GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 Disposicions generals – Decrets de l'Alcaldia DECRET D'ALCALDIA S1/D/2021-111 de 25 de febrer, pel qual es modifica i aprova l'Annex 2 del Decret d'Alcaldia S1/D/2020-108 de 31 de gener de 2020, que conté la normativa reguladora del procés de Pressupost Participatiu 2020-2023 de l'Ajuntament de Barcelona. Decret. Atès que el Reglament de participació ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona, aprovat pel Plenari del Consell Municipal en sessió de 6 d'octubre de 2017, en el capítol 3 regula els processos participatius que es duen a terme a la ciutat de Barcelona; De conformitat amb el que disposen els articles 23.1 i 24.1 del Reglament de participació ciutadana; el Decret d'Alcaldia de 31 de gener de 2020, que aprova i convoca el procés participatiu del Programa d'Actuació Municipal 2020-2023 (PAM) i del Pressupost Participatiu, que es desenvolupa de conformitat amb les especificacions i normativa que s'indiquen als annexos número 1 i número 2 del decret; i el Decret d'Alcaldia d'11 de febrer de 2021, de represa del procés del Pressupost Participatiu a partir de l'1 de març de 2021; I, en ús de les atribucions que em confereix l'article 13 de la Carta municipal de Barcelona, Disposo Primer. Modificar i aprovar l'Annex 2 del Decret d'Alcaldia de 31 de gener de 2020, que conté la normativa reguladora del procés de Pressupost Participatiu 2020-2023 de l'Ajuntament de Barcelona, per adaptar-lo al nou calendari i condicions fruit de l'excepcionalitat del context econòmic i social provocat per la COVID-19, d'acord amb l'establert en el Decret d'Alcaldia del 11 de febrer de 2021 Segon. Deixar sense efecte l'Annex 2 del Decret d'Alcaldia de 31 de gener de 2020, que conté la normativa reguladora del procés de Pressupost Participatiu 2020 de l'Ajuntament de Barcelona. Tercer. Publicar aquest decret al web de l'Ajuntament i a la plataforma digital Decidim.barcelona, d'acord amb el que estableix l'article 24.3 del Reglament de Participació Ciutadana, i donar-ne compte a la Comissió de Seguiment d'aquest procés participatiu. Barcelona, 25 de febrer de 2021. L'alcaldessa, Ada Colau Ballano. 1 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 ANNEX 2 NORMATIVA REGULADORA DEL PROCÉS DE PRESSUPOST PARTICIPATIU 2020-2023 DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA Aquesta normativa modifica la normativa reguladora del procés aprovada per Decret d'Alcaldia en data 31 de gener de 2020. 1. Introducció i context El Reglament de participació ciutadana estableix la celebració de processos participatius preceptius amb motiu de l'aprovació dels plans d'actuació municipals i dels plans d'inversions municipals. El Programa d'actuació municipal (PAM) i el Programa d'inversió municipal (PIM) són els principals plans estratègics de ciutat i s'elaboren a l'inici de cada mandat i estableixen les línies prioritàries, els objectius, les actuacions de l'acció del govern i les inversions de l'Ajuntament de Barcelona. Durant el primer semestre del 2020, es va celebrar un procés participatiu integral per definir el Programa d'actuació municipal 2020-2023 que ha incorporat la metodologia de pressupostos participatius per definir els projectes d'inversió. El procés de pressupostos participatius es va iniciar el dilluns 3 de febrer de 2020 i es va desenvolupar presencialment fins el dia 12 de març quan, atenent a les recomanacions de les autoritats sanitàries i de Agència de Salut Pública de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona va anul·lar les convocatòries i la celebració de totes les trobades, debats, sessions i punts mòbils del procés participatiu en motiu de l'emergència sanitària de la covid-19 i de l'estat d'alarma decretat per l'estat espanyol. Amb l'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, de declaració de l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19, i atesa l'afectació en el procés participatiu i la impossibilitat de celebrar trobades presencials durant el primer semestre de l'any, es va ampliar el termini per presentar projectes de pressupostos participatius fins el 22 de maig de 2020 a través de la plataforma decidim.barcelona. Els pressupostos participatius de Barcelona s'han vist suspesos fins al març de 2021, moment en el qual es reprenen a partir de la priorització dels projectes presentats en la Fase 1 del procés. Aquesta normativa desplega i concreta el procés de pressupostos participatius 2020-2023 de l'Ajuntament de Barcelona, el primer que té lloc al conjunt de la ciutat. En la represa del procés s'ha adaptat la dotació econòmica, part de la normativa i el desenvolupament metodològic del procés a l'excepcionalitat del context econòmic i social provocat per la covid- 19 i atès el temps d'execució dels projectes ja que en finalitzar el procés participatiu haurà transcorregut la meitat del mandat municipal. 