Padró_Cat_Cast2.pdf 1 14/3/17 15:33 Empadrona't! Com ho has de fer? Quina documentació cal presentar? Canals d’atenció Empadrona’t! Barcelona, ciutat de drets Sol·licitant-ho a l’Ajuntament de Barcelona i aportant la documentació 1) Identificació de la persona — Oficines d’atenció ciutadana necessària. Documents originals: DNI, NIE, passaport, targeta de règim d'asil o Oficina d’Atenció Ciutadana de Ciutat Vella (Ramelleres, 17) Barcelona, ciutat de drets cèdula d’inscripció. Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Eixample (Aragó, 328) Si ets resident a Barcelona, has Opció A En el cas dels menors, la tramitació l’han de fer els representants legals Oficina d’Atenció Ciutadana de Sants-Montjuïc (Creu Coberta, 104-106) d'empadronar-te. És la manera de acreditats documentalment. Oficina d’Atenció Ciutadana de les Corts (pl. Comas, 18) Presenta la documentació original (no fotocòpies) en alguna de les Oficina d’Atenció Ciutadana de Sarrià - Sant Gervasi (Anglí, 31) justificar la teva residència habitual per oficines d’atenció ciutadana (OAC). La tramitació la poden fer els 2) Justificació de la residència en un domicili fix. Oficina d’Atenció Ciutadana de Gràcia (pl. Vila de Gràcia, 2) mateixos interessats o persones en qui deleguin de manera expressa amb Hi ha diferents possibilitats: Oficina d’Atenció Ciutadana d’Horta-Guinardó (Lepant, 387) accedir a certs drets ciutadans com una autorització per escrit. Oficina d’Atenció Ciutadana de Nou Barris (pl. Major de Nou Barris, 1) • Si ets propietari: cal aportar escriptura, compra-venta, nota del registre, Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Andreu (Segre, 24) l’assistència sanitària pública o Opció B bases de dades municipals, etcètera. En el cas d’altres drets reals com el Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Martí (pl. Valentí Almirall, 1) d’ús o el d’usdefruit, s’acredita amb l’escriptura corresponent. Horari: Dilluns, dimarts, dimecres i divendres, de 8.30 a 14.30 h l’escolarització obligatòria, i pot ser un Demana l’enviament de la documentació al telèfon 010 (trucada gratuïta). • Si ets llogater: cal aportar el contracte vigent. Dijous, de 8.30 a 19.30 h C Rebràs un sobre amb la sol·licitud i les instruccions per formalitzar • Quan no s’està en cap d’aquestes situacions, es pot presentar un dels Del 24 de juny al 24 de setembre, de dilluns a divendres, requisit per a tràmits relacionats amb la l’empadronament i la documentació que has d’enviar (poden ser documents següents: de 8.30 a 14.30 h M Llei d’estrangeria (reagrupament familiar, fotocòpies). Aquest sobre l’has de retornar a l’Ajuntament per Y correu postal. a) Una autorització d’alguna persona empadronada que tingui Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça de Sant Miquel CM arrelament social, etcètera). la condició següent: (pl. Sant Miquel, 3) MY Opció C • Propietària Horari: De dilluns a dissabte, de 8.30 a 20.00 h, • Titular de contracte de lloguer acreditat excepte els dissabtes del mes d’agost, de 9.00 a 14.00 h CY Entra a l'Oficina Virtual de l’Ajuntament • Parella acreditada documentalment: llibre de família, CMY Empadronar-se és gratuït. (ajuntament.barcelona.cat/tramits). Omple el formulari. Rebràs un sobre certificat de matrimoni o de registre de parelles de fet Concerta cita prèvia a qualsevol de les oficines a través dels K amb la sol·licitud i les instruccions per formalitzar l’empadronament i la • Pares acreditats amb llibre de família, certificat de naixement mitjans següents: llista de la documentació que has d’enviar (poden ser fotocòpies). Aquest • Representant legal (tutor, reagrupant) • Adreça web ajuntament.barcelona.cat/cita sobre l’has de retornar a l’Ajuntament per correu postal. • Trucant al telèfon 010 (trucada gratuïta) b) Una sol·licitud a l’Ajuntament perquè comprovi la residència • Trucant al 931 537 010 (tarifa ordinària), si truques des de fora mitjançant una inspecció. Es presenta a l’OAC amb la de l’àrea metropolitana de Barcelona identificació personal (també cal aportar fotocòpia) i l'adreça • A través del mòbil barcelona.cat/tramitsalmobil del domicili de residència. • Quioscos municipals de tràmits i serveis (punts bcn) Les ubicacions es poden consultar a 3) Justificació de la residència sense domicili fix ajuntament.barcelona.cat/atenciociutadana. Cal sol·licitar a l’OAC un informe de residència al municipi de Barcelona perquè es faci la comprovació corresponent. Aquest informe previ és — Pots trucar al 010 (trucada gratuïta) o, si truques des de fora de l’àrea necessari per fer la inscripció al padró. metropolitana de Barcelona, al 931 537 010. — Pots accedir a l’Oficina Virtual de l’Ajuntament, ajuntament.barcelona.cat/tramits, on trobaràs informació detallada sobre tots els tràmits. Padró_Cat_Cast2.pdf 2 14/3/17 15:33 ¡Empadrónate! ¿Cómo