Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió del dia 11 de febrer del 2021, ha adoptat el següent acord: “APROVAR inicialment la modificació de les bases del Programa de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a l’Impuls Socioeconòmic del Territori en els termes previstos a la proposta que consta incorporada a l’expedient, per tal d’adaptar-les a les circumstàncies actuals, facilitant la presentació telemàtica de les justificacions del projectes subvencionats i millorant la gestió i l’adequació dels objectius generals del programa. ORDENAR. la publicació de la modificació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. APROVAR definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica. BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS QUE ATORGA L’AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A L’IMPULS SOCIOECONOMIC DEL TERRITORI. Primera. OBJECTE I FINALITAT 1.1. L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, per a la concessió de subvencions per dur a terme projectes, activitats i serveis en els àmbits temàtics del desenvolupament local de proximitat, la promoció de l’ocupació i l’economia social i solidària1. Aquestes Bases es refereixen a les subvencions que es tramiten mitjançant convocatòria en concurrència pública a l'empara de l'art. 4.1 de la Normativa General Reguladora de les Subvencions Municipals (NGRS), aprovada pel Plenari del Consell Municipal el dia 17 de desembre de 2010 i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 4 de gener de 2011, dins dels límits dels crèdits previstos i aprovats en el Pressupost municipal. 1 L’economia social i solidària (ESS) és el conjunt d’iniciatives socioeconòmiques de tota mena, formals o informals, individuals o col·lectives, que prioritzen la satisfacció de les necessitats dels seus membres i/o d’altres persones per sobre del lucre [...] així com la gestió democràtica i participativa i el compromís amb la comunitat”. Pag. 5 Pla D’Impuls Economia Social i Solidaria Ajuntament de Barcelona. (http://eldigital.barcelona.cat/wp- content/uploads/2016/11/plaAltresEconomies.pdf). Entre aquestes pràctiques i entitats podem trobar cooperatives, societats laborals, associacions, entitats del tercer sector així com iniciatives de economies comunitaries o col·laboratives procomú. Per més informació per conèixer aquest univers de pràctiques i projectes: L’economia social i solidària a Barcelona (2016) (http://eldigital.barcelona.cat/wp-content/uploads/2016/02/Informe-Economia-Social-i- Solid%C3%A0ria.pdf) i l’Informe Les Altres economies de la ciutat (http://www.barcelonactiva.cat/barcelonactiva/images/cat/Altres-economies-web_tcm101-46494.pdf) . Referències sobre el concepte ISD (DSI en anglès) a la http://digitalsocial.eu 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 1-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda 1.2. La finalitat d'aquestes subvencions és aportar els recursos necessaris als barris i/o districtes de la ciutat a través de l’apoderament dels actors que hi desenvolupen la seva activitat socioeconòmica per a fer aquesta sostenible en el temps i la ciutat més resilent a les fluctuacions econòmiques, fomentant projectes amb vocació o retorn social que millorin la qualitat de vida de les persones i redueixin les desigualtats socioeconòmiques. Les activitats o projectes que es subvencionaran hauran de fomentar activitats d’interès general que tinguin per finalitat: - Impulsar l’ocupació als territoris, intervenint sobre col·lectius especialment vulnerables a l’atur per incrementar la seva ocupabilitat i superar situacions de subocupació. - Dinamitzar tota aquella activitat econòmica que tingui un impacte positiu sobre la cohesió social i la convivència en els barris de la ciutat, el respecte al medi ambient i/o el foment del consum responsable. - Promoure l’empresa i l’emprenedoria de proximitat, que estigui arrelada als territoris, sigui liderada per col·lectius específics i/o s’adreci a abordar problemes de l’entorn comunitari. - Promoure transversalment en totes les actuacions el foment de l’economia social i solidària i la innovació socioeconòmica. - Enfortir i capacitar actors comunitaris (associacions i cooperatives, xarxes...) perquè puguin esdevenir agents promotors de l’economia social i solidària en la proximitat. - Impulsar l’ús de la tecnologia oberta i la fabricació digital per fomentar noves formes d’innovació i col·laboració que resolguin reptes socials i de sostenibilitat dels territoris (Innovació Social Digital2) Segona. CONVOCATÒRIA 2.1. El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes Bases serà el de concurrència publica competitiva, d'acord amb allò que disposa l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 2.2. A aquests efectes es podrà aprovar la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, amb caràcter anual o biennal, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes Bases. 