Secretaria General COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ SESSIÓ ORDINÀRIA DE 15 DE DESEMBRE DE 2020 ACORDS Aprovació de les actes de la sessió ordinària i de l’extraordinària de 18 de novembre de 2020 Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 3. – (20204407_20002449) ADJUDICAR el contracte núm. 20002449, que té per objecte el subministrament mitjançant la modalitat d’arrendament, de 30 escúters elèctriques amb distintius destinades per al servei de la Guàrdia Urbana de Barcelona a l’Ajuntament de Barcelona, Gerència de Seguretat i Prevenció, a l’empresa Alphabet España Fleet Management, SA amb NIF A91001438, de conformitat amb la proposta de la mesa de contractació i d'acord amb la proposició que ha presentat, en ser considerada l'oferta més avantatjosa, pel preu de 779.027,04 euros IVA inclòs, dels quals 643.824,00 euros corresponen al preu net i 135.203,04 euros a l'IVA; DISPOSAR a favor de l'empresa adjudicatària l'esmentada despesa amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 125.509,91 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 155.805,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 155.805,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 155.805,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 155.805,41 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 30.295,49 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2026 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400 i sotmès a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents, atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització; FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'empresa adjudicatària del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. 4. – (20204407_20002449) ALLIBERAR la quantitat de 89.973,16 euros (IVA inclòs), en concepte de baixa en la licitació, del contracte 20002449, que té per objecte el subministrament mitjançant la modalitat d’arrendament, de 30 escúters elèctriques CCM 12/20 Presidencia 1/4 amb distintius destinades per al servei de la Guàrdia Urbana de Barcelona a l’Ajuntament de Barcelona, Gerència de Seguretat i Prevenció, adjudicat a l'empresa Alphabet España Fleet Management, SA, amb NIF A91001438, i retornar-lo a les partides i als pressupostos amb el desglossament següent: un import (IVA inclòs) de 14.495,68 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2021 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 17.994,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2022 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 17.994,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2023 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 17.994,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2024 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 17.994,63 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2025 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400; un import (IVA inclòs) de 3.498,96 euros a l'exercici pressupostari de l'any 2026 i a l'aplicació pressupostària D/20400/13211 0400. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal Esquerra Republicana: 5. – (M1923/1532) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern municipal impulsi una actualització de la web i les xarxes de la Guàrdia Urbana de Barcelona per tal d’aprofundir, ampliar i fer més visibles els continguts relacionats amb l’activitat del cos i alhora reforçar la transparència, la participació i la informació a les ciutadanes i ciutadans de Barcelona; i a la vegada que a la web hi constin, entre d'altres, els continguts següents: - Informes de gestió anuals (que contenen les estadístiques en temàtiques diverses: recursos humans, formació, organigrama del cos com a organització interna, seguretat viària, formació, patrullatge al subsòl, expedients disciplinaris...). - Organització interna i contactes. - Missió, Visió i Valors de la organització, on s'expliqui què fa la Guàrdia Urbana de Barcelona. - Informació estadística sobre denúncies, intervencions administratives i penals (fets coneguts) i incidents i trucades en àmbits diversos. Del Grup Municipal Junts per Catalunya: 6. – (M1923/1537) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció acorda: 1. Reclamar a l’Estat els locals i edificis buits de la Seguretat Social que té a la ciutat de Barcelona per tal de destinar-los a ús municipal i de la ciutadania. 2. Iniciar una auditoria per tal de dictaminar quins edificis, locals i terrenys propietat de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya hi ha a Barcelona sense ús o amb un ús no adequat per a la ciutat i que es podrien destinar a equipaments o habitatges municipals, tot reclamant-ne a l’Estat i la Generalitat la seva cessió per tal de millorar la vida de la ciutadania de Barcelona. CCM 12/20 Presidencia 2/4 Del Grup Municipal Ciutadans: 7. – (M1923/1553) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: 1.- Disminuir el nombre de subvencions concedides de forma directa o nominativa, en pro de la utilització del procediment de concurrència competitiva, efectuant-se una major planificació de les mateixes i una millor publicitat. 2.- Planificar el disseny i implementació, tenint en compte la disponibilitat pressupostària necessària, d'un sistema d'indicadors d'alerta específics -red flags- amb la finalitat de detectar males pràctiques en la concessió directa, nominativa i per concurrència de subvencions, i poder solucionar immediatament les mateixes, com ara: 1. L'inadequat disseny de les ajudes; 1.1. la inexistència de requisits per a ser beneficiaris; 1.2. la inexistència o incorrecció dels criteris per a l'acceptació o rebuig de les sol·licituds, o els terminis d'execució de les accions a subvencionar; 1.3. el no establiment d'actuacions posteriors encaminades a l'obtenció de la justificació del compliment de les finalitats i de l'ocupació dels fons atorgats. 2. La inadequada concessió i justificació dels ajuts; 2.1. l'atorgament de la subvenció prescindint del procediment administratiu establert a l'efecte; 2.2. la no exigència ni acreditació pel beneficiari del compliment de les finalitats per a la qual fou concedida; 2.3. la no exigència ni acreditació de la correcta aplicació dels fons. 3.- Garantir el dret d'accés, transparència i publicitat de la totalitat de les subvencions atorgades per part de l'Ajuntament de Barcelona i dels seus ens dependents, incloent això la publicació de les mateixes al Portal de Transparència, en un termini no superior a 15 dies des de la concessió, així com la garantia del dret d'accés als expedients de concessió de subvencions per part dels grups municipals del consistori en el termini màxim d'un mes. Del Grup Municipal Partit Popular: 8. – (M1923/1545) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Primer.- Instar el Consell Municipal d’Immigració a debatre sobre la situació de les cites i tràmits d’estrangeria i/o asil, i d’acompanyament a les persones que pateixen la situació actual, amb representants de la Delegació de Govern i la Generalitat de Catalunya Segon.-Prioritzar l’acompanyament a les persones que no han pogut realitzar els seus tràmits a través dels serveis municipals destinats a tal efecte com ara el SAIER. Tercer.- Destinar recursos de les previsions econòmiques del Fons Covid 19 per tal d’atendre les necessitats de les persones més vulnerables que estan pendents de regularitzar la seva situació administrativa. Quart.- Donar trasllat d’aquest acord al Ministeri de l’Interior, Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Política Territorial i Funció Pública, al Consell Municipal d’Immigració, a la Generalitat de Catalunya, i a la Delegació de Govern a Catalunya. Del Grup Municipal Barcelona pel canvi: 9. – (M1923/1531) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Disposar, en el termini més breu possible, la publicació de les memòries anuals d’actuació de l’Oficina per a la Transparència i les Bones Pràctiques i CCM 12/20 Presidencia 3/4 del Comitè d’Ètica, així com els informes del Consell Assessor per a la Transparència, que donin compliment al deure de retiment de comptes que correspon exercir a aquests òrgans davant el Consell Municipal. EL SECRETARI GENERAL CCM 12/20 Presidencia 4/4