ANUNCI En compliment de l’article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de l’article 43 i 45 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i de les Bases particulars i convocatòria per a l’atorgament de subvencions per a la Transformació Digital del Comerç de la ciutat de Barcelona de 2020, ES FA PÚBLIC el contingut del text íntegre de l'Acord de la Comissió de Govern celebrada en sessió d’11 de juny de 2020: APROVAR inicialment les bases particulars per a l’atorgament de subvencions de l’any 2020 per a la Transformació Digital del Comerç de la ciutat de Barcelona. ORDENAR la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’edictes electrònics de l’Ajuntament i al web de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l’esmentada publicació i, APROVAR definitivament les bases, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació. OBRIR el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de l’aprovació definitiva de les bases particulars i convocatòria, per a la presentació de sol·licituds. AUTORITZAR la despesa per un import de cinc-cents mil euros (500.000,00.-€) per a la Transformació Digital del comerç de la ciutat de Barcelona amb càrrec a la partida pressupostària 0700 48901 43141 del Pressupost municipal de l’exercici 2020. Les Bases particulars i convocatòria es podran consultar en https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions, i es podrà examinar l'expedient de referència, que romandrà exposat al públic en el departament jurídic de la Gerència de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica, Plaça Sant Miquel, s/n, Edifici Novíssim, planta 4, durant el termini de 20 dies, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, perquè es puguin presentar, en el registre general d'aquest Ajuntament, les al·legacions que es considerin oportunes pels interessats legítims. BASES REGULADORES PARTICULARS i CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT DE LES SUBVENCIÓNS PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DEL COMERÇ DE LA CIUTAT DE BARCELONA 1. L’objecte L’objecte de les presents bases particulars és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a aquells establiments comercials que compleixin amb les condicions i requisits recollides al punt 6, següent, que portin a terme projectes de transformació digital del comerç i la restauració de Barcelona, realitzats durant l’any 2020. Així com la seva convocatòria. 2. La finalitat El comerç i la restauració de Barcelona presenten un nivell de maduresa digital millorable. Actualment, gran part dels comerços no tenen presència o presenten una presència molt bàsica a Internet i no és habitual que implementin elements de comunicació online ja sigui mitjançant un web o xarxes socials. La persona consumidora ha incorporat la digitalització de forma natural en la seva vida quotidiana modificant els seus hàbits socials i de consum. És el que es considera el perfil de consumidor o consumidora omnicanal. La persona consumidora digital destaca per relacionar-se mitjançant les xarxes socials, està sempre connectat amb diversos dispositius, principalment el mòbil (smartphone), per cercar informació a Internet sobre restauració, comerços i productes, per consumir oci i entreteniment a través d’Internet, realitzar compres en línia ,a botigues físiques i a botigues online, fer reserves de taules o gaudir de promocions. La persona consumidora persegueix tenir una experiència positiva tant a Internet com a botiga física. El volum de negoci de la venda en línia incrementa progressivament. El comerç i la restauració ha d’aprofitar aquest fet com una oportunitat i per tant adequar-se per continuar sent competitiu i mantenir el valor indiscutible de la presència en trama urbana i, també, a Internet. Els comerços i la restauració requereixen fer la seva transformació per començar el camí de la omnicanalitat; especialment demanen solucions de sistemes de fidelització i venda en línia. L’ecosistema d’aplicacions que poden oferir funcionalitats per al comerç i la restauració i per tant afavorir la seva transformació digital és ampli, posant al seu abast aplicacions i solucions de baix cost. La ciutat de Barcelona adopta un model de transformació digital que implementa noves tecnologies en l’àmbit del comerç i la restauració com a font d’oportunitats i avantatges competitius per al comerç i la restauració local. Part del petit comerç local i la restauració de barri es beneficiarà de la seva transformació digital gràcies a aquestes noves estratègies engegades des de l’Ajuntament de Barcelona per aconseguir un posicionament en aquest àmbit. Els objectius municipals són: ü Facilitar la transformació digital del comerç i la restauració de barri i crear avantatges competitius gràcies a l’activitat a Internet. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 1-8 https://bop.diba.cat A ü Millorar el nivell de maduresa dels comerços i la restauració de barri. ü Donar resposta a les noves necessitats del consumidor o de la consumidora digital de la ciutat de Barcelona 3. El règim jurídic Constitueix el règim jurídic aplicable: ü La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. ü Normativa general reguladora de les subvencions municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en data 17 de desembre de 2010 (BOPB, 4 de gener de 2011). ü Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. ü Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. ü Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i del Règim Local a Catalunya. ü Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. ü Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. ü Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva entre dones i homes. ü Llei 18/2017, de l’1 d’agost, de comerç, serveis i fires. ü Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. Sense perjudici del que s'estableix als articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de convocatòria oberta d’acord amb allò que disposa l’article 59 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com l’article 5.2.b) de la Normativa general reguladora de les subvencions municipals. 4. Despesa subvencionable: modalitats i accions Serà subvencionable aquella despesa que respongui de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i que es realitzi dins del termini d’execució que hi consta al punt 9, següent. Serà subvencionable la despesa per serveis prestats per empreses externes. En cap cas seran subvencionables: ü Els impostos indirectes ni els impostos sobre la renda. ü L’adquisició de béns d’inversió, inclús béns mobles. ü El cost salarial i el cost per seguretat social del personal fix i eventual a càrrec de la persona física o jurídica. Les despeses subvencionables en relació a accions que es classifiquen d’acord a les següents modalitats, que no són excloents entre sí: Modalitat 1: Obtenir una presència bàsica o àmplia a Internet ü Creació de continguts digitals per la seva publicació a Internet ü Creació o renovació de: - Pàgina web de l'establiment - Perfils de xarxes socials de l'establiment (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin) - Perfil de Google My Business ü Instal·lació i configuració d'eines d'analítica de dades (web, xarxes socials) ü Adaptació del web al Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) Modalitat 2: Obtenir una presència activa a Internet ü Serveis de comunicació digital: - Creació de continguts digitals - Gestió i publicació de continguts: web, xarxes socials (community manager), butlletins de notícies (newsletters) ü Serveis de màrqueting digital: - Elaboració de pla de màrqueting digital - Campanyes de publicitat on-line (publicitat a cercadors, display, xarxes socials, portals, etc.) - Posicionament a cercadors - Analítica web i xarxes socials 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 2-8 https://bop.diba.cat A Modalitat 3: Transformació de l'establiment en Comerç i restauració Digital ü Digitalització de productes: creació de continguts digitals corresponents als productes per la seva utilització en plataformes de venda en línia. ü Venda en línia a través de plataformes existents (marketplaces, apps i d’altres): - Subscripció a plataformes de venda en línia - Gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia ü Implementació de la venda en línia: - Desenvolupament i posada en marxa de la venda en línia - Gestió i publicació de catàlegs - Integració amb operadors de logística i distribució - Integració amb passarel·les de pagament - Integració amb sistemes d’informació de l’establiment (gestió de clients, terminal punt de venda, gestió de magatzem i d’altres) Modalitat 4: Digitalització dels processos de l’establiment ü Sistemes de cartelleria digital (digital signage) amb gestió de continguts i analítica de dades: - Software i hardware de cartelleria - Digitalització de continguts i productes de l'establiment ü Sistemes de gestió informatitzada: - Software i hardware de terminal punt de venda connectat a Internet - Software i hardware de terminal de cobrament automàtic - Gestió de clients (CRM) - Gestió de magatzem ü Sistemes de fidelització de clients connectat a Internet. ü Integració de sistemes d'informació. 5. Compatibilitats Les subvencions seran compatibles, amb les corresponents limitacions pel que fa a la suma dels imports, amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals. 6. Sol·licitants: condicions i requisits 6.1. Les persones sol·licitants i/o beneficiàries de les subvencions a què es refereixen les presents bases seran exclusivament els següents establiments comercials: ü Establiments comercials individuals de venda al detall ü Parades de mercats municipals. La resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall quedaran exclosos ü Establiments comercials individuals que prestin algun dels següents serveis: - Tallers i serveis de reparacions mecànics - Serveis fotogràfics i audiovisuals - Copisteries i arts gràfiques - Serveis de reparacions - Agències de viatges detallistes - Tintoreries i bugaderies - Perruqueries, salons d’estètica i bellesa - Servei de menjar preparat i càtering - Bars i restaurants - Clíniques veterinàries amb botiga física 6.2. Aquests establiments comercials i de restauració hauran de disposar de local comercial situat en planta baixa i/o a peu de carrer en trama urbana a la ciutat de Barcelona i tenir seu fiscal a la província de Barcelona. 