2.3. La convocatòria establirà el termini de presentació de sol·licituds, el crèdit pressupostari amb les corresponents partides d'aplicació i designarà l'òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que preveu l'art. 4.2 de la NGRS. 2.4. L'Ajuntament farà pública aquesta convocatòria mitjançant la seva publicació i la d'aquestes Bases, formularis i resta de documentació necessària en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al seu lloc web, a més de publicar-se a qualsevol altre mitja que es consideri oportú 2 Referències sobre el concepte ISD (DSI en anglès) a la http://digitalsocial.eu 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 2-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda per garantir-ne la màxima publicitat. Així mateix, s'inserirà referència de l'anunci en la Gaseta municipal. Tercera. RÈGIM JURÍDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s'indiquen tot seguit: - Les presents Bases. - La convocatòria específica que s'aprovi. - La normativa general de subvencions (NGRS) aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del dia 4 de gener de 2011. - Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS) i el seu Reglament, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada LGS. - Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals. - Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. - Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya. - Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local en tot allò considerat com a norma bàsica. - Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. - Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern. - Llei 17/2015, del 21 de juliol, de Igualtat Efectiva de Dones i Homes. Sense perjudici del que s'estableix als articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. L'atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja executada de l'activitat i té caràcter no devolutiu. Quarta. SOL·LICITANTS 4.1. Podran ser beneficiàries de les subvencions les persones físiques i jurídiques que presentin projectes que compleixin els objectius i requisits de la convocatòria i que estiguin emmarcats en aquestes bases, tals com i sense caràcter limitatiu, associacions, fundacions, micro i petites empreses, cooperatives o empresàries individuals. 4.2. També en podrà ser beneficiària l'agrupació de persones jurídiques, públiques o privades, d'acord amb allò que disposa l'art. 3.2 de la NGRS. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 3-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Cinquena. REQUISITS DE LES SOL·LICITANTS 5.1. Els requisits exigibles a les persones físiques i jurídiques beneficiàries i que s'han d'acreditar degudament al llarg de tot el procediment, són els següents: - Estar legalment constituïdes i actives en el moment de l’atorgament. Les persones físiques hauran de presentar l’acta censal de la seva activitat econòmica o empresarial. - Que tinguin seu social, domicili o delegació al terme municipal de Barcelona. - Que, d'acord amb els seus estatuts o normes reguladores, tinguin objectius i finalitats coincidents amb l'objecte i finalitats d'aquestes subvencions. - Que hagin justificat en forma qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament, excepte en aquells casos en què encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació. - Que es trobin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i d’altre tipus amb l'Ajuntament i resta d'administracions i amb la Seguretat Social així com de les obligacions de reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament. - Que no hagin incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per poder participar en la convocatòria. 5.2. En el supòsit que es tracti d'una agrupació de persones jurídiques, públiques o privades, s'hauran de complir i acreditar les condicions següents: - Les entitats sòcies hauran de participar en la definició i execució del projecte de manera conjunta. En conseqüència, totes les entitats sòcies tindran la condició de beneficiàries. L'agrupació, però, haurà de designar una organització principal que actuarà com a representant únic davant l'Ajuntament. - Els compromisos d'execució assumits i l'import de la subvenció a aplicar per cadascuna de les entitats sòcies, s'hauran de fer constar expressament allà on s'indiqui a cada convocatòria. - L'organització designada com a representant de l'agrupació serà plenament responsable del projecte davant l'Ajuntament respecte al compliment de les obligacions establertes en aquestes Bases, sense perjudici de la responsabilitat de les altres entitats sòcies de l'agrupació, tot sent- li d'aplicació els requisits previstos al punt primer d'aquesta Base. - Si el projecte presentat rep finançament d'altres administracions publiques o està previst sol·licitar-lo o pendent de resolució, l'agrupació d'entitats haurà de ser sempre la mateixa, a totes les convocatòries i disposar de la mateixa estructura i de la mateixa organització principal que actua com a representant. - En cap cas podran formar part de l'agrupació les entitats que hagin rebut altres subvencions per a l'execució del mateix projecte i no ho facin constar expressament a la sol·licitud. Sisena. REQUISITS DELS PROJECTES Els projectes susceptibles d'obtenir una subvenció han de complir els requisits següents: - Tenir objectius i finalitats coincidents amb els que s'estableixen a la convocatòria i a aquestes Bases. - Que les activitats o els serveis que proposen complementin, aportin o millorin les actuacions municipals en les matèries que s’apunten a les Bases i a la convocatòria. - Que les activitats es portin a terme (producció o distribució) en el terme municipal de Barcelona. - Que els Projectes subvencionats fomentin activitats d’interès públic o social i que siguin gratuïtes per a les persones participants o que en cap cas el preu suposi un obstacle per a la seva participació, buscant altres formes d’accés per a persones amb dificultats econòmiques 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 4-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda (beques, per