GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Disposicions generals – Cartes de Serveis CARTA DE SERVEIS de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, modificació aprovada per la Comissió de Govern de 18 de febrer de 2021. La Comissió de Govern en sessió de 18 de febrer de 2021, ha adoptat el següent acord: (5/2021) Aprovar, de conformitat amb els articles 9.1.j), 59 i 6.b) de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la modificació de la Carta de Serveis de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, aprovada per acord de la Comissió de Govern de data 15 de desembre de 2016, d'acord amb els informes que consten a l'expedient; publicar-la al Butlletí Oficial de la Província, a la Gaseta Municipal i al Portal de transparència del web de l'Ajuntament de Barcelona. ÍNDEX MISSIÓ DADES DE CONTACTE COMPROMISOS DE QUALITAT CANALS DE PARTICIPACIÓ, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS SERVEIS Suport a la coresponsabilitat ciutadana Divulgació i difusió de la democràcia directa Suport i ajut a les entitats, associacions, col·lectius i ciutadania en general Acompanyament en l’àmbit intercultural ANNEXOS CENTRES PRESTADORS SEGUIMENT D'INDICADORS I OBJECTIUS DE GESTIÓ 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 La Carta de Serveis de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat està adreçada a la ciutadania, entitats, professionals, empreses i organitzacions que tinguin interès en conèixer aspectes fonamentals dels seus objectius i compromisos i de la seva activitat referent a l'oferta de serveis a la ciutadania. La Carta de Serveis ajuda a que el ciutadà conegui els serveis que ofereix i realitza Cultura, Educació, Ciència i Comunitat alhora que apropa l'Administració Pública a la ciutadania:  Facilita l’exercici dels seus drets i obligacions.  permet conèixer què poden exigir i quines obligacions tenen.  Integra la veu del ciutadà a l'organització. Un dels punts fonamentals és que estableix canals de comunicació i de participació de la ciutadania i de recollida i resposta a les queixes i suggeriments.  Dóna transparència a la gestió i permet conèixer el grau de compromís pel que fa a la qualitat en la prestació dels serveis i el seu acompliment. MISSIÓ Es tracta de coordinar les direccions dels serveis que fomenten una major sinèrgia i cooperació entre les pràctiques pròpies de l’administració i les sorgides de la societat civil. La Missió és satisfer l’exigència ciutadana de construir polítiques públiques de manera més col·laborativa, on participar no significa opinar sobre la política municipal, sinó intervenir-hi a través d’un diàleg que faci possible la construcció conjunta de les polítiques i els serveis que la comunitat necessita. La missió se centra en teixir ponts de diàleg constants dins- fora l’Ajuntament, propiciant i facilitant espais de col·laboració, afavorint així models de gestió, disseny, seguiment i avaluació de les polítiques públiques que reforcen el teixit associatiu i les pràctiques comunitàries dels propis territoris i posa a disposició de la ciutadania espais i eines per a crear i gestionar noves formes de serveis públics. També vol promoure la incorporació de l’enfocament intercultural en les polítiques públiques municipals i impulsar accions, en col·laboració amb altres actors, en els àmbits de ciutat, de districte i de barri, en el marc dels principis de la interculturalitat: reconeixement de la diversitat, igualtat de drets i equitat, i interacció positiva/diàleg intercultural. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 DADES DE CONTACTE Adreça Passeig de sant Joan, 75, 08009 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 932 562 015 Correu electrònic /Web https://ajuntament.barcelona.cat/culturaieducacio/ca Atenció al públic Cal cita prèvia. Malgrat que no s’atén al públic en general, es poden sol·licitar entrevistes concertades. Com arribar-hi Metro: L4 i L5 Verdaguer, L4 Girona, L2 Tetuán Autobusos: H10, 6, 19, 33, 34, 55, D50 COMPROMISOS DE QUALITAT  Incorporar la tecnologia com a mecanisme per a l’aprofundiment democràtic que acompanya i possibilita la participació, amplia el seu abast i obra nous canals, possibilitant així mecanismes de democràcia directe.  Els mecanismes, plataformes o espais tecnològics que es posen a disposició dels processos de participació estan fets amb software lliure i auditable, garantint la no dependència tecnològica de les infraestructures digitals que s’utilitzen; la privacitat de la ciutadania; la transparència, la interoperabilitat i l'accessibilitat de les infraestructures digitals amb estàndards oberts.  Promoció de la protecció i la defensa dels drets polítics de la ciutadania.  Atenció directa a la ciutadania en les matèries que l'afecten en la seva relació amb l’Ajuntament, en particular, i amb la resta d’institucions, en general.  Facilitar l’accés a la informació municipal i fer publicitat activa de les polítiques i els serveis públics promoguts per l’Ajuntament per afavorir la participació ciutadana en la seva millora i en el control democràtic de l’acció de govern.  Incorporar la presència activa de la ciutadania en el procés d’elaboració, d'execució i d'avaluació de les polítiques públiques.  Col·laborar en la creació de xarxes comunitàries que facilitin l’enfortiment de la capacitat ciutadana per ser subjecte actiu en els afers col·lectius. Indicadors i Objectius Generals: Cultura, Educació, Ciència i Comunitat gestiona els seus Serveis mitjançant indicadors d'activitat basats en volums de participació (ciutadans, entitats, associacions, propostes, iniciatives,…), quantitat d'atencions i tramitacions, imports econòmics i projectes subvencionats, cessions, etc. Per gestionar la qualitat dels seus Serveis, les seves Direccions fan seguiment de mesures de qualitat de servei, temps d'atenció, resposta, tramitació, publicació o resolució, mínims esperats de participació, desenvolupaments d'accions,… 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 CANALS DE PARTICIPACIÓ, QUEIXES, RECLAMACIONS I SUGGERIMENTS Participació i Procediment: col·laboració Processos de coresponsabilitat ciutadana i de democràcia directa. ciutadana Canals:  Telemàtic: http://w110.bcn.cat/portal/site/DretsCivils/  Telemàtic: https://ajuntament.barcelona.cat/culturaieducacio/ca  Telemàtic: plataforma ciutadana https://decidim.barcelona/  Presencial: debats, espais de diàleg, audiències ciutadanes… Queixes, Procediment: reclamacions i 1. Entrada: per registre ( telemàtic o presencial). Amb acreditació suggeriments d’identitat i control terminis. 2. Derivació telemàtica a l’àmbit que correspon. 3. Si cal, demanar aclariments a la sol·licitud, notificar pròrroga de terminis, notificar a tercers afectats. 4. Elevar proposta de resolució / resposta. 5. Comunicació al sol·licitant via canal de comunicació que hagi facilitat l’interessat. Canals:  Telemàtic:  http://www.bcn.cat/incidenciesireclamacions  http://www.mobileid.cat/ca/  Telefònic: 010 / 900 226 226, http://ajuntament.barcelona.cat/canals-comunicacio- ciutadana/telefonic  Quioscs autoservei: http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/quioscos-tramits-serveis  Presencial:  En oficines OAC http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals- comunicacio-ciutadana/presencials/oac  punts de registre http://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio- ciutadana/presencials/punts-registre Temps de resposta: de tres a quatre setmanes. Informació Formulari per exercir el Dret d’accés a la informació pública: complementària https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/portal/channel/default.html? &stpid=20150001191&style=ciudadano&language=ca 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 SERVEIS Els Serveis de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat es centren en la democràcia activa, l'acció comunitària, el suport i ajut a entitats i associacions, el reconeixement de la diversitat i la promoció de la interculturalitat.  