6.3. Així mateix, les condicions i requisits exigibles als beneficiaris, el compliment de les quals es manifestarà d’acord amb el que estableix la punt 8.1. següent, són les següents: ü En cas de ser persona jurídica, estar legalment constituïda i activa. En cas de ser persona física, complir amb els requisits legals per poder exercir una activitat professional. ü Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona. ü Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social. ü No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixin adquirir la condició de beneficiari / beneficiària previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE número 276, de 18.11.2003). 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 3-8 https://bop.diba.cat A ü No haver estat mai objectes de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d' igualtat efectiva de dones i homes. ü Complir amb la normativa comunitària relativa de les ajudes de “minimis” (Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013 relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea), que estableix que l’import total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantia de 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals. Aquest límit s’aplicarà a tots els ajuts de “minimis” percebuts per la persona beneficiària, sigui quina sigui la seva procedència, forma i l’objecte dels mateixos. ü Desenvolupar, a criteri de l’Ajuntament de Barcelona, una activitat lícita que no suposi discriminació, atempti contra la dignitat i la igualtat de les persones, fomenti la violència o vagi contra els drets humans, no portar a terme accions que siguin il·legals, nocives, perilloses o molestes. ü Complir amb el requisit que l’import de la subvenció ha de ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts públics o privats, nacionals o internacionals, no superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar el beneficiari. ü Que la persona que subscriu la sol·licitud disposa de facultats de representació de l’empresa. 7. Quantia de la subvenció La quantia de la subvenció serà del 50% del cost de projecte amb un màxim de 7.500 euros per sol·licitud. Quedarà a càrrec del peticionari l’aportació de la resta del cost bé directament o per cofinançament de tercers (ens públics o privats, nacionals o internacionals). 8. Procediment de concessió 8.1. Presentació de les sol·licituds Documents que haurà de lliurar el sol·licitant en el procés de sol·licitud són els següents: ü Instància de sol·licitud de subvenció, que inclourà una declaració responsable relativa al compliment dels requisits als que fa referència al punt 6, anterior, entre d’altres qüestions. A la instància de sol·licitud s’haurà d’indicar de forma expressa: La modalitat/s, el cost total del projecte i la seva justificació com a despesa segons l´objecte d´aquests convocatòria i l’import de subvenció sol·licitada. El tipus d’establiment i en cas de que apliqui, tipus de servei que presta. La presentació de la declaració responsable faculta l’Ajuntament de Barcelona per verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la mateixa, si es coneixen amb posterioritat a la concessió. ü Pressupost d’un tercer que inclogui el NIF, les dades socials (adreça, telèfon i correu electrònic), descripció del servei i detall dels imports. En cas que a la data de presentació de sol·licituds, el sol·licitant ja hagi incorregut en la despesa durant el període d’execució previst a la present convocatòria, podrà adjuntar la factura. ü Certificat o document acreditatiu de trobar-se en situació censal de l’Agència Tributària. ü Model de sol·licitud de dades bancàries que inclou les dades bancàries de la persona beneficiària on, si escau, es farà efectiu el pagament de la subvenció. Aquest document haurà d’estar degudament signat pel sol·licitant i segellat i signat per l’entitat bancària. ü En cas de que el sol·licitant sigui persona física, fotocòpia del DNI; en cas de que el sol·licitant sigui persona jurídica, fotocòpia de la targeta acreditativa del número d’identificació fiscal. Només s’acceptarà una sol·licitud per persona interessada. La documentació de sol·licitud es presentarà a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Caldrà disposar del corresponent certificat digital. Només aquells ens o persones, que en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no estiguin obligades a relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica, podran optar per realitzar els tràmits presencialment davant les Oficines d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona. El registre presencial es realitzarà a qualsevol Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) i subseus, d’acord amb l’establert a l’article 16 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 4-8 https://bop.diba.cat A de la llei 39/2015. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Administració al correu electrònic que necessàriament ha d’indicar el sol·licitant. El termini de presentació de la sol·licitud serà de d’un mes, que s’iniciarà el dia següent al de l’aprovació definitiva. 8.2. Admissió de les sol·licituds Un cop presentats les sol·licituds amb els seus documents es comprovarà que s’ajusten als requisits indicats. En el cas que l’interessat no hagi presentat els documents com s’indica en aquesta convocatòria, se’l requerirà mitjançant correu electrònic per tal que els esmeni d’acord amb el que preveu l’art. 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, per la qual s’aprova el règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, en un termini de 10 dies hàbils. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. Serà motiu de no admissió a tràmit d’una sol·licitud, la no presentació de la instància de sol·licitud de subvenció pels mitjans que aquí hi consten, presentar-la fora de termini, o sense les dades suficients per identificar el sol·licitant. Aquelles sol·licituds que no esmenin els defectes seran inadmeses. Les sol·licituds i en el seu cas, la documentació que sigui requerida, es classificaran com aptes o no aptes atenent al compliment de tots els requisits exigits. 8.3. Revisió tècnica Les sol·licituds que siguin admeses a tràmit seran subjectes a una revisió tècnica en la qual es verificarà, mitjançant el pressupost del tercer, que les accions previstes s’adeqüen als conceptes d’objecte, finalitat i despesa subvencionable, modalitats i accions subvencionables d’acord a l’establert al punt 1, 2 i 4 de les presents bases particulars. Aquelles sol·licituds per les que es consideri que la despesa no és subvencionable seran denegades per requisits tècnics. 8.4. Resolució d’atorgament Prèvia a la resolució d’atorgament definitiva, tindrà lloc una resolució provisional. La Comissió, que ha d’elaborar l’informe preceptiu d’atorgament provisional de les subvencions, estarà integrada per: - Regidor/a de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda (qui la presideix) - Gerent/a de l’Institut Municipal de Mercats - Gerent/a de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica - Director/a de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Tècnic/a de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Lletrat/da de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum - Secretari/a Delegat/da de la Gerència d’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica (actuarà com a Secretari/a de la Comissió amb veu i sense vot) El dia següent de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona s’obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar, si escau, la documentació requerida en el mateix anunci així com per presentar al·legacions. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls ha requerit presentar cap documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les sol·licituds inadmeses tindran caràcter de definitives. Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. L'atorgament d'aquestes subvencions està supeditat a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que no es dicti la resolució definitiva de concessió, com a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera així com de l’alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, pot donar lloc a la modificació de la resolució de l'atorgament. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes o, recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. La resolució definitiva corresponent a cada sol·licitud s’emetrà abans del dia 31 de desembre de 2020. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 5-8 https://bop.diba.cat A de subvencions. 8.5. Competències L’òrgan competent per a la inadmissió de sol·licituds i l’atorgament provisional de les subvencions és el/la Regidor/a de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda. L’òrgan competent per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, correspon al/la Regidor/a de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, a proposta de l’òrgan instructor. La competència per a l’autorització de la despesa correspondrà a la Comissió de Govern, i per la disposició i l’obligació de les despeses al/la Gerent/a de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica, per a les subvencions atorgades, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables. 8.6. Publicació Les resolucions d’atorgament provisional i definitiu seran notificades als sol·licitants mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). Un cop se’n tingui constància es publicarà en el tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona. 8.7. Pagament El pagament de la subvenció es realitzarà a partir de la publicació a resolució de l’atorgament definitiu, mitjançant transferència bancària al compte de la persona jurídica indicada pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. 