Enquesta Òmnibus Municipal: Direcció de Serveis de Comerç Presentació de Resultats Del 13 al 30 d’octubre de 2020 Registre Públic d’Enquestes i Estudis d’Opinió: r20005 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió r20005 ENQUESTA ÒMNIBUS MUNICIPAL DIRECCIÓ DE SERVEIS DE COMERÇ PRESENTACIÓ DE RESULTATS DEL 13 AL 30 D’OCTUBRE DE 2020 Departament d’Estudis d’Opinió Oficina Municipal de Dades C/ Avinyó, 32, 2a planta Tel. 934 027 918 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 1 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió ÍNDEX 003 FITXA TÈCNICA 005 ZONES COMERCIALS 007 Compra a zones comercials 008 Zones a les que compra 010 Tipus de produte que hi acostuma a comprar 012 COMERÇ A LA CIUTAT 014 Sistema de pagament 019 Obertura dels comerços en diumenge 021 Importància criteris compra producte 023 PERFIL DELS ENTREVISTATS/ADES 2 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió FITXA TÈCNICA ÀMBIT a 44, de 45 a 54, de 55 a 64 i de 65 anys i ERROR MOSTRAL Municipi de Barcelona. més). S’han aplicat quotes per a cadascun Per a un nivell de confiança del 95,5% (2σ), dels estrats. A més, s'han establert quotes i P = Q, l'error és de ±3,2 per al conjunt de la UNIVERS marginals per a persones en situació d’atur i mostra. Població de Barcelona de 16 anys i més. estrangeres en cadascun dels districtes. DATA DE REALITZACIÓ GRANDÀRIA DE LA MOSTRA ASSIGNACIÓ Del 13 al 30 d'octubre de 2020 1000 entrevistes. Proporcional a la població segons el padró municipal d’habitants. EMPRESA DE TREBALL DE CAMP METODOLOGIA Gesop S.L. Entrevista personal realitzada amb suport PONDERACIÓ informàtic (CAPI) al carrer. En funció de la població objectiu real en cadascun dels estrats definits a la mostra PROCEDIMENT DE MOSTREIG per tal d’ajustar la mostra obtinguda a la Mostreig aleatori estratificat. Els estrats mostra teòrica inicial i obtenir els resultats s’han format per l’encreuament dels deu del conjunt de la ciutat. districtes municipals amb el sexe i amb l’edat dels ciutadans (l’edat es divideix en sis categories: de 16 a 24, de 25 a 34, de 35 3 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. En el cas de gràfics amb evolució s’indica el nombre d’entrevistes de la darrera consulta. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per a la pregunta formulada 4 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió 01 Zones comercials 5 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió RESUM DE RESULTATS ZONES COMERCIALS COMPRA EN ZONES COMERCIALS compres. Aquesta onada destaca la pujada de les preferida a la segona zona comercial, amb un lleuger compres al Nou Eixample- esquerra de l’Eixample increment de 2,1 punts. Acostumen a comprar a zones comercials de la ciutat (4,6p.) i la baixada, per segon any consecutiu, de La el 80,2% dels/les barcelonins/es. Maquinista que baixa 4 punts i de l’Eix de Sant Andreu Principalment ho fan els/les més joves; així entre els que en perd 3,3. 