Suport a la coresponsabilitat ciutadana  Divulgació i difusió de la democràcia directa  Suport i ajut a entitats, associacions, col·lectius i ciutadania en general  Acompanyament en l’àmbit intercultural SUPORT A LA CORESPONSABILITAT CIUTADANA Descripció Suport per afavorir la participació ciutadana i els canals de relació entre la ciutadania i l’Ajuntament per facilitar i promoure aquesta participació en els processos de presa de decisions polítiques i en la gestió dels serveis i els assumptes d’interès municipal. Suport als diversos instruments i canals de participació regulats en el Reglament de Participació Ciutadana (RPC). La ciutadania té el dret a rebre informació i a intervenir directament o mitjançant associacions ciutadanes en els processos de presa de decisions polítiques i en el funcionament dels serveis públics, a través dels mitjans i canals de participació amb els requisits i la forma determinada en el reglament respecte a matèries d’interès que afectin la ciutat i els ciutadans i ciutadanes. Correspon a l’Ajuntament garantir i impulsar l’exercici d’aquest dret. A aquest efecte, ha de promoure els canals i instruments suficients, oberts i flexibles, i adequats als usos del temps, aptes per a la màxima i més diversa i àmplia participació; ha d’eliminar els obstacles que la dificultin o impedeixin, articulant mitjans singulars per arribar a les persones que per les seves circumstàncies personals o socials puguin tenir més dificultats, i ha de facilitar la intervenció ciutadana en els processos de presa de decisions polítiques. Utilitat Millorar la incidència real de la ciutadania en les polítiques públiques de la ciutat. Garantia S’articulen un diàleg i un debat continuat en el temps sobre les actuacions públiques en els òrgans de participació que són espais de cooperació pública ciutadana i d’acció conjunta entre institucions i organitzacions i professionals. Normativa Reglament de Participació Ciutadana (2017): reguladora del  https://w123.bcn.cat/APPS/egaseta/cercaAvancada.do?reqCode Servei =downloadFile&publicacionsld=15217 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Drets i deures dels Drets: l’exercici del dret a la participació, que no es redueix a usuaris l’elecció dels representants sinó que facilita la ciutadania activa a través del dret a la informació, dret a la participació i dret a la iniciativa ciutadana. La ciutadania té el dret a rebre informació i a intervenir directament o mitjançant associacions ciutadanes en els processos de presa de decisions polítiques i en el funcionament dels serveis públics, a través dels mitjans i canals de participació amb els requisits i la forma determinada en el RPC respecte a matèries d’interès que afectin la ciutat i els ciutadans i ciutadanes. Deures: contribuir activament al compliment dels objectius del RPC. Procediments de El previst per cada procediment al RPC. gestió del servei Altra informació La iniciativa ciutadana que pot consistir a proposar: complementària a) La incorporació d’un o diversos punts per tractar en l'ordre del dia del Consell Municipal o dels consells de districte. b) La convocatòria d’un procés participatiu determinat. c) La realització d’una audiència pública en format presencial o a la plataforma digital. d) La creació d’un òrgan de participació. e) L’aprovació d’una disposició de caràcter general. f) La celebració d’una consulta ciutadana. g) La convocatòria d’un consell de barri. Objectius de gestió  Publicitar el 90% dels informes participatius o memòries del servei participatives dels consells i processos participatius abans de tres mesos de la seva finalització. MODALITAT 1: EL CONSELL DE CIUTAT Descripció Òrgan de participació en el que estan representats els diferents àmbits sectorials i territorials de la ciutat de Barcelona. Es per tant, l’òrgan de participació amb una visió més àmplia de la ciutat. La seva missió es elaborar dictàmens i assessorar a l’Ajuntament en la definició de les grans línies de la política municipal. Ofereix Document. Els dictàmens del Plenari del Consell de Ciutat Cost i forma de 0 euros Pagament 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Centres  Direcció de Serveis de Democràcia Activa i Prestadors Descentralització Informació A més de la sessió plenària del Consell de Ciutat que és pública, complementària aquest òrgan de participació compta amb una Comissió Permanent i diferents grups de treball. Veure: http://www.conselldeciutat.cat/ca/page.asp?id=4 El Consell de Ciutat, creat per l’article 36 de la Carta Municipal, és el màxim òrgan consultiu i de participació en el qual els representants de l’Ajuntament i la ciutadania debaten els afers principals de la ciutat. En el si del Consell de Ciutat existeix la Comissió d’Empara, amb les funcions i la composició previstes al RPC. Canals de Petició  Presencial: a la Secretaria del Consell de Ciutat: Passeig de sant Joan, 75, 3ª planta. 08009 BCN  Telefònic: 93 256 45 59  Telemàtic: al correu electrònic conselldeciutat@bcn.cat  Telemàtic: a les xarxes socials i a la web del Consell de Ciutat Canals de Gestió  Presencial: a la Secretaria del Consell de Ciutat: Passeig de sant Joan, 75, 3ª planta. 08009 BCN  Telefònic: 932 56 45 64  Telemàtic: al correu electrònic conselldeciutat@bcn.cat  Telemàtic: a les xarxes socials i a la web del Consell de Ciutat Canals de  Telemàtic: a la web del Consell de Ciutat (web de publicació Recepció de resultats)  Telemàtic: a les xarxes socials Objectiu de  Publicar el 100% de la informació resultant a la web del gestió Consell de Ciutat abans de 2 mesos des de la seva aprovació. MODALITAT 2: ELS ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ TERRITORIALS I SECTORIALS Descripció Els consells sectorials analitzen les necessitats de la ciutadania en el seu àmbit i del funcionament dels serveis propis; el seguiment i la rendició de comptes; la proposta de línies d’anàlisis i estudis, l’anàlisi i control dels pressupostos del sector, entre d’altres. En definitiva, acompanyen en el disseny, l’execució i l’avaluació de l’acció municipal en l’àmbit que els és propi. Ofereix Document. Els Informes participatius del consell sectorial que es tracti. Les actes de la Comissió Permanent del consell sectorial que 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 es tracti. Les actes dels grups de treball del consell sectorial que es tracti Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Direcció de Serveis de Democràcia Activa i Prestadors Descentralització Informació Llista de consells sectorials: complementària  Consell Municipal de Benestar Social  Consell Assessor de la Gent Gran  Consell Municipal del Poble Gitano  Consell Municipal d'Immigració  Consell Municipal de Cooperació Internacional  Consell Municipal d'Associacions  Consell Escolar Municipal de Barcelona  Consell de la formació professional  Consell Municipal de Protecció i defensa dels Animals:  Consell Municipal de Consum  Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals  Consell Ciutat i Comerç  Consell Ciutadà per la Sostenibilitat  Consell de l'Habitatge Social de Barcelona  Consell de Cultura de Barcelona  Consell Rector de l'IMD  Consell de les Dones  Pacte per la Mobilitat  Consell Municipal de l'Esport Canals de Petició  Presencial: En oficines OAC  Telefònic: al número 93 256 45 59  Telemàtic: als següents correus electrònics: - Consell Municipal de Benestar Social: cmbs@bcn.cat - Consell Assessor de la Gent Gran: cagg@bcn.cat - Consell Municipal del Poble Gitano: cmpg@bcn.cat - Consell Municipal d'Immigració: cmi@bcn.cat - Consell Municipal de Cooperació Internacional: cmci@bcn.cat - Consell Municipal d'Associacions: cmeb@bcn.cat - Consell Escolar Municipal de Barcelona: cemb@bcn.cat - Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals: cmlgtbi@bcn.cat - Consell Ciutadà per la Sostenibilitat: ccs@bcn.cat - Consell de l'Habitatge Social de Barcelona: chsb@bcn.cat - Consell de Cultura de Barcelona: ccb@bcn.cat - Consell de les Dones: conselldones@bcn.cat - Pacte per la Mobilitat: pmb@bcn.cat Canals de Gestió  Presencial: En oficines OAC  Telefònic: al número 93.256.45.64.  Telemàtic: als següents correus electrònics: 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 - Consell Municipal de Benestar Social: cmbs@bcn.cat - Consell Assessor de la Gent Gran: cagg@bcn.cat - Consell Municipal del Poble Gitano: cmpg@bcn.cat - Consell Municipal d'Immigració: cmi@bcn.cat - Consell Municipal de Cooperació Internacional: cmci@bcn.cat - Consell Municipal d'Associacions: cmeb@bcn.cat - Consell Escolar Municipal de Barcelona: cemb@bcn.cat - Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals: cmlgtbi@bcn.cat - Consell Ciutadà per la Sostenibilitat: ccs@bcn.cat - Consell de l'Habitatge Social de Barcelona: chsb@bcn.cat - Consell de Cultura de Barcelona: ccb@bcn.cat - Consell de les Dones: conselldones@bcn.cat - Pacte per la Mobilitat: pmb@bcn.cat Canals de  Telemàtic: a la web del Consell de Ciutat o web pròpia del Recepció Consell sectorial que en disposi Objectiu de gestió  Reducció del temps d’informació de l’acció de govern municipal a un màxim del 30% del temps total de les sessions plenàries dels consells sectorials per facilitar la participació activa i àmplia de la ciutadania present. MODALITAT 3: PROCESSOS PARTICIPATIUS Descripció El procés participatiu és una seqüència d’actes, delimitats en el temps i dirigits a promoure el debat i el contrast d’arguments entre la ciutadania o entre aquesta i els responsables municipals, a fi de recollir-ne les opinions i propostes respecte d’una determinada actuació municipal. Ofereix Document. Està reglamentat l’existència de dos possibles lliurables a l’acabar un procés participatiu:  Memòria participativa (en les iniciatives de major transcendència que afectin la globalitat d’un districte o el conjunt d’un barri).  