Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió del dia 11 de febrer del 2021, ha adoptat el següent acord: “APROVAR inicialment la modificació de les bases del Programa de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per a l’enfortiment i la reactivació de l’Economia Social i Solidària i el desenvolupament de projectes que executen l’Estratègia ESS BCN 2030 - ENFORTIM ESS 2021. en els termes previstos a la proposta que consta incorporada a l’expedient, per tal d’adaptar-les a les circumstàncies actuals, facilitant la presentació telemàtica de les justificacions del projectes subvencionats i millorant la gestió i l’adequació dels objectius generals del programa. ORDENAR. la publicació de la modificació de les esmentades Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats I Serveis dels ens locals; 83 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. APROVAR definitivament aquestes Bases Generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació publica. BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA PER A L’ENFORTIMENT I LA REACTIVACIÓ DE L’ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA I EL DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES QUE EXECUTEN L’ESTRATÈGIA ESS BCN 2030 - ENFORTIM ESS 2021 1.- OBJECTE L'objecte de les presents bases és la regulació de la convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, per a la concessió de subvencions per a dur a terme activitats i projectes per a l’enfortiment i la reactivació de l'economia social i solidària1 i el desenvolupament de projectes que executen l’estratègia ESS BCN 2030 Aquestes bases regulen subvencions que es tramiten mitjançant la convocatòria en concurs públic, a l'empara de la Normativa General Reguladora de Subvencions Municipals (NGRS), 1 L’economia social i solidària (ESS) és el conjunt d’iniciatives socioeconòmiques de tota mena, formals o informals, individuals o col·lectives, caracteritzades pel seu compromís i valors basats en: • Orientació cap a l’interès general, al bé comú, i a l’impacte social positiu. • Sense finalitat de lucre o distribució limitada i transparent d’excedents, vinculada a les persones i no al capital. En el cas d’organitzacions que gestionen serveis de titularitat pública d’atenció a les persones han de ser sense ànim de lucre. • Funcionament i sistemes de governança democràtics, en la decisió i en la participació, que incorporen els diferents col·lectius que conformen l’entitat. • Transformació social feminista i d’igualtat de gènere. • Generació d’ocupació estable, relacions laborals justes i de qualitat i equitat salarial. • Compromís mediambiental. • Arrelament en el territori i participació en el teixit social. • Transparència sobre l’activitat, el sistema de govern, la gestió i distribució d’excedents i retribucions. • Intercooperació amb altres iniciatives de l’ESS. Entre aquestes pràctiques i entitats es troben les cooperatives, societats laborals, associacions, fundacions, mutualitats de previsió social, centres especials de treball, empreses d’inserció, entitats del tercer sector així com iniciatives de economies comunitàries o col·laboratives procomú; i també poden considerar-se altres formes jurídiques sempre que compleixen els principis i valors que són propis de l’economia social en la seva pràctica quotidiana. 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 1-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda aprovada pel Plenari del Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010, publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 4 de gener de 2011, dins dels límits dels crèdits previstos i aprovats en els pressupostos municipals per a aquesta modalitat de subvencions. 2.- FINALITAT Les activitats o projectes que es subvencionaran hauran de fomentar activitats d'interès públic o social per la ciutat de Barcelona i que tinguin per finalitat contribuir a l'assoliment dels objectius de l’Estratègia de l’Economia Social i Solidària a Barcelona 2030. Reactivació i enfortiment d’una economia per a la vida a la ciutat2 de Barcelona, així com dels propers Plans d’Impuls d’Economia Social i Solidària a la ciutat de Barcelona , , promovent i reforçant les línies de treball de l’Estratègia, tot incloent el desenvolupament d'elements comuns que defineixen el caràcter transformador de l'economia social i solidària, com la gestió democràtica i participativa, l'orientació a les necessitats humanes i el compromís amb la comunitat, a la ciutat de Barcelona. L’Estratègia Barcelona ESS 2030 és un procés col·lectiu, un espai de trobada, una voluntat i una oportunitat de governança compartida. És un document consensuat entre els actors de l’Economia Social i Solidària (ESS), liderades per l’AESCAT (Associació d’Economia Social de Catalunya), i l’Ajuntament, que prioritza les línies de treball conjuntes i sectors d’activitat clau a la ciutat. El seu objectiu principal és fer créixer i enfortir el teixit de l’ESS, per contribuir al desenvolupament socioeconòmic de la ciutat i de la ciutadania. És fruit d’un any de treball basat en la pluralitat i la col·laboració, inclosa una pandèmia amb unes conseqüències socials i econòmiques que demostren la fragilitat de l’actual model econòmic global. Un model que prioritza l’acumulació privada de la riquesa per sobre de la resolució col·lectiva i equitativa de les necessitats humanes. L’Estratègia aspira a ser una guia per a les polítiques d’ESS en els propers governs locals, transversal per a totes les polítiques municipals: cultura, sostenibilitat, mobilitat, habitatge... A més d’una guia per les polítiques públiques, és un marc de treball i inspiració per al teixit de l’ESS de Barcelona, en especial per les organitzacions de segon i tercer nivell que actuen com espais d’articulació i intercooperació. També a ser una font d’idees i propostes per a les administracions supra-locals que desenvolupen polítiques d’ESS a la ciutat. Davant les conseqüències de la pandèmia, l’Estratègia vol ser també un clam a aquestes polítiques públiques per a que orientin la recuperació econòmica cap el bé comú, la dimensió col·lectiva i la solidaritat. El sector públic ha recuperat el rol sòcio-econòmic central en el context de l’emergència sanitària, social i econòmica. Ara, cal apuntalar aquesta centralitat en el procés de reconstrucció postcovid i en la construcció de ciutats on la vida sigui digna i de qualitat. L’ESS, el divers teixit associatiu, els sindicats, el petit comerç de proximitat, la comunitat educativa, entre molts altres agents, són aliats clau. Aquesta aliança ha de conformar un ecosistema econòmic i social equilibrat que desenvolupi els nostres barris i districtes i els posi al servei de les persones que hi viuen. L’Estratègia resumeix les prioritats i el treball dels propers deu anys a la ciutat de Barcelona. Inspirades en aquest document, cadascuna de les empreses, organitzacions i iniciatives signants formularan els seus propis plans de treball. Totes elles, compromeses a complementar i enriquir els continguts, en especial, als projectes de ciutat que ens hem proposat desenvolupar juntes. Visualitzem un model de ciutat on la ciutadania tingui accés als béns i serveis bàsics per a la vida. On augmentarà el benestar i es reduiran les desigualtats sòcio-econòmiques. On l’economia relocalitzada sigui democràtica i estigui immersa en la transició energètica i ecològica. 