ANUNCI sobre la convocatòria d’ajuts a la rehabilitació d’interiors d’habitatges per contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social de la Covid-19 a la ciutat de Barcelona per a l’any 2020 (ref. BDNS 511395) La Comissió Permanent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona, en sessió celebrada el dia 3 de juny de 2020 ha adoptat, d'acord amb el que preveuen els articles 13.1 q) dels Estatuts del Consorci i 2.2) de les Bases reguladores d’ajuts a la rehabilitació específiques per a la ciutat de Barcelona aprovades per la Junta General del Consorci en sessió de 17 de desembre de 2009, el següent acord: 1. Fer pública la nova convocatòria de l’any 2020 per a la concessió de subvencions adreçades a aquells propietaris o llogaters d’habitatges d’ús residencial habitual que, després de la paralització de gran part de l'activitat econòmica que està suposant la crisi sanitària de la COVID-19, han vist afectats els seus ingressos i, per tant, la seva capacitat per fer front a les despeses necessàries per al manteniment de les seves llars. En aquest sentit s’intentarà promoure l’economia d’aquelles petites empreses o treballadors/es autònoms/es que es troben igualment afectats per l’actual crisis sanitària, contribuint a minimitzar l’impacte econòmic i social que està suposant la COVID- 19. El detall de les actuacions objecte de les subvencions previstes en aquesta convocatòria es descriuen a l’Annex 3 i tenen com a objectiu la millora de la comfortabilitat, les condicions d'habitabilitat, seguretat, accessibilitat, higiene i eficiència energètica, mitjançant la realització de reparacions i actuacions de caràcter bàsic. Les subvencions previstes en aquesta convocatòria es regeixen per les Bases reguladores aprovades per la Junta General del Consorci de l’Habitatge de Barcelona en data 17 de desembre de 2009 (BOPB núm. 307, de 24 de desembre de 2009, i DOGC núm. 5535, de 29 de desembre de 2009) i per la normativa general de subvencions i es concedeixen per concurrència no competitiva. Les condicions particulars, les quanties de les subvencions, la documentació i les especificacions tècniques d’aquesta convocatòria són les que consten als Annexos 1 a 5. 2. 2.1. Aquesta convocatòria va adreçada a les persones que compleixin amb els requisits previstos a l’Annex 2, les quals rebran la consideració de beneficiàries de les subvencions d’acord amb el que preveuen les Bases reguladores aprovades per la Junta General del Consorci de l’Habitatge de Barcelona en data 17 de desembre de 2009 (BOPB núm. 307, de 24 de desembre de 2009, i DOGC núm. 5535, de 29 de desembre de 2009). - 1 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 1-32 https://bop.diba.cat A 2.2. Únicament es podran presentar a aquesta convocatòria les sol·licituds d’inscripció i de subvencions que facin referència a actuacions realitzades a l’interior dels habitatges que compleixin amb les especificacions tècniques previstes a l’Annex 3. 2.3. El termini de presentació de les sol·licituds d’inscripció a la convocatòria que preveu l’article 16 de les Bases reguladores s’obrirà l’endemà de la publicació al DOGC d’aquesta convocatòria i acabarà el 30 d’octubre de 2020. En funció de les disponibilitats pressupostàries, es podrà modificar el termini de l’admissió de sol·licituds d’inscripció de les línies d’ajuts previstes en la present convocatòria. La modificació, si escau, de l’admissió de sol·licituds d’inscripció es farà mitjançant una resolució del gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona que es publicarà al DOGC i al BOPB. La presentació de la sol·licitud d’inscripció no suposa el naixement de cap dret econòmic. 2.4. Un cop notificada la resolució favorable de la sol·licitud, es disposarà d’un termini màxim de 3 mesos per a entregar el formulari de finalització de les obres. 2.5. La sol·licitud de pagament de la subvenció concedida es formalitzarà juntament amb el formulari de finalització de les obres, que haurà d’incloure la documentació relacionada a l’Annex 4. No podran gaudir de les subvencions aquelles obres o actuacions que hagin estat iniciades abans de l’1 de març de 2020. 2.6. L’execució dels treballs quedarà condicionada a la legislació vigent, tenint en compte les limitacions derivades de la crisi sanitària que afectin per exemple a la llibertat de circulació, amb els efectes que això suposi per a treballadors, empreses i ciutadans. 3. 3.1. Aquesta convocatòria té una dotació pressupostària de 3.000.000,00 €, que s’imputaran a la partida pressupostària 7800001 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona per a l’any 2020. L'atorgament de subvencions estarà limitat per les dotacions econòmiques establertes en el pressupost amb aquesta finalitat. No es podran reconèixer subvencions per un import superior a l’establert en la present convocatòria. 3.2. Com en la partida 780.0001 es disposa d’un saldo de fins a 2.000.000,00 euros de crèdit disponible, sense necessitat d’aportacions extraordinàries ni modificacions de crèdit, s’autoritza al Gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona a ampliar la convocatòria de l’any 2020 per a la rehabilitació d’interiors d’habitatge per contribuir a minimitzar l’impacte de la Covid-19 en un import de fins a 2.000.000,00 €, amb càrrec a la partida 780.0001 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. - 2 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 2-32 https://bop.diba.cat A 3.3. Aprovar l’autorització de la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 3.000.000,00 euros amb càrrec a l’aplicació 780.0001 del pressupost de l’exercici 2020. 4. 4.1. Les sol·licituds s'han de presentar en imprès normalitzat, degudament formalitzades i signades per la persona sol·licitant, acompanyades per la documentació que es fixi en la present convocatòria. Es podrà presentar, preferentment a través dels mitjans electrònics que posi a disposició el Consorci de l’Habitatge de Barcelona, presencialment amb cita prèvia a qualsevol de les oficines que integren la Xarxa d’Oficines d’Habitatge de Barcelona que consten a l’annex 5 o bé pels mitjans que s’estableixen els articles 25 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els impresos normalitzats de sol·licitud es poden obtenir al web https://habitatge.barcelona i a les dependències indicades anteriorment. 4.2. Només s’admetran les sol·licituds d’inscripció previstes en aquesta convocatòria quan les presentin persones que compleixin els requisits necessaris per resultar-ne beneficiàries, tal com es preveu a l’Annex 2. Només s’admetrà una sol·licitud d’inscripció per habitatge. En cas de rebre més d’una sol·licitud per un mateix habitatge, s’admetrà la primera sol·licitud rebuda. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud d’inscripció deixen sense efecte aquest tràmit des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a la persona interessada i, en conseqüència comporten la resolució desfavorable de la sol·licitud sense perjudici que puguin ser causa de revocació de la resolució si es coneixen amb posterioritat a la concessió. 4.3. Si les sol·licituds no reuneixen els requisits exigits o no s’acompanyen amb la documentació requerida o ho fan de forma incompleta o errònia, en qualsevol moment durant la fase d’instrucció del procediment d’atorgament dels ajuts es podrà requerir al sol·licitant que en un termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa se’l tindrà per desistit en la seva sol·licitud, prèvia resolució dictada a aquest efecte. 