2 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 2. Què són els pressupostos participatius? Els pressupostos participatius són un instrument de democràcia directa, a través del qual la ciutadania podrà presentar, definir, prioritzar, votar i, en definitiva, escollir determinats projectes d'inversió de districte que es duran a terme amb la dotació pressupostària reservada per al procés. Mitjançant els pressupostos participatius es canalitza la participació ciutadana pel que fa a una part de les inversions del mandat i es decideixen projectes d'inversió que s'incorporaran als programes d'actuació dels districtes (PAD) i que es duran a terme amb els recursos reservats del Pla d'inversió municipal (PIM) 2020-2023. 3. Objecte dels pressupostos participatius L'objecte dels pressupostos participatius són els projectes d'inversió. Les inversions són tot allò que l'Ajuntament de Barcelona pot construir o adquirir i que és perdurable en el temps. Les inversions fan referència a tots els béns físics o virtuals inventariables dels quals l'Ajuntament pot disposar en equipaments, infraestructures o espais públics. Del conjunt d'inversions que pot dur a terme l'Ajuntament de Barcelona, es consideren projectes d'inversió objecte del procés de pressupostos participatius els següents: − Rehabilitació, reforma, ampliació, adequació, millora o dotació tecnològica o de mobiliari d'equipaments públics o infraestructures públiques existents. Exemples: millora d'espais en centres cívics, dotació d'una aula d'informàtica en casals de barri, adequació d'espais en un casal de gent gran, reforma dels entorns escolars dels centres educatius, millora d'espais en biblioteques, reforma de ludoteques, dotació d'uns vestidors en unes instal·lacions esportives, etcètera. − Construcció d'equipaments de dimensions reduïdes (pistes esportives, punts verds). Exemples: pista de petanca, pista de bàsquet, espai de cal·listènia, etcètera. − Reurbanització i millora d'espais públics. Exemples: carrers, places, parcs i zones verdes, horts urbans, àrees d'esbarjo per a gossos, etcètera. − Infraestructures i mobiliari urbà. Exemples: tot tipus de mobiliari urbà (bancs, fonts, papereres), enllumenat, carrils bici, àrees de jocs infantils, escales mecàniques, ascensors, etcètera, en espais públics. − Aplicacions o infraestructura tecnològica (aplicacions, programari o webs d'àmbit de districte). Exemples: adquisició d'una impressora 3D, adquisició de pissarres digitals, aplicació mòbil, web d'un banc de recursos de districte, etcètera. 3 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 Per contra, no són inversions ni projectes d'inversió objecte del procés de pressupostos participatius els següents: − Desenvolupament de programes o projectes. Exemples: cursos formatius, esdeveniments culturals o d'oci, campanyes de sensibilització, processos participatius, activitats extraescolars, activitats per a persones grans, activitats o esdeveniments esportius, etcètera. − Adquisició de material no inventariable. Exemples: material escolar, material d'oficina, material fungible en general, lloguer de material, aliments, etcètera. − Realització d'estudis o investigacions. Exemples: diagnosis, plans d'actuació, informes tècnics, contractació de consultories externes, etcètera. − Contractació de personal. Exemples: ampliació de la plantilla d'àrees municipals o districtes, ampliació horària de la plantilla ja existent, etcètera. − Contractació externa de nous serveis. Exemples: contractació externa per a la creació de nous serveis (assessorament i acompanyament, esdeveniments i activitats d'oci, programes de sensibilització o formació, etcètera). − Beques, subvencions, convenis. Exemples: beques per a estudis, convenis amb entitats, increment d'ajudes i subvencions o creació de noves, etcètera. − Lloguer d'equipaments i infraestructures. − Despesa corrent, ni que requereixi despesa corrent significativa i recurrent per al seu funcionament posterior. Tot i ser inversions, no es consideren projectes d'inversió objecte del procés de pressupostos participatius els següents: − Compra, construcció o rehabilitació d'habitatge. − Compra de vehicles o mitjans de transport de qualsevol tipus. − Instal·lació o millora de la xarxa de transport públic, parades d'autobús o estacions de Bicing. 