lo tienes que hacer? ¿Qué documentación hay que presentar? Canales de atención ¡Empadrónate! Barcelona, ciudad de derechos Solicitándolo al Ayuntamiento de Barcelona y aportando la 1) Identificación de la persona — Oficinas de atención ciudadana documentación necesaria. Documentos originales: DNI, NIE, pasaporte, tarjeta de régimen de Oficina de Atención Ciudadana de Ciutat Vella (Ramelleres, 17) asilo o cédula de inscripción. Oficina de Atención Ciudadana de L'Eixample (Aragó, 328) Barcelona, Ciudad de Derechos Si eres residente en Barcelona, tienes Opción A En el caso de los menores, la tramitación la deben hacer los Oficina de Atención Ciudadana de Sants-Montjuïc (Creu Coberta, 104-106) que empadronarte. Es la manera de representantes legales acreditados documentalmente. Oficina de Atención Ciudadana de Les Corts (pl. Comas, 18) Presenta la documentación original (no fotocopias) en alguna de las Oficina de Atención Ciudadana de Sarrià-Sant Gervasi (Anglí, 31) justificar tu residencia habitual para oficinas de atención ciudadana (OAC). La tramitación la pueden hacer 2) Justificación de la residencia en un domicilio fijo Oficina de Atención Ciudadana de Gràcia (pl. Vila de Gràcia, 2) los mismos interesados o personas en quienes deleguen de manera Hay diferentes posibilidades: Oficina de Atención Ciudadana de Horta-Guinardó (Lepant, 387) acceder a ciertos derechos ciudadanos expresa con una autorización por escrito. Oficina de Atención Ciudadana de Nou Barris (pl. Major de Nou Barris, 1) • Si eres propietario, hay que aportar escritura, compraventa, nota del Oficina de Atención Ciudadana de Sant Andreu (Segre, 24) como la asistencia sanitaria pública o la Opción B registro, bases de datos municipales, etcétera. En el caso de otros Oficina de Atención Ciudadana de Sant Martí (pl. Valentí Almirall, 1) derechos reales como el de uso o el de usufructo, se acredita con la Horario: Lunes, martes, miércoles y viernes, de 8.30 a 14.30 h escolarización obligatoria, y puede ser Pide el envío de la documentación en el teléfono 010. Recibirás un sobre escritura correspondiente. Jueves, de 8.30 a 19.30 h C con la solicitud y las instrucciones para formalizar el empadronamiento • Si eres arrendatario, hay que aportar el contrato vigente. Del 24 de junio al 24 de setiembre, de lunes a viernes, un requisito para trámites relacionados y la documentación que debes enviar (pueden ser fotocopias). Debes • Cuando no se está en ninguna de estas situaciones, se puede presentar de 8.30 a 14.30 h M con la Ley de Extranjería (reagrupación devolver este sobre al Ayuntamiento por correo postal. uno de los documentos siguientes: Y Oficina de Atención Ciudadana de la plaza de Sant Miquel CM familiar, arraigo social, etcétera). Opción C a) Una autorización de alguna persona empadronada que tenga (pl. Sant Miquel, 3) MY la condición siguiente: Horario: De lunes a sábado, de 8.30 a 20.00 h, excepto los sába- Entra en la Oficina Virtual del Ayuntamiento • Propietaria dos del mes de agosto, de 9.00 a 14.00 h CY (ajuntament.barcelona.cat/tramits). Rellena el formulario. Recibirás un • Titular de contrato acreditado de alquiler CMY Empadronarse es gratuito. sobre con la solicitud y las instrucciones para formalizar el • Pareja acreditada documentalmente: libro de familia, Concierta cita previa en cualquier oficina a través de los medios K empadronamiento y la lista de la documentación que debes enviar certificado de matrimonio o de registro de parejas de hecho siguientes: (pueden ser fotocopias). Debes devolver este sobre al Ayuntamiento por • Padres acreditados con libro de familia, certificado • Dirección web ajuntament.barcelona.cat/cita correo postal. de nacimiento • Llamando al teléfono 010 (gratuito) • Representante legal (tutor, reagrupante) • Llamando al 931 537 010 (tarifa ordinaria), si llamas desde fuera del área metropolitana de Barcelona b) Solicitud al Ayuntamiento para que compruebe la residencia • A través del móvil: barcelona.cat/tramitsalmobil mediante una inspección. Debe presentarse en la OAC con la • Quioscos municipales de trámites y servicios (puntos bcn) identificación personal (también hay que aportar fotocopia) y la Las ubicaciones se pueden consultar en dirección del domicilio de residencia. ajuntament.barcelona.cat/atenciociutadana 3) Justificación de la residencia sin domicilio fijo — Puedes llamar al 010 (gratuito) o, si llamas desde fuera del área metro- Hay que solicitar a la OAC un informe de residencia en el municipio politana de Barcelona, al 931 537 010. de Barcelona para que se haga la comprobación correspondiente. Este informe previo es necesario para hacer la inscripción en el padrón. — Puedes acceder a la Oficina Virtual del Ayuntamiento, ajuntament.barcelona.cat/tramits, donde encontrarás información detallada sobre todos los trámites.