2 Enllaços: https://ajuntament.barcelona.cat/economia-social-solidaria/sites/default/files/ESTRATEGIA_ESSBCN2030.pdf https://ajuntament.barcelona.cat/economia-social-solidaria/ca/estrat%C3%A8gia-de-l%E2%80%99economia-social-i- solid%C3%A0ria-barcelona-2030 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 2-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Per impulsar l’ESS a Barcelona i avançar cap a la visió compartida del rol que volem que jugui, s’han definit 8 línies estratègiques generals. Les 8 línies estratègiques inclouen els sectors econòmics estratègics que prioritzarem, els reptes transversals que tindrem presents i les palanques estratègiques que ens ajudaran a assolir els objectius, així com les fites que ajudaran al seu desenvolupament, indicadors per mesurar-ne el nivell de desplegament i contribució al procés. Finalment, es prioritzen els projectes de ciutat i les propostes de treball, que contribueixen de diferent manera a una o més línies estratègiques. Són projectes clau per assolir els objectius proposats i sobre els quals es treballarà plegats. Les 8 línies estratègiques són: L1: Augmentar el pes de l’ESS en l’economia de la ciutat, la seva solidesa, articulació i extensió, en especial en sectors estratègics L2: Posicionar l’ESS com una realitat de prestigi a la ciutat L3: Crear i consolidar estructures estratègiques de l’ESS L4: Territorialitzar l’ESS en els barris i districtes L5: Generar més marcs de coproducció de polítiques públiques amb l’ESS L6: Contribuir a prevenir i reduir les desigualtats socials dintre la ciutat L7: Desenvolupar palanques que impulsin l’Estratègia L8: Transversalitzar els reptes de l’economia digital, l’economia feminista, les migracions i la transició energètica i ecològica i el protagonisme de la joventut Els projectes a subvencionar estaran relacionats amb les següents activitats: Activitats de Promoció: • Impulsar mesures de sensibilització i difusió, impuls i visibilització com a model econòmic alternatiu. • Impulsar mesures per a la generació de noves iniciatives d’economia social i solidària a la ciutat. • Impulsar mesures de transformació de societats mercantils, econòmiques i associatives, en entitats d'economia social i solidària que siguin generadores d'ocupació estable i sostenible. Activitats de Reforç: • Impulsar mesures per enfortir i millorar les iniciatives de l'economia social i solidària ja existents. • Impulsar mesures per millorar la seva articulació i intercooperació. Activitats directament vinculades amb les línies estratègiques, palanques de suport i objectius de ciutat de la Estratègia3 3.- CONVOCATÒRIA 3.1. El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases reguladores serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d'acord amb allò que disposa l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 3.2. A aquests efectes i amb caràcter anual i/o pluriennal, es podrà aprovar la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes bases reguladores. Les diferents modalitats previstes en aquestes bases es podran incloure a les diferents convocatòries amb caràcter anual i/o plurianual. 3 Enllaços: https://ajuntament.barcelona.cat/economia-social-solidaria/sites/default/files/ESTRATEGIA_ESSBCN2030.pdf https://ajuntament.barcelona.cat/economia-social-solidaria/ca/estrat%C3%A8gia-de-l%E2%80%99economia-social-i- solid%C3%A0ria-barcelona-2030 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 3-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda 3.3. La convocatòria establirà el termini de presentació de sol·licituds, el crèdit pressupostari amb les corresponents partides d’aplicació i designarà l’òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que preveu l'art. 4.2 de la NGRS. La convocatòria establirà quines modalitats es publicaran amb caràcter anual i/o pluriennal. 3.4. L'Ajuntament farà pública aquesta convocatòria mitjançant la seva publicació i la d'aquestes bases reguladores, formularis i resta de documentació necessària en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la pagina web de l'Ajuntament i al Tauler d'edictes municipal, a mes de publicar-se a qualsevol altre mitja que es consideri oportú per garantir-ne la màxima publicitat. Així mateix, s’inserirà referència de l'anunci en la Gaseta municipal. 4.- RÈGIM JURIDIC Aquestes subvencions es regulen per les normes que s'indiquen tot seguit: • Les presents bases reguladores. • La convocatòria especifica que s'aprovi. • La normativa general de subvencions (NGRS) aprovada per l'Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 4 de gener de 2011. • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. • La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques. • Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. • Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada pel que fa als articles considerats com a normativa bàsica. • Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. • Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. • Llei 17/2015, del 21 de juliol, de igualtat efectiva de dones i homes. Sense perjudici del que s'estableix als articles 47 i 48 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'atorgament de les subvencions a les quals fan referència aquestes bases reguladores té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos per la normativa indicada, no genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu i s'efectuarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. L'atorgament de les subvencions es condiciona, en tot cas, a la realització futura o ja executada de l'activitat i té caràcter no devolutiu. 5.