INTERVENCIÓ GENERAL INFORME COMPLEMENTARI DE L’INTERVENTOR RELATIU AL PROJECTE DE PRESSUPOST GENERAL DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A L’EXERCICI 2020 (Projecte de Pressupost a Plenari de 31/01/2020 per aprovació definitiva) 1 INTERVENCIÓ GENERAL INFORME COMPLEMENTARI DE L’INTERVENTOR RELATIU AL PROJECTE DE PRESSUPOST GENERAL DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A L’EXERCICI 2020 ...................................................................................................................................... 1 1. Tràmit de l'informe ....................................................................................................... 3 2. Principi d’estabilitat pressupostària, compliment de la Regla de Despesa i sostenibilitat financera ........................................................................................................ 4 2.1. Estabilitat pressupostària ..................................................................................... 4 2.2. Regla de la despesa i del pla econòmic financer .................................................. 6 3. Despeses per Transferències corrents ........................................................................ 9 4. Despeses per Inversions reals .................................................................................... 9 5. Despeses per Actius financers .................................................................................. 10 6. Ingressos no financers .............................................................................................. 10 7. Ingressos financers i deute viu .................................................................................. 11 8. Ens dependents i conciliació del Pressupost 2020 .................................................... 11 ANNEXES A L’INFORME D’INTERVENCIÓ COMPLEMENTARI AL PROJECTE DE PRESSUPOST 2020 A PLENARI DE 31/01/2020 ............................................................ 12 2 INTERVENCIÓ GENERAL 1. Tràmit de l'informe El Projecte de Pressupost General 2020, informat per aquesta Intervenció, va ser aprovat inicialment per la Comissió d’Hisenda i Pressupostos en sessió del passat 13 de novembre de 2019. El mes de gener de 2020 es presenta a aquesta Intervenció una nova versió del Pressupost General 2020 per a l’aprovació definitiva pel Plenari del Consell Municipal. En aquesta nova versió, el pressupost total augmenta en 62.303.469,62 euros, amb les variacions per capítols següents. pressupost per capítols Ingressos versió gener apro. definitiva apro. inicial Pressupost Pressupost variació Capítol 2020 2020 1 IMPOSTOS DIRECTES 1.069.543.202,75 1.069.543.202,75 0,00 2 IMPOSTOS INDIRECTES 125.527.283,00 105.527.283,00 20.000.000,00 3 TAXES I ALTRES INGRESSOS 350.922.150,73 344.966.642,23 5.955.508,50 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.213.345.322,53 1.213.345.322,53 0,00 5 INGRESSOS PATRIMONIALS 38.998.244,29 32.998.244,29 6.000.000,00 6 VENDA D'INVERSIONS REALS 26.949.101,12 101.140,00 26.847.961,12 7 TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 15.800.070,00 15.800.070,00 0,00 8 ACTIUS FINANCERS 27.963.862,97 27.963.862,97 0,00 9 PASSIUS FINANCERS 164.521.098,80 161.021.098,80 3.500.000,00 Total 3.033.570.336,19 2.971.266.866,57 62.303.469,62 Despeses versió gener aprov definitiva aprova inicial Pressupost Pressupost Capítol 2020 2020 variació 1 DESPESES DE PERSONAL 429.682.775,72 429.682.775,72 0,00 2 DESPESES EN BÉNS CORRENTS 6I 4S2E.1R5V2E.7IS76,49 642.046.253,52 106.522,97 3 DESPESES