Secretaria General ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió celebrada el 25 de març de 2021, ha adoptat el següent acord: “APROVAR la convocatòria de subvencions del Departament de Protecció dels Animals a entitats sense ànim de lucre per a la promoció d’activitats i iniciatives adreçades a la protecció i la defensa dels animals a la ciutat de Barcelona d’acord amb les bases aprovades per acord de la Comissió de Govern de 03 de desembre de 2015. CONVOCAR en règim de concurrència competitiva, per a l’atorgament de subvencions a entitats sense ànim de lucre per a la promoció d’activitats i iniciatives adreçades a la protecció i la defensa dels animals a la ciutat de Barcelona 2021. AUTORITZAR la despesa per un import de 50.000,00 euros, amb càrrec a la partida D/48901/16911 0300 del pressupost de l’exercici 2021 de la Direcció de Serveis de Drets dels Animals. ORDENAR la publicació de la convocatòria mitjançant la inserció d’anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), al Tauler d’Edictes Virtuals de l’Ajuntament de Barcelona i a la Gaseta Municipal.” CONVOCATÒRIA 2021 DE LES SUBVENCIONS DEL DEPARTAMENT DE PROTECCIO DELS ANIMALS A ENTITATS I ASSOCIACIONS SENSE ÀNIM DE LUCRE, PER A LA PROMOCIÓ D’ACTIVITATS I INICIATIVES ADREÇADES A LA PROTECCIÓ I LA DEFENSA DELS ANIMALS 1. OBJECTE L’objecte d’aquesta convocatòria ordinària és la concessió de subvencions mitjançant concurrència pública competitiva destinada a entitats i associacions sense ànim de lucre per a la promoció d’activitats i iniciatives adreçades a la protecció i la defensa dels animals. 2. FINALITAT I RÈGIM JURÍDIC Els projectes que seran objecte de la subvenció seran aquells en els quals es desenvolupin programes, projectes i activitats que tinguin com a eix vertebrador la protecció i defensa dels animals de la ciutat. 3. El règim jurídic es determina a la base tercera de les Bases reguladores per a atorgar subvencions per a la realitzacio de projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat, aprovades per acord de la Comissió de govern, en sessió de 3 de desembre de 2015 i publicades en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 18 de desembre de 2015.REQUISITS DELS SOL·LICITANTS 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 1-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General Poden ser sol·licitants de les subvencions a què fa referència aquesta convocatòria les persones jurídiques que hagin de fer l’activitat prevista per al seu atorgament amb les particularitats que es concreten a la present convocatòria. Els requisits exigibles a les persones jurídiques beneficiàries, i que s’han d’acreditar degudament, són els següents: • Ser entitats o associacions sense finalitat de lucre, constituïdes i actives en el marc de la protecció dels animals • Tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona. • Que d’acord amb els seus estatuts o normes reguladores tinguin objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i les finalitats d’aquestes subvencions. • Haver justificat, en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. • Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i fiscals amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Tresoreria de la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. • No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015 d'Igualtat efectiva de dones i homes. • No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en matèria de protecció, tinença i venda d’animals. • Comunicar a l'Ajuntament de la forma que s’hagi determinat, d'acord amb la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. • Adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.” 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 2-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General Els sol·licitants també poden incorporar en el projecte la cooperació amb persones físiques, jurídiques o entitats amb independència de quina sigui la seva forma jurídica. Aquestes persones o entitats participen en el projecte en qualitat de col·laboradors pel valor afegit que comporta la seva participació, per tant, no reben, en cap cas, la consideració ni de sol·licitants ni, en conseqüència, de beneficiàries de la subvenció. En relació amb aquesta incorporació al projecte de col·laboradors, s’informa que serà necessari que l’entitat sol·licitant aporti a la documentació de sol·licitud, en la forma que s’exposa en el punt 6 de la present convocatòria, els acords de col·laboració amb les persones físiques, jurídiques o entitats amb qui volen cooperar en el present projecte. Així mateix, si al llarg de l’activitat apareixen nous col·laboradors que han de ser incorporats per la seva participació en el projecte, serà necessari que l’entitat sol·licitant notifiqui a aquesta Administració aquests acords en el termini d’un mes a comptar des de que s’hagin signat els precitats acords. 