ANUNCI La Comissió de Govern, en sessió de data 8 d’abril del 2021, ha adoptat el següent acord: APROVAR inicialment les Bases de les subvencions i la convocatòria 2021 de l’Ajuntament de Barcelona per a Empreses en el marc del programa Crea Feina-Barcelona que ampliïn les seves plantilles amb incorporació de persones en situació d’atur. ORDENAR la publicació de les esmentades Bases i la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província i en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament, així com la inserció d’una referència d’aquest anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE les Bases a informació pública per un termini de 20 dies hàbils a partir de la seva publicació del Butlletí Oficial de la Província, de conformitat amb els articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, 83 i 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 52 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya. APROVAR definitivament aquestes Bases sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva modificació. OBRIR, el termini per la presentació de sol·licituds, des de l’aprovació definitiva de les bases, fins el dia 15 de novembre de 2021. DESIGNAR BARCELONA ACTIVA SAU SPM entitat col·laboradora, d’acord amb el previst en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei, que actuarà en nom i per compte de l’Ajuntament de Barcelona a tots els efectes relacionats amb la subvenció, lliurarà i distribuirà els fons públics als beneficiaris, col·laborarà en la gestió de la subvenció i farà les anotacions pertinents. BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA DE LES SUBVENCIONS QUE ATORGA L’AJUNTAMENT DE BARCELONA A EMPRESES EN EL MARC DEL PROGRAMA “CREA FEINA+ BARCELONA 2021”. Una de les principals prioritats de l’Ajuntament de Barcelona és combatre l’atur construint els escenaris adequats per crear ocupació i facilitar el creixement econòmic mitjançant el disseny i la implementació de mesures a mida de les necessitats reals de la ciutat. El Programa “Crea Feina+ Barcelona 2021” constitueix una nova iniciativa per d’impulsar la creació d’ocupació a la ciutat, amb l’objectiu general de fomentar la contractació d’entre 450 i 500 persones en situació d’atur, amb diversos objectius específics com són la dinamització del mercat de treball mitjançant el suport a les empreses amb capacitat de creació d’ocupació, la promoció del creixement de les empreses beneficiàries i facilitar l’entrada al mercat laboral de persones afectades per situacions d’atur, especialment d’aquelles incloses en col·lectius amb especials dificultats d’inserció, com son les persones joves, majors de 45 anys i dones. En aquest sentit, es tindrà especialment en compte la promoció de la mesura entre les empreses que desenvolupen la seva activitat en algun dels sectors estratègics que consideri l’Ajuntament de Barcelona així com la distribució paritària en clau de gènere i que la mesura afavoreixi la reincorporació de persones provinents de situacions d’Expedients de Regulació d’Ocupació pel que fa a les contractacions associades als ajuts, sense que això suposi una priorització d’aquestes empreses en l’accés a la subvenció. Les empreses que ho sol·licitin poden comptar, sense cap cost per a elles, amb el suport necessari en els processos de preselecció de candidatures ajustades al perfil professional de les vacants de personal a cobrir a través del Servei de Gestió del Talent de l’Oficina d’Atenció a les Empreses de l’Ajuntament de Barcelona / Barcelona Activa. De forma complementària, l’Ajuntament de Barcelona posa a disposició de les empreses i les persones beneficiàries de les mesures els seus programes, activitats i serveis en matèria d’empresa i ocupació i de formació que hi figuren en els webs www.bcn.cat/empresa, www.bcn.cat/treball, www.bcn.cat/cibernarium, www.bcn.cat/emprenedoria. És voluntat municipal facilitar, a través de Barcelona Activa, un servei eficaç, accessible i sobretot, integral. Un recurs per contribuir a que Barcelona esdevingui una ciutat on les persones tinguin més oportunitats per accedir a oportunitats laborals dignes. Pàgina 1 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 1-14 https://bop.diba.cat A S'obre el termini per a la presentació de sol·licituds des de la data d’aprovació definitiva de les Bases i la convocatòria fins el dia 15 de novembre de 2021. BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA 1. OBJECTE L’objecte de les presents Bases és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a aquelles empreses amb centre de treball a l’Àrea Metropolitana de Barcelona que ampliïn les seves plantilles amb incorporació de persones en situació d’atur i residents a la ciutat de Barcelona, promovent especialment, tot i que no de forma exclusiva, la contractació d’aquelles persones incloses en alguns dels col·lectius sobre els que es vol incidir especialment, com són: - Joves - Dones - les persones majors de 45 anys La concessió dels ajuts econòmics es desenvoluparà en les termes i en les condicions previstes en aquestes Bases. 