ANUNCI Institut Municipal de Persones amb Discapacitat El Sr. Ramon Lamiel Villaró, Gerent de l´Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l´Ajuntament de Barcelona, en data 10 de juny de 2020 ha resolt: APROVAR la Convocatòria per a l’atorgament de subvencions per a dur a terme projectes d’inclusió laboral de persones amb discapacitat i/o trastorn de salut mental en el mercat ordinari, impulsada per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona (2020-2021). DECLARAR d’interès públic la tramitació d’aquest expedient als efectes que preveu la disposició addicional tercera del Reial Decret 463/2020, per subvencionar-se situacions derivades de l’estat d’alarma i resultat necessari per a la protecció del col·lectiu de treballadors i treballadores de la ciutat i, en concret, del col·lectiu de persones amb discapacitat i/o trastorn de salut mental que han vist minvades les seves oportunitats d’inserció laboral en el mercat ordinari. CONVOCAR l’inici del període de presentació de sol·licituds, que començarà a comptar a partir del dia següent de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de la Província i serà de 15 dies hàbils. ORDENAR la publicació de la Convocatòria al Butlletí Oficial de la Provincial i al web de Barcelona Accessible. AUTORITZAR la despesa de 1.050.000 euros, dels quals 525.000 euros aniran a càrrec de la partida 0100.23411.48910 del pressupost de l'any 2020 i 525.000 euros a càrrec de la partida 0100.23411.48910 del pressupost de l’any 2021 i supeditat a l’existència de crèdit adequat i suficient, per a fer front a l’atorgament de subvencions per a dur a terme projectes d’inclusió laboral de persones amb discapacitat i/o trastorn de salut mental en el mercat ordinari. Barcelona, 10 de juny de 2020 El secretari delegat (PD 01/07/2015) Antoni Galiano Barajas B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 1-9 https://bop.diba.cat A CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER DUR A TERME PROJECTES D’INCLUSIÓ LABORAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT I/O TRASTORN DE SALUT MENTAL EN EL MERCAT ORDINARI, IMPULSADA PER L’INSTITUT MUNICIPAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA – 2020 I 2021 1. Procediment de concessió El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquesta convocatòria serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d'acord amb allò que disposa l'art. 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2. Període d'execució. Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria hauran de destinar-se a projectes iniciats a 1 de gener del 2020 i que finalitzin abans del 31 de desembre de 2021. 3. Quantia de la subvenció 3.1. L'import d'aquesta convocatòria es fixa en 525.000€, a càrrec de la posició pressupostària 0100.23411.48910 de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat per l’any 2020. Així mateix, per l’any 2021, l’import de la subvenció es fixa en 525.000€. Per tant, l’import total de les subvencions per a dur a terme projectes d’inclusió laboral de persones amb discapacitat es fixa en 1.050.000€ pels anys 2020-2021, supeditat a l’existència de crèdit adequat i suficient. 3.2. La subvenció sol·licitada a l’IMPD per aquesta convocatòria a nivell percentual no excedirà el 80% del cost total del projecte. En cas contrari, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. 4. Despeses subvencionables 4.1. Seran subvencionables les despeses següents, en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d’execució del projecte, activitat o servei: a. Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica b. Feines realitzades per altres empreses: relacionades amb l’objecte del contracte (subcontractació) o lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte com neteja, seguretat, manteniment etc. c. Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles. d. Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. e. Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. f. Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina. g. Assegurances. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 2-9 https://bop.diba.cat A h. Feines realitzades per altres empreses: relacionades amb l’objecte del contracte (subcontractació) o lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte com neteja, seguretat, manteniment etc. i. Dietes de personal: imports de dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció). j. Tributs: quan siguin abonats directament per l’entitat beneficiària. k. Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: o Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. o Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. o Que el cost es refereixi al període subvencionable. En el període en el que una persona treballadora estigui afectada per un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO), total o parcial, no podrà ser beneficiària d’aquesta subvenció. Per tant, només seran subvencionables les despeses de nòmina i seguretat social d’aquelles persones treballadores que es trobin en actiu. 