CONVOCATÒRIA PER LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER DUR A TERME ACTIVITATS PER FACILITAR LA INCLUSIÓ D’INFANTS A LES ACTIVITATS DE LLEURE EDUCATIU DE BASE VOLUNTÀRIA. 1. OBJECTE Aquest document regula el procediment d’atorgament de subvencions, desenvolupat a les Bases Reguladores publicades Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en data 9 de juny de 2020, per projectes en l’àmbit de l’educació en el lleure amb propostes integrals dirigides a facilitar la inclusió d’infants a les activitats de lleure, dutes a terme per entitats de base voluntària. 2. REGIM JURIDIC El règim jurídic es determina a la base segona de les Bases Reguladores. 3. PERÍODE D'EXECUCIÓ. Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria hauran de destinar-se a projectes que s’iniciïn i finalitzin en el període comprès entre l’1 de gener i 31 de desembre de 2021. 4. SOL·LICITANTS 4.1. Podran ser beneficiàries de les subvencions, com es defineix en la base 3.1 de les Bases Reguladores, les persones jurídiques sense afany de lucre que treballin en l’àmbit de l’educació en el lleure amb propostes integrals dirigides a infants. 4.2. També en podran ser beneficiàries les agrupacions de persones jurídiques, públiques o privades, d’acord amb allò que disposen les bases 3.2 i 3.3 de les Bases Reguladores. Els membres associats del beneficiari tenen igualment la condició de beneficiaris i hauran de complir els requisits que exigeixen el punt 3.5 de les bases reguladores i l’art. 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 4.3. L’acompliment dels requisits s’haurà d’acreditar mitjançant declaració responsable inclosa en la instància normalitzada de sol·licitud de subvenció, la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud. 4.4. Els sol·licitants hauran d’adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d’igualtat, d’objectivitat i de transparència. En cas d'incompliment dels principis ètics i de les 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 1-13 https://bop.diba.cat A regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions. 5. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ. 5.1. L'import d'aquesta convocatòria es fixa en 160.600 €, a càrrec de la posició pressupostària 0200 48901 23211 de la Gerència de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI per a l’any 2021. 5.2. La subvenció sol·licitada en aquesta convocatòria percentualment no excedirà el 80% del cost total del projecte. En cas contrari, la sol·licitud no serà admesa a tràmit. 5.3. No s’estableix un import màxim de subvenció, però en cap cas l'import de la subvenció sol·licitada podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres administracions, ajuts, ingressos o altres recursos, superi el cost total del projecte. 5.4. L'import de la subvenció s'atorgarà en coherència amb la puntuació obtinguda a partir de l’aplicació dels criteris de valoració definits en el base vuitena de les Bases Reguladores i en el punt 8 d’aquesta convocatòria. 6. REQUISITS DELS PROJECTES 6.1. Són objecte de subvenció els projectes que faciliten la inclusió dels infants, adolescents i/o joves en activitats de lleure educatiu de base voluntària, que tinguin les finalitats indicades en el punt 1.3. de les Bases Reguladores i compleixin els requisits indicats en el punt 4.1. d’aquestes. 7. TERMINI, PROCEDIMENT I FORMA DE LA SOL·LICITUD 7.1. D’acord amb l’art. 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, respecte del dret i l’obligació de relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques, només es podran presentar les sol·licituds de subvenció de forma electrònica. 7.2. Les sol·licituds s’han de presentar a través del Portal de tràmits de l'Ajuntament: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca i seguint les instruccions indicades en aquest portal. Es tindran per no admeses aquelles sol·licituds que no es presentin a través del Portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona. 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 2-13 https://bop.diba.cat A 7.3. La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació plena de les Bases Reguladores de les subvencions i de les condicions establertes en la present convocatòria. 7.4. El fet de presentar la sol·licitud implica l’acceptació de la realització de les comunicacions, previstes en aquesta convocatòria, per part de l’Ajuntament de Barcelona, al correu electrònic indicat a la instància de sol·licitud. 7.5. Cada entitat podrà presentar com a màxim una sol·licitud a aquesta convocatòria. 7.6. El termini per a presentar les sol·licituds s’obrirà a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà 10 dies hàbils després. Totes les sol·licituds presentades fora d’aquest termini es tindran per no admeses. 