Secretaria General ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió celebrada el 19 de març de 2020, ha adoptat el següent acord: “APROVAR inicialment les bases generals reguladores per sol·licitar i atorgar subvencions del Departament de Protecció dels animals a entitats i associacions sense ànim de lucre, per al control i gestió de la població de les colònies de gats de la Ciutat de Barcelona. ORDENAR la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l’esmentada publicació. APROVAR definitivament les bases, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació.” BASES GENERALS REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DEL DEPARTAMENT DE PROTECCIO DELS ANIMALS A ENTITATS I ASSOCIACIONS SENSE ÀNIM DE LUCRE, PER AL CONTROL I GESTIÓ DE LA POBLACIÓ DE LES COLÒNIES DE GATS DE LA CIUTAT DE BARCELONA 1. OBJECTE I FINALITAT L’objecte de les presents bases, és regular i definir les condicions i procediments per a la concessió d’una subvenció atorgada pel Departament de Protecció dels Animals, a entitats o associacions sense ànim de lucre que compleixin els requisits establerts a les mateixes, destinada al desenvolupament de les tasques de control i gestió de la població de les colònies de gats urbans. L’import de la subvenció serà destinat a controlar i tenir cura de la població de gats ferals mitjançant l’esterilització seguint el mètode CER (captura, esterilització i retorn), i la identificació de les colònies (coordenades per la ubicació, nombre d’individus, sex- rati...). La finalitat d’aquesta subvenció, és el desenvolupament de les tasques de control i cura de la població de gats ferals de la ciutat de Barcelona. Es pretén al mateix temps: a) Fomentar el control de les colònies de gats per evitar el creixement exponencial d’aquesta població. b) Promoure el cens i identificació de les colònies per estimar la densitat de població i establir els punts on és urgent, prioritari i necessari actuar per controlar noves colònies i incorporacions a les ja establertes. c) Promoure i fomentar la salubritat en les àrees públiques. d) Difondre les bones pràctiques i els principis de tinença responsable. A la convocatòria corresponent s’especificarà el mínim d’esterilitzacions a realitzar per zona. 2. RÈGIM JURÍDIC La convocatòria i el procediment a seguir per a la concessió d'aquesta subvenció es regularà per la normativa següent: • Aquestes bases. • La convocatòria específica que s’aprovi. • La normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. • Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS). • Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de mínims. • Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 1-11 https://bop.diba.cat A • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. • Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes. • Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques • Decret Legislatiu 2/2008, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals. • Ordenança de protecció, tinència i venda d'animals. Sense perjudici del que s’estableix als art. 47 i 48 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al•legar com a precedent. L’atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja iniciada de l’activitat i té caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues que van ser considerades per a l’atorgament. La gestió de les subvencions s’efectua d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. 3. CONVOCATÒRIA El procediment per a l’atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d’acord amb allò que disposa l’art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. A aquests efectes s’aprovarà la convocatòria corresponent per a l’atorgament de les subvencions, que s’ajustaran a allò que disposen aquestes bases, les quals podran adequar-se en els punts següents: • Termini de presentació de sol•licituds • Límit màxim de la quantia de la subvenció, dins les corresponents partides d’aplicació • Designació de l’òrgan instructor del procediment • Compatibilitats • Durada dels projectes • Àmbit territorial i sectorial prioritari dels projectes • Models de documentació per presentar la sol•licitud • Models de justificació • Requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona jurídica beneficiària i documentació complementària de la sol•licitud que n’acrediti el compliment • Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius 4. REQUISITS DELS SOL•LICITANTS Poden sol•licitar les subvencions a què fan referència aquestes bases les persones jurídiques que hagin de fer l’activitat prevista per al seu atorgament d’acord amb els requisits que s’estableixin a la convocatòria. Els requisits exigibles a les persones jurídiques beneficiàries, i que s’han d’acreditar degudament, són els següents: • Ser entitats sense finalitat de lucre, constituïdes i actives en el marc de la protecció dels gats urbans. • Tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona. • Que d’acord amb els seus estatuts o normes reguladores tinguin objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i les finalitats d’aquestes subvencions. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 2-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General • Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. • Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i fiscals amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Tresoreria de la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. • No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en matèria de protecció, tinença i venda d’animals. Les entitats sol•licitants també poden incorporar en el projecte la cooperació amb persones físiques, jurídiques o entitats amb independència de quina sigui la seva forma jurídica. Aquestes persones o entitats participen en el projecte en qualitat de col•laboradors pel valor afegit que comporta la seva participació, per tant, no reben, en cap cas, la consideració ni de sol•licitants ni, en conseqüència, de beneficiàries de la subvenció. Els requisits específics dels sol•licitants s’establiran i es definiran a la convocatòria corresponent. 5. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR La documentació mínima necessària per a sol•licitar la subvenció serà la següent, sense perjudici d’altra documentació que es pugui especificar a la convocatòria: Instància de sol•licitud de la subvenció (document 1): Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació acreditativa relacionada a aquesta declaració responsable en el moment de la sol•licitud. https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions. Aquest document s’ha de presentar mitjançant l’imprès establert i ha d’estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol•licitud. Document de presentació del projecte, detallant almenys el nom de l’entitat, el NIF, el nom del/la representant jurídic, la previsió d’activitat anual a realitzar, les accions de control previstes, la justificació de la capacitat per actuar sobre el nombre de zones que presenta el projecte, la previsió econòmica i aquelles dades i documents que acreditin les activitats que es consideren puntuables a la convocatòria,. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1. Aquest document ha d’estar signat pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol•licitud. Aquests documents es poden presentar tant en català com en castellà, i s’emplenaran preferentment per mitjans informàtics. La convocatòria podrà establir la presentació de documentació addicional en el moment i la forma que s’hi determini. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol•licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. En cas que es rebin sol•licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. En cas de resultar beneficiària es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable, sempre i quan no consti en els registres de l’Ajuntament i les seves entitats municipals. Forma i termini de presentació de la sol•licitud: A la convocatòria es determinarà el lloc i el termini per presentar les sol•licituds. Qualsevol sol•licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. La sol•licitud s'haurà de presentar de la/les forma/es que determini la convocatòria. La documentació presentada en el termini establert per esmenar els documents bàsics 1 i 2 també s’haurà de lliurar segons s’indiqui a la convocatòria. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 3-11 https://bop.diba.cat A En cas que les sol•licituds no vagin acompanyades de la documentació exigida o aquesta sigui incomplerta o defectuosa, l’Ajuntament ha d’atorgar un termini màxim de deu dies hàbils per a esmenar-les. Finalitzat aquest termini no admetrà cap document i exclourà la sol•licitud directament, d’acord amb allò previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú. La documentació del Projecte ha d’adoptar, en tot cas, un llenguatge no sexista. Sempre que els sol•licitants no s’hi neguin de forma expressa, l’Ajuntament pot comprovar d’ofici amb altres administracions o organismes, informació sobre les circumstàncies de les sol•licituds que siguin adients per la instrucció del procediment. 6. REQUISITS DELS PROJECTES Els projectes susceptibles d’obtenir subvenció han de contemplar com a mínim els següents requisits, sense perjudici dels que s’estableixin a la convocatòria corresponent: • Que el projecte tingui objectius i finalitats coincidents amb el que s’estableix a la convocatòria corresponent. • Que les activitats que es desenvolupin complementin la competència municipal. • Que el projecte i les activitats que se’n deriven es facin en el terme municipal de Barcelona. • Que les activitats que es facin siguin sense afany de lucre. • Que les sol•licituds presentades evitin el llenguatge sexista. • Que les activitats programades s’iniciïn segons la temporalitat especificada en cada convocatòria. • L’Ajuntament de Barcelona impulsa polítiques de sostenibilitat i medi ambient en aquelles activitats en què col•labora. Per això, l’entitat es comprometen a aplicar, en la mesura de les seves possibilitats, accions que facin que el projecte sigui un esdeveniment sostenible i respectuós amb el medi ambient. 7. CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL•LICITUDS Per a la valoració tècnica del document bàsic 2 es tindrà en compte l’adequació del projecte a uns criteris de valoració. La valoració final que s’atorgarà al projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l’informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s’especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. 8. COMPATIBILITATS AMB ALTRES SUBVENCIONS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix l’import d’aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s’obtinguin i els recursos propis que es destinaran a l’activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s’exigirà la devolució de l’excés en la part proporcional o l’ampliació de l’activitat o projecte subvencionat. Seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres programes, llevat que la convocatòria estableixi el contrari. No es pot presentar una sol•licitud de la mateixa naturalesa a la convocatòria ordinària de subvencions. Les sol•licituds que incompleixin les incompatibilitats fixades per a aquest programa quedaran excloses de la convocatòria. 9. EL CRÈDIT PRESSUPOSTARI 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 4-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l’estat de previsió de despeses de l’exercici corresponent, que s’establiran a la mateixa convocatòria. El pagament de la subvenció resta sotmès a l’efectiva existència de crèdit pressupostari. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l’estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l’import concedit a alguna de les sol•licituds i atendre’n d’altres que, a causa de les disponibilitats pressupostàries, haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol•licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases. 10. LA QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES I NO SUBVENCIONABLES La quantia de la subvenció màxima que s’atorgarà per projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. En cap cas sobrepassarà l’import sol•licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica l’aportació de la resta del cost, bé directament o per cofinançament de tercers (públics o privats). Per norma general, la quantia de la subvenció atorgada no ultrapassarà el 50% de la despesa total del projecte, especificada al document bàsic 2 de descripció del projecte, d’acord a l’art. 2.5. de la NGRSA. Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb els projectes, seran subvencionables les despeses que s’indiquin a la convocatòria corresponent. Totes les factures que es presentin com a justificant, hauran de reunir els requisits dels articles 6 i 7 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament mitjançant el qual es regulen les obligacions de facturació. La factura haurà de constar dels requisits de l’article 6 del reglament, els quals es citen de forma resumida a continuació: a) Número. b) Data d’expedició. c) Nom i cognoms, o denominació social complerta, tant de l’obligat a expedir factures com dels destinataris de les obligacions. d) Número d’identificació fiscal, tant de l’obligat a expedir factura com del destinatari. e) Domicili, tant de l’obligat a expedir factura com del destinatari. f) Descripció de les operacions, consignant les dades necessàries per a la determinació de la base imposable. g) El tipus impositiu aplicat. h) La quota tributaria. i) La data en que s’han efectuat les operacions que es documenten. En el cas de factura simplificada, s’hauran de complimentar els requisits estipulats a l’article 7 del mateix Reial Decret. De conformitat amb el que preveu l’article 29.2 de la de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l’article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de Subvencions, no es permet la subcontractació per un import superior al 50% del projecte i, en tot cas, caldrà l’autorització prèvia de l’òrgan que va atorgar la subvenció quan l’activitat subcontractada excedeixi en més d’un 20 % del cost del projecte i sigui superior a 60.000,00 euros, procedint-se a la seva formalització per escrit. No es podrà fraccionar un contracte amb l’objecte de disminuir la seva quantia i evitar el compliment dels requisits exigits a l’apartat anterior. Cas que per a l’execució del projecte sigui necessària la contractació de serveis per import igual o superior a 15.000,00 euros (o 40.000,00 euros en cas d’execució d’obres), l’entitat haurà de consultar prèviament a la seva contractació amb tres proveïdors, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin o que, per una raó tècnica, artística o drets d’exclusiva només es pugui encomanar a un únic contractista. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 5-11 https://bop.diba.cat A • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. • Les despeses d’inversió. • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. • Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria. 11. EL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria esmentada es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d’edictes electrònic i al web municipal. El termini per presentar sol•licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s’indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, les interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol•licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s’indiqui a la convocatòria. Les convocatòries, llevat que s’estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: a) Admissió de sol•licitud: Un cop presentades la sol•licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte de l’entitat sol•licitant i l’àmbit del projecte presentat. En el cas que la sol•licitant no hagi aportat els documents indicats a la convocatòria, se'l requerirà mitjançant la forma indicada a la convocatòria per tal que els aporti d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú. b) Valoració del projecte o activitat presentada: Un cop admesa la sol•licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que l’òrgan col•legiat competent, emeti l’informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor que es determini a la convocatòria. c) Resolució provisional: La competència per a la resolució d’atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l’òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, les interessades que tinguin documentació acreditativa pendent de presentar, d’acord amb el que s’indicarà en la publicació d’atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l’endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no es procedirà a l’atorgament de la subvenció. d) Tràmit d’al•legacions: La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d’atorgament i denegació provisional obre el tràmit d’audiència de deu dies hàbils per presentar al•legacions, que començaran a comptar des de l’endemà de la seva publicació. El fet que les sol•licitants interessades no presentin al•legacions en el termini del tràmit d’audiència suposa que hi estan, en principi, conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s’hagi indicat en la publicació d’atorgament provisional, i s’entén sens perjudici dels recursos que puguin interposar contra la resolució definitiva. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 6-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General e) Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini del tràmit d’audiència i examinades les al•legacions que presentin, si escau, les interessades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al•legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitius, correspon a l’òrgan que es determini en la convocatòria, a proposta de l’òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual les interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos. Les subvencions es concedeixen per ordre de puntuació obtinguda d’acord amb els criteris de valoració i els imports màxims de la convocatòria fins a exhaurir el crèdit. f) Notificació: La notificació de les resolucions provisionals i definitives s’efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableix l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú. g) Termini del procediment: El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol•licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima les interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol•licituds de les subvencions. h) La Comissió: La composició de la Comissió de valoració serà definida en la convocatòria. 