INTERVENCIÓ GENERAL INFORME COMPLEMENTARI DE L’INTERVENTOR RELATIU AL PROJECTE DE PRESSUPOST GENERAL DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A L’EXERCICI 2021 (Projecte de Pressupost a Plenari de 23/12/2020 per aprovació definitiva) 1 INTERVENCIÓ GENERAL INFORME COMPLEMENTARI DE L’INTERVENTOR RELATIU AL PROJECTE DE PRESSUPOST GENERAL DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A L’EXERCICI 2021 ...................................................................................................................................... 1 1. Tràmit de l'informe ....................................................................................................... 3 2. Principi d’estabilitat pressupostària, compliment de la Regla de Despesa i sostenibilitat financera ........................................................................................................ 4 2.1. Estabilitat pressupostària ..................................................................................... 4 2.2. Regla de la despesa i del pla econòmic financer .................................................. 7 3. Despeses per Transferències corrents ........................................................................ 7 4. Despeses per Fons de contingència ........................................................................... 8 5. Ingressos no financers ................................................................................................ 8 6. Bases d’Execució ........................................................................................................ 9 7. Ens dependents i conciliació del Pressupost 2021 ...................................................... 9 ANNEXES A L’INFORME D’INTERVENCIÓ COMPLEMENTARI AL PROJECTE DE PRESSUPOST 2021 A PLENARI DE 23/12/2020 ............................................................ 10 2 INTERVENCIÓ GENERAL 1. Tràmit de l'informe El Projecte de Pressupost General 2021, informat per aquesta Intervenció, va ser aprovat inicialment per la Comissió d’Economia i Hisenda en sessió del passat 18 de novembre de 2020. El mes de desembre de 2020 es presenta a aquesta Intervenció una nova versió del Pressupost General 2021 per a l’aprovació definitiva pel Plenari del Consell Municipal. En aquesta nova versió, el pressupost total augmenta en 22.290.000,00 euros, amb les variacions per capítols següents. Pressupost Individual Ajuntament. Ingressos i despeses per capítols Aprovació Definitiva Aprovació Inicial Plenari 23/12/20 CEiH 18/11/20 Diferència EUR EUR EUR INGRESSOS 3.253.262.361,40 3.230.972.361,40 22.290.000,00 A OPERACIONS CORRENTS 2.774.195.219,40 2.751.905.219,40 22.290.000,00 1 IMPOSTOS DIRECTES 1.068.119.704,81 1.068.119.704,81 0,00 2 IMPOSTOS INDIRECTES 97.088.338,72 97.088.338,72 0,00 3 TAXES I ALTRES INGRESSOS 340.738.942,63 333.448.942,63 7.290.000,00 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.244.410.964,99 1.229.410.964,99 15.000.000,00 5 INGRESSOS PATRIMONIALS 23.837.268,25 23.837.268,25 0,00 B OPERACIONS DE CAPITAL 148.167.112,00 148.167.112,00 0,00 6 VENDA D'INVERSIONS REALS 1.849.980,00 1.849.980,00 0,00 7 TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 146.317.132,00 146.317.132,00 0,00 C OPERACIONS FINANCERES 330.900.030,00 330.900.030,00 0,00 8 ACTIUS FINANCERS 28.000.030,00 28.000.030,00 0,00 9 PASSIUS FINANCERS 302.900.000,00 302.900.000,00 0,00 EUR EUR EUR DESPESES 3.253.262.361,40 3.230.972.361,40 22.290.000,00 A OPERACIONS CORRENTS 2.350.494.718,64 2.335.494.628,64 15.000.090,00 1 DESPESES DE PERSONAL 455.813.995,60 455.813.995,60 0,00 2 DESPESES EN BÉNS CORRENTS I SERVEIS 620.528.141,63 620.528.111,63 30,00 3 DESPESES FINANCERES 15.963.579,58 15.963.579,58 0,00 4 TRANSFERÈNCIES CORRENTS 1.258.189.001,83 1.243.188.941,83 15.000.060,00 A' FONS DE CONTINGÈNCIA 87.176.456,29 79.886.546,29 7.289.910,00 5 FONS DE