4.4. La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació de les Bases reguladores i el que estableix la present convocatòria, com també l’autorització al Consorci de l’Habitatge de Barcelona perquè pugui comprovar, d’una banda, els requisits d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, de l’altra, la conformitat de les dades que s’hi contenen o es declaren. - 3 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 3-32 https://bop.diba.cat A 4.5. L'incompliment dels requisits no esmenables i del termini de presentació de les sol·licituds de les subvencions que estableix aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud. 4.6. Qualsevol persona sol·licitant pot desistir per escrit de la sol·licitud de prestació abans de la concessió. La no presentació de qualsevol dels documents que prevegi la corresponent convocatòria, o la falta d'esmena dels requisits esmenables dins el termini de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació del requeriment corresponent comporta el desistiment de la sol·licitud. El desistiment exprés o presumpte de la sol·licitud presentada ha de ser acceptat per l’òrgan instructor i suposa l’arxiu de la sol·licitud. 4.7. Amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió de les prestacions, l'òrgan instructor ha de resoldre sobre la inadmissió o l’arxiu de les sol·licituds, i ho ha de notificar a les persones interessades. 5. 5.1. Les propostes de concessió de les subvencions les formula la cap del departament de Foment de la Rehabilitació de l’Institut Municipal d’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona. 5.2. La resolució dels ajuts correspon al gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, d’acord amb el que preveu l’article 22 de les Bases reguladores. La resolució administrativa la dictarà el gerent del Consorci, degudament motivada, i hi haurà de constar el nom del sol·licitant beneficiari de l’ajut, la descripció de les obres executades a l’habitatge on el sol·licitant tingui la residència habitual, i el cost dels arranjaments realitzats. 5.3. Els terminis de resolució es recullen en l’article 22 de les Bases reguladores. Sense perjudici de l’obligació de resoldre, transcorregut el termini de sis mesos des de l'acabament de les obres sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entendran desestimades per silenci administratiu. 5.4. La resolució final es comunicarà mitjançant notificació al sol·licitant de la subvenció d’acord amb el que estableixen la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 56 i 57 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. Contra la resolució del gerent, que no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió Permanent, d’acord amb el que estableixen la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. - 4 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 4-32 https://bop.diba.cat A 5.5. S’entendrà acceptada la concessió de la subvenció si en el termini de deu dies naturals, comptats a partir de la data de notificació fefaent de la resolució favorable a la persona beneficiària, aquesta no manifesta expressament la seva renúncia. 5.6. La notificació dels actes de tramitació i resolutoris d’aquestes subvencions es farà d’acord amb el que preveu l’article 56 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, modificada per la Llei 10/2011, de 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa, i els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 6. Els ajuts previstos en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altre ajut per a la mateixa actuació, llevat el que preveu l’article 27 de les Bases reguladores per als casos d’ajuts socials concedits per altres ens, en què les ajudes seran acumulables. 7. 7.1. Són causes de revocació de la resolució de concessió de la subvenció l’incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions establertes en les Bases reguladores, la present convocatòria així com les regulades a l’article 99 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. El procediment de revocació és el que preveu l’article 100 de la llei esmentada. Amb caràcter específic i sens perjudici del que es preveu al paràgraf anterior, el Consorci podrà exigir el reintegrament de l’ajut, prèvia instrucció de l’expedient, sense que origini cap dret per a la persona sol·licitant, en els supòsits següents: a) Per manca de veracitat de les dades o els documents aportats pel sol·licitant. b) Per alteració de les condicions que han determinat la concessió de l’ajut o per incompliment sobrevingut de la legalitat urbanística o paisatgística en el termini de dos anys a partir de la data d’atorgament de l’ajut i imputables a la persona beneficiària i sense que l’Administració les hagués autoritzades. 7.2. Un cop tramitat el procediment legalment establert, l'òrgan concedent ha de revocar totalment o parcialment les subvencions concedides. La persona beneficiària té l'obligació de retornar l'import rebut i de pagar l'interès de demora corresponent, en els supòsits previstos al Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 8. - 5 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 5-32 https://bop.diba.cat A En qualsevol cas i sense perjudici de la revocació de la subvenció i de l'obligació de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, l'incompliment de les obligacions que es preveuen a les Bases reguladores i a la present convocatòria pot comportar, si escau, l’aplicació del règim sancionador que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. 9. El Consorci de l'Habitatge de Barcelona durà a terme les activitats d'inspecció i control necessàries per garantir el compliment de la finalitat de les subvencions atorgades en coordinació, si escau, amb l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona i altres òrgans competents d'acord amb el que estableix el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. Les persones beneficiàries han de proporcionar en tot moment la informació que se'ls demani respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació del Consorci de l’Habitatge de Barcelona i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable. L’incompliment de proporcionar la informació o el resultat de la comprovació podrà comportar la modificació de la resolució, la suspensió del pagament de la subvenció, la seva extinció o la seva revocació, previ informe justificatiu del servei competent. 