FINANCERES 16.205.480,90 16.205.480,90 0,00 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.222.670.033,38 1.222.670.033,38 0,00 5 FONS DE CONTINGÈNCIA 75.284.159,12 88.587.212,47 -13.303.053,35 6 INVERSIONS REALS 488.901.221,25 416.901.221,25 72.000.000,00 7 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 23.532.800,75 23.532.800,75 0,00 8 ACTIUS FINANCERS 50.196.109,99 46.696.109,99 3.500.000,00 9 PASSIUS FINANCERS 84.944.978,59 84.944.978,59 0,00 Total 3.033.570.336,19 2.971.266.866,57 62.303.469,62 Conseqüentment, a causa d’aquestes variacions (augments i disminucions) que augmenten l’import total pressupostat, i per altres modificacions internes que no l’afecten globalment, es modifiquen els apartats i annexes de l’informe emès per aquesta Intervenció, en data 11 de novembre de 2019, que es descriuen en els següents punts. 3 INTERVENCIÓ GENERAL 2. Principi d’estabilitat pressupostària, compliment de la Regla de Despesa i sostenibilitat financera L’apartat, de l’informe d’intervenció del projecte de pressupost per l’exercici 2020, relatiu al principi d’estabilitat pressupostària, regla de la despesa (a efectes merament informatius) i sostenibilitat financera queda modificat a causa de les variacions (augments i disminucions) que augmenten l’import total pressupostat, i per altres modificacions internes que no l’afecten globalment, en la següent forma: 2.1. Estabilitat pressupostària Pressupost d’Ingressos 2020 (Consolidat) INGRESSOS NO FINANCERS 2020 Corrents 3.017.182.160 1 Impostos directes 1.069.543.203 2 Impostos indirectes 125.527.283 3 Taxes i altres ingressos 515.030.925 4 Transferències corrents 1.262.018.173 5 Ingressos patrimonials 45.062.576 Capital 43.775.688 6 Inversions reals) 27.606.085 7 Transferències capital 16.169.603 TOTAL 3.060.957.848 Pressupost de Despeses 2020 (Consolidat) DESPESES NO FINANCERES 2020 Corrents 2.526.788.962 1 Despeses de personal 784.648.673 2 Compra de béns i serveis 1.136.812.335 3 Despeses financeres 16.460.843,47 4 Transferències corrents 588.867.110 Fons de contingència 75.314.859 5 Fons de contingència 75.314.859 Capital 522.138.356 6 Inversions reals 500.398.096 7 Transferències capital 21.740.259 TOTAL 3.124.242.176,56 Saldo d’operacions no financeres -63.284.328,15 Ajustaments: En aquesta nova versió, del projecte de pressupost 2020 que es sotmet a informe, els ajustos contemplats per tal de relacionar els saldo de les operacions no financeres amb la capacitat de finançament calculada d’acord amb les normes del Sistema Europeo de Comptes (incorporats al nou marc financer de la memòria explicativa) es modificant en els següent termes: 4 INTERVENCIÓ GENERAL Es preveu un ajustament per grau d’execució de -83,8 milions d’euros. L’ajustament per grau d’execució s’ha calculat aplicant un 3% als crèdits inicials del capítols 2, 4 (excepte transferències al perímetre S.13), un 32,5% als crèdits inicials del capítol 5 (fons de contingència) i un 5% als crèdits inicials del capítol 6 del projecte de pressupost de despesa inicial de l’Ajuntament de Barcelona individual. Aquest ajustament presenta una diferència de -7,4 milions d’euros respecte a la versió inicial. Tot i que en aquesta versió del pressupost 2020, que es sotmet a informe, l’import de les operacions internes a efectes del càlcul de la regla de la despesa és coincident amb la xifra de les operacions internes del consolidat a efectes de comptabilitat nacional; els ajustaments per operacions internes, dels ens del perímetre de consolidació a efectes de comptabilitat nacional, es quantifiquen en 