GASETA MUNICIPAL 26 de febrer del 2020 CSV: d132-311a-eae7-5de6 Altres anuncis – Premis i Honors ANUNCI Expedient número 20S01583 d'aprovació inicial de les bases particulars del 25è Concurs de Cartells de la Festa Major de Sants 2020, Districte de Sants-Montjuïc. El dia 13 de febrer de 2020 la Comissió de Govern, en ús de les atribucions delegades per l'Alcaldia, ha aprovat inicialment les bases particulars del 25è Concurs de Cartells de la Festa Major de Sants 2020, Districte de Sants-Montjuïc. En compliment del que disposa l'article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel que s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, les esmentades bases particulars es sotmeten a informació pública durant el termini de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, a fi que els interessats puguin examinar l'expedient i hi puguin formular, si s'escau, les al·legacions que creguin adients. En cas de no presentar-se al·legacions en el termini d'informació pública les bases particulars es tindran per aprovades definitivament. BASES DEL 25è CONCURS DE CARTELLS DE LA FESTA MAJOR DE SANTS 2020. DISTRICTE DE SANTS-MONTJUÏC PRESENTACIÓ En el marc de la celebració de la Festa Major de Sants 2020, la Federació d'Associacions i Comissions de Carrers de la Festa Major de Sants, amb la col·laboració del Districte de Sants- Montjuïc, ha convocat la 25a edició del Concurs de cartells de la Festa Major de Sants. Aquest concurs té com a finalitat potenciar la creació artística i incentivar la participació d’artistes professionals i emergents, per tal d’aconseguir una col·laboració ciutadana plural i donar difusió a la Festa Major del barri de Sants. El disseny que resulti guanyador serà premiat i se'n farà ús amb un cartell i un programa de mà, sense perjudici de realitzar altres elements de difusió. BASE PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DEL CONCURS L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la 25a edició del Concurs de cartells de la Festa Major de Sants 2020, per tal de promoure una participació plural i una implicació d’artistes amb diferents graus d’experiència en la Festa Major del barri de Sants. El concurs es durà a terme en el marc de la promoció cultural i artística, i amb la finalitat de fomentar la implicació ciutadana en la festivitat del barri. BASE SEGONA. PARTICIPANTS La participació és oberta tant a professionals com a artistes emergents de qualsevol edat, tenint en compte que en cas de tractar-se d’un o d’una menor d'edat, serà necessari afegir a 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 de febrer del 2020 CSV: d132-311a-eae7-5de6 les dades de l'autor o l’autora (en sobre a part de l'original amb pseudònim), les dades d'un tutor o tutora. La persona participant s’haurà de trobar al corrent del compliment de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents i no tenir cap deute amb l’Ajuntament de Barcelona. BASE TERCERA. REQUISITS DE LES OBRES Podrà ser presentada al concurs qualsevol obra que s'ajusti a l'objecte de la convocatòria i que, a criteri del jurat, compleixi amb els següents requisits:  El tema del cartell és lliure, però es valorarà positivament que la creació artística faci ús de motius o imatges que puguin associar-se als barris de Sants o a la seva història.  Els dissenys es podran realitzar en qualsevol estil o tècnica que permeti la fotoreproducció i la impressió en quatre colors. Tanmateix, no s'admetran tintes metal·litzades o fluorescents, ni relleus i/o volums enganxats.  L’obra haurà d’incloure necessàriament les frases "Festa Major de Sants", "Del 22 al 30 d’agost del 2020" i el lema "Per molts Sants, sempre".  El cartell portarà darrere un pseudònim i, en un sobre a part, les dades identificatives de la persona participant. Les obres presentades que no reuneixin els requisits anteriors no seran admeses a concurs. BASE QUARTA. PROCEDIMENT PER CONCURSAR I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR Les persones participants podran presentar tres cartells com a màxim. Les obres hauran d'anar acompanyades de la següent informació i documentació en un sobre a part:  Nom i cognoms de l'autor/a.  Dades de contacte de l'autor/a (adreça, telèfon i adreça electrònica).  