- SOL·LICITANTS Poden ser beneficiàries/ris de les subvencions que regulen aquestes bases reguladores: 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 4-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda 5.1. Les persones físiques i jurídiques que presentin projectes que compleixin els objectius i requisits de la convocatòria i que estiguin emmarcats en aquestes bases reguladores, tals com, sense caràcter limitatiu: entitats i empreses del tercer sector social, societats cooperatives, mutualitats, societats laborals, iniciatives d'economia comunitària i economia col·laborativa del procomú, entitats universitàries i educatives de caràcter públic o privat. 5.2. Les agrupacions de persones jurídiques, públiques o privades, tals com grups cooperatius o altres formes jurídiques que agrupin entitats a les que es fa referència en el punt 1 d'aquest apartat, donant forma a projectes d'intercooperació o col·laboració empresarial que es basin en els principis i valors de l'economia social i solidària, d'acord amb allò que disposa l'art. 3.2 de la Normativa general de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona (NGRS). 5.3. Les agrupacions de persones físiques, inclosos els empresaris/ies individuals, en procés de constitució d’una cooperativa o societat laboral. 5.4. Les agrupacions de persones físiques de projectes d’economia comunitària i col·laborativa del procomú que no estiguin formalitzats 5.5. Qualsevol altra forma jurídica mercantil amb un projecte de transformació en cooperativa o societat laboral. La convocatòria podrà concretar els beneficiaris per a cada modalitat de subvenció. 6.- REQUISITS DE LES SOL·LICITANTS 6.1. Els requisits exigibles a les persones físiques i jurídiques beneficiàries i que s'han d'acreditar degudament són els següents: • Estar legalment constituïdes en el moment de l'atorgament. En el cas de les persones jurídiques hauran de presentar el document de constitució corresponent. • Que tinguin seu social o delegació oberta al terme municipal de Barcelona i gaudeixin d'una significativa presència a la ciutat. Excepcionalment, en el cas de no tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona, podran ser beneficiaris/àries sempre que el projecte presentat serveixi per realitzar activitats d'interès general per la ciutat de Barcelona, contribuint al desenvolupament de les finalitats de la convocatòria. • Que, d'acord amb els seus estatuts o normes reguladores, tinguin objectius i finalitats coincidents amb l'objecte i finalitats d'aquestes subvencions i als quals es presentin. • Que hagin justificat en forma qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament, excepte en aquells casos en que encara no hagi transcorregut el corresponent termini de justificació. • Que es trobin al corrent en el compliment de les obligacions tributaries i d'altra tipus amb l'Ajuntament i resta d'administracions i amb la Seguretat Social així com de les obligacions de reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament. • Que no hagin incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per poder participar en la convocatòria. 6.2. En el supòsit que es tracti d’una agrupació de persones físiques, definides en el punt 5.3 i 5.4, podrà presentar la sol·licitud de subvenció una persona física individual en nom de l’agrupació, acompanyant l’acord signat de compromisos i aportacions de les persones participants, si bé s’entendrà com a beneficiària de la subvenció municipal i assumirà les conseqüències tributàries i administratives que se’n derivin, la persona que consti com a sol·licitant de la subvenció. 6.3. Pels beneficiaris/àries definits en el punt 5.3 i 5.5 s’establirà com a obligació de la subvenció la constitució de la cooperativa o societat laboral, registrada en el registre corresponent i l’alta censal, abans de la finalització del projecte subvencionat. Als efectes de la justificació econòmica 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 5-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda seran admissibles les despeses facturades a nom de la persona sol·licitant i les despeses facturades a nom de l’entitat d’economia social un cop constituïda. 6.4. En el supòsit que es tracti d'una agrupació de persones jurídiques, públiques o privades, definides en el punt 5.2, s'hauran de complir i acreditar les condicions següents: • Les entitats sòcies hauran de participar en la definició i execució del projecte de manera conjunta. En conseqüència, totes les entitats sòcies tindran la condició de beneficiàries. L'agrupació, però, haurà de designar una organització principal que actuarà com a representant única davant l'Ajuntament. • Els compromisos d'execució assumits per cadascuna de les entitats sòcies així com l'import de la subvenció a aplicar per cadascuna de les entitats sòcies, s'hauran de fer constar expressament allà on s'indiqui a cada convocatòria. • L'organització designada com a representant de l'agrupació serà plenament responsable del projecte davant l'Ajuntament respecte al compliment de les obligacions establertes en aquestes bases reguladores, sense perjudici de la responsabilitat de les altres entitats sòcies de l'agrupació, tot sent-li d'aplicació els requisits previstos al punt 6.1 d'aquestes bases reguladores. • En cap cas podran formar part de l'agrupació les entitats que hagin rebut altres subvencions per a l'execució del mateix projecte d'altres administracions públiques. 7.- REQUISITS DELS PROJECTES Els projectes susceptibles d'obtenir una subvenció han de complir els requisits següents: • Que el projecte presentat tingui objectius i finalitats que contribueixin a com a mínim, una de les línies estratègiques de l’Estratègia de l’Economia Social i Solidària 2030 a Barcelona., • Que les activitats o els serveis que proposen complementin, aportin o millorin les actuacions municipals en les matèries que s'apunten a les bases reguladores i a la convocatòria. • Que les activitats es portin a terme al municipi de Barcelona i siguin d'interès general per la ciutat de Barcelona. • Que els projectes subvencionats fomentin activitats d'interès públic o social i que siguin gratuïtes per a les persones participants o que en cap cas el preu suposi un obstacle per a la seva participació, buscant altres formes d'accés per a persones amb dificultats econòmiques. En el cas que hi hagi algun tipus de lucre, haurà de revertir en les pròpies activitats subvencionades. • Que els projectes subvencionats s’iniciïn dins de l’any objecte de la convocatòria. A la convocatòria s’especificarà la durada dels projectes subvencionats. • Que els projectes o activitats especifiquin els canals d'accés i selecció de les persones participants, garantint la igualtat d'oportunitats. • Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista i incorporin la perspectiva de gènere en les propostes. • Que la retribució de les persones contractades en el marc del projecte subvencionat no sigui inferior al Salari Mínim Interprofessional, ni a l’estipulada al corresponent conveni o marc normatiu de referència. A la convocatòria es podrà establir una retribució mínima i els requisits de contractació vigents, si s’escau. A la convocatòria es poden detallar altres requisits específics que han de complir els projectes presentats, en alguns àmbits temàtics i/o modalitats concretes. Els àmbits temàtics, relacionats amb l'economia cooperativa, social i solidària i les modalitats de projecte quedaran explicitades en la convocatòria corresponent. Cada àmbit temàtic podrà contenir un o més programes específics. 