Bases de subvencions IBI AJUNTAMENT DE BARCELONA INSTITUT DE CULTURA ANUNCI De conformitat amb la resolució de la Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 26 de juny de 2020, s’aprova la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, dels ajuts sobre l’import equivalent a la quota líquida de l'impost sobre béns immobles corresponent a establiments culturals dedicats a l’exhibició o comerç cultural de caràcter privat, de conformitat a les seves bases reguladores, aprovades per resolució de la Gerència de 12 de març de 2019 (BOPB 28.03.2019) i s’inicia el termini de presentació de sol·licituds, de quinze dies hàbils a partir de la publicació de la convocatòria. Convocatòria d’ajuts sobre l’import equivalent a la quota líquida de l'impost sobre béns immobles corresponent a establiments culturals dedicats a l’exhibició o comerç cultural de caràcter privat, 2020. De conformitat amb la resolució de la Gerència de l’Institut de Cultura de Barcelona de data 12 de març de 2019 es van aprovar les Bases generals reguladores per a la concessió d’ajuts sobre l’import equivalent a la quota líquida sobre béns immobles corresponent a establiments culturals dedicats a l’exhibició o comerç cultural de caràcter privat. Aquestes Bases Reguladores van ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de 28 de març de2019 1.PRIMER. OBJECTE I FINALITAT 1.1. L’objecte de la present convocatòria és regular el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació dels ajuts que atorgui l’Institut de Cultura de Barcelona, sobre la quota líquida de l'impost sobre béns immobles de l’any 2019 corresponent a establiments culturals dedicats a l’exhibició o comerç cultural de caràcter privat. 1.2. El receptor de l’ajut serà sempre la persona física o jurídica gestora de l’establiment cultural que tingui al seu càrrec l’obligació de pagament de l’IBI, i només per la superfície de l’espai corresponent als usos culturals. 1.3. La finalitat d’aquests ajuts és donar suport a les activitats de difusió cultural de la ciutat de Barcelona, mitjançant la compensació parcial de la càrrega tributària per tal de disminuir les despeses d’estructura dels establiments culturals. 1 1246/2019-20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 1-12 https://bop.diba.cat A 2.SEGON. DESTINATARIS 2.1. Aquesta convocatòria està adreçada a persones físiques o jurídiques que gestionin establiments d’exhibició o comerç cultural i sales de cinema, incloent tant els subjectes que tenen el local en règim de propietat com en règim de lloguer i que suporten la quota líquida de l’impost sobre béns immobles. 2.2. Queden excloses com a destinatàries dels ajuts les entitats públiques o les privades que desenvolupen la seva activitat en un equipament públic en règim de cessió, concessió o lloguer públic. 3.TERCER. MODALITATS Aquesta convocatòria s’estructura en tres modalitats, d’acord amb les següents tipologies d’equipament: A. MODALITAT A - ARTS EN VIU: Espais estables d’exhibició d’arts escèniques com teatre, dansa, circ, i altres disciplines de les arts en viu, així com sales de música en viu o espais independents: A.1. Sales de teatre, dansa, circ i altres disciplines de les arts en viu. A.2. Sales de música en viu. A.3. Espais independents de creació i exhibició artística i cultural, entesos com espais independents i multidisciplinaris que donen suport a la producció, la investigació i l’exhibició artística i cultural, i que ofereixen una programació periòdica d’activitats. B. MODALITAT B - COMERÇ CULTURAL: Establiments comercials de l’àmbit cultural B.1. Galeries d’art B.2. Llibreries B.3.Altres comerços culturals d’especial rellevància cultural i artística per a la ciutat, entesos com a comerços que tinguin un interès històric o patrimonial per a la ciutat, que realitzin tasques de difusió cultural. C. MODALITAT C –CINEMES C.1. Sales de Cinema amb 7 sales d’exhibició o menys. C.2 Sales de Cinema amb més de 7 sales d’exhibició. 4.QUART. RÈGIM JURÍDIC 4.1. Les bases generals de la convocatòria. 4.2. Aquesta convocatòria. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 2-12 https://bop.diba.cat A Bases de subvencions IBI 4.3. La Normativa General Reguladora de les subvencions de l’Ajuntament [NGRSA], aprovada pel Consell Municipal el 4 de febrer de 2005, i modificada el 17 de desembre del 2010,i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei, i altra normativa concordant, i així com les disposicions que s’enumeren a l’article 16è NGRSA. 4.4. Els ajuts que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables en tot moment, no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. A més estan subjectes al compliment de la finalitat d’interès general a què es condicioni l’atorgament i tenen caràcter no devolutiu. Aquests ajuts queden fora de l’àmbit d’aplicació de la normativa d’ajuts d’Estat, al no complir-se acumulativament totes les condicions que preveu l’article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. 