Si l'autor o l’autora és menor de 18 anys: autorització paterna o materna, o del tutor o tutora legal, i fotocòpia del document acreditatiu de la persona que signa l'autorització. L'obra, la informació i la documentació complementària s'hauran de presentar en mà, en un sobre tancat, en el dors del qual s'indicarà: “Concurs de cartells de la Festa Major de Sants 2020 – Districte Sants-Montjuïc”, i el pseudònim de l’autor o de l’autora. L'organització podrà posar-se en contacte amb les persones participants per requerir la informació i documentació complementària que consideri convenient i que no hagi estat lliurada. Posteriorment, la persona que guanyi el Concurs haurà d’acreditar-se presentant el DNI. Lloc de presentació: Les obres podran presentar-se a l’Oficina del Registre General de L’Ajuntament de Barcelona (pl. Sant Miquel, s/n, planta baixa), al Registre del Districte de Sants-Montjuïc (carrer Creu 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 de febrer del 2020 CSV: d132-311a-eae7-5de6 Coberta, 104, 08014, Barcelona, en l’horari següent: dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 8.30 a 14.30 hores, i dijous de 8.30 a 19.30 hores), i també es podran presentar a qualsevol altra Oficina o Registre d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Barcelona. Format de les obres: El format del cartell haurà de ser de 22 cm d'ample per 44 cm d'alt, i s'haurà de presentar en un suport rígid. Termini de presentació: El termini de presentació s'obrirà el 14 d'abril del 2020 i es tancarà el 15 de maig del 2020. Veredicte: El veredicte del concurs es farà públic el mes de juny del 2020. Les obres no premiades estaran a disposició dels seus autors o autores del 19 al 23 d'octubre, a la seu del Districte de Sants-Montjuïc. Un cop finalitzat aquest termini els cartells no es podran recuperar. BASE CINQUENA. JURAT El jurat estarà format pel/per la Conseller/a del barri de Sants o la persona en qui delegui, la Cap de Comunicació del Districte o la persona en qui delegui i quatre persones més designades per la Federació d'Associacions i Comissions de Carrers de la Festa Major de Sants, escollides entre les entitats i el veïnat del barri en base al seu coneixement o bagatge del món audiovisual, cultural o artístic. La condició de membre del jurat i la de familiar fins a segon grau d’una persona membre del jurat seran incompatibles amb la presentació de cap obra a la convocatòria. Seran funcions del jurat:  Decidir quines obres seran admeses a concurs.  Resoldre qualsevol assumpte relacionat amb les obres que hi participen.  Fer una preselecció de les obres admeses de cara a la posterior difusió i/o publicació.  Emetre el veredicte sobre l’obra premiada. L'actuació del jurat estarà subjecta als criteris de valoració establerts en les bases del concurs, i en tot allò que no hi estigui previst, ajustarà la seva actuació al que disposa la normativa de règim local en relació als òrgans col·legiats. El Jurat serà l’únic òrgan competent per a resoldre qualsevol incidència que pugui sorgir de l’execució del concurs, i la seva decisió serà inapel·lable. Els acords del jurat s'adoptaran per majoria simple de vots d’els i les membres d’aquest, de manera que si alguna persona de les que el composa no pogués assistir a les sessions de deliberació, podrà remetre el seu vot per escrit i transmetre'l al president/a. El jurat es reunirà durant el mes de maig del present any. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 de febrer del 2020 CSV: d132-311a-eae7-5de6 BASE SISENA. CRITERIS DE VALORACIÓ El jurat, en el moment d’emetre el veredicte, tindrà en compte els criteris de valoració d'acord amb el següent ordre d'importància: 1. Qualitat artística, llegibilitat i capacitat de divulgació de l’obra presentada. 2. Originalitat i innovació tècnica de la creació. 