7.7. Com s’indica en el punt 5.4 de les Bases Reguladores, l’entitat sol·licitant haurà de presentar la següent documentació: 1. Instància de sol·licitud de subvenció: model normalitzat que recull les dades bàsiques de l’entitat i del projecte i una declaració responsable la qual substitueix la presentació de documentació administrativa en el moment de la sol·licitud i en la que l’entitat declara acomplir amb els requisits establerts en la base 3.4 i 3.5 de les Bases Reguladores. En el cas que es tracti d’una agrupació en el sentit de l’art. 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en aquest document es designarà l’entitat que actuarà com a representant de l’agrupació davant de l’Ajuntament, i els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un d'ells, que també tenen la consideració de beneficiaris. 2. Formulari model normalitzat que inclou la informació detallada sobre el projecte respecte les activitats a desenvolupar, resultats i objectius a assolir i dels recursos humans tècnics i econòmics necessaris per fer-ho. El formulari haurà d’aportar com a mínim la informació següent: o Dades bàsiques de les entitats membres de l’estructura de segon nivell o entitat sol·licitant que participen en l’execució del projecte i la gestió de fons.  Nom i NIF  El codi postal i el barri de les entitats o Dades sobre els infants, adolescents i joves a qui s’adreça el projecte, especificant:  El nombre de nenes i nens, per edats i gènere, a qui s’adreça el projecte, especificant:  El nombre de nens i nenes que van rebre un ajut econòmic per part de l’Ajuntament de Barcelona de la Campanya de Vacances 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 3-13 https://bop.diba.cat A d’Estiu de l’any passat, per alguna activitat programada com a entitat organitzadora de la Campanya de Vacances d’Estiu.  El nombre de nens i nenes que no van rebre un ajut econòmic indicat en el punt anterior, i que segons el responsable de l’entitat són nens i nenes susceptibles de ser beneficiaris d’un ajut econòmic.  Nombre de nens i nenes amb diversitat funcional participants del projecte. o Nombre de sortides de caps de setmana, per Nadal i per Setmana Santa programades en el projecte. 1 o Nom dels barris d’acció prioritària o barris amb especials necessitats socials i econòmiques, tenint en compte l’Índex de Renda Familiar, on es desenvoluparan les accions. o En el cas d’agrupacions:  Els compromisos d'execució assumits per cada entitat membre.  L’Import del pressupost total que executarà cadascuna.  L’import de la subvenció sol·licitada que executarà cadascuna. 7.8. La no presentació, dins del termini establert, dels documents relacionats en el punt anterior, serà motiu de no admissió de la sol·licitud a tràmit. 7.9. Les sol·licitants tindran accés als models normalitzats i a la normativa reguladora específica a la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona a l’adreça http://governobert.bcn.cat/transparencia/subvencions. 7.10. L'Ajuntament podrà requerir l'esmena de la documentació ja presentada, per la qual cosa s’atorgarà un període de 10 dies hàbils, a comptar des de la recepció del requeriment d'esmena. Finalitzat aquest període no s'admetrà cap document. El requeriment es farà mitjançant correu electrònic d’acord amb el que preveu l’art. 68 de Llei 39/2015, d’1 d’octubre, per la qual s’aprova el procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas s’admetrà la substitució d’aquells projectes ja presentats. 7.12. Igualment, la presentació de la sol·licitud implica la inscripció de l’Entitat al Fitxer General d’Entitats Ciutadanes. Conforme a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals seran incorporades al fitxer titularitat de l’Ajuntament de Barcelona, gestionat pel Departament d'Associacionisme i Iniciativa ciutadana - Direcció de Serveis d'Acció Comunitària. Els drets d'accés, rectificació i cancel·lació s’exerciran mitjançant comunicació escrita presentada en un registre municipal i adreçada al Departament d'Associacionisme i Iniciativa ciutadana- Direcció de Serveis d'Acció Comunitària, 1 Segons https://pladebarris.barcelona/ca/territoris-dactuació 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 4-13 https://bop.diba.cat A plaça Sant Jaume, núm. 1, 08002 Barcelona, indicant clarament en el títol Tutela de drets LOPD, així com el dret que es desitja exercitar. 8. DESPESES SUBVENCIONABLES 8.1. Seran subvencionables les despeses indicades en el punt 7 de les Bases Reguladores. 8.2. Del total de la subvenció com a mínim el 85% es destinarà a despeses directes, és a dir que, el màxim de costos indirectes imputable a la subvenció serà un 15% de l’import de la subvenció atorgada. 