4 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 4. Requisits tècnics que han de complir els projectes d'inversió Un projecte d'inversió ha de complir els requisits o criteris de viabilitat tècnica següents: − Ha de ser comprensible i viable tècnicament. − Ha de ser quantificable econòmicament i complir els llindars econòmics establerts per al procés. − Ha de respectar el marc jurídic i legal existent. − Ha de ser d'àmbit d'actuació municipal. − Ha de ser d'interès general i vincular-se, com a mínim, a un eix del Programa d'actuació municipal. − Ha de tenir l'àmbit d'incidència en un districte de la ciutat, tant en el conjunt del districte o en un o diversos barris d'un districte. − Ha de ser un projecte finalista que comenci a executar-se en el mandat municipal actual. − Ha de ser sostenible des d'un punt de vista ambiental i no entrar en contradicció amb les mesures de la Declaració d'emergència climàtica de Barcelona. − No ha de ser contrari a polítiques, programes, plans, projectes urbanístics aprovats o convenis signats per l'Ajuntament de Barcelona. − No ha de ser contrari als drets i les llibertats individuals i col·lectives ni contrari als valors democràtics i els drets humans. − No pot vincular o condicionar la seva execució a un proveïdor concret. − Els projectes que facin referència a equipaments han de ser coherents amb l'orientació, el projecte i el programa funcional de l'equipament. − Els projectes d'intervenció i millora de l'espai públic han de ser adequats tècnicament pel que fa a l'impacte sonor que pugui produir el seu ús, especialment si pot afectar el descans del veïnat. 5. Dades necessàries per als projectes d'inversió Els projectes d'inversió s'han presentat mitjançant una fitxa (en suport paper o digital a través de la plataforma Decidim.barcelona) amb la informació següent: − Nom del projecte − Descripció breu − Descripció ampliada − Dades de contacte de la persona o entitat impulsora (informació privada) 5 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 − Línia del Programa d'actuació municipal (PAM) relacionada amb el projecte − Àmbit territorial − Incorporació de la perspectiva de gènere − Impacte esperat − Agents que caldrà implicar en el plantejament o l'execució del projecte − Cost aproximat orientatiu (opcional inicialment) − Arxiu adjunt amb més informació del projecte (opcional) 6. Àmbit territorial El procés de pressupostos participatius es duu a terme al conjunt de la ciutat de Barcelona, tot i que els projectes d'inversió objecte del procés han de ser d'àmbit de districte. Els projectes d'inversió han de tenir el seu àmbit d'incidència en un dels districtes de la ciutat, tant en el conjunt del districte o en un o diversos barris d'un districte. En el cas que algun projecte tingui influència en més d'un districte, la persona o l'entitat s'ha d'assignar a un dels districtes. 7. Dotació i distribució econòmica La dotació econòmica reservada per al procés de pressupostos participatius, atenent a l'excepcionalitat del context econòmic i social provocat per la covid-19 i atès el temps d'execució dels projectes ja que en finalitzar el procés participatiu haurà transcorregut la meitat del mandat municipal, és de 30 milions d'euros. La distribució econòmica entre districtes s'ha concretat atenent als criteris redistributius que s'havien fixat inicialment:  El 50% s'ha repartit de manera equitativa entre els deu districtes de la ciutat.  El 50% restant s'ha distribuït segons cinc criteris demogràfics, socioeconòmics i territorials: - 15% segons el nombre d'habitants de cada districte. - 10% segons la renda familiar disponible per capita. - 10% segons la densitat neta de població. - 10% segons l'esperança de vida. - 5% segons la superfície del districte. 