PRESSUPOST ANUAL EXERCICI 2021 Aprovat en Consell d’Administració del 15 de setembre de 2020 Sant Adrià de Besòs, setembre 2020 Memòria:  Objectius a assolir  Activitats a realitzar  Bases utilitzades per avaluar ingressos i despeses  Bases de presentació  Informació deixalleries Àrea Metropolitana i Punts Verds Ajuntament de Barcelona  Evolució de la plantilla  Balanç de situació provisional a 31 de desembre de 2020 i pressupost 2021  Compte de pèrdues i guanys previst a 31 de desembre de 2020 i pressupost 2021. 1/11 MEMÒRIA PRESSUPOST 2020 OBJECTIUS A ASSOLIR En l’àmbit de les línies d’actuació de la companyia relacionades amb els residus municipals i els diferents agents implicats, transport, explotació de deixalleries i punts verds, control i inspecció de productors de residus i de l’espai públic, informadors, formació, els objectius més significatius a assolir durant l’exercici 2021, són els següents:  Consolidació del sistema de gestió de la qualitat que ens permeti seguir incrementant la qualitat del servei prestat, tant en la gestió de deixalleries com en el seu servei logístic de transport i gestió de residus.  Adaptació dels serveis prestats a diferents possibles escenaris provocats davant de la pandèmia COVID-19 tant a nivell tecnològic com d’organització i disseny del servei.  Enllestir la documentació necessària relativa al trasllat de residus per donar compliment als canvis normatius en la matèria.  Optimització de recursos i adaptació a les noves necessitats dels clients i dels seus ajustos pressupostaris per aconseguir una disminució de costos.  Adaptació de l’estructura de costos de l’empresa a la situació actual amb una disminució continua de l’activitat de gestió de deixalleries.  Incrementar l’abast de les activitats d’informació ambiental a d’altres aspectes com l’ús responsable dels diferents recursos (aigua, energia) i el consum responsable de béns.  Continuar amb l’aplicació de criteris de sostenibilitat ambiental i social a totes les activitats de l’empresa.  Aplicació de un pla d’ambientalització a les oficines desenvolupat pels propis treballadors de l’empresa.  Continuar amb la renovació de la flota de Punts Verds Mòbils a la ciutat de Barcelona i dels vehicles propis de l’empresa, incorporant vehicles menys contaminants.  Desenvolupament en l’àmbit de la prevenció de riscos laborals seguint la “planificació de l’activitat preventiva”  Desenvolupament integral de les activitats contemplades al programa “Barcelona + Sostenible” en l’àmbit d’organitzacions, “Barcelona Escoles + Sostenibles” en l’àmbit escolar, i al “Servei de Documentació d’Educació Ambiental”.  Innovació i implementació de millores en l’àmbit de les tecnologies de la informació per facilitar totes les dades que puguin ser d’interès per als nostres clients a la vegada que s’incrementa la productivitat de la nostra feina i suposin també una millora en els aspectes ambientals. 2/11  Desenvolupament en diferents camps d’actuació de la gestió dels residus municipals, potenciant l’elaboració de plans, estudis i actuacions de prevenció, que puguin suposar un valor afegit per als nostres clients.  Implantació de campanyes de sensibilització ambiental i de civisme adreçades a la ciutadania.  Consolidació del Pla estratègic elaborat de forma integrada amb TERSA, amb la definició d’activitats i fites a aconseguir al llarg de l’any 2021. 3/11 ACTIVITATS A REALITZAR 1. Gestió logística de la Xarxa Metropolitana de Deixalleries: transport, gestió de residus, comercialització dels residus valoritzables, aplicació informàtica de gestió de les dades relatives a les deixalleries,... 2. Gestió de deixalleries metropolitanes. 3. Gestió de les deixalleries mòbils metropolitanes. 4. Gestió dels Punts Verds de Zona, de Barri i Mòbils de la ciutat de Barcelona. 5. Inspecció i control de la gestió de residus comercials de les activitats econòmiques de la ciutat de Barcelona, així com el control de l’espai públic en temes referents a la neteja i la recollida de residus. 6. Tasques de formació i de comunicació per a la millora de la gestió de residus municipals tant en les activitats econòmiques com en la ciutadania. 