GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 Altres anuncis – Verd Urbà i Platges ANUNCI d’aprovació de les Bases generals reguladores del procediment d'adjudicació de llicències d'us privatiu de parcel·les en Horts Urbans gestionats per Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal. El Consell d'Administració de Parcs i Jardins, Institut Municipal, en sessió ordinària celebrada el 31 de març de 2020, amb mitjans telemàtics i amb votacions admeses fins el 31 de març proppassat, va adoptar els següents acords: Aprovar les Bases Generals reguladores del procediment d'adjudicació de llicències d'us privatiu de parcel·les en horts urbans, d'acord amb l'article 10.1.l) dels Estatuts. Publicar les Bases Generals al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la Gaseta Municipal. Barcelona, 31 de març de 2020. La secretària del Consell d’Administració, Sílvia Ruiz de Valdivia Martín. BASES GENERALS DEL PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ DE LLICÈNCIES D’ÚS PRIVATIU DE PARCEL·LES EN ELS HORTS URBANS GESTIONATS PER PARCS I JARDINS DE BARCELONA, INSTITUT MUNICIPAL INDEX TÍTOL 1. Disposicions generals CAPÍTOL 1. Definicions Article 1. Definicions. CAPÍTOL 2. Objecte i àmbit d’aplicació Article 2.Objecte. Article 3. Règim jurídic. Article 4. Acceptació del règim regulador. Article 5. Titularitat dels terrenys destinats a horts urbans. Article 6. Àmbit d’aplicació. CAPÍTOL 3. Condicions de les llicències d’ús privatiu Article 7. Termini. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 Article 8. Condicions d’ús de les parcel·les. CAPÍTOL 4. Destinataris Secció 1. Perfils de la persona adjudicatària Article 9. Determinació dels col·lectius beneficiaris de la convocatòria. Secció 2. Adjudicatari persona física Article 10. Condicions de les persones físiques per participar en el procés d’atorgament de llicències. Article 11. Forma d’adjudicació de les parcel·les. Secció 3. Adjudicatari persona jurídica: col·lectius Article 12. Condicions de les entitats per participar en el procés d’atorgament de llicències. Article 13. Forma d’adjudicació de les parcel·les. TÍTOL 2. Règim econòmic de la llicència Article 14. Risc i ventura de l’adjudicatari. Article 15. Gratuïtat. TÍTOL 3.Procediment d’adjudicació de llicències d’ús privatiu de les parcel·les Article 16. Règim d’adjudicació. Article 17. Òrgans competents. Article 18. Publicitat i notificacions generals. Article 19. Notificacions individuals. Article 20. Inici del procediment. Article 21. Presentació de sol·licituds. Article 22. Contingut de la sol·licitud. Article 23. Valoració, esmena, acceptació i rebuig de sol·licituds. Article 24. Publicació de la llista provisional i definitiva d’admesos i exclosos. Article 25. Valor de les llistes provisional i definitiva d’admesos i exclosos. Article 26. Adjudicació i assignació de parcel·les. Article 27. Formalització de la llicència d’ús privatiu. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 Article 28. Parcel·les vacants. Article 29. Llista d’espera. TÍTOL 4. Extinció de les llicències Article 30. Causes genèriques d’extinció. Article 31. Revocació de la llicència. Article 32. Procediment de revocació per causa imputable a de la persona adjudicatària. Article 33. Procediment de revocació per acord unilateral de Parcs i Jardins. Article 34. Efectes de l’extinció o revocació de la llicència. ANNEX 1. Relació d’horts municipals ANNEX 2. Document de formalització de l’adjudicació de la llicència TÍTOL 1. Disposicions generals CAPÍTOL 1. Definicions Article 1. Definicions. 1. Aquestes Bases generals utilitzen els següents termes amb el significat que en cada cas s’indica: a) Bases generals: Les presents Bases que consisteixen la normativa de general aplicació a qualsevol procediment d’adjudicació de llicències d’ús privatiu de parcel·les en horts urbans gestionats per Parcs i Jardins. b) Bases específiques: normativa complementària a les Bases generals específica per a un determinat procediment d’adjudicació. c) Districte: districte municipal de l’Ajuntament de Barcelona on s’ubica l’hort urbà al qual es faci referència. d) Parcs i Jardins: Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal. e) Persona adjudicatària: titular d’una llicència d’ús privatiu sobre una parcel·la, amb independència de si es tracta de persones físiques individuals o bé entitats, cas en el que la referència inclourà les concretes persones físiques beneficiàries del 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 projecte presentat per l’entitat titular, la qual les representa i n’assumeix tot tipus de responsabilitat per actes o omissions dels usuaris finals. f) Reglament d’ús dels horts urbans de Parcs i Jardins: Normativa reguladora de l’ús dels horts urbans gestionats per Parcs i Jardins, de general aplicació, aprovada per acord del Consell d’Administració de Parcs i Jardins de data 17 de març del 2020 ]. 2. Les anteriors definicions tindran el mateix significat en les bases específiques que s’aprovin per a cada convocatòria. CAPÍTOL 2. Objecte i àmbit d’aplicació Article 2. Objecte. Aquestes Bases Generals tenen per objecte regular el règim d’adjudicació de les llicències d’ús privatiu de parcel·les dels diferents horts municipals gestionats per Parcs i Jardins regulant-ne el seu procediment de licitació i adjudicació. Article 3. Règim jurídic. 1. Els horts urbans relacionats a l’Annex 1 es troben en terrenys titularitat de l’Ajuntament de Barcelona i han estat adscrits, per a la seva gestió, a Parcs i Jardins d’acord amb els Estatuts reguladors d’aquest Institut. 2. Les llicències d’ús atorgades en virtut d’aquestes Bases tenen la naturalesa d’ús privatiu del domini públic tal i com estableixen els articles 218.4 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 57.2 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals. 3. Constitueixen normativa aplicable al contingut, tramitació, vigència i extinció de les llicències d’ús aquest Reglament i les disposicions següents: a) Els preceptes declarats d’aplicació general o de caràcter de legislació bàsica estatal de la Llei estatal 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques i el Reial Decret 1373/2009, de 28 d’agost, per el que s’aprova el Reglament General de la Llei 33/2003. b) El Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. c) El Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals d) Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 e) Llei estatal 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques . f) Llei estatal 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim jurídic del sector públic. g) Reglament d’ús dels horts gestionats per Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal aprovats per acord de Consell d’Administració de data [ ]. h) Bases específiques aprovades per a cada procediment d’adjudicació a realitzar. 