1.306.041,42 € (per diferències entre les operacions internes entre l’Ajuntament i els organismes autònoms (IMI i IMEB)). En diversos casos no hi ha concordança de xifres entre les transferències previstes al Pressupost de l’Ajuntament de Barcelona i els pressupostos dels ens dependents, tal i com ja es va posar de manifest a l’informe al pressupost inicial d’intervenció de data 11.11.2019, aquest fet és especialment greu en aquells casos en que els ingressos de l’ens dependent són superiors a les aportacions previstes en el pressupost de despeses de l’Ajuntament, atès que aquest fet suposa un desequilibri pressupostari. Es recorda que, en la fase d’aprovació del pressupost, cal que els imports de les operacions internes entre els diversos ens que conformen el grup siguin coincidents. Per tant cal ajustar els pressupostos dels ens dependents a les aportacions previstes per l’Ajuntament i revisar els ajustes de consolidació per tal de poder quantificar correctament tant l’estabilitat pressupostària com el compliment de la regla de la despesa en termes de comptabilitat nacional, que es veuen afectats per aquests imports. Amb les observacions fetes, relatives a la consolidació pressupostària en termes SEC, la determinació de la capacitat o necessitat de finançament sector Administració Pública de l’Ajuntament de Barcelona és: RESUM D’AJUSTAMENTS (en euros) Saldo d’operacions no financeres -63.284.328,15 Ajustaments: a) Ingressos Cap. 4 Participació en tributs de l’Estat 26.108.939,76 b) Despeses Cap. 8 Ampliacions de capital. -22.196.109,99 c) Altres ajustaments Ajustament per grau d’execució 83.831.818,42 Total ajustaments AB 87.744.648,19 Capacitat de Finançament 24.460.320,05 Es fa esment que, si el pressupost de despeses s’executés en un percentatge superior al percentatge d’inexecució estimat a l’ajust per grau d’execució de la despesa, s’incompliria l’objectiu d’estabilitat pressupostària entesa com a situació d’equilibri o superàvit en termes de capacitat de finançament d’acord amb el SEC2010 essent necessari l’aprovació d’un pla econòmic financer en els termes de l’article 21 LOEPSF amb el contingut i la forma establerta als article 19 a21 del RD 1463/2007. En no haver-hi encara dades fiables dels ajustos entre les entitats dependents, els ajustos corresponents a aquests ens, es practicaran quan es facilitin a la intervenció les dades 5 INTERVENCIÓ GENERAL sense desajustos de consolidació. Aquesta Intervenció detallarà la capacitat de finançament en termes consolidats incloent els ajustos que efectuï en els diferents capítols dels estats pressupostaris, d’acord amb les normes i criteris del SEC 2010. Considerant conjuntament la capacitat de finançament de l’Ajuntament de Barcelona i la capacitat o necessitat de finançament de cadascun dels ens, del perímetre de comptabilitat nacional, en resulta una capacitat de finançament per import de 24.460.320,05 euros. Ens remetem a les consideracions efectuades al paràgraf 5 dels ajustaments de Estabilitat pressupostària. 2.2. Regla de la despesa i del pla econòmic financer Amb caràcter preventiu es fa constar que respecte al càlcul del límit de la despesa, l’article 12 de la Llei Orgànica d’Estabilitat Pressupostària exigeix que la variació de despesa no superi la taxa de referència de creixement del PIB determinada pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, això suposa que la variació, en termes SEC, de la despesa computable, entre l’estimació de la liquidació del pressupost 2019 i el projecte de pressupost 2020, no pot superar la taxa de referència