7. Organització, execució i coordinació de campanyes específiques d’educació ambiental (informació i sensibilització ambiental a les platges, correcta segregació dels residus, reducció del soroll per oci nocturn a la via pública, etc). 8. Oficina de servei d’atenció al ciutadà de la Taxa Metropolitana de Tractament de Residus. 9. Oficina de servei d’atenció al ciutadà de la nova Taxa de recollida de residus municipals generats als domicilis per compta de l’Ajuntament de Barcelona. 10. Oficina de Central de Reserves del programa metropolità d’educació ambiental “Compartim un futur”. 11. Servei d’assessoria tècnica de gestió de residus municipals comercials de la ciutat de Barcelona. Elaboració d’estudis, informes i propostes de millora en la recollida comercial a la ciutat. 12. Seguiment de les caracteritzacions de la FORM i aplicació d’actuacions de millora. 13. Gestió i coordinació de la secretaria dels programes de l’Ajuntament de Barcelona: - Barcelona + Sostenible, Comerços + Sostenibles - Barcelona Escoles + Sostenibles - Servei de Documentació d’Educació Ambiental 4/11 BASES UTILITZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES Pel que fa als preus, s’apliquen els determinats a les propostes de bases de presentació per l’obtenció dels ingressos previstos. Respecte a les despeses, aquestes s’avaluen en funció dels nivells d’activitat previstos que determinen els recursos a utilitzar. Principals ítems:  Costos d’estructura del grup, previsió del 5,35%, d’acord amb el nivell d’activitat.  Volum de residus: Tot i tenint en compte la situació d’incertesa econòmica s’ha considerat l’evolució de la producció de residus a llarg dels últims anys diferenciant entre les diferents fraccions; Així respecte a la previsió del tancament del any 2020 s’ha previst el següent increment dels residus terres i runes 9,77%, fusta 6,78%, fracció resta 7,23%, matalassos 3,82%. (més informació a la taula adjunta).  Venda de subproductes: es preveu un lleuger descens dels ingressos per aquest concepte.  La línia d’activitat de gestió de deixalleries als diferents municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona anirà disminuint al llarg del proper any segons vagin licitant aquest servei els diferents municipis. Així es preveu deixar de gestionar la deixalleria de Cerdanyola campus des de gener, la de Tiana- Montgat i la de Sant Climent de Llobregat al segon trimestre i la de Sant Feliu de Llobregat al primer trimestre de l’any vinent.  El servei de deixalleries mòbils es renovaran els vehicles amb l’adquisició en la modalitat de renting de 3 nous camions més petits i adaptats a les necessitats reals de servei.  Totes les activitats s’adaptaran a un nou escenari provocat per la pandèmia de COVID 19, incorporant en alguns casos equipament ofimàtics per l’adaptació a la modalitat de teletreball i en qualsevol cas adquirint els equips de protecció i de seguretat necessaris.  Preus públics: es preveu una situació similar respecte a l’any 2020.  Ecogestió urbana: es continuarà amb els estudis de caracterització de la FORM i del seguiment de la recollida selectiva comercial, servei de formació i comunicació i d’inspecció de la correcta segregació de residus a les activitats comercials.  Pel que fa a campanyes de comunicació, es contempla la campanya de civisme a les platges incrementada lleugerament degut al major període i la campanya de reducció de soroll per oci nocturn  Barcelona +Sostenible: Es manté la mateixa dotació de personal.  Costos de personal. A l’actualitat s’està negociant encara el conveni laboral propi d’empresa que regularà les condicions laborals des de 2020 fins a l’any 2024. El principal factor amb repercussió econòmica que s’ha tingut en compte és el increment de jornada dels treballadors de Punts Verds. Incrementant la jornada de 16 a 20h/setmana , de 28 a 40h/setmana i de 36 a 40h/setmana. 