Informe participatiu: per a projectes o actuacions sectorials o d’àmbit inferior al barri. Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Direcció de Serveis de Democràcia Activa i Prestadors Descentralització Informació Normes Reguladores de participació ciutadana (audiència pública complementària de ciutat) Normes Reguladores de funcionament dels districtes Canals de Petició  Presencial: en oficines OAC 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069  Presencial: al Consell de Barri o Districte  Telemàtic: a la web del Consell de Ciutat  Telemàtic: a la Web de ciutadania Canals de Gestió  Presencial: a les reunions informatives que s'organitzin  Telefònic: 93 256 45 64 Canals de  Presencial: a l'acte programat al territori/ districte que es Recepció tracti. Objectiu de gestió  Obtenir una avaluació mitjana d’enquesta de satisfacció per sobre del 7,5 sobre 10. DIVULGACIÓ I DIFUSIÓ DE LA DEMOCRÀCIA DIRECTA Descripció Impuls d’accions de comunicació que donin a conèixer a la ciutadania els mecanismes de democràcia directa i facilitar els recursos necessaris per al seu impuls. En concret, la publicitat i comunicació de mecanismes com la iniciativa ciutadana, introduint mecanismes de discriminació positiva per als col·lectius minoritaris, més vulnerables o amb menys recursos. Utilitat Aprofundir en els mecanismes de democràcia directa que permeten al conjunt de la ciutadania –ja sia d’un barri, d’un districte o de la ciutat– decidir –amb caràcter vinculant– sobre els problemes que l’afecten, potenciant la participació dels col·lectius que no tenen espai en la democràcia representativa com poden ser infants, adolescents, joves o barcelonins d’origen divers. Garantia Es creen les condicions perquè el ciutadà/na s’apoderi i sia el subjecte protagonista a l’hora de decidir sobre els temes i/o problemes que l’afecten més directament. La pròpia normativa reguladora. Normativa Normes Reguladores de la Participació Ciutadana. RPC 2017. reguladora del  https://w123.bcn.cat/APPS/egaseta/cercaAvancada.do?reqCode Servei =downloadFile&publicacionsld=15217 Drets i deures dels Drets: a l’exercici del dret a la participació per prendre una decisió usuaris política ja sia a nivell d’un barri, districte o ciutat. Deures: contribuir activament al compliment dels procediments específics de cadascun dels mecanismes de democràcia directa previstos al RPC. Procediments de 1. Difusió dels mecanismes de democràcia directa, ja siguin gestió del servei presencials i o telemàtics donant suport a les demandes 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 ciutadanes que sorgeixen en aquest sentit en els espais de participació. 2. Recollida/ Registre de les iniciatives/ consultes/ plataformes ciutadanes que comptin amb suficient suport per part d’un sector de la ciutadania a través de mitjans presencials i/o telemàtics. 3. Facilitar els recursos necessaris per el seu impuls ( publicitat i comunicació de les iniciatives ciutadanes). 4. Introducció de mecanismes de discriminació positiva per als col·lectius minoritaris, més vulnerables o amb menys recursos. 5. Suport organitzatiu i tecnològic. 6. Retorn a la ciutadania individual o organitzada de la informació i/o processos resultants. 7. Avaluació de la gestió del servei. Objectius de  Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita gestió del servei abans de dos mesos en el 95% dels casos.  Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans de tres mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 1: INICIATIVES CIUTADANES Descripció La iniciativa ciutadana és la intervenció ciutadana dirigida a promoure una determinada actuació d’interès general i de competència municipal per part de l’Ajuntament. La concurrència de l’interès general o d’un col·lectiu ampli s’acredita mitjançant la recollida del nombre de signatures que s’especifica a l’article 10 RPC. L’objecte de la iniciativa ciutadana s’ha de referir a matèries de competència municipal, i no pot limitar o restringir els drets ni les llibertats fonamentals de la secció primera del capítol II del títol I de la Constitució i els drets i deures dels capítols I, II i III del títol I de l’Estatut, ni tampoc referir-se a matèries pròpies del Reglament orgànic municipal ni als tributs i preus públics municipals ni a pressupostos ja aprovats. La iniciativa ciutadana pot consistir a proposar: a) La incorporació d’un o diversos punts per tractar en l’ordre del dia del Consell Municipal o dels consells de Districte. b) La convocatòria d’un procés participatiu determinat. c) La realització d’una audiència pública en format presencial o a la plataforma digital. d) La creació d’un òrgan de participació. e) L’aprovació d’una disposició de caràcter general. 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 f) La celebració d’una consulta ciutadana. g) La convocatòria d’un consell de barri. Ofereix Document. Segons cada objecte de la Iniciativa ciutadana. Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Direcció de Serveis de Democràcia Activa i Prestadors Descentralització Informació La iniciativa ciutadana es sotmetria a informació pública a través complementària dels mitjans habituals durant 30 dies. Un cop passat el tràmit d’exposició pública, la iniciativa es sotmetrà a consideració de l’òrgan pertinent, perquè n’examini el contingut. Si es d’acceptació favorable per l’òrgan pertinent, la iniciativa es presentarà al Plenari del Consell Municipal, si s’escau, per a la seva aprovació. Canals de Petició  Presencial: Al Registre de les oficines OAC de l'Ajuntament de Barcelona  Correu postal: Al Registre de les oficines OAC de l'Ajuntament de Barcelona  Telemàtic: a través de la web de la ciutat http://www.bcn.cat on es podrà obtenir la sol·licitud.  Telemàtic: mitjançant el Registre de la Seu electrònica Canals de Gestió  Correu postal: entre la ciutadania (individual i/o representant de la ciutadania col·lectiva) i la Direcció de serveis de Democràcia Activa i Descentralització. (Passeig de sant Joan, 75, 3era planta, BCN08009).  Telemàtic: Per correu electrònic entre la ciutadania (individual i/o representant de la ciutadania col·lectiva) i participació@bcn.cat Canals de  Telemàtic: el procés de recepció es faria públic en la web Recepció municipal de la ciutat http://www.bcn.cat Objectiu de  Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita gestió abans de dos mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 2: CONSULTES CIUTADANES Descripció Amb les consultes ciutadanes, l’Ajuntament demana l’opinió de la ciutadania en matèries de la seva competència, la qual s’expressa mitjançant el vot directe, lliure, igual i secret en les urnes presencials o electròniques establertes a aquest efecte, dins el marc de la normativa municipal, autonòmica i estatal vigent. Les consultes poden ser simples quan es refereixen a una única matèria, o múltiples quan en el mateix procés es demana l’opinió 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 sobre diverses matèries diferents. Poden participar en les consultes ciutadanes les persones majors de 16 anys inscrites en el padró municipal de Barcelona. Quan es refereixen a àmbits de districte o inferior, només poden participar les persones empadronades en l’àmbit afectat. Ofereix Document. Activitat. Convocatòria de Consulta. Realització de Consulta. Cost i forma de 0 euros Pagament Centres Prestadors  Direcció de Serveis de Democràcia Activa i Descentralització Informació Quan la consulta fos conseqüència d’una iniciativa ciutadana se li complementària pot aplicar el mateix reglament que afecta a la iniciativa. L’objecte de la consulta no pot ser contrari a l’ordenament jurídic espanyol o català. Canals de Petició  Presencial: Al Registre de les oficines OAC de l'Ajuntament de Barcelona  Correu postal: Al Registre de les oficines OAC de l'Ajuntament de Barcelona  Telemàtic: a través de la web de la ciutat http://www.bcn.cat on es podrà obtenir la sol·licitud.  