ANUNCI En compliment de l’article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de l’article 43 i 45 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i de les Bases Generals per a l’atorgament de subvencions per a la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona, ES FA PÚBLIC el contingut del text íntegre de l'Acord de la Comissió de Govern celebrada en sessió de 4 de gener de 2021: APROVAR inicialment les Bases Generals per a l’atorgament de subvencions per a la Transformació Digital del Comerç i la Restauració de la ciutat de Barcelona. ORDENAR la publicació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’edictes electrònics de l’Ajuntament i al web de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci a la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir del dia següent al de l’esmentada publicació i, APROVAR definitivament les bases, sempre i quan no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació. Les Bases Generals es podran consultar en https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacioadministrativa/subvencions, i es podrà examinar l’expedient de referència, que romandrà exposat al pública en el departament jurídic de la Gerència de l’Àrea d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica, Plaça Sant Miquel, s/n, Edifici Novíssim, planta 4, durant el termini de 20 dies hàbils, comptats des de l’endemà, en el registre general d’aquest Ajuntament, les al·legacions que es considerin oportunes pels interessats legítims. BASES REGULADORES GENERALS PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIÓNS PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DEL COMERÇ I LA RESTAURACIÓ DE LA CIUTAT DE BARCELONA 1. Objecte L’objecte de les presents bases és la regulació de les convocatòries de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, als establiments comercials i de restauració que portin a terme projectes de transformació digital del comerç i la restauració a la ciutat de Barcelona. 2. Principis De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, l’activitat de l’Ajuntament per a la gestió de subvencions s’exerceix d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència, i amb adequació a la legalitat pressupostària. 3. Finalitat La finalitat d’aquestes bases generals és impulsar i accelerar la transformació digital del sector del comerç i de la restauració de Barcelona, considerant aquest com a sector estratègic per l’Ajuntament de Barcelona, amb l’objectiu que el sector pugui adaptar-se a les noves tendències i hàbits de consum, i satisfer les noves demandes i necessitats de les persones consumidores cada vegada més digitals. La ciutat de Barcelona ha adoptat un model de transformació digital que afavoreix l’adopció de noves tecnologies en l’àmbit de comerç i la restauració com a font d’oportunitat i avantatges competitius per al comerç i la restauració local. La transformació digital com a estratègia en el sector del comerç i de la restauració per aquest Ajuntament, suposa crear avantatges competitius gràcies a l’activitat a Internet, millorar el nivell de maduresa dels comerços i la restauració de barri, i especialment el petit establiment, donant resposta així a les noves necessitats del consumidor o de la consumidora que queda vegada han 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 1-7 https://bop.diba.cat A incorporat més en els seus hàbits de consum els canals d’internet per relacionar-se amb els establiments. 4. Règim jurídic Constitueix el règim jurídic aplicable totes les lleis, normes i reglaments vigents que siguin d’aplicació en aquesta matèria en el moment de la tramitació i concessió de les subvencions sol·licitades. Aquest cos jurídic i normatiu està compost per:  La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.  Normativa general reguladora de les subvencions municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, en data 17 de desembre de 2010 (BOPB, 4 de gener de 2011).  Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona.  Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i del Règim Local a Catalunya.  Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica.  Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.  Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva entre dones i homes.  Llei 18/2017, de l’1 d’agost, de comerç, serveis i fires.  Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. Sense perjudici del que s'estableix la normativa vigent de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. 5. Despesa subvencionable Les despeses subvencionables seran aquelles que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i que es realitzin dins del termini d’execució que quedi establert a les bases particulars de la convocatòria de subvenció. A la convocatòria es determinaran les modalitats i accions específiques que es pretenguin subvencionar, així com les modalitats i accions no subvencionables, i si son o no excloents entre sí. 6. Compatibilitats Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals amb les corresponents limitacions normatives i d’acord amb el que es pugui determinar a la convocatòria de subvenció. 