4. REQUISITS DELS PROJECTES L’àmbit de la present convocatòria és la ciutat de Barcelona. Col·laborar en els programes, els projectes i les activitats que tinguin com a eix vertebrador la protecció i defensa dels animals de la ciutat. Els projectes/les activitats han de contemplar els següents requisits: • Que el projecte tingui objectius i finalitats coincidents amb el que s’estableix en aquesta convocatòria. • Que les activitats que es desenvolupin complementin la competència municipal. • Que el projecte i les activitats que se’n deriven es facin en el terme municipal de Barcelona, d’acord amb les previsions de la present convocatòria. • Que les activitats que es facin siguin sense afany de lucre. • Que el projecte presentat compti amb el reconeixement d’altres entitats i serveis del territori d’actuació. • Que les activitats programades finalitzin el 31 de desembre de 2021. • Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge sexista. • No es pot presentar un projecte de la mateixa naturalesa en la convocatòria ordinària de subvencions. 5. EL TERMINII LA FORMA DE LA SOL·LICITUD Termini: El termini per a presentar les sol·licituds s’obrirà a l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà als 20 dies hàbils. 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 3-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General Forma: D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, és obligatori per totes les persones jurídiques, presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits), utilitzant els formularis específics de la convocatòria i seguint les instruccions indicades en aquest portal de tràmits. Tots els tràmits associats a la sol·licitud; aportació de documentació, justificació i/o altres hauran de realitzar-se a través de la seu electrònica, sense perjudici de les mesures que s’adoptin en situacions excepcionals, d’acord amb l’article 12 de l’Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica de l’Ajuntament de Barcelona aprovada el 21 de desembre de 2018. La sol·licitud de subvenció, així com la resta de documents, es poden obtenir a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a l’adreça https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio-administrativa/subvencions 6. LA SOL·LICITUD Per tal d’optar a la subvenció els sol·licitants han de presentar, durant el termini establert en aquesta convocatòria, els documents que es relacionen: - Instància de sol·licitud de la subvenció (document bàsic 1): Conté una declaració responsable, la qual substitueix la presentació de documentació acreditativa relacionada a aquesta declaració responsable en el moment de la sol·licitud Aquest document s’ha de presentar mitjançant l’imprès establert i ha d’estar degudament emplenat i signat electrònicament pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. - Document de presentació del projecte (document bàsic 2), detallant almenys el nom de l’entitat, el NIF, el nom del/la representant jurídic, la previsió d’activitat anual a realitzar, les accions de previstes, la justificació de la capacitat per desenvolupar el projecte, la previsió econòmica i aquelles dades i documents que acreditin les activitats que es consideren puntuables a la convocatòria. Cal presentar-lo conjuntament amb el document bàsic 1. Aquest document ha d’estar signat electrònicament pel representant legal de la persona jurídica o la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud. - Document de titularitat del compte per a transferència bancària. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, sinó és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. Si en el moment de la presentació de la sol·licitud no s’ha aportat alguns dels documents exigits, es podran aportar fins que finalitzi el període de presentació de sol·licituds; tanmateix, un cop exhaurit aquest termini, si s’escau, es podrà atorgar un període de 10 dies hàbils per esmenar la documentació requerida. En cap cas s'acceptarà nova documentació ni la substitució de la ja presentada. Finalitzat aquest període no s’admetrà cap document. El número de sol·licituds de subvencions per entitat es limita a 3 projectes. 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 4-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Ajuntament de Barcelona, al correu electrònic indicat a la instància de sol·licitud. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer corresponent. D’acord a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, tret d’obligació legal, les vostres dades no seran cedides a tercers. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com altres drets sobre les mateixes. Podeu consultar informació addicional sobre aquest tractament i sobre protecció de dades a www.bcn.cat/ajuntament/protecciodadesLa presentació de la sol·licitud implica l’acceptació plena de les bases reguladores de les subvencions. 7. CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS Per a l’atorgament de les subvencions, s’aplicaran els criteris de valoració següents: Les propostes presentades seran avaluades per una Comissió de Valoració fins a un màxim de 10 punts. Per a la valoració dels projectes, únicament es tindran en compte els criteris determinats en aquesta convocatòria. La subvenció s'atorgarà a aquell sol·licitant que obtingui millor valoració d'acord amb els següents criteris: Criteris Generals de Valoració (fins un màxim de 4 punts) a. Entitat (persona física o jurídica): 1 punt 1. Base social o trajectòria 2. Nombre de projectes desenvolupats l’any anterior 3. Nombre de projectes desenvolupats l’any anterior en col·laboració amb altres 4. Nivell d’autonomia financera i equilibri entre fonts de finançament 5. Nombre de persones voluntàries b. Fonaments: 1 punt 1. Col·laboració o complementarietat amb l’acció de l’Administració local considerant els valors que conté, projecta i promou 2. Ajustament a la realitat social i a les necessitats del col·lectiu al qual s’adreça 3. Que el projecte plantegi nous enfocaments innovadors 4. Nivell de concreció, coherència interna i viabilitat del projecte (qualitativa, econòmica i permanència temporal) 5. Grau de participació del col·lectiu beneficiari en el disseny del projecte 6. Nivell de concreció dels indicadors de seguiment del projecte i grau d’adequació amb les activitats proposades c. Impacte: 0,5 punts 1. Rellevància del projecte (impacte esperat entre el col·lectiu destinatari) 2. Augmentar la capacitació de les persones o dels col·lectius implicats 3. Millorar la sensibilització de la població en general respecte a l’objecte del projecte 4. Grau de millora de l’accés a la informació del projecte (es valorarà l’ús de noves tecnologies) 5. Beneficis ambientals (ambientalització d'esdeveniments, economia circular, etc.) i 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 5-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General socials (contractació sostenible, etc.) del projecte d. Incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte: 0,5 punts 1. L’entitat explicita la igualtat de gènere en els seus estatuts, objectius o missió, memòries d’activitats i/o estructura organitzativa 2. La igualtat de gènere s’incorpora en el projecte presentat a partir de la seva metodologia (implementació, seguiment i avaluació) i/o del contingut (atenent als objectius, activitats, població destinatària, valors que promou) e. Solidesa i finançament: 1 punt 1. Capacitat i recursos per gestionar, executar i avaluar el projecte 2. Pla de finançament del projecte (aportació pròpia, percentatge demanat, previsió i capacitat per aconseguir altres fonts de finançament i recursos) Criteris Específics de Valoració (fins a un màxim de 6 punts) a. Foment de la protecció i la defensa dels animals: 0,75 punts b. Difusió del món animal: 0,75 punts c. Foment de la participació i l’associacionisme entorn del món animal: 0,75 punts d. Promoció i difusió de les actituds i els valors relacionats amb la tinença responsable d’animals: 1,50 punts e. Foment i promoció de l’adopció d’animals: 1,50 punts f. Foment de la protecció dels espais lliures i la biodiversitat relativa als animals: 0,75 punts Justificació dels criteris de puntuació: Els criteris inclouen els valors acceptats socialment i valorats positivament per la població i estan en línia amb els objectius municipals pel que fa a la protecció i defensa dels animals com són: la difusió del mon animal, l’Adopció animals, la tinença responsable, la protecció de la biodiversitat relativa als animals, etc. També es valora la incorporació perspectiva de gènere en el projecte, els beneficis ambientals i socials, indicadors de seguiment del projecte, entre d’altres, atès que son valors igualment acceptats i valorats positivament per la població i estan en línia amb els objectius municipals. Els projectes s’avaluaran a partir dels àmbits i dels aspectes que es valoren. Per poder rebre la subvenció és necessari que l’entitat obtingui com a mínim 4 punts del total. Si es produeix un empat en la puntuació total entre diverses sol·licituds de subvenció, s’aplicarà com a criteri de desempat la data i hora de presentació de la sol·licitud, essent en consideració la sol·licitud primerament presentada. En cas que aquest criteri no doni lloc a desempat es dirimirà mitjançant sorteig. 8. APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA, QUANTIES I CONCEPTES SUBVENCIONABLES 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 6-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General La subvenció concedida a l'empara d'aquestes bases es destinarà íntegrament a finançar el desenvolupament de les tasques de promoció d’activitats i iniciatives adreçades a la protecció i la defensa dels animals durant el període comprès en l’any natural 2021. L’import total que es destina a aquesta convocatòria és de 50.000, euros, amb càrrec a la partida 0300 48901 16911, del pressupost de l’Ajuntament de Barcelona. Els costos fixes d'estructura de lloguer de local i subministraments generals pressupostats en el projecte, si és el cas, no podran superar el 10% del total de l'import de la subvenció atorgada. No es fixa un import màxim a sol·licitar L’import concedit serà un percentatge del cost total de l’activitat o projecte objecte de la subvenció. Per norma general, la quantia de la subvenció atorgada no ultrapassarà el 50% de la despesa total del projecte, especificada al document bàsic 2 de descripció del projecte, d’acord a l’art. 2.5. de la NGRSA. Tanmateix, l’import d’aquestes subvencions conjuntament amb els ingressos a obtenir i recursos propis a destinar a l’activitat no podrà superar el cost total del projecte a desenvolupar. Si es supera aquest cost, s’exigirà la devolució de l’excés en la part proporcional o l’ampliació de l’activitat o projecte subvencionat. Pel que fa als conceptes que podran ser objecte de subvenció, en relació amb els projectes, seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins el termini d’execució del projecte: Conceptes subvencionables: Seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei: • Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica o física. • Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles. • Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles. • Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria. • Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina. • Assegurances. • Material tècnic o de producció fungible necessari per al desenvolupament de l'activitat. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 7-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General • Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d’aquesta subvenció). • Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció). • Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària. • Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents: -Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns. -Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades. -Que el cost es refereixi al període subvencionable. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles. • Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte. 9. TRAMITACIÓ, RESOLUCIÓ I ATORGAMENT Les sol·licituds presentades es valoraran d’acord amb els criteris establerts en aquesta convocatòria. La decisió de no admetre una sol·licitud o de no concedir una subvenció es basarà en alguna de les següents raons: • Sol·licitud rebuda fora de termini. • Incompliment d’algun dels requisits descrits en aquesta convocatòria o a les seves Bases generals reguladores. • No obtenir la puntuació mínima establerta en aquesta convocatòria. • Per exhauriment de crèdit pressupostari. L’òrgan instructor d’aquesta convocatòria és el Departament de Protecció dels Animals de la Gerència d’Àrea d’Agenda 2030, Transició digital i Esports. La Comissió de valoració està constituïda per : • Directora del Servei de Drets dels Animals 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 8-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General • Cap del Departament de Protecció dels Animals • Un/a tècnic/a del Departament de Protecció dels Animals En cas d’absència, seran substituïdes per les persones en qui deleguin. L’òrgan competent per a resoldre aquest procediment és la Tercera Tinenta d’Alcaldessa, d’acord amb el decret d’alcaldia de data 15 de juny de 2019. S’examinaran en un sol procediment totes les sol·licituds presentades dins del termini establert i es resoldrà en un únic acte administratiu. El termini màxim per a la resolució definitiva serà de sis mesos, que començaran a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins d’aquest termini legitima les persones interessades per entendre com a desestimades, per silenci administratiu, les seves sol·licituds de subvencions. Les propostes de resolucions provisionals i les resolucions definitives d’atorgament i denegació de subvencions es publicaran a l’efecte de notificació al Butlletí Oficial de la Província Barcelona i, un cop es tingui constància de la seva publicació al diari oficial, al tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona. 10. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS Les obligacions dels/les beneficiaris/àries són les que determinen les bases quarta i setzena de les Bases reguladores 11. PAGAMENT El lliurament dels fons públics corresponent a la subvenció es realitzarà amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a executar les actuacions o projectes inherents a la subvenció. El pagament de les subvencions s’efectuarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant en el model establert a tal efecte. 