Telemàtic: mitjançant el Registre de la Seu electrònica Canals de Gestió  Correu postal: entre la ciutadania (individual i/o representant de la ciutadania col·lectiva) i la Direcció de serveis de democràcia Activa i descentralització. (Passeig de sant Joan, 75, 3era planta, BCN08009). Canals de Recepció  Telemàtic: el procés de recepció es faria públic en la web municipal de la ciutat http://www.bcn.cat Objectiu de gestió  Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans de 3 mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 3: PLATAFORMA DIGITAL DECIDIM.BARCELONA Descripció Decidim.Barcelona és la plataforma de participació digital de l'Ajuntament de Barcelona en codi obert, desenvolupada enterament en programari lliure i de manera oberta, àgil, i participativa. Té com a objectiu ser un espai de referència per construir una ciutat democràtica, oberta i transparent que potenciï la participació de la ciutadania en la construcció/definició de les polítiques de la ciutat, un espai i model per a la construcció d’una ciutat democràtica, per generar espais oberts, híbrids, i accessibles de 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 participació política. Ofereix Informació/dades. Activitat. Espai electrònic per debatre, comentar propostes , donar suport a propostes i edició digital de les propostes o aportacions fetes amb garantia de traçabilitat de les mateixes. Cost i forma de 0 euros Pagament Centres Prestadors  Direcció de Serveis d’Innovació Democràtica Informació La plataforma inicia la seva activitat l'any 2016. La ciutadania i complementària associacions col·laboren en el disseny del propi Decidim, a l’espai “meta-decidim”. Canals de Petició  Telemàtic: a l’adreça web https://decidim.barcelona Canals de Gestió  Telemàtic: a l’adreça web https://decidim.barcelona Canals de Recepció  Telemàtic: a l’adreça web https://decidim.barcelona Objectiu de gestió  Nombre usuaris superior a 15.000.  Nombre d’instàncies noves anuals a entitats o associacions superior a 18.  Nombre de visites anuals superior a 75.000. SUPORT I AJUT A LES ENTITATS, ASSOCIACIONS, COL·LECTIUS I CIUTADANIA EN GENERAL Descripció Es prioritza el suport als barris com espais d’identitat i convivència i s’articulen les diferents realitats associatives, pràctiques participatives i de capacitat de mobilització dels barris a una gran varietat de realitats, necessitats, experiències, etc. Es dona suport i col·laboració a moviments ciutadans que tinguin com a eix la participació col·lectiva, oferint ajuts i recursos econòmics a les entitats i associacions de la ciutat per al desenvolupament de la seva tasca. Igualment, es potencia el teixit associatiu i es desenvolupen formules per a la gestió de programes sectorials o equipaments que permeten models de gestió comunitària, incloent formes de cogestió. Utilitat Facilitar les expressions de la ciutadania que mostren una clara voluntat de fer, de construir i de gestionar serveis comunitaris i serveis públics. Millora del funcionament democràtic de les associacions i millora de la qualitat democràtica de les pràctiques organitzatives de la ciutat. 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Garantia La contribució del servei a potenciar un associacionisme de base àmplia, de funcionament democràtic i en xarxa, posant en valor i facilitant els processos d’associacionisme i d’autoorganització L’acompanyament als qui volen fer un pas més en el paradigma de la participació; substituint les demandes a l’Ajuntament i la participació en el debat públic per la demanda d’espais i eines a fi de poder dissenyar i gestionar els propis serveis. Normativa Reglament de Participació Ciutadana (2017): reguladora del https://bop.diba.cat/scripts/ftpisa.aspx?fnew?bop2017&10/022017 Servei 020132.pdf&1 Pla Municipal d’Acció Comunitària: http://ajuntament.barcelona.cat/acciocomunitaria/sites/default/files /PlaMunicipalAC2018-2022_web.pdf Model de bases de la Gestió Cívica dels equipaments per activitats i serveis municipals (BOP, 23 d’abril 2015): https://bop.diba.cat/scripts/ftpisa.aspx?fnew?bop2015&04/022015 011084.pdf&1 Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals: https://www.icab.cat/files/242-238423- DOCUMENTO/consellmunicipal.pdf Drets i deures dels En el cas de la gestió cívica d’iniciativa institucional: usuaris Drets: dret a gestionar equipaments públics municipals, segons regula el document de bases de la gestió cívica. Deures: formalitzar la gestió cívica d’acord amb els procediments que se’n deriven de la normativa citada anteriorment. En el cas de les subvencions: Drets: dret a concórrer a la convocatòria de subvencions municipals atenent a les bases reguladores generals i específiques que es publiquen anualment. Deures: Els/Les sol·licitants han de presentar, durant el termini de presentació de les sol·licituds establert en la convocatòria, els documents bàsics 1 i 2 degudament complimentats i signats; corresponent cada sol·licitud a un sol projecte amb un únic codi de modalitat (àmbit temàtic, programa específic i àmbit territorial) al qual es vol concórrer. Els sol·licitants accepten la realització de les comunicacions previstes en la convocatòria per part de l’Administració, al correu electrònic que necessàriament han d’indicar. Procediments de En el cas de subvencions municipals: gestió del servei 1.- Publicació i comunicació de la convocatòria de subvencions 15 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 2.- Recepció de sol·licituds de subvenció 3.- Anàlisi i avaluació de les propostes i projectes 4.- Sol·licitud d’informació addicional i proposta de resolució 5.- Publicació provisional de la resolució 6.- Període d’ al·legacions 7.- Publicació definitiva En el cas de la gestió cívica d’iniciativa institucional: (Per concurrència pública) 1. Publicació de la convocatòria i bases aplicables al Butlletí Oficial de la Província ( BOP) i altres mitjans de difusió municipal. 2. Presentació de propostes per part de les entitats juntament amb la documentació que acrediti la seva idoneïtat. 3. Període d’informació pública 4. La Comissió de Valoració pren decisió motivada i atenent als criteris fixats a les Bases de l’entitat seleccionada. 5. Formalització del conveni de col·laboració entre l’òrgan municipal competent i l’entitat. 6. Acceptació per part de l’entitat de la prohibició de cedir o transmetre la condició de gestor cívic, durada i manteniment i conservació de les instal·lacions o immobles municipals. 7. Fixació de règim econòmic, indicadors i control de gestió 8. Designació dels canals de participació 9. Concreció del règim de gestió de les instal·lacions auxiliars o complementàries. 10.Concreció de les causes d’extinció del conveni. Objectius de gestió  Garantir el nombre de xarxes comunitàries en un mínim del del servei 85% dels barris de la ciutat on es desenvolupin activitats relacionades amb elles. MODALITAT 1: SUBVENCIONS A PROJECTES DE CIUTADANIA Descripció L’Ajuntament valora i reconeix els projectes que es duen a terme des de la ciutadania activa i organitzada; i per això facilita els mitjans necessaris a les coordinadores de les entitats i associacions. Es promouen acords de col·laboració amb associacions ciutadanes, mitjançant les quals s’ajudarà, si es legalment escaient, a facilitar el suport econòmic a programes i/o projectes específics d’aquestes associacions, sempre i que el seu contingut sia d’interès per a la 16 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 comunitat i barri on es desenvolupen. Ofereix Econòmic. Suport econòmic Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Drets de Ciutadania i Participació Prestadors Informació Cal estar inscrit al Fitxer Gral. d’Entitats complementària https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/portal/channel/default.htm l?&stpid=19980000212&style=ciudadano Canals de Petició  Presencial: amb els tècnics dels Centres Prestadors  Presencial: al Registre de les oficines OAC de l'Ajuntament de Barcelona  Telemàtic: a la seu electrònica de la web de la ciutat http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions Canals de Gestió  Telemàtic: per correu electrònic a esuport_subvencions@bcn.cat, i al compte del sol·licitant  Correu postal: carrer Avinyó, 32 primer pis BCN 08002, i a l'adreça del sol·licitant Canals de  Telefònic: SMS al telèfon del sol·licitant Recepció  Telemàtic: per correu electrònic al compte del sol·licitant  Correu postal: a l'adreça del sol·licitant  Telemàtic: al web http://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions Objectiu de gestió  Resoldre provisionalment i informar als sol·licitants abans de 4 mesos. MODALITAT 2: CESSIÓ D’ESPAIS PER INTERÈS PÚBLIC Descripció Facilita espais i/o infraestructures amb la finalitat d’ afavorir el desenvolupament d’usos i activitats d’interès públic i la implicació de la societat civil en la regeneració i dinamització del teixit urbà. Ofereix Instal·lació. Recursos materials. Un terreny, un edifici, sales d’actes, sales polivalents, sales de reunions, patis,... depenent en funció del centre i del reglament que afecti. Cost i forma de Depèn del lliurable que es tracti i de l’espai que es tracti. Veure Pagament http://lloguerespais.bcn.cat/ca/preus Segons contracte de cessió d’ús. Centres  Torre Jussana Centre de Serveis a les Associacions Prestadors  Direcció de Serveis d’Acció Comunitària 17 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Informació Torre Jussana fa cessió d’espais per a entitat. complementària Canals de Petició  Presencial: al Registre de les oficines OAC de l'Ajuntament de Barcelona  Telemàtic: a la seu electrònica de la web de la ciutat  https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/portal/channel/default.h tml?