2. FINALITAT L’Ajuntament de Barcelona impulsa el Programa “CREA FEINA+ BARCELONA 2021”, amb la finalitat d’afavorir la contractació de persones en situació d’atur empadronades a la ciutat de Barcelona. 3. RÈGIM JURÍDIC Constitueix el règim jurídic aplicable: - La Normativa General Reguladora de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Municipal en data 17 de desembre de 2010. - La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006. - La Carta Municipal de Barcelona. - La Llei 1/2006 que regula el Règim especial del municipi de Barcelona. - El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003. - La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya. - El Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals. - La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent en la matèria. - La Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. - I la resta de normativa vigent aplicable. Les subvencions a les quals fan referència aquest Programa tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents Bases no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. L’atorgament de les subvencions es condiciona pel compliment de la finalitat d’interès general i tenen caràcter no devolutiu, sens perjudici del seu reintegrament en els supòsits previstos en la Normativa Reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Correspon a l’Ajuntament de Barcelona la resolució de dubtes interpretatius relatius a les previsions d’aquestes Bases i convocatòria i a la gestió d’aquest Programa de subvencions. Pàgina 2 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 2-14 https://bop.diba.cat A 4. COMPATIBILITATS Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes. Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals. L’atorgament de la subvenció no podrà ser d’una quantia que, en concurrència amb d’altres subvencions, bonificacions o ajuts rebuts superi el cost de la contractació a efectuar per la beneficiària. Aquestes subvencions resten sotmeses al règim de mínimis, de forma que la quantia total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantitat de 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals (d’acord amb l’establert al Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 referent a les Ajudes de Mínimis). Aquest límit s’aplicarà a tots els ajuts de mínimis percebuts pel beneficiari, sigui quina sigui la seva procedència, forma i l’objecte dels mateixos. 5. SOL∙LICITANTS I BENEFICIÀRIES Poden ser sol·licitants i/o beneficiàries de les subvencions a què es refereixen aquestes bases les empreses, individuals o en forma societària, i les entitats que comptin amb, com a mínim, un centre de treball en algun dels municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i que vinguin desenvolupant la seva activitat des d’un mínim de sis mesos abans de la data de la primera contractació subvencionable. Es considera centre de treball aquell lloc on l’empresa hagi declarat que desenvolupa la seva activitat a efectes fiscals, d’acord amb la base sisena. Els municipis que formen part de l’Àrea Metropolitana de Barcelona són els 36 municipis indicats a l’article 2 de la Llei 31/2010, del 3 d’agost, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Estan excloses d’aquesta subvenció els ens, organismes i entitats del sector públic indicades en l’article 3 del RDL 3/2011, de 4 de novembre. 6. CONDICIONS I REQUISITS Podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions a què es refereixen aquestes bases les empreses i entitats que compleixin les condicions i els requisits següents: 6.1. Condicions - Estar degudament constituïda i amb data d’alta d’activitat a efectes fiscals anterior a sis mesos a comptar des de la data del primer contracte subvencionable. - Tenir com a mínim un centre de treball en algun municipi de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, d’acord amb la relació que consta en l’article 2 de la Llei 31/2010, del 3 d’agost, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona on presti servei el/la treballador/a contractat/da. - No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere, segons la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes. - Incrementar, amb