12. LES OBLIGACIONS DE LES BENEFICIÀRIES Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions caldrà que compleixin amb les següents obligacions: • Executar el pla d'acció que fonamenta la concessió de la subvenció. • Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. • Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l’Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social. • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. • Justificar davant l'Ajuntament de Barcelona el compliment dels requisits i les condicions. • Justificar davant l'Ajuntament de Barcelona la realització i el compliment de la finalitat que determina la concessió. • Col•laborar en les actuacions de comprovació que pugui efectuar l'Ajuntament de Barcelona, i aportar tota la informació que els sigui requerida a l'efecte. • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. • Facilitar tota la informació i la documentació que els requereixi l'Ajuntament de Barcelona o altres òrgans competents de conformitat amb les normes legals vigents. • Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els casos que preveuen l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 13 de la Normativa General Reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. • Informar a l'Ajuntament de Barcelona de qualsevol contracte o conveni signat, per a la gestió de l'activitat subvencionada, entre la beneficiària i qualsevol entitat pública o privada. • Comunicar a l'Ajuntament de Barcelona l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui, i en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. • No superar, en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, el 100% del cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions • Fer pública la col•laboració de l'Ajuntament de Barcelona en la documentació que generi el projecte. • Declarar quin règim d'IVA li és aplicable. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 7-11 https://bop.diba.cat A • Adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.”Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i en el moment que es determini, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'lgualtat efectiva de dones i homes. Les persones beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa. L'Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques o físiques beneficiaries. La beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 13. TERMINI D’EXECUCIÓ DE L’ACTIVITAT El termini d’execució dels projectes es definirà a la convocatòria corresponent. 14. PAGAMENT La competència per a la disposició i l’obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona per a les subvencions atorgades, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl•lic. Es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica que indiqui la sol•licitant i sota la seva responsabilitat i en el model de sol•licitud establert a tal efecte. El pagament s’efectuarà segons el que estableixin les normes municipals vigents i s’especifiqui a la convocatòria. 15. JUSTIFICACIÓ I CONTROL L’Ajuntament pot comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. La beneficiària de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l’entitat (llibres i registres comptables). En la convocatòria s’especificarà la forma, els terminis de control i justificació i la documentació que caldrà aportar. La justificació dels fons rebuts mitjançant un compte justificatiu, signat pel representant legal o per la persona signant de la sol•licitud de subvenció. Per tal de justificar que s’ha de realitzar l’activitat que fonamenta la subvenció, la beneficiària aportarà: 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 8-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General Informe/s de seguiment amb la periodicitat que s’informi a la convocatòria, i segons model establert a la convocatòria, juntament amb una justificació econòmica parcial del pressupost executat i que es determinarà en la convocatòria. El compte justificatiu final que inclourà (segons model que es publicarà en cada convocatòria), en un termini no superior als tres mesos des de la finalització del projecte, i com a màxim la data que s’estableixi en la convocatòria: • Una memòria descriptiva d’actuació amb indicació de les activitats realitzades, participants, etc. i els resultats obtinguts en el format que es descrigui a la convocatòria. • Una memòria econòmica, que constarà de la informació següent: Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de la totalitat del projecte subvencionat agrupats per concepte de la despesa i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat i les desviacions sofertes. Relació classificada de despeses de la totalitat del projecte subvencionat, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l’import, la data d’emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s’hagués atorgat d’acord amb un pressupost estimat, s’indicaran les desviacions produïdes. Detall dels ingressos que hagin finançat el projecte subvencionat indicant-ne l’import i la procedència. Comunicació de reintegrament en els supòsits d’import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. Posteriorment, un cop presentat el compte justificatiu simplificat, l’Ajuntament requerirà a l’entitat justificants de tota la despesa del projecte que hauran de ser factures o documents originals de valor probatori equivalent, d’acord amb el que s’estableixi a la convocatòria. L’òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. La no-realització de l’activitat subvencionada o l’incompliment de les condicions que van ser considerades per a l’atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció. 16. MODIFICACIONS AL PROJECTE SUBVENCIONAT Les entitats hauran de