Secretaria General COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ SESSIÓ ORDINÀRIA DE 21 D'OCTUBRE DE 2020 ACORDS Aprovació de l’acta de la sessió de 15 de setembre de 2020 Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 8. – (18003447L01-002) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i següents de la LCSP, el contracte 18003447L01-002 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l’Ajuntament de Barcelona (Lot 1: Districte de Ciutat Vella) pels anys 2019-2021, adjudicat a l'empresa Construcciones y Servicios Faus, SA, amb NIF A58869892, per un import màxim de 147.810,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 147.810,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2020 i amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 147.810,00 euros a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0601. FIXAR en 6.107,85 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 9. – (18003447L02-001) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i següents de la LCSP, el contracte 18003447L02-001 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l’Ajuntament de Barcelona (Lot 2: Districte de l’Eixample) pels anys 2019-2021, adjudicat a l'empresa Constraula Enginyeria i Obres SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 119.666,49 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 119.666,49 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2020 i amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 119.666,49 euros a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0602. FIXAR en 4.944,90 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia definitiva i comparegui a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 10. – (18003447L03-001) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i següents de la LCSP, el CCM 10/20 Presidencia 1/5 contracte 18003447L03-001 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l’Ajuntament de Barcelona (Lot 3: Districte de Sants-Montjuïc) pels anys 2019-2021), adjudicat a l'empresa UTE Sants Manteniment Via Publica, amb NIF U67372151, per un import màxim de 207.231,38 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 207.231,38 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2020 i amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 207.231,38 euros a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0603. FIXAR en 17.126,56 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 11. – (18003447L04-002) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i següents de la LCSP, el contracte 18003447L04-002 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l’Ajuntament de Barcelona (Lot 4: Districte de les Corts) pels anys 2019-2021, adjudicat a l'empresa M. I J. Gruas, SA, amb NIF A25031576, per un import màxim de 72.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 72.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2020 i amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 72.000,00 euros a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0604. FIXAR en 2.975,21 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 12. – (18003447L09-001) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i següents de la LCSP, el contracte 18003447L09-001 que té per objecte la contractació dels serveis i obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l’Ajuntament de Barcelona (Lot 9: Districte de Sant Andreu) pels anys 2019-2021, adjudicat a l'empresa Constraula Enginyeria i Obres SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 50.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 50.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2020 i amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 50.000,00 euros a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0609. FIXAR en 2.066,12 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 13. – (18003447L10-001 (891/18)) MODIFICAR, a l'empara dels articles 203 i següents de la LCSP, el contracte 18003447L10-001 que té per objecte la contractació dels serveis i CCM 10/20 Presidencia 2/5 obres de manteniment dels elements de la via pública dels Districtes de l’Ajuntament de Barcelona (Lot 10: Districte de Sant Martí) pels anys 2019-2021, adjudicat a l'empresa Constraula Enginyeria i Obres SAU, amb NIF A58142639, per un import màxim de 80.000,00 euros (IVA inclòs), d'acord amb els informes i documentació que consta en l'expedient. AMPLIAR l'autorització i disposició de la despesa de l'esmentat contracte per un import de 80.000,00 euros, IVA inclòs, amb càrrec a l'exercici 2020 i amb càrrec a la partida i pressupost amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 80.000,00 euros a l'aplicació pressupostària D/22712/15341 0610. FIXAR en 3.305,78 euros l'import del reajustament de la garantia definitiva. REQUERIR a l'adjudicatari per tal que reajusti la garantia i comparegui a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica per a la seva formalització en el termini de 15 dies hàbils, a comptar des de la recepció de la notificació. 