4.2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Les provisions per possibles pèrdues o deutes. • Les despeses de procediments judicials. • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals. • Les despeses finançades per un altre finançador. • Impostos personals sobre la renda (IRPF), Impost de Societats ni impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació (IVA i altres) • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles. • Les despeses realitzades amb data anterior a l’inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. 5. Requisits i condicions dels beneficiaris/àries. 5.1 Podran ser beneficiàries d'aquesta subvenció, tal i com s’estableix a la base tercera de les Bases Reguladores les persones jurídiques sense afany de lucre (en endavant entitats) que tinguin per missió en els seus estatuts l’atenció i suport a les persones amb discapacitat i/o trastorn de salut mental, que comptin amb un servei d’Inclusió Laboral en el Mercat Ordinari, en endavant ILMO, i que no actuïn exclusivament en el marc del treball protegit o similar. S’entén per Servei d’Inclusió al Mercat Ordinari aquells serveis integrals d’inclusió laboral que tenen com objectiu millorar el grau d’ocupabilitat i la qualificació professional de les persones amb discapacitat davant les exigències d’accés al mercat laboral ordinari, aplicant el treball amb suport, tenint en compte les seves necessitats i característiques personals. La seva activitat es desenvolupa en les següents modalitats: competències clau; diagnosi d’ocupabilitat; elaboració pla individual d’inserció; recerca de feina; accions de formació així com accions de B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 3-9 https://bop.diba.cat A prospecció amb l’empresa, adaptació del lloc de treball, seguiment i suport durant la vigència del contracte. Aquesta condició s’haurà d’acreditar mitjançant memòria d’activitats de l’any anterior i d’una declaració responsable per part de la persona representant de l’entitat. A més les entitats, han de comptar com a mínim amb 2 persones professionals adscrites de manera continuada al servei d’ILMO, i han d´acreditar una trajectòria del servei mínima de 2 anys. 5.2 Els requisits exigibles a les persones jurídiques beneficiàries, i que s’han d’acreditar degudament per mitjà d’una declaració responsable per part de la persona representant de l’entitat, són: • Estar legalment constituïdes i actives. • Tenir seu social o delegació estable al terme municipal de Barcelona. • Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. • Trobar-se al corrent de les obligacions tributaries i fiscals i de reintegrament amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d’Administradors. • No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d’Igualtat efectiva de dones i homes. 5.3 Per a poder optar a les subvencions, el projecte a desenvolupar presentat per les persones sol·licitants hauran d’acomplir els següents requisits: • Han d’estar adreçats a realitzar serveis d’ILMO. • Han de tenir objectius i finalitats coincidents amb els que s’estableixen a les bases. un mínim de 90% de les persones beneficiàries resideixin en el terme municipal de Barcelona. • Han d’evitar el llenguatge discriminatori o sexista en la seva redacció i actuació. 5.4 Supòsits exclosos: No són objecte d´aquesta subvenció els serveis adreçats al mercat protegit. 6. Termini, forma i documentació a aportar. 6.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de la Província. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. 6.2. La sol·licitud s’haurà de presentar de forma telemàtica, a través del portal de tràmits https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca. En el cas que es produeixi una interrupció no planificada en el funcionament dels sistemes electrònics durant l’últim dia establert per a la realització del tràmit corresponent, aquest es podrà realitzar durant les 48 hores següents a la reparació de la incidència tècnica. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 4-9 https://bop.diba.cat A 6.3. L’entitat sol·licitant haurà de presentar els documents indicats a la base 4 de les Bases Reguladores i que a continuació es detallen, degudament complimentats i signats: 1) Instància normalitzada de sol·licitud de subvenció (model establert), que inclou la declaració responsable de la persona representant de l’entitat 2) Proposta tècnica (model establert) 3) Fitxa d’indicadors (model establert) 4) Proposta econòmica (model establert) 5) Relació de personal de l’entitat adscrit al servei ILMO (model establert) 6) Memòria d’activitats de l’anualitat 2019. La no presentació, dins del termini establert, dels documents 1), 2) 3) i 4) relacionats en aquest punt serà motiu de no admissió de la sol·licitud a tràmit. L'Ajuntament podrà requerir la resta de documents o l'esmena de la documentació ja presentada, per la qual cosa s’atorgarà un període de 10 dies hàbils, a comptar des de la recepció del requeriment d'esmena. Finalitzat aquest període no s'admetrà cap document. El requeriment es farà mitjançant correu electrònic d’acord amb el que preveu l’art.68 de Llei 39/2015, d’1 de octubre, per la qual s’aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació plena de les bases reguladores de les subvencions i de les condicions establertes en la present convocatòria, així com l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. Les persones jurídiques que puguin percebre una subvenció per un import superior a 10.000,00 euros han de comunicar a l'Ajuntament i de la forma i en el moment que es determini, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. 