Secretaria General COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ SESSIÓ ORDINÀRIA DE 17 DE JUNY DE 2020 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 20 de maig de 2020 Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 3. – (1020/18 - 18003968L10) RATIFICAR la resolució, adoptada pel Gerent de Recursos el 16 de març de 2020 i amb efectes des d'aquella data, relativa a la retenció de les quantitats degudes per aquest Consistori com a conseqüència del serveis prestats per part de l’empresa, Tempo Facility Services, SLU amb NIF B66226234, en el marc del contracte 18003968L10, que té per objecte l’execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l’Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 10: Districte de Sant Martí); en virtut del que preveu l’article 130.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, una vegada acreditada la falta de pagament dels salaris del personal subrogat durant el període d’execució del contracte segons escrit presentat pels representants dels treballadors el 10 de març de 2020 que s'incorpora a l'expedient; i mentre no s’acrediti el seu abonament o no existeixi resolució relativa al seu destí. 4. – (1020/18 (18003968L10)) DESESTIMAR el recurs de reposició interposat pel Sr. Antonio Morera Vallejo, en representació de l’empresa Millenium Insurance Company, LTD, contra l’acord del 27 de febrer de 2020 adoptat per la Comissió de Govern, facultada per aquest acte en virtut de l'acord de Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció adoptat en sessió ordinària del 19 de febrer de 2020 que actua com a òrgan de contractació, relatiu a la resolució per incompliment culpable de l’adjudicatari del contracte núm. 18003968L10, que té per objecte l’execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l’Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 10: Districte de Sant Martí), atesa la improcedència d’acceptar les al·legacions efectuades per l’empresa relatives a la nul·litat de l’esmentat acord, en virtut del que preveu l’article 47.1. a) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en no donar-se les circumstàncies necessàries per justificar l’existència de la situació d’indefensió al·legada en relació al tràmit d’audiència atorgat a l’empresa al procediment de resolució contractual que permeti entendre afectada la validesa de l’acord adoptat i, en conseqüència, la de les obligacions generades pel mateix envers la recurrent en virtut del que preveu l’article 110 apartat d) i el 213 de la Llei 9/2017, de CCM 7/20 Presidencia 1/4 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, tal com s’exposa a l’informe jurídic que s’incorpora a l’expedient i que serveix de motivació al present acord. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 5. – (M1923/955) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció acorda crear, en virtut del que disposen els articles 109 i següents del Reglament Orgànic Municipal, un grup de treball per tal de treballar en la modificació de l’actual ROM amb l’objectiu de millorar la qualitat democràtica de la institució. I que aquest grup elevi la proposta de modificació del projecte normatiu per a la seva aprovació. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 6. – (M1923/953) Que el Govern Municipal, tot tenint en compte l’experiència i els resultats del Pla de Xoc per la convivència de Ciutat Vella del maig del 2018, reforci el treball que està duent a terme pel consens veïnal, social i polític per donar solucions a la crisi social i a la percepció d’inseguretat que està vivint el districte de Ciutat Vella. Aquest abordatge requereix del compromís actiu de diferents actors i serveis: Que els sistemes de protecció social del districte es reforcin i cerquin noves sinèrgies amb les entitats socials que treballen al districte i els diversos cossos de seguretat, com també cal que es potencií l'aliança entre els agents socials i econòmics per fonamentar el desenvolupament econòmic del districte; alhora que cal sumar la implicació dels sectors culturals, educatius i esportius. Que es treballi per a reforçar la seguretat pública tan amb les actuacions dels cossos de seguretat i amb les accions de prevenció i convivència. El treball de la Guàrdia Urbana i Mossos d'Esquadra és fonamental, i cal vetllar i exigir el manteniment dels compromisos presos per l’Ajuntament i per la Conselleria d’Interior en les Juntes Locals de Seguretat i en el Pla Barcelona Ciutat Segura: més suport, més efectius, més i millor coordinació. Promocionar un model de desplegament a Ciutat Vella en que ambdós cossos garanteixin un cert equilibri de presència ens els espais públics que es considerin crítics, així com estudiar la possibilitat de retornar a les patrulles mixtes dins el Metro. Que s’estudiï la possibilitat d’una nova manera de denunciar específicament la presència de punts de venda de droga en immobles i a l’espai públic de manera ràpida i segura per als veïns tal i com ja passa en les denúncies sobre possibles pisos turístics il·legals. Del Grup Municipal Ciutadans: 7. – (M1923/982) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: 1.