GASETA MUNICIPAL 11 de febrer del 2021 CSV: 2b34-7f2c-607f-d110 Disposicions generals – Decrets de l'Alcaldia DECRET D'ALCALDIA S/1/D/2021-64 de 5 de febrer, pel qual es crea la Comissió del Pla Estratègic de l’Espai Públic, amb la finalitat d’articular les estratègies per a la millor prestació dels diferents serveis a l’espai públic. Decret. Durant la vigència de l'estat d'alarma i les situacions posteriors a l'espai urbà derivades del brot epidèmic causat per la pandèmia de COVID-19, ha estat necessari mantenir la Taula del Pla Especial de l'Espai Públic (PEEP) per a fer el seguiment dels serveis municipals i establir previsions de les noves necessitats de manera coordinada i estable. L'evolució d'aquesta Taula de coordinació impulsa el fet de crear una Comissió del Pla Estratègic de l'Espai Públic, que articuli les estratègies per a la millor prestació dels diferents serveis a l' espai públic, al temps que permeti l'aprofundiment en la prestació dels serveis i els reptes que la ciutat necessita en les fases de desescalada i reptes de futur, quedant subsumit en aquesta comissió l'espai estratègic d'espai urbà. Per tot l'exposat i, en ús de les atribucions conferides a aquesta Alcaldia per l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona i l'article 22 del Reglament Orgànic Municipal, Disposo, Primer. Crear la Comissió del Pla Estratègic de l'Espai Públic, amb la finalitat d'articular les estratègies per a la millor prestació dels diferents serveis a l'espai públic. Segon. Determinar la seva composició, que serà la següent: Presidència: − Tinent/a d'Ecologia Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat. Vicepresidència Primera: − Tinent/a de Prevenció i Seguretat Vicepresidència Segona: − Regidor/a d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica Vicepresidència Tercera: − Regidor/a de Mobilitat Vicepresidència Quarta: − Gerent Municipal 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 11 de febrer del 2021 CSV: 2b34-7f2c-607f-d110 Vocals: − El/la Gerent d'Àrea d'Ecologia Urbana − El/la Gerent d'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI − El/la Gerent d'Àrea de Seguretat i Prevenció − El/la Gerent de Coordinació Territorial i Proximitat − El/la Gerent del Districte de Ciutat Vella − El/la Gerent del Districte de l'Eixample − El/la Gerent del Districte de Sants-Montjuic − El/la Gerent del Districte de Les Corts − El/la Gerent del Districte de Sarrià-Sant Gervasi − El/la Gerent del Districte de Gràcia − El/la Gerent del Districte d' Horta-Guinardó − El/la Gerent del Districte de Nou Barris − El/la Gerent del Districte de Sant Andreu − El/la Gerent del Districte de Sant Martí − El/la Gerent de l'Agència de Salut Pública − El/la Gerent de l'Institut Municipal de Serveis Socials (IMMS) − El/la Gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans − El/La Gerent de Mobilitat i Infraestructures − El/la Gerent d'Urbanisme − El/la Gerent de l'Institut Municipal de Parcs i Jardins − El/la Intendent/a Major Cap de la Guàrdia Urbana − El/la Intendent/a Major Cap de la Divisió Territorial de la Guàrdia Urbana − El/la Director/a del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments − El Director/a de Serveis d'Emergències i Urgències Socials − El/la Director/a del Departament de Gestió de Conflictes − El/la Director d'Energia i Qualitat Ambiental 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 11 de febrer del 2021 CSV: 2b34-7f2c-607f-d110 − El/La Director/a Serveis d'Inspecció de la Gerència d'Urbanisme − El/la Director/a de Serveis de Llicències de la Gerència d'Urbanisme − El/la Director/a de Llicències i Espai Públic del Districte de l'Eixample − El/la Director/a de Llicències i Espai Públic del Districte de Sarrià-Sant Gervasi − El/la Director/a de l'Oficina Municipal de Dades − El/la Secretari/ària Executiu/va de la Gerència Municipal − Secretari/ària delegat/da del Districte de Gràcia Secretaria: − Un/a tècnic/a de la Gerència de Coordinació Territorial i Proximitat La Presidència de la Comissió és delegable. La resta de membres de la Comissió també poden delegar la seva assistència, ja sigui per una sola sessió o per un període continuat de temps. En ambdós casos cal comunicar-ho prèviament a la Presidència i a la Secretaria de la Comissió. En cas d'absència, malaltia o incapacitat d'alguna de les persones designades, es comunicarà oportunament a la Secretaria de la Comissió la persona del referit òrgan que actuarà com a suplent. Tercer. Assignar-li les funcions següents: − Analitzar en profunditat de les dades que aporten l'Oficina Municipal de Dades i l'Auditoria de l'Espai Públic. − Proporcionar als diferents serveis la informació necessària i estructurada segons les dades anteriors per tal de facilitar-los l'adequació o la generació de les seves estratègies de gestió. − Elaborar i posar en comú les propostes de gestió i millores dels diferents serveis implicats segons l' anàlisi de dades anterior. − Detectar noves dinàmiques i riscos emergents amb impacte a l'espai públic i elaborar possibles estratègies d'abordatge pels serveis. − Anticipar noves necessitats per impulsar la resposta dels serveis implicats. − Plantejar propostes d'innovació que impulsin la qualitat i eficiència en la gestió dels serveis. − Plantejar propostes d'innovació que promoguin la transformació de l'espai públic amb criteris de sostenibilitat a llarg termini. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 11 de febrer del 2021 CSV: 2b34-7f2c-607f-d110 − Plantejar propostes d'innovació que promoguin una qualitat de vida saludable i sostenible a l'espai públic de la ciutadania i també impulsin la corresponsabilitat d'aquesta en l'ús i el manteniment de l'espai públic. − Prospecció i propostes de nous models de l'espai públic d'acord amb les línies estratègiques políticament definides. Desenvolupar les operatives en la Ponència tècnica del Pla de l'Espai Públic PEEP que te sota el seu marc de treball. Quart. Establir la següent forma de funcionament: 1. La Comissió es reunirà, de manera ordinària, com a mínim, trimestralment. 2. La convocatòria de les sessions i la preparació de l'ordre del dia de les mateixes es durà a terme des de la Gerència de Coordinació Territorial i Proximitat i es lliurarà als membres prèviament a cada reunió. La convocatòria de les sessions s'ha d'enviar amb una antelació mínima de 5 dies, i ha d'anar acompanyada de la documentació necessària per a l'adequada deliberació i adopció dels acords, sens perjudici que aquesta documentació estigui disponible telemàticament a través d'un espai que tingui garantida l'accessibilitat i la seguretat. 3. Per a la constitució vàlida de la Comissió, cal la presència del president o presidenta, o de qui el/la substitueixi, del secretari o secretària o persona que el/la substitueixi i, com a mínim, de la meitat de la resta dels membres de la Comissió. 4. Els acords de la Comissió s'adopten per majoria simple dels vots dels membres assistents a la sessió. El/la Secretari/ària és l'encarregat d'aixecar l'acta de les sessions. La Comissió s'articula a través de la Ponència tècnica de Pla de l'Espai públic. Barcelona, 5 de febrer de 2021. L’alcaldessa, Ada Colau Ballano. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007