6 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 Així, la dotació pressupostària del procés de pressupostos participatius per a cadascun dels districtes és la següent: Districte Import Ciutat Vella 3.400.000 € L'Eixample 3.000.000 € Sants-Montjuïc 3.600.000 € Les Corts 2.000.000 € Sarrià - Sant Gervasi 2.200.000 € Gràcia 2.400.000 € Horta-Guinardó 3.200.000 € Nou Barris 3.600.000 € Sant Andreu 3.000.000 € Sant Martí 3.600.000 € 8. Àmbit temporal i fases del procés La represa del procés depressupostos participatius dona per tancada la fase de debats i de presentació de projectes. Per tant, els projectes objecte del procés són els que es van presentar fins al maig de 2020 i que han passat la fase de valoració tècnica que ha tingut lloc des de finals de maig i fins al febrer de 2021 per part dels serveis municipals. Així, les fases del procés de pressupostos participatius han estat i seguiran sent les següents: 1. Fase de debats i presentació de projectes: del 3 de febrer al 22 de maig de 2020. 2. Fase de valoració tècnica municipal dels projectes (interna municipal): del 25 de maig de 2020 al febrer de 2021. 3. Fase de suports o priorització dels projectes per part de la ciutadania perquè passin a la fase de concreció i votació: del 22 al 31 de març de 2021. 4. Fase de concreció dels projectes entre la ciutadania i el personal municipal: del 6 d'abril al 7 de maig de 2021. 5. Fase de votació final dels projectes per part de la ciutadania: entre l'1 i el 23 de juny de 2021, en un període per concretar. 6. Fase d'informació i comunicació dels projectes a executar: juny-juliol de 2021. 7. Fase de seguiment i execució dels projectes: a partir del setembre de 2021. 7 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 Les dates indicades en aquesta normativa podran ser modificades per l'Ajuntament de Barcelona, mitjançant una comunicació prèvia a través dels canals municipals pertinents, en cas que sigui d'interès públic, de necessitat, de l'evolució de la situació sanitària o que tinguin lloc circumstàncies sobrevingudes. El procés participatiu serà adaptable per tal que es pugui desenvolupar tant presencialment com digital en funció de l'evolució del context i de les recomanacions i directrius que estableixin les autoritats sanitàries. 9. Qui hi pot participar En la fase 1 de debats i presentació de projectes Qualsevol persona, tant si està empadronada a la ciutat com si no, o entitat va poder presentar projectes d'inversió per als pressupostos participatius a través dels canals establerts, així com participar en les convocatòries de sessions presencials que es facin. En la fase 3 de suports o priorització dels projectes Les persones de catorze anys o més empadronades a Barcelona podran donar suport als projectes d'inversió presentats. En la fase 5 de votació final dels projectes Les persones de catorze anys o més empadronades a Barcelona podran votar els projectes d'inversió presentats, en dos districtes (el districte d'empadronament i un districte de la seva elecció). 10. Canals de participació Els canals de participació per al procés de pressupostos participatius són els següents: − Trobades: debats i sessions presencials en els quals s'han debatut i s'han pogut presentar els projectes d'inversió. − La plataforma de participació digital Decidim.Barcelona, des de la qual s'han pogut presentar els projectes, i es podrà donar-hi suport o votar-los, així com seguir tota la informació del procés de pressupostos participatius. − Punts de participació itinerants als carrers, places i equipaments dels barris, des dels quals s'ha pogut participar en el procés de pressupostos participatius i rebre'n informació. − Sessions de concreció dels projectes d'inversió, en les quals es treballaran els projectes entre la ciutadania i el personal municipal referent de l'àmbit del projecte. Tota la informació amb les dates i els llocs de les sessions i actes presencials o digitals es publicarà a través de la plataforma Decidim.barcelona i es comunicarà mitjançant els canals de comunicació municipals. 