&stpid=20030000880&style=ciudadano Canals de Gestió  Telemàtic: al correu electrònic de l’equipament o centre on es contracti una cessió d’ús d’espai públic  Correu postal: de l’equipament o centre on es contracti una cessió d’ús d’espai públic Canals de  Presencial: a l’equipament o centre on es contracti una cessió Recepció d’ús d’espai públic Objectiu de gestió  Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans de 3 mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 3: ASSESSORAMENT I SUPORT TÈCNIC A L’ACCIÓ COMUNITÀRIA Descripció Assessorament i suport tècnic en accions o projectes veïnals que fomentin la convivència i la solidaritat, estimulin el treball conjunt i la cooperació entre els diferents agents i el territori. Ofereix Informació/Dades. Document. Recursos materials. Informació i dades en forma de documents, i altres recursos materials Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Torre Jussana Centre de Serveis a les Associacions Prestadors  Direcció de Serveis d’ Acció Comunitària Informació Es potencia i vetlla també pel compliment i difusió del Codi ètic de complementària les associacions. Web d’acció comunitària: https://ajuntament.barcelona.cat/acciocomunitaria/ca/ Canals de Petició  Telemàtic: Per correu electrònic al tècnic referent del Direcció d’Acció Comunitària acciocomunitaria@bcn.cat  Correu postal: a la Direcció d’Acció Comunitària, Passeig de Sant Joan, 75, 6ena planta. BCN 08009 Canals de Gestió  Telemàtic: Per correu electrònic al tècnic referent del Direcció d’Acció Comunitària acciocomunitaria@bcn.cat, i al compte del sol·licitant.  Telefònic: als telèfons 932564593, 932564566, 932564565 i al del sol·licitant. Canals de  Presencial: A la seu de l’entitat o associació, al barri, als 18 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Recepció equipaments de l’entorn, etc. Objectiu de gestió  Donar resposta abans de 30 dies en el 90% de casos. MODALITAT 4: WEB DE LA XARXA DE CASALS DE BARRI A LA CIUTAT Descripció Mitjà de comunicació i diàleg entre els veïns/es, persones usuàries i el barri en general. Transmet els valors essencials dels casals de barri; i a més, la web facilita la participació del veïnat en projectes comunitaris del barri. Ofereix Informació/Dades. Informació i publicacions audiovisuals. Accés a cessió d’espais i a activitats diverses com la participació en projectes de voluntariat. Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Als casals de barri de districte. Prestadors Veure http://www.bcn.cat/casalsdebarri/ca/onsom.html Informació Promou i facilita la possibilitat de dedicar temps lliure personal i complementària col·laborar en creació i construcció de projectes comunitaris per als barris. Canals de Petició  Telemàtic: al web http://ajuntament.barcelona.cat/casalsdebarri/ Canals de Gestió  Telemàtic: al web http://ajuntament.barcelona.cat/casalsdebarri/ Canals de  Telemàtic: al web Recepció http://ajuntament.barcelona.cat/casalsdebarri/ Objectiu de gestió  El 80% de l’activitat realitzada a la xarxa de casals de barri estarà publicada al web MODALITAT 5: EL PROJECTE DE PARTICIPACIÓ DECIDIM Descripció Decidim és la projecte digital de participació que s’ha desenvolupat de tal manera que pugui ser utilitzat fàcilment per altres institucions i organitzacions per poder articular qualsevol tipus de procés . Té com a objectiu ser una eina de participació en el si d’entitats i associacions de la ciutat. Ofereix Informació/dades. Activitat. Plataforma digital configurar espais de participació (iniciatives, assemblees, processos o consultes) i enriquir-los a través dels múltiples components disponibles (trobades presencials, enquestes, propostes, votacions, seguiment de resultats, comentaris i molts més). 19 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Cost i forma de 0 euros Pagament Centres  Direcció de Serveis de Recerca, Desenvolupament i Prestadors Innovació Informació Es facilita a la ciutadania organitzada de Barcelona la instal·lació complementària tècnica de la plataforma Decidim, l’assessorament i formació per a la seva correcta utilització. Canals de Petició  Telemàtic: a l’adreça web https://decidim.org Canals de Gestió  Telemàtic: a l’adreça web https://decidim.org Canals de  Telemàtic: a l’adreça web https://decidim.org Recepció Objectiu de gestió  Nº d’instal·lacions (instàncies) noves del Decidim d’organitzacions socials amb seu o delegació a Barcelona superiors a 15 ACOMPANYAMENT EN L’ÀMBIT INTERCULTURAL Descripció Vol promoure la incorporació de l’enfocament intercultural en les polítiques públiques de l’Ajuntament de Barcelona i impulsar accions, en col·laboració amb altres actors, en els àmbits de ciutat, de districte i de barri, en el marc dels principis de la interculturalitat: reconeixement de la diversitat, igualtat de drets i equitat, i interacció positiva/diàleg intercultural. Acompanyament en la creació de nous projectes amb enfocament intercultural, aportant recursos tècnics, econòmics i comunicatius del Programa Barcelona Interculturalitat segons les especificitats dels territoris. Utilitat Activitats antirumors per a població de diferents trams d’edat. Formació adreçada a professionals Programació d’activitats i exposicions des de l’Espai Avinyó Garantia Treball col·laboratiu amb entitats i associacions per accions de sensibilització des de la proximitat; així com impuls de sinergies amb els diferents mitjans de comunicació per assolir un tractament més positiu de la diversitat cultural. Ofereix Informació/Dades. Document. Recursos materials. Assessorament. Assessorament personalitzat. Oferta de formació. Activitats del catàleg d’activitats antirumors. Catàleg d’activitats de l’Espai Avinyó. Altres, segons necessitats Cost i forma de 0 euros. Pagament 20 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Normativa  Veure: reguladora del https://ajuntament.barcelona.cat/bcnacciointercultural/ca Servei Drets i deures dels  Veure: usuaris https://ajuntament.barcelona.cat/bcnacciointercultural/ca Procediments de 1.- demanda gestió del servei 2.- s’analitza quin del serveis és el que millor s’adequa per donar- hi resposta. 3.- en tot moment es fa un seguiment des de la coordinació del programa Barcelona Interculturalitat. Centres Prestadors  Espai Avinyó Llengua i Cultura Canals de Petició  Presencial. Passeig de St. Joan 75, 2a planta  Telemàtic. Al correu electrònic: ipr@bcn.cat Canals de Gestió  Presencial. Passeig de St. Joan 75, 2a planta  Telemàtic. Al correu electrònic: ipr@bcn.cat Canals de Recepció  Presencial. Depèn de la demanda. Es pot oferir a Passeig de St. Joan 75, 2a planta o “in situ” depenent del servei a oferir. Objectius de gestió  Organitzar 6 formacions anuals antirumors. del servei ANNEXOS CENTRES PRESTADORS Data actualització: 24/12/2020 DIRECCIÓ DE SERVEIS DE DEMOCRÀCIA ACTIVA Adreça Passeig de Sant Joan, 75, 08009 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 932 564 556; 932 564 500 Correu electrònic / participacio@bcn.cat Web https://decidim.barcelona/?locale=ca http://governobert.bcn.cat/ca/ Atenció al públic De dilluns a divendres  De 9 a 14h i de 16 a 18:30h 21 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Cal cita prèvia Com arribar-hi Metro: L2 Tetuan, L4 Girona i Verdaguer Autobús: 6, 19, 54, 55, D50 Descripció Es proposa construir escenaris de relació entre institucions i ciutadania posant la coproducció de les polítiques locals com a element central. Entre d’altres, l’objectiu es privilegiar la veu i acció dels qui menys poder tenen, reconeixent els contrapoders urbans que es generen a la ciutat. Instal·lacions Àrea de treball d’oficina i sala de reunió a la tercera planta, interior. Modalitats de  El Consell de Ciutat Servei  Els òrgans de participació territorials i sectorials  Els processos participatius  Iniciatives ciutadanes  Consultes ciutadanes  Plataforma Digital decidim.Barcelona DIRECCIÓ DE SERVEIS D’INNOVACIÓ DEMOCRÀTICA Adreça  Passeig de Sant Joan, 75, 08009 Barcelona Veure ubicació aquí  Carrer Concepción Arenal, 165 (El Canòdrom - Parc de Recerca Creativa) Veure ubicació aquí Telèfon 932 564 562 – 932 200 093 Correu electrònic / Innovació-democratica@bcn.cat Web https://www.decidim.barcelona/ http://ajuntament.barcelona.cat/innovaciodemocratica/ca/ Atenció al públic De dilluns a divendres  De 9 a 14h i de 16 a 18:30h Cal cita prèvia Com arribar-hi Metro: L2 Tetuan, L4 Girona i Verdaguer Autobús: 6, 19, 54, 55, D50 Descripció Es proposa desenvolupar entorns i infraestructures digitals de participació i col·laboració públiques i comunes i promoure que els processos d’investigació i innovació siguin participatius, oberts i col·laboratius. Instal·lacions Àrea de treball d’oficina i sala de reunió a la tercera planta, exterior. 