4. Aquest Reglament haurà de ser desenvolupat, en cada convocatòria, per unes bases específiques, que concretin amb detall els següents aspectes: a) Aspectes que seran determinats per Parcs i Jardins: 1. Número, identificació i característiques de les parcel·les de cada un dels horts urbans municipals existents que siguin objecte de la convocatòria, i determinació del número de parcel·les destinades a persones físiques i parcel·les destinades a entitats. 2n Determinació de la data i lloc de celebració de l’acte de formalització de les llicències d’ús, el qual serà organitzat i dut a terme per Parcs i Jardins. 3r En cas de parcel·les destinades a persones físiques, requisits a complir pels sol·licitants addicionals als previstos a l’0 o, en el seu cas, dispensa d’algun d’ells. b) Aspectes que seran determinats conjuntament per Parcs i Jardins i el Districte on se situï l’hort urbà objecte de la convocatòria, en cas de parcel·les destinades a entitats: 1. Tipologia i característiques de les entitats a qui s’adreça la convocatòria i determinació dels requisits per a participar en el corresponent concurs. 2n Criteris d’adjudicació de les parcel·les. Es podrà realitzar l’adjudicació bé per sorteig bé per concurs amb un o més criteris d’adjudicació relacionats amb les característiques de l’entitat, les persones físiques que participaran en el projecte i les característiques i/o beneficis socials, ambientals, terapèutics o altres que es determinin del projecte que en el seu cas presenti l’entitat. 3r Requisits a complir per les entitats complementaris als determinats a l’article 0 apartat 2. c) Aspectes que seran determinats conjuntament per Parcs i Jardins i el Districte on se situï l’hort urbà objecte de la convocatòria: 1. Termini de presentació de sol·licituds i de la resta de tràmits del procediment, quan aquests no estiguin determinats en aquestes Bases generals. 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 2n Model d’instància de participació en el concurs. 5. En tot allò no previst a les normes citades a l’apartat 3 anterior, seran aplicables la resta de normes de dret administratiu i, en el seu defecte, les de dret privat. 6. Els dubtes que sorgeixin de la interpretació d’aquestes Bases seran resolts per Parcs i Jardins en col·laboració amb els Districtes. Article 4. Acceptació del règim regulador. La presentació de sol·licitud en un procediment d’adjudicació de parcel·les convocat d’acord amb aquestes Bases comporta la plena acceptació del règim jurídic indicat en l’¡Error! No se encuentra el origen de la referencia. i, en especial, d’aquestes Bases generals i de les bases específiques que regulin el procediment d’adjudicació de que es tracti. Article 5. Titularitat dels terrenys destinats a horts urbans. 1. L’Ajuntament de Barcelona i Parcs i Jardins conservaran en tot moment la propietat o altre títol en virtut del qual disposi dels horts, així com de la totalitat d’eines i instal·lacions amb les que els dotin. Així mateix faran seves qualsevol millora o instal·lació que pugui realitzar una persona adjudicatària en la pròpia parcel·la o en la resta de l’hort, sense que per aquest fet correspongui cap dret d’indemnització. 2. D’acord amb el previst a l’apartat 1 anterior i la normativa d’aplicació, les llicències d’ús s’atorguen salvant el dret de propietat o, en el seu cas, el dret d’ús dels terrenys que correspon únicament a Parcs i Jardins i/o l’Ajuntament, i sense perjudici d’altri i no suposen en cap cas la transmissió del domini de la parcel·la adjudicada ni de cap instal·lació existent sobre aquesta o realitzada posteriorment pel propi Parcs i Jardins, per les persones adjudicatàries, així com tampoc del estris i altres béns mobles facilitats per Parcs i Jardins pel conreu del terreny i ús de l’hort. Article 6. Àmbit d’aplicació. 1. Aquest Reglament serà d’aplicació en tots els horts urbans municipals gestionats per Parcs i Jardins indicats a l’Annex 1. 2. Parcs i Jardins, en qualsevol moment podrà incorporar nous horts o bé excloure’n de l’àmbit d’aplicació d’aquestes Bases Reguladores sent necessari només la modificació puntual de l’Annex 1 mitjançant acord del Gerent de Parcs i Jardins, persona en qui es deleguen les competències necessàries per a adoptar l’acord de modificació de l’Annex 1. CAPÍTOL 3 Condicions de les llicències d’ús privatiu Article 7. Termini. 1. Les llicències d’ús de les parcel·les s’atorgaran per un termini no prorrogable de 4 anys a comptar des de la formalització de la corresponent llicència d’acord amb l’0. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 2. Es poden atorgar llicències per un termini inferior a 4 anys en cas d’existir parcel·les vacants durant els 3 primers anys del termini general indicat en el paràgraf anterior, d’acord amb el previst a l’0. Article 8. Condicions d’ús de les parcel·les. 1. Les llicències d’ús atorguen a les persones adjudicatàries exclusivament la possessió a precari de la parcel·la assignada en els termes i condicions establerts en el Reglament d’ús dels horts urbans gestionats per Parcs i Jardins, el qual podrà ser modificat en qualsevol moment. 2. L’acceptació de l’adjudicació de la llicència per part de la persona adjudicatària implica, automàtica i necessàriament, l’acceptació i compromís de compliment del règim d’ús de les llicències i resta de disposicions del Reglament d’ús dels horts urbans gestionats per Parcs i Jardins, així com el coneixement i acceptació de la facultat de Parcs i Jardins de modificar en qualsevol moment les llicències per tal de que els resultin d’aplicació les possibles modificacions que es facin d’aquestes Bases o del Reglament d’ús dels horts urbans gestionats per Parcs i Jardins, així com de la facultat de revocació de la llicència d’acord amb l’0. CAPÍTOL 4. Destinataris Secció 1. Perfils de la persona adjudicatàries Article 9. Determinació dels col·lectius beneficiaris de la convocatòria. Les Bases específiques de cada convocatòria determinaran la tipologia de persones, físiques i/o jurídiques, que poden optar a l’ús d’una parcel·la, indicant el número de parcel·les destinades a cada col·lectiu segons l’hort urbà al que es refereixi la convocatòria. Secció 2. Adjudicatari persona física Article 10. Condicions de les persones físiques per participar en el procés d’atorgament de llicències. 1. Per a sol·licitar una parcel·la caldrà complir els requisits els següents requisits: a) Tenir 65 anys o més en el decurs de l’any natural corresponent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. b) Ser jubilat o jubilada. c) No conviure en el mateix domicili amb algú a qui ja s’hagi adjudicat una parcel·la, encara que constitueixi una unitat familiar independent. d) Haver estat anteriorment adjudicatari o adjudicatària d’una parcel·la a la xarxa d’horts urbans de Barcelona. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 e) No incórrer en cap supòsit de prohibició de contractar amb les Administracions públiques. f) Residir, amb una antiguitat mínima de sis mesos, en el districte municipal al que estigui adscrit l’hort urbà on se sol·licita la parcel·la. g) Estar al corrent en el pagament de tots els tributs i de qualsevol altre deute amb l’Ajuntament. 