exemple). En el cas que hi hagi algun tipus de lucre, haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades. - Que els Projectes subvencionats s'iniciïn dins de l'any objecte de la convocatòria. A la convocatòria s’especificarà la durada dels projectes subvencionats. - Que els Projectes o activitats especifiquin els canals d’accés i selecció dels i les persones participants, garantint la igualtat d’oportunitats. - Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista i incorporin la perspectiva de gènere en les propostes. - Que la retribució de les persones contractades en el marc del projecte subvencionat no sigui inferior al Salari Mínim Interprofessional ni a l’estipulada al corresponent conveni o marc normatiu de referència. A la convocatòria es podrà establir una retribució mínima i els requisits de contractació vigents, si s’escau. Les modalitats de projecte quedaran explicitades en la convocatòria corresponent. Els projectes presentats en totes les modalitats hauran de localitzar la seva intervenció en qualsevol barri/s o districte/s de la ciutat. La convocatòria podrà especificar criteris en relació a prioritats i equilibris territorials, si s’escau. Setena. COMPATIBILITATS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats. Tanmateix, l'import d'aquestes subvencions, conjuntament amb els ingressos a obtenir i recursos propis a destinar a l'activitat, no podrà superar el cost total del Projecte a desenvolupar. Si se supera aquest cost, s'exigirà la devolució de l'excés en la part proporcional o l'ampliació de l'activitat o Projecte subvencionat. També seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. L'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix Projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases. No se subvencionaran projectes que hagin obtingut una subvenció en l’edició dels anys anteriors de la convocatòria d’impuls socioeconòmic del territori, a excepció dels casos següents: - Que el projecte presentat a la convocatòria en curs incorpori innovacions substancials en relació al subvencionat en la o les darreres convocatòries. En aquest cas, caldrà indicar en la descripció del projecte quines són les innovacions substancials. - Que el projecte presentat a la convocatòria en curs sigui una evolució de l’anterior finançat. En aquest cas, caldrà justificar en la descripció del projecte de quina manera ha evolucionat. - Que el projecte incorpori mesures per garantir la seva sostenibilitat un cop exhaurida la subvenció. En cap cas se subvencionarà un mateix projecte en més de tres convocatòries (seguides o no). Vuitena. SOL·LICITUD I DOCUMENTACIO QUE CAL PRESENTAR 8.1. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades per aquestes Bases s'han de formular i presentar pel mitja i la forma que s'indiqui a la convocatòria. 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 5-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Tant la sol·licitud com la resta de documentació s'emplenaran per mitjans informàtics. No serà tinguda en compte cap documentació lliurada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per a annexar a un procediment ja iniciat. 8.2. Les entitats sol·licitants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, els formularis de Projecte, d'acord amb els models establerts a la convocatòria. Han de respectar estrictament el format del formulari, completant tots els seus apartats, seguint-ne les instruccions proposades i l'ordre de numeració de les pàgines. La convocatòria podrà establir la presentació de documentació obligatòria addicional en el moment i la forma que s'hi determini. 8.3. No s'hauran de lliurar els documents establerts com a obligatoris si ja es troben en poder de l'Ajuntament, sempre que es faci constar, en el model de declaració establert a tal efecte d'acord amb allò que disposa l'art. 7.4 de la NGRS. En el supòsit que l'òrgan instructor es trobés amb la impossibilitat material d'obtenir aquesta documentació, la podrà requerir posteriorment a l'entitat sol·licitant. No es podrà substituir la documentació obligatòria per aquesta declaració si la documentació ha caducat o ha sofert modificacions. Els documents bàsics per concórrer a la convocatòria regulada per aquestes bases s'han de presentar mitjançant els impresos establerts i han d'estar degudament emplenats i signats pel representant legal de la persona jurídica o física o per la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. Es poden presentar tant en català com en castellà. D’acord amb allò que preveu l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en cas de defectes subsanables en la presentació de sol·licitud i la documentació, s’haurà de requerir a la persona interessada per a la seva esmena. Es requerirà la presentació de la documentació acreditativa ja referenciada en la declaració responsable a les persones que siguin beneficiàries, sempre i quan no consti en els registres de l'Ajuntament o de les seves entitats municipals. Novena. ADMISSIÓ I VALORACIÓ DE SOL·LICITUDS 9.1. Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s'ajusten als requisits respecte a la sol·licitant i al Projecte presentat. Si en el moment de la presentació de la sol·licitud no s'han aportat els formularis específics del Projecte per al qual es demana subvenció serà directament exclosa, sense perjudici del que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el sentit de completar Projectes no desenvolupats. Si en aquest mateix moment no s'ha aportat algun dels documents exigits i no es troben en poder de l'Ajuntament de Barcelona, es podran presentar fins que finalitzi el període de presentació de sol·licituds; un cop exhaurit aquest termini, s'atorgarà un període màxim i improrrogable de 10 dies hàbils per a esmenar la documentació requerida. Aquesta documentació s'haurà de presentar pel mitjà i la forma que s'indiqui a la convocatòria. Finalitzat aquest període no s'admetrà cap document i la sol·licitud serà directament exclosa, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 indicat. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 6-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda 9.2. Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el Projecte d'acord amb els criteris establerts a les bases i a la convocatòria, per tal que la Comissió de Valoració emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional. Desena. CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l'estat de previsió de despeses de l'exercici corresponent i s’especificarà a la mateixa convocatòria. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions i en el transcurs de l'exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l'estat de previsió de despeses corresponents, es podrà incrementar l'import concedit a alguna de les sol·licituds i atendre'n d'altres que, a causa de les disponibilitats pressupostàries, haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s'hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d'aquestes bases i que això consti en la proposta de la Comissió de valoració. En el cas que s’establís un crèdit disponible exclusivament per una modalitat o tipologia de projectes, aquest s’especificarà en la corresponent convocatòria. D’acord amb allò que es preveu a la normativa sobre subvencions, excepcionalment, la pròpia convocatòria podrà fixar una quantia addicional que no requerirà d’una nova convocatòria i que haurà de ser aprovada per l’òrgan municipal competent.. Onzena. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES 11.1. La quantia de la subvenció màxima que s'atorgarà per Projecte es determinarà a la convocatòria corresponent d’acord amb aquestes Bases. Les sol·licituds presentades no han de sobrepassar l’import màxim fixat a la convocatòria. En cas contrari, es considerarà com a import sol·licitat el màxim establert a la convocatòria. El percentatge subvencionat per part de l’administració municipal així com el percentatge a aportar per la persona física o jurídica s’establirà a la convocatòria corresponent. 11.2. Cada persona física o jurídica podrà presentar a la convocatòria un número il·limitat de projectes. Com a màxim es podrà atorgar la subvenció a un projecte per persona física o jurídica, podent finançar-se un segon projecte en el qual aquesta participi com a membre d’una agrupació de la qual no en sigui líder, si la convocatòria no estableix el contrari. Les convocatòries respectives podran establir incompatibilitats en la presentació de projectes. 11.3. Per a ser considerades subvencionables a efectes de la convocatòria, les despeses/costos hauran de: - Ser necessaris per a l'execució del Projecte, estar previstos en la descripció dels costos imputables a cada partida i atendre els principis de bona gestió financera, en particular de rendibilitat i eficàcia. - Estar vinculats clarament a les activitats previstes al Projecte. - Estar previstes per a ser abonades durant el període d'execució del Projecte. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 7-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda 11.4. La subvenció podrà cobrir costos directes i indirectes. No obstant això, la imputació dels costos indirectes no podrà excedir d'un 10% del total de la subvenció atorgada especificat a la convocatòria per l'Ajuntament. A aquests efectes, s'entendrà per costos indirectes aquells que son propis del funcionament regular tant de l'entitat i s'hauran d'imputar durant el període d'execució. 11.5. Són costos directes aquells que es troben directament vinculats a l'execució del Projecte i que fan possible la consecució dels objectius i de les finalitats que fonamenten l'atorgament de la subvenció. Es consideren costos directes les despeses següents, en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del Projecte, activitat o servei, sempre que la convocatòria no indiqui el contrari: - Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la beneficiària. - Arrendament de béns immobles i béns mobles. - Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. - Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria, connexió a Internet. - Material fungible d'oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d'oficina. - Assegurances. - Material tècnic o de producció fungible necessari per el desenvolupament de l'activitat. - Serveis realitzats per altres empreses com, sense caràcter limitatiu, neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament del Projecte i auditoria per a la justificació. Aquest programa de subvencions permet, amb caràcter excepcional, subcontractar per sobre del límit del 50% del pressupost del projecte, sense superar el percentatge màxim que es fixi a la convocatòria, en aquells casos que l’entitat acrediti degudament no disposar dels mitjans necessaris per desenvolupar les actuacions subcontractades. En cap cas, aquesta subcontractació de serveis podrà tenir cap altra motivació que permetre la seva correcta execució i l’empresa subcontractada haurà de complir els requisits establerts en aquestes Bases, a la convocatòria corresponent