8.3. En el cas que la subvenció tingui un import igual o superior a 60.000,00 €, l’entitat haurà de presentar un informe d’auditor/a d’acord amb l’ORDRE EHA 1434/2007 que aprova la Norma d’actuació dels auditors/res de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. La despesa dels serveis d’auditoria serà considerada despesa subvencionable de tipus directa, segons la taula següent: IMPORT SUBVENCIONABLE IMPORT SUBVENCIÓ SERVEI D’AUDITORIA De 60.000 € fins a 100.000 € 3.000 € De 100.000 € fins a 200.000 € 3.500 € Més de 200.000 € 4.500 € 8.4. En sol·licituds d’agrupacions presentades per entitats d’estructura de segon nivell on s’especifiqui que una part de l’activitat i de la despesa serà executada per les entitats membres, seran despeses subvencionables les realitzades per les entitats membres, sempre que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada; es realitzin dins del termini d'execució del projecte i es puguin classificar en alguns dels conceptes indicats en el punt 7 de les Bases Reguladores. Base 9. CRITERIS DE VALORACIÓ 9.1. Com s’estableix en el punt 8 de les Bases Reguladores, les sol·licituds podran obtenir una puntuació màxima de 10 punts. Dels 10 punts totals, un màxim de 4 corresponen a la valoració de criteris generals i un màxim de 6 de la valoració de criteris específics, segons les especificacions i puntuació per cadascun dels criteris que es detallen en el quadre següent: 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 5-13 https://bop.diba.cat A Puntuació Criteris màxima 1. Generals 4,00 1.1. Perfil i característiques de l’entitat 1,00 a) Base social o trajectòria. b) Nombre i temàtica dels projectes desenvolupats l’any anterior. c) Treball en xarxa amb altres entitats i agents del territori o de l’àmbit de treball. d) Nivell d’autonomia financera i equilibri entre fonts de finançament. e) Nombre de persones voluntàries i grau de participació en les activitats i funcionament de l’entitat 1.2. Fonaments del projecte 1,00 a) Col·laboració o complementarietat amb l’acció de l’Administració local considerant els valors que conté, projecta i promou. b) Ajustament a la realitat social, cultural i educativa i a les necessitats del col·lectiu al qual s’adreça. c) Proposta innovadora per abordar nous fenòmens socials als barris. d) Nivell de concreció del projecte: descripció acurada de les activitats, resultats i objectius previstos. e) Coherència i viabilitat del projecte: correspondència entre la proposta tècnica i els recursos, humans, econòmics i temporals, necessaris per desenvolupar-la. f) Nivell de concreció dels indicadors de seguiment del projecte i grau d’adequació amb les activitats proposades i els resultats esperats. 1.3. Impacte 0,50 a) Rellevància del projecte: impacte esperat entre el col·lectiu destinatari. b) Augmentar la capacitació de les persones o dels col·lectius implicats. c) Efecte de les accions en la reducció de l’exclusió social dels nens i nenes beneficiàries en situació de major vulnerabilitat. d) Beneficis ambientals (ambientalització d’esdeveniments, economia circular, etc.) i socials (contractació sostenible, etc.) del projecte. 1.4. Incorporació perspectiva de gènere 0,50 a) L’entitat explicita la igualtat de gènere en els seus estatuts, objectius o missió, memòries d’activitats i/o estructura organitzativa (0,25) b) La igualtat de gènere s’incorpora en el projecte presentat a partir de la seva metodologia (implementació, seguiment i avaluació) i/o del contingut (tenint en compte els objectius, activitats, població destinatària, valors que promou) (0,25) 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 6-13 https://bop.diba.cat A 1.5. Solidesa i finançament 1,00 a) Capacitat i recursos per a gestionar, executar i avaluar el projecte. b) Pla de finançament del projecte (aportació pròpia, percentatge demanat, previsió i capacitat d’aconseguir altres fonts de finançament i recursos). 2. Específics 6,00 2.1. Nombre de nens i nenes en situació de vulnerabilitat participants 2,50 del projecte 2.2. Nombre de nens i nenes amb diversitat funcional participants del 0,75 projecte 2.3. Nombre de sortides programades en el projecte 2,00 2.4. Els projectes es duen a terme en barris amb especials necessitats 0,75 socials i econòmiques, tenint en compte l’Índex de Renda Familiar. TOTAL 10,00 9.2. Seran objecte de subvenció, en ordre de puntuació, els projectes que obtinguin una puntuació superior als 4 punts, sempre que com a mínim, 2,5 punts s’hagin obtingut en la valoració dels criteris específics. 10. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ i TRAMITACIÓ DE LA SUBVENCIÓ 10.1. El procediment de concessió de la subvenció es realitzarà segons determina el punt 9 de les Bases Reguladores. 10.2. La decisió de no admetre una sol·licitud o de no concedir una subvenció es basarà en alguna de les següents raons:  Sol·licitud rebuda fora de termini.  Incompliment d’algun dels requisits descrits en aquesta convocatòria o a les seves Bases Generals Reguladores.  No obtenir la puntuació mínima establerta en aquesta convocatòria.  Per exhauriment de crèdit pressupostari. Si alguna de les partides pressupostàries fossin ampliades per l'òrgan gestor en el procés d'atorgament i d'acord amb l'art. 