8 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 11. Condicions o limitacions dels projectes a) A escala econòmica Els projectes d'inversió han d'estar dins del llindar econòmic següent: Import mínim per projecte: 50.000 € Import màxim per projecte: 50% del nou pressupost assignat al districte. Atenent a la distribució econòmica indicada, els límits màxims per districte són els següents: Districte Import màxim per projecte Ciutat Vella 1.700.000 € L'Eixample 1.500.000 € Sants-Montjuïc 1.800.000 € Les Corts 1.000.000 € Sarrià - Sant Gervasi 1.100.000 € Gràcia 1.200.000 € Horta-Guinardó 1.600.000 € Nou Barris 1.800.000 € Sant Andreu 1.500.000 € Sant Martí 1.800.000 € Els imports o costos dels projectes han d'incloure totes les despeses associades a la seva execució, com ara el cost de redacció del projecte, la direcció d'obra, els impostos, etcètera. b) A escala territorial A fi de garantir l'equilibri territorial entre els barris de cada districte dels projectes d'inversió que se sotmetin a votació, una vegada finalitzada la fase de suports o priorització, en primer lloc, se seleccionarà el projecte amb més suports en el nombre de barris que s'indica en la taula inferior (de més a menys suports per barri), sempre que hi hagi projectes presentats en el nombre de barris indicats. Els projectes assignats al conjunt del districte, atès que tenen com a àmbit d'actuació tots o més d'un barri del districte, a efectes d'aquest còmput tindran la consideració d'un barri addicional en el qual es poden prioritzar projectes. En segon lloc, se seleccionaran els projectes per ordre de més a menys suports fins a seleccionar els 20 projectes amb més suports de cada districte. En cas que els 20 primers projectes amb més suports no sumin 1,5 vegades el pressupost disponible al districte, s'ampliaran els projectes fins a assolir aquesta quantitat. 9 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 Nombre de Nombre mínim de barris on s'han de Districte barris prioritzar projectes Ciutat Vella 4 3 L'Eixample 6 4 Sants-Montjuïc 8 6 Les Corts 3 2 Sarrià - Sant Gervasi 6 4 Gràcia 5 4 Horta-Guinardó 11 7 Nou Barris 13 7 Sant Andreu 7 6 Sant Martí 10 7 12. Desenvolupament del procés de pressupostos participatius per fases Fase 1 de debats i presentació de projectes Els projectes d'inversió s'han pogut presentar entre el 3 de febrer i el 22 de maig de 2020 mitjançant la plataforma Decidim.barcelona, les trobades o sessions presencials i els punts de participació a l'espai públic (presencialment entre el 3 de febrer i el 12 de març de 2020). Els projectes presentats mitjançant la plataforma Decidim.barcelona s'han pogut editar durant els deu dies posteriors a la presentació i poden ser eliminats en qualsevol moment per part de la persona o entitat que els hagi presentat. Cada persona o entitat ha pogut presentar un màxim de tres projectes d'inversió. La represa del procés de pressupostos participatius dona per tancada la fase de debats i de presentació de projectes. Per tant, els projectes objecte del procés són els que es van presentar fins al maig de 2020 i que han passat la fase de valoració tècnica que ha tingut lloc des de finals de maig i fins al febrer de 2021 per part dels serveis municipals. Fase 2 de valoració tècnica dels projectes Els equips tècnics municipals han avaluat tots els projectes presentats tenint en compte els requisits dels apartats 3, 4 i 11 d'aquesta normativa. Tots els projectes que s'ajusten i compleixen els requisits definits han passat a la fase de suports o priorització. Han quedat exclosos els projectes que ja estiguin en execució o bé disposin d'una inversió aprovada per executar-se, per part de l'Ajuntament de Barcelona. A la plataforma Decidim.barcelona s'informarà del resultat d'aquesta avaluació i, en el cas dels projectes desestimats, se n'indicaran els motius. 10 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 Entre la publicació dels resultats de la valoració tècnica dels projectes i l'inici de la fase de suports o priorització dels projectes s'obrirà un període d'aclariments a la ciutadania sobre la valoració tècnica realitzada. Durant el mateix període, es permetrà la retirada dels projectes acceptats per part de la persona o entitat que els va presentar atenent a l'excepcionalitat del nou context econòmic i social provocat per la covid-19. Fase 3 de suports o priorització dels projectes Cada persona podrà atorgar un mínim de dos suports i un màxim de deu suports a projectes sense limitació territorial. Els suports són personals i intransferibles. Es prohibeix recollir dades personals per donar suport en nom d'altres persones. Només passaran a la fase 4 de concreció de projectes, els 20 projectes amb més suports de cada districte (considerant l'equilibri territorial