Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019 Informe de resultats ÍNDEX FITXA TÈCNICA ............................................................................................................................................................ 3 PRESENTACIÓ .............................................................................................................................................................. 4 RESUM DE RESULTATS ................................................................................................................................................ 5 SIGLES ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 8 1. PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC .................................................................................................................................... 9 2. CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA ........................................................................................................................... 16 3. MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE .............................................................................................................. 22 4. PLANIFICACIÓ DEL VIATGE ...................................................................................................................................... 31 5. DESPESA .................................................................................................................................................................. 42 6. EXCURSIONS ........................................................................................................................................................... 49 7. VALORACIÓ DEL MUNICIPI ..................................................................................................................................... 56 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 2 FITXA TÈCNICA Els resultats de l’enquesta de perfil i hàbits dels turistes a la METODOLOGIA i, dins de cada mes, fixa per dia i per lloc d’enquestació. Destinació Barcelona 2018-2019 corresponen a l’agregació Entrevista personal realitzada amb suport informàtic A la resta del territori es fa una afixació fixa per cadascuna de del treball de camp d’ambdós anys. Aquesta agregació s’ha (sistema CAPI). les comarques per tal d’aconseguir una significació dut a terme amb l’objectiu de dotar de major fiabilitat la estadística territorial més alta i, dins de les comarques, mostra obtinguda el 2019 i assegurar la fortalesa de les PROCEDIMENT DE MOSTREIG l’afixació és fixa per alguns municipis d’interès i proporcional dades. El procediment de mostreig d’aquest estudi és divideix i a la demanda per mesos. diferencia en dues grans zones: Barcelona ciutat i la resta del ÀMBIT territori. PONDERACIÓ Destinació Barcelona. A Barcelona ciutat es fa un mostreig polietàpic, estratificat S’ha ponderat per tal que la mostra sigui representativa del La Destinació Barcelona comprèn tots els municipis de les (mesos de visita: de febrer a desembre) i per conglomerats turisme a la Destinació Barcelona respectant la ponderació marques turístiques: Barcelona, Costa de Barcelona, (dies de la setmana i punts d’enquestació). Els llocs interna de les dues zones (Barcelona ciutat i resta Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona. d’enquestació són punts d’interès (museus, monuments, Destinació). Cal tenir en compte que la Destinació Barcelona no espais de fires i congressos, carrers concorreguts, etc.), punts En el total de la Destinació Barcelona ciutat té un pes correspon exactament amb la província de Barcelona ja que d’entrada i sortida a la ciutat (aeroport, estació de trens, d’aproximadament 2/3 i la resta de la Destinació d’1/3. inclou els municipis d’Espinelves, Vidrà i Viladrau de la estació d’autobusos i terminal de creuers) i hotels. comarca d’Osona, Gósol de la comarca del Berguedà i pel contrari no inclou Fogars de la Selva de la comarca de la A la resta del territori es fa un mostreig polietàpic, ERROR MOSTRAL Selva. estratificat (encreuament dels mesos de visita amb les Per a m.a.e., un nivell de confiança del 95% (2s), i P = Q, comarques) i per conglomerats (municipis). l'error és de ±0,81% per al conjunt de la mostra. Els llocs d’enquestació són punts d’interès turístic (carrers o UNIVERS punts concorreguts, estacions de tren, museus, etc.), hotels, DATA DE REALITZACIÓ Turistes de 18 anys i més que han pernoctat entre 1 i 28 nits càmpings i allotjaments de turisme rural. a la Destinació Barcelona en els mesos de febrer a desembre Del 13/02 al 28/12 de 2018. A cadascun d’aquests llocs, els entrevistats s’han escollit dels anys 2018 i 2019 en qualsevol tipus d’allotjament que Del 18/02 al 31/05 i del 12/07 al 24/12 de 2019. aleatòriament al llarg de tot el dia i cobrint dies feiners (de no sigui una segona residència o un creuer. dilluns a divendres) i caps de setmana (dissabte o diumenge). EMPRESA DE TREBALL DE CAMP GRANDÀRIA DE LA MOSTRA AFIXACIÓ De febrer de 2018 a maig de 2019, Instituto DYM. 21.832 entrevistes. L’afixació a Barcelona ciutat és proporcional per mes de l’any De juliol de 2019 a desembre de 2019, Instituto Apolda. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 3 PRESENTACIÓ El 2017 és el primer any que es porta a terme de forma Aquest informe es divideix en els diferents apartats, que conjunta l’estudi de perfil i hàbits dels turistes a la Destinació corresponen als objectius específics de l’estudi: perfil Barcelona. sociodemogràfic dels turistes, tot allò relacionat amb el viatge (motiu, característiques i planificació), despesa, excursions realitzades fora del municipi i valoració de Fins al 2016 es realitzaven estudis de perfil i hàbits dels diferents aspectes dels municipis. turistes de forma separada a Barcelona ciutat i a l’Entorn de Barcelona. A partir de 2017 es fusionen aquests dos estudis i s’amplia la marca turística Barcelona a tota la comarca del Barcelonès. L’estudi de perfil i hàbits dels turistes té com a principal objectiu conèixer el perfil i hàbits del turista de 18 anys i més que pernocta (entre 1 i 28 nits) en algun municipi de les quatre marques turístiques de la província. Les entrevistes s’han fet al llarg de tot l’any en llocs on es poden localitzar els turistes ja sigui per ser punts d’interès (museus, monuments, espais de fires i congressos, carrers concorreguts, places, zones de passeig marítim, guinguetes, etc.), punts d’entrada i sortida a la ciutat (aeroport, estació de trens, estació d’autobusos i terminal de creuers) i allotjaments (hotels, càmpings i turisme rural). En aquest informe es presenten els resultats de la informació recollida el 2018-2019, comparant el resultat total de Destinació amb els resultats de la Destinació Barcelona dels anys 2017 i 2018. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 4 RESUM DE RESULTATS PERFIL DELS TURISTES turistes (55,4%) - tot i que està determinat per l’elecció dels juvenils; mentre que aquelles persones que venen de la resta El 59,5% dels turistes de la Destinació de Barcelona són punts d’enquestació -, seguit dels HUT (14,4%), que d’Espanya, s’allotgen en hotels i tenen entre 35 i 54 anys i ho homes i l’edat mitjana del conjunt és de 39,3 anys. Aquests continuen la tendència de creixement experimentada el fan sobretot per motius professionals. No obstant, cal són paràmetres força semblants als registrats l’any 2017. El 2017, la casa d’amics i familiars (11,9%) i l’alberg juvenil destacar que hi ha una part dels visitants internacionals que percentatge de dones que visiten la Destinació ha (9,3%). ho fan per motius personals i altres, com els que s’allotgen experimentat un augment d'1,5pp respecte 2017. La preferència per l’hotel destaca entre els turistes que han en cases d’amics i familiars. En proporcions molt similars als dos anys anteriors, tres vingut per motius professionals, els britànics i els que tenen Els turistes a la Destinació Barcelona es divideixen en dos quartes parts dels turistes de la Destinació Barcelona més de 45 anys. En canvi, hi ha més nord-americans, tipus: els que visiten per primera vegada el municipi en el resideixen fora d’Espanya (76,5%), la majoria dels quals són francesos i gent jove (fins els 34 anys) que prefereixen els que s’han allotjat (50,9%) i els que ja hi han estat de la resta de l’UE (55,2%), seguits dels que venen de HUT. Els residents de fora de la província de Barcelona que anteriorment (48,0%). D’aquests, un 26,3% ho ha fet 4 o més l’Amèrica Central i del Sud (16,9%). han vingut per motius personals i altres prefereixen les cases vegades. Pel que fa a la mitjana de