8.8. Reformulacions 1. De conformitat amb l’art. 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, s’entén per reformulació l’adequació del projecte presentat a convocatòria a la proposta de subvenció per a la seva l’execució, amb les seves circumstàncies i condicions concretes. 2. La reformulació s’ha de comunicar per escrit, en el termini de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació al BOPB de la resolució d’atorgament provisional. Ha de contenir la data d’inici i finalització del projecte i la seva reformulació amb les activitats, pressupost actualitzats. En qualsevol cas, ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i no pot comportar una modificació substancial del projecte que pugui afectar la valoració realitzada. 3. L’òrgan competent per autoritzar o desestimar les reformulacions serà el director de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament. 4. Si l’entitat interessada no comunica la reformulació, s’entendrà que el projecte inicial presentat a la convocatòria no ha sofert variacions. I se’l prendrà com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. 9. Termini d’execució El període d’execució de l’acció objecte de subvenció està comprés entre el 1 de gener i el 31 de desembre de 2020. 10. La justificació i el control El beneficiari de la subvenció haurà de justificar l’aplicació dels fons rebuts en un termini màxim de dos mesos a partir de la finalització del termini d’execució de l’activitat recollit a la base 9, anterior, i en qualsevol cas com a màxim el 1 de març de 2021, mitjançant la presentació d’un compte justificatiu signat pel titular de l’activitat o la persona de disposa de poders o autorització de signatura que es conforma dels següents documents: ü Memòria d’actuació (*) on s’indicarà la/es modalitat/s realitzada/es, s’adjuntarà una breu explicació del projecte i dels resultats obtinguts, així com de les desviacions produïdes entre el pressupost i la despesa total incorreguda, entre d’altres consideracions que el beneficiari consideri oportunes. ü Memòria econòmica simplificada (*) que inclogui: Relació classificada de totes les despeses relacionades amb el desenvolupament de l’acció subvencionada, amb identificació del creditor, el document, el concepte de despesa, l’import, data d’emissió i, en cas d’haver-se efectuat, la data de pagament. Relació detallada d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la procedència. ü Les factures originals justificatives dels fons rebuts s’invalidaran per la part que justifiqui la subvenció. Així mateix, la data de les factures ha d’estar compresa entre l’1 de març i el 31 de desembre de 2020. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és d'aplicació l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. ü Declaració jurada (*) del beneficiari i/o representant legal conforme les factures aportades són les úniques originals i no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres administracions públiques. Aquesta declaració ha d’identificar cada una de les factures que es presenten a la justificació. ü Documentació acreditativa del pagament de les factures presentades a efectes de justificació de la subvenció realitzat 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 6-8 https://bop.diba.cat A mitjançant transferència bancaria o rebut domiciliat, sempre que a la data de justificació s’hagués efectuat. Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, com a mínim: - La identificació del beneficiari i l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser el beneficiari de l'ajut i ha de fer-hi constar el seu NIF. - El concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament. ü Carta de reintegrament (*) en el supòsit de romanents no aplicats. (*) Models normalitzats que estaran disponibles al web de l’Ajuntament de Barcelona (https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions). Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan ha de requerir el beneficiari perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, presenti la justificació als efectes del que preveu aquesta base. Si la documentació presentada no compleix els requisits establerts, però és esmenable, l'òrgan instructor ho notificarà a l'interessat/da i li concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè ho esmeni lliurant la documentació al registre corresponent. 