indicat en l'apartat 11b d'aquesta normativa). En cas que els 20 primers projectes amb més suports no sumin 1,5 vegades el pressupost disponible al districte, s'ampliaran els projectes fins a assolir aquesta quantitat. En cas d'empat en el nombre de suports de l'últim projecte que hagi de passar a la Fase 4 de concreció de projectes, es donarà pas a tots els projectes amb el mateix nombre de suports. En cap cas passarà a la fase 4 de concreció un projecte que no hagi obtingut suports. Fase 4 de concreció dels projectes Se celebraran sessions de concreció dels projectes d'inversió, en les quals es treballaran els projectes entre la ciutadania i el personal municipal referent de l'àmbit del projecte. És especialment important que, a aquestes sessions, hi assisteixin les persones o les entitats que van presentar el projecte d'inversió o les que sigui necessari implicar per fer-ne un plantejament inicial o un desplegament posterior correctes. En cas que en la fase de concreció no es presenti a la convocatòria cap persona vinculada al projecte, aquest serà concretat pels serveis municipals respectant al màxim la descripció del projecte definida per la ciutadania. Durant la concreció del projecte, si així ho consideren, les persones o entitats que van presentar el projecte el podran retirar. D'aquesta manera, el projecte quedarà exclòs i donarà pas al següent projecte amb més suports d'aquell districte per tal que pugui ser concretat. En qualsevol cas, el projecte resultant de la fase de concreció i que se sotmetrà a votació ciutadana, ha de seguir complint els requisits establerts en els apartats 3, 4 i 11 d'aquesta normativa. Fase 5 de votació final dels projectes La votació dels projectes d'inversió tindrà lloc entre l'1 i el 23 de juny de 2021, en un període per concretar, mitjançant la plataforma Decidim.barcelona i en els punts o canals de suport a la votació que es determinin i que es comunicaran a través dels canals de comunicació 11 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 municipals. Els vots són personals i intransferibles. Es prohibeix recollir dades personals per emetre el vot en nom d'altres persones. La verificació de l'empadronament es fa mitjançant una consulta electrònica al padró municipal d'habitants. Així mateix, la votació mitjançant la plataforma Decidim.barcelona requerirà la verificació mitjançant telèfon mòbil. Totes les persones que no estiguin registrades al Decidim.barcelona podran votar electrònicament en els punts o canals de suport a la votació que es determinin, registrant-s'hi o mitjançant "l'usuari/ària gestionat", amb l'ajuda del personal de suport a la votació. Es prohibeix la suplantació d'identitat. Cada persona podrà votar els projectes de dos districtes (el districte d'empadronament i un districte de la seva elecció). Per a cadascun dels dos districtes, cada persona podrà votar tants projectes com consideri adient mitjançant el sistema de cistella de la compra, amb un mínim de dos projectes per districte i, com a màxim, els projectes necessaris fins a exhaurir la dotació pressupostària assignada al districte. No obstant això, per emetre el vot no serà necessari exhaurir la totalitat de la dotació pressupostària assignada. En cas d'empat en el nombre de projectes seleccionats un cop feta la votació, se seleccionarà el projecte que hagi obtingut més suports. En cas que dos projectes guanyadors prevegin usos contradictoris per a un mateix equipament o espai públic, atès que seran incompatibles, guanyarà el que hagi aconseguit més vots i l'altre quedarà descartat. Els diners sobrers que no sigui possible assignar a un projecte, és a dir, el romanent pressupostari de cada de districte, quedaran reservats en la dotació pressupostària assignada als pressupostos participatius per si es produeix alguna desviació pressupostària en algun dels projectes seleccionats. Els resultats de la votació no es faran públics fins que acabi el període de votació. L'anunci dels projectes seleccionats per ser executats com a resultat del procés de pressupostos participatius (el resultat de la votació) es farà a través dels canals de comunicació i participació municipals abans dels dos dies posteriors a la finalització de la votació. Els projectes seleccionats, durant la seva execució i una vegada acabats, s'identificaran mitjançant una imatge gràfica que permeti definir-los com a projecte resultat del procés de pressupostos participatius. 