de creixement del producte interior brut (PIB) a mig termini de l’economia espanyola. El 3 de juliol de 2017, el Congrés va aprovar els acords de Govern, en els que s’estimava una taxa de referència de creixement del PIB per als pressupostos 2020 d’un 2,8% . La despesa computable del nou projecte de pressupost 2020, que es sotmet a informe, calculada d’acord amb la “Guía para la determinación de la Regla de Gasto del artículo 12 de la Ley Orgánica 2/2012 de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera para las Corporaciones Locales” editada per la IGAE és: Despesa Computable 2020 (en euros enters sense cèntims) Ens amb pressupost limitatiu (agregat) Ens sense pressupost limitatiu(agregat) Suma dels capítols 1 a 7 de despeses 3.463.181.784 Aprovisionaments 78.564.499 AJUSTOS Càlcul empleos no -86.735.718 Despeses de personal 154.383.353 financers d'acord amb SEC (-) Alienació de terrenys i Altres despeses -25.100.010 165.479.389 inversions reals d'explotació (+/-) Inversions realitzades per 0,00 Impost de societats 26.105 compte de la Corporació Local (+/-) Execució d'Avals 0,00 Altres impostos 2.483.321 (+) Aportacions de capital 22.196.110 Despeses excepcionals 29.051 Variacions del Immobilitzat 9.178.613 (+/-) Assumpció i cancel·lació material e intangible; 0,00 de deutes d'inversions immobiliàries; de existències (+/-) Despeses realitzades a Variacions d’existències de 53.666 l'exercici pendents d'aplicar al 0,00 productes terminats i en pressupost curs de fabricació Pi G (+/-) Pagos a socis privats 5.332.746 realitzats en el marc de les 0,00 Aplicació de Provisions Associacions públic privades 6 INTERVENCIÓ GENERAL (+/-) Adquisicions amb pago Inversiones efectuades per 0,00 0,00 ajornat compte de l'Entitat local (+/-) Arrendament financer 0,00 Ajudes, transferències 62.604.953 (+) Préstecs 0,00 Subvencions concedides 20.000 (-) Mecanisme extraordinari de 0,00 pago a proveïdors 2012 (-) Inversions realitzades per la Corporació local per compte 0,00 d'altre Administració Pública (-) Ajust per grau d'execució de -83.831.818 la despesa (+/-) Altres (Especificar) Usos no financers en termes Usos no financers SEC excepte interessos del 3.376.446.066 termes SEC excepte 478.155.695 deute interessos del deute (-) Pagaments per (-) Pagaments per transferències i altres transferències i altres operacions internes a altres -762.550.112 operacions internes a -71.005.535 entitats que integren la altres entitats que integren corporació local. la corporació local. -105.380.700 (-) Despesa finançada amb (-) Despesa finançada amb fons finalistes procedents fons finalistes procedents de la de la Unió Europea o -14.745.944 Unió Europea o d'altres d'altres administracions administracions públiques. públiques. Unió Europea -2.718.348 Unió Europea -1.031.437 Estat -36.000 Estat -60.000 Comunitat Autònoma -91.862.062 Comunitat Autònoma -11.633.022 Diputacions -10.357.290 Diputacions 0 Altres Administracions -407.000 Altres Administracions -2.021.485 Públiques Públiques 0 (-) Transferències por fons (-) Transferències por fons dels dels sistemes de sistemes de finançament finançament Total de despesa Total de despesa computable de l'exercici, ens 2.508.515.254 computable de l'exercici, pressupost limitatiu ens sense pressupost 392.404.217 limitatiu Despesa Computable 2020 2.900.919.471 El detall de la despesa computable consolidada prevista a la memòria del Pla econòmic- financer consolidat de l’Ajuntament de Barcelona 2019-2020 (PEF19/20) per incompliment de la regla de despesa de l’exercici 2018 aprovat pel plenari