2. Les persones sol·licitants realitzaran una declaració responsable, ja sigui aquesta inclosa en el formulari de sol·licitud o bé s’hagi de presentar en document a part conjuntament amb la sol·licitud, en la que manifestin complir els requisits indicats en l’apartat 1 anterior i Parcs i Jardins i/o el Districte podran procedir a la comprovació d’acord amb la facultat de verificació prevista a la Disposició addicional Vuitena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades i garantia dels drets digitals. 3. Les Bases específiques de cada convocatòria podran establir requisits addicionals o bé dispensar del compliment d’un requisit previst en aquest 0. Article 11. Forma d’adjudicació de les parcel·les. L’adjudicació de les parcel·les destinades a persones físiques individuals es realitzarà per sorteig entre les sol·licituds formulades d’acord amb els termes de la corresponent convocatòria. Secció 3. Adjudicatari persona jurídica: Col·lectius Article 12. Condicions de les entitats per participar en el procés d’atorgament de llicències. 1. Les Bases específiques de les corresponents convocatòries de procediments d’adjudicació de llicències d’ús podran reservar un determinat nombre de parcel·les a persones jurídiques sense afany de lucre dirigides a instrumentalitzar actuacions d’integració i/o formació de persones amb discapacitat, persones amb risc d’exclusió social o persones integrants d’altres col·lectius de beneficiaris que les bases específiques de cada convocatòria puguin determinar atenent a la seva funció social o d’educació ambiental. 2. Aquestes entitats hauran de complir els requisits que, en cada convocatòria, s’estableixin i, en tot cas, els requisits mínims següents: a) Estar constituïdes com a entitat sense afany de lucre i constar inscrites en el Registre públic corresponent segons la seva naturalesa jurídica. b) Tenir una seu en el Districte al que estigui adscrit l’hort urbà on se sol·liciti parcel·la en la que es realitzi l’activitat pròpia de l’entitat i estigui oberta als seus usuaris. c) Trobar-se al corrent de pagament de qualsevol deute, de naturalesa tributària o no, amb l’Ajuntament de Barcelona. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 d) Trobar-se al corrent de pagament de les seves obligacions amb l’Administració estatal tributària i la Seguretat Social. e) No incórrer en cap supòsit de prohibició de contractar amb les Administracions públiques . f) Destinar la parcel·la que els pogués ser adjudicada a la participació de les persones físiques a l’atenció de les quals es dedica l’entitat i dins del marc dels serveis que aquesta presta als seus usuaris, i garanteixi que hi participaran un mínim de 6 usuaris amb una freqüència mínima d’1 cop per setmana. g) Disposar de suport professional estable i permanent que garanteixi, en tot cas, que es destinarà un professional de referència al projecte de cultiu de la parcel·la en cas que l’entitat resulti adjudicatària, el qual estarà present a la parcel·la durant el temps en que se’n faci ús efectiu i assumirà la responsabilitat de tot el que comporta la gestió de la parcel·la i l’atenció dels usuaris que en facin ús. h) Comprometre’s, en cas de resultar adjudicataris, a disposar en el moment de formalització de la llicència d’ús de la parcel·la, d’una assegurança de responsabilitat civil i d’accidents que cobreixi tant la pròpia entitat com la totalitat d’usuaris que faran ús de la parcel·la. i) No haver perdut prèviament una llicència d’ús d’una parcel·la en qualsevol dels horts urbans gestionats per Parc i Jardins per causa imputable a l’entitat. 3. Les bases específiques de cada convocatòria podran preveure la possibilitat de sol·licitar una parcel·la per part de dues o més entitats que desenvolupin un projecte comú. En cas de preveure aquesta possibilitat seran d’aplicació les següents condicions: a) La sol·licitud de participació en el procediment d’adjudicació de parcel·les serà signada per totes les entitats integrants del projecte comú i se n’indicarà a una sola d’elles com a entitat principal, la qual ostentarà la representació de les restants i, en cas de resultar adjudicatàries, serà l’entitat en favor de qui s’atorgui formalment la llicència d’ús, sens perjudici de l’establert als apartats b) i c) següents. b) Totes les entitats integrants del projecte comú respondran solidàriament davant Parcs i Jardins i qualsevol tercer del compliment de les obligacions inherents a la llicència d’ús de la parcel·la que els sigui adjudicada en el seu cas i dels danys i perjudicis que pogués causar el seu ús o l’actuació o omissió de qualsevol dels usuaris a qui es destinés la parcel·la. c) Totes les entitats integrants del projecte comú hauran de complir els requisits indicats a les bases específiques de la corresponent convocatòria així com els indicats en l’apartat 2 d’aquest article. 4. Les persones jurídiques sol·licitants realitzaran una declaració responsable, ja sigui aquesta inclosa en el formulari de sol·licitud o bé s’hagi de presentar en document a 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 part conjuntament amb la sol·licitud, en la que manifestin complir els requisits indicats en l’apartat 2 anterior i Parcs i Jardins i/o Districte podran procedir a la comprovació. Article 13. Forma d’adjudicació de les parcel·les. 1. Les parcel·les destinades a entitats s’adjudicaran, com a norma general, mitjançant concurs amb un o més criteris d’adjudicació que hauran de referir-se al major valor pedagògic, socioambiental, terapèutic o altre que es determini, dels projectes que aquestes entitats presentin, o bé referir-se a les concretes característiques de les pròpies entitats o de les persones físiques beneficiàries finals del projecte, segons es determini en les bases específiques de cada convocatòria. 2. Excepcionalment, les bases específiques d’una determinada convocatòria poden establir l’adjudicació per sorteig quan els projectes a desenvolupar en les parcel·les estiguin plenament regulats en les pròpies bases o bé quan les parcel·les es destinin a una tipologia d’entitats que, per la seva naturalesa o característiques, garanteixi plenament que se’n farà un ús d’interès social o mediambiental sense necessitat de disposar d’un projecte específic. TÍTOL 2 Règim econòmic de la llicència Article 14. Risc i ventura de l’adjudicatari. 1. Les persones adjudicatàries cultivaran les parcel·les i, en cas d’entitats, desenvoluparan els seus projectes, sota la seva exclusiva responsabilitat i al seu sol risc i ventura. En cap cas naixerà cap tipus d’obligació, pecuniària o d’altre mena, per Parcs i Jardins tret de les expressament previstes en aquestes Bases generals i, en el seu cas, en les bases específiques de cada convocatòria i/o l’acord d’adjudicació. 