10. S'ha de donar publicitat a les subvencions concedides amb expressió de la convocatòria, el programa, el crèdit pressupostari al qual s'imputen, les persones beneficiàries, la quantitat concedida i la finalitat o les finalitats de la subvenció, mitjançant la seva exposició al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, https://web.gencat.cat/ca/seu- electronica, i al web de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya http://habitatge.gencat.cat, als mitjans electrònics del Consorci de l’Habitatge de Barcelona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya quan l’import de la subvenció concedida sigui igual o superior a 3.000 euros anuals. S'ha de donar publicitat, als mitjans electrònics del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, així com a la Base de Datos Nacional de Subvenciones, de la informació a què fa referència l'article 15 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 11. Les persones beneficiàries han de complir les obligacions següents: a) Comunicar, en el termini màxim d'un mes, al Consorci de l’Habitatge de Barcelona, qualsevol fet sobrevingut que pugui donar lloc a la modificació de les circumstàncies que van determinar la concessió de la subvenció, com és el fet de ser beneficiari, per a la mateixa finalitat, d’altres ajuts atorgats per qualsevol administració pública o entitat privada. Les modificacions d'aquestes - 6 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 6-32 https://bop.diba.cat A condicions poden donar lloc a la revisió de la quantia de la subvenció concedida per part de l'òrgan competent. b) Reintegrar, a iniciativa pròpia o a requeriment de l'Administració, les quanties aportades en excés al compte de la persona beneficiària, a partir del mes següent a la data d'extinció del dret a la subvenció, així com també han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament quan es produeixi alguna de les causes de suspensió o d'extinció del pagament de la subvenció o qualsevol altra causa admesa en dret. c) Proporcionar en tot moment la informació que se’ls demani respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i avaluació del Consorci de l’Habitatge de Barcelona i d’altres òrgans competents d’acord amb la normativa aplicable. L’incompliment podrà comportar la suspensió del pagament de la subvenció. d) Comunicar al Consorci de l’Habitatge de Barcelona les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o en els processos derivats de les convocatòries. e) No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l’adjudicació de la subvenció. f) Conservar els documents justificatius que han comportat la resolució de concessió de la subvenció. g) Complir les altres obligacions que preveu la normativa vigent en matèria de subvencions, en les Bases Reguladores i en la present convocatòria. 12. En qualsevol cas i sense perjudici de la revocació de la subvenció i de l'obligació de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, l'incompliment de les obligacions que es preveuen a les Bases reguladores i a la present convocatòria pot comportar, si escau, l’aplicació del règim sancionador que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. 13. Aquestes subvencions resten sotmeses al règim fiscal aplicable a les aportacions dineràries d’acord amb l’article 33.1. de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’impost de l’IRPF. 14. Les dades de caràcter personal objecte de tractament només s’utilitzaran per a les finalitats compatibles amb aquelles per a les quals les dades han estat recollides. D’acord amb la Llei - 7 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 7-32 https://bop.diba.cat A 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el reglament que la desenvolupa, els interessats tenen els drets d’accés, de rectificació, de cancel·lació i d’oposició en relació amb les seves dades personals. Amb la presentació de la sol·licitud, les persones sol·licitants de la subvenció accepten el tractament de les seves dades per part del Consorci de l’Habitatge de Barcelona de manera expressa. Barcelona, 14 de setembre de 2020 Francisco Javier Burón Cuadrado Gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona - 8 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 8-32 https://bop.diba.cat A Annex 1. Quantia de les subvencions L’atorgament de les subvencions previstes en la present convocatòria estarà limitat per les dotacions econòmiques pressupostàries aplicables i no es podran reconèixer subvencions per un import superior a l’establert en la present convocatòria. Les actuacions a l’interior d’habitatges objecte de subvenció hauran de tenir per objectiu la millora de la comfortabilitat, de les condicions d'habitabilitat, seguretat, accessibilitat, higiene i eficiència energètica, mitjançant la realització de reparacions i actuacions de caràcter bàsic d'aquells habitatges on resideixen persones afectades pel descens de l’activitat econòmica que està suposant la crisi sanitària de la COVID-19. En aquests casos, la subvenció serà del 100% del cost de l’actuació, fins a un màxim de 4.000 € per habitatge (IVA inclòs) i un mínim de 100 € per habitatge (IVA inclòs). L’import de la subvenció s’establirà per mitjà del pressupost d’execució dels treballs presentat amb la sol·licitud. Dit pressupost haurà d’estar signat i/o segellat per l’empresa de reformes o treballador/a autònom/a que hagi d’executar els treballs, amb les seves dades fiscals identificatives. Un cop realitzades les actuacions caldrà fer entrega de les factures i rebuts corresponents. En el cas que, en el termini de tres mesos des de la notificació de resolució de la subvenció, no s’hagin aportat les factures i rebuts justificatius de l’actuació, el Consorci podrà acordar la revocació de la subvenció i exigir-ne el reintegrament. En cas que l’import justificat sigui inferior a la subvenció atorgada, es reclamarà el reintegrament de la diferència entre ambdós imports. En cas que l’import justificat sigui superior, el pagament de la diferència quedarà condicionat a que hi hagi disponibilitat pressupostària. També es podran acollir a aquests ajuts els habitatges que hagin iniciat obres abans de presentar la sol·licitud d’inscripció, sempre que les obres s’hagin iniciat després de l’1 de març de 2020. - 9 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 9-32 https://bop.diba.cat A Annex 2. Beneficiaris Podran ser beneficiàries d’aquesta subvenció les persones físiques afectades pel descens de l’activitat econòmica que està suposant la crisi sanitària de la COVID-19. Concretament hauran de complir alguna de les següents condicions:  Haver patit una rescissió del contracte de treball amb data posterior a l’1 de març de 2020.  Estar afectat/da per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) amb data posterior a l’1 de març de 2020.  Ser professionals autònoms que hagin cessat en la seva activitat professional. Les persones beneficiàries seran usuaris habituals de l'habitatge objecte de la inclusió en el programa, per tant hi hauran d’estar empadronades. L’empadronament serà comprovat d’ofici. Caldrà que la persona beneficiària disposi d’un títol jurídic que la legitimi a ocupar l’habitatge que es proposa incloure al programa (propietat, lloguer, usdefruit...) Els ingressos totals de la unitat familiar no superaran cinc vegades l’indicador públic de la renda mensual d’efecte múltiple (IPREM), és a dir, 2.689,20 €. - 10 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 10-32 https://bop.diba.cat A Annex 3. Especificacions tècniques En general, les actuacions previstes en la present convocatòria hauran d’adequar-se a tota la normativa aplicable, les ordenances municipals (Ordenança de Paisatge Urbà, etc.) i al permís d’obres corresponent. El permís d’obres i el pagament de les taxes corresponents, si escauen, es consultaran d’ofici. Els arranjaments que es duran a terme a l'interior dels habitatges de persones afectades econòmicament per la crisis sanitària de la COVID-19 tindran la finalitat de garantir i millorar les condicions d'habitabilitat, seguretat, accessibilitat, higiene i d'eficiència energètica mínimes, mitjançant la realització de reformes bàsiques dels habitatges on persones beneficiàries hagin constituït la seva residència habitual i permanent. Tota actuació que vulgui acollir-se a les actuacions protegides recollides en la present convocatòria haurà de disposar d’una descripció detallada de les obres subvencionables, amb els corresponents amidaments i pressupostos desglossats per actuacions, validats per l’empresa o treballador/a autònom/a que realitzarà els treballs. Aquestes actuacions es classifiquen en les tipologies d'intervenció següents:  Reparació o execució total o parcial d’instal·lacions individuals de l’habitatge, com la xarxa d’aigua, de sanejament, d’electricitat, de gas canalitzat i de calefacció.  