CONTINGÈNCIA 87.176.456,29 79.886.546,29 7.289.910,00 B OPERACIONS DE CAPITAL 671.640.000,00 671.640.000,00 0,00 6 INVERSIONS REALS 624.583.040,84 624.583.040,84 0,00 7 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 47.056.959,16 47.056.959,16 0,00 C OPERACIONS FINANCERES 143.951.186,47 143.951.186,47 0,00 8 ACTIUS FINANCERS 47.285.053,99 47.285.053,99 0,00 9 PASSIUS FINANCERS 96.666.132,48 96.666.132,48 0,00 3 INTERVENCIÓ GENERAL Respecte a les reclamacions que es poden presentar contra l'aprovació inicial del pressupost, l'article 22 del RD500/1990, determina el següent: “Art. 22. 1. A los efectos de lo dispuesto en el apartado 1 del artículo 20, tendrán la consideración de interesados: a) Los habitantes en el territorio de la respectiva Entidad local (artículo 151.1, a), LRHL). b) Los que resulten directamente afectados, aunque no habiten en el territorio de la Entidad local (artículo 151.1, b), LRHL). c) Los Colegios Oficiales, Cámaras Oficiales, Sindicatos, Asociaciones y demás Entidades legalmente constituidas para velar por intereses profesionales o económicos y vecinales, cuando actúen en defensa de los que les son propios (artículo 151.1, c), LRHL). 2. Únicamente podrán entablarse reclamaciones contra el Presupuesto: a) Por no haberse ajustado su elaboración y aprobación a los trámites legales. b) Por omitir el crédito necesario para el cumplimiento de obligaciones exigibles a la Entidad local, en virtud de precepto legal o de cualquier otro título legítimo (artículo 151.2, b), LRHL). c) Por ser de manifiesta insuficiencia los ingresos con relación a los gastos presupuestados o bien de éstos respecto a las necesidades para las que estén previstos (artículo 151.2, c), LRHL).”. A causa d’aquestes variacions que augmenten l’import total pressupostat, es modifiquen els apartats i annexes més rellevants de l’informe emès per aquesta Intervenció, en data 16 de novembre de 2020, que es descriuen en els següents punts. 2. Principi d’estabilitat pressupostària, compliment de la Regla de Despesa i sostenibilitat financera 2.1. Estabilitat pressupostària Tal i com es va assenyalar a l’informe d’intervenció de data 16/11/2020 relatiu al projecte de pressupost 2021, la suspensió temporal de les regles fiscals per als exercicis 2020 i 2021 implica la possibilitat de presentar dèficit en termes de comptabilitat nacional, per tant, a efectes merament informatius s’assenyala que les variacions entre les previsions inicials i les previsions definitives del projecte de pressupost 2021 objecte d’informe són: Pressupost d’Ingressos 2021 (Consolidat perímetre SEC) PREVISIÓ PREVISIÓ INGRESSOS NO FINANCERS INICIAL DEFINITIVA Corrents 2.951.925.797 2.987.225.040 1 Impostos directes 1.068.119.705 1.068.119.705 2 Impostos indirectes 97.088.339 97.088.339 4 INTERVENCIÓ GENERAL 3 Taxes i altres ingressos 478.232.081 483.978.101 4 Transferències corrents 1.279.753.048 1.309.306.271 5 Ingressos patrimonials 28.732.625 28.732.625 Capital 148.553.513 148.290.018 6 Inversions reals) 2.405.493 2.405.493 7 Transferències capital 146.148.020 145.884.525 TOTAL 3.100.479.310 3.135.515.059 Pressupost de Despeses 2021 (Consolidat perímetre SEC) PREVISIÓ PREVISIÓ DESPESES NO FINANCERES INICIAL DEFINITIVA Corrents 2.566.926.024 2.566.926.024 1 Despeses de personal 826.846.067 826.892.001 2 Compra de béns i serveis 1.084.568.609 1.112.779.946 3 Despeses financeres 16.138.829 16.139.329 4 Transferències corrents 611.463.186 611.114.748 Fons de contingència 80.476.546 87.766.456 5 Fons de contingència 80.476.546 87.766.456 Capital 690.588.459 690.424.964 6 Inversions reals 647.201.477 647.037.982 7 Transferències capital 43.386.982 43.386.982 TOTAL 3.310.081.697 3.345.117.444 Tot i que en aquesta nova versió del projecte de pressupost 2021 que es sotmet a informe, els ajustos contemplats per tal de relacionar els saldo de les operacions no