AJUNTAMENT DE BARCELONA INSTITUT DE CULTURA ANUNCI De conformitat amb la resolució de la Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 9 de juny de 2020, s’aprova la CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA PER A PAL·LIAR ELS EFECTES DE LA CRISI SANITÀRIA COVID-19 ALS PROJECTES DEL SECTOR CULTURAL DE LA CIUTAT DE BARCELONA, de conformitat a les seves bases reguladores per atorgar subvencions per a la realització de projectes, activitats i serveis de districte i de la ciutat de l’Ajuntament de Barcelona, aprovades publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 18 de desembre de 2015 amb núm. de registre 022015026861 i aprovades definitivament per comissió de govern el 3 de desembre de 2015, i s’inicia el termini de presentació de sol·licituds, de quinze dies hàbils a partir del següent dia hàbil de la publicació de la convocatòria. Barcelona, 09/06/2020 La secretària delegada, Montserrat Oriol i Bellot B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 1-15 https://bop.diba.cat A CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA PER A PAL·LIAR ELS EFECTES DE LA CRISI SANITÀRIA COVID-19 ALS PROJECTES DEL SECTOR CULTURAL DE LA CIUTAT DE BARCELONA Preàmbul L’Ajuntament de Barcelona, a través del seu Institut de Cultura, dona suport al teixit cultural de la ciutat mitjançant diversos procediments, entre els quals, la seva acció subvencional, tot atenent les línies estratègiques d’impuls i promoció dels diversos àmbits de la cultura i donant resposta a les seves necessitats. El passat 11 de març de 2020 l'Organització Mundial de la Salut va declarar la pandèmia internacional a la situació d’emergència de salut pública provocada pel COVID-19. El 14 de març de 2020 es va declarar l’estat d’alarma a tot l’Estat mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, modificat parcialment pel Reial decret 465/2020, de 17 de març. Amb posterioritat, l’estat d’alarma s’ha prorrogat en diverses ocasions. La situació actual de pandèmia per la COVID-19 i la seva evolució ha provocat tot tipus d’afectacions sobre el teixit i l’activitat cultural de la ciutat amb un impacte directe sobre els projectes i l’activitat cultural, especialment aquella vinculada a la cultura de base, tant pel què fa a dates de celebració, formats de celebració, cancel·lacions i reprogramacions o pèrdua d’ingressos, entre altres. L’Ajuntament de Barcelona ha activat en els darrers mesos dos paquets de mesures dirigides al sector cultural per respondre a la situació generada per la COVID-19. Es tracta d’iniciatives i propostes per començar a fer front a una crisi que està afectant fortament al teixit cultural de la ciutat. La voluntat del Govern municipal és intentar ajudar a que la cultura segueixi viva i que ens ajudi a recuperar el pols ciutadà en aquest àmbit. Una d’aquestes mesures és la publicació d’una Convocatòria de subvenció extraordinària d’1 milió d’euros dirigida a pal·liar els efectes de la crisi posant especial atenció en aquelles estructures més febles vinculades a la cultura de base en totes les seves variants i sectors (teatres de proximitat, espais de creació, cooperatives culturals i altres entitats del sector). Aquesta convocatòria també contempla 300.000, 00 € per a nous projectes en clau reproductiva i d’innovació. Aquesta subvenció es planteja des de la perspectiva de la lluita contra la precarietat i la necessitat d’una mirada transversal del sector que reconegui i reactivi el seu valor productiu però que també focalitzi específicament en aquelles baules més febles de la cadena de valor, com ho són els creadors i creadores independents i el conjunt de la cultura de base de la ciutat, molt castigada per la crisi sanitària. Neix de la necessitat de transferir recursos i noves eines al teixit cultural de la ciutat i potenciar aquells projectes en clau escenari post-COVID. La justificació de l’aprovació i publicació d'aquesta convocatòria és la voluntat de pal·liar, mitjançant la publicació d’una subvenció extraordinària, els efectes i perjudicis ocasionats per la situació de la crisi sanitària generada per la COVID-19 en els projectes culturals de la ciutat de l’any 2020 i ajudar a les entitats i persones que els impulsen i duen a terme a mantenir aquesta activitat, tenint en compte les afectacions provocades i la necessitat d’ajustar-la al context B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 2-15 https://bop.diba.cat A actual, per començar a dibuixar un escenari de present i de futur on es garanteixin els drets culturals en el seu conjunt. 