4.5. La gestió dels ajuts s’efectuarà d’acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment es tramitarà en règim de concurrència pública no competitiva. 5.CINQUÈ. REQUISITS GENERALS I CONDICIONS DELS SOL·LICITANTS I DELS BENEFICIARIS 5.1. Podran optar a aquests ajuts les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes com a titulars de la gestió d’establiments culturals dedicats a l’exhibició o comerç cultural de caràcter privat, ja sigui en règim de propietat com en règim de lloguer a qui el propietari repercuteixi l'impost sobre béns immobles, i que disposin de la llicència d’activitat corresponent. 5.2. Els establiments han d’estar domiciliats a la ciutat de Barcelona. 5.3. Que d’acord amb els seus estatuts o normes reguladores tinguin objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i les finalitats d’aquestes subvencions. 5.4. Que no hagin estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. 5.5. Que hagin justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals, o en el seu cas presentin declaració responsable de no haver completat la justificació a causa de les alteracions en la vida econòmica derivades de la crisi sanitària ocasionada a conseqüència del COVID-19. 3 1246/2019-20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 3-12 https://bop.diba.cat A 5.6. Que es trobin al corrent de les obligacions tributàries i fiscals amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. 5.7. Que estiguin al corrent de les obligacions de reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. 6.SISÈ. REQUISITS ESPECÍFICS DELS SOL·LICITANTS 6.1 Per a poder optar a les subvencions els sol·licitants hauran d’acreditar els requisits següents: A.MODALITAT A - ARTS EN VIU: Espais estables d’exhibició d’arts escèniques com teatre, dansa, circ, i altres disciplines de les arts en viu, així com sales de música en viu o espais independents: A.1. Sales de teatre, dansa, circ i altres disciplines de les arts en viu, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. A.2. Sales de música en viu, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. A.3. Espais independents de creació artística i cultural, que hauran d’acreditar el funcionament estable durant l’any anterior al que es publica la convocatòria dels ajuts, mitjançant la presentació de la corresponent llicència d’activitat, així com la memòria d’activitats del mateix període on consti un mínim de 100 activitats on constin les activitats de difusió cultural obertes al públic en el decurs de l’any. B. MODALITAT B - COMERÇ CULTURAL: Establiments comercials de l’àmbit cultural B.1.Galeries d’art, que hauran d’acreditar formar part d’alguna de les associacions professionals vàlidament constituïdes o bé presentar la corresponent llicència d’activitat. B.2. Llibreries, que hauran d’acreditar formar part d’alguna de les associacions professionals vàlidament constituïdes o bé presentar la corresponent llicència d’activitat. B.3. Altres comerços culturals d’especial rellevància cultural i artística, que hauran d’acreditar l’activitat mitjançant la presentació de la llicència d’activitat, així com la memòria d’activitats del mateix període on consti el funcionament de l’entitat com a comerç amb interès històric o patrimonial per a la ciutat que realitza tasques de difusió cultural. La determinació del caràcter de comerç cultural d’especial rellevància cultural i artística serà realitzada per la Comissió de Revisió esmentada al punt 12.3. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 4-12 https://bop.diba.cat A Bases de subvencions IBI C. MODALITAT C:CINEMES C.1. Sales de Cinema amb 7 sales d’exhibició o menys, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. C.2. Sales de Cinema amb més de 7 sales d’exhibició, que hauran d’acreditar el funcionament estable mitjançant la corresponent llicència d’activitat. 6.2 Estan excloses com a entitats destinatàries dels ajuts els següents espais, entre d’altres: a) Espais de propietat municipal. b) Espais de coworking que no compleixen requisits de destinataris anteriors. c) Espais culturals no oberts al públic. d) Escoles d’ensenyaments artístics. 7.SETÈ. TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS 7.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des del dia següent de la publicació de la convocatòria Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Forma: La sol·licitud de subvenció es pot descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions. Per a les persones jurídiques, d’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20160001220 , seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Podran presentar la sol·licitud les persones físiques, d’acord amb l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre, - presencialment al registre de les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC), demanant cita prèvia a la pàgina web ajuntament.barcelona.cat/cita; trucant al 010; o, a través del mòbil barcelona.cat/tramitsalmobil, - telemàticament a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona 5 1246/2019-20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 5-12 https://bop.diba.cat A 7.2. En cas que es rebin sol·licituds duplicades es valorarà únicament la que tingui la darrera data de registre dins del termini de presentació. 