16 i els 24 anys ho fan el 89,8%, seguit a prop pel grup TIPUS DE PRODUCTE d’edat dels 25 als 34 anys (86,3%). I menys les persones de 65 anys i mes (72,3%). Ho fan dones i Els aliments (tant producte fresc com la resta) i la roba homes pràcticament per igual. i calçat i són els productes que més barcelonins/es busquen a les zones comercials. Així, a la primera La zona de Barnacentre – El Corte Inglés de Pl. zona comercial que identifiquen espontàniament hi van Catalunya (11,1%), el Centre Comercial La Maquinista a comprar principalment producte fresc (64,4%), seguit (9,9%), el Centre Comercial de Les Glòries (8,2%) i per la resta d’aliments (51,9%) i la roba i calçat Diagonal - l’Illa i el Corte Inglés de Diagonal (7,7%), (35,1%). A més distància compren altres productes són les zones on més veïns i veïnes van a comprar. quotidians (12,5%) i de parament de la llar (5%). Evolució: El percentatge de compra a zones Mentre a la segona zona comercial hi van a comprar comercials es manté en percentatge similar a l’any més roba i calçat (69,6%), resta d’aliments no frescos 2019 i arriba ja al 80,2%. que és la màxima de la sèrie (22,9%), producte fresc (21,2%) i oci i cultura i temporal. parament de la llar (9,1% i 9% respectivament). En aquesta edició continua la tendència, constatada Evolució: Es consolida la compra majoritària amb més intensitat a partir del 2019, d’una major d’alimentació en la primera zona comercial en distribució de la població entre les diferents zones detriment de la roba i calçat (baixa 12,7 punts fins al comercials de la ciutat en detriment de les zones que 35,1%). La roba i calçat segueix però com la compra històricament havien concentrat la majoria de les 6 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió COMPRA A ZONES COMERCIALS EVOLUCIÓ / CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES ZONES COMERCIALS % Evolució Compra a Zones Comercials 100 79,2 80,2 80 60 COMPRA A ZONES COMERCIALS 40 20 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 CM_5 Acostuma a comprar a alguna zona 1000 7 comercial de Barcelona? Espontània. Multiresposta Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió ZONES A LES QUE COMPRA EVOLUCIÓ (1/2) ZONES COMERCIALS 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 % Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Sep. Oct. BARNACENTRE - EL CORTE INGLÉS (PL. CAT.) 27,1 21,1 25,3 21,3 26,3 21,5 21,9 20,3 23,0 26,9 16,5 16,1 18,7 18,4 14,1 11,1 11,1 CC LA M AQUINISTA 13,7 15,7 17,7 17,8 15,0 17,4 17,0 16,8 17,9 20,2 19,2 18,3 18,8 17,5 19,2 13,9 9,9 CC GLÒRIES 10,8 10,2 13,8 12,7 10,4 11,2 10,1 9,2 12,2 10,2 7,0 6,8 10,6 12,3 12,5 9,7 8,2 DIAGONAL-ILLA - EL CORTE INGLÉS (DIAGONAL) 14,6 13,1 19,2 18,2 15,1 15,7 17,3 18,1 17,3 17,9 17,3 15,3 19,3 17,1 12,3 9,2 7,7 NOU EIXAM PLE - ESQUERRA DE L'EIXAM PLE - - - - - - - - - - - - - - 0,1 2,8 7,5 DIAGONAL