municipal en data 29/11/2019 i en data 17/12/19 per la Generalitat de Catalunya com a òrgan de tutela financera es el següent: 2018 2019 2020 Despesa computable liquidació “n-1” 2.633.526.480 2.704.622.714 Increment previst (%) 2,70% 2,80% 7 INTERVENCIÓ GENERAL Increment previst (€) 71.105.215 75.729.436 Augments permanent de recaptació 0 49.002.557 Aplicació superàvit “n-1” per a inversions financerament sostenibles (IFS) - - Límit despesa computable any “n” 2.571.286.293 2.704.631.695 2.829.354.707 Despesa computable prevista any “n” 2.633.526.480 2.704.622.714 2.829.162.136 Diferència (incompliment si la xifra és -62.240.187 8.980 192.572 negativa) La regla de la despesa, corresponent a l’exercici 2020, del PEF19/20 aprovat, quantifica en 49 milions d’euros els augments permanents de recaptació derivats de canvis normatius. L’estimació per aquest mateix concepte al mateix exercici, realitzada a la memòria del nou projecte de pressupost 2020, que es sotmet a informe, és de 122,08 milions d’euros. Per tant, es constata una diferència de 70,07 milions d’euros en el mateix concepte entre les dues previsions (PEF819/20 i nou projecte de pressupost 2020 que es sotmet a aprovació). La diferència entre la previsió inicial i la nova previsió del pressupost que es sotmet a aprovació és de 40 milions d’euros per la incorporació d’un recàrrec sobre Estades en establiments turístics per aquest import. A la memòria del nou projecte de pressupost que es sotmet a informe, es justifica aquest import en els següents termes: “Aquesta estimació es correspon amb els càlculs derivats del projecte d’OOFF per 2020. La següent taula mostra els detalls dels conceptes i dels imports considerats MODIFICACIONS NORMATIVES PROPOSTA OOFF 2020 IMPACTE Impostos IBI-Reduir tipus impositiu i eliminar topalls 21.900.000 IBI-Eliminar bonificació per domiciliació bancària 6.800.000 IBI-Aplicació recàrrec sobre habitatges desocupats 90.000 IBI-Modificació bonificació aprofitament energia solar -150.000 IBI-Modificació bonificació equipaments municipals declarats especial -700.000 interès municipal IBI-Increment tipus impositiu BICES del Port 2.200.000 IVTM-Modificació bonificació vehicles menys contaminants i eliminar 900.000 bonificació domiciliació bancària IVTM-Increment tipus impositiu 2.500.000 ICIO-Increment del tipus impositiu 5.100.000 Recàrrec sobre Estades en establiments turístics 40.000.000 Taxes OF 3.1 Increment tarifes grua i dipòsit municipal 3.200.000 OF 3.1-Modificació tarifes mudances, rodatges, grues, bastides,... 130.000 OF 3.1-Revisió tarifes segons costos (homologació PAU, test drogues,...) -10.000 OF 3.2-Noves tarifes Parc Prevenció i lloguer parcs bombers 10.000 OF 3.3-Eliminar taxa control activitats sotmeses a comunicació -915.000 OF 3.3-Incorporació noves tarifes (informe previ Patrimoni, PEUAT,...) 250.000 OF 3.5-Increment tarifes clavegueram 18.000.000 OF 3.6-Increment tarifes taxes de Mercats 1.250.000 8 INTERVENCIÓ GENERAL OF 3.8-Revisió tarifes autoritzacions circulacions especials -10.000 OF 3.10-Increment tarifes terrasses i vetlladors 8.500.000 OF 3.10-Revisió tarifes caixers automàtics 25.000 OF 3.10-Modificació tarifes mudances, rodatges, grues,... 