visites, cada turista visita d’amics i familiars, mentre que els italians i russos, els albergs la Destinació Barcelona 7,6 vegades, el que comporta un Per nacionalitats, el gruix dels visitants és espanyol (22,4%), juvenils i els residents a Barcelona ciutat o província, el creixement d'1pp respecte l’any anterior. seguit per britànics i francesos (7,5% i 7,3% respectivament). càmping o el turisme rural. Aquest any s’ha confirmat el canvi de tendència d’algunes Els repetidors majoritàriament són residents a Espanya, que nacionalitats iniciat durant l’any anterior. Un 54,0% dels que s’han allotjat en un hotel ho han fet en un s’allotgen en cases d’amics i familiars i visiten la Destinació de 4 estrelles. Aquestes dades també estan determinades pel per motius professionals i personals i altres. El 66,3% dels visitants tenen estudis universitaris, el que disseny del treball de camp i, per tant, cal prendre-les amb suposa un increment respecte a anys anteriors. Per altra Pel que fa a l'acompanyament, les maneres més freqüents de cautela. banda, la majoria dels turistes treballen com assalariats visitar la Destinació Barcelona són: en parella (29,3%), en (62,2%), mentre que hi ha un 8,3% d’estudiants i un 6,3% de solitari (25,5%) o en família (20,4%). La mitjana d’aquests jubilats/des. MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE grups és de 3,7 persones, molt semblant a la dels anys anteriors. Un 67,8% dels turistes venen a la Destinació Barcelona per CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA oci o vacances, un 21,5%, per motius professionals i un 10,7%, per qüestions personals i altres. Amb tot, cal tenir en PLANIFICACIÓ DEL VIATGE L'estada mitjana se situa en 5,1 nits a la Destinació Barcelona compte que els resultats sobre el motiu del viatge també i un 30,6% dels turistes han pernoctat més de 5 nits. La La majoria dels visitants no ha contemplat cap alternativa al estan molt condicionats pel lloc on es realitza l’entrevista. distribució de turistes segons la seva estada és pràcticament municipi que ha visitat (74,9%). El 7,8% dels visitants tenia la mateixa que els anys anteriors. L’oci és el motiu de viatge majoritari de les persones planejada una altra destinació catalana, el 7,1%, espanyola i residents a la província de Barcelona i de les que s’allotgen el 15,0%, estrangera. L’hotel continua sent el tipus d’allotjament més escollit pels en càmpings, en establiments de turisme rural i albergs Internet, ja sigui mitjançant una pàgina web (61,6%) i blogs o Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 5 RESUM DE RESULTATS perfils de xarxes social (4,7%) és la principal font d’informació tour operadors (77,6%), en especial Booking (43,6%). de 65 anys són els que tenen una despesa més elevada en per planificar el viatge (66,3%), seguida per un 24,3% dels En la contractació del transport amb Agències de viatge o transport. Els nord-americans, els que viatgen per motius de que diuen haver planificat el viatge a partir de de converses tour operadors, no destaca cap plataforma concreta, mentre feina i els que s'allotgen en hotels tenen una despesa amb amics i familiars. Es confirma, d'aquesta manera, el que en l’allotjament per aquest canal, torna a destacar superior en allotjament per persona i dia. Finalment, els canvi de tendència que es va produir l’any 2017 entre les Booking (36,1%). nord-americans o de la resta del món, els que viatgen per dues primeres fonts d’informació. motius de feina i els que s'allotgen en hotels són els que El 19,8% dels turistes contracten el viatge amb molt poca Les principals pàgines webs consultades per planificar el tenen una despesa mitjana per persona i nit més alta. antelació (menys d’1 setmana). Degut a l’elevat nombre de viatge són les d’agències de viatge o tour operadors (58,1%), Ns/Nc (23,3%) experimentat aquest any, no té sentit la entre les que destaca Booking (31,8%), i les pàgines web comparativa entre 2018 i 2018-2019, ja que aquestes dades EXCURSIONS genèriques (24,6%). Pel que fa als blogs o perfils de xarxes no són estadísticament significatives. El 15,4% dels turistes de la Destinació Barcelona han fet una socials destaquen Facebook i Instagram (42,9% i 30,7% excursió fora del municipi en el que s’allotgen, el 3,4%, dues i respectivament). DESPESA el 1,9%, tres o més. En total, un 20,7% han realitzat alguna El 69,8% dels turistes han vingut en avió seguits dels que han excursió fora del municipi en el que s’allotgen. arribat en vehicle propi, amb un 16,2%. L’avió és el mitjà més La despesa mitjana de tot el viatge per turista ha estat de Barcelona és el principal destí de les excursions (8,9%), tot i utilitzat pels turistes estrangers allotjats en HUT, albergs 881,8 €, distribuïts en 314,1 € en transport d’anada i que un 11,5% han visitat altres llocs de la Destinació juvenils i hotels, mentre que el vehicle privat és el més tornada, 270,5 € en allotjament - 58,1 € per persona i dia - i freqüent pels turistes nacionals allotjats en turisme rural i 297,2 € en altres despeses - 69,9 € per persona i nit -. Barcelona. Els que més n’han fet són els allotjats en establiments de turisme rural o càmpings i els holandesos. càmpings. Les altres despeses es distribueixen en menjar i beguda El tren de rodalies (27,0%), el cotxe privat (23,2%) i l’autobús La manera més habitual de contractar tant el transport com (46,2%), compres (21,0%), entreteniment (16,4%), transport (11,3%) són els transports més utilitzats per arribar a les l’allotjament - quan es fa per separat - és directament per intern (11,9) i altres (4,5%). excursions. internet amb la companyia (71,3% i 55,3% respectivament). Respecte als anys anteriors, es detecta una davallada en la En canvi, si es contracta el paquet sencer, s’utilitzen despesa del transport i un augment en la d’allotjament i la El 64,8% dels turistes que realitzen alguna excursió ho fan principalment les webs de tour operadors o agències de despesa mitjana a tota la Destinació. per oci o vacances, un 21,1%, per qüestions personals i altres viatges, tot i que amb aquestes també és habitual utilitzar i un 8,9%, per motius professionals. El cost del paquet turístic (entre els que l’han planificat altres canals com el tracte presencial. totalment amb tour operador) se situa en 1.065,3 € de La despesa mitjana d’aquestes excursions ha estat de 82,3 € En la contractació del transport per internet, les webs de les mitjana, recuperant, d'aquesta manera, una part del valor per persona. Aquesta despesa es distribueix en menjar i companyies aèries són les més utilitzades (53,2%), mentre perdut durant l’any anterior. beguda (40,2%), compres (26,2%), transport intern (15,0%), que per l’allotjament ho són les webs d’agències de viatge o entreteniment (14,5%) i altres (4,1%). Els turistes nord-americans o de la resta del món i els majors Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 6 . RESUM DE RESULTATS La majoria d’aquests turistes estan molt contents amb aquestes excursions, atorgant-li una valoració global de 8,5 punts. VALORACIÓ DEL MUNICIPI Els turistes que visiten la Destinació Barcelona valoren el municipi en el que s’allotgen amb un 8,6. Tots els aspectes del municipi de destí considerats són molt ben valorats, però destaquen, per damunt dels altres, el caràcter i l’amabilitat de la gent i el transport públic (8,5 i 8,4 respectivament). En canvi, si hi ha algun aspecte que es pot destacar per una valoració més discreta que la resta és el soroll (7,1). Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 7 SIGLES B Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi. N Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució, s’indica el nombre d’entrevistes de la darrera consulta. R Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada. Bases reduïdes (inferiors a 120): Cal tenir en compte que els resultats amb menys de 120 respostes no es consideren estadísticament representatius. En els segments, en alguns casos, es donen dades amb bases inferiors i cal tenir en compte que se n’ha de fer una interpretació només a nivell qualitatiu. Nota: Sempre que no s’indiqui el contrari, els resultats expressats a les taules són percentatges. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 8 1 Perfil sociodemogràfic Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 9 SEXE PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 80 40,2 39,0 40,5 60 Dona 40 Home 20 59,8 61,0 59,5 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Q1. Sexe de l’entrevistat. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 10 EDAT PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 6,0 5,1 5,4 11,4 10,4 10,6 80 18,2 17,7 18,5 65 anys o més 60 55-64 anys 21,8 22,0 21,6 45-54 anys 40 35-44 anys 25-34 anys 20 28,1 29,2 29,1 18-24 anys 13,4 14,4 14,8 0 Mitjana 100 80 60 39,7 38,9 39,3 40 20 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Q2. Edat de l’entrevistat. Nota: En els anys 2017 i 2018 la mostra d’edat era a partir de 15 anys i per aquest motiu el percentatge d’edat no suma 100%. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 11 LLOC DE RESIDÈNCIA PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % AGRUPACIÓ DE PAÏSOS 2017 2018 2018-2019 100 Resta UE 59,8 56,9 55,2 Resta d'Europa 6,3 6,7 7,1 Amèrica del Nord 9,7 10,1 10,3 80 Amèrica Central i del Sud 14,2 16,2 16,9 Àfrica 2,3 2,1 2,2 Fora d'Espanya Àsia + Pròxim Orient 5,9 6,0 6,4 Austràlia + Oceania 1,8 2,0 1,9 60 Resta d'Espanya N (9.012) (8.451) (15.000) Catalunya PROVÍNCIES 2017 2018 2018-2019 40 Barcelona 30,1 29,5 29,7 76,8 76,2 76,5 Madrid 14,6 15,8 15,7 València 5,6 6,9 6,4 20 Resta ESP 49,7 47,8 48,2 14,4 15,0 14,6 N (4.110) (4.004) (6.832) 8,8 8,8 8,9 0 COMARQUES 2017 2018 2018-2019 2017 2018 2018-2019 Barcelonès 32,0 33,6 33,0 Vallès Occidental 12,6 13,8 13,4 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Baix Llobregat 14,1 12,9 12,0 Vallès Oriental 5,8 5,6 5,6 Nota: En comarques i províncies, citacions amb percentatges iguals o Maresme 5,6 4,3 5,0 superiors a 5% a la Destinació Barcelona 2018-2019. Resta CAT 29,9 29,8 31,0 N (1.840) (1.880) (3.298) F1. Em podria dir on resideix habitualment? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 12 NACIONALITAT PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC 2017 2018 2018-2019 Espanya 22,3 22,7 22,4 Regne Unit 8,9 8,2 7,5 França 8,4 7,2 7,3 Estats Units d’Amèrica 5,9 5,7 6,0 Alemanya 6,8 5,8 5,8 Itàlia 4,7 5,3 5,4 Argentina 3,6 4,5 4,2 Brasil 2,0 2,5 2,6 Països Baixos 3,4 2,6 2,4 Rússia 1,5 1,9 2,2 Bèlgica 2,1 1,6 1,5 Resta del món 30,4 32,0 32,7 N (13.122) (12.455) (21.832) Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Espontània. Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% a la Destinació Barcelona 2018-2019 (+Bèlgica). Q3. Quina és la seva nacionalitat? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 13 NIVELL D’ESTUDIS PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 0,4 1,6 1,6 Ns/Nc 80 Universitaris 60 Secundaris professionals Secundaris generals (batxillerat, 40 65,8 65,3 66,3 PREU, BUP, COU) 10,2 9,5 10,2 Obligatoris (primària, EGB, ESO) 20 Obligatoris no finalitzats 18,3 18,4 17,1 5,2 0 0,1 4,8 0,4 4,4 0,4 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Z1. Quin és el seu nivell d'estudis acabats? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 14 SITUACIÓ LABORAL PERFIL SOCIODEMOGRÀFIC % 100 0,2 1,1 1,2 9,2 8,9 8,3 2,4 1,0 2,3 0,7 2,4 0,7 6,8 5,8 6,3 80 Ns/Nc Estudiant 60 Tasques de la llar Aturat/ada Jubilat/ada / Pensionista 40 Treballa per compte d’altri 62,1 62,2 Treballa per compte propi 20 63,1 17,3 19,1 18,9 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Z2. Actualment, quina és la seva situació laboral? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 15 2 Característiques de l’estada Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 16 DURADA DE L’ESTADA (NOMBRE NITS) CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA MITJANA DE NITS % 100 (Nacio.) Països Baixos (606) 7,2 (Allotj.) Càmping (1.756) 7,1 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 7,1 (Nacio.) Rússia (482) 6,8 80 28,6 (Edat) 65 anys o més (1.413) 29,8 6,3 30,6 (Nacio.) Bèlgica (330) 5,8 9,7 9,7 Més de 5 nits 10,1 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 5,7 60 5 nits (Resid.) Resta del món (5.112) 5,7 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 5,6 16,1 15,6 15,7 4 nits (Nacio.) Resta del Món (7.338) 5,5 3 nits (Edat) 55-64 anys (2.487) 5,4 40 (Motiu) Oci (14.351) 5,3 18,5 19,4 18,9 2 nits (Nacio.) Regne Unit (1.602) 5,3 (Resid.) Resta Europa (9.888) 1 nit 5,3 20 (Edat) 18-24 anys (2.668) 5,3 15,4 15,8 15,0 (Gènere) Dona (8.740) 5,3 (Nacio.) França (1.582) 5,2 10,5 10,9 9,7 (Nacio.) Alemanya (1.186) 5,1 0 (Nacio.) EEUU (1.050) 5,1 DESTINACIÓ BCN (21.832) 5,1 Mitjana (Allotj.) Altres (500) 5,0 10 (Edat) 25-34 anys (5.615) 5,0 (Gènere) Home (13.092) 5,0 8 (Edat) 45-54 anys (4.446) 4,9 (Edat) 35-44 anys (5.203) 4,9 6 5,0 5,0 5,1 (Nacio.) Itàlia (1.083) 4,6 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 4,6 4 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 4,5 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 4,4 2 (Motiu) Professional (5.250) 4,2 0 (Nacio.) Espanya (6.573) 4,1 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 4,0 2017 2018 2018-2019 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 3,9 (Allotj.) Turisme Rural (504) F2.1. Nombre de nits al municipi. Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; 3,5 (Resid.) Resta Catalunya (586) 3,5 F2.2. Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 0 2 4 6 8 10 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 17 ALLOTJAMENT CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA % 2,2 100 2,7 2,6 1,3 0,9 1,0 5,2 6,1 5,4 11,7 11,5 11,9 80 Altres 10,2 9,3 9,3 Turisme rural 12,6 Càmping 60 14,3 14,4 Casa d'amics / familiars Alberg juv. / Hostel 40 Apartament turístic / HUT Hotel / Apart-hotel 20 56,8 55,2 55,4 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Nota: Les respostes a aquesta pregunta depenen dels punts de mostreig escollits cada un dels anys. F4. Em podria dir on està allotjat? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 18 ALLOTJAMENT (PERFIL) (1/2) CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA HOTEL / APART-HOTEL APARTAMENT TURÍSTIC / HUT ALBERG JUVENIL / HOSTEL (Motiu) Professional (5.250) 78,7 (Nacio.) EEUU (1.050) 23,4 (Edat) 18-24 anys (2.668) 20,0 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 70,1 (Edat) 18-24 anys (2.668) 20,2 (Edat) 25-34 anys (5.615) 14,9 (Edat) 55-64 anys (2.487) 69,0 (Resid.) Resta del món (5.112) 19,4 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 13,5 (Edat) 45-54 anys (4.446) 68,5 (Nacio.) França (1.582) 18,1 (Resid.) Resta del món (5.112) 13,1 (Edat) 65 anys o més (1.413) 67,5 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 17,7 (Nacio.) Itàlia (1.083) 12,8 (Nacio.) Bèlgica (330) 67,0 (Edat) 25-34 anys (5.615) 17,5 (Nacio.) Rússia (482) 12,3 (Nacio.) Rússia (482) 61,6 (Motiu) Oci (14.351) 16,8 (Motiu) Oci (14.351) 11,5 (Nacio.) Alemanya (1.186) 61,0 (Resid.) Resta Europa (9.888) 15,9 (Nacio.) Alemanya (1.186) 10,2 (Nacio.) EEUU (1.050) 59,9 (Nacio.) Rússia (482) 15,8 DESTINACIÓ BCN (21.832) 9,3 (Resid.) Resta Europa (9.888) 59,1 (Gènere) Dona (8.740) 15,7 (Gènere) Home (13.092) 9,3 (Edat) 35-44 anys (5.203) 59,1 (Nacio.) Itàlia (1.083) 15,3 (Resid.) Resta Europa (9.888) 9,2 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 58,0 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 14,8 (Gènere) Dona (8.740) 9,2 (Gènere) Home (13.092) 57,2 DESTINACIÓ BCN (21.832) 14,4 (Nacio.) EEUU (1.050) 8,5 (Nacio.) Països Baixos (606) 56,2 (Nacio.) Bèlgica (330) 13,7 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 6,6 (Nacio.) Itàlia (1.083) 55,8 (Gènere) Home (13.092) 13,6 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 6,4 DESTINACIÓ BCN (21.832) 55,4 (Nacio.) Alemanya (1.186) 13,5 (Nacio.) França (1.582) 6,1 (Nacio.) França (1.582) 55,4 (Edat) 35-44 anys (5.203) 12,8 (Nacio.) Països Baixos (606) 6,0 (Resid.) Resta del món (5.112) 52,8 (Edat) 45-54 anys (4.446) 11,0 (Edat) 35-44 anys (5.203) 5,0 (Gènere) Dona (8.740) 52,7 (Motiu) Professional (5.250) 10,1 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 4,3 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 52,4 (Edat) 55-64 anys (2.487) 10,1 (Nacio.) Bèlgica (330) 4,3 (Nacio.) Espanya (6.573) 51,5 (Edat) 65 anys o més (1.413) 8,4 (Nacio.) Espanya (6.573) 4,0 (Motiu) Oci (14.351) 51,4 (Nacio.) Països Baixos (606) 8,3 (Motiu) Professional (5.250) 3,5 (Resid.) Resta Catalunya (586) 48,9 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 8,2 (Edat) 65 anys o més (1.413) 3,0 (Edat) 25-34 anys (5.615) 47,7 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 7,7 (Edat) 55-64 anys (2.487) 2,5 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 47,6 (Nacio.) Espanya (6.573) 5,4 (Edat) 45-54 anys (4.446) 2,5 (Edat) 18-24 anys (2.668) 34,7 (Resid.) Resta Catalunya (586) 4,0 (Resid.) Resta Catalunya (586) 1,7 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 33,9 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 1,1 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 1,2 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 32,2 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 0,8 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 1,0 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 F4. Em podria dir on està allotjat? Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 19 ALLOTJAMENT (PERFIL) (2/2) CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA CASA D’AMICS / FAMILIARS CÀMPING TURISME RURAL (Motiu) Personal/Altres (2.231) 45,1 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 41,0 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 10,7 (Resid.) Resta Catalunya (586) 31,8 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 32,8 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 10,6 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 22,3 (Nacio.) Països Baixos (606) 21,5 (Nacio.) Espanya (6.573) 3,7 (Nacio.) Espanya (6.573) 19,0 (Nacio.) Espanya (6.573) 13,6 (Resid.) Resta Catalunya (586) 2,8 (Edat) 18-24 anys (2.668) 18,4 (Edat) 35-44 anys (5.203) 8,9 (Edat) 35-44 anys (5.203) 1,9 (Edat) 25-34 anys (5.615) 14,3 (Resid.) Resta Catalunya (586) 8,1 (Motiu) Oci (14.351) 1,3 (Gènere) Dona (8.740) 13,3 (Nacio.) França (1.582) 7,7 (Edat) 45-54 anys (4.446) 1,3 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 12,6 (Edat) 65 anys o més (1.413) 7,6 (Gènere) Dona (8.740) 1,1 DESTINACIÓ BCN (21.832) 11,9 (Edat) 45-54 anys (4.446) 7,5 DESTINACIÓ BCN (21.832) 1,0 (Resid.) Resta del món (5.112) 11,8 (Motiu) Oci (14.351) 7,4 (Nacio.) Bèlgica (330) 0,8 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 11,2 (Edat) 55-64 anys (2.487) 6,5 (Gènere) Home (13.092) 0,8 (Gènere) Home (13.092) 11,0 (Gènere) Dona (8.740) 5,6 (Edat) 55-64 anys (2.487) 0,7 (Edat) 65 anys o més (1.413) 10,4 DESTINACIÓ BCN (21.832) 5,4 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 0,6 (Edat) 35-44 anys (5.203) 10,0 (Nacio.) Bèlgica (330) 5,3 (Edat) 65 anys o més (1.413) 0,6 (Nacio.) Itàlia (1.083) 9,7 (Gènere) Home (13.092) 5,3 (Edat) 25-34 anys (5.615) 0,6 (Edat) 55-64 anys (2.487) 9,5 (Resid.) Resta Europa (9.888) 4,5 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 0,4 (Nacio.) França (1.582) 9,4 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 4,4 (Nacio.) Països Baixos (606) 0,4 (Motiu) Oci (14.351) 8,7 (Nacio.) Alemanya (1.186) 4,0 (Nacio.) França (1.582) 0,3 (Resid.) Resta Europa (9.888) 8,4 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 2,8 (Nacio.) Alemanya (1.186) 0,3 (Nacio.) Bèlgica (330) 8,1 (Edat) 18-24 anys (2.668) 2,7 (Resid.) Resta Europa (9.888) 0,2 (Nacio.) Alemanya (1.186) 7,9 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 2,2 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 0,2 (Edat) 45-54 anys (4.446) 7,1 (Edat) 25-34 anys (5.615) 2,1 (Nacio.) Itàlia (1.083) 0,2 (Nacio.) Rússia (482) 6,6 (Nacio.) Itàlia (1.083) 1,8 (Nacio.) EEUU (1.050) 0,2 (Nacio.) EEUU (1.050) 5,7 (Nacio.) Rússia (482) 1,6 (Resid.) Resta del món (5.112) 0,1 (Motiu) Professional (5.250) 5,7 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 1,2 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 0,1 (Nacio.) Països Baixos (606) 4,8 (Motiu) Professional (5.250) 0,5 (Motiu) Professional (5.250) 0,1 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 4,6 (Resid.) Resta del món (5.112) 0,4 (Edat) 18-24 anys (2.668) 0,1 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 4,4 (Nacio.) EEUU (1.050) 0,3 (Nacio.) Rússia (482) 0,0 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 F4. Em podria dir on està allotjat? Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 20 CATEGORIA DE L’ALLOTJAMENT CARACTERÍSTIQUES DE L’ESTADA HOTEL 2017 2018 2018-2019 5 estrelles-gran luxe 7,2 8,1 7,9 4 estrelles 53,1 53,8 54,0 3 estrelles 27,9 27,0 27,1 2 estrelles 8,4 9,1 8,6 1 estrella 3,4 2,0 2,4 N (8.679) (7.628) (13.422) Allotjat en un hotel. Destinació Barcelona 2017: 8.679; Destinació Barcelona 2018: 7.628 Destinació Barcelona 2018-2019: 13.422 F4A. Em podria dir de quina categoria és? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 21 3 Motiu i característiques del viatge Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 22 MOTIU PRINCIPAL DEL VIATGE MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE % 100 11,8 11,0 10,7 80 60 Personal / Altres 40 Oci Professional 67,2 67,3 67,8 20 21,0 21,7 21,5 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 P1. Quin és el motiu principal de la seva visita? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 23 MOTIU PRINCIPAL (PERFIL) MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE PROFESSIONAL OCI PERSONAL / ALTRES (Resid.) Resta Espanya (3.534) 39,6 (Allotj.) Càmping (1.756) 92,6 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 40,3 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 30,6 (Allotj.) Turisme Rural (504) 91,9 (Resid.) Resta Catalunya (586) 23,4 (Edat) 35-44 anys (5.203) 29,9 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 86,4 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 21,3 (Edat) 45-54 anys (4.446) 29,1 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 84,6 (Nacio.) Espanya (6.573) 18,6 (Nacio.) Alemanya (1.186) 28,2 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 81,5 (Edat) 65 anys o més (1.413) 16,3 (Nacio.) Espanya (6.573) 28,1 (Nacio.) Rússia (482) 80,8 (Edat) 18-24 anys (2.668) 14,5 (Gènere) Home (13.092) 26,9 (Nacio.) EEUU (1.050) 79,9 (Gènere) Dona (8.740) 12,2 (Resid.) Resta Catalunya (586) 23,6 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 79,0 (Allotj.) Altres (500) 12,1 (Nacio.) Itàlia (1.083) 22,9 (Edat) 18-24 anys (2.668) 77,8 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 12,0 (Nacio.) Bèlgica (330) 22,9 (Edat) 65 anys o més (1.413) 76,3 (Edat) 55-64 anys (2.487) 12,0 DESTINACIÓ BCN (21.832) 21,5 (Resid.) Resta del món (5.112) 75,1 DESTINACIÓ BCN (21.832) 10,7 (Resid.) Resta Europa (9.888) 21,0 (Allotj.) Altres (500) 75,1 (Edat) 25-34 anys (5.615) 10,5 (Nacio.) Països Baixos (606) 20,7 (Gènere) Dona (8.740) 74,1 (Gènere) Home (13.092) 9,6 (Edat) 55-64 anys (2.487) 20,7 (Nacio.) Països Baixos (606) 73,7 (Nacio.) França (1.582) 9,2 (Edat) 25-34 anys (5.615) 20,5 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 73,4 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 8,9 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 19,7 (Nacio.) França (1.582) 73,4 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 8,7 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 17,9 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 71,4 (Nacio.) Alemanya (1.186) 8,7 (Nacio.) França (1.582) 17,4 (Resid.) Resta Europa (9.888) 70,6 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 8,5 (Resid.) Resta del món (5.112) 16,8 (Nacio.) Bèlgica (330) 70,2 (Resid.) Resta Europa (9.888) 8,4 (Nacio.) Rússia (482) 15,2 (Nacio.) Itàlia (1.083) 69,7 (Edat) 35-44 anys (5.203) 8,4 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 15,0 (Edat) 25-34 anys (5.615) 69,0 (Edat) 45-54 anys (4.446) 8,1 (Gènere) Dona (8.740) 13,7 DESTINACIÓ BCN (21.832) 67,8 (Resid.) Resta del món (5.112) 8,0 (Nacio.) EEUU (1.050) 13,1 (Edat) 55-64 anys (2.487) 67,3 (Nacio.) Itàlia (1.083) 7,4 (Allotj.) Altres (500) 12,7 (Gènere) Home (13.092) 63,5 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 7,3 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 10,2 (Nacio.) Alemanya (1.186) 63,1 (Nacio.) EEUU (1.050) 7,0 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 8,1 (Edat) 45-54 anys (4.446) 62,9 (Nacio.) Bèlgica (330) 6,9 (Edat) 18-24 anys (2.668) 7,7 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 62,9 (Allotj.) Turisme Rural (504) 6,9 (Edat) 65 anys o més (1.413) 7,4 (Edat) 35-44 anys (5.203) 61,7 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 6,5 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 6,5 (Nacio.) Espanya (6.573) 53,3 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 6,0 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 5,1 (Resid.) Resta Catalunya (586) 53,0 (Nacio.) Països Baixos (606) 5,7 (Allotj.) Càmping (1.756) 1,8 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 49,5 (Allotj.) Càmping (1.756) 5,6 (Allotj.) Turisme Rural (504) 1,3 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 39,1 (Nacio.) Rússia (482) 4,0 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 P1. Quin és el motiu principal de la seva visita? Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 24 MOTIU PRINCIPAL (DETALL) MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE 2017 2018 2018-2019 Professional 21,0 21,7 21,5 Altres feines o negocis, o viatges d'incentius 7,0 9,2 5,6 Congressos 9,0 7,9 5,1 Congressos o jornades - - 3,8 Reunions professionals, altres feines o reunions - - 3,0 Fires 2,5 2,8 2,8 Jornades o reunions professionals 2,5 1,8 1,1 Convencions o viatge d’incentius - - 0,1 Oci 67,2 67,3 67,8 Per vacances, turisme 63,4 64,3 64,2 Esdeveniment esportiu 1,4 1,3 1,4 Esdeveniment cultural 0,9 1,2 1,3 Embarcar/desembarcar en un creuer 1,5 0,5 0,9 Personal / Altres 11,8 11,0 10,7 Visita a familiars, amics 6,9 7,0 7,1 Està de pas 2,3 1,8 1,5 Educació / formació 1,6 1,3 1,3 Tractament de salut, mèdic 0,5 0,3 0,3 Compres 0,1 0,1 0,1 Religió / peregrinació 0,1 0,1 0,1 Altres 0,3 0,4 0,3 N (13.122) (12.455) (21.832) P1. Quin és el motiu principal de la seva visita? Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 25 REPETITIVITAT MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE % 100 0,7 1,5 1,1 19,9 20,7 20,8 80 5,6 5,5 5,5 10,3 8,7 9,0 Ns/Nc 60 10,7 12,5 12,8 5a visita o més 4a visita 40 3a visita 2a visita 20 1a visita 52,8 51,1 50,9 0 Mitjana 10 7,6 8 6,7 6,6 6 4 2 0 2017 2018 2018-2019 P13. Sense comptar aquesta visita, quantes vegades ha Destinació Barcelona 2017: 8.387; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 visitat aquest municipi en els darrers 10 anys. Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 26 REPETIDORS MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE % 0,7 1,5 1,1 100 80 60 46,5 47,4 48,0 Ns/Nc 40 Repetidors No repetidors 20 52,8 51,1 50,9 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió. P13. Sense comptar aquesta visita, quantes vegades ha visitat aquest municipi en els darrers 10 anys. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 27 REPETIDORS (PERFIL) MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE NO REPETIDORS REPETIDORS MITJANA VISITES (Nacio.) EEUU (1.050) 73,2 (Resid.) Resta Catalunya (586) 73,6 (Resid.) Resta Catalunya (586) 46,0 (Resid.) Resta del món (5.112) 68,8 (Nacio.) Espanya (6.573) 69,3 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 45,7 (Nacio.) Rússia (482) 66,0 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 69,1 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 30,3 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 64,2 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 67,7 (Allotj.) Càmping (1.756) 25,7 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 61,7 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 67,5 (Nacio.) Espanya (6.573) 25,6 (Allotj.) Turisme Rural (504) 60,5 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 67,1 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 21,7 (Edat) 18-24 anys (2.668) 59,7 (Motiu) Professional (5.250) 64,9 (Edat) 65 anys o més (1.413) 16,7 (Motiu) Oci (14.351) 59,0 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 63,6 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 16,3 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 58,0 (Nacio.) Països Baixos (606) 57,6 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 13,6 (Edat) 25-34 anys (5.615) 57,6 (Edat) 65 anys o més (1.413) 55,5 (Motiu) Professional (5.250) 12,9 (Gènere) Dona (8.740) 53,9 (Allotj.) Càmping (1.756) 55,3 (Edat) 55-64 anys (2.487) 10,7 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 52,3 (Edat) 45-54 anys (4.446) 54,1 (Edat) 45-54 anys (4.446) 9,9 (Nacio.) Itàlia (1.083) 52,1 (Nacio.) Bèlgica (330) 53,6 (Gènere) Home (13.092) 8,5 (Nacio.) Alemanya (1.186) 51,8 (Nacio.) França (1.582) 53,1 (Edat) 35-44 anys (5.203) 7,9 (Resid.) Resta Europa (9.888) 51,7 (Edat) 55-64 anys (2.487) 52,9 DESTINACIÓ BCN (21.832) 7,6 (Allotj.) Altres (500) 51,6 (Edat) 35-44 anys (5.203) 52,7 (Gènere) Dona (8.740) 6,4 DESTINACIÓ BCN (21.832) 50,9 (Gènere) Home (13.092) 50,1 (Edat) 18-24 anys (2.668) 6,1 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 50,5 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 49,0 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 5,8 (Gènere) Home (13.092) 48,8 DESTINACIÓ BCN (21.832) 48,0 (Allotj.) Turisme Rural (504) 5,1 (Nacio.) França (1.582) 46,6 (Resid.) Resta Europa (9.888) 48,0 (Motiu) Oci (14.351) 5,0 (Nacio.) Bèlgica (330) 45,8 (Nacio.) Itàlia (1.083) 47,8 (Nacio.) Itàlia (1.083) 4,0 (Edat) 35-44 anys (5.203) 45,6 (Nacio.) Alemanya (1.186) 47,6 (Edat) 25-34 anys (5.615) 4,0 (Edat) 55-64 anys (2.487) 45,2 (Allotj.) Altres (500) 47,4 (Allotj.) Altres (500) 4,0 (Edat) 45-54 anys (4.446) 44,8 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 46,9 (Nacio.) Bèlgica (330) 3,9 (Edat) 65 anys o més (1.413) 43,0 (Gènere) Dona (8.740) 44,9 (Nacio.) Països Baixos (606) 3,8 (Nacio.) Països Baixos (606) 42,0 (Edat) 25-34 anys (5.615) 42,0 (Nacio.) França (1.582) 3,7 (Allotj.) Càmping (1.756) 39,2 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 41,8 (Nacio.) Alemanya (1.186) 3,5 (Motiu) Professional (5.250) 33,8 (Motiu) Oci (14.351) 40,2 (Resid.) Resta Europa (9.888) 3,0 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 33,6 (Allotj.) Turisme Rural (504) 39,5 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 2,4 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 29,7 (Edat) 18-24 anys (2.668) 39,1 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 2,3 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 29,5 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 38,0 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 1,9 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 27,3 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 35,5 (Nacio.) EEUU (1.050) 1,4 (Nacio.) Espanya (6.573) 26,7 (Nacio.) Rússia (482) 33,6 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 1,3 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 22,9 (Resid.) Resta del món (5.112) 30,9 (Resid.) Resta del món (5.112) 1,2 (Resid.) Resta Catalunya (586) 20,5 (Nacio.) EEUU (1.050) 26,8 (Nacio.) Rússia (482) 1,0 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 0 10 20 30 40 50 P13. Sense comptar aquesta visita, quantes vegades ha visitat aquest municipi en els darrers 10 anys. Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 28 ACOMPANYANTS MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE % 100 0,1 0,3 0,2 0,2 0,2 0,7 8,4 1,4 8,5 1,2 8,9 1,0 Ns/Nc 2,7 2,2 1,7 Altres 80 17,3 20,4 Grup organitzat 21,2 Companys feina 60 Amb família i amics 40 33,0 29,5 29,3 Només amb família 10,6 11,2 12,3 Només amb parella 20 Només amb amics Sol/a 26,2 25,8 25,5 0 2017 2018 2018-2019 Destinació Barcelona 2017: 8.387; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió. P14. Amb qui ha vingut acompanyat/ada? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 29 NÚMERO D’ACOMPANYANTS (INCLOENT-SE UN MATEIX) MOTIU I CARACTERÍSTIQUES DEL VIATGE % 0,2 0,3 0,3 100 7,6 8,3 10,3 2,8 3,4 8,5 4,2 8,8 7,4 Ns/Nc 80 8,8 9,9 8,9 Més de cinc 60 Cinc Quatre 40 Tres 45,9 43,5 43,4 Dos 20 Un 26,2 25,8 25,5 0 Mitjana 10 8 6 3,3 3,7 3,7 4 2 0 2017 2018 2018-2019 P15. Quantes persones han vingut de viatge a aquest municipi? Destinació Barcelona 2017: 8.387; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 30 4 Planificació del viatge Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 31 DESTINACIONS ALTERNATIVES PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 2018 2018-2019 No va contemplar cap altra destinació alternativa 75,3 74,9 Barcelona ciutat 3,1 2,5 Costa Brava 1,6 1,3 Costa Daurada 0,8 0,7 Altres destinacions catalanes 3,7 3,3 Madrid 3,2 3,2 Altres destinacions espanyoles 4,0 3,9 París 1,5 1,3 Altres França 1,2 1,2 Roma 1,2 1,1 Altres Itàlia 2,0 1,9 Lisboa 1,0 1,1 Amsterdam 1,0 0,9 Grècia 1,0 0,9 Londres 0,7 0,7 Berlin 0,6 0,5 Altres 6,2 5,4 Ns/Nc 0,9 2,8 N (12.455) (21.832) Destinació Barcelona 2018: 12.455 Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Espontània. Multiresposta. Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 0,5% a la Destinació Barcelona 2018-2019. Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta pel total de la Destinació. P3. Quines altres destinacions alternatives va contemplar abans de triar aquest municipi? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 32 FONTS D’INFORMACIÓ CONSULTADES PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 2017 2018 2018-2019 Pàgines web 61,6 71,6 66,2 Xarxes socials i/o blogs 4,7 Família, amics, coneguts 19,5 24,2 24,3 Una organització (empresa, centre d'estudis, etc.) 7,1 8,1 7,3 Agències de viatge, tour operators, 5,7 7,3 6,5 Guies o llibres de viatge en paper 7,3 4,8 4,9 Mitjans de comunicació en paper 0,7 0,6 0,8 Regals i caixes o packs regal 0,2 0,1 0,1 Altres 0,5 0,6 0,6 No va consultar cap font d’informació 10,0 7,9 9,9 Ns/Nc 0,2 0,4 0,9 N (13.122) (12.455) (21.832) Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455 Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Multiresposta. Nota: Al 2017 i 2018 els ítems “Pàgina web” i “Xarxes socials i/o Blogs” es preguntaven conjuntament. P4. Quines fonts d’informació va consultar per planificar aquest viatge? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 33 WEBS CONSULTADES PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 2018-2019 Webs de destinacions turístiques 3,6 Webs municipals 3,1 Webs d'agències de viatges o tour operadors 58,1 Booking 31,8 Tripadvisor 14,2 Expedia 4,7 Airbnb 4,2 Trivago 3,5 Altres webs d'agències de viatges o tour operadors 6,5 Webs d'empreses d'allotjament 3,1 Webs de mitjans de transport 7,5 Webs de companyies aèries 5,4 Webs genèriques 24,6 Google / Googlemaps 23,8 Altres 5,8 Ns/Nc 11,3 N (12.372) Ha consultat pàgines web per planificar el viatge. Nota: Al 2018 es feia aquesta pregunta conjuntament pels que responien els ítems “Pàgina web” i “Xarxes socials i/o Blogs” de la pregunta anterior. Destinació Barcelona 2018-2019: 12.372 Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta pel total de la Destinació. Multiresposta. Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% a la Destinació Barcelona 2018-2019. P5A. I a través de quines pàgines webs? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 34 XARXES I/O BLOGS CONSULTADES PLANIFICACIÓ DEL VIATGE 2018-2019 Xarxes socials 93,9 Facebook 42,9 Instagram 30,7 Youtube 17,2 Twiter 5,6 Altres xarxes socials 25,9 Altres 0,5 Ns/Nc 5,8 N (845) Ha consultat xarxes socials i/o blogs per planificar el viatge. Nota: Al 2018 es feia aquesta pregunta conjuntament pels que responien els ítems “Pàgina web” i “Xarxes socials i/o Blogs” de la pregunta anterior. Destinació Barcelona 2018-2019: 845 Multiresposta. Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta pel total de la Destinació. Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% a la Destinació Barcelona 2018-2019. P5B. I a través de quines xarxes socials i/o blogs? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 35 PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI PLANIFICACIÓ DEL VIATGE % 0,0 0,0 0,1 100 4,0 4,5 4,5 8,2 8,9 8,5 80 17,1 16,6 16,2 Ns/Nc 2,1 1,0 0,9 60 Altres Tren Vehicle propi 40 Autocar Avió 20 68,6 69,0 69,8 0 2017 2018 2018-2019 Espontània. Destinació Barcelona 2017: 8.346; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Nota: Al 2017 aquesta pregunta es feia a 1/3 de la mostra de Regió. P6. Quin mitjà de transport ha utilitzat principalment per venir a aquest municipi? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 36 PRINCIPAL MITJÀ DE TRANSPORT PER ARRIBAR AL MUNICIPI (PERFIL) PLANIFICACIÓ DEL VIATGE AVIÓ VEHICLE PROPI TREN (Nacio.) Rússia (482) 94,4 (Allotj.) Turisme Rural (504) 90,6 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 31,8 (Resid.) Resta del món (5.112) 89,4 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 87,2 (Resid.) Resta Catalunya (586) 25,5 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 88,9 (Allotj.) Càmping (1.756) 84,3 (Nacio.) Espanya (6.573) 23,2 (Nacio.) EEUU (1.050) 88,1 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 75,6 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 17,2 (Nacio.) Itàlia (1.083) 88,0 (Resid.) Resta Catalunya (586) 64,2 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 16,5 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 87,2 (Nacio.) Espanya (6.573) 47,4 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 15,0 (Nacio.) Alemanya (1.186) 85,0 (Nacio.) França (1.582) 31,9 (Allotj.) Altres (500) 11,7 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 82,8 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 27,1 (Motiu) Professional (5.250) 11,2 (Resid.) Resta Europa (9.888) 82,3 (Nacio.) Països Baixos (606) 25,3 (Edat) 18-24 anys (2.668) 11,2 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 81,2 (Edat) 55-64 anys (2.487) 23,3 (Edat) 65 anys o més (1.413) 10,0 (Edat) 25-34 anys (5.615) 78,7 (Edat) 45-54 anys (4.446) 23,0 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 9,2 (Motiu) Professional (5.250) 73,8 (Edat) 65 anys o més (1.413) 22,3 (Edat) 55-64 anys (2.487) 9,1 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 73,6 (Edat) 35-44 anys (5.203) 21,4 (Gènere) Dona (8.740) 9,0 (Nacio.) Bèlgica (330) 72,9 (Nacio.) Bèlgica (330) 19,2 DESTINACIÓ BCN (21.832) 8,5 (Edat) 18-24 anys (2.668) 72,4 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 18,3 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 8,4 (Motiu) Oci (14.351) 70,5 (Allotj.) Altres (500) 18,2 (Edat) 35-44 anys (5.203) 8,3 (Gènere) Dona (8.740) 69,9 (Motiu) Oci (14.351) 17,4 (Gènere) Home (13.092) 8,2 DESTINACIÓ BCN (21.832) 69,8 (Gènere) Home (13.092) 16,8 (Edat) 25-34 anys (5.615) 7,8 (Gènere) Home (13.092) 69,8 DESTINACIÓ BCN (21.832) 16,2 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 7,8 (Nacio.) Països Baixos (606) 67,4 (Gènere) Dona (8.740) 15,2 (Nacio.) França (1.582) 7,7 (Edat) 35-44 anys (5.203) 66,5 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 14,0 (Edat) 45-54 anys (4.446) 7,0 (Edat) 45-54 anys (4.446) 65,7 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 11,9 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 6,7 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 62,3 (Motiu) Professional (5.250) 11,3 (Motiu) Oci (14.351) 6,6 (Edat) 55-64 anys (2.487) 61,8 (Resid.) Resta Europa (9.888) 10,4 (Nacio.) EEUU (1.050) 5,5 (Allotj.) Altres (500) 59,9 (Edat) 25-34 anys (5.615) 8,5 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 4,8 (Edat) 65 anys o més (1.413) 58,1 (Nacio.) Alemanya (1.186) 7,8 (Resid.) Resta del món (5.112) 4,7 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 57,4 (Edat) 18-24 anys (2.668) 7,8 (Nacio.) Alemanya (1.186) 3,2 (Nacio.) França (1.582) 52,6 (Nacio.) Itàlia (1.083) 6,3 (Resid.) Resta Europa (9.888) 2,5 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 32,5 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 5,9 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 2,3 (Nacio.) Espanya (6.573) 23,0 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 5,1 (Nacio.) Països Baixos (606) 2,1 (Allotj.) Càmping (1.756) 9,4 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 2,9 (Nacio.) Bèlgica (330) 1,9 (Allotj.) Turisme Rural (504) 5,7 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 2,7 (Nacio.) Itàlia (1.083) 1,7 (Resid.) Resta Catalunya (586) 2,0 (Nacio.) EEUU (1.050) 0,9 (Allotj.) Càmping (1.756) 1,6 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 0,2 (Resid.) Resta del món (5.112) 0,6 (Allotj.) Turisme Rural (504) 1,1 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 0,1 (Nacio.) Rússia (482) 0,2 (Nacio.) Rússia (482) 0,9 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 P6. Quin mitjà de transport ha utilitzat principalment per venir a aquest municipi? Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 37 CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ DE TRANSPORT I L’ALLOTJAMENT PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ DEL MITJÀ CONTRACTACIÓ DE 1 2 CONTRACTACIÓ CONJUNTA3 DE TRANSPORT L'ALLOTJAMENT 2018 2018-2019 2018 2018-2019 2018 2018-2019 Per internet directament amb la companyia 70,6 71,3 55,0 55,3 - - Per internet amb TTO0, AAVV o altres 9,6 10,1 19,5 20,3 49,9 46,0 Per altres canals directament amb la companyia 4,8 4,8 9,0 8,3 - - Per altres canals ambTTO0, AAVV o altres 2,6 2,3 1,9 1,7 24,1 22,8 Viatge organitzat per l’empresa 5,5 5,6 6,8 6,9 20,8 24,9 Viatge organitzat per una altra organització 0,7 0,6 1,5 1,4 5,2 6,3 No ha contractat res 1,2 1,0 0,0 0,0 - - Altres 0,3 0,3 0,3 0,3 - - Ns/Nc 4,7 4,0 6,0 5,8 - - N (8.006) (14.358) (10.010) (17.523) (1.400) (2.311) 1. Mitjà de transport per separat i no és transport privat. Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. 2. Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta. 3. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament. Valor entre parèntesis a cada cas. P8A. Com ha contractat ...? P8B. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 38 WEBS DE CONTRACTACIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ DEL CONTRACTACIÓ DE MITJÀ DE TRANSPORT1 L'ALLOTJAMENT2 2018 2018-2019 2018 2018-2019 Webs d'agències de viatges o tour operadors 26,2 26,9 Webs d'agències de viatges o tour operadors 78,8 77,6 Booking 5,1 6,7 Booking 43,7 43,6 Skyscanner 4,4 4,4 Airbnb 14,8 14,8 Expedia 2,8 3,1 Expedia 3,1 3,6 Altres webs d'agències de viatges o tour operadors 10,1 9,1 Hoteles.com 2,6 2,5 Webs de mitjans de transport 66,3 62,6 Altres webs d'agències de viatges o tour operadors 9,9 8,2 Webs de companyies aèries 56,9 53,2 Webs d'empreses d'allotjament 11,8 11,9 Web de renfe 5,5 5,3 Webs concretes d'hotels, càmpings, etc. 8,0 7,0 Altres webs de mitjans de transport 3,9 4,1 Altres webs d'empreses d'allotjament 3,8 4,9 Altres 2,4 2,1 Altres 3,6 3,3 Ns/Nc 5,1 8,4 Ns/Nc 5,8 7,2 N (6.026) (11.110) N (6.621) (11.979) CONTRACTACIÓ CONJUNTA3 2018 2018-2019 Ha contractat per internet i ... Webs d'agències de viatges o tour operadors 72,2 71,3 1. Mitjà de transport per separat i no és transport privat. Expedia 10,2 11,5 2. Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta. Booking 5,5 7,5 3. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament. Last minute 2,5 3,2 Valor entre parèntesis a cada cas. Altres webs d'agències de viatges o tour operadors 43,8 40,7 Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% a la Destinació Webs de mitjans de transport 8,2 7,1 Barcelona 2018-2019. Webs de companyies aèries 7,4 6,5 Altres 6,4 5,1 Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. Ns/Nc 13,2 16,3 N (680) (1.016) P10A. A través de quina web ho ha contractat ...? P10B. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 39 TTOO DE CONTRACTACIÓ PLANIFICACIÓ DEL VIATGE CONTRACTACIÓ DEL CONTRACTACIÓ DE MITJÀ DE TRANSPORT1 L'ALLOTJAMENT2 2018 2018-2019 2018 2018-2019 Skyscanner 8,6 5,0 Booking 38,2 36,1 Booking 4,0 4,8 Airbnb 16,5 15,5 Expedia 4,2 4,4 Expedia 2,6 2,9 Altres 65,1 56,1 Hostelworld 4,7 2,6 Cap - 4,4 Altres 29,3 24,3 Ns/Nc 18,1 25,3 Cap - 6,9 N (964) (1.720) Ns/Nc 8,7 11,7 N (1.992) (3.586) CONTRACTACIÓ CONJUNTA3 Ha contractat amb TTOO, AAVV o altres i... 2018 2018-2019 1. Mitjà de transport per separat i no és transport privat. Expedia 7,6 7,7 2. Allotjament per separat i és un tipus d’allotjament que es contracta. 3. Contractació conjunta del mitjà de transport i l’allotjament. Booking 3,0 4,1 TUI- Nederland / TUI Holland 3,1 2,4 Valor entre parèntesis a cada cas. Altres 73,9 66,3 Ns/Nc 12,4 19,5 Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 2% a la Destinació Barcelona 2018-2019. N (1.000) (1.513) Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. P11A. Amb quin tour operador ha contractat ...? P11B. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 40 QUAN VA CONTRACTAR EL VIATGE PLANIFICACIÓ DEL VIATGE % 100 3,8 Ns/Nc 80 20,8 23,3 Fa 3 mesos o més 16,0 Fa més d’un mes i menys de 3 60 18,9 mesos 15,8 En el darrer mes 40 20,2 Quinze dies abans del viatge 16,5 10,5 8,6 20 La darrera setmana 20,1 15,6 El mateix dia del viatge 0 5,7 4,2 2018 2018-2019 L’allotjament és diferent de casa particular, cotxe, furgoneta, caravana o autocaravana. Destinació Barcelona 2018: 11.410; Destinació Barcelona 2018-2019: 19.835 Nota: Al 2017 no es feia aquesta pregunta. P12. Aproximadament, quan va contractar aquest viatge? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 41 5 Despesa Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 42 COST MIG DEL TRANSPORT PER PERSONA (ANADA I TORNADA) DESPESA COST MIG DEL TRANSPORT PER PERSONA (Nacio.) EEUU (941) 781,5 (Resid.) Resta del món (4.517) 721,1 € (Edat) 65 anys o més (1.209) 561,0 (Nacio.) Resta del Món (6.433) 477,9 (Edat) 55-64 anys (2.137) 421,3 Destinació BCN 2017 377,6 (Motiu) Professional (4.392) 406,4 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (11.265) 376,7 (Edat) 45-54 anys (3.920) 331,8 (Gènere) Home (11.703) 319,3 (Allotj.) Apartament / HUT (2.199) 314,2 DESTINACIÓ BCN (19.521) 314,1 Destinació BCN 2018 345,2 (Edat) 35-44 anys (4.678) 313,6 (Nacio.) Rússia (337) 311,4 (Gènere) Dona (7.818) 306,3 (Motiu) Oci (12.971) 302,5 (Edat) 25-34 anys (5.124) 285,5 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.432) 271,7 Destinació BCN 2018-2019 314,1 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 255,8 (Motiu) Personal/Altres (2.158) 250,9 (Nacio.) Països Baixos (514) 244,6 (Allotj.) Altres (487) 235,8 0 100 200 300 400 (Nacio.) Bèlgica (287) 221,6 (Edat) 18-24 anys (2.453) 215,5 (Nacio.) Alemanya (1.030) 204,9 (Nacio.) Regne Unit (1.286) 199,4 No ha contractat el transport conjuntament amb l'allotjament. (Resid.) Resta Europa (8.508) 194,0 Destinació Barcelona 2017: 7.062; Destinació Barcelona 2018: 5.896; (Nacio.) França (1.493) 160,1 (Nacio.) Itàlia (961) Destinació Barcelona 2018-2019: 19.521 156,2 (Resid.) Resta Espanya (3.205) 112,4 Nota: Al 2017 la base era “No ha planificat tot el viatge amb TTOO i (Allotj.) Càmping (1.733) 106,9 (Nacio.) Espanya (6.239) 86,5 responen el valor d’anada i tornada”. (Allotj.) Turisme Rural (504) 46,2 (Resid.) Resta Catalunya (584) 41,8 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 19,1 P18. Cost del transport fins aquest municipi per persona (anada i tornada). (Resid.) Barcelona ciutat (857) 16,0 0 200 400 600 800 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 43 COST MIG DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA DESPESA COST MIG DE L’ALLOTJAMENT PER PERSONA/DIA € (Motiu) Professional (4.392) 97,6 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (11.265) 91,7 Destinació BCN 2017 247,1 (Nacio.) EEUU (941) 84,4 (Nacio.) Bèlgica (287) 75,9 (Nacio.) Regne Unit (1.286) 72,6 Destinació BCN 2018 239,4 (Nacio.) Rússia (337) 72,5 (Edat) 55-64 anys (2.137) 72,0 (Edat) 45-54 anys (3.920) 71,8 Destinació BCN 2018-2019 270,5 (Edat) 65 anys o més (1.209) 68,4 (Resid.) Resta del món (4.517) 66,5 0 100 200 300 400 (Nacio.) Països Baixos (514) 65,3 (Nacio.) Alemanya (1.030) 64,2 (Edat) 35-44 anys (4.678) 63,0 (Resid.) Resta Europa (8.508) 61,8 € PER PERSONA I DIA (Gènere) Home (11.703) 61,2 (Nacio.) Resta del Món (6.433) 60,1 Destinació BCN 2017 54,4 DESTINACIÓ BCN (19.521) 58,1 (Nacio.) França (1.493) 57,3 (Nacio.) Itàlia (961) 54,7 Destinació BCN 2018 53,9 (Motiu) Oci (12.971) 54,3 (Gènere) Dona (7.818) 53,3 (Edat) 25-34 anys (5.124) 51,5 (Allotj.) Apartament / HUT (2.199) 51,2 Destinació BCN 2018-2019 58,1 (Resid.) Resta Espanya (3.205) 45,1 (Allotj.) Altres (487) 43,1 (Resid.) Barcelona ciutat (857) 40,8 0 20 40 60 80 (Nacio.) Espanya (6.239) 40,3 (Edat) 18-24 anys (2.453) 37,5 No ha contractat l’allotjament conjuntament amb el transport. (Allotj.) Turisme Rural (504) 36,1 Destinació Barcelona 2017: 12.268; Destinació Barcelona 2018: 11.055; (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.432) 33,7 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) Destinació Barcelona 2018-2019: 19.521 32,6 (Resid.) Resta Catalunya (584) 32,2 Nota: Al 2017 la base era “No ha planificat tot el viatge amb TTOO”. (Motiu) Personal/Altres (2.158) 27,6 (Allotj.) Càmping (1.733) 24,5 P20. Cost de l’allotjament per persona durant tota l’estada. (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 0,0 0 50 100 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 44 COST DEL PAQUET TURÍSTIC PER PERSONA DESPESA € Destinació BCN 2017 1.116,5 Destinació BCN 2018 957,1 Destinació BCN 2018-2019 1.065,3 0 250 500 750 1.000 1.250 Ha contractat el transport conjuntament amb l'allotjament. Destinació Barcelona 2017: 854; Destinació Barcelona 2018: 1.400; Destinació Barcelona 2018-2019: 2.311 Nota: No es realitza el desglossat del cost del paquet turístic per persona, ja que la majoria de bases del perfil no són estadísticament significatives. Nota: Al 2017 la base era “Ha planificat tot el viatge amb TTOO”. P21. Cost de tot el paquet turístic per persona. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 45 DESPESA MITJANA DE L’ESTADA PER PERSONA DESPESA DESPESA MITJANA DE L’ESTADA PER PERSONA/NIT € (Motiu) Professional (5.250) 93,2 Destinació BCN 2017 277,7 (Nacio.) EEUU (1.050) 92,4 (Resid.) Resta del món (5.112) 91,8 (Nacio.) Resta del Món (7.338) 83,8 Destinació BCN 2018 276,9 (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 81,5 (Nacio.) Rússia (482) 78,7 (Gènere) Home (13.092) 74,8 Destinació BCN 2018-2019 297,2 (Edat) 35-44 anys (5.203) 73,9 (Nacio.) Països Baixos (606) 72,9 (Edat) 25-34 anys (5.615) 72,4 0 100 200 300 400 (Edat) 45-54 anys (4.446) 72,0 (Nacio.) Alemanya (1.186) 71,9 DESTINACIÓ BCN (21.832) 69,9 PER PERSONA I NIT € (Edat) 55-64 anys (2.487) 69,9 (Resid.) Resta Europa (9.888) 69,3 Destinació BCN 2017 (Edat) 65 anys o més (1.413) 68,3 66,5 (Nacio.) Bèlgica (330) 67,1 (Allotj.) Altres (500) 66,8 (Nacio.) Regne Unit (1.602) 65,6 Destinació BCN 2018 66,2 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 65,3 (Motiu) Oci (14.351) 65,1 (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 64,7 Destinació BCN 2018-2019 69,9 (Nacio.) Itàlia (1.083) 63,5 (Nacio.) França (1.582) 62,6 (Gènere) Dona (8.740) 62,3 0 20 40 60 80 (Edat) 18-24 anys (2.668) 57,2 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 56,2 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 53,8 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 52,8 Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 (Resid.) Resta Catalunya (586) 45,6 (Nacio.) Espanya (6.573) 45,0 Nota: Inclou la despesa realitzada durant l’estada excloent el transport i (Allotj.) Turisme Rural (504) 26,7 l’allotjament. (Resid.) Barcelona ciutat (862) 25,3 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 25,0 P22. Despesa que té pensat fer durant tota l’estada per persona. (Allotj.) Càmping (1.756) 22,6 0 50 100 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 46 DESPESA TOTAL PER PERSONA DESPESA 2017 2018 2018-2019 Total (€) 902,4 861,5 881,8 Cost mig del transport1 377,6 345,2 314,1 Cost mig de l'allotjament2 247,1 239,4 270,5 Despesa mitjana de l'estada3 277,7 276,9 297,2 Pes de les partides (%) Transport1 41,8 40,1 35,6 Allotjament2 27,4 27,8 30,7 Despesa de l'estada3 30,8 32,1 33,7 1. No ha contractat el transport conjuntament amb l'allotjament. 