M AR 10,6 10,4 13,6 11,5 9,4 12,5 13,0 11,1 9,3 12,0 12,0 11,1 10,2 10,8 12,1 9,3 7,2 SANTS-CREU COBERTA 3,1 3,2 1,6 1,6 3,6 2,5 2,9 1,7 2,7 1,4 2,1 1,6 3,0 1,0 3,3 6,0 6,4 EIX SANTS-LES CORTS 0,8 1,3 2,0 1,4 1,3 1,4 1,8 0,3 2,0 1,5 1,3 1,1 1,1 1,0 1,5 4,5 6,1 SARRIÀ 0,7 0,3 1,2 0,5 0,7 0,7 0,9 0,4 0,6 0,6 0,4 0,6 0,7 0,4 1,1 3,5 6,0 POBLE NOU 0,3 0,5 0,1 0,5 0,7 0,5 0,8 0,2 0,4 0,7 0,2 0,4 0,8 0,6 0,9 2,4 5,0 GRAN DE GRÀCIA 1,7 1,7 2,2 2,7 3,0 1,9 2,2 1,7 2,0 3,1 0,9 2,5 2,4 3,4 3,6 4,2 4,7 BORN - - - - - - - - - - - - 0,4 0,7 1,4 3,6 4,4 BULEVARDS DE NOU BARRIS 0,5 0,5 0,6 0,8 1,7 0,8 0,4 0,3 0,5 0,3 0,4 0,3 0,2 0,2 2,2 4,4 4,4 EIX DE SANT ANDREU 2,0 1,2 3,6 2,6 1,9 2,2 2,1 1,4 1,5 1,1 1,2 1,4 1,7 1,6 1,8 7,1 3,8 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) CM_5 Acostuma a comprar a alguna zona 1000 * Fins al desembre de 2017, la categoria “Passeig de Gràcia – Rambla Catalunya” i “el Triangle-Carrer Pelai eren” 8 comercial de Barcelona? Espontània. Multiresposta “Passeig de Gràcia” i “Rambla Catalunya- El Triangle”. Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió ZONES A LES QUE COMPRA EVOLUCIÓ (2/2) ZONES COMERCIALS 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 % Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Sep. Oct. PASSEIG DE GRÀCIA - RAM BLA DE CATALUNYA * - - - - - - - - - - - - - 6,3 4,8 4,7 3,8 PASSEIG DE GRÀCIA 1,7 4,0 2,2 4,7 3,8 3,9 4,6 3,2 3,9 2,1 1,5 6,3 4,0 - - - - EL TRIANGLE - CARRER PELAI - - - - - - - - - - - - - 2,4 1,0 0,9 1,1 RAM BLA DE CATALUNYA - EL TRIANGLE 5,0 4,5 4,9 9,1 7,4 4,1 5,2 4,6 4,4 1,7 2,1 10,4 6,8 - - - - DRETA DE L'EIXAM PLE 0,7 1,0 1,5 0,5 1,7 0,7 1,6 0,7 1,7 1,0 0,9 1,3 1,6 0,9 1,9 4,0 3,6 EIX D’HORTA 0,9 0,3 1,7 0,8 0,6 0,6 0,5 0,7 0,4 0,4 0,3 0,6 0,6 0,5 1,7 2,1 3,4 EIX DE LA SGDA FAM ILIA - - - - - - - - - - - - - - 0,9 3,0 3,2 EIX DEL CLOT - - - - - - - - - - - - - - 0,9 2,2 2,9 LES RAM BLES 0,6 0,3 1,4 1,2 0,8 1,8 1,7 1,4 1,2 0,5 0,7 1,6 0,8 0,8 1,1 1,3 2,4 HERON CITY (CAN DRAGÓ) 2,2 1,7 3,9 3,1 2,0 1,2 3,4 2,3 2,3 3,1 3,4 2,2 3,6 1,6 3,6 2,9 1,6 EIX DE M ARAGALL - 0,1 0,1 0,1 0,8 0,2 0,4 - 0,4 0,1 - 0,2 - 0,2 0,6 3,5 1,4 SANT ANTONI CENTRE COM ERCIAL 1,2 1,1 1,2 1,2 1,9 1,3 0,8 0,8 1,6 1,3 0,9 0,5 1,6 1,1 3,1 1,4 1,3 ALTRES 5,1 4,4 12,1 12,4 4,5 17,6 9,8 10,6 18,5 4,5 7,2 4,0 5,7 7,7 5,7 7,7 3,7 ZONES COM ERCIALS FORA DE BARCELONA - - - - - - - - - - - - 1,3 2,6 - - - NO COM PRA A ZONES COM ERCIALS 27,5 32,4 20,3 21,6 29,0 23,3 20,1 26,2 21,2 24,2 30,3 27,5 23,4 26,9 27,9 20,5 18,6 NS / NC 1,3 1,0 0,8 2,1 0,8 1,2 2,4 2,4 2,9 2,5 0,7 2,5 1,7 1,5 0,9 0,3 1,2 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) CM_5 Acostuma a comprar a alguna zona 1000 9 comercial de Barcelona? Espontània. Multiresposta Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió TIPUS DE PRODUCTE QUE HI ACOSTUMA COMPRAR EVOLUCIÓ (1/2) ZONES COMERCIALS PRIMERA ZONA 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 % Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Sep. Oct. PRODUCTE FRESC (CARN, PEIX, VERDURA, - - - - - - - - - - - - - - - 57,1 64,4 HORTALISSA) RESTA D’ALIM ENTS (EXCEPTE PRODUCTE FRESC) - - - - - - - - - - - - - - - 39,1 51,9 ALIM ENTS* 22,9 20,6 22,1 19,8 23,8 24,3 26,4 18,6 25,9 23,1 20,2 16,3 23,2 24,3 49,4 - - ROBA I CALÇAT 72,7 76,7 64,9 72,2 74,4 71,5 68,6 76,3 73,3 75,6 76,8 77,4 71,1 72,3 72,3 47,9 35,1 ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 8,7 10,1 12,3 9,4 8,8 11,9 10,3 7,8 12,1 9,7 7,2 6,4 9,0 9,9 14,3 15,4 12,5 PARAM ENT DE LA LLAR 11,5 13,4 19,8 18,7 14,5 14,8 14,0 14,1 15,5 15,8 14,6 11,3 13,3 12,7 9,0 5,2 5,0 OCI I CULTURA 31,8 30,9 16,9 19,3 31,5 24,4 20,5 21,8 22,2 30,0 20,4 19,0 21,7 21,7 7,4 5,9 2,8 ELECTRÒNICA / INFORM ÀTICA / TELEFONIA 1,4 1,2 - 6,9 6,0 6,4 5,6 7,4 6,2 8,6 9,8 10,5 7,0 8,0 6,0 4,3 2,3 COM PLEM ENTS / REGALS - - - - - - - - - - - - - 1,4 2,0 - - RESTAURACIÓ - - - - - - - - - - - - - - 0,6 - - ALTRES 1,2 1,1 1,5 0,9 0,3 0,1 3,3 0,9 2,0 2,4 1,2 1,3 0,9 0,5 0,7 0,8 0,0 DE TOT - - 1,5 0,3 - 2,3 - - 1,1 0,5 0,4 - 0,5 0,4 0,3 - 2,5 NS / NC 0,8 0,9 2,7 1,7 0,3 2,2 1,3 1,1 0,9 1,4 0,7 1,0 2,0 0,1 0,3 0,8 0,1 N (724) (666) (789) (763) (702) (749) (777) (722) (763) (737) (689) (702) (759) (722) (712) (792) (803) CM_6 Quin tipus de producte acostuma a comprar- Acostumen a comprar a alguna zona comercial de BCN Al partir del 2019 s’han dividit els “aliments” en “producte fresc” i “resta d’aliments” 10 hi? Algun altre? 803 Espontània. Multiresposta Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió TIPUS DE PRODUCTE QUE HI ACOSTUMA COMPRAR EVOLUCIÓ (2/2) ZONES COMERCIALS SEGONA ZONA 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 % Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Sep. Oct. ROBA I CALÇAT 71,9 71,3 60,7 64,5 74,8 69,1 61,1 76,9 74,1 73,6 70,3 76,1 76,1 69,7 74,9 67,5 69,6 RESTA D’ALIM ENTS (EXCEPTE PRODUCTE FRESC) - - - - - - - - - - - - - - - 18,3 22,9 ALIM ENTS* 17,3 15,7 18,2 10,3 17,2 17,5 19,5 15,1 17,8 19,9 16,5 11,6 19,0 15,5 30,6 - - PRODUCTE FRESC (CARN, PEIX, VERDURA, - - - - - - - - - - - - - - - 22,2 21,2 HORTALISSA) OCI I CULTURA 26,5 23,7 19,8 26,6 27,8 27,6 26,7 20,9 24,7 25,3 26,2 21,7 19,2 23,1 12,7 17,9 9,1 PARAM ENT DE LA LLAR 8,6 12,3 21,1 23,3 15,3 17,3 13,6 15,8 16,3 15,8 14,5 12,5 10,6 12,0 10,9 7,3 9,0 ELECTRÒNICA / INFORM ÀTICA 3,1 1,0 0,2 9,9 7,1 7,3 6,2 8,4 5,8 9,2 11,4 11,3 5,4 6,9 9,0 10,1 7,7 ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 7,4 6,0 8,2 4,7 7,1 7,4 5,2 5,8 8,4 10,1 3,5 6,0 7,3 8,9 10,0 8,0 7,1 REGALS / COM PLEM ENTS - - - - - - - - - - - - - 2,4 2,0 - 0,5 RESTAURACIÓ - - - - - - - - - - - - - - 2,5 - - ALTRES 1,5 3,3 2,2 0,8 0,5 3,0 11,0 0,9 2,7 3,4 1,2 0,3 0,7 2,1 0,5 1,9 - DE TOT - - 0,6 - - - - - 0,4 - 0,8 - - 0,3 0,5 - 0,2 NS / NC 2,5 2,3 3,7 1,4 0,2 1,3 1,4 0,6 1,8 0,7 0,4 2,5 1,8 1,4 0,5 0,2 0,5 N (324) (300) (511) (485) (424) (440) (414) (348) (486) (414) (266) (326) (397) (374) (402) (464) (406) CM_6 Quin tipus de producte acostuma a comprar- Acostumen a comprar a alguna zona comercial de BCN Al partir del 2019 s’han dividit els “aliments” en “producte fresc” i “resta d’aliments” 11 hi? Algun altre? 