El Pla de xoc ha suposat, fins ara, Des de l’any 2017 és vigent un la dedicació d’un volum ingent Pla de Xoc específic i integral que de recursos humans i materials articula les actuacions relatives al per fer-lo possible i una inversió tràfic i consum de drogues a Ciutat de 3,2 milions d’euros entre el 2017 Vella i en particular al barri del i el 2018 per fer front a totes les Raval. necessitats. Districte de La seva funció ha estat la de Ciutat Vella reforçar les accions en matèria de seguretat, de salut pública, de mobilització d’habitatges buits i de millora de la neteja i manteniment de l’espai públic, per tal de contrarestar els efectes negatius d’aquest fenomen en la convivència veïnal i alhora millorar la proactivitat i l’eficàcia de la intervenció pública. Més informació: barcelona.cat/ciutatvella pladexoc_cvella@bcn.cat Pla de xoc per abordar la venda i el consum de drogues al Raval 2017-2020 Més policia i pressió judicial al barri Treballem per mobilitzar els pisos buits Reforcem els serveis del CAS Baluard i evitar noves ocupacions La col·laboració de la Guàrdia Urbana amb els 3r. Sotmet l’habitatge a investigació i treballa Al barri del Raval la forta especulació pisos hi hagi la voluntat de cessió i que 177 es Des de l’estiu del 2016, el Centre d’Atenció de reinserció per als usuaris, així com Mossos d’Esquadra i la proactivitat en la relació l’entorn des de la perspectiva de la experimentada els darrers anys, en què sovint lloguin o estiguin en procés. Si la propietat i Seguiment (CAS) Baluard, encarregat informació i assessorament per a les famílies. amb els jutjats han fet possible 89 intervencions seguretat ciutadana i la convivència. s’han utilitzat els habitatges com a inversió no vol posar en lloguer els pisos es demana d’atendre les persones que pateixen conjuntes a domicilis i locals on es venen drogues 4t. Demana autorització judicial per accedir i no com a residència, i la històrica manca de que els assegurin o que donin permís perquè drogodependència, va ampliar el seu horari El nou CAS Baluard ha permès augmentar i la detenció de 118 persones relacionades amb el a l’habitatge per recollir proves del delicte conservació de les finques han fet proliferar l’Ajuntament ho faci en el seu lloc. En els i ha estat funcionant entre les 7.00 i les el nombre de persones que inicien tractament narcotràfic durant el 2017 i els primers 6 mesos i detenir o investigar els responsables. l’ocupació il·legal amb la finalitat de la venda casos en què hi ha ocupacions per a venda de 22.00 hores. A partir de l’1 de juliol de 2018, i per drogues. Durant el 2017 ha fet una del 2018 (70 d’elles al barri del Raval). En aquest 5è. Sempre que la legalitat i les de drogues. drogues i la propietat no ha iniciat processos coincidint amb la campanya d’estiu, reforcem mitjana mensual de 5.800 visites sanitàries o període s’han tapiat o recuperat 36 d’aquests llocs circumstàncies ho permeten, després de judicials també se’ls insta que ho facin, ja que excepcionalment aquest horari ampliant-ne el socioeducatives i uns 1.950 usos de la sala de al Raval i s’han millorat i agilitzat els protocols de la intervenció policial tanca el pis o el Per erradicar aquesta problemàtica al barri és l’únic agent que ho pot fer. servei 24 hores per oferir atenció nocturna a consum supervisat. coordinació amb jutjats, altres administracions retorna a qui en té la propietat. la tasca policial de tancament de pisos on es persones amb consum actiu de substàncies. i propietaris de finques. També s’han efectuat 6è. Manté un seguiment per tal de veure si es trafica ha d’anar necessàriament acompanyada A més a més hem intensificat la pressió sobre Telèfon CAS Baluard: 933 426 892 157 decomisos de drogues el segon trimestre del desplaça el punt de venda a un altre lloc. d’actuacions per prevenir noves ocupacions entitats financeres per valorar la instrucció Quin tipus d’atenció es dona Ubicació: Edifici Peracamps 2018 i s’han evitat 11 ocupacions delictives. i evitar que hi hagi habitatges buits, així d’expedients de disciplina d’habitatge per la al CAS Baluard? (av. Drassanes, 13) Què puc fer si sospito que en un pis com de la implicació dels propietaris del desocupació permanent que han derivat en Des de la posada en marxa del pla de xoc fins a o local es trafica amb droga? parc d’habitatge del Raval per fer-se càrrec tres expedients sancionadors. Des d’octubre del 2017 el CAS Baluard es va També podeu adreçar-vos a la línia mitjan 2018 el reforç policial ha suposat 15.000 de la cura dels seus immobles. Malgrat no traslladar a la seva ubicació actual a avinguda verda d’informació i orientació sobre hores de servei de la Guàrdia Urbana. Per a la vostra seguretat recordeu de no fer tenir competències directes per regular Per augmentar l’efectivitat de les intervencions de les Drassanes i va ampliar la seva cartera drogodependències: 900 900 540. mai comprovacions o gestions personals, l’especulació, des del 2017 l’Ajuntament ha policials s’ha impulsat un protocol de de serveis. Actualment atén les persones A partir d’aquest estiu, el cos de la Guàrdia confieu sempre en la policia! intensificat la intervenció en aquest tema. coordinació entre la Guàrdia Urbana, serveis majors d’edat amb problemes d’addicció Urbana del districte es reforçarà amb al voltant de neteja i brigada municipal per evitar noves a qualsevol tipus de drogues. Conté dos de 60 nous agents per tal de millorar les Si ens ho voleu comunicar de manera El 