12. JUSTIFICACIÓ, SEGUIMENT I CONTROL Per tal de justificar que s’ha realitzat l’activitat que fonamenta la subvenció, i d’acord amb allò previst a l’article 30 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de Subvencions, a l’article 75 del Reglament corresponent i a l’article 10è.3 de la Normativa General reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, El/la perceptor/a de la subvenció es compromet a presentar, en el termini màxim de tres mesos des de la finalització del projecte subvencionat un compte justificatiu simplificat, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (http://www.bcn.cat/tramits): 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 9-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General El compte justificatiu constarà de: • Una instància de presentació de la justificació • Una memòria d’actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts • Una memòria econòmica que inclourà una relació classificada de les despeses i una relació d’ingressos i subvencions que hagin finançat el projecte, així com les factures o documents probatoris de la despesa de les subvencions atorgades, com a mínim per la totalitat de l’import subvencionat. En cas que no es faci ús d’aquests models, és del tot imprescindible presentar totes i cadascuna de les dades i declaracions incloses en ells, mitjançant qualsevol altre document • Juntament amb les factures o documents probatoris equivalents de la despesa, una declaració responsable del representant legal de l’entitat d’acord amb el model establert. La declaració responsable i els documents justificatius formaran part del mateix arxiu. Si per motius de mida s’ha de presentar més d’un fitxer, caldrà una declaració responsable per a cada un d’ells. El/la perceptor/a de la subvenció haurà d'aportar la justificació d’acord amb els models establerts que podrà trobar a la web https://ajuntament.barcelona.cat/ca/informacio- administrativa/subvencions, En cas que no es faci ús d’aquests models, és del tot imprescindible presentar totes i cadascuna de les dades i declaracions incloses en ells, mitjançant qualsevol altre document. L'Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables). La falta de justificació o la justificació incompleta podran comportar l'anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament en les condicions previstes en la normativa general aplicable. 13.- ANUL·LACIÓ, RENÚNCIA I REINTEGRAMENT Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul•lació total o parcial de la subvenció proposada o atorgada en els casos d’incompliment següents: • Per la manca de justificació o la justificació incompleta dels fons. • Per l’incompliment de la finalitat de la subvenció i/o de les altres condicions establertes en les presents bases reguladores. • Els altres casos contemplats per l’article 13 de la normativa general de subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. Els beneficiàries poden renunciar voluntàriament a la subvenció, les quals resten alliberades del compliment de les obligacions a què es troben sotmeses. La renúncia ha de ser prèvia a l’inici de l’activitat subvencionada; altrament han de procedir a reintegrar les quantitats percebudes. Els beneficiaris de cada projecte responen de manera solidària a l’obligació de reintegrament, d’acord amb el que estableix l’art. 40 LGS. Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà al requeriment de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida en cas d’incompliment: a) de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida, b) de les condicions imposades a les beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció, c) de les obligacions de justificació, d) de les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents, 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 10-11 https://bop.diba.cat A Secretaria General e) de la normativa reguladora. Pot constituir motiu de reintegrament total o parcial la resistència, excusa o obstrucció a les actuacions de seguiment i control per part de l’Ajuntament, així com la no presentació en temps i forma dels informes de seguiment i final faculten a exigir la devolució de les quantitats percebudes. El reintegrament inclou, a més de les quantitats percebudes, l’interès de demora corresponent, que es calcula des del moment del pagament de les quantitats a reemborsar. Per fer efectiu l’import a retornar, podrà procedir-se per la via del constrenyiment quan no procedeixi el reintegrament voluntari de la mateixa. Barcelona, 25 de març de 2021 La Secretària Delegada Maribel Fernández Galera 11 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 8-4-2021 CVE 202110046962 Pàg. 11-11 https://bop.diba.cat A