2. No ha contractat l’allotjament conjuntament amb el transport. 1. Destinació Barcelona 2017: 7.062; Destinació Barcelona 2018: 5.896; Destinació Barcelona 2018-2019: 19.521 2. Destinació Barcelona 2017: 12.268; Destinació Barcelona 2018: 11.055; Destinació Barcelona 2018-2019: 19.521 3. Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 Nota: Despesa de l’estada: Inclou la despesa realitzada durant l’estada excloent el transport i l’allotjament. P18. Cost del transport fins aquest municipi per persona (anada i tornada). P20. Cost de l’allotjament per persona durant tota l’estada. P22. Despesa que té pensat fer durant tota l’estada per persona. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 47 CONCEPTES DE LA DESPESA DE L’ESTADA PER PERSONA DESPESA € 2017 2018 2018-2019 DIFERÈNCIA DESPESA TOTAL VS SUMATORI DE PARTIDES 277,7 Despesa total 276,9 -13,4€ 297,2 -0,5€ 291,1 5,6€ Sumatori de partides 277,4 291,6 PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI € 2017 2018 2018-2019 % 2017 2018 2018-2019 141,1 Menjar i beguda 131,7 48,5 47,5 46,2 134,8 67,4 Compres 57,4 23,2 20,7 21,0 61,2 37,7 Entreteniment 45,0 47,9 12,9 16,2 16,4 30,4 Transport intern 32,6 34,6 10,4 11,7 11,9 14,5 Altres 10,7 13,1 5,0 3,9 4,5 0 100 200 300 400 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; P24. Com ha distribuït o pensa distribuir, aproximadament, tota Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 aquesta despesa entre els següents conceptes? Nota: Inclou la despesa realitzada durant l’estada excloent el transport i l’allotjament. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 48 6 Excursions Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 49 NÚMERO DE MUNICIPIS HA VISITAT EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A FORA DEL MUNICIPI PELS TURISTES 2017 2018 2018-2019 Cap visita 82,4 79,2 78,5 Una 12,3 14,7 15,4 Dues 2,7 3,6 3,4 Tres o més 2,2 1,8 1,9 Ns/Nc 0,4 0,7 0,8 N (13.122) (12.455) (21.832) Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455 Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 P32. Quants llocs ha visitat de fora del municipi en el que s’allotja (sense pernoctar)? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 50 MUNICIPIS HA VISITAT EXCURSIONS EXCURSIONS FETES A FORA DEL (Allotj.) Càmping (1.756) 41,6 MUNICIPI PELS TURISTES A... (Allotj.) Turisme Rural (504) 38,4 (Nacio.) Països Baixos (606) 33,6 2017 2018 2018-2019 (Allotj.) Casa amics/Familiars (1.901) 28,2 (Motiu) Personal/Altres (2.231) 27,3 Cap 82,4 79,2 78,5 (Edat) 65 anys o més (1.413) 25,9 (Nacio.) Rússia (482) 25,6 Barcelona ciutat 7,2 8,9 8,9 (Nacio.) Espanya (6.573) 24,4 (Resid.) Resta prov. BCN (1.850) 24,2 Destinació Barcelona 9,8 11,2 11,5 (Edat) 55-64 anys (2.487) 24,1 (Resid.) Resta Espanya (3.534) 23,7 Altres destinacions catalanes 2,6 3,1 3,6 (Edat) 45-54 anys (4.446) 23,5 (Nacio.) Bèlgica (330) 23,2 Altres destinacions espanyoles 0,0 0,1 0,5 (Nacio.) França (1.582) 23,0 Altres països fora d’Espanya 0,0 0,1 0,2 (Resid.) Barcelona ciutat (862) 22,8 (Resid.) Resta Catalunya (586) 22,0 Ns/Nc 0,4 0,7 0,8 (Edat) 35-44 anys (5.203) 21,8 (Motiu) Oci (14.351) 21,2 N (13.122) (12.455) (21.832) (Nacio.) Regne Unit (1.602) 21,1 (Gènere) Home (13.092) 21,1 DESTINACIÓ BCN (21.832) 20,7 (Resid.) Resta Europa (9.888) 20,4 El 20,7% dels turistes de la (Gènere) Dona (8.740) 20,3 Destinació Barcelona han fet (Allotj.) Hotel / Apart-Hotel (13.422) 19,3 una excursió fora del municipi (Resid.) Resta del món (5.112) 19,0 en el que s’allotgen. (Nacio.) Resta del Món (7.338) 19,0 (Allotj.) Altres (500) 19,0 (Nacio.) EEUU (1.050) 18,7 (Edat) 25-34 anys (5.615) 18,1 Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455 (Allotj.) Apartament / HUT (2.262) 17,9 Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 (Nacio.) Alemanya (1.186) 17,0 (Edat) 18-24 anys (2.668) 16,8 Espontània. Multiresposta. (Motiu) Professional (5.250) 15,9 (Nacio.) Itàlia (1.083) 12,9 P33. Durant la seva estada, quins llocs ha visitat de fora del municipi en el que s’allotja (sense pernoctar)? (Allotj.) Alberg Juvenil/Hostel (1.487) 10,6 0 50 100 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 51 MITJANS DE TRANSPORT UTILITZATS PER FER LES EXCURSIONS EXCURSIONS 2019 Autocar 1,7 Vehicle propi 24,7 Cotxe privat 23,2 Tren 31,9 Tren (Renfe Rodalies) 27,0 Tren (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya) 2,5 Tren (altres) 1,8 Altres 32,2 Autobús 11,3 Taxi 8,7 Cotxe de lloguer 4,6 Metro 4,2 Altres (segway, tuctuc, gocar, etc.) 2,1 Ns/Nc 9,4 N (1.561) Han fet alguna excursió. Destinació Barcelona 2019: 1.561 Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 1,5% a la Destinació Barcelona 2019. Nota: Entre els mesos de gener i maig no es va realitzar aquesta pregunta. Nota: No es poden comparar les dades amb les d’anys anteriors per un canvi de formulació dels filtres de la pregunta. F3.1. Quin mitjà de transport ha utilitzat principalment per realitzar aquesta visita? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 52 MOTIU PRINCIPAL PER FER L’EXCURSIONS EXCURSIONS 2019 Professional 8,9 Reunions professionals, altres feines o reunions 4,6 Congressos o jornades 2,8 Oci 64,8 Per vacances, turisme 59,4 Esdeveniment cultural 3,3 Esdeveniment esportiu 1,8 Personal / Altres 21,1 Està de pas 10,2 Visita a familiars, amics 4,8 Compres 3,6 Altres 1,6 Ns/Nc 5,2 N (2.122) Han fet alguna excursió. Destinació Barcelona 2018-2019: 2122 Nota: Citacions amb percentatges iguals o superiors a 1,5% a la Destinació Barcelona 2019. Nota: No es poden comparar les dades amb les d’anys anteriors per un canvi de formulació dels filtres de la pregunta. F3.2. Quin és el motiu principalment de la seva visita? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 53 CONCEPTES DE LA DESPESA DE L’ESTADA PER PERSONA EXCURSIONS € 2019 DIFERÈNCIA DESPESA TOTAL VS SUMATORI DE PARTIDES 1 Despesa total 78,2 -4,1 € Sumatori de partides2 82,3 € 2019 PROPORCIÓ SOBRE EL SUMATORI Menjar i beguda2 33,1 % 40,2 Compres2 21,6 2 26,2 Entreteniment2 11,9 14,5 Transport intern2 12,3 15,0 Altres2 3,4 4,1 0 100 200 1. Han fet alguna excursió. 1. Destinació Barcelona 2019: 2,122 2. Han fet alguna excursió amb despesa diferent a NS/NC. 2. Destinació Barcelona 2019: 1.359 Nota: No es poden comparar les dades amb les d’anys anteriors per un P35. Quina despesa ha fet en aquesta visita per persona? canvi de formulació dels filtres de la pregunta. P37. Com va distribuïr o pensa distribuir, aproximadament, tota aquesta despesa entre els següents conceptes? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 54 VALORACIÓ DE L’EXCURSIÓ EXCURSIONS 2019 Valoració de l’excursió 8,5 N (2.122) Han fet alguna excursió. Destinació Barcelona 2019: 2.122 Nota: Al 2017 I 2018 no es feia aquesta pregunta. P38. Quina és la seva valoració d’aquesta visita que a realitzat? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 55 7 Valoració del municipi Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 56 VALORACIÓ ASPECTES DEL MUNICIPI VALORACIÓ DEL MUNICIPI 2017 2018 2018-2019 Valoració del municipi en general 8,6 8,6 8,6 Caràcter i amabilitat de la gent 8,5 8,5 8,5 Transport públic 8,4 8,5 8,4 Restauració (bars, restaurants, etc.) 8,3 8,3 8,3 Allotjament 8,2 8,1 8,2 Comerços 8,2 8,1 8,2 Seguretat ciutadana 8,3 8,2 8,2 Informació i oficines de turisme 8,2 8,2 8,1 Platges1 8,0 8,0 8,0 Neteja en general 7,9 7,9 7,9 Accessibilitat per a persones amb dificultats per moure's - - 7,7 Soroll 7,1 7,1 7,1 N (13.122) (12.455) (21.832) Destinació Barcelona 2017: 13.122; Destinació Barcelona 2018: 12.455; Destinació Barcelona 2018-2019: 21.832 1. Destinació Barcelona 2017: 6.952; Destinació Barcelona 2018: 8.752; Destinació Barcelona 2018-2019: 15.565 P46. Quina és la seva valoració per cadascun dels següents aspectes? Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats 57 Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019. Informe de resultats.