Canvi de banyera per plat de dutxa.  Intervencions que tinguin com a finalitat la millora de l'accessibilitat, com la substitució de portes interiors, la instal·lació de barres i/o agafadors o altres actuacions similars.  Pintat de parets, sostres i fusteria de l’habitatge.  Reparació i substitució de paviments i paraments verticals o revestiment d’aquests. En la mesura del possible, i per tal d’evitar afectacions estructurals, es retirarà el paviment antic abans de col·locar el nou.  Reparació d’humitats.  Millora de la ventilació i renovació d’aire.  Substitució de vidres en fusteries exteriors de vidre senzill a doble vidre, sense modificar les característiques originals del tancament.  Reparació de fusteries, sense modificar les característiques originals del tancament.  Mobiliari fixe de cuina i bany. - 11 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 11-32 https://bop.diba.cat A  Substitució d’elements de producció d’aigua calenta sanitària, com calderes i escalfadors.  Millora de l’aïllament de l’habitatge per l’interior per millorar la demanda energètica dels habitatges i assegurar el confort acústic. En aquest cas, cal assegurar que no afecta les condicions d'habitabilitat i l'aspecte exterior de l’edifici. Les qualitats dels acabats i elements subvencionables seran estandards, no es subvencionaran acabats d’alta qualitat o gamma, que s’allunyin dels estandards de la construcció per a habitatges de protecció oficial. S’exclouen les actuacions que tinguin afectacions a l’estructura o a qualsevol altre element comunitari com façanes, cobertes, mitgeres, celoberts, instal·lacions generals, etc. Queden exclosos els elements de mobiliari o electrodomèstics. - 12 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 12-32 https://bop.diba.cat A Annex 4. Documentació 1. En la sol·licitud d’inscripció: - Imprès de sol·licitud d’inscripció segons model normalitzat. Acreditació del sol·licitant: DNI, NIE o NIF de la persona que signa la sol·licitud. Acreditació de la situació de disminució d’ingressos: En el cas d’haver patit una rescissió del contracte de treball, amb data posterior a l’1 de març de 2020:  Certificat d’empresa. En el cas d’estar afectat/da per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO), amb data posterior a l’1 de març de 2020:  Certificat d’empresa per expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO). En el cas de ser professionals autònoms que hagin cessat en la seva activitat professional:  Certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o l'òrgan competent de la comunitat autònoma, si s'escau, sobre la base de la declaració de cessament d'activitat declarada per l'interessat. Declaració responsable: Declaració responsable en la qual consti detallat si el promotor de les obres: a) Ha sofert una disminució dels seus ingressos d’acord amb les condicions exigides per la present convocatòria. b) Es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. c) Els ingressos totals de la unitat familiar de la que forma part no superen cinc vegades l’IPREM, és a dir, 2.689,20 €. d) No es troba en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. e) No ha sol·licitat ni ha rebut altres ajuts per la mateixa actuació. - 13 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 13-32 https://bop.diba.cat A Documentació tècnica: - Pressupost de l'empresa o treballador/a autònom/a que fa les obres, degudament validat i desglossat per cada concepte. - Permís d’obra corresponent a les actuacions a realitzar. L’esmentada documentació tècnica és indispensable per estimar la sol·licitud, la manca de la mateixa farà que es tingui per desistida la sol·licitud, prèvia resolució dictada a aquest efecte. 2. Acabament de les obres: - Imprès d’acabament d’obres segons model normalitzat. Acta de final d’obres: Estarà signada per la persona sol·licitant i per l’empresa o treballador/a autònom/a que ha realitzat els treballs. Sol·licitud de pagament de l’ajut: Sol·licitud de pagament de l’ajut, on constin les dades de domiciliació bancària per a efectuar el pagament de la subvenció. Justificant de pagament: Com a justificant del pagament del pressupost protegit es podran aportar qualsevol dels següents documents, a més de les factures: i. Rebuts ii. Per als supòsits de pagaments diferits que vencin amb posterioritat a la data d'acabament dels terminis de justificació previstos en l’article 20 de les Bases reguladores: 1. Xec bancari, justificant l'acusament de recepció del mateix per part del proveïdor en què l’admeti com a forma de pagament. 2. Pagaré, adjuntant l'acusament de recepció del mateix per part del proveïdor en què l’admeti com a forma de pagament. 3. Lletra de canvi, acceptada. 4. Carta de crèdit irrevocable confirmada o crèdit documentari irrevocable. - 14 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 14-32 https://bop.diba.cat A El Consorci de l’Habitatge de Barcelona podrà demanar qualsevol documentació complementària per ampliar el seu coneixement sobre la documentació presentada. - 15 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 15-32 https://bop.diba.cat A Annex 5. Adreces Oficines d’Habitatge de Barcelona Oficina d’Habitatge de Ciutat Vella ohcv@bcn.cat pl. Salvador Seguí, 13 Oficina d’Habitatge de l’Eixample oheix@bcn.cat c. Alí Bei, 13-15 Oficina d’Habitatge de Sants-Montjuïc ohstm@bcn.cat c. Antoni de Capmany, 23 Oficina d’Habitatge de Les Corts ohlc@bcn.cat c. Remei, 9 Oficina d’Habitatge de Sarrià-Sant Gervasi ohssg@bcn.cat c. Canet, 24 Oficina d’Habitatge de Gràcia ohgr@bcn.cat c. Francisco Giner, 14 Oficina d’Habitatge de Horta-Guinardó ohhg@bcn.cat c. Llobregós, 175 Oficina d’Habitatge de Nou Barris ohnb@bcn.cat pl. Major de Nou Barris, 1 Oficina d’Habitatge de Sant Andreu ohsa@bcn.cat c. Joan Torras, 49 Oficina d’Habitatge de Sant Martí ohsm@bcn.cat Rambla del Poblenou, 154 - 16 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 16-32 https://bop.diba.cat A ANUNCIO sobre la convocatoria de ayudas a la rehabilitación de interiores de viviendas para contribuir a minimizar el impacto económico y social de la Covid-19 en la ciudad de Barcelona para el año 2020 (ref. BDNS 511395) La Comisión Permanente del Consorci de l'Habitatge de Barcelona, en sesión celebrada el día 3 de junio de 2020 ha adoptado, de acuerdo con lo previsto en los artículos 13.1 q) de los Estatutos del Consorcio y 2.2) de las Bases reguladoras de ayudas a la rehabilitación específicas para la ciudad de Barcelona aprobadas por la Junta General del Consorcio en sesión de 17 de diciembre de 2009, el siguiente acuerdo: 1. Hacer pública la nueva convocatoria del año 2020 para la concesión de subvenciones dirigidas a aquellos propietarios o arrendatarios de viviendas de uso residencial habitual que, después de la paralización de gran parte de la actividad económica que está suponiendo la crisis sanitaria de la Covid-19, han visto afectados sus ingresos