406 Espontània. Multiresposta Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió 02 Comerç a la ciutat 12 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió RESUM DE RESULTATS COMERÇ A LA CIUTAT SISTEMA DE PAGAMENT Evolució: L’efectiu continua la seva baixada en els favor es recolzada en major mesura per la població productes on més s’utilitzava, com per exemple el més jove. L’ús de la targeta de crèdit/dèbit és el sistema preferit producte fresc on perd 7,2 punts i es manté en canvi per realitzar els pagaments en tots els tipus d’articles i CRITERIS COMPRA PRODUCTE en productes com el parament de la llar (+1,5p i es es comença a introduir el pagament amb el situa al voltat del 20%.) o en productes d’electrònica i El principals criteris en importància l’hora de comprar mòbil/app’s, mentre l’efectiu veu reduït el seu ús, i va informàtica on el seu ús era més minoritari (+1p. i un producte són la qualitat (96%), i el preu (86,8%). I del 34,9% en producte fresc, al 14,8% en productes s’aproxima al 15%). S’incrementa l’ús del pagament els criteri amb menor importància relativa, és que el d’electrònica i informàtica. Així, en les compres més per mòbil/app. producte sigui ecològic (53,6%) i poder comprar-lo per habituals, com els aliments, on l’efectiu era el preferit, internet (33,5%). en aquesta onada el producte fresc el paguen el OBERTURA COMERÇOS DIUMENGE 55,2% amb targeta i el 9% amb el mòbil. A partir Evolució: Enguany es mantenen els factors més Un 45,8% dels/les veïns/es de Barcelona està a favor d’aquesta pauta en el producte fresc, on el pagament importants en la compra, n’ hi ha però que han perdut de l’obertura dels comerços en diumenge mentre un en efectiu té el seu màxim percentatge, les diferències rellevància respecte la darrera edició. Així factors que 45,8% hi està en contra. entre el pagament amb targeta / mòbil-app’s i l’efectiu han perdut importància a l’hora de realitzar la compra, s’incrementen segons el tipus de producte. Veiem que Evolució: Les opinions a favor de l’obertura en com que el producte sigui de ecològic, que perd 11,1 aquesta diferència es màxima quan es tracta de pagar diumenge superen lleugerament per primer cop des de punts en la valoració positiva “molt/bastant important”, productes d’electrònica i informàtica, on el pagament 2016 a les posicions contràries, i sembla una o el compromís social de productor/a, que ho fa en 7,3 en efectiu, com indicàvem, representa el 14,8%, seguit tendència que es consolida poc a poc. Des de punts. pel pagament en articles de parament de la llar amb el setembre de l’any 2014 s’ha anat reduint el 19,3%. El