10.000 OF 3.12-Modificació tarifes àrea blava, verda, Zona Bus, anul·lació 13.000.000 denúncia TOTAL 122.080.000 ” Tal i com ja es va posar de manifest a l’informe de intervenció de data 11/11/2019, es recorda que l’import derivat dels augments permanents de recaptació ha de restar condicionat a la prèvia aprovació definitiva de les corresponents ordenances fiscals reguladores. En el cas del Recàrrec sobre Estades en establiments turístics a mes a mes a la prèvia aprovació per la Generalitat de Catalunya de la normativa corresponent que habilita a l’establiment d’aquest recàrrec. S’ha de fer esment que de no aprovar-se per l’òrgan competent definitivament les ordenances que justifiquen aquest ajustament positiu, el límit de despesa computable es veurà reduït en aquest import. La depesa computable prevista pel exercici 2020 hauria d’adequar-se, per tant, a la despesa computable màxima prevista i sobre la que es preveu un compliment de 192.572€. Si, durant l’exercici 2020, es realitzen els ingressos estimats pels augments permanents de recaptació derivats de variacions normatives de caràcter permanent; el límit de la despesa computable per l’any 2020, d’acord amb el PEF19/20 aprovat seria de 2.902.432.150 €, atès que la despesa computable prevista al nou projecte de pressupost 2020 que es sotmet a informe és de 2.900.919.471€ sota les premisses de, recaptació íntegra dels ingressos, per variacions normatives permanents estimats, així com d’inexecució en els percentatges previstos, es donaria compliment a aquest límit. 3. Despeses per Transferències corrents L’aplicació pressupostària de despeses per a la transferència a favor de l’Institut Municipal d’Urbanisme s’ha modificat respecte del projecte de Pressupost 2020 inicial per tal d’adequar-la a la classificació econòmica de despeses establerta a l’Ordre EHA/3565/2008 que aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals. El projecte de Pressupost 2020 definitiu preveu la seva dotació com a entitat pública empresarial local en l’article 44 de l’esmentada classificació. 4. Despeses per Inversions reals El projecte de Pressupost 2020 definitiu preveu un increment respecte del projecte inicial de 72 milions d’euros en el capítol 6 d’Inversions reals, pressupostats en l’aplicació 60900 “Inversions”. D’aquest import es preveuen 50 milions al programa de promoció d’habitatge social i 22 milions al programa d’intervenció mediambiental. Caldria detallar aquestes previsions a nivell d’actuació inversora i pressupostar atenent a la seva naturalesa econòmica en partides de capítol 6 amb el nivell de detall que estableix l’ordre HAP/419/2014, de 14 de març que modifica l’Ordre EHA/3565/2008 de 3 de desembre, per la qual s’aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals. 9 INTERVENCIÓ GENERAL 5. Despeses per Actius financers En el concepte 85001 “Adquisició d’accions Fira 2000” es preveu, segons informe de la Direcció de Finançament de data 14 de gener de 2019, una despesa d’import 9.315.053,99 euros que inclou les obligacions d’ampliació de capital de la companyia d’import 8.000.044,11 euros establertes per a l’anualitat 2020 en el Conveni d’accionistes signat en data 30 de juliol de 2015 i Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona per al finançament de l’ampliació de la Fira de Barcelona i aprovat pel Plenari del Consell Municipal en data 30 d’octubre de 2015, pel període 2017-2021, i l’import de 1.315.009,88 euros en concepte d’aportació extraordinària prevista en el nou conveni aprovat pel Plenari del Consell Municipal de data 20 de desembre de 2019. Atès que l’import aprovat per a la anualitat 2020 en el nou Conveni està comptabilitzat en el capítol 7 de transferències de capital, el projecte definitiu de Pressupost 2020 hauria de preveure la seva dotació en l’esmentat capítol 7. En el concepte 86090 "Adquisició accions d'altres empreses" es preveu una dotació de 28.50.000,00 euros, amb un increment de 3.500.000,00 euros respecte el projecte inicial. Segons informe de la Direcció de Finançament abans esmentat es tracta de l’augment de la previsió, quina materialització definitiva en l’execució del Pressupost 2020 s’haurà d’efectuar prèvia aprovació de l’òrgan competent i atesa la manca de concreció, a la data, dels anàlisis i estudis per a la seva implementació s’ha sol·licitat a la Direcció de Serveis de Pressupost incloure en l’esmentada aplicació pressupostària. 