i a la normativa vigent de contractes del sector públic, ni es podran subcontractar-se serveis que, augmentat el cost del projecte subvencionat, no aportin valor afegit al seu contingut. - Dietes de personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament manutenció). - Beques per a persones amb dificultats econòmiques destinatàries dels projectes, sempre que s’aporti en el moment de la justificació document de transferència bancària que demostri el cobrament per part de la persona destinatària, a més de la documentació relativa a la beca. - Amb caràcter excepcional, els empresaris individuals que no tinguin treballadors en plantilla podran acreditar els seus treballs mitjançant una declaració responsable acompanyada de les diferents declaracions trimestrals de IRPF (model 130) de l’exercici corresponent a la convocatòria. El preu/hora imputat al projecte subvencionat no podrà superar la quantitat resultant de dividir els rendiments anuals nets de l’empresari individual per 1800 hores - Ajuts al transport per als participants dels projectes en cas que sigui necessari de manera justificada. - Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària. - Estocs o qualsevol altre actiu circulant imprescindible pel desenvolupament de del projecte (el percentatge màxim subvencionable per aquest concepte, juntament amb els dos següents, serà el 50% del cost total del projecte). - Béns d’equipament (maquinària o similar) destinats a produir béns de consum o d’inversió que es van desgastant en el procés productiu en un període de temps dilatat, sempre i quan siguin imprescindibles per l’assoliment dels objectius del projecte (el percentatge màxim subvencionable per aquest concepte, juntament amb l’anterior i posterior, serà el 50% del cost total del projecte). 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 8-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda - Obres menors de rehabilitació en els immobles utilitzats en el projecte, sempre i quan tinguin per objectiu l’adequació o la millora dels locals necessaris pel desenvolupament del projecte (el percentatge màxim subvencionable per aquest concepte, juntament amb els dos anteriors, serà el 50% del cost total del projecte i la persona beneficiària haurà de destinar l’immoble a la finalitat concreta per a la qual es concedeix la subvenció per un període mínim de cinc anys. L’incompliment d’aquesta condició és causa de reintegrament de la subvenció rebuda. - Despeses d'amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d'inversió en els immobles utilitzats durant l'execució del Projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d'amortització estarà subjecte a les condicions següents: • Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. • Que l'amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. • Que el cost es refereixi al període subvencionable Quan l’import de la despesa subvencionable excedeixi la quantitat de 30.000 euros en el supòsit de cost per execució d’obra o de 12.000 euros en el supòsit de subministrament de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, la beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o l’entrega del bé; llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixin en el mercat suficient nombre d’entitats que ho subministren o prestin o quan la despesa s’hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. 11.6. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. - Les despeses realitzades en data anterior o posterior a l'inici i finalització del Projecte respectivament. - Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria si s’escau. Dotzena. CRITERIS DE VALORACIÓ Per a la valoració tècnica es tindrà en compte l'adequació del projecte a uns criteris de valoració generals i a uns criteris de valoració específics. La valoració final que s'atorgarà al Projecte resultarà de la suma de la puntuació obtinguda en ambdós grups de criteris i com a màxim serà de 10 punts. Vindrà acompanyada o explicitada amb elements qualitatius o comentaris tècnics que quedaran reflectits en l'informe tècnic de valoració. La puntuació mínima a assolir s'especificarà a la convocatòria i, per tant, no podran rebre subvenció aquells Projectes que hagin obtingut una puntuació inferior. Els criteris de valoració generals seran els mateixos per totes les modalitats i tindran en compte aspectes generals aplicables a qualsevol projecte presentat. Els criteris de valoració específics ho seran de cadascuna de les modalitats establertes a la convocatòria. Per tant, la convocatòria enunciarà les modalitats i les tipologies d’accions que d’ella se’n deriven així com els criteris específics que es tindran en compte per cadascuna d’elles. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 9-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Tretzena. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant l'aprovació i publicació d’aquestes Bases i de la convocatòria corresponent i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no- discriminació, eficàcia i eficiència. La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d'edictes electrònic i al web municipal. A la convocatòria es determinarà el lloc i el termini per presentar les sol·licituds i serà efectiu a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. Un cop publicada la convocatòria, les interessats/des hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s'hi estableixi. Les convocatòries, llevat que s'estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: 13.1. Resolució provisional: la competència per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas que hagi estat concedida la subvenció provisional, d'acord amb el que s'indiqui en la publicació d'atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, disposaran de deu dies hàbils per presentar la documentació pertinent. En el cas que no la presentin, no s'atorgarà la subvenció. 