financeres amb la capacitat de finançament calculada d’acord amb les normes del Sistema Europeu de Comptes (incorporats al nou marc financer de la memòria explicativa) no es veuen modificats i es quantifiquen en 36,5 milions d’euros, tal i com ja es va posar de manifest a l’informe al pressupost inicial d’intervenció de data 16/11/2020, cal assenyalar que en diversos casos no hi ha concordança de xifres entre les transferències previstes al Pressupost de l’Ajuntament de Barcelona i els pressupostos dels ens dependents, aquest fet és especialment greu en aquells casos en que els ingressos de l’ens dependent són superiors a les aportacions previstes en el pressupost de despeses de l’Ajuntament, atès que aquest fet suposa un desequilibri pressupostari i pot generar major dèficit. Es recorda que, en la fase d’aprovació del pressupost, cal que els imports de les operacions internes entre els diversos ens que conformen el grup han de ser coincidents. Per tant cal ajustar els pressupostos dels ens dependents a les aportacions previstes per l’Ajuntament i revisar els ajustes de consolidació per tal de poder quantificar correctament tant l’estabilitat pressupostària com el compliment de la regla de la despesa en termes de comptabilitat nacional, que es veuen afectats per aquests imports. En no haver-hi encara dades fiables dels ajustos entre les entitats dependents, els ajustos corresponents a aquests ens, es practicaran quan es facilitin a la intervenció totes les dades sense desajustos de consolidació. L’import dels ajustaments per operacions internes, en el projecte de pressupost 2021 definitiu, estan quantificats en -11.969.319,74 euros. 5 INTERVENCIÓ GENERAL Aj. Op. Internes Aj. Op. Internes Projecte de Projecte de Pressupost 2021 Pressupost 2021 Ens Inicial Definitiu IMI -612.740,00 -612.740,00 IMH 490.000,00 490.000,00 IMMB -40.000,00 -40.000,00 IMPD -76.276,46 -76.276,46 IMSS - -11.005.212,08 IMPJ 172.080,56 172.080,56 ICUB 90.000,00 90.000,00 IMU -39.077,17 -39.077,17 BCA 406,00 406,00 BIMSA 300.000,00 300.000,00 FC 101.661,11 101.661,11 CB 49.165,00 49.165,00 CBB - -35.000,00 CMF -288.613,02 6.451,68 LOCALRET -1.921,02 -1.921,02 MACBA -135,08 -135,08 CAIO 70.000,00 -1.400.000,00 FPIS -2.800,00 -2.800,00 FMWC 10.000,00 10.000,00 FCAC 6.578,83 6.578,83 AICE 16.500,00 16.500,00 JUDERIAS 1.000,00 1.000,00 TOTAL 245.828,75 -11.969.318,63 Resum estabilitat pressupostària: PREVISIÓ PREVISIÓ P.PRESSUPOST P. PRESSUPOST INICIAL 2021 DEFINITIU 2021 Saldo d’operacions no financeres -209.602.387 -209.602.387 Ajustos SEC 36.470.559,45 36.470.559,45 Necessitat de finançament -173.131.827 -173.131.827 Ajustos de consolidació. En pressupost 245.828,75 -11.969.318,63 inicial haurien de ser zero Necessitat de finançament amb ajustos -172.885.999,42 -185.101.146,80 de consolidació 6 INTERVENCIÓ GENERAL 2.2. Regla de la despesa i del pla econòmic financer La suspensió de les regles fiscals per als exercicis 2020 i 2021 implica que el compliment de la regla de la despesa no és aplicable, per tant, a efectes merament informatius s’assenyala que la despesa computable del projecte de pressupost 2021 consolidat en termes SEC que consta a la memòria del projecte de Pressupost definitiu 2021 és la següent: Projecte Projecte inicial definitiu (dades en milions d’euros) Pressupost Pressupost 2021 2021 Usos no financers Projecte Pressupost 2021 (excloent 4.110,4 4.158,1 interessos) Ajustaments usos no financers -23,3 -22,7 Vendes de terrenys i altres inversions reals -1,8 -1,8 Inversions realitzades per compte de l’Ajuntament -0,6 - Aportacions de capital 9,3 9,3 Ajustament per grau d’execució -30,2 -30,2 Usos no financers SEC 10 (excloent interessos) 4.087,1 4.135,4 1 Eliminació transferències internes -816,4 -833,7 Despeses finançades amb fons finalistes -267,6 -282,6 Unió Europea -0,9 -0,9 Estat -139,4 -139,4 Comunitat Autònoma -110,2 -125,2 Diputacions -15,9 -15,9 Altres Administracions Públiques -1,3 -1,3 Despesa Computable 2021 3.003,1 3.019,0 S'ha de fer esment que al suspendre's les regles fiscals, pels exercicis 2020 i 2021, no resulten d'aplicació les mesures correctives i coercitives que estableix la LOEPSF (excepte les mesures automàtiques de correcció previstes a l'ast. 20.2de la LOEPSF això és la necessitat d'autorització prèvia per l'endeutament a llarg termini. 