1. Objecte L’objecte d’aquesta convocatòria és la concessió de subvencions mitjançant concurrència competitiva per subvencionar els projectes culturals de la ciutat de l’any 2020 afectats per la situació de la crisi sanitària generada pel Covid-19, així com els projectes nous derivats d’aquestes afectacions, a partir de l’entrada en vigor de les primeres mesures de seguretat adoptades per les autoritats públiques i fins a 31 de desembre de 2020. S’entendrà per a projectes culturals afectats tots aquells projectes que hagin hagut de cancel·lar totalment o parcial la seva activitat o que aquesta hagi estat reprogramada o reformulada o aquells nous projectes que neixin derivats d’aquestes afectacions. 2. Règim jurídic El règim jurídic d’aquesta convocatòria es determina a la base tercera de les Bases reguladores d’aquesta convocatòria, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 18 de desembre de 2015 i aprovades definitivament per comissió de govern el 3 de desembre de 2015 i el DECRET D'ALCALDIA de 22 d'abril de 2020, relatiu a les mesures a aplicar als procediments de subvencions del sector públic municipal amb ocasió de l'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. 3. Requisits 3.1. Beneficiaris: Poden ser beneficiaris de les subvencions a les què fa referència aquesta convocatòria les persones jurídiques i físiques que compleixin els següents requisits: - Estar legalment constituïdes i actives. - En cas d’haver sigut beneficiari d’una subvenció municipal que hagin justificat en forma qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona, excepte que encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació. - Trobar-se al corrent de les obligacions tributaries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agencia Estatal d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d'Administracions. - No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentencies fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. - No és obligatori tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona. Sí que és obligatori que el projecte es desenvolupi dins del seu terme municipal. - Que els projectes presentat siguin projectes culturals de la ciutat de l’any 2020 afectats per la situació de la crisi sanitària generada pel Covid-19, o projectes nous derivats d’aquestes B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 3-15 https://bop.diba.cat A afectacions, a partir de l’entrada en vigor de les primeres mesures de seguretat adoptades per les autoritats públiques i fins a 31 de desembre de 2020 - Només per la Modalitat A: Entitats o persones físiques que hagin presentat una sol·licitud de subvenció o ajut a l’Institut de Cultura de Barcelona entre el 2017 i el 2020, que hagi estat admesa a tràmit, encara que fos desestimada. - Queden exclosos els següents espais i activitats, entre d’altres: o Institucions culturals de titularitat pública. o Equipaments culturals en règim de consorci públic. o Espais de coworking. o Les produccions artístiques. o Sales de cinema amb més de 7 sales d’exhibició. 3.2. Projectes: Projectes culturals de la ciutat de l’any 2020 afectats per la situació de la crisi sanitària generada pel Covid-19, així com els projectes nous derivats d’aquestes afectacions, a partir de l’entrada en vigor de les primeres mesures de seguretat adoptades per les autoritats públiques i fins a 31 de desembre de 2020. 3.3. Modalitats, destinataris i tipologies: MODALITAT A - Projectes culturals de la ciutat de l’any 2020 afectats per la situació de la crisi sanitària generada pel Covid-19 A1. – Projectes d’ARTS EN VIU: Espais estables d’exhibició d’arts escèniques com teatre, dansa, circ, i altres disciplines de les arts en viu, així com sales de música en viu o espais independents. -Sales de teatre, dansa, circ i altres disciplines de les arts en viu, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. - Sales de música en viu, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. - Espais independents de creació artística i cultural, que hauran d’acreditar el funcionament estable durant l’any anterior al que es publica la convocatòria dels ajuts, mitjançant la presentació de la corresponent llicència d’activitat. A2 – Projectes de COMERÇ CULTURAL: Establiments comercials de l’àmbit cultural: -Galeries d’art, que hauran d’acreditar formar part d’alguna de les associacions professionals vàlidament constituïdes o bé presentar la corresponent llicència d’activitat. -Llibreries, que hauran d’acreditar formar part d’alguna de les associacions professionals vàlidament constituïdes o bé presentar la corresponent llicència d’activitat. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 4-15 https://bop.diba.cat A -Altres comerços culturals d’especial rellevància cultural i artística, amb interès històric o patrimonial per a la ciutat que realitzin tasques de difusió cultural, que hauran d’acreditar l’activitat mitjançant la presentació de la llicència d’activitat. La determinació del caràcter de comerç cultural d’especial rellevància cultural i artística serà realitzada per la Comissió de valoració esmentada al punt 11. A3: Projectes d’exhibició en CINEMES - Sales de Cinema amb 7 sales d’exhibició o menys, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. A.4. Festivals, cicles i projectes de caràcter artístic i cultural. Destinataris: -Festivals, cicles, mostres i projectes de caràcter artístic i cultural d’àmbits i disciplines culturals diverses. A.5. Activitats festives de cultura popular o tradicional. -Mostres, trobades, activitats festives de cultura popular o tradicional. MODALITAT B. Projectes nous derivats per la situació de la crisi sanitària generada pel Covid- 19 B.1.Noves Accions de context Noves programacions adequades a les possibilitats d’activitats actuals que considerin altres entorns com el digital en el seu desenvolupament. B.2. Recerca Noves línies de recerca que aprofundeixen en processos d’innovació i divulgació de diversos àmbits vinculats a la creació i les pràctiques culturals. B.3. Laboratori Modalitat destinada a recolzar iniciatives ciutadanes que, des de l'àmbit cultural, de donin resposta a alguns dels reptes que té la ciutat . B.4. Capital social Projectes que es presenten amb la voluntat d’interacció entre diferents entitats amb la voluntat de crear xarxa i capital social a través de pràctiques culturals. B.5 Projectes de creació. Projectes d’artistes i creadors en estat de pre-producció, laboratori i recerca. Queden excloses les produccions artístiques. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 5-15 https://bop.diba.cat A *Una mateixa entitat es podrà presentar a les dues modalitats amb projectes diferents. *Una mateixa entitat no podrà presentar dos projectes diferents dins de la mateixa modalitat. *El número de sol·licituds a presentar per entitat es limita a un màxim de dos projectes per entitat o persona física, tenint en compte les dues modalitats. Dins de cada modalitat (A, B) s’estableixen 3 tipologies diferents: TIPOLOGIA 1. Projectes amb un pressupost total igual o superior a 100.000,00 €. TIPOLOGIA 2. Projectes amb un pressupost total entre 30.000,00€ i 99.999,00 €. TIPOLOGIA 3. Projectes amb un pressupost total igual o inferior a 29.999,00 €. Cada tipologia tindrà assignat el pressupost corresponent i es distribuirà fins a exhaurir el mateix únicament entre les sol·licituds de la seva tipologia. En cas que el crèdit destinat a una de les tipologies no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar les altres tipologies. 4. Presentació de sol·licituds: 4.1. El termini i la forma El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Els formularis de sol·licitud es podran descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a l’adreça: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions. Les sol·licituds es podran emplenar i presentar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Per als subjectes obligats de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud i tota la resta de tràmits associats al procediment de concessió de les subvencions i la seva justificació a través de la seu electrònica de l’Ajuntament https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obl igació de presentar la sol·licitud telemàticament. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 6-15 https://bop.diba.cat A En cas de presentació presencial ,s’hauran de presentar les sol·licituds als Registres de l’Ajuntament de Barcelona que amb el període de vigència de l’estat d’alarma o mentre durin les mesures declarades per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 romanguin oberts i actius. No obstant les persones físiques podran presentar també les seves sol·licituds i documents telemàticament a través de l’Oficina Virtual de Tràmits. Si es fa la presentació presencial al registre de les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) cal demanar cita: a la pàgina web ajuntament.barcelona.cat/cita; trucant al 010; o, a través del mòbil barcelona.cat/tramitsalmobil. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. La documentació necessària per sol·licitar les subvencions és la que s’indica al punt 4 d’aquesta convocatòria. Els interessats l’han de formular i presentar pel mitjà i la forma que s’hi indica. Els sol·licitants han de respectar estrictament el formulari de sol·licitud, i si s’escau, els altres impresos que s’indiquen al punt 4.2 d’aquesta convocatòria. Han de completar tots els apartats i han de seguir les instruccions proporcionades. La documentació del projecte ha d’adoptar, en tot cas, un llenguatge no sexista. Sempre que els sol·licitants no s’hi neguin de forma expressa, l’ICUB pot comprovar d’ofici amb altres administracions o organismes, informació sobre les circumstàncies de les sol·licituds que siguin adients per la instrucció del procediment. En cas que les sol·licituds no vagin acompanyades de la documentació exigida o aquesta sigui incomplerta o defectuosa, l’ICUB ha d’atorgar un termini màxim de deu dies hàbils per a esmenar-les. Finalitzat aquest termini no admetrà cap document i exclourà la sol·licitud directament, d’acord amb allò previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú. El/s requeriment/s es faran mitjançant correu electrònic per tal que el sol·licitant els esmeni dins el termini de deu dies hàbils, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. Tots els requeriments i comunicacions amb l’interessat que s’hagin de fer relacionats amb aquesta convocatòria es faran a través del correu electrònic indicat en la sol·licitud. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que en tramitar la sol·licitud de subvenció les vostres dades personals seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (Institut de Cultura de Barcelona-ICUB) amb la finalitat de resoldre la subvenció sol·licitada (Tractament: Gestió de subvencions i ajuts). Aquesta finalitat està legitimada en base al compliment d’una missió en interès públic. Tret d’obligació legal, les vostres dades no B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 7-15 https://bop.diba.cat A seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades 4.2. La sol·licitud Els/Les sol·licitants han de presentar, durant el termini de presentació de les sol·licituds establert en el punt 4.1 “El termini i la forma” d’aquesta convocatòria, els documents següents degudament complimentats i signats:  Document bàsic 1: és la instància de sol·licitud de subvenció. Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud.  Document bàsic 2: és el formulari descriptiu de projecte. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1. Es pot presentar el formulari normalitzat o bé, un document lliure que segueixi el mateix guió del document normalitzat. L’ICUB no tindrà en compte cap documentació presentada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar a un procediment ja iniciat. En aquest darrer cas, cal identificar el procediment al qual s’ha d’annexar. La sol·licitud de subvenció la formen els dos documents, el document bàsic 1 i el document bàsic 2. 5. Motius d’inadmissió Seran motius d’inadmissió: - La presentació de la sol·licitud utilitzant models diferents dels establerts a la convocatòria o quan no es presenti algun dels documents bàsics requerits (Document 1 i Document 2). - Presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert. -No esmenar la sol·licitud de subvenció dins el termini establert. - No complir amb el requisits establerts en aquesta convocatòria per a ser beneficiari. 6. Procediment de concessió 6.1. Admissió de sol·licitud: un cop presentats el document bàsic 1 i el document bàsic 2, es comprovarà que s’ajusten als requisits. En el cas que es detectin errors materials en els documents presentats, es requer i rà , mitjançant correu electrònic per tal que s’esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 6.2. Valoració del projecte o activitat presentada: un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts, per tal que la comissió competent emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 8-15 https://bop.diba.cat A Per a la valoració del projecte només es tindrà en compte els document bàsic 1 i el document bàsic 2. 6.3. Resolució provisional: l’òrgan instructor elevarà la proposta de resolució provisional a la presidència de cada un dels òrgans col·legiats detallats a l’apartat 11 d’aquest document. El dia següent de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar la documentació acreditativa requerida en el mateix anunci, als punts de registre indicats al final d’aquest document. En el cas que no es presenti aquesta documentació acreditativa, que tot seguit es relaciona, es denegarà la subvenció en la resolució definitiva:  Documentació acreditativa de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com també amb la Seguretat Social (TGSS), l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH) i la resta d'Administracions. - Documentació acreditativa d’haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals, excepte que encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació.  Estar legalment constituïdes i actives.  