13.2. Tràmit d'al·legacions: la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisional obre el tràmit d'audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l'endemà de la seva publicació. El fet que les sol·licitants interessades no presentin al·legacions en el termini del tràmit d'audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Aquest supòsit restarà condicionat a la presentació de la documentació acreditativa pendent de presentar que s'hagi indicat en la publicació d'atorgament provisional. 13.3. La reformulació de les sol·licituds: en cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud i sempre que això afecti l'execució del Projecte, cal presentar la reformulació del Projecte d'acord amb la disminució d'aquest import. Les eventuals reformulacions s’hauran de presentar dins de l’any natural corresponent a la convocatòria. En cas de no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del Projecte. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica o física beneficiària proposada davant l'Administració. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 10-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l'activitat proposada per la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils a comptar des la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. 13.4. Resolució definitiva: una vegada finalitzat el termini del tràmit d'audiència i examinades les al·legacions que es presentin, es dictarà la resolució definitiva. La competència per a l'estimació i/o desestimació d'al·legacions i per a l'atorgament i/o denegació definitius, correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria, a proposta de l'òrgan instructor que també es determini a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa. Les interessades podran interposar-hi recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. Sense perjudici del que s'ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva 13.5. Notificació: la notificació de les resolucions provisionals i definitives s'efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, tal i com estableixen els articles 44 i 45 de la La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d'edictes electrònic. 13.6. Termini del procediment: el termini màxim per dictar la resolució definitiva serà de 6 mesos a comptar des de la finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. La manca de resolució, dins d'aquest termini, legitima les interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de les subvencions. 13.7. Pagament: la competència per a la disposició i l'obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona, d’acord amb el previst a la convocatòria. S’abonarà el 100% dels imports adjudicats per a cada projecte després de la resolució definitiva de la convocatòria. En cap cas el pagament de la subvenció es realitzarà en metàl·lic. Es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica o física beneficiària i sota la seva responsabilitat. Catorzena. COMISSIÓ DE VALORACIÓ Com a òrgan col·legiat, la Comissió de Valoració elevarà l'informe per a la proposta de resolució provisional. La composició de la Comissió serà l’establerta per la convocatòria i estarà relacionada amb les modalitats allí explicitades. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 11-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Aquesta Comissió podrà consultar a altres interlocutors i informadors vinculats als territoris, com per exemple les Direccions de Serveis a les Persones i al Territori i Direcció General de Comerç per a la valoració dels projectes presentats. Quinzena. OBLIGACIONS DE LES BENEFICIÀRIES - Fer l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. - Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la resta de la normativa aplicable. - Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social. - Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. - Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l'atorgament i durant el període d'execució del Projecte (presentant la deguda reformulació del Projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l'activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent). - Justificar l'activitat realitzada i l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. - Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Ajuntament. - Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar- la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control. - Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. - Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i les seves entitats municipals o d'altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. - Fer constar en tots materials de difusió i publicitat del projecte subvencionat la frase: Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i incloure el logotip de Barcelona Activa en la versió que incorpora la llima de l’Ajuntament de Barcelona. El detall de les indicacions al respecte s’oferirà a la Guia d’Execució de projectes que es facilitarà amb posterioritat a la resolució definitiva. - Declarar quin règim d’IVA li és aplicable. - Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i