7. Procediment de concessió i tramitació. 7.1. Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts en el punt 8 d’aquesta convocatòria, per tal que la comissió competent emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. La Comissió estarà constituïda, segons es determina a base 7 de les Bases Reguladores per: • El/La Cap del Departament d’Atenció i Assessorament Laboral de l’IMPD, o persona en qui delegui. • El/La Responsable de l’Equip d’Assessorament Laboral de l’IMPD, o persona en qui delegui. • El/La Cap d’Administració i Personal de l’IMPD, o persona en qui delegui. • El/La Tècnica referent en inclusió laboral, o persona en qui delegui. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 5-9 https://bop.diba.cat A L’òrgan instructor, a través del Gerent de l’IMPD, elevarà la proposta de resolució provisional a la Presidenta de l’IMPD com a òrgan competent per a la resolució d'atorgament i denegació de sol·licituds d’aquesta convocatòria. 7.2. L’endemà de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per presentar la documentació requerida en el mateix anunci, que serveix com a notificació. En cas que no es presenti la documentació requerida, es denegarà la subvenció. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva, sempre condicionat a la presentació de la documentació acreditativa a esmenar que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls hagi requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la puntuació mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar- les . 7.3. Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon al la Presidència de l’IMPD. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de la Província, i al web de l’Ajuntament de Barcelona. 8. Valoració del projecte 8.1. Un cop admesa la sol·licitud, és valorarà el projecte d’acord als criteris establerts: El projecte pot obtenir una puntuació màxima de 10 punts repartida en dues parts: • Puntuació per les característiques de l’entitat (base sisena de les Bases reguladores): fins a 3 punts. Es tracta de criteris que avaluen les característiques de l’entitat sol·licitant i la seva experiència en projectes d’ILMO • Puntuació per les característiques del projecte (base sisena de les Bases reguladores): fins a 7 punts. Es tracta de criteris que avaluen la correspondència del projecte amb l’estratègia de treball en l’àmbit de la inserció laboral de l’IMPD, la metodologia de treball, i la qualitat del projecte. La valoració final del projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris. Els projectes, en tot cas, hauran d’assolir una puntuació mínima de 4 punts globals i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. L’atorgament es realitzarà per ordre de puntuació fins esgotar la disponibilitat econòmica. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 6-9 https://bop.diba.cat A 8.2. Criteris de valoració, establerts a la base sisena de les Bases Reguladores: 8.3. Adequació dels projectes a la situació d’emergència sanitària i adaptació a la “nova normalitat” Caldrà especificar, per part de les entitats, les actuacions que han desenvolupat davant la situació d’emergència sanitària respecte a l’atenció dels usuaris d’inserció laboral (per exemple, trobades virtuals, formació, entre d’altres) i la forma d’adaptació, d’ara en endavant, a la “nova normalitat”. 9. Termini de resolució El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim de sis mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 10. Pagament. La forma de pagament serà mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte. Donat que es tracta d’una convocatòria bianual, el pagament corresponent a la segona anualitat es farà un cop l’entitat hagi justificat la utilització dels fons rebuts per a la primera anualitat. No es pot fer el pagament de la subvenció mentre el beneficiari no estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social i hagi justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 7-9 https://bop.diba.cat A 11. Reformulació Tal i com s’estableix a la base vuitena de les Bases Reguladores, en cas que l'import de la subvenció atorgada sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, i l’entitat es troba en la impossibilitat d’aportar els recursos necessaris per mantenir el cost total del projecte, aquesta podrà reformular a la baixa l’import total del projecte per un import màxim igual a la diferència entre la subvenció sol·licitada i l’atorgada. Les entitats podran reformular, tant per l’any 2020 com per l’any 2021, el més aviat possible, però en tot cas com a màxim 2 mesos abans que finalitzi el període d’execució previst del projecte de cada exercici. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Serà d’aplicació en aquesta convocatòria l’establert en l’article 5 del Decret D'ALCALDIA de 22 d'abril de 2020, relatiu a les mesures a aplicar als procediments de subvencions del sector públic municipal amb ocasió de l'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID- 19. 12. Justificació i control Les entitats beneficiàries se subjecten al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista a la Normativa General reguladora de les Subvencions a atorgar per l’Ajuntament de Barcelona (BOP de 4 de gener de 2011); en el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, ROAS, Decret 179/1995 de 13 de juny; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el seu Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que resulti d’aplicació. L'Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats, amb la finalitat d’evitar la doble imputació de despeses a diferents ens finançadors. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables). Així com els registres d’assistència de persones beneficiàries a les activitats dels projectes. El perceptor de la subvenció haurà d'aportar la justificació mitjançant el compte justificatiu relacionat a la base onzena de les Bases reguladores i segons els models establerts, que es podran trobar a la web de https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca El termini de presentació d’aquesta justificació és de dos mesos a comptar des de la data de finalització del primer exercici. En el segon i darrer exercici d’execució del projecte subvencionat, l’entitat haurà de presentar el compte justificatiu referit als dos exercicis per la totalitat del projecte realitzat, en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la data de finalització íntegra del projecte. L’entitat haurà de justificar l’import total del projecte, indicat a la sol·licitud o en la reformulació, si és el cas. Si per algun motiu l’import final del projecte no s’ajusta a l’import previst, l’entitat haurà de justificar adequadament la desviació. Igualment, com s’indica a les esmentades bases, en el moment de la justificació s’hauran d’aportar els documents originals escanejats justificants de despesa i els corresponents comprovants de pagament, per l’import total de les despeses imputades a la subvenció. Aquests justificants hauran de ser factures o documents de valor probatori equivalent. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 8-9 https://bop.diba.cat A En el cas de la presentació de documents PDF, caldrà adjuntar a la justificació una declaració del/de la representat legal de l’entitat conforme les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres administracions públiques). En el cas de presentar tiquets, l’import total justificat amb aquests serà com a màxim igual al 10% de l’import atorgat, i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o física que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, aquestes hauran d’estar signades o acompanyades del comprovant de pagament i per justificar el pagament de la Seguretat Social, l'entitat beneficiària haurà d'aportar els documents RLC i TC2 amb el segell de compensació o el pagament efectiu de l'entitat financera corresponent Per justificar les retencions i l'ingrés a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF),l'entitat ha d'aportar el model trimestral de declaració de retencions i ingrés a compte de l'IRPF del període de desenvolupament de l'activitat subvencionada i el model de resum anual de retencions i ingressos a compte. Per a la justificació dels projectes concedits per un import superior a 60.000,00 euros, cal presentar el compte justificatiu amb aportació de l'informe de auditoria. La despesa dels serveis d’auditoria, per cadascun dels exercicis, serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 3.000,00 euros. La presentació de l’informe de l’auditor/a com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la persona jurídica beneficiària de la subvenció del manteniment del suport documental d’acord amb els terminis establers per la llei. La presentació de l’informe de l’auditor/a com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la persona física o jurídica beneficiària de la subvenció del manteniment del suport documental d’acord amb els terminis establers per la llei. Així doncs l´Institut Municipal de Persones amb Discapacitat podrà sol•licitar la documentació suport de l’informe de l’auditor/a d’acord amb el que s’estableix a la normativa de referència, i a més té la facultat de comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que estimi oportuns, la realització efectiva de la totalitat del projecte i les seves activitats, així com l’execució de la totalitat del pressupost i el compliment amb el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats; per això l’Ajuntament haurà de tenir en tot moment el lliure accés a la comptabilitat de l’entitat, i aquesta haurà d’aportar tota la informació que els sigui requerida. Barcelona, 10 de juny 2020 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 11-6-2020 CVE 2020014465 Pàg. 9-9 https://bop.diba.cat A