a les empreses culturals. 3.9) Reprogramar les inversions previstes al PIM 2020-2023, deixant per més endavant CCP 4/20 5/7 les grans obres de ciutat, i així alliberar recursos. 3.10) Endarrerir l'aplicació del recàrrec en la taxa turística. 3.11) Desplegar un pla d'emergència cultural que englobi institucions, tots els sectors afectats i les polítiques de públic. 3.12) Aprofitar sinèrgies i elaborar un Pla de lleure Barcelona estiu 2020 per infància i adolescència amb grups reduïts, aprofitant la diversitat d'equipaments de la ciutat i recursos municipals (biblioteques, centres cívics, espais esportius i culturals). amb la col·laboració de les entitats socials, i dinamitzi els sectors del lleure, la cultura i l'esport. 3.13) Dur a terme una campanya de promoció dels diferents sectors de la cultura per conscienciar de la importància del teixit cultural en la creació de riquesa, l'equilibri social i els valors col·lectius. 3.14) Prioritzar mesures urgents per a la reactivació de l'esport de base corregint i ampliant els criteris d'accés a les subvencions a infants i joves per a la pràctica esportiva fora d'horari escolar, dotant-les de més recursos amb la finalitat que cap infant i jove es quedi sense practicar esport per motius econòmics. 3.15) Fer que l'Ajuntament sigui el principal agent actiu per promoure la millor formació per a la reinserció i l'actualització professional, treballant plegats amb els gremis, sindicats, associacions empresarials i entitats i empreses del Tercer Sector Social. 3.16) Convertir Barcelona en un laboratori d'aplicacions urbanes per millorar la qualitat de vida, el progrés i la governança. 4. Obrir un procés de debat i anàlisi entre tots els grups municipals per aprovar una modificació pressupostària adaptada a la situació generada per l’epidèmia del Covid-19. Del Grup Municipal Ciutadans: 31. – (M1923/701) La Comissió Conjunta de les Comissions Permanents del Consell Municipal insta el Govern municipal a la implementació d’un pla d’activació d’ajudes Post covid 19 en el que constin aquestes mesures: - Creació de l'oficina Post Covid-19: Amb l'objectiu d'atendre a totes aquelles persones que a causa de les conseqüències econòmiques estan en risc de pobresa i/o risc d'exclusió social. Des d'aquesta mateixa oficina s'han d'agilitar tots els tràmits que siguin necessaris perquè no hi hagi demora en les ajudes que necessitin. - Creació d'un grup de treball compost per les entitats del tercer sector social, el govern municipal i els grups municipals de l'oposició, amb l'objectiu d'establir un pla a curt, mitjà i llarg termini per a establir les línies d'actuació davant les necessitats dels col·lectius que s'han vist afectats per la Pandèmia i que tenen necessitats socials. -Establir un protocol d'emergència sanitària i social com a mesura preventiva, per si en un altre moment, torna a existir una emergència en l'àmbit de la salut ja que en espera de la vacuna, podria haver-hi un repunt del Covid- 19 o ens trobem davant altres emergències. És important tenir garantit els recursos de protecció davant el virus. Del Grup Municipal Barcelona pel canvi: 33. – (M1923/712) La Comissió Conjunta de les Comissions Permanents del Consell Municipal acorda: Instar el Govern municipal a crear un nou programa de subvencions “Autònom, Re-Llança’t”, seguint el model de la campanya “Autònom, Llança’t”, amb l’objectiu d’oxigenar econòmicament els autònoms de la ciutat i donar suport a aquells que pràcticament hagin de tornar a començar de zero. Aquestes subvencions haurien de servir per finançar les quotes de la Seguretat Social, tributs o despeses de la seva CCP 4/20 6/7 activitat econòmica ordinària, especialment en aquests propers mesos de major contracció de l’activitat. El nou programa hauria d’estar adreçat principalment a aquells autònoms que hagin experimentat majors caigudes de facturació. EL SECRETARI GENERAL CCP 4/20 7/7