en el moment que es determini, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. - Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat Efectiva de Dones i Homes. - Cedir a l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM les dades de les persones físiques i/o jurídiques destinatàries dels projectes subvencionats, amb les finalitats de: a) verificació i comprovació que els projectes s’han realitzat en els termes expressats en el document explicatiu del projecte; b) la millora de la coordinació i la complementarietat de les polítiques públiques que realitza l’Ajuntament de Barcelona en relació als serveis oferts per altres ens a la ciutat i c) incrementar la qualitat dels serveis oferts per l’Ajuntament a través de la millora del disseny de les polítiques públiques. A aquests efectes, la beneficiària haurà de vetllar pel registre de les persones físiques o jurídiques destinatàries dels projectes a través del mitjans que s’estableixin en cada 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 12-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda convocatòria per garantir el seu consentiment exprés per a la cessió de les seves dades a l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM per a les finalitats indicades. Els sistemes d’identificació dels interessats hauran de complir amb les previsions de l’article 9 de la Llei 39/2015 de PACAP Les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa. L'Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries. La beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. Setzena. JUSTIFICACIÓ I CONTROL La justificació de l'activitat subvencionada en relació a projectes que rebin una subvenció per un import inferior a 20.000,00€ es farà mitjançant un compte justificatiu simplificat, que constarà de: - Memòria tècnica d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts. - Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: o Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el Projecte presentat i les desviacions sofertes. o Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. o Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l' import i la procedència. o Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 12.000€ en el cas de subministrament de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, o de 30.000€ pel supòsit d’execució d’una obra així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. o Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al Projecte. La justificació de l'activitat subvencionada en relació a projectes que rebin una subvenció per un import igual o superior a 20.000,00€ es farà mitjançant l’aportació per part de la beneficiària d’informe d’auditoria, que constarà de Memòria d’actuació i Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, d’acord amb allò previst a l’article 10.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. L’informe d’auditoria se sotmetrà, en tots els casos, a l’Ordre EHA 1434/2007 que aprova la Norma d’actuació dels auditors/es de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. L’auditoria ha de ser realitzada per un/a auditor/a de comptes amb inscripció vigent en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC) depenent de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes i adscrit al Ministeri corresponent de l’Administració de l’Estat. 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 13-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda La presentació de l’auditoria com a forma justificativa de la despesa no eximeix a la beneficiària del manteniment del suport documental d’acord amb els terminis establerts per la llei. L’Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar la documentació suport de l’auditoria d’acord amb el que s’estableix a la Normativa esmentada. La despesa dels serveis d’auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu serà considerada despesa subvencionable, fins a un màxim de 1.500€. En qualsevol de les dues maneres de presentar la justificació: El beneficiari/ària de la subvenció haurà d'aportar la justificació de l'activitat subvencionada, per la seu electrònica de l’Ajuntament en un termini no superior a dos mesos, que començaran a comptar des de la data de finalització de l'activitat. En el cas de les persones físiques, disposaran de la opció de presentar el compte justificatiu a través del Registre general presencial o per via telemàtica. El perceptor de la subvenció haurà d'aportar la justificació mitjançant el compte justificatiu segons els models establerts. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. En qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, es pot comprovar el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). A la convocatòria es podran establir altres mecanismes de justificació i control a més dels explicitats en aquestes bases reguladores. Els/les beneficiaris/àries que rebin un import de subvenció inferior a 20.000€ (i també pels qui rebin un import igual o superior a 20.000€ sempre i quan se’ls sol·liciti expressament) seran requerits per a la revisió i hauran de: A) Presentar telemàticament les nòmines, factures electròniques i altres documents de valor probatori equivalent, i caldrà adjuntar una declaració responsable de la persona beneficiària i/o representant legal de l’entitat conforme són les úniques originals i no hi ha altres impressions, que aquests documents (en el percentatge que correspongui) no s’utilitzaran per justificar cap altra subvenció, que els documents