el contracte o contractes de treball per als quals es sol·licita la subvenció, el nombre de persones ocupades en comparació a la mitjana dels 12 mesos previs a la primera contractació subvencionable, tret dels llocs que hagin quedat vacants per dimissió de la persona treballadora, la seva discapacitat, jubilació per edat, reducció voluntària dels temps de treball o per acomiadament disciplinari procedent, situacions que han de ser degudament acreditades per requeriment de l’Ajuntament mitjançant els documents empresarials adequats. Pàgina 3 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 3-14 https://bop.diba.cat A - Retribuir la/les persona/es contractada/es segons la corresponent normativa laboral. - Subscriure i formalitzar un contracte laboral de durada mínima de 6 mesos (o indefinit) a partir de l’1 de gener de 2021, amb persones en situació d’atur, que acreditin estar empadronades a la ciutat de Barcelona. Pel que fa al tràmit d’empadronament a la ciutat de Barcelona, aquest haurà d’existir de manera ininterrompuda des de data anterior a la contractació i, en qualsevol cas, a la publicació d’aquesta convocatòria. La relació laboral que motiva la sol·licitud haurà d’estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud. - Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona. - Disposar i aplicar un Pla d’Igualtat entre dones i homes per al cas d’empreses amb 50 persones treballadores o més o quan així ho prevegi el conveni col·lectiu d’aplicació, en els termes previstos en el Reial Decret-llei 6/2019, d’ 1 de març, de mesures urgents per garantir la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació, que modifica alguns la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. - Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau. - Complir amb la normativa comunitària relativa a les ajudes a minimis (articles 107 i 108 del Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013), segons la qual l’entitat beneficiària no podrà rebre més de 200.000 euros en concepte de minimis durant un període de tres anys. En aquest sentit, l’entitat beneficiària té l’obligació d’informar de les circumstàncies concurrents, tot i que aquesta obligació de les empreses no eximeix, en el seu cas, a l’Administració de les seves responsabilitats. - La contractació d’una mateixa persona no podrà ser objecte de diverses subvencions del mateix Programa. - No es podran acollir a la subvenció les contractacions celebrades amb persones que hagin tingut relació laboral indefinida durant els dotze mesos anteriors a la data de la contractació subvencionada amb la mateixa empresa o altres vinculades (socis comuns amb un mínim del 25% de participació en ambdues empreses) ni les celebrades amb persones que siguin o hagin estat membres dels òrgans d’administració de les empreses que tinguin forma jurídica de societat o d’aquells que tinguin o hagin tingut participació del capital de l’empresa igual o superior al 10% ni amb familiars dels titulars o dels membres dels òrgans de direcció o d’administració amb relació de parentiu de fins a segon grau per consanguinitat o afinitat o relació anàloga. - No es podran acollir a la subvenció les empreses que hagin amortitzat llocs de treball indefinits de perfil igual o similar durant els tres mesos anteriors a la contractació subvencionada, mitjançant acomiadaments improcedents reconeguts per sentència judicial ferma, regulacions d’ocupació (incloent-hi reducció de jornada) o acomiadaments objectius. Per accedir al pagament de la subvenció tampoc no es podrà produir, al llarg del període de contractació subvencionada, cap d’aquestes situacions. La contractació subjecta a l’ajut haurà de representar un increment net de la plantilla. Per al còmput del nombre de persones treballadores de l’empresa caldrà tenir en compte el què s’ha indicat en els apartats anteriors d’aquesta base sisena. - No es podran acollir a la subvenció les empreses afectades per expedients de regulació d’ocupació, inclosos els temporals. 7. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR Pàgina 4 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 4-14 https://bop.diba.cat A Instància de sol·licitud de subvenció degudament complimentada i signada. Inclou Declaració responsable sobre el compliment d’entre d’altres, dels requisits d’estar al corrent de pagament amb les administracions públiques i la seva conformitat expressa a la tramitació del Programa de subvencions. També inclou sol·licitud de que el pagament de la subvenció es faci al número de compte designat. Escriptura de constitució o document d’inscripció de l’entitat al Registre públic corresponent, Estatuts i alta censal en cas de persones jurídiques i entitats i alta censal en cas de empresaris/es o professionals individuals. Escriptura de poders de la persona representant de l’entitat en cas de persones jurídiques i DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud com a representant de l’entitat. Document d’identitat de les persones treballadores contractades. Acreditació de situació d’atur de la persona contractada, preferentment mitjançant informe de vida laboral del/la treballador/a contractat/da. També es podrà justificar mitjançant document d’inscripció en el SOC com a Demandant no ocupat. Contracte de treball registrat. Alta en Seguretat Social i/o IDC (Informe de dades per a la cotització) del/la treballador/a. Les acreditacions de trobar-se al corrent de pagament amb les diferents administracions (Ajuntament, Agència Tributària i Seguretat Social), així com la situació d’empadronament de les persones treballadores contractes seran obtingudes d’ofici per BARCELONA ACTIVA. També podran ser aportades per les empreses sol·licitants. No obstant l’anterior, en qualsevol moment del procediment, l’Ajuntament de Barcelona podrà sol·licitar els documents d’aclariment o complementaris necessaris així com tramitar la seva obtenció d’ofici. La presentació de la declaració responsable faculta l’Administració per verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades per al requisit d’empadronament i qualsevol altre. La inexactitud o falsedat de les declaracions responsables, a més de ser causa d’exclusió de la persona sol·licitant de la convocatòria, és també causa de revocació, sens perjudici de les responsabilitats de qualsevol tipus en què hagi pogut incórrer. 8. SOL·LICITUD La gestió del Programa es durà a terme mitjançant l’aplicació informàtica creada per a aquesta finalitat, quedant per tant la beneficiària obligada a la seva utilització. Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades en aquestes Bases s’han de formular mitjançant instància normalitzada que es podrà obtenir a http://barcelonactiva.cat/creafeinaplus. Caldrà complimentar la sol·licitud, adjuntar la documentació justificativa indicada (en format pdf) i generar la corresponent Instància des de la corresponent aplicació web. Posteriorment es registrarà la instància generada al corresponent tràmit de l’Oficina Virtual de tràmits municipal. La data oficial de presentació, que serà l’únic criteri d’atorgament, serà la del registre a l’Oficina Virtual de tràmits municipal, complint amb els requisits de l’article 16 de la LPACAP. Podran accedir a la subvenció totes les contractacions realitzades a partir del dia 1 de gener de 2021, presentades dins el termini de sol·licitud establert i fins que s’esgoti la partida pressupostària que hi està destinada. A la sol·licitud es farà constar de forma expressa que: - L’empresa es compromet a retribuir la/les persona/es contractada/es segons la corresponent normativa laboral. - La jornada de treball serà a jornada completa segons l’establert al conveni col·lectiu d’aplicació corresponent. - L’empresa no ha estat sancionada, en resolució ferma, per la comissió d’infracció greu en matèria d’integració laboral de persones amb discapacitat o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social, aprovat pel RD Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost. Pàgina 5 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 5-14 https://bop.diba.cat A - L’empresa compleix els requisits dels articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística. - L’empresa no està compresa en cap dels supòsits previstos en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - L’empresa compleix quan correspongui amb la quota de reserva per a la integració de persones amb discapacitat d’acord amb la Llei 19/1982, de 7 d’abril, o aplica les mesures alternatives previstes en el Reial Decret 364/2005, de 8 d’abril, i el Decret 246/2000 de 24 de juliol. - L’empresa compleix amb l’obligació de respectar la igualtat de tracte i d’oportunitats en l’àmbit laboral i l’adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació entre dones i homes. - L’empresa declara expressament que compleix amb el règim de mínimis i que, per tant, la quantia total dels ajuts que es puguin rebre no superaran la quantitat de 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals (d’acord amb l’establert al Reglament 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les Ajudes de mínimis). - L’empresa compleix qualsevol altra obligació que derivi de les presents bases i de la normativa vigent d’aplicació. Pel que fa a la documentació administrativa, es podrà presentar un únic exemplar que servirà per a totes les sol·licituds de persona/es contractat/des. No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. 9. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ La quantia màxima de la subvenció serà de 5.000’-€ ó 6.000’-€, segons el col·lectiu on s’inclou la persona treballadora contractada, per cada contracte de treball realitzat no inferior a 6 mesos i a jornada completa. - Joves fins a 29 anys, majors de 45 anys i dones: 6.000’- € per contractació - Homes de 30 a 44 anys: 5.000’- € per contractació No serà possible un atorgament per import inferior si es presenta un contracte per un període inferior o a jornada parcial. El màxim de contractacions a subvencionar a una mateixa empresa en el marc d’aquest Programa serà de 10 i no podrà superar el nombre de persones treballadores existents en la data anterior al primer contracte acollit a la subvenció. A aquests efectes, es considera que integren la plantilla també les persones físiques titulars de l’empresa que figurin com a treballadors/es de la mateixa. Per tenir dret a l’import corresponent caldrà poder acreditar la continuïtat de la relació laboral durant un mínim de 6 mesos (180 dies de cotització). En cas que la relació laboral acabi abans, es podrà substituir la persona treballadora, en el termini màxim d’un mes, per una altra que compleixi els requisits establerts (situació d’atur i empadronament a la ciutat de Barcelona) i que doni dret a la mateixa quantia a la de la que va generar la sol·licitud, també amb contractació mínima de 6 mesos i a jornada completa. 10. OBLIGACIONS DE L’EMPRESA BENEFICIÀRIA ➢ Acceptar i complir les bases i condicions fixades per a la seva aprovació. ➢ Acceptar i complir la normativa aprovada per l’Ajuntament en matèria de subvencions i la restant normativa aplicable. ➢ Realitzar l'objecte que fonamenta la concessió de la subvenció. Pàgina 6 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 6-14 https://bop.diba.cat A ➢ Complir el règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. ➢ Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Estatal d’Administració Tributària i amb la Seguretat Social. ➢ Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l’Ajuntament. ➢ Justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. ➢ Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament i reintegrar els fons rebuts en el cas del no compliment de les bases reguladores o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. ➢ Mantenir durant la vigència del contracte les condicions laborals i socials de les persones treballadores en referència a les quals es sol·licita la subvenció. ➢ Disposar de la documentació laboral i comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control. ➢ Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. ➢ Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i d'altres administracions o ens públics en el darrer any i quan resulti escaient i es tracti de persones jurídiques, les retribucions dels òrgans de direcció o administració a l'efecte de fer-les públiques. Les empreses i entitats beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions. L’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa SAU SPM quedaran exempts de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les beneficiàries de les subvencions atorgades. Les persones beneficiàries no podran alterar en cap cas el destí dels ajuts atorgats. 11. PROCEDIMENT: TERMINIS I FORMA 11.1. Presentació de sol·licituds Amb l’aprovació definitiva de les Bases i de la seva convocatòria s’obrirà el termini per a la presentació de sol·licituds fins el dia 15 de novembre de 2021. La presentació de la sol·licitud i la documentació s’ha de realitzar-se en alguna de les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El criteri per determinar l’ordre d’accés a la subvenció, quan sigui necessari, serà l’ordre de presentació de les sol·licituds i fins a l’esgotament de la partida pressupostària assignada al Programa. Una vegada exhaurit el pressupost, la presentació de sol·licituds no donarà cap dret a l’obtenció de l’ajut. 11.2. Admissió de sol·licitud Un cop presentats els documents establerts, es comprovarà que s’ajusten als requisits respecte a la sol·licitant i a les Bases i la convocatòria. Si la sol·licitud no reuneix els requisits que estableix aquestes bases es podrà requerir, per correu electrònic o qualsevol altre mitjà, a la persona sol·licitant perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició. Les notificacions i requeriments que s’efectuïn en