2017 es va elaborar un cens de pisos buits ocupacions i tapiar ràpidament els habitatges espais diferents: un espai de tractament de accions de prevenció i dissuasió als carrers. presencial, adreceu-vos a qualsevol comissaria al Raval que s’ha anat actualitzant gràcies als intervinguts. Així, els primers 6 mesos del 2018 les addiccions per a les persones del Raval de la Guàrdia Urbana o de Mossos d’Esquadra. serveis municipals i a informacions veïnals, i s’han tapiat o recuperat 24 dels 34 pisos en nord i sud, amb cita prèvia i horari establert; Quin és el procediment que segueix També podeu trucar al 112/092 o explicar la que mostra que un 46% dels pisos pertanyen què s’ha entrat amb ordre judicial, la qual cosa i un altre espai de reducció de danys per als la policia per actuar en un narcopis? situació a la Policia de Barri (policiadebarri. a entitats bancàries i fons d’inversió. Un suposa un 70% del total. usuaris o usuàries que no han abandonat ciutatvella@bcn.cat), a través d’una instància equip de cinc persones del Districte es dedica el consum. L’espai de reducció de danys té 1r. Comprova si efectivament es tracta d’una presentada a l’Oficina d’Atenció Ciutadana exclusivament a contactar proactivament Si a la vostra finca detecteu pisos buits, ens ho accés directe i s’ hi ofereix atenció sanitària situació de tràfic de drogues o un (OAC), donant d’alta un requeriment al portal amb els propietaris dels pisos perquè els podeu fer saber a través d’aquesta bústia de i socioeducativa, intercanvi de xeringues i altre problema. de queixes i suggeriments de l’Ajuntament posin a lloguer, oferint els ajuts i les garanties correu: pladexoc_cvella@bcn.cat espais de consum supervisat per evitar el 2n. Estudia la situació administrativa i judicial de Barcelona o a través de qualsevol de les de la borsa de lloguer de l’Ajuntament. Fins consum al carrer. A més a més, s’ hi ofereixen de l’habitatge afectat. associacions de veïns i comerciants del districte. al juny del 2018 s’ha aconseguit que en 34 tallers i programes educatius i comunitaris Augmentem fins a 23 el nombre Intensifiquem la neteja i el manteniment Si trobeu residus provinents del consum d’educadors i educadores al carrer a les zones més problemàtiques de drogues, aviseu-nos sempre El nombre d'educadors i educadores de carrer Quina és la seva tasca? Des de l’estiu del 2017 hem reforçat i intensificat Així mateix, s’han planificat 123 petites La retirada de la via pública de xeringues o Instal·leu-vos l’App en el vostre dispositiu de l’Agència de Salut Pública de Barcelona els equips de neteja per minorar la presència actuacions de manteniment i millora de l’espai altres residus sanitaris vinculats al consum de mòbil, entreu a la pestanya de “Neteja ha passat de 10 persones abans de l’estiu del Són l’enllaç dels recursos d’atenció a les de xeringues al carrer amb un servei que passa públic (paviment, arbrat i enllumenat, entre drogues és una prioritat per als serveis de neteja, de carrers o places” i seleccioneu l’opció 2016 a 23 en l’actualitat. Aquesta ampliació ha drogodependències amb les persones d’un a dos cops al dia. altres), a aquestes zones de les quals, a juny del per poder garantir la qualitat de l’espai públic “Xeringues”. Podreu pujar una fotografia del permès cobrir l’atenció durant el matí, la tarda consumidores de drogues per via injectada 2018, ja n’estaven fetes el 88%. i, al mateix temps, monitoritzar l’evolució residu i marcar la vostra ubicació per indicar- i la nit, els caps de setmana inclosos. i també amb la comunitat. L’equip de carrer També hem incrementat la neteja a pressió del consum. Per poder-ho fer es compta amb nos on hem d’actuar. treballa a l’espai públic amb les persones que amb aigua dels focus de pudors i orins, la També s’ha garantit un servei intensiu recursos i formació especialitzada que, des en consumeixen, per vincular-les als serveis retirada de bosses i el buidatge de papereres de neteja al voltant dels centres escolars i de mitjans del mes de juliol, inclou un equip existents, i alhora detecta i intervé sobre punts i la retirada de mobles de matí i de tarda. altres equipaments sensibles de la zona més de recollida específic per al barri del Raval. de consum i materials de punció abandonats. afectada, per garantir que a les hores punta Ajuden a prevenir incidències i monitoritzar Aquest reforç ha suposat un increment de d’accés o sortida no hi hagi presència de Recordeu de no tocar mai cap residu provinent comportaments per millorar la convivència plantilla de 4 persones més i de la freqüència xeringues a l’entorn. del consum de drogues i d’informar-nos al amb els veïns i veïnes i mantenen contacte dels serveis de neteja, que ha passat d’un moment de la seva localització. Hem millorat amb escoles, casals infantils, farmàcies i altres mínim de 3 a 7 passades diàries a les zones l’aplicació mòbil de la Bústia Ciutadana equipaments públics clau. més afectades. Quant a la recollida de mobles, perquè ens pugueu comunicar de manera àgil També ens podeu avisar trucant al 010 bosses d’escombraries i voluminosos hem i efectiva la presència de xeringues al carrer. o al telèfon del civisme: 900 226 226. Com puc contactar amb ells? doblat els recursos al barri destinant 4 persones més a aquestes tasques. Utilitzeu aquests canals, sempre! En cas que vulgueu contactar amb el servei d’educadors per avisar de la presència de persones drogodependents a la via pública, feu-ho a través del telèfon 722 560 600.