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, les sol·licituds denegades per exhauriment de crèdit pressupostari passarien a ser atorgades per ordre de puntuació, condicionades, si escau, a la presentació per part de les entitats de la documentació acreditativa de la seva condició de beneficiàries de la subvenció. 10.3. L’òrgan instructor d’aquesta convocatòria és la Direcció de Serveis d’Infància, Joventut i Persones Grans. 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 7-13 https://bop.diba.cat A 10.4. La Comissió de Valoració està constituïda per: a) Regidor/a competent en matèria de promoció de la infància, o persona en qui delegui b) Cap d’Administració de l’Àrea Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, o persona en qui delegui. c) Director/a de Serveis d’Infància, Joventut i Persones Grans, o persona en qui delegui d) Cap del Departament de Promoció de la infància. e) Tècnic/a referent en Promoció de la Infància 10.5. D'acord amb els bases novena i desena, la regidoria competent en matèria de promoció de la infància, president de la Comissió de Valoració, serà competent per a la resolució d'atorgament i denegació provisionals de les subvencions. 10.6. L’endemà de la publicació de la resolució provisional al Butlletí Oficial de la Província, s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per presentar la documentació requerida en el mateix anunci, que serveix com a notificació. En cas que no es presenti la documentació requerida, es denegarà la subvenció. 10.7. En el mateix termini s’obre un tràmit per a presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en aquest termini, suposa que hi estan conformes i la resolució provisional tindrà caràcter de definitiva, sempre condicionat a la presentació de la documentació acreditativa a esmenar que s’hagi indicat en la publicació de la resolució provisional. 10.8. Aquelles subvencions que estiguin proposades per a atorgar i als seus sol·licitants no se’ls hagi requerit presentar documentació acreditativa, la proposta de resolució tindrà caràcter de definitiva sense necessitat de notificar-la, si així ho decideix l’òrgan instructor. De la mateixa manera que les subvencions que estiguin proposades per a denegar per requisits tècnics o per no haver arribat a la puntuació mínima, sense que els seus sol·licitants hagin presentat al·legacions en el termini establert, tindran caràcter de definitives sense necessitat de notificar-les. 10.9. Una vegada finalitzat el termini de presentació de la documentació acreditativa requerida i examinades les al·legacions presentades pels interessats, es procedirà a dictar la resolució definitiva. La competència per a l’estimació i desestimació d’al·legacions, així com per a l’atorgament i denegació definitiu, d'acord amb les bases novena i desena, correspon a la regidoria competent en matèria de promoció de la infància. 10.10. La notificació de la resolució definitiva s’efectuarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i al web de l’Ajuntament de Barcelona. 10.11. El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim de sis mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds. La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris. 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 8-13 https://bop.diba.cat A 10.12. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu, o qualsevol que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 11. PAGAMENT 11.1. El procediment serà l’establert en el punt 13 de les Bases Reguladores. 11.2. Previ al pagament, l’Ajuntament comprovarà que totes les entitats executants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l’AEAT, amb la Seguretat Social i amb la Hisenda Municipal, establertes en el punt 3.4.g de les Bases Reguladores. Per aquells casos en què s’hagi denegat aquest accés, serà l’entitat beneficiària qui haurà d’aportar els certificats corresponents en el termini de 10 dies hàbils des de la notificació de la resolució provisional. 11.3. També es comprovarà per part de l’òrgan gestor si les entitats beneficiàries es troben al corrent de la justificació de totes les subvencions rebudes de l’Ajuntament de Barcelona i que no es trobin en cap dels supòsits de reintegrament. 11.4. Si alguna de les entitats beneficiàries no acredités estar al corrent del compliment de les seves obligacions amb l’AEAT, la TGSS i l’IMH, i de la justificació o reintegrament de subvencions anteriors, s’atorgarà un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la data de comunicació, per tal que presenti els documents que es requereixen. 11.5. L’incompliment d’aquestes obligacions de part d’alguna de les entitats beneficiàries relacionades en una mateixa sol·licitud (membres d’una entitat juvenil d’estructura de segon nivell), condicionarà el pagament de la subvenció que li correspon segons l’import indicat en el decret d’atorgament, però no condicionarà el pagament de la subvenció a la resta d’entitats beneficiàries associades en la mateixa sol·licitud que sí que les compleixen. 