6. Ingressos no financers El projecte definitiu de Pressupost 2020 preveu un increment dels ingressos de 62.303.469,62 euros respecte del projecte inicial. Aquesta variació correspon als següents conceptes: - S’incrementa en 20 milions d’euros la previsió pel nou Recàrrec sobre l’Impost sobre estades en establiments turístics que queda pressupostat per l’import total de 40 milions d’euros en el capítol 2. Segons l’informe del Director de Planificació Estratègica i Fiscalitat de data 14 de gener la proposta de modificació de la Llei de l’Impost preveu facultar a l’Ajuntament de Barcelona per a la creació i establiment d’un recàrrec sobre l’esmentat impost. L’ingrés previst al Pressupost 2020 restarà condicionat a l’efectiva aprovació per Llei del Parlament de Catalunya de la modificació esmentada i de l’aprovació per part de l’Ajuntament de Barcelona de la corresponent ordenança fiscal per a l’establiment del recàrrec. Respecte a l’import previst, el Director de Planificació Estratègica i Fiscalitat estima que el recàrrec suposarà uns ingressos anuals d’entre 26 i 104 milions d’euros en funció dels supòsits d’import per pernoctació d’entre 1 i 4 euros i del període d’aplicació del recàrrec per a l’exercici 2020. - S’incrementa en 5.955.508,50 euros l’import previst en el capítol 3 en concepte de cessió per aprofitaments urbanístics. Segons informe de la Direcció de Patrimoni de data 18 de desembre de 2019 correspon al Projecte de Reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, del PAU delimitat per la MPGM en l’àmbit dels terrenys del Futbol Club Barcelona entre els carrers Arístides Mallol, Av. Dr. Marañon, Av. Joan XXIII i el carrer Cardenal Reig. Cal tenir en compte les disposicions que preveu el DECRET LEGISLATIU 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme. 10 INTERVENCIÓ GENERAL ANNEXES A L’INFORME D’INTERVENCIÓ COMPLEMENTARI AL PROJECTE DE PRESSUPOST 2020 A PLENARI DE 31/01/2020 12 ANNEX núm. 1 INTERVENCIÓ PROJECTE DE PRESSUPOST 2020 A PLENARI 31/01/2020 (AJUNTAMENT) ESQUEMA GENERAL D'EQUILIBRI PRESSUPOSTARI (en milions d'euros) INGRESSOS DESPESES Operacions corrents Operacions corrents Capítol 1 1.069,54 Capítol 1 429,68 Capítol 2 125,53 Capítol 2 642,15 Capítol 3 (sense contribucions especials) 350,92 Capítol 3 16,21 Capítol 4 1.213,35 Capítol 4 1.222,67 Capítol 5 39,00 2.798,34 2.310,71 Fons de contingència Capítol 5 75,28 Operacions financeres Capítol 9 (amortitzacions financeres) 81,44 Excés d'ingressos corrents sobre despeses corrents després de les amortitzacions financeres previstes 330,90 Operacions de capital Operacions de capital Capítol 3 (contribucions especials) 0,00 Capítol 6 26,95 Capítol 6 488,90 Capítol 7 15,80 Capítol 7 23,53 42,75 512,43 Operacions financeres Operacions financeres Capítol 8 27,96 Capítol 8 50,20 Capítol 9 (emissió deute públic en euros) 161,02 Capítol 9 (dipòsits i fiances Capítol 9 (dipòsits i fiances) 3,50 a retornar) 3,50 192,48 53,70 TOTAL INGRESSOS 3.033,57 TOTAL DESPESES 3.033,57 ANNEX núm. 2 INTERVENCIÓ Dades en milions d'euros PROJECTE DE PRESSUPOST 2020 A PLENARI 