13. Òrgans responsables del procés La regidoria que impulsa el procés de pressupostos participatius és la Regidoria de Participació i els òrgans administratius responsables del procés participatiu són la Direcció de Democràcia Activa, i la Direcció de Serveis d'Innovació Democràtica, ambdues pertanyents a la Gerència d'Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat. 12 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 14. Comissió de Seguiment del procés Les funcions de la Comissió de Seguiment del procés de pressupostos participatius, les exercirà el grup de treball del PAM, creat en el marc del Consell de Ciutat, integrat per persones i entitats membres del Consell de Ciutat i ampliat amb una o dues persones representants de la Comissió Assessora de Processos Participatius. Les funcions d'aquesta Comissió de Seguiment, d'acord amb l'article 35 del Reglament de participació ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona, són les següents: a) Emetre opinions sobre els instruments i la metodologia concreta de debat proposats, suggerir les modificacions que consideri convenients i emetre un informe. b) Fer el seguiment del funcionament i l'eficàcia dels instruments de debat i recomanar millores. c) metre un informe sobre les esmenes presentades per les persones participants en els instruments de debat respecte dels resums formalitzats en les actes de les sessions. d) Conèixer i debatre l'informe de resultats del procés i afegir-hi suggeriments o millores. e) Les altres que es deriven del Reglament de participació ciutadana i les que se li encomanin amb el decret d'aprovació del procés o posteriorment. 15. Comissió d'Impuls dels projectes del pressupost participatiu als districtes Un cop acabat el procés participatiu, es crearà una Comissió d'Impuls dels projectes del pressupost participatiu als districtes que s'encarregarà de l'impuls i del seguiment del desenvolupament i l'execució d'aquests projectes. Cada districte determinarà la composició final d'aquestes comissions tot i que, com a mínim, han de formar-ne part: − Una persona de l'equip de govern del districte. − Una persona de l'equip tècnic del districte. − La persona responsable de Democràcia Activa del districte. − Una persona de cadascun dels projectes seleccionats al districte (excepte si hi renuncia expressament). − Una persona designada per la Comissió de Seguiment del Consell de Barri dels barris amb projectes seleccionats. 16. Garanties i dubtes vinculats al procés La Comissió d'Empara, establerta pel Reglament de participació ciutadana i que té per objecte vetllar per la realització efectiva dels drets i les obligacions derivats de la normativa sobre participació ciutadana i per la bona pràctica en l'ús dels canals de participació, resoldrà els dubtes interpretatius que es puguin plantejar durant el procés de pressupostos participatius. 13 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007 GASETA MUNICIPAL 3 de març del 2021 CSV: 51bf-2284-7838-d991 En cas que calgui prendre alguna decisió sobre el procés de pressupostos participatius, en relació amb algun element no inclòs o previst en aquesta normativa, la prendrà la Regidoria de Participació i els òrgans administratius responsables del procés participatiu (la Direcció de Democràcia Activa i la Direcció de Serveis d'Innovació Democràtica), després d'haver-ne informat la Comissió de Seguiment del procés de pressupostos participatius. 17. Contacte i informació addicional Els dubtes o qüestions sobre el procés de pressupostos participatius s'han de presentar mitjançant el correu electrònic participacio@bcn.cat Les comunicacions adreçades a la Comissió d'Empara s'han de presentar mitjançant el següent formulari: https://atencioenlinia.ajuntament.barcelona.cat/fitxa/alta?i=c&origen=COMISSIO_EMPARA&c bDetall=4767 Tota la informació sobre el procés, la resposta a preguntes freqüents, així com el sistema per resoldre temes tècnics vinculats a la plataforma de participació digital es poden trobar a https://www.decidim.barcelona/processes/PressupostosParticipatius Els dubtes sobre la plataforma Decidim.barcelona i el seu funcionament s'han de presentar mitjançant el correu electrònic ajuda@decidim.barcelona 14 gaseta@bcn.cat barcelona.cat/gasetamunicipal DLB-5.656-2007