22 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Modalitats de  Plataforma digital Decidim.Barcelona Servei DIRECCIÓ DE SERVEIS D’ACCIÓ COMUNITÀRIA Adreça Passeig de Sant Joan, 75, 08009 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 932 564 471 – 932 564 568 Correu electrònic / acciocomunitaria@bcn.cat Web http://governobert.bcn.cat/ca/participacio Atenció al públic De dilluns a divendres  De 9 a 14h i de 16 a 18:30h Cal cita prèvia Com arribar-hi Metro: L2 Tetuan, L4 Girona i Verdaguer Autobús: 6, 19, 54, 55, D50 Descripció Òrgan que proposa repensar estratègies i formes d’entendre i entomar les relacions ajuntament-societat en l’escala comunitària. El sentit de l’acció comunitària apunta a la construcció d’una relació entre el govern i la societat que, en certa manera, cal “reconstruir” a tots els nivells: polític, professional i entre la ciutadania activa. Instal·lacions Àrea de treball d’oficina i sala de reunió a la sisena planta. Modalitats de  Cessió d’espais per interès públic Servei  Assessorament i suport tècnic a l’acció comunitària TORRE JUSSANA CENTRE DE SERVEIS A LES ASSOCIACIONS Adreça Av. Cardenal Vidal i Barraquer, 30, 08035 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 932 564 118 / fax: 932 564 086 Correu electrònic / tjussana@bcn.cat Web www.bcn.cat/tjussana Atenció al públic De dilluns a divendres  De 09:00 a 14:10 i de 17:00 a 18:00h. Cal cita prèvia Com arribar-hi Metro L3 estació Montbau, L5 estació Horta Autobús: N4, 19, 39, 45, 86, 87, 102, 185, V21 Descripció Centre que treballa amb un model de gestió que incorpora les pròpies associacions en un treball conjunt amb l’administració 23 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 municipal en la definició i execució de les estratègies de suport i foment de l’associacionisme a la ciutat. Aquest model neix de l’acord entre l’Ajuntament i el Consell d’Associacions de Barcelona. Instal·lacions L'emplaçament de les instal·lacions de Torre Jussana és ideal per a la realització d'actes i activitats per a entitats. L'edifici, que data del segle XIX, ha estat reformat per acollir els serveis a les associacions, mentre que la ubicació a l'extraradi de Barcelona ofereix un entorn privilegiat de fàcil accés urbà. A més a més, les instal·lacions estan adaptades a les persones amb mobilitat reduïda, amb una rampa d'accés i ascensor interior. Compte amb 300 m2 d’exterior per a fer activitats a l’aire lliure; 3 sales de reunions per a grups d’entre 3 i 15 persones i una sala polivalent, modulable, que pot acollir un màxim de 120 persones. Informació Reglament de règim intern http://tjussana.cat/docs/2013.RI.TJ.pdf complementària Modalitats de  Cessió d’espais per interès públic Servei  Assessorament i suport tècnic a l'acció comunitària OFICINA D’AFERS RELIGIOSOS (OAR) Adreça C Comerç, 44. 08003 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 932 564 342 Correu electrònic / oar@bcn.cat Web www.bcn.cat/dretscivils Atenció al públic De dilluns a divendres Del 24 de setembre al 24 de juny:  dilluns, dimecres i divendres de 09:00 a 14:00  dimarts i dijous de 09:00 a 18:00 Del 25 de juny al 23 de setembre:  de dilluns a divendres de 09:00 a 14:00 Cal cita prèvia Com arribar-hi Metro: L1 estació Arc del Triomf Autobús : 14, 39, 55 Descripció Mediació interreligiosa intercomunitària: mediació davant de conflictes fonamentats en l'eix religiós. Potenciar el coneixement especialitzat del fenomen religiós a la ciutat. Garantia de drets humans. Assessorament en diversitat religiosa i gestió de la mateixa. Informació  Assessorament, informació, formació i sensibilització a entitats complementària i ciutadania en general sobre la diversitat religiosa i dret a la 24 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 llibertat religiosa i de culte.  Proposta didàctica "Llocs de culte, espais per descobrir", adreçada a alumnat d'ESO.  Blog "El Correu de l'OAR".  Assessorament i acompanyament a entitats religioses en processos de regularització de centres de culte.  Assessorament i suport a entitats religioses per a l'ús puntual d'equipaments i via pública per a la realització d'activitats religioses de caràcter puntual.  Assessorament, formació i suport en tràmits i processos relacionats amb la gestió i activitats de les entitats religioses (registres, subvencions, etc.)  Informació i sensibilització a les entitats religioses en diversitat religiosa i dret a la llibertat religiosa i de culte. Modalitats de  Acompanyament en l’àmbit intercultural i de la Servei diversitat ESPAI AVINYÓ. LLENGUA I CULTURA Adreça Carrer Avinyó, 52, 08002 Barcelona Veure ubicació aquí Telèfon 934 127 224 Correu electrònic / espaiavinyo@bcn.cat Web www.espaiavinyo.cat https://www.facebook.com/BCNAccioIntercultural https://mobile.twitter.com/espaiavinyo Atenció al públic De dilluns a divendres  De 10:00 a 20:00 h Com arribar-hi Metro: L3 Liceu Autobús: 19, 39, 45 Descripció Inicia l’activitat el març del 2011 amb l’impuls conjunt de la Direcció de Drets de Ciutadania i Immigració de l’Ajuntament de Barcelona, i del Consorci per a la Normalització Lingüística. Parteix de la base que la diversitat cultural és un factor fonamental de la potencialitat creativa i productiva de l’espècie humana, un factor que enriqueix la convivència i referma els valors d’igualtat i respecte. Per això, potenciem els valors de la interculturalitat creant espais de reflexió i, alhora, fent visible i posant en valor la creació d’artistes d’orígens culturals diversos que, amb la seva obra, interaccionen amb la ciutat. Informació  Punt de trobada per a la reflexió i la creació intercultural. complementària  Activitats culturals sobre la diversitat a la seu del carrer Avinyó i a d'altres espais i equipaments de la ciutat ( exposicions, 25 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 projeccions, xerrades, concerts,...)  Oferta d'activitats antirumors i interculturals a l'alumnat de català del CNL i Plataforma per la llengua.  Activitats que promoguin el coneixement en la cultura catalana popular i contemporània, a través de la participació en festivitats i altres expressions culturals.  Activitats de coneixement de l’entorn històric i cultural a través del contacte amb els barris, institucions i equipaments (museus, biblioteques, etc.).  Activitats del Catàleg Antirumors impulsat per l’Ajuntament de Barcelona que reforcen la vessant sensibilitzadora i de convivència en el marc dels valors de la interculturalitat. Modalitats de  Acompanyament en l’àmbit intercultural i de la Servei diversitat DEPARTAMENT D’INTERCULTURALITAT I PLURALISME RELIGIÓS Adreça Passeig de Sant Joan, 75, 08009 Barcelona Veure ubicació aquí ipr@bcn.cat Correu electrònic / https://ajuntament.barcelona.cat/bcnacciointercultural/ca/inici Web https://ajuntament.barcelona.cat/oficina-afers-religiosos/ca https://ajuntament.barcelona.cat/consell-municipal-poble-gitano/ca Atenció al públic De dilluns a divendres:  De 9:30 a 14:00 Cal enviar un correu electrònic per ser atès. Com arribar-hi Metro: L2 Tetuan, L4 Girona i Verdaguer Autobús: H10, 6, 19, 33, 34, D50, 54, 55, N1, N4, N7, V19 Modalitats de  Acompanyament en l’àmbit intercultural i de la diversitat Servei 26 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 SEGUIMENT D'INDICADORS I OBJECTIUS DE GESTIÓ Data actualització: 24/12/2020 SERVEI: SUPORT A LA CORESPONSABILITAT CIUTADANA INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de processos participatius urbans (mitjana mensual) 2015 35 Nombre de processos participatius urbans (mitjana mensual) 2016 23 Nombre de processos participatius (anual) 2017 27 Nombre de processos participatius (anual) 2018 33 Nombre de processos participatius (anual) 2019 20 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Publicitar el 90% dels informes participatius o memòries 2016 90% 100% participatives dels consells i processos participatius abans de tres mesos de la seva finalització. Publicitar el 90% dels informes participatius o memòries 2017 95% 106% participatives dels consells i processos participatius abans de tres mesos de la seva finalització. Publicitar el 90% dels informes participatius o memòries 2018 95% 106% participatives dels consells i processos participatius abans de tres mesos de la seva finalització. Publicitar el 90% dels informes participatius o memòries 2019 95% 106% participatives dels consells i processos participatius abans de tres mesos de la seva finalització. Publicitar el 90% dels informes participatius o memòries 2020 -% participatives dels consells i processos participatius abans de tres mesos de la seva finalització. MODALITAT 1: EL CONSELL DE CIUTAT INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de dictàmens publicats (anual) 2015 1 Nombre de dictàmens publicats (anual) 2016 1 Nombre de dictàmens publicats (anual) 2017 4 Nombre de dictàmens publicats (anual) 2018 5 27 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Nombre de dictàmens publicats (anual) 2019 3 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Publicar el 100% de la informació resultant a la web del Consell de 2016 75% 75% Ciutat abans d’un mes des de la seva aprovació. Publicar