2. A aquests efectes, l’entitat titular assumirà i abonarà qualsevol despesa que es pugui general per l’ús del terreny assignat i l’execució del projecte corresponent, inclòs tota mena de tributs, taxes o altres gravàmens que siguin d’aplicació. Article 15. Gratuïtat. Les llicències d’ús privatiu de les parcel·les s’atorguen gratuïtament. TÍTOL 3 Procediment d’adjudicació de llicències d’ús privatiu de les parcel·les. Article 16. Règim d’adjudicació. 1. L’adjudicació de llicències d’ús de les parcel·les es farà mitjançant convocatòria pública, respectant els principis de lliure concurrència, no discriminació, publicitat i transparència. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 2. Les llicències d’ús s’atorgaran per sorteig d’acord amb el previst a l’0 quan les parcel·les es destinin a persones físiques, i, generalment per concurs i excepcionalment per sorteig, d’acord amb el previst a l’0 quan les parcel·les es destinin a persones jurídiques. Article 17. Òrgans competents. 1. L’entitat gestora dels horts municipals objecte d’aquestes bases és Parcs i Jardins, la qual té plenes competències per determinar-ne el seu ús i procedir a l’atorgament de llicències d’ús privatiu de les parcel·les que integren cada hort. A aquests efectes, correspon a Parcs i Jardins la convocatòria i tramitació dels processos d’atorgament de llicències i és amb aquest ens amb qui s’establirà la relació jurídica amb l’adjudicatari inherent a la llicència d’ús privatiu atorgada. 2. No obstant l’establert a l’apartat 1 anterior, i d’acord amb l’acord de col·laboració establert a l’efecte amb l’Ajuntament de Barcelona, el Districte municipal on es trobi l’hort l’ús de les parcel·les del qual es pretenguin adjudicar, assumirà íntegrament la convocatòria i la tramitació del procés amb pública concurrència a realitzar, d’acord amb el previst en els articles següents. Article 18. Publicitat i notificacions generals. 1. Amb caràcter general, i excepte en relació als actes on aquestes Bases indiquin que es notificarà individualment, tota la informació relativa al procediment d’adjudicació es farà pública mitjançant anunci al taulell d’edictes del Districte que correspongui incorporat a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, als quals es pot accedir mitjançant el següent enllaç, tot seleccionant el Districte de que es tracti: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/tauler-dedictes 2. El sol·licitant serà l’únic responsable de verificar si la seva sol·licitud ha estat acceptada o denegada consultant el resultat de la seva tramitació en la publicació de les Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos en les dates establertes en les Bases específiques de cada convocatòria així com de l’acord final d’adjudicació. Article 19. Notificacions individuals. 1. El sol·licitant persona física podrà optar, per aquells casos on correspongui fer una notificació individual, entre rebre les notificacions mitjançant correu postal o mitjançant comunicació electrònica. En qualsevol dels dos casos haurà de consignar la corresponent adreça a efectes de notificació al formulari de sol·licitud. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica en tot cas quedarà obligat a rebre les notificacions mitjançant comunicació electrònica i, a aquests efectes, haurà de consignar un número de telèfon mòbil o una adreça de correu electrònic al formulari de sol·licitud. 3. La notificació mitjançant comunicació electrònica consistirà en l’accés del sol·licitant a la corresponent comunicació mitjançant consulta a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, prèvia recepció d’un correu electrònic o SMS a un telèfon mòbil, segons hagi 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 indicat el sol·licitant en la sol·licitud presentada, que l’advertirà de que té a la seva disposició la comunicació a la seu electrònica. El correu i/o SMS s’enviarà a títol merament informatiu. 4. L’elecció del sistema de comunicació electrònica comportarà el consentiment de l'interessat per rebre per mitjans electrònics qualsevol notificació amb efectes jurídics que es pugui derivar del procediment d’adjudicació al que hagi presentat la sol·licitud. 5. La notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada a tots els efectes si, un cop s'ha acreditat la posada a disposició de la persona interessada o del representant o la representant d'aquesta, han transcorregut deu dies naturals sense accedir-ne al contingut, llevat que, d'ofici o a instància del destinatari o destinatària, es comprovi la impossibilitat tècnica o material d'accedir-hi. 6. Per a l'acreditació de l'accés de l'interessat al contingut de les notificacions caldrà la identificació i autenticació dels mateix amb algun dels dos mecanismes següents: a) mitjançant signatura electrònica generada per algun dels certificats electrònics reconeguts i classificats pel Consorci AOC amb un nivell 3 o superior (http://www.aoc.cat/Inici/SERVEIS/Signatura-electronica-i- seguretat/Validador/Classificacio-Certificats). b) mitjançant una contrasenya d'un sol ús, que s'enviarà al número de telèfon mòbil o adreça de correu electrònic indicats en la corresponent sol·licitud. 7. S’entendrà correctament practicada la notificació en el domicili o adreça electrònica indicada en el formulari de sol·licitud, amb independència del resultat que tingui, sens perjudici de la necessitat de publicació quan així ho prevegi la llei. 8. La modalitat i adreça de notificacions indicada a la sol·licitud serà igualment aplicable a qualsevulla notificació a realitzar durant el període de vigència de la llicència d’ús que s’hagués atorgat. 9. Si per qualsevulla circumstància, el sol·licitant volgués canviar la forma de notificació o el domicili postal o correu electrònic de notificació, ho haurà de comunicar per escrit a Parcs i Jardins mitjançant presentació de sol·licitud a aquests efectes al seu Registre general o bé mitjançant qualsevol de les formes indicades en l’article 0. El canvi de modalitat de notificació o d’adreça tindrà efectes des de l’endemà de la notificació, no obstant els terminis dels que disposa Parcs i Jardins o, en el seu cas, els Districtes, per a procedir a les notificacions s’entendran que comencen a comptar des de l’endemà d’aquesta notificació per tal de permetre l’adequada gestió del canvi de modalitat de notificació o d’adreça. Article 20. Inici del procediment. El procediment s’iniciarà mitjançant publicació de l’acord de convocatòria de les Bases específiques de la convocatòria, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 municipal i en el taulell d’edictes del Districte corresponent, integrat a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. Article 21. Presentació de sol·licituds. 1. Els interessats han de presentar la corresponent sol·licitud d’acord amb l’establert a l’0, i dins del termini establert a l’anunci de convocatòria, al registre general de l’Ajuntament de Barcelona, adreçant-la al Districte municipal al qual pertanyi l’hort on se sol·licita la parcel·la. 2. Els sol·licitants persones físiques poden optar lliurement per presentar la sol·licitud en format paper o bé telemàticament, segons el previst respectivament als apartats 3 i 4 següents. Els sol·licitants persones jurídiques queden obligats a presentar la sol·licitud telemàticament. 