7. Persones sol·licitants i/o beneficiàries Les persones sol·licitants i/o beneficiàries de les subvencions a què es refereixen les presents bases generals seran els establiments comercials i de restauració de la ciutat de Barcelona en els que concorren les circumstàncies previstes a la convocatòria. 8. Condicions i requisits 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 2-7 https://bop.diba.cat A Les entitats sol·licitants hauran de complir les condicions i els requisits establerts a l'art. 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, sens perjudici que en la convocatòria se’n determinin d’addicionals. Així mateix, les entitats sol·licitants hauran de complir les condicions i requisits següents: a) Que els projectes que es presentin ho hauran de fer d’acord amb les bases, especialment pel que fa relació amb l’objecte i finalitat. b) Que el projecte s’haurà de portar a terme a la ciutat de Barcelona. c) Que l’entitat sol·licitant i /o beneficiària, en cas de persona jurídica, d’acord amb els seus estatuts, tindrà objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i finalitat d’aquestes subvencions. d) Que l’entitat sol·licitant i/o beneficiària, en cas de persona jurídica, estigui degudament constituïda i activa. e) Que la persona o l’entitat sol·licitant i/o beneficiària, hagi justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona, un cop exhaurit els terminis. f) Que la persona o l’entitat sol·licitant i/o beneficiària, es trobi al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària; així com amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. g) Que la persona o l’entitat sol·licitant i/o beneficiària, haurà de comunicar a l’Ajuntament de la forma que s’hagi determinat, d’acord amb la llei 19/2014 de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. h) Que la persona o l’entitat sol·licitant i/o beneficiària no haurà d’haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o gènere i segons Llei 17/2015 de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes. i) Que l’entitat sol·licitant i/o beneficiària, en cas de persona jurídica, compleixi amb la normativa comunitària relativa de les ajudes de ‘minimis’ (Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013 relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea). j) Que la persona o l’entitat sol·licitant i/o beneficiària complirà amb el requisit que l’import de la subvenció ha de ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajuts públics o privats, nacionals o internacionals, no superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar el beneficiari i/o beneficiària. k) Que la persona sol·licitant que subscriu la sol· licitud disposa de facultats de representació de l’empresa. 9. Obligacions de les persones beneficiàries Les obligacions de la persona beneficiària, una vegada atorgades les subvencions, quedaran degudament establertes a la convocatòria i d’acord amb la normativa legal existent, tenint en compte que: Les persones beneficiàries de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa legal aplicable en matèria de subvencions i la Llei General Pressupostària. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 3-7 https://bop.diba.cat A L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones destinatàries de les subvencions atorgades. El destí de les subvencions concedides, prèviament determinat en la convocatòria corresponent no podrà alterar-se en cap cas per la persona beneficiària. 10. Quantia de la subvenció La quantia de las subvenció i les criteris per a la seva determinació quedaran determinats a la convocatòria, atès l’establert a l’art. 17 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions, així com l’existència o no d’un import màxim i/o mínim subvencionable, i el percentatge de l’import a subvencionar del cost del projecte. Així, a la convocatòria quedarà determinada la quantia de la subvenció, sigui aquesta un import cert o una quantitat determinable. Si la quantia de la subvenció és un percentatge o fracció del cost del projecte, aquesta quantia no pot superar el 50% del seu cost, tret que a la convocatòria s’estableixi una altra cosa. Els criteris que s’hauran de tenir en compte preferentment per determinar la quantia de la subvenció són el cost del projecte, els altres ajuts o subvencions rebuts, la puntuació obtinguda, si escau, pels criteris de valoració, i la disponibilitat pressupostària, sense perjudici que a la convocatòria es puguin establir criteris addicionals. En cap cas, l’import de la subvenció atorgada no pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d’altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar la persona beneficiària. 