7.3. La documentació necessària per sol·licitar les subvencions és la que s’indica a l’apartat 8 d’aquesta convocatòria. Els interessats l’han de formular i presentar pel mitjà i la forma que s’hi indica. 7.4. Els sol·licitants han de respectar estrictament el formulari de sol·licitud, i si s’escau, els altres impresos que s’indiquen a l’apartat 8 d’aquesta convocatòria. Han de completar tots els apartats i han de seguir les instruccions proporcionades. 7.5. Sempre que els sol·licitants no s’hi neguin de forma expressa, l’ICUB pot comprovar d’ofici amb altres administracions o organismes, informació sobre les circumstàncies de les sol·licituds que siguin adients per la instrucció del procediment. 7.6. La documentació bàsica obligatòria a presentar és la instància de sol·licitud i la documentació acreditativa de l’IBI, entesa com els rebuts i comprovants de pagament de l’IBI, o bé la declaració responsable que escaigui, tal i com es descriu a l’apartat 8.f d’aquesta convocatòria. Serà motiu d’inadmissió la no presentació de la documentació bàsica obligatòria dins del termini de presentació establert. 7.7. Serà documentació administrativa addicional aquella descrita a l’apartat 8.2 d’aquesta convocatòria. 7.8. L’ICUB no tindrà en compte cap documentació presentada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar-la a un procediment ja iniciat. En aquest darrer cas, cal identificar el procediment al qual s’ha d’annexar. Tanmateix, serà motiu d’inadmissió la no presentació de la instància de sol·licitud. 7.9. En cas que la documentació bàsica obligatòria que acompanya la sol·licituds -i rebuts i comprovants de pagament de l’IBI- i la documentació addicional sigui incomplerta o defectuosa, l’ICUB ha d’atorgar un termini màxim de deu dies hàbils per a esmenar-les. Finalitzat aquest termini no admetrà cap document i exclourà la sol·licitud directament, d’acord amb allò previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú. El/s requeriment/s es faran mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud, per tal que el sol·licitant els esmeni dins el termini de deu dies hàbils, d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 7.10.El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. Tots els requeriments que s’hagin de fer relacionats amb aquesta convocatòries faran a través del correu electrònic indicat en la sol·licitud. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 6-12 https://bop.diba.cat A Bases de subvencions IBI 7.11. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. D’acord amb la normativa de protecció de dades us informem que en tramitar la sol·licitud de subvenció les vostres dades personals seran tractades per l’Ajuntament de Barcelona (Institut de Cultura de Barcelona-ICUB) amb la finalitat de resoldre la subvenció sol·licitada (Tractament: Gestió de subvencions i ajuts). Aquesta finalitat està legitimada en base al compliment d’una missió en interès públic. Tret d’obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades. 8.VUITÈ. DOCUMENTACIÓ A APORTAR 8.1. Documentació obligatòria: 8.1.1.Instància de sol·licitud a la qual s’hi acompanyarà: a) Declaració responsable, referida al moment de la sol·licitud, de que les dades que acompanya a la sol·licitud són certes, i que compleix i accepta la normativa general vigent reguladora dels ajuts que atorga l’Institut de Cultura de Barcelona i tots els requisits exigits a les bases i la convocatòria per a sol·licitar i atorgar els ajuts. b) Autorització a l’Institut de Cultura de Barcelona per a comprovar d’ofici el compliment de les obligacions de pagament amb l’Agencia Estatal d’Hisenda, amb la Tresoreria de la Seguretat Social amb l’Institut Municipal d’Hisenda o qualsevol dels seus ens adscrits o vinculats de l’Ajuntament de Barcelona. En cas que no s’autoritzi caldrà aportar els corresponents certificats. c) Autorització a l’Institut de Cultura de Barcelona per realitzar l’alta de l’entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona, a partir de la informació aportada. d) Si l’empresa o entitat sol·licitant té 50 o més treballadors, declaració acreditativa del compliment de l’obligació que preveu l’article 42.1 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, que aprova el Text Refós de la Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, o el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat, d’acord amb el que estableix l’article 92.5 del Text refós de la 7 1246/2019-20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 7-12 https://bop.diba.cat A Llei de finances públiques de Catalunya. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. 