3. La presentació de sol·licituds en format paper es podrà fer a qualsevol de les Oficines d’Atenció Ciutadana de les que disposa l’Ajuntament, adreçant-la sempre al Districte al qual pertanyi l’hort on se sol·licita la parcel·la. A aquests efectes serà necessari concertar cita prèvia. 4. Per a la presentació telemàtica de sol·licituds, l’Ajuntament habilitarà un tràmit específic de presentació en el registre electrònic municipal, la denominació i ruta d’accés al qual es farà constar en l’anunci de convocatòria. En cas d’impossibilitat d’habilitar un tràmit específic, les sol·licituds es presentaran, degudament adreçades al Districte al qual pertanyi l’hort on se sol·licita la parcel·la, mitjançant la instància electrònica genèrica que correspongui segons el sol·licitant sigui persona física o persona jurídica. 5. Així mateix la sol·licitud també es pot presentar per qualsevol dels mitjans establerts a l’article 16.4 de la Llei estatal 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques: a) Al registre electrònic de qualsevol Administració, estatal, autonòmica o local o bé d’entitats del sector públic institucional. b) A les oficines de Correus. c) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger. d) A les oficines d’assistència en matèria de registres. 6. En qualsevol cas, el termini de presentació de sol·licituds s’iniciarà a l’endemà de la data de publicació de l’anunci de convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i tindrà una durada mínima de 30 dies naturals. 7. La presentació electrònica de la sol·licitud en un dia inhàbil s’entendrà feta a primera hora del primer dia hàbil següent. 8. A cada sol·licitud se li assignarà el número de DNI, NIE, CIF o document legal que el substitueixi de la persona o entitat sol·licitant, i serà aquest al que es referirà durant tot el procediment d’adjudicació. 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 9. Un mateix sol·licitant només pot presentar una única sol·licitud. Article 22. Contingut de la sol·licitud. 1. La sol·licitud de participació per part d’una persona física contindrà la següent documentació: a) Sol·licitud i declaració responsable, segons el model normalitzat que aprovi, en cada cas, les Bases específiques de la convocatòria. El Districte comprovarà d’ofici la veracitat de la declaració responsable realitzada en relació amb la residència del sol·licitant i la seva antiguitat així com amb la inexistència de deutes amb l’Ajuntament, d’acord amb la facultat de verificació regulada a la Disposició addicional vuitena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. b) En cas d’actuar mitjançant representant, còpia del document que acrediti aquesta representació. c) Còpia del DNI de la persona sol·licitant i, en el seu cas, del representant, o altre documentació acreditativa de la identitat. En el supòsit de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, fotocòpia del NIE, passaport o document que legalment els substitueixi. 2. La sol·licitud de participació per part d’una persona jurídica contindrà la següent documentació: a) Sol·licitud i declaració responsable, segons el model normalitzat que aprovi, en cada cas, les Bases específiques de la convocatòria. El Districte comprovarà d’ofici la veracitat de la declaració responsable realitzada en relació amb l’existència d’una seu del sol·licitant en el Districte així com amb la inexistència de deutes amb l’Ajuntament, l’Administració estatal tributària i la Seguretat social, excepte que el sol·licitant s’oposi a aquesta comprovació. En cas d’oposició, el sol·licitant haurà d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació: (i) Llicència d’activitat corresponent al local situat en el Districte corresponent on realitza la seva activitat o, en el seu defecte, certificat municipal acreditatiu d’haver-ne notificat l’apertura. (ii) Certificat d’estar al corrent de pagament de qualsevol obligació dinerària amb l’Ajuntament de Barcelona. (iii) Certificat d’estar al corrent de pagament amb l’Administració estatal tributària. (iv) Certificat d’estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social. 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 b) Escriptura pública o document de constitució o acte fundacional en els que hi constin els estatuts de l’entitat i la naturalesa jurídica de la mateixa, degudament inscrits, en el seu cas, en el Registre Públic que correspongui. Per les entitats inscrites al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona, el requisit del paràgraf anterior podrà substituir-se per la presentació del número de registre de l’entitat en aquest Fitxer. En el cas d’entitats estrangeres nacionals d’estats membres de la Unió Europea, la capacitat d’obrar s’acreditarà mitjançant inscripció en el registre que sigui procedent d’acord amb la legislació de l’Estat on estiguin establerts o mitjançant la presentació d’una declaració jurada o certificat de conformitat amb les disposicions comunitàries d’aplicació. Quan es tracti d’entitats estrangeres no compreses en el paràgraf anterior, caldrà informe de la Missió Diplomàtica Permanent d’Espanya en l’Estat corresponent o de l’Oficina Consular en l'àmbit territorial del qual radiqui el domicili de l'entitat, en el que es faci constar, prèvia acreditació de l’entitat, el seu caràcter d’entitat sense ànim de lucre i que figuren inscrites en el Registre que sigui procedent d’acord amb la legislació de l’Estat on estiguin establerts. Aquestes entitats hauran d’acreditar que tenen oberta sucursal a Espanya, amb designació d’apoderats o representants per a dur a terme les seves operacions i que estan inscrites en el Registre Públic que correspongui. c) Escriptura pública o altre document acreditatiu de la capacitat de representació de la persona física indicada com a representant de l’entitat en el formulari de sol·licitud. d) DNI o altre document acreditatiu de la identitat de la persona designada com a representant. e) En el seu cas, la documentació addicional que determini la corresponent convocatòria. 3. Els sol·licitants podran optar per no aportar la documentació indicada a continuació en els supòsits indicats per cada cas: a) Documents que ja estiguin en poder de l’Ajuntament de Barcelona o Parcs i Jardins, o bé hagin estat elaborats per qualsevol Administració, sempre que la persona interessada no s’oposi a que l’Ajuntament consulti i, en el seu cas, sol·liciti còpia d’aquesta documentació a l’Administració emissora. A aquests efectes la persona interessada haurà d’indicar a la sol·licitud amb exactitud i precisió quin és el document que no aporta i pretén que l’Ajuntament obtingui directament. b) Documents que ja hagin sigut aportats per la persona interessada anteriorment davant qualsevol Administració, excepte que el sol·licitant s’oposi a que el Districte obtingui directament la documentació en qüestió. 