el 100% de la informació resultant a la web del Consell de 2017 90% 90% Ciutat abans de 2 mesos des de la seva aprovació. Publicar el 100% de la informació resultant a la web del Consell de 2018 95% 95% Ciutat abans de 2 mesos des de la seva aprovació. Publicar el 100% de la informació resultant a la web del Consell de 2019 100% 100% Ciutat abans de 2 mesos des de la seva aprovació. Publicar el 100% de la informació resultant a la web del Consell de 2020 -% Ciutat abans de 2 mesos des de la seva aprovació. MODALITAT 2: ELS ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ TERRITORIALS I SECTORIALS INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de consells sectorials coordinats en xarxa de consells 2015 19 Nombre de consells sectorials coordinats en xarxa de consells 2016 19 Nombre de consells sectorials coordinats en xarxa de consells 2017 19 Nombre de consells sectorials coordinats en xarxa de consells 2018 20 Nombre de consells sectorials (anual) 2019 21 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Reducció del temps d’informació de l’acció de govern municipal a un 2016 50% 166% màxim del 30% del temps total de les sessions plenàries dels consells sectorials per facilitar la participació activa i àmplia de la ciutadania present. Aixecar acta de les demandes de la ciutadania en el 100% de les 2016 75% 75% sessions dels consells sectorials, siguin plenàries, comissions o grups de treball. Reducció del temps d’informació de l’acció de govern municipal a un 2017 30% 100% màxim del 30% del temps total de les sessions plenàries dels consells sectorials per facilitar la participació activa i àmplia de la ciutadania present. Reducció del temps d’informació de l’acció de govern municipal a un 2018 30% 100% màxim del 30% del temps total de les sessions plenàries dels consells sectorials per facilitar la participació activa i àmplia de la ciutadania present. 28 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Reducció del temps d’informació de l’acció de govern municipal a un 2019 30% 100% màxim del 30% del temps total de les sessions plenàries dels consells sectorials per facilitar la participació activa i àmplia de la ciutadania present. Reducció del temps d’informació de l’acció de govern municipal a un 2020 -% màxim del 30% del temps total de les sessions plenàries dels consells sectorials per facilitar la participació activa i àmplia de la ciutadania present. MODALITAT 3: PROCESSOS PARTICIPATIUS INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d’acords consensuats efectius 2015 50 Nombre d’acords consensuats efectius 2016 1.496 Nombre d’acords consensuats efectius 2017 1.522 Nombre d’acords consensuats efectius 2018 1.889 Nombre d’acords consensuats efectius 2019 1.041 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Obtenir una avaluació mitjana d’enquesta de satisfacció per sobre del 2016 7,4 106% 7 sobre 10 Obtenir una avaluació mitjana d’enquesta de satisfacció per sobre del 2017 8,1 116% 7 sobre 10 Obtenir una avaluació mitjana d’enquesta de satisfacció per sobre del 2018 8,32 119% 7 sobre 10 Obtenir una avaluació mitjana d’enquesta de satisfacció per sobre del 2019 8,4 120% 7 sobre 10 Obtenir una avaluació mitjana d’enquesta de satisfacció per sobre del 2020 -% 7,5 sobre 10 SERVEI: DIVULGACIÓ I DIFUSIÓ DE LA DEMOCRÀCIA DIRECTA INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de propostes ciutadanes a la plataforma decidim.barcelona 2016 10.860 per participar en la definició de l’actuació municipal durant els propers anys Nombre d'iniciatives ciutadanes 2017 5 Nombre de consultes convocades anualment 2017 0 Nombre d'iniciatives ciutadanes 2018 9 Nombre de consultes convocades anualment 2018 0 29 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Nombre d'iniciatives ciutadanes 2019 4 Nombre de consultes convocades anualment 2019 0 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2016 100% 105% de dos mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2016 95% 100% de tres mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2017 95% 100% de dos mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2017 95% 100% de tres mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2018 95% 100% de dos mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2018 95% 100% de tres mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2019 97% 102% de dos mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2019 97% 102% de tres mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2020 -% de dos mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2020 -% de tres mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 1: INICIATIVES CIUTADANES INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d'iniciatives ciutadanes 2015 0 Nombre d'iniciatives ciutadanes 2016 0 Nombre d'iniciatives ciutadanes 2017 5 Nombre d'iniciatives ciutadanes 2018 9 Nombre d'iniciatives ciutadanes 2019 4 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2016 100% 105% de dos mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2017 100% 105% 30 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 de dos mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2018 95% 100% de dos mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2019 97% 102% de dos mesos en el 95% dels casos. Informar públicament en canals telemàtics de forma explícita abans 2020 -% de dos mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 2: CONSULTES CIUTADANES INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de consultes convocades anualment 2015 0 Nombre de consultes convocades anualment 2016 0 Nombre de consultes convocades anualment 2017 0 Nombre de processos participatius (anual) 2017 27 Nombre de consultes convocades anualment 2018 0 Nombre de processos participatius (anual) 2018 33 Nombre de consultes convocades anualment 2019 0 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2016 100% 105% de 3 mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2017 100% 105% de 3 mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2018 100% 105% de 3 mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2019 97% 102% de 3 mesos en el 95% dels casos. Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament abans 2020 -% de 3 mesos en el 95% dels casos. MODALITAT 3: PLATAFORMA DIGITAL DECIDIM.BARCELONA INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d’aportacions ciutadanes recollides 2016 194.138 Nombre d’aportacions ciutadanes recollides 2017 218.065 Nombre d’aportacions ciutadanes recollides 2018 228.031 Nombre d’aportacions ciutadanes recollides 2019 232.164 31 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Nombre de residents a Barcelona enregistrats a la plataforma 2016 25.717 171% superior a 15.000 Nombre d’usuaris superior a 20.000 2016 25.717 129% Nombre d’usuaris superior a 20.000 2017 27.308 137% Nombre de visites anuals superiors a 70.000 2017 77.000 110% Nombre d’usuaris superior a 20.000 2018 30.639 153% Nombre d’instàncies noves anuals a entitats o associacions superior 2018 22 147% a 15 Nombre de visites anuals superior a 70.000 2018 119.353 171% Nombre d’usuaris superior a 10.000 2019 33.388 334% Nombre d’instàncies noves anuals a entitats o associacions superior 2019 26 173% a 15 Nombre de visites anuals superior a 70.000 2019 131.045 187% Nombre d’usuaris superior a 15.000 2020 -% Nombre d’instàncies noves anuals a entitats o associacions superior 2020 -% a 18 Nombre de visites anuals superior a 75.000 2020 -% SERVEI: SUPORT I AJUT A LES ENTITATS, ASSOCIACIONS, COL·LECTIUS I CIUTADANIA EN GENERAL INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Valor global de les subvencions atorgades (en €) 2015 1.426.535 Valor global de les subvencions atorgades (en €) 2016 980.000 Valor global de les subvencions atorgades (en €) 2017 907.998,06 Valor global de les subvencions atorgades (en €) 2018 718.208 Valor global de les subvencions atorgades (en €) 2019 721.089,29 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Augmentar el nombre de xarxes comunitàries fins aconseguir que en 2016 95% 112% el 85% dels barris de la ciutat es desenvolupin activitats relacionades amb elles. Garantir el nombre de xarxes comunitàries en un mínim del 85% dels 2017 100% 118% barris de la ciutat on es desenvolupin activitats relacionades amb elles. Garantir el nombre de xarxes comunitàries en un mínim del 85% dels 2018 100% 118% barris de la ciutat on es desenvolupin activitats relacionades amb 32 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 elles. Garantir el nombre de xarxes comunitàries en un mínim del 85% dels 2019 100% 118% barris de la ciutat on es desenvolupin activitats relacionades amb elles. Garantir el nombre de xarxes comunitàries en un mínim del 85% dels 2020 -% barris de la ciutat on es desenvolupin activitats relacionades amb elles. MODALITAT 1: SUBVENCIONS A PROJECTES DE CIUTADANIA INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de projectes i accions que van rebre suport i/o ajuts 2015 227 Nombre de projectes i accions que van rebre suport i/o ajuts 2016 222 Nombre de projectes i accions que van rebre suport i/o ajuts 2017 188 Nombre de projectes i accions que van rebre suport i/o ajuts 2018 125 Nombre de projectes i accions que van rebre suport i/o ajuts 2019 108 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Resoldre provisionalment i informar als sol·licitants abans de 4 2016 100% 100% mesos Resoldre provisionalment i informar als sol·licitants abans de 4 2017 100% 100% mesos Resoldre provisionalment i informar als sol·licitants abans de 4 2018 100% 100% mesos Resoldre provisionalment i informar als sol·licitants abans de 4 2019 100% 100% mesos Resoldre provisionalment i informar als sol·licitants abans de 4 2020 -% mesos MODALITAT 2: CESSIÓ D’ESPAIS PER INTERÈS PÚBLIC INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de cessions d’espais del servei. 