5/11  Punts Verds. L’any 2021 no es contempla l’obertura de cap nou Punts Verd de Barri, mantenint-se per tant els 27 Punts Verds de Barri gestionats. Es continua amb el pla de renovació de la flota de camions que fan el servei de Punts Verds Mòbils amb l’adquisició de dos nous camions equipats i amb ús de combustible alternatiu que suposi una reducció de emissions contaminants. Un del camions es farà servir com a Punt Verd Mòbil i l’altre com a Punt Verd Mòbil Escolar.  Els diferents costos externs estan majorats, per aplicació de la regla de prorrata de l’IVA (segons Llei 28/2014 de 27 de novembre de modificació de l’IVA), en un 100% sobre la quota resultant d’aplicar el tipus del 10% o 21% segons el cas. 6/11 BASES DE PRESENTACIÓ RESUM LOGISTICA 2021 Pressupost 2021 Total (€) Pressupost 2021 Totals Transport i tractament 3.576.797,97 € 88.333,708 Volum de residus gestionats (Tn) Tn Altres serveis 427.288,42 € Facturació mitjana per tona (€/Tn) 45,329 €/Tn Increment Quantitats Residus Transport Tractament Transport i Tractament Cànon Total (€) (Tn) del 2021 vs 2020 Terres i Runes 534.871,69 € 256.927,29 € 113.106,32 € 904.905,31 € 9,77% Fusta 660.396,21 € 660.396,21 € 6,71% Resta 488.329,54 € 488.329,54 € 7,23% Matalassos 213.368,87 € 186.685,16 € 400.054,03 € 3,82% REPQ 387.743,12 € 387.743,12 € 3,69% Restes Vegetals 332.312,41 € 332.312,41 € 10,50% Plàstic Dur 168.414,72 € 168.414,72 € 27,30% Vidre 81.923,15 € 81.923,15 € 7,38% Pneumàtics 51.038,93 € 51.038,93 € 10,13% Cintes De VHS 48.162,88 € 48.162,88 € 21,66% Envasos 21.131,58 € 21.131,58 € 44,55% Amiant 7.092,11 € 8.524,83 € 122,69 € 15.739,62 € -11,33% Olis Motor 7.917,38 € 7.917,38 € 100,00% Plàstic Film 5.088,49 € 5.088,49 € 22,98% Porexpan 3.121,48 € 3.121,48 € 38,52% Agulles i Punxants 519,12 € 519,12 € 33,33% Total general 2.390.464,48 € 839.880,40 € 233.224,08 € 113.229,01 € 3.576.797,97 € Pressupost 2021 Quantitat (Tn) Subproductes 2.097,98 € Total (€) per residu Vidre Plàstic Dur2% 5% Terres i Runes 25% Restes Vegetals 9% REPQ 11% Fusta Matalassos 18% 11% Resta 14% 7/11 Deixalleries Àrea Metropolitana i Punts Verds de Barcelona Àrea Metropolitana de Barcelona Ajuntament de Barcelona Deixalleries Deixalleries Mòbils PVB PVM PVZ Número d’ instal·lacions gestionades 8 3 27 10 7 Usuaris atesos 382.531 241.684 731.263 220.133 102.584 Facturació mitjana per instal·lació 37.280 € 134.883 € 88.128 € 120.964 € 172.263 € Cost manteniment / instal·lació 1.074 € 6.815 € 3.585 € 3.175 € 12.456 € Cost consums / instal·lació 81 € 7.232 € 2.365 € 1.785 € 7.091 € Cost materials / instal·lació 346 € 1.755 € 1.840 € 219 € 1.314 € EVOLUCIÓ DE LA PLANTILLA Les previsions de plantilla per els anys 2020 i 2021 són les següents: Plantilla mitjana Estimació any 2020 Pressupost any 2021 Fixes 178,6 180,2 Eventuals 39,12 39,12 TOTAL 217,75 158,41   8/11 BALANÇ PREVISIONAL ANYS 2020-2021 ACTIU Notes de la 31/12/2020 31/12/2021 Memòria A) ACTIU NO CORRENT 334.482,39 388.574,07 I. Immobilitzat intangible. 0,00 0,00 6. Aplicacions informàtiques. 0,00 0,00 7. Altre immobilitzat intangible II. Immobilitzat material. 319.361,07 373.452,75 2. Instal·lacions tècniques, i altre immobilitzat material. 319.361,07 373.452,75 3. Immobilitzat en curs i bestretes. IV. Inversions en empreses del grup i associades a llarg 0,00 0,00 1. Instruments de patrimoni. V. Inversions financeres a llarg termini. 15.121,32 15.121,32 5. Altres actius financers. 15.121,32 15.121,32 VI. Actius per impost diferit B) ACTIU CORRENT 3.356.591,59 3.395.283,14 II. Existències. 0,00 0,00 6. Bestretes a proveïdors. III. Deutors comercials i altres comptes a cobrar. 2.405.541,79 2.493.849,32 1. Clients per vendes i prestacions de serveis. 168.894,78 194.540,00 2. Clients, empreses del grup i associades. 2.189.015,86 2.295.425,00 3. Deutors varis. 340,00 4. Personal. 3.250,00 3.884,32 5. Actius per impost corrent 44.041,15 6. Altres crèdits amb les Administracions Públiques. IV. Inversions en empreses del grup i associades a curt termini. 0,00 0,00 2. Crèdits a empreses. V. Inversions financeres a curt termini. 4.593,00 4.593,00 5. Altres actius financers. 4.593,00 4.593,00 VI. Periodificacions a curt termini. VII. Efectiu i altres actius líquids equivalents 946.456,80 896.840,82 1. Tresoreria. 