3. Despeses per Transferències corrents El projecte definitiu de Pressupost 2021 preveu un increment de les despeses per transferències corrents per import de 15.000.060,00 euros respecte del projecte inicial. Aquesta variació correspon bàsicament a l’augment per import de 15 milions d’euros de l’aportació municipal destinada a l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) prevista en el pressupost de la Gerència d’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI. Així, l’import total previst al projecte definitiu de pressupost 2021 per a l’IMSS al concepte 41040 és de 244.767.266,92 euros el que suposa un increment del 2,9% respecte al pressupost per a l’exercici 2020. 1 Aquest import es veu afectat pels desajustos en les previsions de transferències entre ens. 7 INTERVENCIÓ GENERAL 4. Despeses per Fons de contingència L’aplicació pressupostària de despeses per a Fons de contingència s’ha modificat respecte del projecte de Pressupost 2021 inicial incrementant-se en 7.289.910,00 euros. 5. Ingressos no financers El projecte definitiu de Pressupost 2021 preveu un increment dels ingressos de 22.290.000,00 euros respecte del projecte inicial. Aquesta variació correspon als següents conceptes: - Al capítol 4 de transferències corrents s’incrementa en 15 milions d’euros la previsió de les aportacions de la Generalitat de Catalunya derivades del conveni d’atenció social pressupostades al concepte 45040. Segons l’informe de la Gerent de l’Institut Municipal de Serveis Socials de data 16 de desembre de 2020 des del mes de juliol i d’acord amb el que preveu el Contracte Programa (CP) s’han mantingut reunions periòdiques amb la Conselleria d’Afers Socials, Treball i Família per tal de poder tractar les necessitats sobrevingudes a la ciutat de Barcelona durant aquest any 2020 en l’àmbit social, les quals han suposat un increment de despeses molt important per a l’Institut Municipal de Serveis Socials. Fruit d’aquest espai de negociació s’ha signat en data 22 d’octubre una primera addenda de CP COVID-19 per un valor de 1.628.340,66 euros. En la continuïtat de la negociació s’han pactat per a l’exercici 2021 l’Addenda econòmica núm. 2 pel 2020- 2021 per import de 1.753.000,00 euros i l’Addenda econòmica núm. 3 pel 2021 per import de 4.823.704,98 euros. Aquestes addendes estan en tràmit d’aprovació per la Comissió de Govern del dia 17 de desembre i 24 de desembre i totalitzen un import de 6.576.704,98 euros. La globalitat de necessitats de l’Ajuntament per al nou CP 2021 ascendeix a més de 25M€. Per tant i, d’acord amb la previsió de tancament del CP 2021, a banda dels 6,5M€ que ja s’incorporaran durant l’any 2021 i que ja estan a tràmit, hi ha 25M€ que estan en discussió per a l’any 2021. D’aquests 25M€, hi ha 10M€ de correcció de mòduls de cost dels professionals i 6M€ de la correcció de mòduls de SAD. D’altra banda, i pel que fa a les línies bàsiques de finançament del CP 2021-2024 s’ha plantejat correccions dels diversos àmbits d’actuació. L’import total de la proposta del nou CP 2021-2024 previst és de 93.806.321,80 euros segons l’esmentat informe, el que suposa un increment de 25,7 milions respecte al CP 2020 aprovat per import de 68.073.440,04 euros. En conclusió, es proposa que la partida d’ingressos municipals proposi un increment de la partida d’ingressos provinents dels CP per un valor mínim de 15M€, una part que ja està en tràmit d’aprovació per part de la