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 A aquests efectes, haurà d’indicar a la sol·licitud amb exactitud i precisió quin és el document que no aporta i pretén que l’Ajuntament obtingui directament així com haurà d’indicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu va presentar el document en qüestió. Excepcionalment si l’Ajuntament no pot obtenir el document podrà requerir a la persona interessada per a que procedeixi a la seva presentació. Article 23. Valoració, esmena, acceptació i rebuig de sol·licituds. 1. Els serveis tècnics del Districte al que correspongui l’hort objecte de concurs instruiran les actuacions i realitzaran d’ofici totes aquelles actuacions que considerin necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de formular la proposta d’adjudicació. 2. L’òrgan instructor valorarà les sol·licituds presentades i en cas de detectar-se algun defecte merament formal i esmenable sense alterar la igualtat de concurrència de les persones participants, requerirà al o la sol·licitant per a que presenti la documentació o realitzi la modificació necessària per a esmenar la sol·licitud en el període de 10 dies, indicant-li que si no ho fes així es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud. 3. Transcorregut el termini d’esmenes que s’hagi pogut atorgar, l’òrgan instructor, en el termini dels 10 dies següents, acordarà l’acceptació de les sol·licituds que s’adeqüin als requeriments previstos en aquestes Bases i en les específiques de la convocatòria de que es tracti i rebutjarà la resta. Seran motius de rebuig de la sol·licitud i, per tant, d’exclusió de la persona interessada del procediment d’adjudicació, entre d’altres, els següents: a) No complir o no acreditar suficientment la totalitat dels requisits d’admissió previstos. b) La falsedat en les dades i/o documents aportats en el procediment. c) En cas de duplicitat de sol·licituds, s’admetrà l’última presentada i s’exclouran totes les anteriors. d) Presentar la sol·licitud fora de termini. e) Incórrer en qualsevol dels supòsits de prohibició per esdevenir persona adjudicatària indicats a l’0 o 0, segons pertoqui. 4. El Districte i Parcs i Jardins podran, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar que s’aporti qualsevol documentació complementaria no prevista en aquestes Bases Reguladores o en la corresponent convocatòria del procediment d’adjudicació, per tal de comprovar que es compleixen les circumstancies al·legades o requerides per la convocatòria. A aquests efectes, s’atorgarà un termini de deu dies al o la sol·licitant per aportar la corresponent documentació o aquell termini superior que la naturalesa de la documentació sol·licitada requerís. 16 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 Article 24. Publicació de la llista provisional i definitiva d’admesos i exclosos. 1. El trentè dia posterior a la data de finalització del període de presentació de sol·licituds es publicarà el llistat provisional de sol·licituds que queden admeses al tauler d’edictes del Districte corresponent, incorporat la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. 2. Les persones sol·licitants disposaran d’un termini de 10 dies a comptar des de la publicació de la llista provisional per a formular les al·legacions que consideri convenients. Les al·legacions es presentaran per escrit dirigit als Serveis Tècnics del Districte on s’ubiqui l’hort mitjançant un dels procediments indicats a l’0. No s’acceptarà en aquest tràmit l’aportació de documentació que alterés substancialment el contingut de la sol·licitud inicial ni aquella que havent sigut requerida en el tràmit d’esmenes no s’hagués aportat en termini. 3. L’òrgan instructor resoldrà les al·legacions presentades notificant-ho individualment a les persones sol·licitants que hagin presentat l’al·legació, i procedirà a modificar, si escau, la llista provisional d’admesos i exclosos. En cas de no presentar-se al·legacions o de desestimació de la totalitat d’al·legacions presentades la llista provisional esdevindrà definitiva. 4. En cas de que sigui procedent el sorteig, el cinquantè dia posterior a la data de finalització del període de presentació de sol·licituds es publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos al tauler d’edictes del Districte corresponent, incorporat a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, amb indicació del dia, hora i lloc on se celebrarà el sorteig públic. 5. En cas de concursos dirigits a entitats on hi hagi un o més criteris d’adjudicació de valoració de mèrits, el cinquantè dia posterior a la data de finalització del període de presentació de sol·licituds es publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos al tauler d’edictes del Districte corresponent, incorporat a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, indicant el dia, hora i lloc on es faran públics els resultats del concurs de mèrits tramitat. 6. La publicació de les llistes d’admesos i exclosos al tauler d’edictes del Districte corresponent tindrà el valor de notificació personal a cada sol·licitant no sent necessària cap notificació individual. Article 25. Valor de les llistes provisional i definitiva d’admesos i exclosos. Les llistes provisional i definitiva d’admesos i exclosos no crearan cap mena de dret davant Parcs i Jardins ni/o l’Ajuntament a favor dels sol·licitants admesos. Article 26. Adjudicació i assignació de parcel·les. 1. En cas d’adjudicació per sorteig: 17 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 a) En la data, hora i lloc indicades en l’anunci de publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos se celebrarà, en acte públic, el sorteig per a l’assignació de parcel·les entre totes les persones o, en el seu cas, entitats sol·licitants que figurin a la llista definitiva d’admesos. b) El sorteig consistirà en dues bosses o llistes, una amb els noms de cada un dels participants i l’altre amb els números de parcel·les objecte d’adjudicació. S’extraurà primer un nom de participant i, acte seguit, s’extraurà un número de parcel·la, la qual li serà adjudicada. Es repetirà aquesta operació tantes vegades com parcel·les s’hagin d’adjudicar. Un cop adjudicades totes les parcel·les s’aniran extraient noms de participants correlativament, els quals formaran la llista d’espera segons l’ordre en el que hagin sigut extrets. 2. En cas d’adjudicació per concurs: a) El dia en que s’hagi determinat la publicació dels resultats de concurs de mèrits entre entitats, l’òrgan instructor proposarà l’adjudicació de parcel·les a les entitats que hagin resultat millor valorades en aplicació del procediment i criteris de valoració previstos a les Bases específiques de la convocatòria. Les parcel·les seran adjudicades a cada entitat en funció de la seva millor adequació al projecte presentat per cada entitat, segons el criteri del Districte. b) Les entitats que no hagin resultat adjudicatàries passaran a formar part de la llista d’espera ordenades de major a menor puntuació obtinguda. En cas d’igualtat de puntuació entre dues o més entitats, s’ordenaran segons la data i hora de presentació de la corresponent sol·licitud, de més a menys antiga. 