11.6. La forma de pagament serà mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte. 12. REFORMULACIÓ 12.1. Com s’estableix al punt 11 de les Bases Reguladores, en cas que la subvenció atorgada sigui inferior a la sol·licitada, i l’entitat es trobi en la impossibilitat d’aportar els recursos necessaris per a mantenir el cost total del projecte, sempre que es justifiqui tècnicament i no es modifiquin els objectius i finalitats del projecte i de la subvenció, l’entitat sol·licitant podrà reformular el projecte. Aquesta reformulació s’haurà de presentar en el període comprès entre la resolució provisional i la definitiva. 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 9-13 https://bop.diba.cat A 12.2. En el cas que les beneficiàries siguin agrupacions de persones jurídiques, públiques o privades, i una de les entitats membres no presenti la documentació requerida en el punt 11.4 i no pugui ser beneficiària de la subvenció, l’entitat representant i sol·licitant podrà reformular el projecte, amb una nova distribució de recursos, mantenint l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció sense comportar una modificació que pugui afectar la valoració realitzada. Aquesta reformulació s’haurà de presentar a l’òrgan gestor com a màxim en el termini de vint dies hàbils a comptar des de l’endemà de la data de la comunicació. 12.3. En cas de no presentar-se reformulació, es tindrà en compte l'import informat a la instància de sol·licitud a l'hora de valorar la justificació del projecte. 13. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES 13.1. Les obligacions dels beneficiaris/es queden estipulades al punt 14 de les Bases Reguladores. 13.2. Les entitats beneficiàries de les subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions sobre infraccions administratives en la matèria i la Llei general pressupostària. 13.3. L’Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civils, mercantils, laborals o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats beneficiàries de les subvencions atorgades. 13.4. L’entitat beneficiària no podrà alterar en cap cas el destí de les subvencions concedides. 14. JUSTIFICACIÓ I CONTROL 14.1. Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran d’aportar el compte justificatiu dels fons rebuts en un termini no superior als tres mesos a comptar des de la finalització de l’activitat realitzada, és a dir, com a molt tard el dia 31 de març de 2022. 14.2. Les entitats beneficiàries se subjecten al règim de requisits, obligacions i forma de justificació prevista a la Normativa General Reguladora de les Subvencions a atorgar per l’Ajuntament de Barcelona (BOPB de 4 de gener de 2011); en el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, ROAS, Decret 179/1995 de 13 de juny; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el seu 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 10-13 https://bop.diba.cat A Reglament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que resulti d’aplicació. 14.3. Com s’estableix al punt 15 de les Bases Reguladores, l'Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables), així com als registres d’assistència de persones beneficiàries a les activitats dels projectes. 14.4. La justificació de l'activitat subvencionada es farà mitjançant un compte justificatiu per l'import total del projecte, indicat a la sol·licitud o en la reformulació, si és el cas. 14.5. L’entitat sol·licitant presentarà, d'acord amb els models establerts que es podran trobar a la web http://governobert.bcn.cat/transparencia/subvencions, un compte justificatiu format per: A. Memòria d'actuació, amb indicació de les activitats realitzades, resultats obtinguts, indicadors i detall de les persones ateses. Aquesta memòria haurà d’incloure, a més, la documentació probatòria de la difusió i les fonts de verificació dels resultats assolits. B. Memòria econòmica simplificada, que constarà de la informació següent: a. Estat representatiu de les despeses realitzades i dels ingressos obtinguts per a la realització de les activitats subvencionades degudament agrupats per conceptes de les despeses i finançadors, i comparat amb les quantitats inicialment pressupostades en el projecte presentat (o aquell reformulat, si és el cas) i les desviacions sofertes. b. Relació classificada de despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del proveïdor i el número de document, la descripció de la despesa, l'import, la data d'emissió i, en el seu cas, la data de pagament, com també la despesa imputada a la subvenció municipal. Així mateix, si la subvenció s'hagués atorgat d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes. En aquesta relació de despeses s’inclouran les despeses realitzades per cadascuna de les entitats executants, classificades en cadascun dels conceptes definits en el model normalitzat, i identificades amb el seu número d’identificació fiscal. c. Detall dels ingressos que hagin finançat l'activitat subvencionada, indicant-ne l'import i la procedència. 