y, por tanto, su capacidad para hacer frente a los gastos necesarios para el mantenimiento de sus hogares. En este sentido se intentará promover la economía de aquellas pequeñas empresas o trabajadores/as autónomos/as que se encuentran igualmente afectados por la actual crisis sanitaria, contribuyendo a minimizar el impacto económico y social que está suponiendo la Covid-19. El detalle de las actuaciones objeto de las subvenciones previstas en esta convocatoria se describen en el Anexo 3 y tienen como objetivo la mejora de la confortabilidad, las condiciones de habitabilidad, seguridad, accesibilidad, higiene y eficiencia energética, mediante la realización de reparaciones y actuaciones de carácter básico. Las subvenciones previstas en esta convocatoria se rigen por las Bases reguladoras aprobadas por la Junta General del Consorcio de la Vivienda de Barcelona en fecha 17 de diciembre de 2009 (BOPB núm. 307, de 24 de diciembre de 2009, y DOGC núm. 5535, de 29 de diciembre de 2009) y por la normativa general de subvenciones y se conceden por concurrencia no competitiva. Las condiciones particulares, las cuantías de las subvenciones, la documentación y las especificaciones técnicas de esta convocatoria son las que constan en los Anexos 1 a 5. 2. 2.1. Esta convocatoria va dirigida a las personas que cumplan con los requisitos previstos en el Anexo 2, las cuales recibirán la consideración de beneficiarias de las subvenciones de acuerdo con lo previsto en las Bases reguladoras aprobadas por la Junta General del Consorcio de la Vivienda - 1 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 17-32 https://bop.diba.cat A de Barcelona en fecha 17 de diciembre de 2009 (BOPB núm. 307, de 24 de diciembre de 2009, y DOGC núm. 5535, de 29 de diciembre de 2009). 2.2. Únicamente se podrán presentar a esta convocatoria las solicitudes de inscripción y de subvenciones que hagan referencia a actuaciones realizadas en el interior de las viviendas que cumplan con las especificaciones técnicas previstas en el Anexo 3. 2.3. El plazo de presentación de las solicitudes de inscripción a la convocatoria prevista en el artículo 16 de las Bases reguladoras se abrirá al día siguiente de la publicación en el DOGC de esta convocatoria y finalizará el 30 de octubre de 2020. En función de las disponibilidades presupuestarias, se podrá modificar el plazo de la admisión de solicitudes de inscripción de las líneas de ayudas previstas en la presente convocatoria. La modificación, en su caso, de la admisión de solicitudes de inscripción se hará mediante una resolución del gerente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona que se publicará en el DOGC y en el BOPB. La presentación de la solicitud de inscripción no supone el nacimiento de ningún derecho económico. 2.4. Una vez notificada la resolución favorable de la solicitud, se dispondrá de un plazo máximo de 3 meses para entregar el formulario de finalización de las obras. 2.5. La solicitud de pago de la subvención concedida se formalizará junto con el formulario de finalización de las obras, que deberá incluir la documentación relacionada en el Anexo 4. No podrán disfrutar de las subvenciones aquellas obras o actuaciones que hayan sido iniciadas antes del 1 de marzo de 2020. 2.6. La ejecución de los trabajos quedará condicionada a la legislación vigente, teniendo en cuenta las limitaciones derivadas de la crisis sanitaria que afecten por ejemplo a la libertad de circulación, con los efectos que ello supone y para trabajadores, empresas y ciudadanos. 3. 3.1. Esta convocatoria tiene una dotación presupuestaria de 3.000.000,00 €, que se imputarán a la partida presupuestaria 780.0001 del Consorcio de la Vivienda de Barcelona para el año 2020. El otorgamiento de subvenciones estará limitado por las dotaciones económicas establecidas en el presupuesto para este fin. No se podrán reconocer subvenciones por un importe superior al establecido en la presente convocatoria. - 2 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 18-32 https://bop.diba.cat A A tal efecto, la Comisión Permanente del Consorcio de la Vivienda podrá ampliar las dotaciones económicas destinadas a esta convocatoria en función de las aportaciones de las entidades consorciadas o de otros entes o administraciones. 3.2. Como en la partida 780.0001 se dispone de un saldo de hasta 2.000.000,00 euros de crédito disponible, sin necesidad de aportaciones extraordinarias ni modificaciones de crédito, se autoriza al Gerent del Consorci de l’Habitatge de Barcelona a ampliar la convocatoria del año 2020 para la rehabilitación de interiores de vivienda para contribuir a minimizar el impacto de la Covid-19 en un import de hasta 2.000.000,00 €, con cargo a la partida 780.0001 del Consorci de l’Habitatge de Barcelona. 3.3. Aprovar la autorización del gasto que se destinará a estas actuaciones por un importe de 3.000.000,00 euros con cargo a la aplicación 780.0001 del pressupost de l’exercici 2020. 4. 4.1. Las solicitudes se presentarán en impreso normalizado, debidamente formalizadas y firmadas por la persona solicitante, acompañadas por la documentación que se fije en la presente convocatoria. Se podrá presentar, preferentemente a través de los medios electrónicos que ponga a disposición el Consorcio de la Vivienda de Barcelona, presencialmente con cita previa a cualquiera de las oficinas que integran la Red de Oficinas de Vivienda de Barcelona que constan en el anexo 5 o bien por los medios que establecen los artículos 25 de la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña, y el artículo 16 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas. Los impresos normalizados de solicitud se pueden obtener en la web https://habitatge.barcelona y en las dependencias indicadas anteriormente. 4.2. Sólo se admitirán las solicitudes de inscripción previstas en esta convocatoria cuando las presenten personas que cumplan los requisitos necesarios para resultar beneficiarias, tal como se prevé en el Anexo 2. Sólo se admitirá una solicitud de inscripción por vivienda. En caso de recibir más de una solicitud para una misma vivienda, se admitirá la primera solicitud recibida. La inexactitud, falsedad u omisión de carácter esencial en cualquier dato o documento que acompañe la solicitud de inscripción dejan sin efecto este trámite desde el momento en que se conozcan y previa audiencia al interesado y, en consecuencia conllevan la resolución desfavorable de la solicitud sin perjuicio de que puedan ser causa de revocación de la resolución si se conocen con posterioridad a la concesión. - 3 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 19-32 https://bop.diba.cat A 4.3. Si las solicitudes no reúnen los requisitos exigidos o no se acompañan con la documentación requerida o lo hacen de forma incompleta o errónea, en cualquier momento durante la fase de instrucción del procedimiento de concesión de las ayudas se podrá requerir al solicitante que en un plazo de diez días subsane la falta o aporte los documentos preceptivos, con indicación de que si no lo hiciera se le tendrá por desistido en su solicitud, previa resolución dictada al efecto. 4.4. La presentación de la solicitud implica la plena aceptación de las Bases reguladoras y lo establecido en la presente convocatoria, así como la autorización al Consorcio de la Vivienda de Barcelona para que pueda comprobar, por un lado, los requisitos de estar al corriente del cumplimiento de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social y, por otro, la conformidad de los datos que se contienen o se declaran. 