3. L’acord d’adjudicació serà adoptat pel Gerent de Parcs i Jardins, atenent a la proposta formulada pel Districte, i inclourà la composició de la llista d’espera. L’acord es publicarà al tauler d’edictes del Districte corresponent incorporat la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona i es notificarà a les persones físiques i jurídiques que hagin resultat adjudicatàries. Article 27. Formalització de la llicència d’ús privatiu. 1. Parcs i Jardins convocarà als sol·licitants als que els correspongui l’adjudicació d’una parcel·la per a que compareguin al lloc, dia i hora que es determinin, per tal d’acceptar formalment l’adjudicació. 2. L’acceptació de l’adjudicació i formalització en document administratiu de la llicència d’ús privatiu de la parcel·la incorporarà l’assumpció com a vinculant, per part de la persona adjudicatària, de la totalitat del contingut d’aquestes Bases Generals i de les Bases específiques de la corresponent convocatòria, així com del Reglament d’ús dels horts gestionats per Parcs i Jardins i es materialitzarà mitjançant la subscripció d’un acte de formalització segons el model que consta a l’Annex 2. 18 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 3. La no compareixença a l’acte de lliurament de la llicència sense causa suficientment justificada i en qualsevol cas passats 30 dies naturals des de l’acta de lliurament s’entendrà com un desistiment del sol·licitant i es procedirà acordar la revocació de l’acord inicial d’adjudicació i l’aprovació d’una nova adjudicació en favor del primer sol·licitant que figuri en la llista d’espera, convocant-lo a l’acte d’acceptació i formalització de la llicència en els termes previstos en els apartats anteriors. Article 28. Parcel·les vacants. 1. En cas que, una vegada valorades totes les sol·licituds, es procedís a adjudicar parcel·les a totes les que complissin íntegrament els requisits d’admissió d’un determinat col·lectiu de destinataris i, tot i així, encara quedessin parcel·les vacants, les parcel·les excedents podran ser adjudicades en favor de les entitats que encapçalin la llista d’espera. 2. Si, tot i procedir a les adjudicacions conforme l’apartat 1 anterior, quedessin parcel·les vacants, a criteri discrecional del Gerent de Parcs i Jardins es podrà acordar l’admissió de sol·licituds per entitats, i procedir a adjudicar-lis les parcel·les vacants, a les entitats que haguessin estat excloses per no complir algun dels requisits d’admissió previstos en aquestes Bases generals o en les Bases específiques de la corresponent convocatòria o bé per no haver esmenat o complementat la sol·licitud en termini segons l’establert a l’article 0 apartat 1, sempre que el motiu d’exclusió no hagi de ser considerat d’especial gravetat i no alteri en cap sentit l’efectiva concurrència pública. 3. En cas d’adoptar-se l’acord previst en l’apartat 2 anterior, caldrà justificar-ho suficientment en l’expedient i no podrà comportar tracte discriminatori entre els sol·licitants. 4. Si, tot i procedir a les adjudicacions conforme l’apartat 2 anterior, quedessin parcel·les vacants, aquestes podran ser adjudicades en favor de les entitats que ja tinguin adjudicada alguna parcel·la en la convocatòria. Article 29. Llista d’espera. 1. Els sol·licitants que no hagin resultat adjudicataris d’una parcel·la passaran a formar part, en l’ordre de preferència que resulti del procediment d’adjudicació i de forma separada per cada tipologia de col·lectiu de destinataris prevista a la convocatòria, d’una llista d’espera als efectes d’adjudicar les parcel·les prèviament assignades i que quedin lliures per qualsevol motiu durant els 3 primers anys posteriors a l’adjudicació inicial de parcel·les. Aquestes parcel·les seran adjudicades pel temps que resti fins a completar el termini inicial de 4 anys. 2. En el moment de quedar vacant una parcel·la es procedirà a requerir mitjançant notificació individual, a l’entitat que ocupi el primer lloc de la llista d’espera, per tal de que manifesti dins del termini de 10 dies la seva voluntat o no d’acceptar l’adjudicació. En cas afirmatiu, el Gerent de Parcs i Jardins acordarà l’adjudicació en el seu favor i se’l convocarà per a que el dia i hora indicats es personi a les dependències de Parcs i Jardins per a procedir a l’acceptació i formalització de l’acord d’adjudicació. En cas de no 19 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 manifestar la seva voluntat d’acceptar l’adjudicació o bé de no comparèixer a l’acte de formalització, s’acordarà la revocació de l’acord d’adjudicació en el seu favor i s’iniciarà el procediment previst en aquest apartat amb l’entitat que ocupi el següent lloc d’ordre en la llista d’espera i, així, successivament. 3. En cas de resultar adjudicatari una persona física en aplicació del previst en l’apartat 1 anterior els serà d’aplicació la prohibició d’optar a una nova llicència en les següents convocatòries que es convoqui d’acord amb l’0 apartat 1 d). 4. La llista d’espera estarà en vigor fins transcorreguts 3 anys des de la data de formalització de les llicències inicialment atorgades en el procediment de que es tracti. En cas d’esgotar-se la llista d’espera abans de finalitzar el termini inicial de 4 anys, es podrà acordar, un cop a l’any, a criteri discrecional del Gerent de Parcs i Jardins, una nova concurrència per entitats. TÍTOL 4 Extinció de les llicències Article 30. Causes genèriques d’extinció. Les llicències d’ús s’extingiran automàticament en els següents supòsits: 1. Transcurs del termini de la llicència. 2. Mort o invalidesa de de la persona adjudicatària o extinció de la personalitat jurídica de l’entitat. 3. Suspensió o finalització de les activitats de les entitats titulars de la llicència. 4. Renúncia del titular, que es podrà realitzar en qualsevol moment i sense necessitat de preavís i que en tot cas haurà de ser notificada per escrit o telemàticament a Parcs i Jardins. Article 31. Revocació de la llicència. Les llicències d’ús podran ser revocades en els següents supòsits: 1. Pèrdua de les condicions d’accés inicials. 2. Concurrència en una mateixa persona o en més d’un resident en el mateix domicili de dues llicències d’ús de parcel·les en horts gestionats per Parcs i Jardins. 3. Sots-arrendament o cessió a tercers del cultiu de la parcel·la. 4. Incompliment de les obligacions previstes al Reglament d’ús dels horts gestionats per Parcs i Jardins, en especial: a) Abandonament o manca de cultiu de la parcel·la durant més de tres mesos seguits. 