11. L’anul·lació i el reintegrament Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment que comportin la invalidesa de la resolució d’atorgament, segons el previst a l’article 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Les persones beneficiàries podran renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa General Reguladora de Subvencions. Aquesta renúncia, ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament, altrament el/la beneficiari/a ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat amb l’article 12.3 de la NGRSM. Per fer efectiu l’import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. La no realització de l’activitat subvencionada en els termes previstos, la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l’activitat subvencionada podrà comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament dels fons rebuts en les condicions previstes. L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). 12. Les obligacions del beneficiari Una vegada atorgades les subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries perceptores de les subvencions les següents: - La subvenció ha de ser acceptada pel beneficiari amb la finalitat de complir les condicions fixades per a la seva aprovació. - L’atorgament de les subvencions s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. - Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents i l'Agència Estatal d'Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social.. - Justificar l’aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. - Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l’atorgament (reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l’activitat) o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. - Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. - Declarar les subvencions rebudes de l’Ajuntament i d’altres administracions o ens públics o privats en els darrers dotze mesos, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. - Fer constar a través d'algun mitjà de comunicació i en tots els elements publicitaris i/o de difusió en tots els suports (físics, audiovisuals, xarxes socials, internet i altres) la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona – Direcció de Comerç, Restauració i Consum, d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. - Utilització preferentment de la llengua catalana en tot el material gràfic i audiovisual adreçat al públic (cartells, anuncis, comunicacions, etcètera) quan estiguin vinculats a l’objecte de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l’article 16 del Reglament d’ús de la llengua catalana de l’Ajuntament de Barcelona. Podeu consultar la normativa gràfica a la web de l’Ajuntament www.bcn.cat. - El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 7-8 https://bop.diba.cat A Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones destinatàries de les subvencions atorgades. 13. La publicitat L’Ajuntament de Barcelona publicarà les subvencions atorgades i denegades provisional i definitivament en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al tauler d’edictes electrònic. També s'informarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones i al Registre de Subvencions de la Generalitat A més, la relació de les subvencions concedides i denegades serà incorporada a la pàgina web de l’Ajuntament de Barce lona http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions com també en altres mitjans que es consideri oportú. 14. El crèdit pressupostari La quantia total destinada a la convocatòria regulada per aquestes bases és de 500.000 euros. La quantia de subvenció anirà a càrrec de la partida pressupostària 0700- 48901-43141 del pressupost municipal vigent per a l’any 2020. No obstant, aquesta partida podrà ser ampliada per la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum durant el procés d’atorgament i d’acord amb l’article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o com a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. En el cas que l’import total de les sol·licituds que mereixin ser resoltes com a atorgament provisional superi la quantia prevista a la partida pressupostària i no s’ampliï la quantitat total de la convocatòria, l’import de cada sol·licitud es reduirà de forma proporcional. 15. Contacte i punts de registre presencial La documentació de sol·licitud es presentarà a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona https://ajuntament.barcelona.cat/ca/, seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Caldrà disposar del corresponent certificat digital. Només aquells ens o persones, que en virtut de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no estiguin obligades a relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica, podran optar per realitzar els tràmits presencialment davant les Oficines d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona. L’adreça electrònica de la Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum: direcciocomerc@bcn.cat. 16. La convocatòria L’endemà de la publicació al BOP de l’aprovació inicial de les bases particulars, s’obrirà el termini de 20 dies hàbils per a informació pública. L’endemà de l’aprovació definitiva de les bases i de la seva convocatòria s’iniciarà el termini de presentació de sol·licituds d’un mes. Barcelona, a 12 de juny de 2020 Beatriz Julve Suero, Secretària delegada 8 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 17-6-2020 CVE 2020014892 Pàg. 8-8 https://bop.diba.cat A