14. – (18003968L10 (1020/18)) DESESTIMAR el recurs de reposició, amb entrada al Registre de l’Ajuntament de Barcelona en data 28 de juliol de 2020 amb número de registre 1- 2020-0221069-1, interposat per la Sra. María Jesús Morán López, en representació de l’empresa Mytriplea Gestión, SL, contra la resolució de la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció, que ratifica la resolució del Gerent de Recursos de data 16 de març de 2020, relativa a la retenció de factures de l’empresa Tempo Facility Services, SL, adjudicatària del LOT 10: (Districte de Sant Martí) del contracte núm. 18003968L10, que té per objecte l’execució del servei de neteja i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents Districtes i Gerències de l’Ajuntament de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible (Lot 10: Districte de Sant Martí). Les al·legacions efectuades per l’empresa no permeten desvirtuar la correcció de l’acord adoptat, atès que l’existència d’una cessió de crèdit, tal com indica la recurrent, no justificaria l’incompliment per part de l’Administració de l’obligació que estableix l’article 130.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, segons les consideracions efectuades als informes que s’adjunten a l’expedient i que serveixen de motivació al present acord. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 15. – (M1923/1332) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda instar el Govern municipal a atorgar un permís retribuït als treballadors i treballadores del consistori barceloní i de totes les empreses vinculades que, per compliment del deure inexcusable de la cura dels fills, resulten afectats pel confinament dictat pel centre educatiu, per cuidar dels fills menors de 16 anys confinats però encara sense diagnòstic, mentre l'Estat espanyol no reconegui les baixes produïdes per la cura dels fills menors i es consideri baixa laboral. CCM 10/20 Presidencia 3/5 Del Grup Municipal Ciutadans: 16. – (M1923/1321) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Primer.- La subscripció i formalització per part de l’Ajuntament de Barcelona i Transparència Internacional d’un Pacte d’integritat amb l’objectiu de millorar la integritat, la transparència i la participació en la contractació pública. Segon.- El compliment de la regla de divisió en lots de les licitacions per permetre l’accés a pymes, autònoms i empreses de nova creació. Tercer.- L’utilització d’eines que permetin una objectivació dels criteris de valoració amb la finalitat que el màxim de criteris possible siguin valorats de forma quantificada, objectiva i no subjecta a judici de valor, per afavorir la igualtat de tracte en les licitacions. Quart.- La intensificació de les consultes de mercat, per mitjà d'experts independents, com a eina per a fomentar la concurrència i l’obertura a nous proveïdors. Cinquè.- Planificar la creació, tenint en compte la disponibilitat pressupostària necessària, d’una unitat de seguiment dels procediments de contractació per mitjà d'indicadors d’alerta específics, “red flags”, amb la finalitat d’evitar i estar avisats en situacions de: a) limitació de la concurrrència sense justificació, b) adjudicació directa en absència de circumstàncies imprevisibles, c) la no divisió en lots de l’objecte del contracte, d) el reconeixement en els plecs d’especificacions tècniques fetes a mida d’un proveïdor, e) fraccionament de manera artificial d’un contracte amb l’objecte d’utilitzar el procediment directe i eludir els requisits de publicitat i concurrència, f) utilització de criteris per a la valoració únicament depenents d’un judici de valor, g) incompliment de les obligacions de transparència i de publicitat dels contractes, h) iniciació d’una modificació contractual que no obeeixi a cap del supòsits enumerats als plecs, i) iniciació d’una pròrroga no prevista i que no respongui a circumstàncies excepcionals, j) existència de conflictes d’interès, relacionats amb interessos familiars o econòmics, k) detecció de pràctiques col·lusòries. Del Grup Municipal Partit Popular: 17. – (M1923/1306) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Instar el Govern Municipal a obrir una investigació interna sobre les presumptes irregularitats en els exàmens d’accés al cos de Guàrdia Urbana amb la finalitat d’aclarir si les proves d’accés es van fer amb totes les garanties de transparència i igualtat d’oportunitats per a tots els aspirants. Proposició amb contingut de Declaració Institucional Es fa constar que la Proposició amb contingut de Declaració Institucional que es transcriu a continuació té naturalesa d’acte polític en el sentit que no produeix efectes jurídics vinculants i fa referència a assumptes i matèries de no competència estrictament local i a qüestions de transcendència social i ciutadana. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 19. – (M1923/1320) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció ACORDA: 1. Mostrar tot el suport al model català de prevenció, extinció CCM 10/20 Presidencia 4/5 d’incendis i salvament, reafirmant les competències establertes en l’Estatut de Catalunya i desenvolupades en la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció, extinció d’incendis i salvaments de Catalunya, que ha esdevingut referent i un exemple de coordinació entre Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Barcelona i un clar exemple de cooperació entre ambdós cossos de bombers. esdevenint alhora en un molt bon servei a la ciutat de Barcelona. 2. Reconèixer i realçar l’excel·lent feina dels Bombers de Barcelona, el seu desplegament de l’àmbit de Protecció Civil, i la seva implicació amb la seguretat a la ciutat de Barcelona, felicitant a totes i tots els seus membres per totes les tasques dutes a terme des de 1833 en favor de la ciutat i el benestar de la seva ciutadania. 3. Exercir una defensa ferma al model barceloní i català de prevenció, extinció d’incendis i salvament. EL SECRETARI GENERAL CCM 10/20 Presidencia 5/5