Comunicar a l'Ajuntament de la forma que s’hagi determinat, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. En el mateix termini s’obre un tràmit per presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat, si escau, a la presentació de la documentació acreditativa que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls ha requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la nota mínima sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. En cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud, i sempre que això afecti l'execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l'activitat proposada per el/la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 9-15 https://bop.diba.cat A 6.4. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon als Presidents de les Comissions a proposta de l’òrgan instructor. La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, un recurs d’alçada davant l’alcaldia en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la notificació. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i a la web de l’Ajuntament de Barcelona. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 7. Quantia de la subvenció i compatibilitats L’import de la convocatòria serà de 1.300.000,00 €. Aquesta quantitat podrà ser incrementada, si es considera oportú, restant condicionada a l’existència de crèdit addicional abans de la seva concessió. d’acord amb l’art. 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei General de Subvencions amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o com a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L’import convocatòria serà distribuït de la següent manera: Modalitat A: 1.000.000,00 € TIPOLOGIA 1. - 500.000,00 € TIPOLOGIA 2. 300.000,00 € TIPOLOGIA 3. 200.000,00€ En cas que el crèdit destinat a una de les tipologies no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar les altres tipologies S’estableix un topall màxim de 20.000,00€ per projecte MODALITAT B: 300.000,00€ TIPOLOGIA 1. - 100.000,00 € TIPOLOGIA 2. 100.000,00 € TIPOLOGIA 3. 100.000,00€ B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 10-15 https://bop.diba.cat A En cas que el crèdit destinat a una de les tipologies no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar les altres tipologies S’estableix un topall màxim de 20.000,00€ per projecte. En el cas que la sol·licitud presentada sobrepassi aquest import màxim, es considerarà com a import sol·licitat l'establert com a tal en aquesta convocatòria (20.000euros) Així mateix, en cas que el crèdit destinat a una de les modalitats no quedés esgotat es podrà utilitzar la part disponible per subvencionar l’altra modalitat. La quantia de la subvenció atorgada no ultrapassarà el 80% de la despesa total del projecte, especificada al document bàsic 2 de descripció del projecte. Les subvencions seran compatibles amb altres subvencions municipals atorgades, tanmateix, l'import d'aquestes subvencions conjuntament no podrà superar el 80% del cost total del projecte que es desenvolupi. En tots els casos, el pressupost total del projecte ha de ser coincident amb el presentat en anteriors convocatòries de subvenció municipals (inicial o reformulat, si és el cas). Si els pressupostos no fossin coincidents, aquest s’hauria d’esmenar o reformular Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l'import d'aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s'obtinguin i el dels recursos propis que es destinaran a l'activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s'exigirà la devolució de l'excés en la part proporcional o l'ampliació de l'activitat o projecte subvencionat. 8. Conceptes subvencionables: Seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei: • Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica o física. En cap cas s’acceptaran despeses en concepte de quitances per acomiadament o extinció de la relació laboral. • Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles, sempre que s’acrediti que aquests mitjans no s’han pogut emprar en altres finalitats diferents de l’execució del projecte. • Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. • Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. • Material fungible d'oficina: paper, impresos, fotocopies i altre material d'oficina. • Assegurances. Assegurances vinculades a l’objecte del projecte, subscrites i vigents durant el període de l’estat d’alarma. • Material tècnic o de producció fungible necessari per el desenvolupament de l'activitat. • Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l'activitat/projecte, auditoria del projecte (nomes en el cas que sigui exigida com a justificació d'aquesta subvenció) sempre que B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 