Comissió de Govern i la resta en previsió de la resolució de les negociacions que s’estan duent a terme amb la Conselleria d’Afers Socials, Treball i Família. - S’incrementa en 7.290.000,00 euros l’import previst en el capítol 3 en concepte d’ingressos per infraccions de trànsit. Segons l’informe del Director de Projectes Ordenances Fiscals i Altres Ingressos de data 9 de desembre de 2020 es preveu un increment de recaptació de les sancions per circular de manera incorrecta per la Zona de Baixes Emissions (ZBE) en base a les estimacions realitzades per part de l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH) que preveu un increment de la recaptació per l’esmentat import degut a l’incompliment per circular per les vies de circulació de vehicles de la ZBE. 8 INTERVENCIÓ GENERAL 6. Bases d’Execució Les Bases d’Execució aprovades inicialment per la Comissió d’Economia i Hisenda s’han modificat per adaptar els imports que figuren en elles als que es proposa aprovar al Plenari. També s’ha aprofitat per efectuar esmenes ortogràfiques i gramaticals i corregir errades materials que s’han detectat en la versió aprovada inicialment. 7. Ens dependents i conciliació del Pressupost 2021 Respecte els pressupostos dels Consorcis, que d’acord amb l’article 122.4 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, han de formar part del pressupost general de l’Ajuntament de Barcelona, indicar que entre l’aprovació inicial del pressupost 2021 i la proposta d’aprovació definitiva que ara es presenta, s’ha incorporat a l’expedient el projecte de pressupost que mancava del Consorci Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona. Quant a l’aportació de l’Ajuntament a l’Institut Municipal de Serveis Socials, en la proposta d’aprovació definitiva, s’ha incrementat en 15 milions d’euros, amb la qual cosa el desequilibri exposat en l’annex 10 de l’informe d’Intervenció s’ha reduït en aquesta quantitat. Tot i així hi ha una diferència de poc més d’11 milions d’euros, entre l’import previst en l’estat de despeses del pressupost definitiu de l’Ajuntament (244.767.266,92 €) i la previsió d’ingressos en el pressupost de l’Institut (255.772.479,00 €). Respecte la conciliació del pressupost, cal destacar que es mantenen les discordances de xifres entre les transferències previstes al Pressupost de l’Ajuntament de Barcelona i les previstes en els pressupostos dels ens dependents detectades en el projecte de pressupost 2021 aprovat inicialment per la Comissió d’Economia i Hisenda i posades de manifest en l’Annex 13 de l’Informe de l’Interventor de data 16 de novembre de 2020. Caldria ajustar els pressupostos dels ens dependents a les aportacions previstes per l’Ajuntament. Barcelona, desembre de 2020 L’Interventor General Antonio Muñoz Juncosa 9 INTERVENCIÓ GENERAL ANNEXES A L’INFORME D’INTERVENCIÓ COMPLEMENTARI AL PROJECTE DE PRESSUPOST 2021 A PLENARI DE 23/12/2020 10 ANNEX núm. 1 INTERVENCIÓ PROJECTE DE PRESSUPOST 2021 A PLENARI 23/12/2020 (AJUNTAMENT) ESQUEMA GENERAL D'EQUILIBRI PRESSUPOSTARI (en milions d'euros) INGRESSOS DESPESES Operacions corrents Operacions corrents Capítol 1 1.068,12 Capítol 1 455,81 Capítol 2 97,09 Capítol 2 620,53 Capítol 3 (sense contribucions especials) 340,74 Capítol 3 15,96 Capítol 4 1.244,41 Capítol 4 1.258,19 Capítol 5 23,84 2.774,20 2.350,49 Fons de contingència Capítol 5 87,18 Operacions financeres Capítol 9 (amortitzacions financeres) 93,17 Excés d'ingressos corrents sobre despeses corrents després de les amortitzacions financeres previstes 243,36 Operacions de capital Operacions de capital Capítol 3 (contribucions especials) 0,00 Capítol 6 1,85 Capítol 6 624,58 Capítol 7 146,32 Capítol 7 47,06 148,17 671,64 Operacions financeres Operacions financeres Capítol 8 28,00 Capítol 8 47,29 Capítol 9 (emissió deute públic en euros) 299,50 Capítol 9 (dipòsits i fiances Capítol 9 (dipòsits i fiances) 