el marc del procediment s’hauran d’ajustar a les previsions dels articles 40, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (PACAP). Pàgina 7 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 7-14 https://bop.diba.cat A 11.3. Resolució d’atorgament i /o denegació Les sol·licituds presentades es tractaran d’acord amb els requisits establerts en les Bases reguladores i la resolució corresponent a cada sol·licitud s’emetrà en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut el termini fixat sense que s'hagi notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'atorgament de l'ajut. Tractant-se d’un procediment de concurrència no competitiva i de conformitat amb el que es preveu a l’article 24.4 de la Llei General de Subvencions, com que no figuren en el procediment ni són tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats, la resolució que es formuli tindrà caràcter de definitiva. La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d'un mes, o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. S’estableixen els següents motius de requeriment i denegació: Com a requeriment: - Sol·licitud presentada per duplicat, a efectes de que la sol·licitant indiqui la sol·licitud correcta. - No es troba al corrent del compliment d'obligacions amb l’IMH (Ajuntament de Barcelona), a efectes de presentar certificat positiu. - No es troba al corrent del compliment d'obligacions tributàries amb l'AEAT, a efectes de presentar certificat positiu. - No es troba al corrent del compliment d'obligacions tributàries amb la TGSS, a efectes de presentar certificat positiu. Com a denegació: 1. Presentació fora de termini. 2. Renúncia expressa de l’empresa sol·licitant. 3. Sol·licitud presentada per duplicat quan aquesta no sigui l’escollida per la sol·licitant. 4. No haver esmenat la documentació requerida. 5. Exhauriment del crèdit pressupostari. 6. No es troba al corrent del compliment d'obligacions amb l’IMH (Ajuntament de Barcelona). 7. No es troba al corrent del compliment d'obligacions tributàries amb l'AEAT. 8. No es troba al corrent del compliment d'obligacions tributàries amb la TGSS. 9. L'activitat desenvolupada no compleix els requisits de les Bases reguladores. 10. Empadronament: la persona contractada no compleix el requisit d’empadronament establert 11. Contracte: el contracte no compleix els requisits establerts 11.4 Competència L’òrgan instructor del procediment serà Barcelona Activa SAU SPM, societat municipal adscrita a la Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona. La competència per a l’atorgament i denegació de les subvencions i per resoldre eventuals recursos de reposició, correspondrà al/a Regidor/a titular de l’Àrea on s’emmarca aquest Programa de subvencions que actua en nom de l’Ajuntament de Barcelona. 11.5. Publicació Pàgina 8 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 8-14 https://bop.diba.cat A Les resolucions seran notificades a les persones sol·licitants mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) per raons d’economia procedimental derivades de la previsió d’un volum important de sol·licituds per al Programa. Addicionalment i amb caràcter potestatiu, es podran realitzar notificacions individuals. La publicació en el BOPB de les resolucions definitives posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes, o recurs contenciós administratiu o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 11.6. Pagament L’import de la subvenció es farà efectiu, un cop aprovat l’atorgament definitiu, en un únic pagament de la totalitat de la subvenció, mitjançant transferència al compte bancari indicat a la sol·licitud per l’empresa o entitat beneficiària. 11.7. Justificació Un cop coberts els primers sis mesos del contracte subvencionat, caldrà acreditar cotitzacions i retribució corresponent a aquest període aportant a l’aplicatiu de gestió del programa còpia dels següents documents: TC2 on figurin les persones treballadores contractades que motiven la concessió dels ajuts Nòmines signades per la persona treballadora (o comprovants de pagaments) dels primers 6 mesos de contracte També caldrà donar compliment a l’article 30 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions. 11.8. Finalització del programa El Programa de subvencions finalitzarà el dia 31 de desembre de 2021, llevat que s’esgoti abans el pressupost previst. 