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 6-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Si durant el moment de la valoració del projecte s'apreciés un error en la modalitat escollida per part de l’entitat sol·licitant, la sol·licitud es podrà incloure en l'àmbit temàtic i modalitat al qual s'adeqüi millor. 8.- COMPATIBILITATS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions, ens públics o privats. Tanmateix, l'import d'aquestes subvencions, conjuntament amb el dels ingressos que s'obtinguin i el dels recursos propis que es destinaran a l'activitat, no podrà superar el cost total del projecte que es desenvolupi. Si es supera aquest cost, s'exigirà la devolució de l'excés en la part proporcional o l'ampliació de l'activitat o projecte subvencionat. Seran compatibles amb les subvencions municipals atorgades per a altres projectes a la mateixa persona física o jurídica, llevat que la convocatòria estableixi el contrari. L'Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals en cap cas subvencionaran el mateix projecte, executat durant el mateix període, per cap altre procediment de concessió de subvencions que no sigui el regulat per aquestes bases reguladores. 9.- LA SOL·LICITUD I LA DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR 9.1. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades per aquestes bases reguladores s'han de formular i presentar pel mitjà, i la forma que s'indiqui a la convocatòria. No serà tinguda en compte cap documentació lliurada que no vagi acompanyada de la corresponent sol·licitud, a no ser que sigui per annexar a un procediment ja iniciat. Cada sol·licitud presentada correspondrà a un sol projecte, assenyalant un únic codi de modalitat (àmbit temàtic i modalitat) al que es vulgui concórrer. 9.2. Les entitats sol·licitants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, el formulari de Projecte corresponent, d'acord amb els models establerts a la convocatòria. Han de respectar estrictament el format del formulari, completant tots els seus apartats, seguint-ne les instruccions proposades i l'ordre de numeració de les pàgines. La convocatòria podrà establir la presentació de documentació obligatòria addicional en el moment i la forma que s'hi determini. Tant la sol·licitud com la resta de documentació s'emplenaran obligatòriament per mitjans informàtics -no manuscrits-, i s’exclouran aquelles sol·licituds que no respectin aquest punt. 9.3. No s'hauran de lliurar els documents establerts com a obligatoris si ja es troben en poder de l'Ajuntament, sempre que es faci constar, en el model de declaració establert a tal efecte d'acord amb allò que disposa l'art. 7.4 de la NGRS. En el supòsit que l'òrgan instructor es trobés amb la impossibilitat material d'obtenir aquesta documentació, la podrà requerir posteriorment a l'entitat sol·licitant. No es podrà substituir la documentació obligatòria per aquesta declaració si la documentació ha caducat o ha sofert modificacions. Lloc, termini i forma de presentació de la sol·licitud: A la convocatòria es determinarà el lloc i el termini de presentació de les sol·licituds. Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Les sol·licituds s’hauran de presentar de la/les forma/es que es determini a la convocatòria. En cas de presentació electrònica de les sol·licituds, els formularis s’hauran d’emplenar i presentar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20170001262 seguint les instruccions indicades al portal de tràmits. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 7-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda En els casos permesos de presentació presencial de sol·licituds, previstos per a les persones físiques d’acord amb l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 octubre, la sol·licitud es podrà presentar a qualsevol de les oficines del registre general que es relacionin a la convocatòria. La documentació presentada en el termini establert per esmenar la sol·licitud també s’haurà de lliurar a través de la seu electrònica i pels casos permesos, a qualsevol de les oficines del registre general. Import màxim a sol·licitar, nombre màxim de projectes i incompatibilitats: A la convocatòria s’establirà, si s’escau, un import màxim per sol·licitar per àmbit temàtic i/o modalitat. En el cas que la sol·licitud presentada el sobrepassi, es considerarà com a import sol·licitat el màxim establert a la convocatòria. Es podrà establir a la convocatòria un nombre màxim de projectes a presentar per cada persona jurídica i/o física i un nombre màxim de projectes per àmbit temàtic. Les convocatòries respectives podran establir incompatibilitats en la presentació de projectes. 10.- ADMISSIÓ I VALORACIÓ DE SOL·LICITUDS 10.1. Un cop presentades la sol·licitud i la documentació necessàries, es comprovarà que s'ajusten als requisits respecte al/la sol·licitant i al projecte presentat. Si en el moment de la presentació de la sol·licitud no s'ha aportat el formulari de projecte específic per al qual es demana subvenció serà directament exclosa, sense perjudici del que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el sentit de completar Projectes no desenvolupats. Si en aquest mateix moment no s'ha aportat algun dels documents exigits i no es troben en poder de l'Ajuntament de Barcelona, es podran presentar fins que finalitzi el període de presentació de sol·licituds; un cop exhaurit aquest termini, s'atorgarà un període màxim i improrrogable de 10 dies hàbils per a esmenar la documentació requerida. Aquesta documentació s'haurà de presentar pel mitjà i la forma que s'indiqui a la convocatòria. Finalitzat aquest període no s'admetrà cap document i la sol·licitud serà directament exclosa, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 indicat. 