946.456,80 896.840,82 TOTAL ACTIU (A+B) 3.691.073,98 3.783.857,21 9/11 PATRIMONI NET I PASSIU Notes de la Memòria 31/12/2020 31/12/2021 A) PATRIMONI NET 1.860.023,26 1.854.269,45 A-1) Fons propis. 1.860.023,26 1.854.269,45 I. Capital Subscrit 650.762,00 650.762,00 1. Capital escriturat. 650.762,00 650.762,00 III. Reserves. 1.163.628,79 1.209.261,26 1. Legal i estatutàries. 130.152,40 130.152,40 2. Altres reserves. 1.033.476,39 1.079.108,86 VII. Resultat de l'exercici. 45.632,47 -5.753,81 B) PASSIU NO CORRENT 280.118,48 328.792,76 I. Provisions a llarg termini. 0,00 0,00 1. Obligacions per prestacions a llarg termini al personal 0,00 II. Deutes a llarg termini. 5.428,00 5.428,00 5. Altres passius financers. 5.428,00 5.428,00 III. Deutes amb empreses del grup i associades a llarg termini. V. Periodificacions a llarg termini. 274.690,48 323.364,76 C) PASSIU CORRENT 1.550.932,24 1.600.795,00 II. Provisions a curt termini. III. Deutes a curt termini. 188.650,00 179.600,00 1. Deutes amb entitats de crèdit 5. Altres passius financers. 188.650,00 179.600,00 V. Creditors comercials i altres comptes a pagar. 1.362.282,24 1.421.195,00 1. Proveïdors. 119.069,25 129.145,00 2. Proveïdors, empreses del grup i associades. 812.908,22 844.800,00 3. Altres creditors. 2.594,77 2.100,00 4. Personal (remuneracions pendents de pagament). 239.450,00 247.550,00 6. Altres deutes amb les Administracions Públiques. 188.260,00 197.600,00 VI. Periodificacions a curt termini. TOTAL PATRIMONI NET I PASSIU (A+B+C) 3.691.073,98 3.783.857,21 10/11 COMPTE DE PÈRDUES I GUANYS PREVISIONAL Previsió tancament Pressupost exercici 2020 any 2021 A) OPERACIONS CONTINUADES 1. Import net de la xifra de negocis. 11.814.525,26 11.920.452,76 a) Vendes. 300.922,57 292.363,04 b) Prestacions de serveis. 11.513.602,69 11.628.089,72 2. Variac. d'existències de productes acabats i en curs de fabr. 3. Treballs efectuats per l'empresa pel seu actiu. 4. Aprovisionaments. -4.105.889,78 -4.756.102,53 b) Consum de matèries primes i altres materies consumibles. -269.968,92 -232.178,62 c) Treballs realitzats per altres empreses. -3.835.920,86 -4.523.923,91 5. Altres ingressos d'explotació. 47.605,35 71.457,99 a) Ingressos accesoris i altres de gestió corrent. 47.605,35 71.457,99 b) Subvencions d'explotació incorporades al resultat de l'exercici. 6. Despeses de personal. -5.903.046,84 -5.549.906,97 a) Sous, salaris i assimilats. -4.482.103,53 -4.134.594,80 b) Càrregues socials. -1.420.943,31 -1.415.312,17 c) Indemnitzacions 7. Altres despeses d'explotació. -1.493.247,03 -1.586.119,83 a) Serveis exteriors. -1.486.240,78 -1.576.323,07 b) Tributs. -7.006,25 -9.796,76 c) Pèrdues, deteriorament i variació de provisions per operacions comercials. 8. Amortització de l'immobilitzat. -60.392,74 -105.535,23 9. Imputació de subvencions d'immobilitzat no financer i altres 10. Excessos de provisions. 11. Deteriorament i resultat per enajenacions de l'immobilitzat a) Deterioraments i pèrdues. b) Resultats per enajenacions i altres. 12. Altres resultats. -253.761,48 A.1) RESULTAT D'EXPLOTACIÓ (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12) 45.792,74 -5.753,81 13. Ingressos financers. 0,00 0,00 a) De participacions en instruments de patrimoni. 0,00 0,00 a.1) En empreses del grup i associades. a.2) En tercers. b) De valors negociables i altres instruments financers. 0,00 0,00 b.1) En empreses del grup i associades. b.2) En tercers. 0,00 14. Despeses financeres. a) Per deutes amb empreses del grup i associades. b) Per deutes amb tercers. 15. Variació de valor raonable en instruments financers. 16. Diferències de canvi. 17. Deteriorament i resultat per enajenacions i altres. a) Deterioraments i pèrdues (*). A.2) RESULTAT FINANCER (13+14+15+16+17) 0,00 0,00 A.3) RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS (A.1+A.2) 45.792,74 -5.753,81 18. Impostos sobre beneficis. -160,27 A.4) RESULTAT DE L'EXERCICI PROCEDENT DE LES OPERACIONS CONTINUADES (A.3+18) 45.632,47 -5.753,81 B) OPERACIONS INTERROMPUDES 19. Resultat de l'exercici procedent d'operacions interrompudes net d'impostos. A.5) RESULTAT DE L'EXERCICI (A.4+19) 45.632,47 -5.753,81 11/11