11-15 https://bop.diba.cat A s’acrediti que aquests mitjans no s’han pogut emprar en altres finalitats diferents de l’execució del projecte. • Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció). • Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiaria. • Les despeses d'amortitzacions dels bens adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: -Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels bens. -Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. -Que el cost es refereixi al període subvencionable. -Altres despeses anàlogues en funció de la convocatòria a la qual s'hagués presentat la sol·licitud de subvenció, i del projecte subvencionat. • Quan s'hagi de fer despeses de mes de 15.000,00 EUR (sense IVA) en el cas de prestacions de serveis o lliurament de bens, i per aquelles despeses de mes de 40.000,00 EUR (sense IVA) en el cas d’execució d'obres, tal com indica la base 18a., s'hauran d'incorporar tres pressupostos sol·licitats i argumentar el motiu de l’adjudicació en cas de no ser la proposta mes avantatjosa econòmicament. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de bens mobles. • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. 9. Obligacions dels beneficiaris/es. Les obligacions dels beneficiaris/es son les que determinen les bases quarta i setzena de les Bases reguladores. 10. Crèdit pressupostari i pagament. L’import agregat d’aquest ajut es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària 1617 D/48000/33011 i amb el codi d’actuació S.006.00614.461, de la previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per l’any 2020. • El lliurament dels fons públics corresponent a la subvenció es realitzarà amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. • El pagament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte bancari de la persona jurídica o física sol·licitant i sota la seva responsabilitat. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 12-15 https://bop.diba.cat A • És obligació dels/de les beneficiaris/es comunicar a l'Ajuntament, amb data límit de finals d'any, el compte bancari de la persona jurídica o física sol·licitant per a l'abonament dels fons públics corresponent a la subvenció; la no comunicació comportarà d'ofici l’anul·lació de l'ordre de pagament i la revocació de la subvenció atorgada. • Una vegada l’òrgan competent aprovi la resolució d’atorgament provisional de les subvencions, es podrà realitzar e seu pagament anticipat, de totes aquelles subvencions que no hagin estat requerides a l’esmena de documentació en la resolució provisional i condicionat a què les persones beneficiàries compleixin amb els requisits per poder obtenir- les. 11. Òrgans col·legiats. L’òrgan col·legiat competent per a emetre l'informe per a la proposta de resolució provisional estarà format per: • President/a de l'Institut de Cultura de Barcelona (que la presideix). • Assessor/a Delegat/da de Drets Culturals, que podrà presidir les reunions en absència del president. • Gerent/a de l'Institut de Cultura de Barcelona. • Tres persones del òrgans de Direcció de l’ICUB designades per la Presidència de l’ICUB. • Sis persones designades per la Presidència de l’ICUB a proposta del Comitè Executiu del Consell de la Cultura de Barcelona. • Secretari delegat/ secretària delegada del Consell d’Administració (actuarà com a secretari/ària de la comissió amb veu i sense vot). 12. La justificació i el control. L'ICUB podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables). La justificació s'ha de dur a terme en el termini màxim de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat. El/la perceptor/a de la subvenció haurà d'aportar la justificació mitjançant el compte justificatiu relacionat a la base divuitena de les Bases reguladores i segons els models establerts, que es podran trobar a la web http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les persones jurídiques venen obligades a la presentació telemàtica de la justificació. Igualment, en el moment de la justificació s'hauran d'aportar les factures originals de les subvencions atorgades i, com a mínim, per la totalitat de l'import subvencionat. Els tiquets no poden superar el 10% de l'import atorgat i fins a un màxim de 300 EUR. B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 13-15 https://bop.diba.cat A 13. Valoració del projecte. El projecte pot obtenir una puntuació màxima de 10 punts repartida en dues parts. - Criteris generals de valoració: fins a 4 punts. - Criteris específics de valoració: fins a 6 punts. La valoració final del projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris i vindrà acompanyada i explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració. Els