3. Inclusió en el cartell de motius o imatges que puguin associar-se al barri, a la seva història i a les seves entitats. BASE SETENA. PREMI El cartell que sigui seleccionat com a guanyador de la present edició del concurs serà premiat amb 1.177 € bruts, subjectes a la retenció de l’IRPF que escaigui. D’altra banda, l’obra s’utilitzarà per il·lustrar els diferents elements de difusió de la Festa Major de Sants. El guanyador o guanyadora es compromet a fer les adaptacions necessàries per als diferents suports de comunicació. A l’import del premi se li aplicaran les retencions corresponents i es pagarà per transferència bancària, al compte que designi la persona guanyadora sempre que no es tingui cap deute amb la seguretat social o la hisenda municipal. Si, a criteri del jurat, cap de les obres presentades no reuneix els requisits suficients per ser guardonada, el premi podrà ser declarat desert. BASE VUITENA. AUTORIA, PROPIETAT INTEL·LECTUAL I CESSIÓ DE DRETS Les persones participants assumeixen l'autoria i originalitat de les obres i es comprometen a no presentar materials que no tinguin drets d'ús degudament acreditats. L'organització no es fa responsable de la utilització inadequada dels drets de la propietat intel·lectual dels autors i autores de les obres. Les persones participants garanteixen, amb total indemnitat per a l'entitat convocant d'aquest premi, el caràcter inèdit a tot el món de l'obra presentada i la titularitat en exclusiva, sense cap càrrega ni limitació, de tots els drets d'explotació. La propietat intel·lectual de les obres presentades és dels autors i les autores. Amb la presentació de les obres a concurs, s'autoritza al Districte de Sants-Montjuïc i a l'Ajuntament de Barcelona a la reproducció, distribució i comunicació pública total o parcial de les obres, mitjançant diversos formats i plataformes, sempre i quan aquestes emissions no tinguin un objectiu comercial i estiguin dirigides a la difusió de la convocatòria, a la promoció dels i de les autores que hi han participat i/o a la promoció de l'art i la cultura. La cessió es fa gratuïtament, sense límit de temps i per a l'àmbit territorial mundial. Les persones participants eximeixen l'entitat convocant d'aquest premi de qualsevol responsabilitat derivada dels continguts i de l'ús que facin de les obres terceres persones. En cas d’una nova edició de les obres premiades, caldrà que les autores i els autors facin constar en els materials de difusió i publicitat la frase "Aquesta obra ha rebut el Premi...", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 26 de febrer del 2020 CSV: d132-311a-eae7-5de6 En cas de comprovar-se que les persones premiades no són autores de les obres originals, estan obligades a reintegrar a l’Ajuntament de Barcelona, Districte de Sants-Montjuïc, l'import de la dotació econòmica atorgada com a premi, sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que s'escaiguin. Per fer efectiu l'import a retornar, al qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via del constrenyiment quan no es faci el reintegrament de manera voluntària. L’organització es reserva el dret de no publicar les participacions que no consideri apropiades. Els participants eximeixen de tota responsabilitat l’organització en cas d’infracció de drets de tercers. BASE NOVENA. PROTECCIÓ DE DADES D'acord amb la normativa de protecció de dades us informem i, en tramitar aquest document, consentiu que les vostres dades personals seran tractades per l'Ajuntament de Barcelona amb la finalitat de realitzar la gestió dels premis (tractament 298-Gestió de premis i concursos promoguts per l’Ajuntament). Tret d'obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre aquestes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i protecció de dades www.bcn.cat/ajuntament/protecciodades Les vostres dades seran eliminades un cop complertes les obligacions legals derivades de la gestió de l’activitat. Així mateix, en compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació 34/2002 d'11 de juliol, us indiquem que en informar el camp correu electrònic o telèfon mòbil ens autoritzeu a emprar aquests mitjans per la realització de comunicacions directament relacionades amb la finalitat indicada. BASE DESENA. ACCEPTACIÓ DE LES CONDICIONS DE LA CONVOCATÒRIA La participació en aquesta convocatòria suposa la plena acceptació de les bases i del premi, en el cas que li sigui atorgat. Per a tot allò no contemplat en aquestes bases s'aplicarà la legislació vigent. Barcelona, 21 de febrer de 2020. El cap del Departament de Serveis Jurídics-Secretaria del Districte de Sants-Montjuïc, Juan Carlos Parejo Perogil. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007