31/01/2020 (AJUNTAMENT) RESUM DEL FINANÇAMENT DE LES INVERSIONS I ACTIUS FINANCERS (en milions d'euros) Despeses per operacions de capital Capítols 6 i 7 512,43 Despeses per operacions financeres Capítol 8 - Actius financers 50,20 TOTAL 562,63 Finançament: a) Excès d'ingressos corrents, sobre despeses corrents després d'amortitzacions financeres (Cap.9D) 330,90 b) Ingressos per operacions de capital: Capítol 3 Contribucions especials 0,00 Capítol 6 Venda d'inversions reals 26,95 Capítol 7 Transferències de capital 15,80 c) Ingressos per operacions financeres: Capítol 8 Actius financers 27,96 Capítol 9 Passius financers (deute a concertar) 161,02 TOTAL 562,63 Les despeses d'inversió finançades amb els ingressos previstos en els apartats b) i c) són despeses amb finançament afectat. Cal fer un seguiment de la seva execució, així com també dels ingressos que les financen. ANNEX núm. 3 INTERVENCIÓ Dades en milions d'euros ESQUEMA GENERAL D'EQUILIBRI PRESSUPOSTARI S/LA LLEI D'ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA - DETERMINACIÓ DE LA CAPACITAT-NECESSITAT DE FINANÇAMENT PROJECTE DE PRESSUPOST 2020 A PLENARI 31/01/2020 (AJUNTAMENT) (en milions d'euros) INGRESSOS DESPESES Operacions corrents 2.798,34 Operacions corrents 2.310,71 Capítol 1 1.069,54 Capítol 1 429,68 Capítol 2 125,53 Capítol 2 642,15 Capítol 3 350,92 Capítol 3 16,21 Capítol 4 1.213,35 Capítol 4 1.222,67 Capítol 5 39,00 Fons de contingència 75,28 Capítol 5 75,28 Operacions de capital 42,75 Operacions de capital 512,43 Capítol 6 26,95 Capítol 6 488,90 Capítol 7 15,80 Capítol 7 23,53 Operacions financeres 192,48 Operacions financeres 135,14 Capítol 8 27,96 Capítol 8 50,20 Capítol 9 164,52 Capítol 9 84,94 TOTALS 3.033,57 TOTALS 3.033,57 Capítol (1 a 7) Ingressos - Cap. (1 a 7) Despeses = (Necessitat de finançament) 2.841,09 - 2.898,43 -57,34 Ajustaments SEC 3,91 Necessitat de finançament en termes SEC. Ajuntament Individual -53,43 Ajust per grau d'execució 83,83 Capacitat de finançament amb ajust d'inexecució. Ajuntament Individual 30,40 ANNEX núm. 4 INTERVENCIÓ Dades en milions d'euros ESQUEMA GENERAL D'EQUILIBRI PRESSUPOSTARI S/LLEI GENERAL D'ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA DETERMINACIÓ DE LA CAPACITAT-NECESSITAT DE FINANÇAMENT PROJECTE DE PRESSUPOST CONSOLIDAT 2020 A PLENARI 31/01/2020 (1) (en milions d'euros) INGRESSOS DESPESES Operacions corrents 3.017,18 Operacions corrents 2.526,79 Capítol 1 1.069,54 Capítol 1 784,65 Capítol 2 125,53 Capítol 2 1.136,81 Capítol 3 515,03 Capítol 3 16,46 Capítol 4 1.262,02 Capítol 4 588,87 Capítol 5 45,06 Fons de contingència 75,32 Capítol 5 75,32 Operacions de capital 43,78 Operacions de capital 522,14 Capítol 6 27,61 Capítol 6 500,40 Capítol 7 16,17 Capítol 7 21,74 Operacions financeres 202,36 Operacions financeres 139,08 Capítol 8 37,84 Capítol 8 54,11 Capítol 9 164,52 Capítol 9 84,97 TOTALS 3.263,32 TOTALS 3.263,32 Capítol (1 a 7) Ingressos - Cap. (1 a 7) Despeses = (Capacitat de finançament) 3.060,96 - 3.124,24 -63,284 Ajustaments SEC 3,913 Necessitat de finançament en termes SEC Consolidat -59,371 Ajust per grau d'execució 83,832 Capacitat de finançament amb ajust d'inexecució. SEC Consolidat 24,461 (1) Seguint el criteri previst en el Reial Decret 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Llei d'Estabilitat Pressupostària i que no ha estat derogat per la Llei 2/2012, es consoliden els pressupostos de l'Ajuntament, dels seus Organismes Autònoms i dels ens depenents que presten serveis o produeixen béns que no es financen majoritàriament amb ingressos de mercat.