12. ENTITAT COL·LABORADORA La gestió del procediment i el pagament de les subvencions, excepte l’aprovació de les Bases i la convocatòria i les resolucions, s’encarrega a BARCELONA ACTIVA SAU SPM com a ens executor de les polítiques d’empresa i ocupació de l’Ajuntament de Barcelona. Als efectes de la tramitació d’aquesta subvenció, BARCELONA ACTIVA SAU SPM tindrà la consideració d’entitat col·laboradora prevista en l’article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l’article 18 i següents del RD 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei. En conseqüència, BARCELONA ACTIVA SAU SPM actuarà en nom i per compte de l’Ajuntament de Barcelona a tots els efectes relacionats amb la subvenció, lliurarà i distribuirà els fons públics als beneficiaris, col·laborarà en la gestió de la subvenció i farà les anotacions pertinents d’entrada com a ingrés i sortida com a despesa en el seu compte d’explotació. 13. ANUL∙LACIÓ I REINTEGRAMENT Sense perjudici de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament de Barcelona procedirà a la revocació total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents: ➢ El no compliment de la finalitat i/o les condicions en base a les quals la subvenció va ser concedida. ➢ El no compliment de les obligacions socials, fiscals, comptables, laborals o de conservació de documents. ➢ La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal que gestiona la subvenció. També comportarà la revocació de la subvenció la renúncia per part de l'empresa beneficiària. Pàgina 9 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 9-14 https://bop.diba.cat A ➢ La manca de justificació o justificació incompleta, d’acord amb el previst a la Base 11.7. també comportarà la revocació de la subvenció la renúncia per part de l’empresa beneficiària. El pagament definit en la clàusula 11.6 es considera una bestreta i com a tal aquesta pot derivar en un import a retornar en cas què la beneficiària no compleixi els requeriments previstos. En cas de finalitzar la relació laboral amb la persona amb contracte subvencionat abans de 6 mesos i per tal de poder continuar optant a l’ajut, s’haurà de cobrir la vacant en el termini màxim d’un mes a comptar des de la data de la baixa, amb un/a treballador/a en situació d’atur i empadronat a la ciutat de Barcelona i que pertanyi al mateix col·lectiu dels contemplats a la mesura o algun altre que doni dret a la mateixa quantia que va generar la sol·licitud en els termes establerts, sense que això doni dret a la sol·licitud d’una nova subvenció. En aquest cas, caldrà aportar Document d’identitat de la persona contractada, nou contracte i alta en Seguretat Social. Si la relació laboral finalitza abans de sis mesos i no es procedeix a la substitució, s’haurà de retornar per la via voluntària la part proporcional de l’ajut, equivalent al nombre de dies de cotització que falten per arribar a 180, multiplicat per la quantitat de 27,77 euros/dia (en el cas d’ajuts de 5.000’-€) o 33,33 euros/dia (en el cas d’ajuts de 6.000’-€). Si no es produeix el retorn per la via voluntària, es procedirà per la via de constrenyiment i s’afegiran els interessos de demora corresponents. En qualsevol cas, caldrà acreditar l’existència del nombre mínim de 6 mesos cotitzats per poder accedir al total de l’ajut. 14. PUBLICITAT L’Ajuntament de Barcelona publicarà les Bases i la convocatòria i les resolucions de les subvencions atorgades en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Tauler d’Edictes i una referència a la Gaseta municipal. També ho podrà fer a la pàgina web de l’Ajuntament de Barcelona, a la pàgina web de Barcelona Activa / Empreses, a l’aplicació web de gestió del Programa CREA FEINA BARCELONA i en altres mitjans que es consideri oportú. 15. CRÈDIT PRESSUPOSTARI La quantitat que es destina a la convocatòria regulada per aquestes bases anirà a càrrec de la partida pressupostària corresponent, per import màxim de 2.750.000 d’euros, que podrà incloure les despeses de gestió i difusió de la mesura. L’Ajuntament de Barcelona concedirà les subvencions fins que s’esgoti la partida pressupostària prevista. La partida pressupostària per a aquest Programa serà 0700 43311 44400 corresponent a la transferència a Barcelona Activa SAU SPM en la seva condició d’entitat col·laboradora i per a la gestió del Programa de Subvencions. Es fixa la quantia màxima addicional de 2.000.000 d’euros d’aplicació a la concessió de subvencions que, d’acord amb el què preveu l’article 58.2.a) apartat 4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, podrà aplicar-se a la concessió d’aquestes subvencions sense necessitat de nova convocatòria, per haver-se incrementat l’import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d’una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit. Aquesta ampliació restarà condicionada en tot cas a la necessària declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies assenyalades i, en el seu cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que sigui procedent, en moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions a atorgar amb l’ampliació. Pàgina 10 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 10-14 https://bop.diba.cat A En el cas que, un cop resolta la convocatòria de subvencions, i en el transcurs de l’exercici, quedés crèdit sense aplicació a la partida o l’estat de previsió de despeses corresponents, es podrà atendre’n d’altres que a causa de les disponibilitats pressupostàries haguessin quedat sense subvenció, sempre que aquestes sol·licituds s’hagin presentat en el seu moment a la convocatòria i a partir dels criteris, requisits, procediments i altres extrems d’aquestes bases. 16. LLIURAMENT DE SOL·LICITUDS I REGISTRE La presentació de sol·licituds es realitzarà de forma telemàtica a través d'un espai web segur protegit per usuari i paraula de pas. Aquest lloc web hostatjat a Barcelona Activa contindrà el formulari de recollida de dades i l’aplicació de gestió de la subvenció i emetrà la instància de sol·licitud que caldrà presentar en altre tràmit al Registre Electrònic municipal. Com a rebut de la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant rebrà un document telemàtic que consignarà el número de l’expedient, les dades de la persona sol·licitant i la data i hora de la presentació.  Els documents annexos necessaris per completar la sol·licitud i consignats en la Base 7 caldrà pujar-los a la plataforma en format PDF. Desprès caldrà incloure la instància generada en el Registre Electrònic municipal, que registrarà les sol·licituds per estricte ordre de presentació per garantir el compliment del requisit previst relatiu a que les dates i moment de presentació esdevindran l’únic criteri d’atorgament. El document d'instància es registrarà a l’Oficina Virtual de Tràmits mitjançant certificat digital de qui realitza el tràmit en nom de l’empresa o entitat beneficiària. 17. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL Les sol·licitants i beneficiàries de les subvencions objecte de les presents Bases Reguladores i convocatòria han de complir amb el que estableix la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent i, per tant, han d’adoptar i implementar les mesures organitzatives i tècniques necessàries per a preservar la seguretat de les dades objecte de tractament. L'Ajuntament de Barcelona, amb domicili a Plaça de Sant Jaume, 1, 08002 - Barcelona, és l'entitat responsable del tractament de les seves dades personals. Aquestes dades son gestionades per Barcelona Activa, amb domicili a C/ Llacuna, 162-164, 08018 - Barcelona, per compte de l'Ajuntament de Barcelona, conforme al corresponent conveni de col·laboració, el qual estableix les obligacions de confidencialitat que Barcelona Activa haurà de respectar en el tractament de les seves dades personals. Les dades de caràcter personal que les sol·licitants i beneficiàries facilitin a Barcelona Activa SAU SPM, com a entitat col·laboradora, en el marc de les presents Bases Reguladores seran incorporades en un fitxer titularitat de Barcelona Activa-Ajuntament de Barcelona amb la finalitat de gestionar la adjudicació de les subvencions previstes en les presents Bases Reguladores així com d’informar dels serveis i activitats de Barcelona Activa. Si es considera que el tractament de les dades personals vulnera la normativa o els drets les persones interessades, aquestes podran exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en qualsevol moment presentant una reclamació davant de la Delegació de Protecció de Dades de Barcelona Activa o al Registre General de l’Ajuntament, Plaça Sant Jaume 1, 08002 Barcelona, indicant clarament en l’assumpte “Exercici de Drets LOPD Tercers”. 18. CONSULTES Es pot accedir a la informació del programa en http:.// barcelonactiva.cat/creafeinaplus. Les consultes relatives al programa es podran fer arribar a Barcelona Activa a través de la bústia de correu electrònic creafeina@barcelonactiva.cat Pàgina 11 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 11-14 https://bop.diba.cat A ANNEXOS - Model de sol·licitud Bea Julve Suero Secretaria delegada Barcelona, 8 d’abril del 2021 Pàgina 12 B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 12-14 https://bop.diba.cat A ANNEX – Model de sol·licitud B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 13-14 https://bop.diba.cat A Pàgina 14 Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) B Butlletí Oficial de la Província de Barcelona Data 12-4-2021 CVE 202110053064 Pàg. 14-14 https://bop.diba.cat A