que s’aporten són, en tot cas, còpia autèntica del document original, complint amb els requisits de l’article 28.4 en relació amb el 27 de la Llei 39/2015, que es responsabilitza de la veracitat dels documents aportats i que es compromet a conservar els documents originals durant 4 anys per poder presentar-los a l’Ajuntament de Barcelona en cas que se’l requereixi. B) Quan part o la totalitat dels originals siguin en format paper, es presentaran còpies digitalitzades de les nòmines, les factures i altres documents de valor probatori equivalent i dels documents acreditatius del pagament, juntament amb una declaració responsable de la persona beneficiària i/o representant legal de l’entitat, conforme les còpies digitalitzades dels justificants de les despeses presentades reprodueixen, exactament, els documents originals en poder de la persona beneficiària. En els anteriors supòsits A i B, les persones físiques disposaran de la opció de presentar el compte justificatiu a través del Registre general presencial o per via telemàtica. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 14-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda C) Així mateix, tant per la presentació de nòmines, factures electròniques i altres documents de valor probatori equivalent telemàticament, com pel cas de les persones físiques que vulguin presentar presencialment els originals en paper, de les nòmines, factures i altres documents de valor probatori equivalent de les subvencions atorgades, que acompanyin a la mateixa, caldrà que estiguin diligenciats per la persona que ostenti la representació legal del/la beneficiari/ària de la subvenció, fent constar “Aquest document s’ha utilitzat per justificar la subvenció (nom de la convocatòria) ........... edició (any de la convocatòria) ............ amb import .............(en euros i en percentatge) atorgada per l’Ajuntament de Barcelona ”. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a d’altres subvencions, s’ha d’indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascun dels finançadors, amb la identificació dels òrgans concedents, en cada factura o document de valor probatori equivalent. En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el percentatge de l'import subvencionat que s'indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o de l'agrupació de persones -físiques o jurídiques- que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, s'acompanyaran dels corresponents TC1 i TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de l'IRPF. Els/les beneficiaris/àries que rebin un import de subvenció inferior a 20.000€ podran, voluntàriament, acollir-se a l’opció d’aportar un informe dels estats comptables del projecte emès per un auditor de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007, sense perjudici de que, en aquests casos, es puguin requerir igualment els corresponents justificants. La no realització total o parcial de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part del beneficiari. Dissetena. REINTEGRAMENT Sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l'Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents: - De l'obligació de justificació. - De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. - De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d'altres de considerades per a l'atorgament de la subvenció. - De les condicions imposades a les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. - De les condicions imposades a les persones físiques i jurídiques o físiques beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. - També constituirà motiu de reintegrament: • La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal gestor de la subvenció. • La superació del percentatge fixat en la convocatòria en relació amb el cost efectiu. Per a fer efectiu aquests imports i en el seu cas els corresponents interessos de demora, a manca del seu reintegrament voluntari per part de l'interessat es procedirà per la via de constrenyiment. 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 15-16 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Divuitena. APLICACIÓ D’AQUESTES BASES Aquesta normativa serà d'aplicació per a les convocatòries de sol·licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar, com a mínim, els punts següents: - Definició de l'objecte de la subvenció. - Concreció de programes prioritaris (modalitats). - Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n'acrediti el compliment. - Criteris de valoració dels projectes o activitats. - Termini de presentació de les sol·licituds. - Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius. - El crèdit i les posicions pressupostaries destinades a la convocatòria. - Quantitat màxima a sol·licitar i/o subvencionar. - Models de justificacions. La convocatòria haurà de ser aprovada per l’òrgan competent i es publicarà en el BOPB i el web municipal. DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA ÚNICA Sens perjudici del que es preveu a la convocatòria corresponent, les persones físiques i jurídiques beneficiàries de subvencions atorgades en convocatòries anteriors del Programa regulat per aquestes Bases que es trobin en fase d’execució i/o tràmit de justificació, podran acollir-se a allò que es preveu en l’article setzè de les presents bases, en relació a les formes de presentació de la Justificació, Barcelona, 11 de febrer del 2021. Beatriz Julve Suero Secretària Delegada 16 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010513 Pàg. 16-16 https://bop.diba.cat A