- La publicació de la relació de la contractació menor de CCM 7/20 Presidencia 2/4 l'Ajuntament de Barcelona i de les seves empreses municipals durant els quinze dies posteriors a la finalització de cada trimestre. 2.- La reserva de la contractació menor per aquells casos en què existeixi una situació puntual i l'ús de procediments oberts, com el procediment obert simplificat sumari o obert simplificat, en la resta de prestacions que tinguin caràcter recurrent. 3.- La pràctica desaparició de les autoritzacions de despesa genèriques i les bestretes de caixa fixa, limitant el seu ús a situacions molt puntuals i amb caràcter residual. 4.- La no invitació a participar en la contractació directa a empreses que estan sent investigades per corrupció en matèria de contractació pública. Del Grup Municipal Partit Popular: 8. – (M1923/978) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció acorda que des de la Gerència de l'Àrea Agenda 2030 de Transició digital i Esports, es faci una avaluació que comprengui la totalitat de procediments, sol·licituds, autoritzacions o llicències que de forma telemàtica poden sol·licitar els ciutadans, empreses o entitats en tots els àmbits i àrees del grup Ajuntament de Barcelona amb l'itinerari que segueixen aquests procediments digitals i el temps de duració d'aquests desglossat per àrees o districtes, per avançar en una transició digital i efectiva. Del Grup Municipal Barcelona pel canvi: 9. – (M1923/965) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció acorda: 1.- Reiterar el reconeixement que el dret de la ciutadania a participar en assumptes pub́ lics, implica, alhora, en relació als assumptes pub́ lics municipals, que els regidors i les regidores tinguin acceś a la documentació i dades que estiguin en poder de la Corporació a la qual pertanyen. 2.-Instar el Govern municipal a adoptar les mesures administratives i normatives adients per tal de garantir a tots els membres del Consistori el dret d’accés automàtic i directe als expedients de tots els assumptes inclosos als ordres del dia de tots els òrgans col·legiats de govern, des del moment de la seva convocatòria. 3.- Aplicar el termini de 5 dies establert a l’article 12.5 del ROM en la tramitació de les sol·licituds d’accés a la informació presentades per les persones electes de l’Ajuntament, sens perjudici que s’apliqui el termini d’un mes establert a la legislació de transparència, accés a la informació i bon govern a les sol·licituds d’accés a la informació presentades per la ciutadania. 4.- I lliurar amb caràcter immediat als membres electes sol·licitants la informació estimada per silenci administratiu el passat mes de febrer i qualsevol altra informació sol·licitada per altres membres electes que hagi estat concedida per silenci administratiu fins a la data d’avui. Declaracions Institucionals 1. – La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: PRIMER. Que la ciutat de Barcelona se suma a la reivindicació de Black Lives Matter perquè és una ciutat oberta, defensora dels drets i de les llibertats, així com de les lluites contra les discriminacions. SEGON. Que enguany, i a causa de l’excepcionalitat que viu la ciutat causada per la pandèmia de la COVID-19, cal salvaguardar de manera molt especial els drets dels veïns i veïnes d’origen immigrant i CCM 7/20 Presidencia 3/4 racialitzades, sigui en situació de confinament com en l’espai públic. TERCER. Que l’Ajuntament de Barcelona es compromet a seguir treballant per prevenir, protegir i garantir els drets dels veïns i veïnes d’origen immigrant i racialitzades davant qualsevol situació de discriminació. QUART. Fer arribar aquest acord al Govern de la Generalitat de Catalunya, al Consell Municipal d’Immigració de Barcelona i al conjunt d’entitats de persones migrades i racialitzades de la ciutat. EL SECRETARI GENERAL CCM 7/20 Presidencia 4/4