QÜESTIONARI IMPACTE COVID-19 ENTITATS DE BARCELONA ABRIL 2020 Volem saber què necessiteu! Des de Torre Jussana impulsem aquest formulari per tal de copsar quin ha estat l'impacte immediat de la crisi provocada pel Covid-19 en les entitats de Barcelona. No us portarà més de 10 minuts. Amb aquesta informació mirarem de donar resposta a les necessitats detectades, avançar-nos als esdeveniments i oferir-vos idees i propostes per tal d'afrontar aquesta situació. Cuidem-nos ara, i sempre. 1. A data d’avui, com s’ha vist afectada la vostra activitat ordinària? (simple) o Ha augmentat o Segueix més o menys igual o Ha disminuït substancialment o De manera temporal s’ha aturat totalment el dia a dia de l’entitat o Altres (especificar) 2. Si encara teniu activitat, com s’ha vist modificada arran de la crisi de la Covid-19? (simple) Gens Poc Bastant Molt NS / NC Seguim fent el que fèiem i com ho fèiem Seguim amb els nostres projectes, però adaptats a la nova realitat Realitzem noves accions i activitats per a fer front a la crisi Hem iniciat noves relacions amb entitats de l’entorn 3. Durant aquests dies, com funcionen els vostres òrgans de govern? (simple) o No tindrem contacte fins que hagi passat tot i es reactivi l’entitat o Tenim contacte però molt poc freqüent (1 cop per setmana) o Tenim contacte freqüentment (2-3 cops per setmana) o Tenim contacte pràcticament cada dia 4. En cas que durant aquest període us hàgiu comunicat amb la vostra base social, quins han estat els continguts? (simple) Gens Poc Bastant Molt NS / NC Informar de la situació de l’entitat i les decisions preses Difondre les activitats que organitza l’entitat Per a mantenir el funcionament dels grups de treball, comissions, etc... Difondre informació sobre la Covid-19 i les campanyes de solidaritat, suport mutu properes... Conèixer i donar resposta a les necessitats i circumstàncies de la nostra base social 5. Respecte a les persones remunerades en l’entitat, quines decisions s’han pres o preveieu prendre? (simple) o Realitzar un ERTO a la totalitat de la plantilla o Realitzar un ERTO a part de la plantilla, mantenint algunes persones contractades o Mantenir totes les persones contractades però sense opció de fer teletreball (ja recuperaran les hores) o Ampliar la plantilla per a fer front a les necessitats de l’organització o No disposem de persones remunerades en l’entitat 6. Quin ha estat l’ús de les eines digitals durant aquesta crisi? (simple) No n’hem No en En fèiem En fem el En fèiem En fèiem ús i fet ús mai fèiem ús però mateix ús ús i ara ha ara ha i ara ús i ara que abans augmentat augmentat tampoc ara sí menys una mica substancialment Correu electrònic i butlletins Webs, blogs i/o youtube de l’entitat Xarxes socials (TW, FB, IG) REpositoris en el núvol (Dropbox, CommonsCloud, Drive...) Missatgeria de telèfon (WhatsApp, Telegram...) Sistemes de videoconferència (Jitsi, Zoom, Hangouts, WhatsApp...) Sistemes de democràcia digital (Decidim...) 7. Puntueu el nivell de preocupació/dedicació de l’entitat sobre els següents aspectes (1=gens, 5=molt) (simple) 1 2 3 4 5 Mantenir la vida de l’associació des de la distància (òrgans de govern, base social...) Gestió de les persones remunerades de l’entitat Paralització de processos de contractació públics Implicació de l’entitat en els projectes d’ajuda mútua del territori Aprofitar la conjuntura per a fer un plantejament general al funcionament de l’entitat (reflexió estratègica) Implicació de l’entitat en els processos de participació de l’Ajuntament (PAM) Desconeixement sobre l’estat dels processos de subvenció públics Reducció del nivell d’ingressos provinents de la nostra activitat Aprofitar la conjuntura per a formar les persones vinculades en l’entitat 8. Indiqueu breument quines altres preocupacions teniu sobre l'entitat. (pregunta oberta) 9. Puntueu aquestes necessitats respecte a la vostra entitat (1=poc, 5=molt) (simple) 1 2 3 4 5 Liquiditat econòmica per a fer front a les despeses corrents Garanties per a poder continuar realitzant la nostra activitat (voluntaris que atenen persones amb necessitats, fabricació de material sanitari...) Informació per a poder gestionar les persones voluntàries i sòcies en les accions entorn la Covid-19 (drets i deures, assegurances, xarxes on vincular-se...) Disposar de canals de comunicació eficient amb la base social i la ciutadania Informació que permeti planificar les accions futures de l’entitat (terminis de les subvencions, futur dels contractes públics...) Informació que permeti planificar les accions futures de l’entitat (ús de l’espai públic, actes multitudinaris...) Eines i coneixement sobre com treballar col·laborativament amb d’altres entitats 10. Indiqueu breument quines altres necessitats com a entitat heu detectat. (pregunta oberta) 11. Informació sobre l’entitat a. Nom b. Forma Jurídica c. Seu del districte d. Àmbit sectorial e. Principal àmbit territorial d'actuació