10.2. Un cop admesa la sol·licitud, es valorarà el projecte d'acord amb els criteris establerts a les bases reguladores i a la convocatòria, per tal que la Comissió de Valoració emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional. 11.- CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l'estat de previsió de despeses de l'exercici corresponent i s'especificarà a la mateixa convocatòria. En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions i en el transcurs de l'exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l'estat de previsió de despeses corresponents, es podran atendre'n d'altres que haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s'hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d'aquestes bases reguladores i que així consti en la proposta de la Comissió de valoració. 12.- VALORACIÓ DEL PROJECTE El projecte pot tenir una puntuació màxima de 10 punts, repartida en dues parts. a) Criteris generals de valoració: Es puntuarà l'adequació del projecte als criteris generals de valoració fins a 4 punts. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 8-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Es tracta de criteris que avaluen les característiques dels sol·licitants i l'adequació tècnica del projecte. La puntuació per l'adequació del projecte als criteris generals s'especificarà a la convocatòria i es determinarà la forma de puntuació, entre els següents criteris: 1. Entitat (persona física o jurídica) 2. Eines de Balanç Social, Ambiental i/o de Transparència i Bon Govern 3. Fonaments 4. Qualitat 5. Impacte en l’àmbit de l’Economia Social i Solidària 6. Solidesa i finançament 7. Incorporació de la perspectiva de gènere 8. Que l’entitat disposi d’un compte per formalitzar la subvenció amb entitats de finances ètiques o cooperatives b) Criteris específics: A la convocatòria es detallaran els requisits i criteris que han de complir els projectes per a cada àmbit temàtic, atenent a les especificitats de cada programa. Es puntuarà l’adequació del projecte als criteris específics de valoració fins a 6 punts. 13.- QUANTIA DE SUBVENCIÓ I CONCEPTES SUBVENCIONABLES 13.1. La quantia de la subvenció màxima que s'atorgarà al projecte es determinarà a la convocatòria corresponent. En cap cas sobrepassarà l'import sol·licitat. Quedarà a càrrec de la persona jurídica o física sol·licitant l'aportació de la resta del cost del projecte, bé directament, o per cofinançament de tercers (públics o privats). Seran subvencionables les despeses següents, en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei. La convocatòria podrà concretar les despeses imputables i els percentatges per a cada modalitat entre les següents: 13.2. Despeses directes (aquelles que s’identifiquen directament amb el projecte): -Nòmines i seguretat social (règim general o règim d’autònoms) del personal propi vinculat al projecte. Amb caràcter excepcional, els/les empresaris/ies individuals que no tinguin persones treballadores en plantilla podran acreditar els seus treballs mitjançant una declaració responsable acompanyada de les declaracions trimestrals de IRPF (model 130) de l’exercici corrent. El preu/hora imputat al projecte subvencionat no podrà superar la quantitat resultant de dividir els rendiments anuals nets de l’empresari/a individual per 1800. -Treballs realitzats per professionals i empreses externes directament vinculades al projecte. -Lloguer de bens mobles/immobles directament vinculats al projecte. -Adquisició de materials i béns consumibles íntegrament imputables al projecte. -Transport – missatgeria imputables al projecte. -Publicitat i propaganda de les activitats directament vinculades al projecte. -Allotjament i dietes, del personal contractat i persones voluntàries. -Ajuts al transport per als/les participants dels projectes en cas que sigui necessari de manera justificada. -Viatges i desplaçaments imputables a les activitats del projecte. -Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària. -Despeses de l’informe d’auditoria, quan sigui obligatòria la seva presentació per import de la subvenció. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 9-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda -Altres despeses que de manera justificada i per la tipologia del projecte puguin imputar-se directament al projecte. 13.3. Despeses indirectes (es podran assignar al projecte fent sevir un percentatge d’assignació) -Personal de suport al projecte -Assegurances -Amortització -Lloguer de béns immobles. -Adquisició de materials i béns consumibles parcialment imputables al projecte. -Manteniment d’edificis i/o instal·lacions. -Comunicacions (telèfon, correus, connexió a internet) -Despeses financeres -Subministraments -Treball realitzat per altres empreses, parcialment imputables al projecte (neteja, seguretat...) El caràcter subvencionable de la despesa d'amortització estarà subjecte a les condicions següents: -Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. -Que l'amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. -Que el cost es refereixi al període subvencionable. 13.4. La convocatòria podrà establir altres despeses específiques per a les diferents modalitats. 13.5. Quan s'hagi de fer despeses de més de 12.000 €, sense IVA, en el cas de prestacions de serveis o lliurament de béns i per aquelles despeses de més de 30.000 €, sense IVA, en el cas d'execució d'obres, s’hauran d'incorporar tres pressupostos sol·licitats i argumentar el motiu de l'adjudicació en el cas de no ser la proposta més avantatjosa econòmicament. 13.6. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació • Les despeses d'inversió, incloses les adquisicions de béns mobles. • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. • Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria. 13.7. La subvenció podrà cobrir despeses directes i indirectes, definides en els punts 13.2. i 13.3. No obstant això, la imputació de les despeses indirectes del punt 13.3. no podrà excedir d'un 10 % del total de la subvenció atorgada. 14.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ El procediment per a l'atorgament de les subvencions previstes en aquestes bases reguladores serà el de concurrència pública competitiva, mitjançant concurs públic, d'acord amb allò que disposa l'article 22 de la Llei 38/2003, de 7 de novembre, General de Subvencions, mitjançant l'aprovació i publicació de la convocatòria corresponent i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. A aquests efectes, i amb caràcter anual i/o pluriennal, s'aprovarà la convocatòria corresponent per a l'atorgament de les subvencions, que s'ajustaran a allò que disposen aquestes bases reguladores. Les modalitats dels projectes s'especificaran a cada convocatòria així com l’àmbit temporal dels projectes. 