20 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 b) Realitzar dins la parcel·la construccions, barraques, hivernacles o plantació d’arbres o espècies de llarga durada, així com la instal·lació de tanques o elements de separació diferents dels expressament autoritzats. c) Utilitzar la parcel·la per a ús i finalitats diferents a les detallades en el Reglament d’ús dels horts. d) Manca de respecte a les normes bàsiques de convivència, conducta insolidària, despesa excessiva d’aigua o utilitzar productes fitosanitaris químics. e) Posada en venda dels productes obtinguts del cultiu de la parcel·la. f) Amb caràcter general, en cas d’infraccions molt greus del Reglament d’ús dels horts, així com quan Parcs i Jardins consideri que el comportament de l’hortolà o hortolana perjudica significativament el funcionament de l’hort, ha causat un dany d’especial gravetat o bé es tracta d’incompliments reiteratius del Reglament d’ús dels horts. 5. Desaparició de la parcel·la o esgotament del seu aprofitament. 6. Desafectació dels terrenys. 7. Declaració unilateral de Parcs i Jardins, en qualsevol moment, per motius d’interès públic, sense generar dret a indemnització, quan la llicència resulti incompatible amb les condicions generals aprovades amb posterioritat, produeixin danys al domini públic, impedeixin la seva utilització per a activitats de major interès públic o menyscabi el seu ús general. En tot cas podrà acordar-se, entre d’altres, en els següents supòsits: a) Els terrenys siguin necessaris per a obres, serveis o instal·lacions municipals o de concessionaris o prestadors de serveis a l’Ajuntament. b) Els terrenys siguin necessaris per al desenvolupament de les actuacions previstes en el Pla General Metropolità o altres instruments urbanístics que el desenvolupin. Article 32. Procediment de revocació per causa imputable a la persona adjudicatària. 1. La revocació de la llicència d’ús requerirà la prèvia tramitació d’un expedient contradictori d’acord amb els següents requeriments: a) Serà instruït d’ofici, a instància de la persona adjudicatària o per denuncia d’un tercer i resolt pel Gerent de Parcs i Jardins. b) Els serveis tècnics de Parcs i Jardins actuaran com a òrgan instructor i procediran a inspeccionar l’estat de la parcel·la, sempre que sigui possible amb la presència de la persona adjudicatària prèviament citada a aquests efectes. Resultat de la inspecció emetran la corresponent acta de comprovació en la que determinaran: 1. La concurrència efectiva d’una de les causes d’extinció o revocació previstes a l’0 o l’0. 21 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 2n L’existència de necessitat d’intervenció de la persona adjudicatària per deixar la parcel·la en perfecte estat d’acord amb el Reglament d’ús dels horts. 3r En el seu cas, quantificació de les quantitats pendents d’abonar per possibles responsabilitats per danys i perjudicis. c) L’acta de comprovació constituirà proposta d’acord de revocació i serà notificada a de la persona adjudicatària, atorgant-li un termini de 15 dies per a formular les al·legacions que consideri oportunes i aportar, en el seu cas, proves que en desvirtuïn el contingut. d) Els serveis tècnics de Parcs i Jardins resoldran les al·legacions en el termini de 10 dies i formularan i elevaran al Gerent de Parcs i Jardins la proposta definitiva d’acord, qui l’aprovarà, en el seu cas, en el termini de 10 dies. e) L’acord definitiu serà notificat a de la persona adjudicatària atorgant-li un termini de 7 dies per a deixar lliure i restituir la parcel·la o el termini major que requereixin les intervencions a realitzar per la persona adjudicatària. En cas de no restituir la parcel·la en el termini i condicions establerts, Parcs i Jardins podrà procedir a l’execució administrativa de l’acord mitjançant el llançament, facultat que és expressament reconeguda i acceptada per la persona adjudicatària pel fet de formalitzar l’adjudicació de la parcel·la. 2. El Gerent de Parcs i Jardins podrà adoptar, de manera motivada i d’acord amb el previst a l’article 56 de la Llei estatal 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les mesures provisionals que consideri oportunes per a assegurar l’eficàcia de l’acord que pogués adoptar-se, ja sigui durant la tramitació del procediment de revocació o bé amb caràcter previ a aquest. Article 33. Procediment de revocació per acord unilateral de Parcs i Jardins. En cas que la revocació obeeixi a un acord unilateral de Parcs i Jardins, es seguirà el mateix procediment indicat en l’0 però serà necessari atorgar a la persona adjudicatària un període de preavís de, com a mínim, tres mesos durant el qual es tramitarà el procediment de revocació sense que procedeixi l’obligació de l’adjudicatari de deixar lliure la parcel·la fins a la finalització dels citats tres mesos. Article 34. Efectes de l’extinció o revocació de la llicència. 1. La persona adjudicatària haurà de deixar la parcel·la a plena disposició de Parcs i Jardins i lliure i neta de qualsevol element, estri o instal·lació que no existís en el moment d’adjudicació de la parcel·la o hagués estat facilitada posteriorment per Parcs i Jardins així com a realitzar les actuacions necessàries per deixar la parcel·la en perfecte estat que hagin sigut indicades en l’acta de comprovació emesa pels serveis tècnics de Parcs i Jardins i fer lliurament de les claus. 2. Les plantacions i qualsevol obra o instal·lació realitzades per la persona adjudicatària que no puguin ser retirades sense malmetre la parcel·la i siguin considerades una millora a criteri de Parcs i Jardins, quedaran de propietat d’aquest darrer, sense que es 22 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 16 de novembre del 2020 CSV: 7cc3-e2bd-082e-1180 generi cap dret a indemnització en favor de la persona adjudicatària. A aquests efectes es considerarà millora aquells elements sobre els quals no s’hagi indicat l’obligació de retirar en l’acta de comprovació prevista a l’0 apartat 1 b). En cas que no siguin considerades millores, es procedirà a la seva retirada a càrrec de la persona adjudicatària qui haurà de rescabalar, així mateix, els danys i perjudicis causats a la parcel·la. 3. En cas d’extinció per mort de la persona adjudicatària o extinció de la persona jurídica de les entitats, Parcs i Jardins recuperarà la possessió de la parcel·la de forma automàtica i sense necessitat d’intervenció dels hereus de de la persona adjudicatària persona física o antics representants de la persona jurídica. En aquests supòsits Parcs i Jardins recuperarà la parcel·la en l’estat i amb els elements en que es trobi en el moment de l’extinció de la llicència i assumirà les tasques de neteja i adequació de la parcel·la que siguin necessàries a cost seu, no sent d’aplicació les obligacions de de la persona adjudicatària contingudes en els apartats 1 i 2 anteriors. 4. Atenent a la gratuïtat de la llicència d’ús i al reduït import de les despeses que assumeix l’adjudicatari, així com a la no necessitat de realitzar cap inversió, la revocació no generarà dret a indemnització en el seu favor, inclús en el cas que es produeixi una pèrdua de collita o altres pèrdues o despeses derivades de l’extinció o revocació de la llicència i amb independència del motiu de revocació. ANNEXES ANNEX 1. Relació d’horts municipals ANNEX 2. Document de formalització de l’adjudicació de la llicència 23 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007