dur a terme les activitats subvencionades d’acord amb el projecte presentat i la resolució d’atorgament de la subvenció. Tot i que durant l’execució del projecte l’entitat pot comunicar i sol•licitar l’acceptació de modificacions. Totes les modificacions s’hauran de comunicar mitjançant la presentació d’un informe escrit, (presencial o telemàticament segons estableixi la convocatòria), adreçat a l’òrgan gestor competent. Les sol•licituds de modificacions substancials han d’estar motivades, s’han de comunicar immediatament quan apareguin les circumstàncies que les originen, i s’hi ha d’especificar les repercussions pressupostàries i del cronograma que impliquen. No s’acceptaran modificacions substancials dels projecte fora de casos objectius de forca major. Es consideren modificacions substancials: • Canvis en els objectius generals i/o específics i en els resultats esperats. • Modificacions superiors al 15% de les partides pressupostàries aprovades. • Desviacions que afectin a l’execució del cronograma en més de 6 mesos. L’òrgan competent si ho considera oportú, requerirà a la sol•licitant informació addicional per a la seva valoració i determinarà si accepta o denega la modificació. Només en el cas d’acceptació de la modificació, es prendrà aquesta com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. No s’acceptaran sol•licituds de modificació un cop hagi finalitzat el termini d’execució del projecte inicialment previst. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 9-11 https://bop.diba.cat A 17. ANUL•LACIÓ, RENÚNICA I REINTEGRAMENT Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul•lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment següents: • Per la manca de justificació o la justificació incompleta dels fons. • Per l’incompliment de la finalitat de la subvenció i/o de les altres condicions establertes en les presents bases reguladores. • Els altres casos contemplats per l’article 13 de la normativa general de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. Les entitats beneficiàries poden renunciar voluntàriament a la subvenció, les quals resten alliberades del compliment de les obligacions a què es troben sotmeses. La renúncia ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada; altrament han de procedir a reintegrar les quantitats percebudes. Les entitats beneficiàries de cada projecte responen de manera solidària a l’obligació de reintegrament, d’acord amb el que estableix l’art. 40 LGS. Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà al requeriment de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida en cas d’incompliment: a) de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida, b) de les condicions imposades a les beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció, c) de les obligacions de justificació, d) de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents, e) de la normativa reguladora. Pot constituir motiu de reintegrament total o parcial la resistència, excusa o obstrucció a les actuacions de seguiment i control per part de l’Ajuntament, així com la no presentació en temps i forma dels informes de seguiment i final faculten a exigir la devolució de les quantitats percebudes. El reintegrament inclou, a més de les quantitats percebudes, l’interès de demora corresponent, que es calcula des del moment del pagament de les quantitats a reemborsar. Per fer efectiu l’import a retornar, podrà procedir-se per la via del constrenyiment quan no procedeixi el reintegrament voluntari de la mateixa. 18. RÈGIM DE RESPONSABILITATS I SANCIONADOR Les beneficiàries de les subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei general pressupostària, així com l’específica d’obres menors. 19. APLICACIÓ I VIGÈNCIA D’AQUESTES BASES Aquesta normativa serà d’aplicació per a les convocatòries de sol•licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar els punts següents: • Definició de l’objecte concret de la subvenció. • Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona jurídica o física beneficiària i documentació complementària de la sol•licitud que n’acrediti el compliment. • Criteris de valoració dels projectes o activitats. • Termini de presentació de les sol•licituds. • Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius. • El crèdit i les posicions pressupostaries destinades a la convocatòria • Quantitat màxima a sol•licitar i/o subvencionar. • Models de justificacions. La convocatòria es publicarà de la manera reglamentària corresponent i es podrà anunciar en un diari de gran difusió i altres mitjans. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 10-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General 20. INTERPRETACIÓ La facultat d'interpretació i aplicació d'aquestes bases recau exclusivament a l'Ajuntament de Barcelona i correspondrà a l'Alcaldia d'aquest ens la resolució de les incidències que es produeixin en la gestió i execució d'aquestes. 21. DISPOSICIONS FINALS La sol•licitud d'ajuda no obliga l'Ajuntament a concedir-la, ni dona dret a l'entitat o associació a rebre-la. Així mateix, el fet d'haver rebut ajuda en un exercici no suposa l'atorgament forçós d'ajudes en exercicis posteriors. L'Ajuntament podrà fer totes les comprovacions que necessiti abans i després d'atorgar l'ajuda, i valorarà especialment la certesa de la documentació presentada pel sol•licitant. De conformitat amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les beneficiàries de les subvencions estaran obligades a facilitar a l'Ajuntament totes les dades i informació que aquest els requereixi, i podrà fer-la pública mitjançant el portal web corporatiu, sense perjudici de les reserves que en matèria de protecció de dades imposi la normativa d’aplicació. Tots aquells aspectes no regulats per aquestes bases es regiran pel que es disposa en la legislació de subvencions, els seus reglaments, el ROAS i les bases d'Execució del Pressupost vigent. Barcelona, 6 d’abril de 2020 La Secretaria Delegada Maribel Fernández Galera 11 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 16-4-2020 CVE 2020010066 Pàg. 11-11 https://bop.diba.cat A