11. Procediment de concessió El procediment de concessió, s'ajustarà a l'establert a l'art. 22.1 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, mitjançant l’aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d'edictes electrònic i al web municipal. La convocatòria haurà de respectar les fases i terminis següents: a)- La iniciació, atendrà al ja previst a l'art. 23.2 de la citada llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l'aprovació de la convocatòria.. b)- Presentació de les sol· licituds. Els documents que haurà de lliurar els/les sol•licitants interessats/des en el procés de sol·licitud, la forma de presentació i sistema de presentació quedaran determinats en la convocatòria, que a tal efecte també establirà la forma, manera i documentació necessària. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s'indiqui un termini diferent. c)- Admissió de les sol·licituds. Un cop presentades les sol·licituds amb els seus documents es comprovarà que s’ajusten als requisits establerts a la convocatòria. Si la sol·licitud no reuneix els requisits que estableix la convocatòria o no s’aporten els documents requerits, atès l’establert als arts. 40, 41 i 43, i 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a la persona sol·licitant perquè esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició. d)- Valoració del projecte. Admesa la sol· licitud, es valorarà el projecte d’acord amb els criteris establerts a la convocatòria, per tal que, la comissió competent que quedi establerta a la convocatòria, emeti un informe 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 4-7 https://bop.diba.cat A preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l’òrgan instructor. Aquest òrgan instructor del procediment, per part de l’Ajuntament de Barcelona, quedarà prèviament determinat a la convocatòria. e)- Resolució provisional i definitiva. Prèvia a la resolució d’atorgament definitiva, tindrà lloc una resolució provisional. Tanmateix, la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisional obrirà el tràmit d'audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l'endemà de la seva publicació. El fet que els/les sol·licitants interessats/des no presentin al·legacions en el termini del tràmit d'audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s'hagi indicat en la publicació d'atorgament provisional. Resolució definitiva. Una vegada finalitzat el termini del tràmit d'audiència i examinades les al·legacions que es presentin, es dictarà la resolució definitiva. La competència per a l'estimació i/o desestimació d'al·legacions, i per a l'atorgament i/o denegació definitius, correspon a l'òrgan que es determini en la convocatòria, a proposta de l'òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa. Els/les interessats/des podran interposar-hi recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. Tanmateix, sense perjudici dels que s’ha exposat, i d’acord amb l’establert a la art. 24.4 de la Llei 38/2003 de 17 de 2003, General de Subvencions, es podrà prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva. El termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol· licituds. La manca de resolució, dins d’aquest termini, legitima els/las interessats/des per entendre com desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. f)- Competències. Atès el previst a l’art. 5 de la Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRS), l’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió serà la Direcció de l’àmbit de Comerç de l’Ajuntament. Així mateix, l’òrgan competent per la resolució del procediment de subvenció serà l’Alcaldia. Aquesta competència és delegable, i actualment ho està a la Regidoria de l’àmbit de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona, pel Decret d’Alcaldia de 15 de Juny de 2019. g)- Publicació. Tot i les especificacions previstes a la convocatòria, les resolucions d’atorgament provisional i definitiu seran notificades als sol· licitants mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). Un cop se’n tingui constància igualment es publicarà a través dels mitjans previstos i determinats a la convocatòria concreta d’acord amb la normativa legal existent. h)- Pagament. El pagament de la subvenció s’efectuarà mitjançant transferència bancària al compte de la persona jurídica indicada pel sol·licitant i sota la seva responsabilitat. A efecte de facilitar l’objecte de la subvenció es podrà acordar a la convocatòria la realització de pagaments a compte i anticipats. i)- Reformulacions. 1. De conformitat amb l’art. 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, s’entén per reformulació́ l’adequació́ del projecte presentat a convocatòria a la proposta de subvenció́ per a la seva l’execució́, amb les seves circumstàncies i condicions concretes. 2. La reformulació s’ha de comunicar per escrit, en el termini de 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació al BOPB de la resolució́ d’atorgament provisional. Ha de contenir la data d’inici i finalització del projecte i la seva reformulació́ amb les activitats, pressupost actualitzats. 3. L’òrgan competent per autoritzar o desestimar les reformulacions serà̀ el/la Director/a de l’àmbit de Comerç de l’Ajuntament. 