4.5. El incumplimiento de los requisitos no subsanables y del plazo de presentación de las solicitudes de las subvenciones previstas en esta convocatoria supone la inadmisión de la solicitud. 4.6. Cualquier persona solicitante puede desistir por escrito de la solicitud de prestación antes de la concesión. La no presentación de cualquiera de los documentos que prevea la correspondiente convocatoria, o la falta de subsanación de los requisitos subsanables dentro del plazo de quince días hábiles a contar desde el día siguiente de la notificación del requerimiento correspondiente conlleva el desistimiento de la solicitud. El desistimiento expreso o presunto de la solicitud presentada debe ser aceptado por el órgano instructor y supone el archivo de la solicitud. 4.7. Con carácter previo a la propuesta de resolución de concesión de las prestaciones, el órgano instructor resolverá sobre la admisión o el archivo de las solicitudes, y lo notificará a los interesados. 5. 5.1. Las propuestas de concesión de las subvenciones las formula la jefe del departamento de Foment de la Rehabilitació del Instituto Municipal de Vivienda y Rehabilitación de Barcelona. 5.2. La resolución de las ayudas corresponde al gerente del Consorcio de la Vivienda de Barcelona, de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 de las Bases reguladoras. La resolución administrativa la dictará el gerente del Consorcio, debidamente motivada, y deberá constar el nombre del solicitante beneficiario de la ayuda, la descripción de las obras ejecutadas en la vivienda donde el solicitante tenga su residencia habitual, y el coste de los arreglos realizados. 5.3. Los plazos de resolución se recogen en el artículo 22 de las Bases reguladoras. Sin perjuicio de la obligación de resolver, transcurrido el plazo de seis meses desde la finalización de las obras sin que se haya dictado y notificado la resolución expresa, las solicitudes se entenderán desestimadas por silencio administrativo. - 4 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 20-32 https://bop.diba.cat A 5.4. La resolución final se comunicará mediante notificación al solicitante de la subvención de acuerdo con lo establecido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y los artículos 56 y 57 de la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña. Contra la resolución del gerente, que no agota la vía administrativa, se podrá interponer recurso de alzada ante la Comisión Permanente, de acuerdo con lo establecido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, y la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña. 5.5. Se entenderá aceptada la concesión de la subvención si en el plazo de diez días naturales, contados a partir de la fecha de notificación fehaciente de la resolución favorable a la persona beneficiaria, ésta no manifiesta expresamente su renuncia. 5.6. La notificación de los actos de tramitación y resolutorios de estas subvenciones se hará de acuerdo con lo previsto en el artículo 56 de la Ley 26/2010, de 3 de agosto, de régimen jurídico y de procedimiento de las administraciones públicas de Cataluña, modificada por la Ley 10/2011, de 29 de diciembre, de simplificación y mejora de la regulación normativa, y los artículos 40 y 41 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas. 6. Las ayudas previstas en esta convocatoria son incompatibles con cualquier otra ayuda para la misma actuación, salvo lo previsto en el artículo 27 de las Bases reguladoras para los casos de ayudas sociales concedidas por otros entes, en que las ayudas serán acumulables. 7. 7.1. Son causas de revocación de la resolución de concesión de la subvención el incumplimiento por parte de los beneficiarios de las obligaciones establecidas en las Bases reguladoras, la presente convocatoria así como las reguladas en el artículo 99 del Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Cataluña, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre. El procedimiento de revocación es el que prevé el artículo 100 de la ley mencionada. Con carácter específico y sin perjuicio de lo previsto en el párrafo anterior, el Consorcio podrá exigir el reintegro de la ayuda, previa instrucción del expediente, sin que origine ningún derecho para la persona solicitante, en los siguientes supuestos: a) Por falta de veracidad de los datos o los documentos aportados por el solicitante. - 5 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 21-32 https://bop.diba.cat A b) Por alteración de las condiciones que han determinado la concesión de la ayuda o por incumplimiento sobrevenido de la legalidad urbanística o paisajística en el plazo de dos años a partir de la fecha de concesión de la ayuda y imputables al beneficiario y sin que la Administración las hubiera autorizadas. 7.2. Una vez tramitado el procedimiento legalmente establecido, el órgano concedente debe revocar total o parcialmente las subvenciones concedidas. La persona beneficiaria tiene la obligación de devolver el importe recibido y de pagar el interés de demora correspondiente, en los supuestos previstos en el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Cataluña, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre, y en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones. 8. En cualquier caso y sin perjuicio de la revocación de la subvención y de la obligación de reintegro total o parcial de la subvención concedida, el incumplimiento de las obligaciones que se prevén en las Bases reguladoras y en la presente convocatoria puede comportar, en su caso, la aplicación del régimen sancionador previsto en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones, y el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Cataluña, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre. 9. El Consorcio de la Vivienda de Barcelona llevará a cabo las actividades de inspección y control necesarias para garantizar el cumplimiento de la finalidad de las subvenciones otorgadas en coordinación, en su caso, con el Área de Derechos Sociales del Ayuntamiento de Barcelona y otros órganos competentes de acuerdo con lo establecido en el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Cataluña. Los beneficiarios deben proporcionar en todo momento la información que se les pida respecto de la subvención concedida y someterse a las actuaciones de comprobación del Consorcio de la Vivienda de Barcelona y de otros órganos competentes de acuerdo con la normativa aplicable. El incumplimiento de proporcionar la información o el resultado de la comprobación podrá comportar la modificación de la resolución, la suspensión del pago de la subvención, su extinción o su revocación, previo informe justificativo del servicio competente. 