2015 298 Nombre d’entitats receptores de les cessions d'espais del servei. 2015 60 Nombre de cessions d’espais del servei. 2016 310 Nombre d’entitats receptores de les cessions d'espais del servei. 2016 60 Nombre de cessions d’espais del servei. 2017 335 Nombre d’entitats receptores de les cessions d'espais del servei. 2017 60 33 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Nombre de cessions d’espais del servei. 2018 316 Nombre d’entitats receptores de les cessions d'espais del servei. 2018 71 Nombre de cessions d’espais del servei. 2019 303 Nombre d’entitats receptores de les cessions d'espais del servei. 2019 86 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament 2016 97% 102% abans de 3 mesos en el 95% dels casos Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament 2017 100% 105% abans de 3 mesos en el 95% dels casos Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament 2018 100% 105% abans de 3 mesos en el 95% dels casos Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament 2019 100% 105% abans de 3 mesos en el 95% dels casos Donar la primera resposta a la sol·licitud des de l’Ajuntament 2020 -% abans de 3 mesos en el 95% dels casos MODALITAT 3: ASSESSORAMENT I SUPORT TÈCNIC A L’ACCIÓ COMUNITÀRIA INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre d’entitats i associacions sense ànim de lucre usuàries del 2015 560 servei (Torre Jussana) Nombre d’entitats i associacions sense ànim de lucre usuàries del 2016 1.897 servei(Torre Jussana) Nombre d’associacions coproductores de l’Associat 2016 160 Nombre d’associacions participants de l’Associat 2016 160 Xarxes Estables Coordinades: Casals de Barri, Nombre de 2016 33 participants Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (PDCs) 2016 13 Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (Accions 2016 7 Comunitàries i Processos als barris) Nombre d’associacions i entitats, coproductores de les Energies 2016 43 Comunitàries Nombre de persones participants de les Energies Comunitàries 2016 336 Nombre d’entitats i associacions sense ànim de lucre usuàries del 2017 2.609 servei(Torre Jussana) Nombre d’associacions coproductores de l’Associat 2017 154 Nombre d’associacions participants de l’Associat 2017 175 34 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Xarxes Estables Coordinades: Casals de Barri, Nombre de 2017 32 participants Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (PDCs) 2017 13 Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (Accions 2017 9 Comunitàries i Processos als barris) Nombre d’associacions i entitats, coproductores de les Energies 2017 41 Comunitàries Nombre de persones participants de les Energies Comunitàries 2017 665 Nombre d’entitats i associacions sense ànim de lucre usuàries del 2018 2.171 servei(Torre Jussana) Nombre d’associacions coproductores de l’Associat 2018 213 Nombre d’associacions participants de l’Associat 2018 285 Xarxes Estables Coordinades: Casals de Barri, Nombre de 2018 36 participants Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (PDCs) 2018 13 Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (Accions 2018 13 Comunitàries i Processos als barris) Nombre d’associacions i entitats, coproductores de les Energies 2018 30 Comunitàries Nombre de persones participants de les Energies Comunitàries 2018 234 Nombre d’entitats i associacions sense ànim de lucre usuàries del 2019 2.538 servei(Torre Jussana) Nombre d’associacions coproductores de l’Associat 2019 275 Nombre d’associacions participants de l’Associat 2019 275 Xarxes Estables Coordinades: Casals de Barri, Nombre de 2019 40 participants Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (PDCs) 2019 13 Suport a Plans i Processos comunitaris als barris (Accions 2019 5 Comunitàries i Processos als barris) Nombre d’associacions i entitats, coproductores de les Energies 2019 31 Comunitàries Nombre de persones participants de les Energies Comunitàries 2019 63 Nombre de visites al web d’acció comunitària 2019 16.755 Xarxes Estables d’Acció Comunitària 2019 3 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Donar resposta abans de 30 dies en el 90% de casos 2016 98% 109% Donar resposta abans de 30 dies en el 90% de casos 2017 98% 109% 35 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Donar resposta abans de 30 dies en el 90% de casos 2018 98% 109% Donar resposta abans de 30 dies en el 90% de casos 2019 98% 109% Donar resposta abans de 30 dies en el 90% de casos 2020 -% MODALITAT 4: WEB DE LA XARXA DE CASALS DE BARRI A LA CIUTAT INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de visites (web oberta a l’abril 2017) 2017 6.047 Nombre de visites 2018 9.687 Nombre de visites 2019 16.789 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT El 80% de l’activitat realitzada a la xarxa de casals de barri estarà 2017 95% 119% publicada a la web El 80% de l’activitat realitzada a la xarxa de casals de barri estarà 2018 95% 119% publicada a la web El 80% de l’activitat realitzada a la xarxa de casals de barri estarà 2019 95% 119% publicada a la web El 80% de l’activitat realitzada a la xarxa de casals de barri estarà 2020 -% publicada a la web MODALITAT 5: EL PROJECTE DE PARTICIPACIÓ DECIDIM INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Nombre de instàncies del Decidim en funcionament (extensió) 2016 6 Nombre de instàncies del Decidim en funcionament (extensió) 2017 16 Nombre de instàncies del Decidim en funcionament (extensió) 2018 112 Nombre de instàncies del Decidim en funcionament (extensió) 2019 131 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Nº d’instal·lacions (instàncies) del Decidim d’organitzacions socials 2017 3 20% amb seu o delegació a Barcelona superiors a 15 Nº d’instal·lacions (instàncies) del Decidim d’organitzacions socials 2018 12 80% amb seu o delegació a Barcelona superiors a 15 Nº d’instal·lacions (instàncies) noves del Decidim d’organitzacions 2019 40 267% socials amb seu o delegació a Barcelona superiors a 15 Nº d’instal·lacions (instàncies) noves del Decidim d’organitzacions 2020 -% 36 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 socials amb seu o delegació a Barcelona superiors a 15 SERVEI: ACOMPANYAMENT EN L’ÀMBIT INTERCULTURAL INDICADORS DE GESTIÓ / ANY / VALOR Formacions antirumors 2017 6 - Persones formades 2017 114 Altres formacions 2017 14 - Participants 2017 115 Activitats del catàleg antirumors 2017 100 - Participants 2017 4.794 Total d’activitats realitzades 2017 448 Total de persones participants 2017 10.309 Accions comunicatives 2017 369 Entitats adherides a la Xarxa antirumors 2017 390 Projectes impulsats pels districtes 2017 27 Projectes subvencionats 2017 123 Formacions antirumors 2018 6 Persones formades 2018 110 Altres formacions 2018 28 Participants 2018 615 Activitats del catàleg antirumors 2018 122 Participants 2018 4.739 Total d’activitats realitzades 2018 391 Total de persones participants 2018 10.781 Accions comunicatives 2018 1.643 Impacte comunicatiu 2018 50.475 Entitats adherides a la Xarxa antirumors 2018 363 Projectes impulsats pels districtes 2018 23 Projectes subvencionats 2018 123 Formacions antirumors 2019 6 Persones formades 2019 110 Altres formacions 2019 31 Participants 2019 624 Activitats del catàleg antirumors 2019 74 37 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 25 de febrer del 2021 CSV: ca5c-180e-3029-f069 Participants 2019 4.352 Total d’activitats realitzades 2019 362 Total de persones participants 2019 10.067 Accions comunicatives 2019 3.487 Impacte comunicatiu 2019 137.454 Entitats adherides a la Xarxa antirumors 2019 443 Projectes impulsats pels districtes 2019 24 Projectes subvencionats 2019 115 OBJECTIUS DE GESTIÓ / ANY / VALOR / GRAU COMPLIMENT Organitzar 6 formacions anuals antirumors 2018 100% 100% Organitzar 6 formacions anuals antirumors 2019 100% 100% Organitzar 6 formacions anuals antirumors 2020 -% 38 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007