4. Si la persona o entitat interessada no comunica la reformulació́, s’entendrà̀ que el projecte inicial presentat a la convocatòria no ha sofert variacions. I se’l prendrà̀ com a referència a efectes de justificacions i comprovacions posteriors. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 5-7 https://bop.diba.cat A 12. Termini d’execució El període d’execució de l’acció objecte de subvenció quedarà predeterminat a la convocatòria, i sempre d’acord amb l’establert a la normativa legal vigent, havent de quedar degudament delimitada la data d’inici i finalització del mateix. 13. Justificació i el control Les persones beneficiàries de la subvenció hauran de justificar l’aplicació dels fons rebuts de conformitat a l’establert en els arts. 17.3 h), 17.3 i), i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i atès l’establert a l’art.10è de Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRS). Aquesta justificació es determinarà amb la presentació dels llibres i registres comptables específics que puguin garantir l’adequada justificació de la subvenció i que així es determinin a la convocatòria. El termini i forma de la justificació per part de les persones beneficiàries del compliment de la finalitat per la qual es va concedir la subvenció i de l’aplicació dels fons rebuts quedarà igualment determinat a la convocatòria. Un cop transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest òrgan ha de requerir els/les beneficiaris/àries en el termini improrrogable de 10 dies hàbils perquè presenti la justificació. Si la documentació presentada no compleix els requisits establerts, però és esmenable, l'òrgan instructor ho notificarà a l'interessat/da i li concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè ho esmeni lliurant la documentació al registre corresponent. 14. Renúncia i el reintegrament Seran causes de nul·litat i anul·lació les establertes a l’art. 36 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. Sens perjudici de l’exigència de responsabilitats que s’escaiguin. L’Ajuntament procedirà a exigir el reintegrament total o parcial de les subvencions atorgades, en el supòsits que la persona o entitat beneficiària incompleixi amb l’establert als arts. 37, 38, 39 i 40 de de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. Les persones beneficiàries podran renunciar voluntàriament a la subvenció, reintegrant el seu import si ja l’hagués percebut, en les condicions que s’estableixen a la Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona (NGRSM). Aquesta renúncia, ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada o el seu cobrament, altrament el/la beneficiari/a ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes de conformitat a l’establert als arts. 12 i 13 de l’esmentada normativa. A l’import total o parcial de la subvenció a retornar, s’afegiran els interessos de demora corresponents, es procedirà per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. D’acord amb l’establert a l’art. 37 de Llei 38/2003 de 17 de 2003, General de Subvencions, seran causes de reintegrament les relacionades en l’esmentat article, així com aquelles que a tals efectes pugui preveure la convocatòria. Aquestes causes comportaran l’anul·lació total o parcial de la subvenció, així com el reintegrament dels fons rebuts i l’exigència dels interessos de demora corresponents, segons les condicions previstes en la norma referida. L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 6-7 https://bop.diba.cat A 15. Crèdit pressupostari La quantia total de la subvenció destinada per a la finalitat regulada per aquestes Bases Generals quedarà establerta a la convocatòria. Aquesta quantia de subvenció anirà a càrrec d’una partida pressupostària, prèviament predeterminada, del pressupost municipal de l’exercici que correspongui. No obstant, aquesta partida podrà ser ampliada pel Departament o Àrea concreta d’aquest Ajuntament encarregat durant el procés d’atorgament d’acord amb la normativa vigent, amb crèdits provinents de convocatòries anteriors que van tenir una despesa inferior a la inicialment prevista, o com a conseqüència d’una generació, ampliació o incorporació de crèdit. Excepcionalment, en el cas que l’import de les sol·licituds que mereixin ser resoltes com a atorgament provisional superi la quantia prevista a la partida pressupostària i no s’ampliï la quantia econòmica total de la convocatòria, l’òrgan competent, de conformi a amb l’art. 22.1 de la Llei 38/2003 de 17 de 2003, General de Subvencions, podrà prorratejar l’import global màxim destinat a la convocatòria entre totes les beneficiàries. 16. Vigència i criteris de valoració Les bases tindran una vigència indefinida en el temps de forma que s’apliquin en diferents convocatòries. La convocatòria preveurà l’existència o no dels criteris de valoració i, en qualsevol cas, els criteris de valoració que es puguin establir hauran de ser objectius, proporcionals i referits a l’objecte de la subvenció. Barcelona, a 8 de febrer de 2021 Beatriz Julve Suero Secretària delegada 7 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 9-2-2021 CVE 202110008496 Pàg. 7-7 https://bop.diba.cat A