10. Se dará publicidad a las subvenciones concedidas con expresión de la convocatoria, el programa, el crédito presupuestario al que se imputan, los beneficiarios, la cantidad concedida y finalidad o finalidades de la subvención, mediante su exposición al tablero electrónico de la Administración de la Generalidad de Cataluña, https://web.gencat.cat/ca/seu-electronica, y en la web de la - 6 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 22-32 https://bop.diba.cat A Agencia de la Vivienda de Cataluña http://habitatge.gencat.cat, los medios electrónicos del Consorcio de la Vivienda de Barcelona y en el Diario Oficial de la Generalidad de Cataluña cuando el importe de la subvención concedida sea igual o superior a 3.000 euros anuales. Se dará publicidad en los medios electrónicos del Consorcio de la Vivienda de Barcelona, así como en la Base de Datos Nacional de Subvenciones, de la información a que se refiere el artículo 15 de la Ley 19/2014, del 29 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno. 11. Los beneficiarios deben cumplir las obligaciones siguientes: a) Comunicar, en el plazo máximo de un mes, al Consorcio de la Vivienda de Barcelona, cualquier hecho sobrevenido que pueda dar lugar a la modificación de las circunstancias que determinaron la concesión de la subvención, como es el hecho de ser beneficiario, para la misma finalidad, de otras ayudas otorgadas por cualquier administración pública o entidad privada. Las modificaciones de estas condiciones pueden dar lugar a la revisión de la cuantía de la subvención concedida por parte del órgano competente. b) Reintegrar, a iniciativa propia o a requerimiento de la Administración, las cuantías aportadas en exceso a la cuenta de la persona beneficiaria, a partir del mes siguiente a la fecha de extinción del derecho a la subvención, así como también deben reintegrar las cantidades percibidas indebidamente cuando se produzca alguna de las causas de suspensión o de extinción del pago de la subvención o cualquier otra causa admitida en derecho. c) Proporcionar en todo momento la información que se les pida respecto de la subvención concedida y someterse a las actuaciones de comprobación, seguimiento y evaluación del Consorcio de la Vivienda de Barcelona y de otros órganos competentes de acuerdo con la normativa aplicable. El incumplimiento podrá comportar la suspensión del pago de la subvención. d) Comunicar al Consorcio de la Vivienda de Barcelona las situaciones irregulares que se puedan presentar en las convocatorias de subvenciones o en los procesos derivados de las convocatorias. e) No solicitar, directa o indirectamente, que un cargo o empleado público influya en la adjudicación de la subvención. f) Conservar los documentos justificativos que han comportado la resolución de concesión de la subvención. g) Cumplir las demás obligaciones previstas en la normativa vigente en materia de subvenciones, en las Bases Reguladoras y en la presente convocatoria. 12. - 7 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 23-32 https://bop.diba.cat A En cualquier caso y sin perjuicio de la revocación de la subvención y de la obligación de reintegro total o parcial de la subvención concedida, el incumplimiento de las obligaciones que se prevén en las Bases reguladoras y en la presente convocatoria puede comportar, en su caso, la aplicación del régimen sancionador previsto en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones, y el Texto refundido de la Ley de finanzas públicas de Cataluña, aprobado por el Decreto legislativo 3/2002, de 24 de diciembre. 13. Estas subvenciones quedan sometidas al régimen fiscal aplicable a las aportaciones dinerarias de acuerdo con el artículo 33.1. de la Ley 35/2006, de 28 de noviembre, del impuesto del IRPF. 14. Los datos de carácter personal objeto de tratamiento sólo se utilizarán para los fines compatibles con aquellas para las que los datos han sido recogidos. De acuerdo con la Ley 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal, y el Real Decreto 1720/2007, de 21 de diciembre, por el que se aprueba el reglamento que la desarrolla, los interesados tienen los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición en relación con sus datos personales. Con la presentación de la solicitud, las personas solicitantes de la subvención aceptan el tratamiento de sus datos por parte del Consorcio de la Vivienda de Barcelona de manera expresa. Barcelona, 14 de septiembre de 2020 Francisco Javier Burón Cuadrado Gerente del Consorci de l'Habitatge de Barcelona - 8 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 24-32 https://bop.diba.cat A Anexo 1. Cuantía de las subvenciones El otorgamiento de las subvenciones previstas en la presente convocatoria estará limitado por las dotaciones económicas presupuestarias aplicables y no se podrán reconocer subvenciones por un importe superior al establecido en la presente convocatoria. Las actuaciones en el interior de viviendas objeto de subvención deberán tener por objetivo la mejora de la confortabilidad, de las condiciones de habitabilidad, seguridad, accesibilidad, higiene y eficiencia energética, mediante la realización de reparaciones y actuaciones de carácter básico de aquellos viviendas donde residen personas afectadas por el descenso de la actividad económica que está suponiendo la crisis sanitaria de la Covid-19. En estos casos, la subvención será del 100% del coste de la actuación, hasta un máximo de 4.000 € por vivienda (IVA incluido) y un mínimo de 100 € por vivienda (IVA incluido). El importe de la subvención se establecerá por medio del presupuesto de ejecución de los trabajos presentado con la solicitud. Dicho presupuesto deberá estar firmado y/o sellado por la empresa de reformas o trabajador/a autónomo/a que tenga que ejecutar los trabajos, con sus datos fiscales identificativas. Una vez realizadas las actuaciones habrá que hacer entrega de las facturas y recibos correspondientes. En caso de que, en el plazo de tres meses desde la notificación de resolución de la subvención, no se hayan aportado las facturas y recibos justificativos de la actuación, el Consorcio podrá acordar la revocación de la subvención y exigirse su reintegro. En caso de que el importe justificado sea inferior a la subvención otorgada, se reclamará el reintegro de la diferencia entre ambos importes. En caso de que el importe justificado sea superior, el pago de la diferencia quedará condicionado a que haya disponibilidad presupuestaria. También podrán acogerse a estas ayudas las viviendas que hayan iniciado obras antes de presentar la solicitud de inscripción, siempre que las obras se hayan iniciado después del 1 de marzo de 2020. - 9 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 25-32 https://bop.diba.cat A Anexo 2. Beneficiarios Podrán ser beneficiarias de esta subvención las personas físicas afectadas por el descenso de la actividad económica que está suponiendo la crisis sanitaria de la Covid-19. Concretamente deberán cumplir alguna de las siguientes condiciones:  Haber sufrido una rescisión del contrato de trabajo con fecha posterior al 1 de marzo de 2020.  Estar afectado/a por un expediente de regulación temporal de empleo (ERTE) con fecha posterior al 1 de marzo de 2020.  