8.1.2. Documentació acreditativa de l’IBI corresponent a l’any 2019, segons es doni el cas: o En cas d’establiments de propietat: i. Rebuts i comprovants de pagament corresponents a l’IBI. En cas que l’immoble es destini a diferents usos, declaració responsable informant de la superfície d’ús cultural respecte a la superfície total del bé. o En cas d’establiments en règim de lloguer que tenen explicitat l’IBI repercutit: i. Rebuts de lloguer on es reflecteixi la repercussió de l’impost. En cas que l’immoble es destini a diferents usos, declaració responsable informant de la superfície d’ús cultural respecte a la superfície total del bé. o En cas d’establiments en règim de lloguer que no tenen explicitat l’IBI repercutit: i. Declaració responsable del propietari de l’immoble informant del l’import d’IBI repercutit al lloguer per a ús cultural. 8.2. Documentació administrativa addicional: a) Còpia compulsada de la documentació que acrediti la personalitat jurídica de l’entitat: (NIF, estatuts i inscripció al registre corresponent, si escau). b) Còpia compulsada del document nacional d’identitat del representant de l’entitat. c) En el cas que el sol·licitant sigui una persona física, només haurà de presentar la còpia compulsada del seu Document Nacional d’Identitat. d) Documentació acreditativa de l’activitat segons les modalitats de la Base 6 de la present convocatòria: • Llicència d’activitat per les modalitats A i C. • Llicència d’activitat o acreditació de formar part d’alguna de les associacions professionals vàlidament constituïdes en el cas de la modalitat B. • Relació d’activitats de l’any 2019 en el cas de la modalitat A. e) Documentació de la disponibilitat de l’espai, segons escaigui: • En el cas de ser-ne propietari, còpia compulsada de l’escriptura de propietat inscrita en el Registre de la propietat • En el cas de ser-ne arrendatari, còpia compulsada del contracte d’arrendament. f) Dades del compte bancari, en el model d’Alta de creditors degudament complimentat i signat per l'interessat o pel seu legal representant, perquè el pagament de l'ajut es faci mitjançant transferència. L’emplenament del model haurà d'estar validat per l'entitat bancària on estigui obert el compte en que es realitzi la transferència associada a l'ajut. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 8-12 https://bop.diba.cat A Bases de subvencions IBI No caldrà aportar la documentació administrativa addicional indicada a l’apartat punt 8.2 quan ja consti en poder de l’Institut de Cultura de Barcelona i el sol·licitant així ho faci constar en una declaració responsable, indicant que no hi ha hagut modificacions en la documentació presentada en un procediment anterior seguit amb l’ICUB, que ha d’identificar. En cas de que part de la documentació sí hagués estat actualitzada, s’aportarà aquesta. Quan s’hagi d’acreditar la pertinença a una associació professional, en tot cas s’aportarà i el rebut de pagament de la quota corresponent a l’any o exercici 2019. Tota la documentació s’haurà de presentar en el moment de la sol·licitud. En cas que no s’hagi aportat algun dels documents exigits dins el termini de lliurament de sol·licituds, l’Institut de Cultura de Barcelona requerirà, per mitjà de correu electrònic, al sol·licitant perquè el presenti en el termini de deu dies hàbils amb la indicació que, si no el presenta, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud en els termes que estableix l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. 9.NOVÈ. INCOMPATIBILITATS Aquest ajut serà incompatible amb altres ajuts que, per aquest mateix concepte, hagin percebut els beneficiaris en aquell exercici. 10.DESÈ. QUANTIA DE L’AJUT 10.1. L’import màxim de la convocatòria serà de 350.000 €. 10.2. L’import de l’ajut es determinarà prenent com a referència la quota líquida de l’Impost sobre Bens Immobles corresponent a l’any 2019 sobre la superfície d’ús cultural i aplicant un 95% per determinar l’import de l’ajut, fins una quantia màxima de 10.500 € per a les modalitats A, B i C-1, i de fins a 7.500 € per a la modalitat C-2. No es tindrà en compte, als efectes de determinar l’import d’aquest ajut, la quota del Tribut de la Mobilitat, exigit per l’Àrea metropolitana de Barcelona i gestionat conjuntament amb l’Impost sobre Béns Immobles. 10.3. En cas que l’import total de l’ajut superi l’import màxim d’aquesta convocatòria, la quantitat a atorgar es disminuirà proporcionalment a tots els sol·licitants, fins esgotar el crèdit disponible. 11.ONZÈ. CRÈDIT PRESSUPOSTARI 9 1246/2019-20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 9-12 https://bop.diba.cat A L’import màxim de la convocatòria serà de 350.000 €. L’import agregat d’aquest ajut es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària 1617 D/48000/33011 i amb el codi d’actuació S.006.00614.461, de la previsió d’ingressos i despeses de l’Institut de Cultura per l’any 2020. 12.DOTZÈ. TRAMITACIÓ, RESOLUCIÓ I ATORGAMENT 12.1. El procediment de concessió de l’ajut regulat en aquesta convocatòria es tramitarà en règim de concurrència pública no competitiva. 