3,40 a retornar) 3,50 330,90 50,79 TOTAL INGRESSOS 3.253,26 TOTAL DESPESES 3.253,26 ANNEX núm. 2 INTERVENCIÓ Dades en milions d'euros PROJECTE DE PRESSUPOST 2021 A PLENARI 23/12/2020 (AJUNTAMENT) RESUM DEL FINANÇAMENT DE LES INVERSIONS I ACTIUS FINANCERS (en milions d'euros) Despeses per operacions de capital Capítols 6 i 7 671,64 Despeses per operacions financeres Capítol 8 - Actius financers 47,29 Excés de Despeses sobre Ingressos per Dipòsits i Fiances Art. 94 Despeses - Art. 94 Ingressos 0,10 TOTAL 719,03 Finançament: a) Excès d'ingressos corrents, sobre despeses corrents després d'amortitzacions financeres (Cap.9D) 243,36 b) Ingressos per operacions de capital: Capítol 3 Contribucions especials 0,00 Capítol 6 Venda d'inversions reals 1,85 Capítol 7 Transferències de capital 146,32 c) Ingressos per operacions financeres: Capítol 8 Actius financers 28,00 Capítol 9 Passius financers (deute a concertar) 299,50 TOTAL 719,03 Les despeses d'inversió finançades amb els ingressos previstos en els apartats b) i c) són despeses amb finançament afectat. Cal fer un seguiment de la seva execució, així com també dels ingressos que les financen. ANNEX núm. 3 INTERVENCIÓ Dades en milions d'euros ESQUEMA GENERAL D'EQUILIBRI PRESSUPOSTARI S/LA LLEI D'ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA - DETERMINACIÓ DE LA CAPACITAT-NECESSITAT DE FINANÇAMENT PROJECTE DE PRESSUPOST 2021 A PLENARI 23/12/2020 (AJUNTAMENT) (en milions d'euros) INGRESSOS DESPESES Operacions corrents 2.774,20 Operacions corrents 2.350,49 Capítol 1 1.068,12 Capítol 1 455,81 Capítol 2 97,09 Capítol 2 620,53 Capítol 3 340,74 Capítol 3 15,96 Capítol 4 1.244,41 Capítol 4 1.258,19 Capítol 5 23,84 Fons de contingència 87,18 Capítol 5 87,18 Operacions de capital 148,17 Operacions de capital 671,64 Capítol 6 1,85 Capítol 6 624,58 Capítol 7 146,32 Capítol 7 47,06 Operacions financeres 330,90 Operacions financeres 143,95 Capítol 8 28,00 Capítol 8 47,29 Capítol 9 302,90 Capítol 9 96,67 TOTALS 3.253,26 TOTALS 3.253,26 Capítol (1 a 7) Ingressos - Cap. (1 a 7) Despeses = (Necessitat de finançament) 2.922,36 - 3.109,31 -186,95 Ajustaments SEC 6,29 Necessitat de finançament en termes SEC. Ajuntament Individual -180,65 Ajust per grau d'execució 30,18 Capacitat de finançament amb ajust d'inexecució. Ajuntament Individual -150,48 ANNEX núm. 4 INTERVENCIÓ Dades en milions d'euros ESQUEMA GENERAL D'EQUILIBRI PRESSUPOSTARI S/LLEI GENERAL D'ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA DETERMINACIÓ DE LA CAPACITAT-NECESSITAT DE FINANÇAMENT PROJECTE DE PRESSUPOST CONSOLIDAT 2021 A PLENARI 23/12/2020 (1) (en milions d'euros) INGRESSOS DESPESES Operacions corrents 2.987,23 Operacions corrents 2.566,93 Capítol 1 1.068,12 Capítol 1 826,89 Capítol 2 97,09 Capítol 2 1.112,78 Capítol 3 483,98 Capítol 3 16,14 Capítol 4 1.309,31 Capítol 4 611,11 Capítol 5 28,73 Fons de contingència 87,77 Capítol 5 87,77 Operacions de capital 148,29 Operacions de capital 690,42 Capítol 6 2,41 Capítol 6 647,04 Capítol 7 145,88 Capítol 7 43,39 Operacions financeres 354,58 Operacions financeres 144,98 Capítol 8 51,68 Capítol 8 48,15 Capítol 9 302,90 Capítol 9 96,83 TOTALS 3.490,10 TOTALS 3.490,10 Capítol (1 a 7) Ingressos - Cap. (1 a 7) Despeses = (Capacitat de finançament) 3.135,52 - 3.345,12 -209,60 Ajust. operacions internes -11,97 Ajustaments SEC 6,29 Necessitat de finançament en termes SEC Consolidat -215,28 Ajust per grau d'execució 30,18 Capacitat de finançament amb ajust d'inexecució. SEC Consolidat -185,10 (1) Seguint el criteri previst en el Reial Decret 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Llei d'Estabilitat Pressupostària i que no ha estat derogat per la Llei 2/2012, es consoliden els pressupostos de l'Ajuntament, dels seus Organismes Autònoms i dels ens depenents que presten serveis o produeixen béns que no es financen majoritàriament amb ingressos de mercat.