projectes, en tot cas, hauran d'assolir una puntuació mínima de 4 punts globals i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 13.1. Criteris generals de valoració (fins a 4 punts): a. Entitat (persona física o jurídica): 0,5 punts 1. Base social o trajectòria 2. Nombre de projectes desenvolupats l’any anterior 3. Nombre de projectes desenvolupats l’any anterior en col·laboració amb altres 4. Nivell d’autonomia financera i equilibri entre fonts de finançament 5. Nombre de persones voluntàries b. Fonaments: 1 punt 1. Col·laboració o complementarietat amb l’acció de l’Administració local considerant els valors que té, projecta i promou 2. Ajustament a la realitat social i cultural i a les necessitats del col·lectiu al qual s’adreça 3. Que el projecte abordi nous fenòmens socials a la ciutat i plantegi nous enfocaments 4. Nivell de concreció, coherència interna i viabilitat del projecte (qualitativa, econòmica i permanència temporal) 5. Grau de participació del col·lectiu beneficiari en el disseny del projecte 6. Nivell de concreció dels indicadors de seguiment del projecte i grau d’adequació a les activitats proposades. c. Impacte: 1,5 punts 1. Rellevància del projecte (impacte esperat entre el col·lectiu destinatari) 2. Augmentar la capacitació de les persones o dels col·lectius implicats 3. Millorar la sensibilització de la població en general en l’objecte del projecte 4. Grau de millora de l’accés a la informació del projecte (es valorarà l’ús de noves tecnologies) 5. Beneficis ambientals (ambientalització d'esdeveniments, economia circular, etc.) i socials (contractació sostenible, etc.) del projecte d. Incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte: 0,5 punts 1. L’entitat explicita la igualtat de gènere en els seus estatuts, objectius o missió, memòries d’activitats i/o estructura organitzativa 2. La igualtat de gènere s’incorpora en el projecte presentat a partir de la seva metodologia (implementació, seguiment i avaluació) i/o del contingut (atenent als objectius, activitats, població destinatària, valors que promou) e. Solidesa i finançament: 0,5 punts 1. Capacitat i recursos per gestionar, executar i avaluar el projecte 2. Pla de finançament del projecte (aportació pròpia, percentatge demanat, previsió i B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 14-15 https://bop.diba.cat A capacitat per aconseguir altres fonts de finançament i recursos) 13.2. Criteris de valoració específics (fins a 6 punts).  Qualitat del projecte i interès cultural i artístic 2,5 punts · Adequació al context actual, readaptació del projecte, nous formats, entorn digital, etc. · Adopció de mesures d’adequació i adaptació (higiene, desinfecció,) per a garantir el desenvolupament del projecte en el context actual. · Coherència: línia de programació definida, descripció clara d’accions, activitats i objectius, continuïtat. · Risc i innovació: aposta pel risc, la innovació i l’experimentació en matèria cultural. Promoció de talents i creadors emergents. · Singularitat: perfil propi definit. Activitats inèdites i especialització. · Seguiment dels codis de bones pràctiques en la contractació i la gestió. · Exposició i descripció clara i precisa del projecte. Calendari ben especificat. · Pla de comunicació, estratègies de comunicació i difusió de les activitats adaptades al context actual.  Impacte, retorn social i cultural a la ciutat- 1,5 punts · Caràcter estructural, sostenible i sistèmic del projecte. · Activitats en col·laboració amb agents educatius de la ciutat: activitats formatives, residències, tallers i accions als centres formatius adaptades al context actual. · Accions d’inclusió: treball amb col·lectius vulnerables i amb risc d’exclusió. Oferta d’accés a la programació habitual a persones vulnerables. Incorporació de l’accessibilitat de tots els col·lectius. · Accions de sensibilització i creació de públics. Adopció de mesures d’adequació i adaptació al context actual. · Treball en xarxa, treball de proximitat i implicació amb el territori. · Impuls del diàleg intercultural: Foment del diàleg intercultural crític i projectes que abordin la diversitat lingüística.  Fet a Barcelona. Impacte en el teixit cultural de la ciutat – 2 punts · Mesures i estratègies d’adequació a la realitat i context actual del sector. · Repercussió de l’activitat en el teixit cultural de la ciutat. Creació de xarxa i capital social a través de la pràctica cultural. · Vincles amb agents del sector. · Articulació i connexió del teixit cultural. · Col·laboració amb agents internacionals. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-6-2020 CVE 2020014276 Pàg. 15-15 https://bop.diba.cat A