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 10-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda La convocatòria establirà el termini de presentació de sol·licituds, el crèdit màxim per a cada modalitat, dins les corresponents partides d'aplicació i designarà l'òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que preveu l'article 4.2 de la NGRS. La convocatòria podrà complementar les bases reguladores en els punts següents: • Les quanties màximes i mínimes de les subvencions per als projectes. • El nombre de projectes que es poden presentar a cadascuna de les modalitats de finançament i la seva compatibilitat. • La durada màxima dels projectes. • Les despeses elegibles per a cada modalitat. L'àmbit territorial i sectorial prioritari dels projectes correspondrà a allò que s'estableixi a la convocatòria. La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d'edictes electrònic i al web municipal. S'inserirà una referència a la Gaseta municipal. El termini per presentar sol·licituds començarà a comptar l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, excepte que en la mateixa convocatòria s'indiqui un termini diferent. Un cop publicada la convocatòria, els/les interessats/des hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació que s'hi estableixi. Les convocatòries, llevat que s'estableixi expressament el contrari, han de respectar les fases i terminis següents: Admissió de la sol·licitud: Un cop presentats els documents bàsics i resta de documents que s’estableixin a la convocatòria, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte al sol·licitant i l’àmbit de projecte presentat. En el cas que l’interessat no hagi presentat els documents com s’indica en aquesta convocatòria, se’ls podrà requerir mitjançant correu electrònic o qualsevol altre mitjà, per tal que esmeni. En cap cas s'admetrà la substitució d'aquells projectes ja presentats. Valoració del projecte, activitat o servei presentat: Un cop admesa la sol·licitud es valorarà el projecte d'acord amb els criteris establerts, per tal que la Comissió de Valoració emeti l'informe preceptiu per a la proposta de resolució provisional de l'òrgan instructor que es determini a la convocatòria. Resolució provisional: La competència per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria. En el cas que hagi estat concedida la subvenció condicionada a aportar documentació, d'acord amb el que s'indiqui en la publicació d'atorgament provisional en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, les persones interessades disposaran de deu dies hàbils per presentar aquesta documentació, que començaran a comptar des de l'endemà de la publicació. En el cas que no la presentin, no s'atorgarà la subvenció. Tràmit d'al·legacions: 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 11-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de la resolució d'atorgament i denegació provisional obre el tràmit d'audiència de deu dies hàbils per presentar al·legacions, que començaran a comptar des de l'endemà de la publicació. En cas que els/les sol·licitants interessats/des no presentin al·legacions en el termini del tràmit d'audiència, la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva. Reformulació de les sol·licituds: En el cas que l'import atorgat a les sol·licituds de subvenció aprovades provisionalment sigui inferior a l'import sol·licitat a la instància de sol·licitud i sempre que això afecti l'execució del projecte, cal presentar la reformulació del projecte d'acord a la disminució d'aquest import. De no presentar-se aquesta reformulació, es tindrà en compte l'import total del projecte informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona jurídica o física beneficiària proposada davant l'Administració. Durant el procediment d'atorgament de la subvenció, l'òrgan instructor podrà proposar la modificació de les condicions o forma de realització de l'activitat proposada per el/la sol·licitant; en aquest cas haurà de sol·licitar l'acceptació de la persona beneficiària. Aquesta acceptació s'entendrà atorgada si en la proposta de modificació s'exposen de forma clara les variacions i la persona beneficiària no manifesta la seva oposició dins del termini de quinze dies hàbils, a comptar des de la notificació de la proposta i sempre que, en tot cas, no resultin danys a tercers. Resolució definitiva: Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats/ades, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l'estimació i desestimació de les al·legacions així com per a l'atorgament i denegació definitiu, correspon a l'òrgan que es determini a la convocatòria, a proposta de l'òrgan instructor que també es determinarà a cada convocatòria. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa. Les persones interessades podran interposar-hi recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els/les seus/seves interessos. Notificació: La notificació de les resolucions provisional i definitives s'efectuarà mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província, tal i com estableixen els articles 44 i 45 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, un cop es tingui constància que s'ha publicat al diari oficial, també en el tauler d'edictes electrònic. Sense perjudici del que s'ha exposat, es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin considerats altres fets, al·legacions o proves que les inicialment aportades per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d'aquest termini legitima els interessats per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. 15.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 12-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Com a òrgan col·legiat, la Comissió de valoració elevarà l'informe per a la proposta de resolució provisional. La composició de la Comissió de Valoració serà definida en cada una de les convocatòries. 16.