Ser profesionales autónomos que hayan cesado en su actividad profesional. Los beneficiarios serán usuarios habituales de la vivienda objeto de la inclusión en el programa, por lo tanto deberán estar empadronadas en la misma. El empadronamiento será comprobado de oficio. Será necesario que la persona beneficiaria disponga de un título jurídico que la legitime a ocupar la vivienda que se propone incluir en el programa (propiedad, alquiler, usufructo...) Los ingresos totales de la unidad familiar no superarán cinco veces el indicador público de la renta mensual de efecto múltiple (IPREM), es decir, 2.689,20 €. - 10 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 26-32 https://bop.diba.cat A Anexo 3. Especificaciones técnicas En general, las actuaciones previstas en la presente convocatoria deberán adecuarse a toda la normativa aplicable, las ordenanzas municipales (Ordenanza de Paisaje Urbano, etc.) y el permiso de obras correspondiente. El permiso de obras y el pago de las tasas correspondientes, si procede, se consultarán de oficio. Los arreglos que se llevarán a cabo en el interior de las viviendas de personas afectadas económicamente por la crisis sanitaria de la Covid-19 tendrán la finalidad de garantizar y mejorar las condiciones de habitabilidad, seguridad, accesibilidad, higiene y de eficiencia energética mínimas, mediante la realización de reformas básicas de las viviendas donde las personas beneficiarias hayan constituido su residencia habitual y permanente. Toda actuación que quiera acogerse a las actuaciones protegidas recogidas en la presente convocatoria deberá disponer de una descripción detallada de las obras subvencionables, con las correspondientes mediciones y presupuestos desglosados por actuaciones, validados por la empresa o trabajador/a autónomo/a que realizará los trabajos. Estas actuaciones se clasifican en las tipologías de intervención siguientes:  Reparación o ejecución total o parcial de instalaciones individuales de la vivienda, como la red de agua, de saneamiento, de electricidad, de gas canalizado y de calefacción.  Cambio de bañera por plato de ducha.  Intervenciones que tengan como finalidad la mejora de la accesibilidad, como la sustitución de puertas interiores, la instalación de barras y/o asideros u otras actuaciones similares.  Pintado de paredes, techos y carpintería de la vivienda.  Reparación y sustitución de pavimentos y paramentos verticales o revestimiento de estos. En la medida de lo posible, y para evitar afectaciones estructurales, se retirará el pavimento antiguo antes de colocar el nuevo.  Reparación de humedades.  Mejora de la ventilación y renovación de aire.  Sustitución de cristales en carpinterías exteriores de cristal sencillo a doble vidrio, sin modificar las características originales del cerramiento.  Reparación de carpinterías, sin modificar las características originales del cerramiento.  Mobiliario fijo de cocina y baño.  Sustitución de elementos de producción de agua caliente sanitaria, como calderas y calentadores. - 11 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 27-32 https://bop.diba.cat A  Mejora del aislamiento de la vivienda por el interior para mejorar la demanda energética de las viviendas y asegurar el confort acústico. En este caso, hay que asegurar que no afecta a las condiciones de habitabilidad y el aspecto exterior del edificio. Las cualidades de los acabados y elementos subvencionables serán estándares, no se subvencionarán acabados de alta calidad o gama, que se alejen de los estándares de la construcción para viviendas de protección oficial. Se excluyen las actuaciones que tengan afectaciones a la estructura o cualquier otro elemento comunitario como fachadas, cubiertas, medianeras, patios, instalaciones generales, etc. Quedan excluidos los elementos de mobiliario o electrodomésticos. - 12 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 28-32 https://bop.diba.cat A Anexo 4. Documentación 1. En la solicitud de inscripción: - Impreso de solicitud de inscripción según modelo normalizado. Acreditación del solicitante: DNI, NIE o NIF de la persona que firma la solicitud. Acreditación de la situación de disminución de ingresos: En el caso de haber sufrido una rescisión del contrato de trabajo, con fecha posterior al 1 de marzo de 2020:  Certificado de empresa. En el caso de estar afectado/a por un expediente de regulación temporal de empleo (ERTE), con fecha posterior al 1 de marzo de 2020:  Certificado de empresa por expediente de regulación temporal de empleo (ERTE). En el caso de ser profesionales autónomos que hayan cesado en su actividad profesional:  Certificado expedido por la Agencia Estatal de la Administración Tributaria o el órgano competente de la Comunidad Autónoma, en su caso, en base a la declaración de cese de actividad declarada por el interesado. Declaración responsable: Declaración responsable en la que conste detallado si el promotor de las obras: a) Ha sufrido una disminución de sus ingresos de acuerdo con las condiciones exigidas por la presente convocatoria. b) Se encuentra al corriente de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social. c) Los Ingresos totales de la unidad familiar de la que forma parte no superan cinco veces el IPREM, es decir, 2.689,20 €. d) No se encuentra en ninguna de las circunstancias previstas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones. e) No ha solicitado ni ha recibido otras ayudas para la misma actuación. - 13 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 29-32 https://bop.diba.cat A Documentación técnica: - Presupuesto de la empresa o trabajador/a autónomo/a que hace las obras, debidamente validado y desglosado por cada concepto. - Permiso de obra correspondiente a las actuaciones a realizar. Dicha documentación técnica es indispensable para estimar la solicitud, la falta de la misma hará que se tenga por desistida la solicitud, previa resolución dictada al efecto. 2. Finalización de las obras: - Impreso de finalización de obras según modelo normalizado. Acta de final de obras: Estará firmada por el solicitante y por la empresa o trabajador/a autónomo/a que ha realizado los trabajos. Solicitud de pago de la ayuda: Solicitud de pago de la ayuda, donde consten los datos de domiciliación bancaria para efectuar el pago de la subvención. Justificante de pago: Como justificante del pago del presupuesto protegido se podrán aportar cualquiera de los siguientes documentos, además de las facturas: i.recibos ii.Para los supuestos de pagos diferidos que venzan con posterioridad a la fecha de finalización de los plazos de justificación previstos en el artículo 20 de las Bases reguladoras: 1.Cheque bancario, justificando el acuse de recibo del mismo por parte del proveedor en el que la admita como forma de pago. 2.Pagaré, adjuntando el acuse de recibo del mismo por parte del proveedor en el que la admita como forma de pago. 3.Letra de cambio, aceptada. 4.Carta de crédito irrevocable confirmada o crédito documentario irrevocable. - 14 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 30-32 https://bop.diba.cat A El Consorcio de la Vivienda de Barcelona podrá pedir cualquier documentación complementaria para ampliar su conocimiento sobre la documentación presentada. - 15 - B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 31-32 https://bop.diba.cat A Anexo 5. Direcciones Oficinas de Vivienda de Barcelona Oficina de Vivienda de Ciutat Vella ohcv@bcn.cat pl. Salvador Seguí, 13 Oficina de Vivienda del Eixample oheix@bcn.cat c. Alí Bei, 13-15 Oficina de Vivienda de Sants-Montjuïc ohstm@bcn.cat c. Antonio de Capmany, 23 Oficina de Vivienda de Las Cortes ohlc@bcn.cat c. Remei, 9 Oficina de Vivienda de Sarrià-Sant Gervasi ohssg@bcn.cat c. Canet, 24 Oficina de Vivienda de Gracia ohgr@bcn.cat c. Francisco Giner, 14 Oficina de Vivienda de Horta Guinardó ohhg@bcn.cat c. Llobregós, 175 Oficina de Vivienda de Nou Barris ohnb@bcn.cat pl. Major de Nou Barris, 1 Oficina de Vivienda de San Andreu ohsa@bcn.cat c. Joan Torras, 49 Oficina de Vivienda de Sant Martí ohsm@bcn.cat Rambla del Poblenou, 154 - 16 - Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-9-2020 CVE 2020025607 Pàg. 32-32 https://bop.diba.cat A