pagament per mòbil es situa al voltant del percentatge de persones amb opinió neutral optant per 9%. estar a favor o en contra. Ara les postures estan dividides amb petites variacions des del 2017 amb El pagament en efectiu és més habitual en les tendència a registrar petits increments a favor, una persones majors de 65 anys i va del 51,9% en vegada s’han igualat amb el temps. Cal veure si es productes fresc al 18,2% en electrònica i informàtica. consolida la tendència. L’increment de les posicions a 13 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió SISTEMA DE PAGAMENT EVOLUCIÓ (1/2) COMERÇ A LA CIUTAT % PRODUCTE FRESC (Carn, peix, verdura) % RESTA D’ALIMENTS (Excepte producte fresc) 100 100 80 80 59,5 55,2 56,6 60 50,2 60 37,4 40 40 29,9 42,1 34,9 20 9,0 20 10,1 5,0 4,8 0 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 % ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS (Productes de neteja, higiene personal) % ROBA I CALÇAT 100 100 80 80 70,6 68,4 56,7 59,2 60 60 36,3 40 29,9 40 22,7 20,5 20 9,4 20 5,0 5,6 9,9 0 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 CM_11 Quan va a comprar cadascun dels següents 1000 En efectiu Mòbil / App 14 articles que li llegiré, vostè paga en efectiu o Targeta crèdit/dèbit targeta de crèdit/dèbit? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió SISTEMA DE PAGAMENT EVOLUCIÓ (2/2) COMERÇ A LA CIUTAT % PRODUCTES DE PARAMENT DE LA LLAR % PRODUCTES D'OCI (Llibres, cd, jocs) 100 100 80 70,8 80 66,8 60,7 60,5 60 60 40 40 26,8 23,8 17,8 19,3 20 20 8,4 6,9 8,5 6,7 4,4 0 5,2 0 5,5 6,7 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 % ELECTRÒNICA / INFORMÀTICA 100 80 70,3 66,3 60 40 13,8 14,8 20 9,8 10,3 0 5,4 8,8 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 CM_11 Quan va a comprar cadascun dels següents 1000 En efectiu Mòbil / App 15 articles que li llegiré, vostè paga en efectiu o Targeta crèdit/dèbit No compra targeta de crèdit/dèbit? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió PAGAMENT EN EFECTIU CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES (1/3) COMERÇ A LA CIUTAT Producte fresc (carn, peix, verdura) Resta d’aliments (excepte producte fresc) Altres productes quotidians CM_11 Quan va a comprar cadascun dels següents 1000 16 articles que li llegiré, vostè paga en efectiu o targeta de crèdit/dèbit? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió PAGAMENT EN EFECTIU CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES (2/3) COMERÇ A LA CIUTAT Roba i calçat Productes de parament de la llar CM_11 Quan va a comprar cadascun dels següents 1000 17 articles que li llegiré, vostè paga en efectiu o targeta de crèdit/dèbit? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió PAGAMENT EN EFECTIU CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES (3/3) COMERÇ A LA CIUTAT Productes d'oci (llibres, cd, jocs) Electrònica / informàtica CM_11 Quan va a comprar cadascun dels següents 1000 18 articles que li llegiré, vostè paga en efectiu o targeta de crèdit/dèbit? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió OBERTURA DELS COMERÇOS EN DIUMENGE EVOLUCIÓ / CARACTERÍSTIQUES SOCIODEMOGRÀFIQUES COMERÇ A LA CIUTAT % Evolució D'acord a obrir diumenges 100 80 60 EN CONTRA / MOLT EN CONTRA 46,1 46,3 40 45,8MOLT A FAVOR / A 43,9 FAVOR 20 NI A FAVOR NI EN CONTRA 8,7 7,7 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 CM_12 En quina mesura està a favor o en contra de 1000 19 l‘obertura dels comerços en diumenge? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió IMPORTÀNCIA CRITERIS COMPRA PRODUCTE RESUM COMERÇ A LA CIUTAT QUALITAT DEL PRODUCTE 96,0 PREU 86,8 4,3 8,8 PRODUCTE DE PROXIMITAT 74,4 21,0 OFERTES / PROMOCIONS 66,9 5,1 27,8 EL COMPROMÍS SOCIAL DEL PRODUCTOR/A 58,6 5,7 30,6 PRODUCTE ECOLÒGIC 53,6 5,9 40,3 PODER COMPRAR-LO PER INTERNET 33,5 4,1 62,0 0 20 40 60 80 100 % CM_13 A l’hora de comprar un producte considera 1000 Molt / Bastant important Poc / Gens important 20 aquests criteris molt, bastant poc o gens Regular No compro aquest producte importants? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió IMPORTÀNCIA CRITERIS COMPRA PRODUCTE EVOLUCIÓ (1/2) COMERÇ A LA CIUTAT % QUALITAT DEL PRODUCTE 96,4 96,0 % PREU 100 100 89,3 86,8 80 80 60 60 40 40 20 20 8,1 8,8 2,5 2,5 4,3 2,6 0 0 2017 2018 2019 2020 2017 2018 2019 2020 % PRODUCTE DE PROXIMITAT % OFERTES / PROMOCIONS 100 100 76,4 74,4 80 80 70,8 66,9 60 60 40 40 26,0 27,8 21,1 21,0 20 20 2,3 2,9 3,0 5,1 0 0 2017 2018 2019 2020 2017 2018 2019 2020 CM_13 A l’hora de comprar un producte considera 1000 Molt / Bastant important Poc / Gens important 21 aquests criteris molt, bastant poc o gens Regular importants? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió IMPORTÀNCIA CRITERIS COMPRA PRODUCTE EVOLUCIÓ (2/2) COMERÇ A LA CIUTAT % EL COMPROMÍS SOCIAL DEL PRODUCTOR/A % PRODUCTE ECOLÒGIC 100 100 80 80 66,0 64,8 58,6 53,6 60 60 40,3 40 30,6 40 29,7 26,3 20 20 4,0 5,7 5,3 5,9 0 0 2017 2018 2019 2020 2017 2018 2019 2020 % PODER COMPRAR-LO PER INTERNET 100 80 62,0 60 33,5 40 20 4,1 0 2017 2018 2019 2020 CM_13 A l’hora de comprar un producte considera 1000 Molt / Bastant important Poc / Gens important 22 aquests criteris molt, bastant poc o gens Regular importants? Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió 03 Perfil dels entrevistats/ades 23 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió QUOTES PERFIL DELS ENTREVISTATS Q1 a Q3 Quotes 1000 24 Q6 / Q7 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió POSICIONAMENT I DADES PERSONALS PERFIL DELS ENTREVISTATS Z3 a Z12 Dades personals 1000 25 Enquesta Òmnibus Municipal – Tercera onada 2020 Oficina Municipal de Dades Presentació de Resultats - Direcció de Serveis de Comerç Departament d’Estudis d’Opinió POSICIONAMENT I DADES PERSONALS PERFIL DELS ENTREVISTATS Z1 / Z2 Dades posicionament 1000 26