- OBLIGACIONS DE LES BENEFICIÀRIES • Acceptar complir les obligacions fixades a les bases reguladores i a la convocatòria respectiva. • Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. • Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la resta de la normativa aplicable, en especial, el règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. • Acreditar, amb anterioritat a l'atorgament definitiu de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social. • Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament i les seves entitats municipals, un cop exhaurits els terminis. • Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi després de l'atorgament i durant el període d'execució del projecte (presentant la deguda reformulació del projecte i/o reintegrant els fons rebuts en el cas de la suspensió de l'activitat i/o, en el cas que sigui necessària, la renúncia corresponent). • Justificar l'activitat realitzada i l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. En el cas dels eventuals projectes plurianuals, s'efectuaran al menys dos pagaments de la subvenció atorgada. El primer en cap cas podrà superar el 60% del total atorgat. Per l'efectivitat dels pagaments posteriors caldrà justificar adequadament el percentatge d'execució del projecte que es determini a la corresponent convocatòria Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l'Administració municipal. • Disposar de la documentació comptable que puguin exigir els òrgans de fiscalització i facilitar- la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control. • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. • Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i les seves entitats municipals o d'altres administracions o ens públics en els darrers dotze mesos. • Fer constar en els materials de difusió i publicitat la frase: "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. • Informar a l’òrgan gestor de la realització d’actes i jornades de difusió associats al desenvolupament del projecte, amb una antelació mínima de 15 dies, i quan es realitzi difusió de l’esdeveniment remetre una còpia del material gràfic, en paper o digital, per l’aprovació prèvia del mateix per l’òrgan gestor. • Declarar quin règim d'IVA li és aplicable. • Donar compliment a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en els termes en que li sigui aplicable. • Comunicar a l'Ajuntament i de la forma i en el moment que es determini, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. • Declarar no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. 13 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 13-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda Les persones jurídiques o físiques beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa. L'Ajuntament i les entitats municipals que participin en la convocatòria quedaran exempts de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligats les persones jurídiques o físiques beneficiàries. El/la beneficiari/ària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 17.- PAGAMENT La competència per a la disposició i obligació de les corresponents despeses correspon a l'estructura executiva de l'Ajuntament de Barcelona per a les subvencions atorgades per cadascuna de les seves corresponents comissions, mitjançant la tramitació dels documents comptables corresponents. S’abonarà el 100% dels imports adjudicats per a cada projecte anual, després de la resolució definitiva de la convocatòria i es preveu la possibilitat de diversos pagaments, en cas de projectes pluriennals. A la convocatòria es donarà el detall dels pagaments segons projectes anuals i pluriennals, si escau El pagament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de la persona jurídica o física beneficiària i sota la seva responsabilitat. En cap cas es realitzarà en metàl·lic. 18.- REFORMULACIÓ DE PROJECTES En el cas que es produeixin desviacions durant l’execució del projecte subvencionats no previstos en la planificació inicial l’entitat beneficiària/ri podrà sol·licitar a l’òrgan gestor una reformulació del projecte d’acord amb el que es determina a l’article 64 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Les desviacions del projecte es poden sol·licitar respecte al contingut, al calendari i/o al pressupost, i sempre que no desvirtuïn l’essència del mateix projecte aprovat i caldrà que sempre siguin autoritzades per l’òrgan gestor. Les sol·licituds es realitzaran a través de la seu electrònica de l’ajuntament, seguint les indicacions i formularis disponibles per al tràmit que s’hi dipsosi i contindran la justificació que motiva la sol·licitud de reformulació, memòria de projecte actualitzat i nou pressupost. Per les persones físiques serà possible la sol·licitud pel registre general de l’Ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre. La sol·licitud de reformulació es podrà realitzar durant tota la durada del projecte i sempre abans del termini de finalització de les activitats previstes al projecte aprovat. No obstant, es determina que els canvis que afectin al calendari d’execució del projecte només podran sol·licitar-se fins al 31 de desembre de l’any de concessió de la subvenció. No s’autoritzaran reformulacions respecte al calendari sol·licitades sol·licitats amb posterioritat a la data indicada. Tant sols en el cas de causes sobrevingudes i excepcionals que hauran de justificar-se adequadament a la sol·licitud de reformulació podran acceptar-se sol·licituds de reformulacions de calendari posteriors a la data indicada anteriorment. L’acceptació o no de les sol·licituds de reformulació seran resoltes per l’òrgan gestor i podran comunicar-se via correu electrònic a l’entitat. En cas de silenci administratiu es considerarà de caràcter denegatori 19.- LA JUSTIFICACIÓ I EL CONTROL L'Ajuntament pot comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El/la beneficiari/a de la subvenció haurà de donar lliure accés a la seva comptabilitat (llibres i registres comptables). A la convocatòria es podran establir altres mecanismes de justificació i control a més dels explicitats en aquestes bases reguladores, com la presentació d'una memòria tècnica a meitat del projecte. 