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 11-13 https://bop.diba.cat A C. En el cas que la subvenció tingui un import igual o superior a 60.000,00 €, l’entitat haurà de presentar un informe d’auditor/a d’acord amb l’ORDRE EHA 1434/2007 que aprova la Norma d’actuació dels auditors/res de comptes en la revisió de comptes justificatius de subvencions. D. Justificants originals de despesa i comprovants de pagament de les despeses imputades a la subvenció. Aquests justificants hauran de ser factures o documents de valor probatori equivalent. Les factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals. Aquests documents es diligenciaran fent constar "Aquest document s'ha utilitzat per justificar la subvenció (indicar el número de subvenció) atorgada per l'Ajuntament de Barcelona". Si la persona jurídica o física beneficiaria sol·licita la devolució d'aquests documents originals i diligenciats, se substituiran per fotocòpies compulsades. En el cas de la presentació de documents PDF, caldrà adjuntar a la justificació una declaració del/de la representant legal de l’entitat assegurant que les factures aportades són les úniques originals (no hi ha altres còpies de les mateixes factures presentades al mateix temps, a efectes de justificació de subvenció, en altres administracions públiques). En el cas de presentar tiquets, el seu import no podrà superar el 10% de l’import de la subvenció i com a màxim la quantitat de 300€, i aniran acompanyats d'una diligència del representant legal de la persona jurídica que indicarà en quin concepte s'imputa aquesta despesa. En el cas de presentar nòmines, aquestes hauran d’estar signades o acompanyades del comprovant de pagament i per justificar el pagament de la Seguretat Social, l'entitat beneficiària haurà d'aportar els documents RLC i TC2 amb el segell de compensació o el pagament efectiu de l'entitat financera corresponent. Per justificar les retencions i l'ingrés a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), l'entitat ha d'aportar el model trimestral de declaració de retencions i ingrés a compte de l'IRPF del període de desenvolupament de l'activitat subvencionada i el model de resum anual de retencions i ingressos a compte. Les despeses de professionals adscrits al desenvolupament del projecte subvencionat es justifiquen mitjançant la corresponent factura i comprovant de pagament. Cal practicar-hi la retenció de l'IRPF i aplicar-hi l'IVA quan escaigui. E. Altres documents: o En el cas de prestacions de serveis o lliurament de béns, els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 15.000 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 12-13 https://bop.diba.cat A EUR (IVA exclòs) així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa econòmicament. Aquests imports poden variar segons s'estableixi a la Llei de Contractació del Sector Públic. o Comunicació de reintegrament en els supòsits d'import total o parcial de la subvenció no aplicada al projecte. 14.6. En el cas de projectes presentats per agrupacions i parcialment executats per entitats membres de l’entitat juvenil d’estructura de segon nivell, i sempre i quan així s’hagi indicat en la sol·licitud, s’acceptaran despeses realitzades per aquestes entitats membres amb el seu NIF, fins a un màxim igual als imports detallats en el pressupost del projecte aprovat o reformulat, tant pel que fa al cost total de l’activitat com a la subvenció. 14.7. L'òrgan gestor revisarà el compte justificatiu de totes les subvencions atorgades. 14.8. Si, voluntàriament, la persona jurídica beneficiària volgués aportar un informe dels estats comptables del projecte emès per un auditor de comptes, d'acord amb l'Ordre EHA 1434/2007, igualment se li requeriran els justificants. 14.9. La no realització de l'activitat subvencionada o l'incompliment de les condicions que van ser considerades per a l'atorgament de la subvenció, així com la manca de justificació o la justificació incompleta o incorrecta de l'activitat subvencionada, pot comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció per part del beneficiari/a, d'acord amb el que s'estableix en el punt 16 de les Bases Reguladores. C PISR-1 C Maria V ictoria Moreno O rtiz 2 021.04.23 09:25:17 +02'00' Barcelona, 23 d’abril de 2021 Mª Victoria Moreno Ortiz Cap del Departament de Serveis Jurídics i Secretària Delegada Gerència Àrea Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI 13 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 28-4-2021 CVE 202110060826 Pàg. 13-13 https://bop.diba.cat A