12.2. L’òrgan competent per a la resolució d’aquesta convocatòria, d’acord a l’article 6.2.i) dels estatuts de l’Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. 12.3. Actua com a òrgan instructor una Comissió de Revisió que estarà formada per: - President de l’Institut de Cultura de Barcelona (qui la presideix). - Gerent/a de l’Institut de Cultura de Barcelona. - Assessor/a Delegat/da de Drets culturals de l’Ajuntament, que podrà presidir la reunió en absència del President. - Director/a de Recursos de l’Institut de Cultura de Barcelona. - Director/a de Teixit Cultural de l’Institut de Cultura de Barcelona. - Secretari/ària delegada de l’Institut de Cultura de Barcelona. 12.4. Totes les comunicacions amb l’interessat relacionades amb aquesta convocatòria es realitzaran mitjançant el correu electrònic facilitat en la instància de sol·licitud tal com s’indica en els punts 7.9. i 7.10. d’aquesta convocatòria. 12.5. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de la Província, així com al web de l’Ajuntament de Barcelona. 12.6. La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar un recurs d’alçada davant l’alcaldia en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la notificació. 12.7. La proposta de resolució definitiva no genera cap dret envers els beneficiaris fins que l’Administració no els hi notifica la resolució. 12.8. El termini per a la resolució d’aquesta convocatòria és de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de lliurament de sol·licituds. Transcorregut el termini fixat sense que s’hagi notificat una resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud d’atorgament de l’ajut. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 10-12 https://bop.diba.cat A Bases de subvencions IBI 13. TRETZÈ. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS a) L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. b) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de les Subvencions, aprovada per l’Ajuntament amb data 17 de desembre de 2010, i la restant normativa d’aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei. c) Disposar de la documentació comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar- la per tal de garantir-ne les facultats d’inspecció i control. d) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l’Institut de Cultura de Barcelona. e) Disposar de la documentació comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar- la per tal de garantir-ne les facultats d’inspecció i control. f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. g) Donar compliment a la llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en els termes en que li sigui aplicable. h) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas per part del beneficiari. i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits establerts en la base setzena, i a la normativa d’aplicació. j) Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i el règim sancionador que sobre infraccions administratives en la matèria estableix la Llei general pressupostària i la Llei general de subvencions. k) L’incompliment d’aquestes obligacions podrà comportar l’anul·lació de la subvenció segons el previst a l’article 13.1 de la NGRS i al punt setzè d’aquesta convocatòria. 14.CATORZÈ.PAGAMENT El pagament dels ajuts concedits es farà efectiu de forma directa, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte. 15.QUINZÈ. NOTIFICACIÓ I PUBLICITAT La publicitat de la Convocatòria d’aquests ajuts s’efectuarà mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de Província de Barcelona i en el web de l’Ajuntament. La resolució definitiva es publicarà al web de l’Ajuntament de Barcelona, així com en altres mitjans que es consideri oportú. 11 1246/2019-20 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 11-12 https://bop.diba.cat A La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, i al web de l’Ajuntament de Barcelona. 16. SETZÈ. ANUL·LACIÓ I REINTEGRAMENT Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l’anul·lació i reintegrament total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d’incompliment següents: - de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció. - de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - de la normativa reguladora. Però també constituirà motiu d’anul·lació i reintegrament: - la resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 17. DISSETÈ. DISPOSICIONS FINALS. 17.1. L’Ajuntament i l’ICUB resten exempts de qualsevol responsabilitat civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivada de les actuacions a què resten obligades les entitats beneficiàries de les subvencions. 17.2. En allò no previst en aquesta convocatòria i les bases que la regulen, és d’aplicació la Normativa General Reguladora de les Subvencions municipals, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre de 2010. Barcelona, 30 de juny de 2020 La secretària delegada, Montserrat Oriol i Bellot 12 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-7-2020 CVE 2020017152 Pàg. 12-12 https://bop.diba.cat A