14 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 14-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda La justificació final s'ha de dur a terme en el termini màxim de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat. El perceptor de la subvenció haurà d'aportar la justificació mitjançant el compte justificatiu segons els models establerts, que es podran trobar a la web: https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions És del tot imprescindible presentar la justificació amb els models publicats per la convocatòria anual específica, així com emplenar totes i cadascuna de les dades i declaracions incloses en ells. L’entitat beneficiària de la subvenció haurà d'aportar la justificació de l'activitat subvencionada, per la seu electrònica de l’Ajuntament en un termini no superior a dos mesos, que començaran a comptar des de la data de finalització que consti en el seu projecte inicialment o reformulada, en el cas que hagi presentat una reformulació en termini i aquesta hagi estat aprovada per part de l’Òrgan Gestor. Per les persones físiques serà possible la sol·licitud pel registre general de l’Ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre. - , La justificació de l'activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu segons el cost total del projecte, d'acord amb els models establerts i constarà de: -Instància de la justificació que inclourà una declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat que inclogui el text següent: “les nòmines i factures aportades són les úniques originals i que no hi ha altres còpies de les mateixes nòmines i factures a efectes de justificació de subvenció presentades a altres administracions públiques. Les còpies escanejades i digitalitzades registrades com a justificants de la despesa econòmica pel cost total del projecte amb subvenció concorden amb els documents originals que estan en possessió i guarda de l’entitat beneficiària” -Memòria tècnica d'actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts, així com de les publicacions i/o productes en relació amb el projecte executat finalment. -Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: .Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el Projecte presentat i les desviacions sofertes. S’admetran desviacions en coherència amb la memòria tècnica i motivant- les a l’informe justificatiu tècnic i econòmic entre les diferents partides del pressupost, excepte per aquelles partides que la convocatòria fixi límits per tipologia de despesa elegible i les depeses indirectes, limitat al màxim del 10% sobre l’import de la subvenció atorgada pel conjunt de despeses determinades al punt 13.3 de les presents bases reguladores. .Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. .Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada indicant-ne l'import, la data i la procedència. .Còpia escanejada i digitalitzada de totes les despeses i pagaments per l’import del cost total del projecte amb subvenció .Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 12.000 sense IVA en el cas de prestacions de serveis o de més de 30.000 € sense IVA en el cas d'execució d'obres, així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. -L’informe d’auditoria, obligatori només per a subvencions superiors a 20.000 € 15 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 15-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda -Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al Projecte. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el percentatge de l'import subvencionat que s'indiqui a la convocatòria i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica o de l'agrupació de persones -físiques o jurídiques- que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, s'acompanyaran dels corresponents TC1 i TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i els corresponents models de l'IRPF. De forma alternativa, podrà justificar amb aportació d'informe d'auditor inscrit en el ROAC, podent imputar la despesa dels serveis d'auditoria com a despesa justificable quan aquesta sigui exigible segons determini la convocatòria, i en tot cas, aquest informe serà exigible per imports de subvenció superiors a 20.000 €. Les beneficiàries de les subvencions, que s’hauran de comprometre a conservar els documents originals durant quatre anys, podran ser requerides per part de l’Administració per aportar-los, si escau. La no realització de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part de la persona beneficiària. 20.- REINTEGRAMENT Sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que pugin correspondre, l'Ajuntament exigirà el reintegrament total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents: • De l'obligació de justificació (total o parcial). • De la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció. • De les condicions especials imposades a la modalitat corresponent o d'altres de considerades per a l'atorgament de la subvenció. • De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció. • De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. • De les condicions imposades a les persones jurídiques o físiques beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció. • També constituirà motiu de reintegrament: la resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció. • La superació del percentatge fixat en les corresponents convocatòries en relació amb el cost efectiu. Per a fer efectiu aquests imports i en el seu cas els corresponents interessos de demora, a manca del seu reintegrament voluntari per part de l'interessat es procedirà per la via de constrenyiment. 21.- APLICACIÓ D'AQUESTES BASES REGULADORES Aquesta normativa serà d'aplicació per a les convocatòries de sol·licituds de subvencions de les activitats que expressament així ho indiquin, les quals hauran de concretar els punts següents: • Definició de l'objecte de la subvenció, dins de la finalitat establerta a la base 2. 16 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 16-17 https://bop.diba.cat A Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda • Concreció de programes prioritaris en la concessió de les subvencions. • Si escau, requisits i obligacions específiques que haurà de complir la persona beneficiària i documentació complementària de la sol·licitud que n'acrediti el compliment. • Criteris de valoració dels projectes o activitats. • Termini de presentació de les sol·licituds. • Altres aspectes derivats de canvis legislatius i organitzatius. • El crèdit i les disposicions pressupostaries destinades a la convocatòria. • Quantitat màxima a sol·licitar i/o subvencionar. • Models de justificacions. Disposició transitòria final: La proposta d’aquestes bases recull de manera voluntària i per aquells expedients actualment en tràmit de justificació, corresponents a convocatòries anteriors, les millores i canvis per adaptar- se al context actual pel que fa al punt 19 justificació i control, sense perjudici a que les entitats puguin acollir-se a allò que estipulen les bases vigents de 2019, si així ho manifestessin expressament. Barcelona, 11 de febrer del 2021. Beatriz Julve Suero Secretària Delegada 17 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 15-2-2021 CVE 202110010515 Pàg. 17-17 https://bop.diba.cat A